Heinäkuun Hurmaajat Huhtikuussa 2010 ( 1. Hurmaaja syntynyt )

PAI80, joo kuten ennu aikaisemmin toteskin, niin yksityisellä.. Mä olen käyny kaikki lääkärintarkastukset yksityisellä ja silloin ultrataan samalla. Onhan se kallista,mutta meillä ei pelaa kunnolla tk:n lääkärineuvolat, ei saa esim. kiireisiä tai ylimääräisiä aikoja ollenkaan,joten maksan sit mieluummin että saan palvelua. :)

Ihanan hiljaista meillä,kun vain tyttö kotona,pojat mummilla. Pitänee tosin hakea nuorimmainen tänään pois kun on kova ikävöimään...
 
Kauhee mikä sää tuolla ulkona, lunta/räntää/vettä tullu koko päivän ja tuulee niin maan pe*keleesti!!! :eek:

Miehen kanssa tänään lähettiin ihan Kuopioon asti tsekkaamaan tarjonta vauvantarvikkeista, mutta yksiäkään varteenotettavia vaunuja en löytänyt, tai sitten hintaa oli se 800e ja ylikin..Puhumattakaan hoitopöydistä..Mieluiset ja käytännöllisimmät maksoi sitä 300e-> Käytettynä olen yrittänyt kans katella, mutta vielä ei ole ollut onni myötä....Netistä kyllä kateltiin ja sieltä muutamat mieleiset vaunut löydettiin, mutta mies ei vielä halunnut tilata..kuulema vasta sitten kun vielä Kajaanin tarjonta käydään katsastamassa... Noo mutta saatiinpahan tätä asiaa johonkin suuntaan liikkumaan :D

VAPUSTA oli puhetta..Me varmaan ollaan vaan ihan kotosalla..tai sitten käydään tuossa läheidessa kaupungissa autolla ajelemassa..Mutta siis rauhallinen vappu tiedossa...

Kyllä pisti kaupunki kierros olon ihan veteläksi...Ei jaksa enää hirveemmin liikennöidä..isännällä vielä tälle iltaa hittara mennä naapuriin vähän "iltaa" viettämään ja tietysti pyysi minuukin mukaan...Eipä pahemmin kiinnosta,mutta onneksi huomenna pyhä ja saa NUKKUA!!!!!!!!Nyt vähäks aikaa ketarat ojolleen sohvalle :D

Rae ja Nyytti 27+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Odotan:
Dana Mitä neuvolassa on sanottu noihi siun "menkkakipuihin"? Miä alan pelätä että nää on supistuksia, sen verran pinkeeksi mahankin vetää. Eikiva :/
Mulla vetää kans mahan ihan kovaksi ja kireäksi, lääkäri meinas niitä supisteluiksi. Sano, että voi olla ihan harmittomia, kohtu harjoittelee supistelu. Kannattee kyll tarkistaa seukki neuvolassa, ettei tuhoa oo tullut alakertaan.
 
Nyt viimein hetki aikaa kahlata viestejä ja naputella itekin jotain. Muutamaankin otteeseen oon kyllä aloittanu viestin kirjottamisen ja aina tullu joku syy, miksi pitäny jättää kesken.. Nyt olis aikaa vaikka koko yö (jollei nukkumatti ole toista mieltä) kun mies päätti lähteä ylitöihin. Se siitä yhteisestä vapaaillasta, kattellaan sit taas viikon päästä :headwall:

Kertausharjotuksista oli tuossa aikaa sitten ollu puhe. Mulla on mielikuva, et kutsun vois välttää hyvillä perusteluilla (perheenlisäys varmaan ihan yks niitä parhaita) mut muistanko väärin? Meillä ei tuo tykkimies ole joutunu kertaamaan, enkä jaksa uskoa että joutuukaan enää.

Liikkeistä Pikkukaverilla on alkanut hikka, julmettu nikottelu välillä. Ihan on ku veljensä, tosin vilunväristyksiä ei ole vielä tullu. Potkuja on edelleen, joskus jopa melko kivuliaita, mut yleisempää se sellainen möyryäminen on täälläkin.

NeLa Limatulppaa voi irrota pitkin raskautta, ei syytä huoleen. Mulla esikoista odottaessa tuli limatulppa (ihan selkeä, oli vaalea, vihertävänruskea tosi kiinteä peukalonpään kokoinen klimppi) pari päivää ennen sektiota, mitään muita oireita synnytyksen alkamisesta ei silti tullu. Kuopuksesta tulppa irtosi laitoksella, kalvojen puhkomisen yhteydessä. Jollei supista ja lapsivesi ei lorise, tuskin syytä huoleen on..

Tuloista Kotihoidontuki on pers*estä! Ei tietty toi äippäraha niin kovin hurraa-huutoakaan herätä, mut se on sentään edes suht hyvä.. Nyt onneks asutaan Espoon puolella, ni saa kunnon kuntalisän, Kirkkonummella on aika paljon pienempi ku täällä. Kaksi alle kouluikäistä kotona, ni niistäkin tulee jotain "lohdutusrahaa" vaikka se ei mikään päätähuimaava summa olekaan, mutta säästetäänpä ainakin päivähoitomaksuissa. On noiden edellistenkin kans pärjätty, mut kitkuttamista se on ollu. Kuopuksen kanssa tein osa-aikatöitä (keikkoja päiväkodeissa) ja siitä saadut rahat tuli kyl tarpeeseen. Toki vaikuttaahan se paljon, millaset menot perheellä on, mut kaikesta ei vaan voi nipistää (esim asumiskustannukset). Haikeena tietää jo nyt, et kolmea vuotta ei oo mahdollisuutta olla kotona, mutta ihan vuosikastakaan en suostu päiväkotiin viemään, eli vuoden tukistelu tiedossa..

Uudesta äippäpakkauksesta Mun mielestä oli tosi kivan näköinen, melkein tuli olo, että pitäiskö se sittenkin valita pakkaus :LOL: Ainoa mistä varmaan tulee ihan palautetta KELAlle asti laitettua, oli noi vaippavalinnat. Voi antihoukutus sentään.. Kushies (se vihertävä) on ku suihkuverhoa tai sadetakkia, kun sen ottaa käteen! Ihan kivan värinen joo, mut ei tulis meidän lapsilla käytettyä. Saatikka ne tönkköäkin tönkömmät taittoimut.. Harmittaa tosi paljon ihan vaan sen takia, että tiedän olevan niiiin paljon mukavampia ja istuvampiakin vaippoja, noi korkeintaan kartottaa kaiken mielenkiinnon kokeilla kestoja, jollei niistä jo entuudestaan tiedä.. Tuo Kushies on kaiken lisäks tosi iso vastasyntyneelle, joten kakkalurahduksia tulee takuu varmasti monelle..
Melkein ennemmin niin, että vaan yksi kunnon vaippa, sekin kotimaiselta valmistajalta ja vaikka koossa S. Vaan aina ei voi miellyttää kaikkia, onhan noita kyseisiä vaippoja markkinoilla, joten kaipa niitä joku kummiski ostaa ja käyttää. Että ehkä mä vaan oon nirso?
Ilahdutti ne kestoliivinsuojat! Tosi kiva, kun oli sellaiset mukana!

Kummeista Meillä on esikoisella 2 (mun sisko ja ystävä) ja kuopuksella 2 (mun ystävä kera avomiehensä) ja nyt vauvalle ollaan pyydetty mun veljeä avovaimoineen, mutta veli ei kuulu kirkkoon joten tarvitaan toinen virallinen kummi. Ongelma sinänsä, koska ei lähipiirissä oikeen varteenotettavia kummiehdokkaita sit noiden kuuden lisäksi ole. Tai oli mun ystävä, mutta kysyttäessä kieltäytyi (ihan ymmärrettävästi, sillä on useampi kummilaps). Mulla ei ole ollut mitenkään numeraalista rajaa kummeille, enempi käytännön sanelema tuo kaksi kummia.. Miehen puolelta ei ole kummeiksi sopivia, joten sen takia kummit on mun puolelta.

Olivia Ihan omasta kokemuksesta vaan kerron, että ei mun mielestä liina ole hankala koirien(kaan) kanssa. Kannattaa harkita joko liinaa (pitkää, rengasta tai neliötä) tai kuten Sherine vinkkasi, Manducaa tai Ergoa. Kantajalle ja kannettavalle ergonomisempia, kuin BB, oli sitten BB mallia mitä tahansa.. Pitkä liina voi alkuunsa tuntua vaikealta, mutta netistä löytyy tosi hyviä ja selkeitä kuvallisia ohjeita, joiden avulla pääsee alkuun.

Punaposket
meillä molemmat pojat viihtyivät liinassa (tuo vajaa 2v haluaisi vieläkin kyytiin, mutten kykene kantamaan enää) muttei nukkuminen omassa sängyssä tuottanut vaikeuksia.
Esikoinen huusi 3-4 yötä, kun aloitettiin d-vitamiinit (tajusin vasta sen 4. yön jälkeen syyn ja pidettiin vitamiineissa parin kuukauden tauko), tuolloin oli yhtenä yönä pakkotilanne, et piti saada ite nukuttua, kun seuraavana aamuna oli lähtö isoisän 70v synttäreille melkein 300km:n päähän ja ite olin kuskina. Se yksi yö nukuttiin liinassa, kun missän muualla ei uni tullut, vauva kyydissä ja minä tyynyjen avulla ½istuvassa asennossa. Toimi! Mut muutoin pojat on kyl nukahtaneet ilman liinaakin, omaan sänkyyn. Että ei ainakaan meillä ole tarvinnu kanniskella yötämyöten..

Danalle voimia pahoinvoinnin ja kaiken muun hankaluuden keskelle vielä noiden kökkölääkärienkin kanssa! Inhottavia tuollaiset, jos vaan suinkin jaksat niin tee ihmeessä valitus. Jos vaikka muuttaisi joskus tilannetta?

Taatu kokeile närästykseen piimää, mulla helpottaa. Joku ehdotti joskus kaljaa, tiedä sitten mahtaako auttaa lainkaan..

Rae kiva kuulla, että mies tajus itekkin, että pitää ottaa osaa menohin. Yhteinen talous, yhteinen laps, yhteiset menot ja silleen.

Sokerina pohjalla olikin ihania uutisia! :heart: :heart:
Kausalle kovasti onnea pikkuprinsessasta, ihana kuulla että teillä on kaikki hyvin, vaikka kovin varhain neiti syntyikin. :flower:

Palataan taas, jos vaikka vähän aiemmin, ni ei tarttis kahalata kymmentä sivua viestejä ja naputella romaania? Nyt unta palloon, jotta jaksaa taas huomisen heilua messuilla. Ja kiitos nukkumatti, ei niitä levottomia versioita vaan jotain kivoja unia, jookosta?!
Kepsukka ja masukki (28+1)
 
Poksis 29+0! Ollaan jo niin pitkällä, että ihan hirvittää!

Tervetuloa mukaan JS84! Tosi kurjaa, että sullekin on sattunut sama p***alääkäri kuin danalle. Iso pino vaan valituksia kehiin! Mäkin aina kehotan kaikkia valittaan, mutta itse oon tosi huono siinä... :ashamed: Tai itse asiassa, nämä raskaushormonit on kyllä auttanut napakoitumaan silläkin saralla.

Kepsukalle ja muille kiitos kantoliina/reppuvinkeistä. Täytynee käydä vähän testaileen eri merkkejä vielä. Haluaisin jonkin välineen, millä ois hyvä kantaa vauvaa myös ulkomaanreissuilla. Haluttais lähtee keväällä jonnekin lämpimään koko perhe. Sellaista reppua en haluais, jossa vauva on selkäpuolella... Oon niin neuroottinen väkijoukoissa!

Rae89 Onpa kiva, että teillä mies ihan itse tajusi miettiä noita raha-asioista. Sellaisia nuo ukot joskus on - tarvivat "hieman" enemmän aikaa käsittää asioista kuin me naiset. ;) Miesten ajatusmalli tuntuu olevan, että "onhan tässä vielä monta kuukautta", kun taas naiset miettii "enää pari kuukautta!".

Pitääpäs alkaa laittaa koiria remmien päähän. Lähdetään hyvän ystävän kans lenkkeileen. Ihana kun paistaa aurinko. :)

Leppoista sunnuntaita mammoille - pysykää kaikki kasassa vielä! :)

Olivia & Vauveli 29+0
 
Täällä sää näyttää ikkunasta sisältä katsottuna mitä parhaimmalta..Vaan ulos ku uskaltautuu ni tuulee niin paljon, että hiukset lähtee päästä. Vähä aikaa kävin ulkona, mutta piti tulla sisälle ku oli niin kylmä!! :eek:

Äkkinäiseltä vois huumori loppua....ja loppukin. Kävin testailemassa tuota britaxin turvakaukaloa omaan autooni ihan innosta pinkeenä. A) Taka-ja etupenkin välinen tila on LIIAN PIENI!!!! Kukaan ei mahdu eteen istumaan, jos etupenkkiä työntää niin eteen, että kaukalo mahtuu! B ) Turvavyö EI RIITÄ!!!!!! Kysymys on jostain 5cm, mutta kun ei riitä ni ei riitä..
Miehen paskaromuautoon (oikeesti ihan turvallisuusriski, todella ruosteinen paska, ihmettelen syvästi miten se leiman siihen vielä viimeeksi sai) kaukalo kyllä mahtuu. Mutta siinä autossa en kyllä lastani halua kuletettavan, kun se auto voi hajota ihan minne ja milloin vain!
Eli lopputuloksena..Pitää lähteä uusiksi katselemaan kaukaloita ja siihen sitä isofix toimintoa tai sitten laittaa auto vaihtoon...Hirvittävän pienet takapenkin tilat autossani kyllä onkin, mutta enpä sitä ostaessani älynnyt, että kohta olisin raskaana.
Eipä sitten paljoa hyödyttänyt se, että kirppikseltä sain hyvä ja halvan turvakaukalon. Ei tullut mieleenkikään, että se ei mahtuisi tuohon autoon...Nyt lähdetään TAAS siitä, että vauvalle ei ole sitten hankitty yhtikäs mitään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ja semmonen kaukalo mitä halusin sillä isofix toiminnolla, maksaa ihan mansikoita!!!!

Että tälläinen sunnuntaipäivä täällä päin suomea, Eikä olla vielä edes puolessa päivässä, mitähän paskaa sitä vielä tämän päivän aikaan kerkeää tapahtua!!!!!!!!!!!!!!!

Rae ja Nyytti (vailla hankinnan hankintaa) 27+3
 
Rae89 Jos teilläpäin on Lastentarvike, niin siellä oli alustallinen kaukalo 129?, merkkiä en muista mut ei kai ne ihan surkeita saa myydä.

Me käytiin eilen tuo kaukalo hakemassa kavereilta ja saatiin sit kaupan päälle kaks kassillista vaatteita :)

Vaan voi hitto mikä keli oli taas ajaa pois sieltä, kesärenkaat alla ja tiellä muutama sentti lunta.. Et tultiin sit 20-30km tunnissa sen 15 km.. Vois pikkuhiljaa se kesä tulla.

Eilen käytiin kattomassa myös kaverin alle 2 viikkosta poikaa ja sain sylissäkin sitä pitää, pikkasen jänskätti :) Oli se kyllä sulonen!

Tänään voiski taas leipoo lisää sämpylöitä kun edelliset on jo syöty :p

Laura ja vauveli rv 27+3
 
Reissusta palattu.Ihana oli tavata kavereita ja sai hypistellä uutta pakkaustakin =)
Olo on ihan raato ja joka paikkaa särkee,mutta kivaa oli,en kyllä aio matkustaa enää mihinkään ennen heinäkuuta :ashamed:
hipsu
 
Pikasesti tulin vaan kommentoimaan... Olo ihan hirvee, varmaan kuume nousemassa ja kurkkukin hirmu kipee.. :'(

Rae Jos ei etupenkkiä kauheesti tartte ni eikös tohon britaxiin saa sen telakan? ainakin meidän.. Ja ostettiin vielä turvavyötelakka (luulis ettei tartte niin paljoo vyötä ku koko istuimeen) ni makso vaan joku 70.-.. :)
 
Heippa! :)

Minäkin hyppään uutena mukaan. Kirjoittelen täältä Pohjois-Karjalasta, missä miehen kanssa odotellaan esikoista syntyväksi. Alunperin meillä piti olla häät 10.7, mutta nyt se onkin meidän Myttysen laskettu aika :heart: Eli kohta paukkuu taas jo kymppiviikot- voi kaameus!

Raskaus on mennyt hirmuisen hyvin ja nyt viimeisten viikkojen aikana oon saanut taas energiaakin lisää ja liikkuminenkin on maistunut. Ihana, että pääsee edelleen liikkeelle, kun oma olokin on sitten sen jälkeen paljon parempi. Mulla loppuraskauden päälimmäinen tekijä on GRADU. Meillä on parin kanssa gradu tekeillä ja yritetään kovasti synnyttää se, ennen kuin mie synnytän Myttysen: melkoinen kilpajuoksu voi tästä jutusta tulla :LOL:

Ihania vointeja kaikille!

A + Mytty 29+ 1 (?...)
 
Tervetuloa mukaan Tridian! Kaikki sympatiat saat täältä tuolle gradun synnytysurakalle - itselläkin vielä tuoreena tuo tuska mielessä vaikka taitaakin olla 5 vuotta kun sitä väänsin. Syvät arvet jäi. :D

Liikunnan kanssa sama juttu mullakin. Nyt tuntuu taas treeni tosi mukavalta, ainoastaan kauhee väsy vähän rajoittaa, mutta siihenkin tuntuis liikunta auttavan. Pysyis nyt vaan näin hyvänä olo edes jonkin aikaa vielä. Ajattelin äippäloman alussa ottaa uinnin mukaan ohjelmaan, jos suinkin vointi sallii.

Jaahas, palaanpas katsomaan jääkiekkofinaalia. Yllättävän rentouttavaa kun en kannata kumpaakaan joukkuetta - ei tarvi stressata. ;) Tämä tyttö on ihan Kärppä-fani!
 
Tridian, kiva kun mukaan tulee muitaki mattimyöhäsiä =) Ja kovasti sympatisoin sinun graduprojektia, nimittäin mulla on sama suunnitelma meneillään! Oikeastaan minun loppukevät ja alkukesä onki yhtä jatkuvaa projektia toisen perään: ekaks gradu valmiiks, sitten muutto uuteen kotiin ja siellä vauvalle kaikki valmiiks ja sitten pitäiski enää tehä lapsi :LOL: Ja nimenomaan tässä järjestyksessä, en uskalla edes ajatella miten käy jos joku kohta tuossa pettää ja minun hienosti organisoima kolmivaiheinen suunnitelma menee mettään :eek: Minäkö muka kontrollifriikki, miten niin??!

Huomenna ohjelmassa ois lääkärineuvola, samalla saan sitten tulokset perjantaisesta sokerirasituksesta. Hitusen jänskää, mulle nimittäin iski mielettömän huono olo suunnilleen puol tuntia testin aloituksen jälkeen ja se tunnin arvo mittailtiinki sitten ihan vaaka-asennossa. Ja kun vielä sf-mittaki oli viimeks jopa vähän yläkäyränki yli, niin nyt tietysti olen lietsonu itelleni elämää suuremman stressin asiasta. Heh, huomennapa seki sitten selviää eikä tarvi enää itekseen täällä diagnosoida =)
 
JS84 Mulla tuli kans mielettömän huono olo sokerirasituksessa ja sf-mitta huitelee yläkäyrän yli niin että paukkuu mut sokeri tulokset oli kuitenkin onneks ok :)

Tervetuloa mukaan Tridian! Miekin oon Pohjois-Karjalasta, nyt asutaan n. 10 kilsan päässä Joensuusta, missäs päin työ? Jos uskallat paljastaa ;)
 
Heipä hei! KOtona taas ja koneen ääressä. Päivitykset teen vaikka huomenna, kun kone tökkii ja jumii. Lapsimessuilla tuli seikkailtua lauantaina ja mukaan tarttui kestovaippoja useampi kappale. Äitiyspakkausta kävin hypistelemässä ja kovasti toivoisin tämän uuden saavani. En vaan usko, että saan, kun 16.4 on tilaus laitettu menemään.

Kausalle onnittelut täältäkin suunnalta. :flower: Kovin pieni on teidän pikkuinen, voimia hänelle paljon!

Mut nyt sauna kutsuu. Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille :)
 
Ääh, rinnat pakahtuu :/ ihan kivikovat ja maitoa vuotavat, kipu helpottaa, jos rintaa vähän puristaa. Onko kellään tietoa onko rintojen pumppaus turvallista raskausaikana? Tekis mieli hankkia rintapumppu jo nyt.

Dana88 & Pikkune 29+2
 
Dana anna mennä vaan, jos pumpulle herut! Huolehdi hygieniasta (siis pumpun, tissejä ei tartte desinfioida) ja pakasta pumpattu maito talteen. Jos kovasti aiheuttaa supisteluja, kannattaa jättää väliin, mut muutoin on ok. Maitoa ei useimmilla tule kovin suuria määriä, pakastaminen on varmaan helpointa jääpalarasiaan. Siitä jäätyneet klimpit pakasterasiaan ja talteen vauvaa varten. Samalla rinnat saa harjotusta ja nännit tottuu rasitukselle, rasvailet ja avot, jos hyvä tuuri käy, selviät imetyksen alkuhaasteista helpommalla. Itellä autto kuopusta odottaessa herumiseen kaikki vauvaohjelmat. Mulla oli järkky stressi imetyksen onnistumisesta ja tein kaikki mahdolliset vippaskonstit jo odotusaikana varmentaakseni imetystä. Esikoinen oli 2vk rintaruokinnalla ja siihen 1kk päälle sekasyöppö, kunnen 1½kk:n iässä siirty kokonaan pullolle ja tästä jäi sellaset arvet mulle, että edelleen tuo harmittaa.
Tridian teretulemast munkin puolesta! Ja kovasti tsemppiä graduun!! Itellä oli, tosin opinnäytetyö, vaiheessaan kupusta odottaessa ja se sitten pikkasen venähdi. Kuopus oli n 8kk kun sain työn tehtyä. :ashamed:

Messut on messuiltu, melkoinen viikonloppu siis takana. Tilitietoja en oo edes uskaltanu vielä kattella, tuntu et rahaa palo ihan kamalasti, vaarallista lähteä messutalkoolaiseksi.. Valmiita vaippoja ei tarttunu mukaan, mut muutamakin metri kangasta. Ja kakkukoristelujuttuja (2 kakkukuvaa, kummallekin pojalle omansa) ja kissalle ruokaa ja vaikka mitä muuta. Tuli käytyä kissanäyttelyn puolella juttelemassa yhden kasvattajan kanssa ja vahvasti alkaa näyttää siltä, että Maine Coon olisi tulossa meille tässä kesän/syksyn aikana. Kauhunsekaisella innolla pentua jo odottelen, pääseepä sitten pienen vauvan ja pentukissan kanssa kiertämään syksymmällä muutamat näyttelyt. Vaan mikäpä siinä, vauva liinaan ja kissa kantokoppaan (tai sit ostan sellaset kissarattaat, ne oli aika huikeet :LOL: )
Kuopus on kuumeessa ja itellä messukrapula, joten josko sitä telkkarin tuijotus jäis väliin ja lähtis katteleen nukumatin filmejä?
Kepsukka ja masukki (28+2)
 
Alkuperäinen kirjoittaja dana88:
Alkuperäinen kirjoittaja Odotan:
Dana Mitä neuvolassa on sanottu noihi siun "menkkakipuihin"? Miä alan pelätä että nää on supistuksia, sen verran pinkeeksi mahankin vetää. Eikiva :/
Mulla vetää kans mahan ihan kovaksi ja kireäksi, lääkäri meinas niitä supisteluiksi. Sano, että voi olla ihan harmittomia, kohtu harjoittelee supistelu. Kannattee kyll tarkistaa seukki neuvolassa, ettei tuhoa oo tullut alakertaan.

Mulla on lääkärineuvola keksiviikkona, ja meinasin asian ottaa puheeksi.

Tänään on ollut jotenkin hankala ja raskas olo koko päivän. Tiedä sitten onko Emppu vaan huonossa asennossa vai supistaako, mut tuntuu et vois tulla ulos hetkenä minä hyvänsä :LOL: , onneksi niin ei näillä näkymin ole käymässä.

Huomenna taas töihin, hiphei. |O , motivaatio edelleen korkealla.

:wave: kaikille uusille tervetuloa mukaan :).
 
Kannattaa kysyä tuota pumppausasiaa neuvolasta, ite en uskaltaisi kun voi tosiaan suppareita kovastikin aiheuttaa. Ja harvemmin se ihan maitomaitoa on, mikä vuotaa vielä raskausaikana.

Saatteko muuten muut nukuttua öisin? Mulla tahtoo olla tosi risoja nää yöt nykyisin. Aamulla kyllä nukuttaisi,mutta sitten onkin jo laitettava isompia kouluun ja pienimmäiselle aamupalaa. Pitäisi kai käydä iltaisin aiemmin nukkumaan, muttei millään haluaisi niistä vähistä rauhallisista telkkuhetkistä tinkiä... :whistle:

Ihanaa kun täksi päiväksi luvattu lämmintä... olis vaikka ja mitä ohjelmassa. PIhanlaittoa, pyykinpesua,kaapin siivousta ja sen sellaista. Mukavaa maanantaita siis.
huomenna poksutaan =)

Kääkkis ja lapanen 26+6
 
Tervetuloa uusille :wave:

Dana mä en myöskään lähtis pumppailemaan raskausaikana, ainakaan kysymättä siitä ensin neuvolassa. Sittenhän se maito nousee vaan entisestään, kun maidontuotanto saattaisi käynnistyä kunnolla.

Pauliinalle onnittelut hienoista viikoista :flower:

Kääkkänä mä oon toistaiseksi saanut vielä nukuttua ihan ok. Tosin herään joka kerta, kun pitää kääntää kylkeä. Mutta onneksi saan unen päästä nopsaan uudelleen kiinni. Välillä nukahtaminen on kyllä työn ja tuskan takana iltaisin, vaikka olisi ihan rikkipuhki väsynytkin. Viime yö meni kyllä ihan harakoille, kun kuopuksella on ihan järjetön nuha ja heräili pitkin yötä.

Nyt täytyy antaa pojalle aamupalaa...

Sherine + muru 28+3
 
Kääkkänä Täällä kans todella rikkoinaisia öitä nykyään. Joudun käymään vessassa sellaset kolme kertaa yössä ja heräilen välistä aina suonen vetoihin jaloissa. Yks yö kramppas koko takareisi. :eek: Ja tietty pitäis juoda enemmän, ettei kramppais, mutta jos juon enemmän niin joudun juokseen koko yön vessassa jne.

Lisäksi mä heräilen, jos oon unissani mennyt selälleni kun alkaa sattuun mahaan. Sama juttu, jos käännän kylkeä. Sattuu joka kerta niin, että herään.

Ei oo helppoa. :)

Olivia & Vauveli 29+1
 
Ai niin yks juttu, mihin välillä herään öisin, on käsien ja joskus myös jalkojen puutuminen. Välillä tuntuu, että koko kroppa on puuduksissa mahaa myöten.

Mulla on muuten ihme juttu jalassa. Eli joku kolme päivää sitten huomasin, että mulla on iso mustelma jalkapöydän sivustassa. Seuraavana päivänä mustelma oli jo isompi, melkein koko jalkapöydän laajuinen. Mutta enpä ole taas saanut aikaiseksi soitella neuvolaan, ehkä pitäis. Tosin nyt mustelma näyttää olevan jo haalenemaan päin, eikä jalka ole kipeäkään ollut. Outoa, kun en ole jalkaa mitenkään satuttanut, ainakaan niin että olisin huomannut :|
 

Yhteistyössä