Suloisessa Suomenmaassa ollaan jälleen. Mukava oli lomailla, mutta mukava oli jälleen palata kotia B) . Kiitoksia kaikille lomatoivotuksista, loma oli tosiaankin rentouttava ja hotellin valmiit ruokapöydät maukkaat notkuvine antimineen. Harmi vaan, ettei kaikkea tohtinut syödä, kun neuvolan täti varoitteli ettei kannata syödä maitotuotteita, kasviksia ja hedelmiä, joita ei ole itse pessyt. Joten salaattipöydät sai olla minulta rauhassa
, eikä monia muitakaan ruokia tohtinut syödä. Ja jäätelöä en uskaltanu maistaakaan
.
Paljon on viikossa tekstejä tullut..., mutta kaikki kahlasin läpi ja koetan jotain kommentoida..
Olivia81 Mulla on ollut samanlaista sykemittari -ongelmaa jo silloin kun en ollut raskaana. Silloin auttoi kun kastelee ne vyön pehmeät kohdat ja sit sen piti olla paljo aikasemmin jo kehon ympärillä ennenkuin laittaa päälle sykemittarin, muutoin antoi ihan älyttömiä lukemia ja välillä katkonaisesti - miehelle jo arvelin et onkohan mulla rytmihäiriöitä, kun sykemittari sillai käyttäyty. Mut mies sit tuumas, et se ei saa kunnolla kontaktia. Mut tosiaan kun laittoi vyöosan aikasemmin paikalleen, niin toimii sit kyllä moitteettomasti. Myös nykyään pitää tehä niin, jotta näyttää sykkeet oikein. Eilen tosin hiihtäessä puolentoista viikon tauon jälkeen sykkeet nousi kyllä kiitettävästi, vaikkei kunnolla ees rehkiny. Kyllä se tämä raskauskin niitä sykkeitä herkemmin nostaa, en usko, että sykemittari ottais vauvan sykkeitä, koska vauva on kuitenkin sen verta alhaallakin vielä.
Neuvolassa tänään täti tuumaskin, et kun raskaana ollessa verimäärä lisääntyy, niin siitä johtuu myös se että sykkeet nousee herkemmin - eli ihan normaalia on.
Marta Ihanaa, pieni poika - onnittelut. Minullakin on tunne, et ois poika tulossa, mutta saa nähdä sitten kumpi tulee. Esikoisesta mulla oli poika-tunne ja poika tuli. Toisesta lapsesta oli tyttö-tunne ja tyttö tuli.
Rakenneultra-ajan sain eilen ja se on 2.3 rv 21+1. Oys kun ei enää ultrauksia suorita, niin ultra on Oulun terveystalolla ja ultran suorittaa kätilö. Saa nähdä sitten onko 4d ultra vai normi ultra... Terveystalolla näytti olevan 4d-ultra, mutta suorittaakohan sen vain lääkäri?
Alkoholista Meillä yleensä on aina alkoholia kaapissa, mutta eihän se tarkoita että sitä pitäisi kitata joka päivä/viikonloppu. Meillä ne saattaa siellä olla kuukausia jopa vuodenkin ja pitempäänkin. Otetaan silloin kuin siltä tuntuu, mutta ei yleensä arkisin. Mutta se ei mulle kuulu miten toiset juo/ovat juomatta, enkä heitä siitä arvostele. Mieskään meillä ei juurikaan alkoholia käytä ja siitä olen hyvilläni. Lasten nähden emme juo, viikonloppuisin jos otetaan niin yleensä silloin vasta kun lapset jo nukkuu. Ja itelläkin on tehnyt sidukkaa mieli
. Mutta maltan kyllä odottaa kunnes Hippu on syntynyt. Imetysaikana olen juonut kotikaljaa ja pilsneriä, ne kun lisää maidon tuotantoa
(pienenä vinkkinä), vaikken oluesta niin välitäkään, kotikalja on ok =).
Liikkeistä Mulla välillä liikkeitä tuntuu paljon ja sitten saattaa mennä monta päivää ettei tunnu ollenkaan. Neuvolan täti sanoi sen olevan normaalia. Ei tässä vaiheessa vielä tarvi liikkeiden hirveesti vielä tuntuakaan. Tää oli hyvä neuvo, kun mulla meinas ruveta kovasti huolettaan vauvan liikkeettömyys moneen päivään.
Fiinukka Meillä on gefilus-kapseleita annettu kahden viikon ikäisestä lähtien molemmille lapsille eli samaan aikaan aloitettu antaan kun d-vitamiinia. Tätä on neuvolan täti ja OYS:n lääkärit suositelleet - vähentävät mm. korvatulehduksia ja muitakin sairauksia ja meillä on kyllä olleet tosi terveet lapset (koputtaa puuta). Edelleen annetaan molemmille lapsille gefilus-kapseli päivässä ja saamme ne lapsen vakuutukseen, kun on lääkäriltä resepti.
Meillä ainakin on gefilus toiminut tosi hyvin ja sehän on vastaava kuin rela eri valmistaja vaan.
Onpa uskomatonta käytöstä esimieheltä!!! Vie vaan asia eteenpäin, eihän esimies saa toisten asioita juoruilla.
ephs tervetuloa mukaan heinäkuisiin =)
Olivia81 Vau Floridaan ootta lähdössä, siellä on varmasti lämmintä.
Finnit Itse olen niiltä onneksi säästynyt, tosin olen aika kuivaihoinen atoopikko, eikä mulla ole koskaan kovin paljon naama kukkinut. Ei tainnut ees tyttöä oottaessa kukkia, silloin kyllä oli taas paha atooppinen ihottuma kiusana kasvoilla, päänahassa ja yläkropassa - jouduin eka kertaa elämässäni silloin valohoitoonkin.
Talvilomasta Meillä lapset on mun kans kotona talvilomaviikon eli vko 10. Mies on silloin töissä, kun piti talviloman viime viikon Dubain reissulla. Minä tuossa jo mietiskelin, et jos lähtisin lasten kans kotiseudulle mummolaan talvilomaks - en kyllä tiiä mitä mies siitä ideasta tykkää... se kun ei taho malttaa olla lapsista erossa :heart: . No pitää kysästä iltasella tai jossain vaiheessa... jotenki itteä haluttais kotiseudulle, siellä kun on paljon kavereita ja mummolat jne. Ja voitas mennä vaikka junalla (mummo hakis asemalta), niin jäis miehelle auto. Tosin koko viikkoa en pystyis oleen kotiseudulla, kun torstai-aamuna 11.3 on seuraava neuvola. Silloin saan kela paperit ja ajan sokerirasitukseen.
Nuu paljon onnea tyttölupauksesta :heart:
Kateellisena lueskelen miten vähän teille on tullut painoa, en edes kehtaa sanoa kuin paljon itelle on tullut... Mutta kahdessa aiemmassakin raskaudessa on tullut ainaki 18 kg, mutta kyllä ne on melko nopeesti imetysaikana lähteneetkin =) , onneksi.
Rae89 Olen imettänyt kahta aikaisempaa lasta ja imetän myös tätä kolmattakin. Se on vaan niin helppoa liikkua vauvan kans joka paikassa, kun maitobaari liikkuu aina mukana ja on sopivan lämpöistä - ei tarvi korvikkeita mikrossa lämmitellä
ja yölläkin on helppo ottaa vauva viereen ja tisu suuhun & jatkaa unia... En jaksais lähtä yöllä maitoa lämmittään, sen verta laiska minäkin olen - kuten joku muukin totes
. Mutta kaikilla ei tosiaan imetys onnistu. Minulla on ystävä, jolle syntyy lähiaikoina 4. lapsi. Hän olisi halunnut imettää jokaista lastaan, mutta kun maitoa ei tule niin ei tule. Silti kaikki lapset ovat hyvin kasvaneet ja terveitä. Hyvä homma jos pystyy imettämään. Ja ei ne tissit siitä rupsahda tai ei ainakaan itsellä ole rupsahtaneet kahden lapsen imetyksestä ja enpä usko, että tämän kolmannenkaan. Pikemminkin mies on vaan innostunut niistä enemmän
, ihan on kiinteet ja b-kupin kokoiset normaalisti (nyt vielä isommat) eikä ole rupsahtaneet vaikka ikää jo 39 vuotta. Kyllähän ikäkin varmaan joillain tehtävänsä rinnoille tekee, mutta omalla kohdalla ei ole tehnyt - ainakaan vielä ja ihan on luomut =) .
Ja mulla kyllä on imetys sujunut laitokselta asti molemmilla lapsilla. Esikoisen saatuani jo synnytyssalissa kätilö otti ja "työnsi" rinnan lapsen suuhun, kun en ite saanut sitä imemään. Kätilölle olen tosi kiitollinen kun auttoi ja neuvoi ensikertalaista imetyksessä. Myös osastolla sain hoitajilta hyvää tukea ja turvaa :flower: . Esikoista imetin jotain 7 kk, kun rupes sitten puremaan hampailla tisua niin, et ei enää pystyny imettään ja poju lopetti ite oikeestaan rintamaidon juonnin. Toista imetin 8 kk ja hänkin lopetti sit ite rintamaidon juonnin. Mutta olen tyytyväinen, että noinkin kauan kuitenkin sain imetettyä. Onhan niitäkin jotka imettää vuoden toistakin - hatunnosto heille. Itellä ei rinta kestänyt enää puruleluna olemista... pikku hampaat kun ovat kuin naskalit :kieh: .
Tiuhti-81 Hui hurjaa, mutta onneksi apu löytyi. Paranemisia ja toivotaan ettei vauvalle mitään tullut. Uskoisin, että lääkärit tietävät mitä tekevät.
Seksistä Täällä tuntui joillakin olevan hiljaista makuukamarissa. Johtuuko sitten itsestä vai miehestä - en tiedä. Mutta meillä esikoista odottaessa alkoi olla hiljasta makkarissa johtuen miehestä. Itellä himot oli hirmuiset
. Mies pelkäsi satuttavansa vauvaa ja oli sen vuoksi vapaaehtoisesti selibaatissa, mun vakuuttelut ei auttaneet, et ei se vauvaa satuta. Otin sen sit yhellä neuvolakäynnillä puheeksi (mies oli esikoista oottaessa mukana kaikilla neuvolakäynneillä) ja neuvolan täti puhui miehelle järkeä - sen jälkeen ei ollu enää hiljasta makkarissa, eikä toistakaan oottaessa eikä myöskään nyt. Dubain lomallakin oli melko säpinää joka ilta, kun saatiin lapset nukkumaan
.
ON: Tänään oli neuvola ja kaikki hyvin. Hb 121, syke 150-160, R114/68. Täti vielä vannotteli moneen kertaan ottamaan yhteyttä, jos jotakin mieltä painavaa tulee ennen seuraavaa neuvolaa eli 11.3. Rakenneultra on siis 2.3. Vointi ok ja hiihtelyä voin edelleen jatkaa, tosin matkaa olen lyhentänyt puoleen eli 10,5 km ja aika helposti puolentoista viikon tauon jälkeen eilen sykkeet nousi yli ylärajan ja neuvolan täti tuumas, et se on tosiaan normaalia tässä vaiheessa, kun verimäärä on niin paljon lisääntynyt odotuksen myötä kropassa. Helpommin rupee myös puuskututtaan ja täti tuumaskin, et tässä vaiheessa kannattaa jo sitä vauhtiakin hiljentää
. Ihana täti meillä täällä :flower: , sen kans on mukava jutskailla mistä vaan mm. Dubain matkast jutusteltiin.
Mutta nyt hakeen typy hoidosta, mies aiko juosta kotia töistä - 12 km. Mies usein juoksee työmatkat, jos vaan sää sen sallii eli ei ole kovin kova pakkanen tai ei ole kipeenä ja mulla on sit auto käytössä.
Hyvää päivän jatkoa kaikille heinämasuille.
SMSM ja Hippu rv 18+4