Heinäkuun Hurmaajat Huhtikuussa 2010 ( 1. Hurmaaja syntynyt )

Uudesta pakkauksesta: Musta se haalari varsinkin näytti kivalta ja muutkin, yks body ja potkaritki näytti olevan 50cm. Mä en ottanu koko pakkausta, ja rahat on tulleet aika päiviä sitten jo. Tuosta makuupussista myös tykkäsin, ja voisin sen ostaa jos joku haluaa omasta luopua, samoin sen haalarin ja asusteet. kestovaippajututki kiinnostais, ainakin se all in one -systeemi.

Mulla on monta vanhaa vanupukua kaapissa, se on tosi hyvä välipuku talvella toppahaalarin alle. :) ja keväällä ja syksyllä erikseen :)

Pientä tavaraa pitäs haalia vielä vauvalle, ainakin hiusharja, puhdistuspyyheitä,vaippoja, pulloon tutteja.. Meinaan ekat viikot vauvaa nukuttaa vaunujen kopassa, kun meille tulee muutto kuitenkin viimeistään elokuun alussa uuteen taloon,niin kootaan sinne vasta sitten tuo vauvan pinnis.

Eilen kävin siellä neuvolalääkärissä ja kaikki oli ok. sf-mitta oli 27cm. Vauva edelleen poikkitilassa, 6viikkoa aikaa kääntyä raivotarjontaan, taikka on äitipolireissu edessä. Seuraava käynti on th:lle 10.5.

pauliina ja Ville rv29+5

 
Heippa!

Vieläkö pääsee mukaan vaikka onki vähän myöhäisherännäinen? Täällä ootellaan esikoista syntyväksi OYS:ssa ja LA 22.7. Tyttöä lupailtiin ja ollaan miehen kans molemmat ihan onnesta soikeita =)

Olen tässä raskauden mittaan lueskellu jos jonkinnäköstä keskustelufoorumia, mutta ahkerimmin kuitenki näitä teiän juttuja täällä. Aina välillä olis itelläki ollu jotain kommentoitavaa, mutta jostain syystä nyt vasta jaksoin rekisteröityä käyttäjäksi! Nyt sitten huomasin nuo danan ikävät lääkärikokemukset ja oli pakko tulla sympatisoimaan, koska ite kävin rakenneultrassa ilmeisesti samalla tyypillä ja jäi kyllä niin tympeä kuva koko tätistä sillä reissulla. Niin että en ihmettele jos tulit sieltä pahalla mielellä pois, me ei taiettu sille jääkalikalle paljoa uskaltaa edes jutella ku se oikein henki sitä asiakaspalveluasennetta! Mur, kehtaavatki käyttäytyä tuolleen ku ihminen on muutenki herkässä tilassa.

JS ja minimimmi 27+1
 
:heart: Kausalle ja koko perheelle oikein paljon onnea ja voimia :heart: Prinsessalle voimia kasvamiseen :heart:

Itseä vaivaa suunnaton unettomuus,hirveä närästys joka yö.. sattuu niin että tekis mieli itkeä..

Painajaiset..näen unia että putoan sängystä ja synnytys käynnistyy eikä kukaan auta..hullua!

Jos jollain hyviä niksejä närästykseen,otan vastaan kiittäen. Tietty apteekista saa lääkettä,mutta jos kotikonstit auttais :(

Hyvä vointeja kaikille,mammoille ja masuasukeille :heart:

Menen päiväunille.TAAS!!

Taatu&Elmeri 27+1 :heart:
 
Hui kauhia miten työ ootta taas olleet ahkeria kirjottamaan :eek:

KAUSA:lle ja muulle perheelle erittäin paljon onnea uudesta tulokkaasta. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja tyttö kasvaa tasaisesti ja pääsee hyvissä voimissa kotiin teitä ilahduttamaan :) :heart:

DANA88 Todella ikävä lääkäri/ultrakokemus taas ollut siule. Ihan olen muitten kanssa samaa mieltä ja eikun vain valitusta kehiin. Tuollaiset töykeät tollolääkärit pittäis saada virasta pois!!! Mutta tärkeintä, että tein vauvvelilla oli kaikki hyvin :heart:

JS84 Teretulemas joukkoomme sekavaan. Samana päivänä on meillä näkyy LA :D

KIITOS suuri kaikille tuestanne ja vinkeistänne tähän meidän rahariita asiaan. Mies omissa oloissaan mietti asiaa ja nyt on suunnittelemassa shoppailureissua vauvantarvikkeita varten ja oli sitä mieltä, että todellakin hänen pitää ruveta osallistumaan enemmän näihin meidän perheen raha-asioihin. Ihana mies se on, me vaan (mie) ollaan luonteeltamme sellasia, että tapellaan helposti, mutta yhtä helposti kyllä annetaan anteeksikin. Eli tällä hetkellä taas rauha maassa :heart:

PAKKAUKSESTA Kyllä tuo -10 vuoden pakkaus olis ollut kivempi, mutta kelpaa miule se -09 myös, edelleen ku ilmatteeksi saa ni ei pie valittaa. Ja meillä kanssa meininki pitää pakkauksen laatikkoa "ensisänkynä", laitetaan se sitten vauvan omaan pinnikseen. Sillä tavalla olen kuulema minäkii aikoinani nukkunut, pakkauksen laatikossa :LOL:

Tänään sain päätöksen äippäpakkauksesta, pitäs tulla parin viikon sisään ja oletan, että tuon vuoden -09 saan ku vasta nyt uusi julkistettiin, mutta sama miule. Ja samalla tuli päätös äitiyspäivärahasta ja vanhempainrahasta. Ei summat päätä huimaa ja aineski miula luki että automaattisesti ottaavat veroa 20 prosentilla Onko Muilla lukenut näin?? Eli ei varmaankaan tarttee uutta verokorttia käydä lasketuttamassa mikäli tuo pitää paikkaansa!?!?! Tiukkaa tulee olemaan, mutta eiköhän sitä jotennii pärjätä. Tosin viimeisen opintotuen ku saan ens kuun alussa ni seuraavan kerran tuleekin rahaa vasta 21.7. Äippäloma kyllä alkaa 16.6, mutta maksaavat senkin ajan rahat vasta tuolloin heinäkuussa..Onneksi edes vähän säätöjä ja mies töissä ni kyllä se siitä :D

Tänään kävin kampaajalla, väri tuli hyvä, mutta leikkaus ei niin mieleinen. Otti pikkasen liian paljon pituutta pois, en ennättänyt mitekään reagoimaan ku sakset napsahti ja liian lyhyt tuli, mutta kasvava luonnonvara, ei jaksa stressata :LOL: Hirmu hauskaa oli olla siellä parturissa ku nyytti rakas piti sellasia pippaloita äipän massussa että :heart: Sain varattua myös miehelle ja miule kylpyläyön toukokuun puoleenväliin..Ollaan jo sillä suunnalla ku Kysissä synnytysvalmennus ni samalla sitten vietetään romanttinen ilta/yö kahdelleen :heart:
Eilen ku ulkona liikuskelin ni hirveen inhottavaa painontunnetta oli tuolla alapäässä ja vähän koskikin...En ulkona sitten loppujen lopuksi hirmu pitkään viiihtynytkään...Muuten olo ollut suht hyvä, ei mitään hirmuisia ylimääräisiä kipuja..Vauvski liikuskelee nytten ihan mahottomasti, liekkö vauvaparkakin ollut miun harjottelun aikaan niin stressaantunut, ettei ole halunnut liikkua? Tiijä siitä, mutta nyt onneksi myllertää minkä ennättää :D Ensi viikon lääkärineuvolaa innolla odotellessa =)

Huh...Joko sitä nyt olis sepostettu taas muutaman päivän edestä :LOL: Huomenna EHKÄ shoppailee vauvantarvikkeita :D

Rae ja Nyytti 27+1
 
Hui, tosiaan jo ensimmäinen heinävauva tullut. Paljon voimia pikkuiselle kasvuun ja koko perheelle voimia uudenlaiseen "odottamiseen".

Itellä eilinen huushollin imurointi aiheutti pari KIPEÄÄ supistusta ja mieleen tuli väistämättä ajatus, että nytkö mennään. Aiemmilta olen aina saanut lähteä synnyttämään, kun on alkanut supistella kipeästi, joskin silloin olleet viikot jo 40+. Heittäydyin eilen sit heti sohvalle ja olin rennosti loppu päivän, samoin tänään. Enää ei tuli kipeitä suppareita, mutta sellaista häijyä tunnetta tuolla alakerrassa on ja välillä vetää mahan kovaksi. Kuinkahan herkästi sitä pitää mennä näytille?

JS84:lle Tervetuloa mukaan :flower:

Siirryn takas vaakatasoon.
 
Onnea Kausalle ja perheelle pikkuprinsessasta :heart: :heart: Toivottavasti pienen paino lähtee nousemaan :heart: :heart: :heart:

Tervetuloa uusille :D

Täytyypä käydä tsekkaamassa uusi pakkaus ;)

Täällä vietetään viimeistä lakkopäivää ja ens viikolle on työsulku-uhka.. 8päivää töitä :whistle: ;)


Maamin ja Toivo-Justiina 29+0 :heart: :heart:
POKS POKS POOOOKS :D
 
nopsaa vaan tuosta äitiyspakkauksesta... eli tänään tuli ja oli vielä tuo -09 malli. mullekin ihan sama kun ilmaiseksi saa, mutta tosiaan värit olisi miellyttäneet enemmän tuossa uudessa. mutta samapa tuo, hyvä pakkaus tääkin. ja...ööö...kysyikö joku että olisiko pitänyt olla joku kevyt-toppahaalari mukana? (nopeesti kun lukee niin ei jää kaikki päähän! ;) ) mutta meillä siis ainakin oli joku haalari, mutta en tiedä oliko se just se mitä kyseltiin... heh, perjantaipäivä!! :LOL: tää lähtee viikonlopuksi kyläilemään ja kummeilemaan, nimittäin on kummitytön ristiäiset!! :heart: :heart:

27+5 :heart: :heart:
 
Kausalle: Paljon onnea tyttövauvasta ja voimia uuteen elämän tilanteeseen :flower: !

Äitiyspakkauksesta: Käytiin tänään koko perheen voimin lapsimessuilla Hesassa, siellä oli näytillä vuoden 2010 pakkaus oli paljon nätimpiä ja värikkäämpiä vaatteita ja toppahaalarikin oli paljon paremman värinen kuin vuoden 2009. Sanoivat että jos hakemuksen laittaa toukokuun puolessa välissä menemään niin sitten toden näköisimmin saa vuoden 2010 pakkauksen. Hakemus pitää jättää 2 kuukautta ennen laskettua aikaa. Eli täytyypä pantata hakemuksen jättämistä tuonne toukokuun puolen välin jälkeen, koska ehdottomasti haluan tuon 2010 pakkauksen. 2009 vuoden pakkauksessa ei ole kevyt vanupukua, kun 2010 pakkauksessa on villahaalari, kevyt vanupuku ja toppapuku. Paljon oli katseltavaa messuilla ja tulipa hankintojakin tehtyä.

Tuloista: Täällä myös haetaan puolen vuoden tulojen mukaan, mutta meillä palkkalaskenta hoitaa asian kelaan eli helpolla pääsen.

Eilen kävimme pikkuneidin 2v9kk kanssa sirkuksessa ja Mammukin oli seurana. Hyvin jaksoi neiti istua ja ihmetellä sirkus menoa.

Seisomalaudasta: Onko kenelläkään kokemusta seisomalaudasta mikä olisi hyvä merkki, kestävä ja käytännöllinen, meidän pitäisi sellainen ostaa? Meillä on Emmaljungan duo edge yhdistelmärattaat.

Ensi viikolla olisi ohjelmassa sokerirasituskoe ja lääkärineuvola.

Tervetuloa myös minunkin puolestani uusille palstalaisille!

äippä-77+möhis 25+6
 
Kausalle onnea pienestä prinsessasta.

Meikäläinenkin siirtyi kotijoukkoihin,liitoskivut ovat sitä luokkaa että sain sairaslomaa äitiysloman alkuun asti.Vähän on outo olo,että mitäs tässä nyt keksisi.Lapset on vielä ensi viikon hoidossa ja sitten jäävät kotio.

Sokerinrasitus antoi taas ihan normaalit tulokset,arvot olivat suorastaan loistavat. =)

Nyt on aikaa sitten laittaa kaikki kuntoon ja olisi monta pientä projektia jo mielessä.

28+4
 
Heis,

Tänään oli kiva reissu kaupungilla vaikka nyt on hirveä väsy. Käytiin ulkona syömässä ja pitkästä aikaa syöminen tuntu hyvältä :) Ei oksettanut lainkaan :) Löyty kivat mustat farkkulegginssit, joissa joustovyötärö. Kampaajalla oisit hiukset käynyt leikkaan, mutta ei ollut aikoja tälle päivälle, ei haittaa, maanantaina käyään leikkauttaan.

Nyt haluttais grillata, mutta melkeimpä kaikista kaupoista on kaikki grillattava loppu :kieh: ihmiset hamstraa ton lakon takia :kieh: Prismassa ei ollut kuin 5 pakettia jauhelilhaa, koko lihapuolella :whistle:

Nyt vois nostaa koivet kohti kattoa loppuillaksi, nilkat on aikamoiset pallukat just nyt :x

Dana88 & Pikkune 29+0
 
Wuhuu pistin elämän ranttaliksi :D Hain kaupasta kaiken maailmaa ruokaa ja mässään nyt ihan antaumuksella :D Oon usiamman kuukauden halunnut jo syödä niitä, mutta en oo kyennyt pahanolon takia, toivottasti hyvä olo jatkuu mahdollisemman pitkälle :)
 
Dana: ootko käyttäny tukisukkia?

Mä en vois ees ajatellakaan enää olevani ilman tukisukkia,jos on yhden päivänki ilman niitä. On jalat tosi kipeet ja levottomat jo alkuillasta.. Pitäs vaan jaksaa käydä ostamassa lisää näitä sukkia, näitä on vaan yhdet parit.. Aika korkea kynnys on vaan lähteä ajamaan 80km:n matka Ouluun.. Ei oikein innosta, kun vauva alkaa kovan möyrinnän kun ei jostain syystä tykkää,että istun autossa.. tai sitten herää siihen kivaan hurinaan ja musiikkiin. Aikaisempina raskausaikoina ei ole ollut tälläistä vaivaa, mutta silloin on vetäny tosi usein suonella jalkaa..ja seki on ikävä vaiva.

pauliina ja ville rv29+5
 
Teillä oli aiemmin puhetta hammaslääkäristä. Mulla on järkyttävä pelko kyseistä laitosta kohtaan, mut neuvolan täti sai mut ylipuhuttua. Nyt oon käyny kolme kertaa, ja taas varattiin uus aika. Mikään ei ole ollut kipeä, mut kyllä sitä operoitavaa näköjään riittää... :( . Oon kyl aina läääkäriin mennessä maininnut pleoistani, ja veikkaisin että mua puudutetaan enemmän/herkemmin kun olen asiasta sanonut, hyvä niin :).

Mulla on ollu nyt ihan ihme fiiliksiä parin viime viikon aikana. samanlaisia "menkkakipuja", kun silloin kun tulin raskaaksi. Sillon alkoi sellaiset, noh, ei niitä oikein kivuiksi voi sanoa, mut olin ihan varma et menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä, ennenkuin tein testin ja tajusin että vauvelista nää johtuu :). Nyt nuo samat fiilikset on tullu takas. Jotenkin vetää "reidet ihan lötköiks", ihan ku maitohapoille menis. Ei niinkään satu. Jos en olis raskaana kulkisin side pöksyissä odottaen milloin menkat alkaa. Alavatsa on myös samantuntuinen. Niin hankala selittää... Onneks keskiviikkona on neuvolalääkäri ni saan avautua :D , pitää vissiin kirjoittaa kaikki ylös kun niin paljon on asiaa.

Mäkin kävin ihastelemassa uutta pakkausta. Mulle tuli just pari pvää sit päätös, et varmaan se -09 valitettavasti kuitenkin tulee. Kuten moni muukin jo totesi, en silti valita :).

Ihanaa viikonloppua! :hug:
 
Odotan Mulla kans on koko ajan "menkkakipuja", jos en ois raskaana kulkisin varmaan koko ajan rätti pöksyissä.

pauliina82 En kyll oo viel tukisukkia kokeillut, vois kyll kokeilla. Mulla muutenki tykkää nilkat turvota tosi helposti, vaikka en ois raskaana. Jos syön jotain vähänkään suolasta, oon yks iso plussapallo, kun elimistö kerää niin pirusti nestettä, perinnöllistä :/ sama juttu mun äidillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ennu:
Bambina voi tosiaan vaikuttaa. Omalla kohalla ilman lääkitystä kaurapuurokin oli liikaa, puhumatikaan karkeista ja poppareista. Mun koko loppu elämä tulee olemaan ilman hyveitä, niin en mä tiiä onko toi muutama kuukaus niin paha ;)
joo, totta. ei se varmaan ookaan paha, ei ollut tarkoitus kuulostaa pikkumaiselta. :ashamed: se on vaan kun nämä tällaiset tulevat niin yllättäen ja elämänmuutos on väkisin edessä, kun mulle noi herkut ovat maistuneet, vähän liiankin kanssa... :x ja tosiaan saapi nähdä, joudunko mäkin muuttamaan tapojani loppuiäkseni. toisaalta, tämä elämänmuutos on antanut odottaa itseään jo pari vuotta, joten ehkä hyvä sitten että nyt se on pakko tehdä!

hyvät viikonloput kaikille!! :wave:
niin, ja millaisia vappusuunnitelmia teillä kaikilla on?? :D me lähdetään lauantaina kylpemään, ihan kahdestaan! :heart: :D saadaan sitä kaivattua laatuaikaa...se on ollut kortilla tässä viime aikoina...

27+5 :heart:
 
Vappuna meille pitäis kaveripariskunta tulla kyläileen, grillailua ja ihan vaan oleilua, ehkä käyä ajeleen kaupungilla katteleen kaupungin menoja. Vappupäivänä vois käydä Eedenissä polskuttelemassa :)
 
Joo ostakaa ehdottomasti tukusukkia jos turvottaa, itse ostin yhdet á29,90 ja kahdet á13,90, nuo halvemmat oli yliopiston apteekista professorin tukisukat, saa tilattua netin kautta myös postitse, aamulla heti jalkaan ennen sängystä nousua ja yöllä ilman!

Närästykseen anoppini jolla on luontaistuotekauppa niin toi silicea tonic- nimistä piivalmistetta, joka tasoittaa vatsahappoja jne. väritöntä hyytelöä jota voi ottaa veden tai esim. jugurtin seassa.

Tervetuloa uudelle tulokkaalle =)

...Ja nyt nukkumaan z z z z z ...

Fiinukka ja käpy 27
 
KAUSALLE ONNEA PIKKUPRINSESSASTA
Voi olipa prinsessainen pieni :heart: Nyt sekä äidille että varsinkin vauvalle voimia :heart:


Täällä: Sokereita mittailtu. Kohta on sormenpäät ihan rei´illä.. Toistaiseksi ne on ollut suht normit. syömisen jälkeen tuntuu vaan nousevan korkealle.
Muuten tässä voidaan ihan kivasti. Ne liitoskivutkin hävisi näin loppupuolelle, ettei enää ole NIIN PAHA olla. Toki vielä on selän kanssa ongelmia, mutta ei enää sellaisia.
Massu on valtavanlainen.

Tänään mennään Seinäjoelle juhlimaan miehen siskon kolmekymppisiä. Ollaan hotellissa yötä ja mäkin yritän päästä baariin :D Siis niinku henkiseksi tueksi.


Ei tässä muuta..

Hyviä vointeja kaikille T; Mattila ja sen Mamma 29+ 5
 
Mattila hauskaa iltaa teille ja nauttikaa hotelliyöstä :D

Vapuksi ei ole mitään ihmeempiä suunnitelmia.. Simaa ja munkkeja :p

Risteilyä suunniteltiin vielä ennen kuin vauva syntyy.. Ja olisi mukava siinä samassa viettää päivää turussa! Ihana kaupunki ;)

Nyt pitäis mennä pihahommiin, haravointia ja pensaitten tasausta :) Ikkunatkin odottavat pesijäänsä ja uudet verhot olisi olkkariin ;)

Hyvää viikonloppua kaikille :wave: :wave:


Maamin ja Toivo-Justiina 29+1 :heart: :heart:
 

Yhteistyössä