Heinäkuun Hurmaajat Helmikuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

Hei nopee vaan!

Mulla on tullu tällä viikolla joka kerta kun oon pyöräilly kouluun (10km) ja takas (10km) nii loppumatkasta kipeä suppari. Tai oletan, että se on supistus: Alkaa ylhäältä, levii koko vatsalle ja sattuu. Ei mitenkää tosi tosi kovaa, mutta sattuu. Ja nyt menossa vasta rv20.

Onneksi ens viikolla on neuvola..

Ja tänää toinen ihme juttu oli kun istuin, nii tunsin tavallaa siinä kohdunnapukassa semmosiä tömpsähdykiä? Mietin et oisko pieni voinu potkasta alaspäin vai mitä se oli.. Niitä tuli muutamia. Ja ne ei sattunu vaan tuntu tosi oudoille. Mitä ihmettä tapahtuu?
Onko muilla tuntunu tommosia ehkä-potkuja alaspäin, miltä ne on tuntunu?

Nyt nopee vähä kauppaa, menee hermo ku maha vilkkuu...
 
Tuli vaan semmonen hassu ajatus mieleen, että entäpä jos niitä vauvan liikkeitä ei tuntuisi koko raskauden aikana :| eli ei siis kuuluisikaan tuntea....Uskoisko sitä sitten koko aikana olevansa raskaana ja pelkäis vaan ja miettis mitä vauvalle kuuluu :eek: että tämmösiä pohdintoja täällä...
 
Tupakoinnista kuulun itse siihen sakkiin joka vannotti, että jos ei pääse tupakasta eroon, ei le valmis saamaan lastakaan. Nyt en ole itse päässyt eroon, jamonet itkut olen huonon omatunnon takia itkenyt :'( . onneksi olen sentään saanut vähennettyä. Kysyin neuvolasta niksupurkista yms. mutta eivät antaneet lupaa käyttää.

Kepsukka Minä olen kanssa pienten ryhmässä töissä. Liitoskivut(?) vaivasivat tänäänkin kovin. Vaikka kuin koittaa "olla nostelematta" se on mahdotonta. Jos olisi vaikka eskariryhmässä olisi asia ihan toinen, mut kyllä nää pienet antaa ihan uusia haasteita siihen kuinka pitkälle töissä voi olla. Selkäkin o aivan p*skana. :/ .

raudasta taas kerran... uudesta Vital (jotain) Iron (jotain)ista meni maha ihan sekaisin :(. Kipuja ei tosin tällä kertaa ollut, joten pitää nyt kokeilla hetki, jospa vatsa vaikka tottuisi.

Ruotsin risteilyistä Minäkin menossa ens kuussa mieheni kanssa :) . Hymyillään sitten kun vatsakkaat kävellään vastakkain :D .

Tsemppiä loppuviikkoon!

:heart: 16+2 :heart:
 
Ihan ensin Nuu82 Onnea rinsessauutisista ! :heart:

Jännä huomata että aika samojen ajatusten ja pelkojen kanssa tässä kaikki painitaan. Taitaa kuulua asiaan että tietyt asiat huolettaa tietyssä kohtaa raskautta.

Mä en tosiaan tiiä et mitä ne mun liiketuntemukset sit olivat, vai olivatko vielä mitään ? Ota näistä selvä. Noh, ehkä yritän olla ottamatta mitään lääkäriin menon arvosta paniikkia asiasta... Vaikka mieli tekis mennä johonkin ja sanoo et josko vois ihan nopeesti vilkasta ultralla. :LOL:

Mä kävin tänään jopa salilla ja sain raskausajan saliohjelman. Ihanaa ku se on silleen melkosen kevyt ja iisi, niin ei tuu revittyä vahingossakaan liikaa. Kerrankin voi luvan kanssa kuntoilla rauhallisesti. Vaik välillä tuntuu et tarvis kunnon hikitreeniäkin.

Ei nyt hirmusesti ajatukset taas kulje. Kahtena päivänä ollut työreissulla sellasen 12h niin alkaa verottamaan. Tuosta ajasta tosin reilu 2 h menee matkoihin. Jospa vielä huomenna jaksais tehdä vähän ylitöitä, niin sais extrarahaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Kepsukka Eikös se olisi myös työnantajan edun mukaista että pystyisit olemaan töissä mahdollisimman pitkään ? Mutta jos ei kelpaa, niin ei muuta ku haet vaan saikkua. Kyllä sä sen jotenkin kestät, kerta ei työnantaja osaa arvostaa...
Niin no, eipä se oikeen tunnu arvostava ketään alaistaan. Tulee mielenkiintoset kehityskeskustelut, mikäli porukat uskaltaa antaa rehellisesti palautetta myös esimiehen työpanoksesta
:whistle:
Ja joo, kuvittelis sen olevan firman edun mukasta, taloudellisesti aika kallista sairaslomat, jos pitää sijainen palkata pitkäaikasen poissaolon takia (meillä ei siis alle viikon pätkään edes harkita, koska lain mukaiset suhdeluvut toimii, vaikka ei kaikki oliskaan paikalla).

Marta Hiivaan voi joo kokeilla piimä/rahka/maustamaton jugurtti -kylpyä. Jollei halua istua piimässä (huom, anna lämmetä huoneenlämpöiseksi!) voi laittaa phs:aan. Ruokavaliota karsimalla (sokerit minimiin) voi ennaltaehkäistä hiivaa. Lisäksi käyttämällä happamia tuotteita myös sisäisesti, voi saada helpotusta. Maitohappobakteerienkin sanotaan auttavan. Googlettamalla löysin ainakin Akuutin sivuilta juttua, tässä linkki: http://yle.fi/akuutti/arkisto2003/210103_c.htm
Tuossa mainittiin myös liiallisen higienian välttämistä, eli ei saippuapesua alapäähän! C-vitamiinikuuriakin voi kokeilla, yliannostuksesta ei ole haittaa, mutta viikon runsaalla käytöllä voi saada helpotusta, kannattaa testata myös jos epäilee alkavaa virtsatietulehdusta. Puolukka/sitruunamehu happamoittaa elimistöä myös aika tehokkaasti..
Tosin raskausaikana ei kannata liian sinnikkäästi luomu-keinoja testailla, jotta ei aiheuta vahingossa haittaa vauvalle. Eli jos hiiva/virtsis ei ala suht nopsaa helpottamaan, mars lekuriin/apteekkiin!

Pancoden tuoteselosteessa ainakin oli kodeiinista, että neonataalisten vieroitusoireiden riski tulee ottaa huomioon pitkäaikaisen käytön yhteydessä raskauden aikana. Mitä tuo sitten tarkoittaakin.. Eilen kaivelin liitoskivuista ja niiden helpottamisesta vinkkejä netin syövereistä ja useammassa keskustelussa oli maininta panacodesta ja että siitä vois olla apua. Lääkäriajan sain ens tiistaiks joten sillon voi kysellä neuvolalääkäriltä lisää.. Mä oon käsittäny, että imettäessä jotain riskiä voi olla, mutta silloinkin kai aikasta pientä (normaalitapauksessa ja normaali määrillä )
Viimeyön aloitin kauratyyny jalkovälissä ja se vähän autto eli sain nukuttua yllättävän hyvin. Aamulla oli ok olo, mutta erehdyin istumaan aamupalan ajaks... :headwall: Aamupäivä suju töissäkin kohtuu hyvin, mut ruuan jälkeen ei ollu enää kivaa, onneks oli "aamuvuoro" eli pääs jo
välipalan aikaa kotiin. Kotona oonkin maannu sohvalla suurimman osan illasta, liikkuminen ei tunnu kivalta joten ei paljon houkuttele.

Odotan niin sitä nostelua tulee kyllä väkisinkin. Ja kun nuo meidän pienet tarvii tietty pukemisapua, tulee kumarreltua. Tähän mennessä oon yrittäny käyttää rullapenkkiä ja pukea siinä istuen, ni ei tarvi kumarrella ym. niin paljoa, mut noi kivut tuntuu vaan yltyvän istumisesta, joten sekään ei auta. Kuulemma jumppapallolla istuminen voi auttaa, mut en ainakaan kerrasta huomannu olevan apua, päinvastoin. Kokeilin kotona ja vajaa vartin istumisen jälkeen vessaan kävely oli melkoinen haaste. Toivon tosiaan, et tää on ohimenevää ja helpottais edes hetkeks, et jaksaa töissä vielä vähän matkaa.. Ilmeisesti pakko mennä viikko kerrallaan (niinku tuon kuopuksen imetystaipaleen alussakin, tosin sillon meni välillä päivä kerrallaan :D )

Nuulle onnea tyttöuutisista!

Pojille iltapalan laittoon, kuullaan taas!
Kepsukka ja masukki 17+5
 
Nuulle onnea tyttölupauksesta!

Täällä käyty neuvolassa ja kaikki muuten ok, mutta Hb laskenut raudasta (50mg/vrk + mitä monivitamiinista tulee) huolimatta 93. Se nyt ehkä selittää miksi vähän tuppaa väsyttämään ja puuskututtaa ja hengästyttää portaita kiivetessä. Harmi kun joka paikasta Maltofer tipat loppu eikä tietoa milloin toimittajalta saadaan lisää. Annoskin ois pitäny tuplata. No kokeilin ostaa jotain uudempaa poretablettia, mutta vähän epäilen kun mikään muu valmiste ei oo sopinut ku tuo Malofer. No pääasia että ikkuisilla vaikutti kaikki olevan hyvin!



ps. Tänään vasta 16+6, tickeri näyttää väärin!
 
Onkos kellään kokemuksia Brion Happy Kombi- vaunuista?

http://www.hobbyhall.fi/webapp/wcs/stores/servlet/Product1_10052_13051_109078_13789_13788_13608_-11_21__43617465676f7279446973706c61793f696e6465783d313226706172656e745f63617465676f72795f726e3d313337383826746f705f63617465676f72793d31333630382673746f726549643d313030353226616c6c3d266f7264657242793d26636174616c6f6749643d31333035312663617465676f727949643d313337383926766965775461736b4e616d653d43617465676f7279446973706c617956696577

Bongasin hobbyhallin sivuilta vaunuja, ja ne voi maksaa osamaksulla. Jee voitas ehkä sieltä ostaa :)

Toki jossain liikkeessä kyllä ensin testattas mutta kumminkin :)
Auttakaa kiltit hömelöä :)
 
helise Hoksasit varmaan, ettei tuohon hintaan kuulu runkoa? Osamaksu kyllä vähän houkuttais täälläkin. :)

Meinaan ehkä kallistua Emmaljungan Due Edgeen täällä, jos en keksi jotain parempaa. Ajateltiin mennä urakalla vaunuostoksille joskus maaliskuun loppupuolella. Siihen asti vertailen vaunuja netissä. Olo on kyllä ihan samanlainen kuin rautakauppaan mennessä - ei ole niin hajuakaan mitä tarvitaan!

Tein täällä raskaan päätöksen laittaa toinen salikortti paussille raskauden ajaksi. Oon kahdella salilla jäsenenä kun mulla on toinen salijäsenyys isossa ketjussa ollut jo 8 vuotta ja se on ihan sikahalpa ja nyt kun meidän ihan naapuriin avattiin toinen sali, niin liityin toki siihenkin. Nyt raskausaikana ei vaan raski enää maksaa kahta, kun kuitenkaan ei voi enää ihan täysillä treenata... Eli byebye bodycombat ja pumppi vähäksi aikaa. :eek:

Kauhee selitys, ei päätä eikä häntää...

Ihana naposteluvinkki vielä iltaan - pakastetut viinirypäleet! Ihania! Kunhan rypäleet vaan on makeita. Ihan kuin karkkia söis.
 
Nuu onnittelut tyttölupauksesta :heart:

pai80 mulla oli kans pari viikkoa sitten masussa hiljaisempaa, en muutamaan päivään tuntenut liikkeitä ja olin ihan allapäin että kaikki ei oo hyvin. sitten kuitenkin liikkeet alkoi taas tuntuu ja nyt ne tuntuu päivä päivältä selvemmin ja selvemmin. Ehkä sielläkin pieni kääntynyt vaan niin ettei tunnu niin hyvin ja pian taas ilmoittaa itsestään. :heart:

Mulla huomenna rakenneultra, jännittää!!! :heart:

sadee80 & rusina 19+4 :heart:

p.s. vanhan koiran kasvattaja soitti että sillä ois pentuja ja mielellään myisi yhden niistä meille. Oltiin aateltu ensin ettei nyt vähään aikaan toista koiraa oteta mutta oltiin sitten heti myytyjä.. Tänään mennään katsomaan pikkuisia suloisuuksia. :heart: Muutaman viikon päästä ovat luovutusiässä :heart:
 
Lueskelin tässä noita vanhempia juttuja ja tuli monta asiaa kommentoitavaks...tupakoinnista ainakin olitte puhuneet ja muita. Ittellä mennyt viimiset viikot uskomattoman kivun parissa eli ei tästä maailmasta oo paljon mitään tiedetty ja tietty vaan panadolin kanssa pitänyt pärjätä, vaikka yleensä tähän vaivaan saa jotain happyhappyjoyjoy-lääkkeitä :( Yöunet on jäänyt aika vähälle ja stressitaso kasvanut. Mutta nyt taas elävien kirjoissa!

Alkuperäinen kirjoittaja dana88:
. Turvakaukalo kans hankittiin vähän aikaa sitten, tuli tilaaja lahjana Vauva-lehdestä :) kaks kärpästä yhdellä iskulla.
Jo on hyvät tilaajalahjat |O Mä kävin kattoos nettisivuilta, niin nyt saa jonkun kämäsen hoitolaukun, jos tilaa vauva-lehden :LOL: Mä haluisin Britaxin kaukalon, kun sen saisi kätevästi vaunuihin adaptereilla. Mä olen vaan noiden turvavälineiden kanssa niin vainoharhainen, etten käytettynä haluaisi ostaa ja uutena maksaa niin pirusti sen isofix-jalustan kanssa. Esikoisella turvakaukalo meni hieman yli puoli vuotta, joten eipä sen käyttöikä kovin pitkä ollut.

Nuulle onnittelut prinsessa-uutisista. Mä olen ihan varma, että meille on tulossa tyttö, mutta täälläkin näki ettei aina omat mutut mene lähellekään. Katselin jo kivaa lastenhuoneen tapettia, joka oli aika tyttömäistä :saint:

Brioista Meillä oli ekat vaunut Brion...noin 3 kuukautta, kunnes kyllästyin natinaan ja nitinään sekä kömpelyyteen. Lisäksi niissä oli todella pieni se kova koppa. Mut tosiaan tää on mun kokemus vaan ja näin jälkikäteen ajateltuna oli juuri sitä turhamaisuutta, että ne menin vaihtamaan. Monesti jälkikäteen harmittanut.
 
olenkohan mä sekoamassa. Mä olen ihan varma että eilen tänne kirjoittelin, ja nyt sitä ei ole täällä... hmm kai mä olen sen unohtanut postittaa..

En nyt kyllä jaksa uudestaan kaikkea kirjoittaa..

Eli tänne kuuluu suhteellisen hyvää. Maha tuntuu edelleen vaatteiden kanssa valtavalta, mutta kun otan paidan pois niin ei ole muuta kuin tuo roikkuva läskimakkara :LOL:
Potkut tuntuu välillä hyvin, mutta olen ruvennut ajattelemaan, että vauvalla on kuitenkin paljon tilaa liikkua niin varmasi osa liikkeista menee tuonne selän puolelle ja sieltähän niitä liikkeitä ei tunne.

emmy 17+3
 
tynnyri on jo kerännyt 3kg painoa..katoin aiempia neuvolakorteja niin tässä vaiheessa ei ole painoa juri tullut..pistää masentamaan.Täytyy hillitä herkkujen syömistä,ja pysyä liikkeessä ettei sama tahti jatku..on kyllä masentavaa :headwall:
 
20+0 POKS!! Puolenvälin "virtuaalikahvit" teille kaikille!

Tänään olis neuvola ja viikon päästä rakenneultra, onneksi aika kuluu kuin siivillä ja viikot karttuu.

Mullakin tuntuu potkut välillä alapäässä asti ja tekee kipeää. Välillä tuntuu, että kohta on jalka ulkona kohdusta. Nyt onneksi kun maha on kasvanut niin vauvelikin on saanut lisää tilaa möyriä. Pään kanssa puskee ulospäin kyljestä jo aika napakasti, sekään ei kyl aina tunnu kivalta. Esikoinen työnsi aikoinaan aina varpaita mun kylkiluiden väliin (loppuvaiheessa siis), kakkonen tykkäs tehdä voltteja loppuun asti, saa nähdä mitä tämä keksii äitinsä pään menoksi (tai mahan).

omenaruusu 20+0
 
Omenaruusulle onnea puolivälietapista!

Itsellä tuntuu ettei aika kulu kuin siivillä, muttei sen väliäkään. Remppaa pitäis tehdä ja vauvalle tilaa.. Minne tämäkin saisi mahtumaan...
Siinä pulma. Toinen pulma on mistä saisi rempparahaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja hipsu79:
tynnyri on jo kerännyt 3kg painoa..katoin aiempia neuvolakorteja niin tässä vaiheessa ei ole painoa juri tullut..pistää masentamaan.Täytyy hillitä herkkujen syömistä,ja pysyä liikkeessä ettei sama tahti jatku..on kyllä masentavaa :headwall:
Sama täällä. :( Tai olin tuossa 15+4 saanut painoa lisää jo 2kg, joten nyt on taatusti ainakin se 3 tullut lisää.

Neuvolan ohjeen mukaan rv 20 mennessä ois saanut tulla noin 2kg ja sen jälkeen max 500g/vko. Tosin syytän omalla kohdallani sairasteluakin, kun en ole päässyt liikkumaan. Mutta nyt otan itseeni niskasta kiinni ja lopetan ylimääreisten jälkkäreiden jne. mussutuksen!

Tietenkään raskausaikana ei tarvi olla liian nipo ja ankara itseään kohtaan, mutta toisaalta en näe mitään syytä siihenkään, että raskausaikana vois antaa piupaut (hitto mikä sanonta :D ) terveellisille elämäntavoille ja alkaa elää kuin pellossa. Nyt jos koskaan pitäis pitää huolta kunnostaan.

Kauhee paasaus heti aamusta - lähden takas töiden ääreen laskeen minuutteja lounaaseen. ;)


 
Mä voin sitten hehkuttaa, kun ei ollut tullut painoa yhtään...itseasiassa laskenut vähän alusta :D Pelkäsin kyllä, että ois tullut vähäisen liikunnan takia paljonkin painoa.

Mattila me haettiin pankista rempparahaa :saint:
 
oih, mä olisin onnellinen jos olis tullut VAAN 3kg lisää. Mulla on tullut kiloja lisää jo n 6. :x No, niin niitä on tullut aina paljon alkuun, yhteensä kuitenkin koko raskausaikana n 11-12kg eli jospa siinä sitten kuitenkin kaikenkaikkiaan pysyttäis. Ja ne on raskauden jälkeen lähteneet itellään pois n 2 kuukaudessa. toivon että niin mentäis nytkin. :saint:
nyt taitaa tulla kiloja lisää kun on laskiaispulla-aika. Ne on mun ehdottomia lemppareita! :whistle:
 
Ennu Nettisivuilla tosiiaan oli se laukku, mutta kun osti lehden niin sielä välissä oli semmonen lappu, jossa toi turvakaukalo oli yks tilaajalahjavaihtoehto. Isofix-jalusta ostettiin erikseen. Samalla rahalla sai lehden, jonka oisin muutenkin tilannut, ja turvakaukalon, joka testattu turvalliseksi.

Täällä yhä ollaan sairaslomalla, oksentamista ja väsyä melkein kellon ympäri. Onneks olo on jo vähän rauhoittunut. Ehkäpä ensi viikolla jo elämä voittaa. Ilmeisesti jokin lääkitys saatetaan aloittaa silloin.

Dana88 & Pikkune 18+6
 
Voi mikä masennus! Mä olen ollut niin onnellinen ja tyytyväinen itseeni, kun tosiaan nyt rv 21+1 ja se noin 3kg tullut painoa lisää. Ajattelin, että se on vähän. Taas sitä huomaa, että tieto lisää tuskaa. No ei tosiaan, en ala kyllä tässä vaiheessa kiloja miettiä ja kaloreita laskea, kun perusterveellisesti syön kuitenkin ja karkit ym. paheetkin pysyy vkonloppukäytössä. Ja laskiasipulliakin aion syödä just niin monta kuin tekee mieli, ne on minunkin herkkua eikä niitä saa kuin kerran vuodessa.
 
Virallisesti ollaan nyt puolessaväliaaä...ja yks kaveri jopa lohdutteli että jos tosiaan oon petipotilas ihan laskettuun aikaan asti, saattavat monesti käynnistellä 38 tienoilla! Toki vaavin hyvinvointi on ykkösenä muta saas nähdä miten oman pään käy kun vielä sen 18-20 viikkoa makaa... :| Joten siis kaikkia meitä painosta huolehtivia haluaisin kannustaa sillä että suurin osa teistä pääsee liikkeelle, joten painoa helpompi kontrolloida. Itse en voi edes aamupalaa tehdä ilman että alkaa supistella, että täällä jää liikkumiset vähälle. No onneks ei ollu viikko sitten tullu ku 2,5 kg mutta saas nähä miten jatkossa..ja kuntohan tässä ainaski romahtaa...

Noh se siitä kitinästä, mutta halusin vain muistutella että monella on asiat melkosta hyvin!! =) :flower: ja jos mieki tästä makaamalla selviän ja ne muutkin jotka makaa, niin hienostihan ne on asiat sitten meilläkin :heart:
 
Heheh, hyvin meni tää mun "en kyllä syö enää jälkkäreitä" päätös. Meillä oli tänään ruokalassa jälkkärinä lämpimiä lettuja hillon ja kermavaahdon kanssa... *Huoh* Koita sitten niitä vastustaa... Ennen olin ihan immuuni tuollaisille houkutuksille, mutta kun pahalle antaa pikkusormensa... :whistle:

Mutta toisaalta, niinku Sadee80 tuossa tuumas, että jos kokonaisuudessaan painon nousu pysyy raskauden aikana hanskassa, niin sitten ei ole mitään hätää. Ei todellakaan ole väliä, vaika nyt ois 5kg tullut lisää, jos raskauden lopussa on vaan +12kg tms.

Zeenahille tsemppiä vuodelepoon! Suuret sympatiat saat täältä suunnalta. :)

Täällä selkäkipu pahenee koko ajan - oikein kunnon hermopinne taitaa olla. JA jotta elämä ei kävis liian helposti, tuntuu taas alkava migreeni... Soitin neuvolaan ja kehotti vaan menemään päivystykseen hakemaan reseptin, jos kohtaus alkaa. Olis NIIN kiva, että se lääke ois saatavilla jo ennen kuin se kipu alkaa. Migreenikohtauksen kourissahan sitä jonottaa todella onnellisena jossain päivystyksessä. Plaah. Valivali. :$
 
Tein täsä ajankuluksi inventaariota mun vaatekomeroon. Kokeilin farkkuja, joita pidin ennen raskautta, eivät joulun tienoilla oikeen menneet kiinni. Nyt huomasin, että voin pitää kaikkia mun farkkuja ja muita pöksyjä ajalta ennen raskautta. Tippuhan tuossa melkein kuukaudessa painoa yli 6kg, nyt vaatteet suorastaa roikkuu rumasti päältä.
Täällä kans liikunta on aika minimissä, oikeastaan kaikki fyysinen rasitus, 24/7 pahaolo ja oksennus rajoittavat liikkumista ja ponnisteluja, kun yleensä laattaa lentää jo pelkästään kumartelusta... jos vaikka maaliskuunloppuun mennessä pahaolo helpottuu ja pääsis joogaan ( toivottavasti pääsis, oon jo maksanut se valmikksi)

Aattelin yllättää miehen ja tehä ruuan valmiiksi :) Viime aikoina oon pakasteesta sulatellut aiemmin tehtyjä ruokia.

 
just tommosista pikkuasioista, kuten ruuanlaitosta ja leipomisesta tällä hetkellä haaveilen. Jos pystyis vaikka 30 min oleen pystössä ja kokkaileen, niin menishän ne päivät kivemmin. mutta nyt liikkuminwn rajottuu tosiaan vessareissuihin ja hyvänä päivänä saatan pystyä itse käymään suihkussa pystyasennossa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zeenah:
just tommosista pikkuasioista, kuten ruuanlaitosta ja leipomisesta tällä hetkellä haaveilen. Jos pystyis vaikka 30 min oleen pystössä ja kokkaileen, niin menishän ne päivät kivemmin. mutta nyt liikkuminwn rajottuu tosiaan vessareissuihin ja hyvänä päivänä saatan pystyä itse käymään suihkussa pystyasennossa =)
Itekki kyll on myönnettävä, että perunoiden kuorinta sekä hellaan eessä työskentely menee ihan korkiajakkaralla istuessa, huippaa seistessä ja alkaa oksettaan. Suurin osa päivästä menee vaakatasossa, silloin paras olla, ei okseta niin paljoa.

Jaksamisia sulle Zeenah!
 

Yhteistyössä