Heinäkuun Hurmaajat Huhtikuussa 2010 ( 1. Hurmaaja syntynyt )

Huomenta frouvat ja piupaupoks 30+0, jihuujeejeejeeee!

Täällä kanssa nukkuminen on suht perseestä (en osaa muotoilla asiaa kauniimmin): ensinnäkin mulla iskee illalla sellanen hämmentävä ei-levottomat-jalat-vaan-levottomat-kädet -syndrooma, hirvee pakotuksen tunne eikä mikään asento oo hyvä ja haluaisin leikata käteni irti :D No, sit saan kyllä lopulta unta, mutta nukun katkonaisesti (ja muuten melkein aina selälläni, ei mulla ainakaan tuu siitä yhtään huono olo, joten luotan että on OK). Ja pohjekrampit on kaameita, välillä koko pohje on seuraavat kaks päivää kipeä. Onneks välissä on parempiakin öitä. Koko raskauden aikana ei oo tarttenut silti käydä kertaakaan pissalla yöllä :eek: jännä.

Tänä aamuna piti herätä jo 8:45, mikä on mulle aika aikainen :D Syynä oli tietysti Lady Gagan myyntiin tulleet keikkaliput. Toivottavasti lapsoseni päästää minut Gagaileen lokakuussa :LOL: Jollei, ryhdyn lipputrokariksi ja ansaitsen miljoonia tolla piletillä.

Viikonlopun vietin Pärnussa kylpylälomalla kolmen ihanan tytsiystävän kaa. Oli ihana lillua ja poreilla ja höyrystyä ja olla hierottavana (onnistui hyvin istuallaankin, eteenpäin nojaavassa asennossa) ja jalkahoidettavana.

Nyt kahvia metsästämään tai ei aivot käynnisty. Paljonko ootte juoneet kahvia raskauden aikana? Oon koittanut pysytellä mukillisessa per päivä, mutta välillä tekis mieli kitata enemmänkin.

kardemummmma & Sulo 30+0 (Toi kolmonen kuumottaa! Pitäskö vähitellen ostaa ne vaunut? Se sänky? KAIKKI?)
 
kardemummma Mulla taitaa mennä sellainen 1-2 kuppia kahvia päivässä. Hankala sanoa tarkkaan, kun kupit aina jäähtyy tuohon. Mä en muuten yksinkertaisesti pysy hereillä töissä... Ja vielä pitäis 6 viikkoa sinnetellä täällä toimistolla ennen äippälomaa. |O

Onneksi on netti. :whistle:
 
Huomenia, taas maanantai :kieh:

Jalkakrampeista, magnesiumia kannattaa ehdottomasti syödä se on muutenkin tärkeää oli sit raskaana tai ei.

Kahvia juon joskus kylässä, eilen taas ja kauheen närästyksen sain loppupäiväks prkl! Juon joka päivä rooibos-teetä/vihreää teetä.

Nämä tukisukat on kyllä ihan parhaat, harmittaa vaan jos on kauheen lämmin kesäkuussa niin kiva olla polvisukilla, alkaa muutenkin kyllästyttään tää töissä kökkiminen kun tää on niin turhaa...hiljaista kun on.

Eilen ekaa kertaa oikein koski kun vauva möyrys ja potki tuolla mahassa, puutarhahommissa kyykkiminen ei tunnu hyvältä, haravointi taas ihan ok.

Löysin taas kirpparilta hyviä vaatteita, sekä siskolle lahjaksi tuolin jonka entisöin :p

Tervetuloa uusille!

Fiinukka ja käpy 28+3
 
Huomenta uuteen viikkoon!!

:x Närästys, tuo penteleen vaiva piti mut hereillä koko viime yön.. Ja palovaroitin, josta loppui patterit, mies onneksi kävi ottamassa varoittimesta patterin irti, tosin vasta kolmannella kerralla löysi oikean, joka piippaili.

Nyt on sitten olo sen mukainen |O

Mitä te syötte närästykseen? Mulla on vaan Rennieitä, auttavat hetkeksi, mut viime yönä niitä meni ainakin kolme ja silti korvensi.

Kahvia en juo ollenkaan, enkä teetä. Colaa sen sijaan silloin tällöin, jotta pysyisin edes jotenkin hereillä. Sitäkään ei tietty sais juoda, kun kaikki kofeiinia sisältävät juomat aiheuttavat supistuksia.

Mä en tiedä miten selviän synnytyksestä, kun en oo liikkunut juuri ollenkaan tammikuun lopun jälkeen. Voimat on ihan kateissa. Tuntuu, että hetken jalkeilla olon jälkeen jalat on ihan velliä ja maitohapoilla, ei hyvä :ashamed: Toivottavasti saan viimeisillä viikoilla luvan liikuntaan, peruskunnon nostaminen synnytyksen jälkeen tulee olemaan melkoinen urakka.

Tervetuloa uusille myös minun puolesta!

omenaruusu 30+4
 
Tervetuloa vaan minunkin puolestani kaikki uudet =) .

Maidon pumppaamisesta En minäkään vielä tässä vaiheessa kyllä pumppais, kun kuten muutkin tuolla jo totes, maidon tuotanto lisääntyy sitä mukaa kun sitä pumppaa eli kysyntä kun kasvaa - tarjontakin kasvaa :LOL: . Ja sit toi pakastus juttu... äidin maito muuttuu monesti pakasteessa jostain syystä raudan makuiseksi ja ainakaan meidän lapset eivät suostuneet pakastettua maitoa juomaan. Ja sit vielä se säilyvyys... äidin maitohan ei kovin kauaa pakasteessakaan säily tarjoilukelpoisena - olikohan 3 kk maksimi vai jopa vähemmän? En muista enää tarkaan, mutta jos nyt pumppailee maitoa, niin se pitäsi sit heti kohta heinäkuussa jo käyttää...

hieronnasta En halua kardemumma sua masentaa... mutta hierojalta kun kyselin hierontaa raskausaikana, niin sanoi ettei sitä suositella 1. eikä 3. raskauskolmanneksella - en tiedä miksi. Itekin kun olen jo 3. raskauskolmanneksella, päätin jättää hieronnan väliin ja käydä hierotteilla joskus synnytyksen jälkeen.

Unista Nukun kyllä yleensä hyvin yöt - ehkä kerran herään vessaan, jos sitäkään. Mutta olen ruvennut näkeen painajaisia :kieh: ja niihin toisinaan herään... ja saatan valvoakin niitten takia loppu yön. Aamulla oon sit rättipoikki... ja ei voi nukkua, kun pitää viedä poika eskariin 9:ksi ja olla hakemassa jo klo 13. Siinä välissä tehdä kotihommia yms.

Kahvia
juon vaihtelevasti... tosin aika vähäksi tuo kahvin juonti on jäänyt normaaliin kahvin juontiini verrattuna.. ei vaan haluta kahvia. Mitään närästystä tms. kahvista ei minulle tule. Mutta sellasia isoja motteja tulee ainaki 2 juotua päivässä. Joskus kuulin, et suositus raskausaikana ois 3-4 normaalia kahvikuppia päivässä ja sehän tulee jo 2 isossa motissa juotua... Onko kukaan muu kuullut mitään rajoitusta kahvin juonnille?

SMSM ja Hippu rv 29+0 POKS :wave:
 
Täällä oli kans viime yö taas ihan syvältä. Nukkuminen tosi hankalaa ku alavatsaan ja kylkiin sattu niin pirusti ja tietty vessassa piti ravata joku neljä kertaa.
Ja nyt on sitten seuraava mukavuus; pissalla käynti vihloo alavatsaan sivuille siis. Onneks mulla on tänään terkkarille meno noiden verenpaineiden takia pääasiallisesti.
Eilen illalla taas supisti siihen malliin että alko sattuu koko vatsaan, mut onneks meni sitten ohitse.

 
Kahvista Se suositus taitaa olla 3.3 desiä eli kolme kupillista, mutta kahvikuppimittahan on yhä se "vanhan ajan kahvikuppi", eli sellanen "mummominikuppi", ei mikään muumimuki. Mukeiksi muunnettuna se suositus olisi siis jotain 1.5 mukillista. Juon yleensä yhen, joskus harvoin kaksi. Kyllä sen huomaa, että lapsikin innostuu kahvista -- välillä tulee mieleen, että onkohan siitä jotain haittaa. Kofeiini on kuitenkin vahvaa kamaa.

Hieronnasta Tästä taitaa olla monenlaista mielipidettä, mutta ennen tota kylpyläreissua kysyin asiaa sekä neuvolasta että sieltä kauneushoitolasta. Kummastakin vakuutettiin, ettei oo mitään haittaa. Viimeisellä kolmanneksella voi olla istuvassa asennossa (kuten mäkin nyt olin) ja varsinkaan yläselän ja hartioiden hieronnasta ei oo haittaa -- hyötyä kylläkin. Tietty jos ihan viimeisillä viikoilla hierottais tosi pitkään tosi voimakkaasti vaikka alaselkää, niin kai se synnytyksen käynnistymistä vois edistää, ehkä? Mutta siinä vaiheessa uskon, että sekin ois vaan hyödyllinen kikka, heh. Nyt tosta hieronnasta on siis jo 48 tuntia, eikä oo ainakaan toistaiseksi aiheuttanut mitään supistuksia tai synnytyksiä.. :)

Tervetuloa
muuten uusille tulokkaille! Mukaan mahtuu. Ja tsemppiä graduväsäyksiin! Ite väänsin gradua jonkun sivun kuukaudessa pari vuotta, ennen kuin se valmistui :D Kadehdin siis teitä, jotka osaatte rutistaa sen napakasti kokoon.
 
Nukkunut olen vaikka kuinka monta tuntia ja silti on väsy ja saamaton olo eli heräilen yöllä muutamaan kertaan, mutta saan aina nukahdettua uudelleen..Mitä oudoimpia unia nään ja juuri sen takia sitten herään...

KAHVISTA Mie olen kuullut jostain semmosen ohjeen, että 1,5dl kahvimukillisia sais juoda 3 päivässä. Eli siis tekeekös se nyt sen 4,5dl/päivä. Itte juon joskus enemmän, joskus vähemmän.

Yöllä heräsin siihen kun tuonne alaosastoon koski ihan pe*keleesti! Hätäännyin jo vähän, mutta kivut onneksi meni ohitse ja sain unen päästä uudelleen kiinni...Vauva kyllä liikuskelee normaaliin laiskiais tapaansa :D

Torstaina olis se kaukan odotettu neukkulääkäri..Jotenkin edelleen pelottaa se, että vauva ei ole viikkoihin nähden tarpeeksi iso....Toivon todella, että huoleni ovat täysin aiheettomia...

Imuroida pitäs ja muutenkin vähän siistiä tätä taloa..sitten jos yrittäs käydä tekemään koulutehtäviä..jo mie ahkerana ihmisenä eilen tein yhden ja tänä aamuna loput toisesta..vielä olis pari tehtävää jälellä :(
Keksinpä eilen muuten kädyä rakentamaan koiralle koirankoppia, ihan pitäs sellanen tulla missä olis terassi. Saas nähdä mikä lautanaulakasa se loppujen lopuksi on :LOL:

Rae ja Nyytti 27+4
 
Juu siis mä muistelisin kans lukeneeni et kahvia saisi juoda 2-3 kupillista (en sitten tiedä minkä kokosia). Itellä menee noin 1-2 Muumimukillista kahvia päivässä ja välillä on päiviä ettei mene ollenkaan tai sitten menee enemmän. En oo ruvennu tosta kahvinjuonnista mitään kirjaa pitämään tai stressiä ottamaan ku määrät kuitenkin ihan järkeviä.

Äidinmaidon säilyvyydestä pakastimsessa justiinsa eilen luin. Joku opus sano että 6 kk säilyis pakastimessa.

Mukavasti on noi verenpaineet kotonakin alkaneet olemaan kohollaan. Alkuraskaudesta alapaine pysytteli alle 80 ja joskus harvoin oli yli sen. Nyt se on viikon aikana ollu kerran alle 80 ja muuten yli 80 ja jopa yli 90. Et eipä kait se oo ihme että neuvolassa viimeks sain sen 104 alapaineeksi.

 
Kävin lukemassa kesäkuun kullannuppujen uutisia ja nimimerkille tvvo oli syntynyt vauva 25.2 ja nyt se s itten ei ollut enää jaksanutkaan, kamalaa :'( Masentavaa ja ahdistavaa...toivotaan et meidän pikkuiset pysyvät masussa vielä pitkään...
 
Apuaaa, en halua mennä lukemaan. Oon lukenut sitä ketjua kyllä aktiivisesti. Mä oikeastaan arvuuttelinkin noin käyneen, kun poika syntyi niin tositosi aikaisin ja kun äidistä ei sitten kuulunut viikkoihin :'( En kestä..
 
Täällä ollaan ja nyt suht hyvin voivana. En lähtenyt näytille enkä edes soittanut sairaalaan, kun lepo tuntui auttavan. Eilen iltapäivällä mulla särki koko mahaa silleen menkkamaisesti ja välillä sattu reisiin tai häntäluuhun. Mutta sit ihan ykskaks kivut hävisi eivätkä ole palanneet. Luulenpa, että toinen pieni vaihtoi asentoaan ja siksi olin niin kipeä. Mulla on ylihuomenna meno ä-polille, joten sitä odotan kovasti sekavin mielin. Sen verta pahalta ne supistukset silloin tuntu, että olen siitä alkaen vain lepäilly.

Minäkin olen seurannut tuota kesäkuisten pinoa, kun itellä kuitenkin LA aika alkukuusta ja voihan olla, että nämä syntyvät hyvinkin jo kesäkuussa. Kyllä oli ikäviä uutisia siellä :'(

Pitää kaiketi tehostaa raudan syöntiä, kun taas nukuttaa niin vietävästi kokoajan. Nyt sohvalle köllimään.
 
Täällä kans seurailtu tuota kesäkuisten pinoa ja suruhan se tuli puseroon, kun luki huonot uutiset. Itse kans lueskellu, kun itsellä laskettu aika on 1.7, niin sieltä on hyvä lukea semmosia juttuja, jotka ovat muutaman viikon itseä edellä.

Täällä muuten kaikki ok..supistelua tulee joka päivä, välillä enemmän ja välillä vähän vähemmän. Huomenna pääsee sinne äpolille tarkistuttaan, että vieläkö on paikat pehmennet ja kohdunkaula lyhentynyt. Toivotaan, että tilanne ei ois menny enää huonommaksi.

Saas nähä mitkä on hb arvot huomenna, kun en ole voinut joka päivä rautaa syödä vatsavaivojen takia. Kamala tunne jos oikeen supistelee, vauva riehuu masussa ja vielä rauat aiheuttaa joko kamalaa ummetusta tai muuten vaan kiertää ja kipristelee kovasti. Viimeks oli 121 mutta pelottaa et on taas laskenu sinne alle sadan, missä välillä kävi. :|

Vielä ois vähän vaavipyykkiä pestävänä ja silitettävänä mutta onneksi suurin osa on jo näteissä pinoissa kaapissa!! =) :heart: eikä hankinnoistakaan taida puuttua kun imetysliivit, mutta en oo vielä uskaltanu niitä ostaa, että ei menis koko kovin pieleen.

Mukavaa viikkoa kaikille mammoille!! =) ja tsemppiä gradun kanssa taisteleville..itse valmistuin tuossa reilu kk sitten (tosin gradu ollu valmiina jo varmaan reilun vuoden..) Inhottavaa hommaa,mutta kerralla se on helpoin vääntää pois alta!!

Zeenah ja pikkunen 30+4 (saas nähä kuinka suureks on pikkunen huomiseen mennessä kasvanut, odotan innolla) :heart:
 
Liplatus Otahan rauhallisesti siellä! Olo on kyllä taatusti tukala kun pienokaisia masussa kaksin kappalein. Toivottavasti äippäpolilla kaikki hyvin eikä pikkuiset vielä ole tulossa maailmaan. Paaalljoon tsemppiä! :)

Täällä on kans vauveli aktivoitunut oikein kunnolla viime aikoina. Tai ehkä se kasvaa nyt niin nopeeta, ettei tuo etuseinässä oleva istukka enää pehmusta liikkeitä niin paljoa. Luulen, että vauva on aika paljon poikittain masussa, kun tunnen paljon raajojen liikkeitä molemmissa kyljissä. Ja välillä se pönkää joko päätä tai peppua tuohon navan vierelle. Tuntuu vaan hillitön paine ja sitten masu onkin jo ihan toispuoleinen. :) Ja hikka sillä raukalla on melkein joka toinen päivä. :heart:
 
mutta mitä olette ajatelleet heinäkuussa pukea vauvalle päälle kun sairaalasta pääsee pois? Talvella osaa kyllä pukea toppapukua yms. Oisko joku "kesäpuku" normaalin body,potkuhousu alupaita yhdistelmän lisäksi vai mitä? Toki lakki päähän myös...

:headwall: oon niin tyhmä.. :ashamed:
 
Täällä kans hikotellaan ihan mahdottoman paljon. Hikka on useasti päivässä ja tuntuu kestävän hirmu kauan!! Voi toista... :heart: Täällä kans liikkeitä aivan mahdottomasti tuntunu viime päivinä. Ihmettelen, että koska tuo pikkunen oikein tuolla masussa nukkuu!!!!! =)
 
Terveydenhoitajan luona käyty.
Kaikki ok. Verenpaineiden takia nyt jatkossa joudun ravaamaan kerran viikossa.
Terkkari sano et tuntuu et kohtu on supistusherkkä. Ja vatsakipuja käski seurailla. Sieltä lähtiessä tuli mieleen et voiskohan vaan olla mahakivut seurannaista siitä et vatsa toimii hirmusen huonosti. Eli jotain kotikonsteja mahdollisen ummetuksen helpottamiseen ?
Kysyin muuten selällään nukkumisesta ja mun terveydenhoitaja oli sitä mieltä ettei oo enää hyvä juttu, mieluummin kyljellään. Perusteli et ku nukkuu selällään vauvalle tulee huono asento. Mut sano myös ettei kannata mitään hirmsuta stressiä ottaa jos nyt välil sattuukin nukkumaan selällään.

dalailama Ei kait tuo mikään maailman tyhmin kysymys ole ? Emmäkään oikein tiiä et miten sen vauvan pukis ku pääsee sairaalasta. Tietty sään mukaan, mut entäs jos on lämmintä +30 niin mites sitten ? Kertokaas vinkkejä kokeneemmat heinämammat :)

Täällä kans herättiin tänä aamuna molemmat poraamiseen. Tai siis tais vauva herätä mua ennen ja alko potkimaan ihan hirmusesti äitiä hereille :)
Välillä mustakin tuntuu et tuol masus on hikka tai sitten jotain puistatuksia :LOL:
 
Zeenah Täälläkin saattaa hikka kestää pienellä 20 minuuttiakin. Hellyyttävää. :) Pidin viime viikolla pitkään sylissä työkaverin 2 viikkoista tyttövauvaa ja sillä oli kans hikka koko ajan. Rytmi oli ihan tasan sama kuin mun masussa välillä.
 
Mäkin oon miettinyt tota samaa vauvan pukemisesta kuin dalailama, kun mulla ei ole ennen kesävauvaa ollut :ashamed:

Täällä tyypillä kanssa hikka usein ja kauan kestää. Ja kova on liikkumaan, välillä kanssa mietin, et missä välissä nukkuu.
 

Yhteistyössä