Heinäkuun Hurmaajat Helmikuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

Olivia81 No sulle sentä aletaan hakee tuuraajaa ajoissa, ehdit ehkä jopa perehdyttämään sen. Mulla ei oo edes tietoa et saavatko alkaa hakee tuuraajaa ja jos saavat niin millon alkaa haku jne... et voi olla etten oo enää sillon maisemissa. :LOL: Harmi :kieh:
 
Fiinukalle pakko kommentoida ensinnäkin, että tosiaankin meitä ihmisiä on erilaisia, ja toiset tykkää toisenlaisista mauista kuin toiset, enpä minäkään tykkää ihan kaikkea suuhuni laittaa mutta pakko ymmärtää, jos joku toinen tykkää. Ja vastauksena kysymykseesi, ei , meillä ei asu "paskamahaa" joka kittaa olutta joka ilta, onneksi.

Ja sitten: "! Vain sellaiset tabletit saa puolittaa, joissa on viiva koska ne on tarkoitettu imeytyväksi vasta vatsalaukussa!!! Eli ei kannata pureskella mitä vaan lääkkeitä, kannattaa kysyä vinkkiä apteekista. "

Ei mene ihan näin. Jakouurre (eli se viiva) on joissakin tableteissa merkkinä siitä, että ne saa puolittaa. Tämä siitä syystä, että niissä lääkkeissä, joissa jakouurretta ei ole, lääkeaine ei ole välttämättä jakautunut tasaisesti. Näin ollen, jos sellaisen tabletin puolittaa, saattaa toinen puolisko sisältää enemmän (tai vaikkapa kaiken) lääkeainetta kuin toinen puoli. Imeytymisen kannalta jakouurteella ei ole siis yhtään mitään tekemistä. Ns. normaalit tabletit tosiaan sulavat ja imeytyvät mahalaukussa kun taas kiiltäväpintaisten kapselien on tarkoitus sulaa vasta pohjukaissuolessa. ELI summa summarum, jos sinulla on esimerkiksi kovaa kipua, voit ihan huoletta pureskella Buranan (ei raskaana ollessa kuitenkaan) tai Panadolin nopeuttaaksesi kivunlievityksen vaikutusta, mikäli se ei ole kapseli-muodossa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ärrieri:
Fiinukalle pakko kommentoida ensinnäkin, että tosiaankin meitä ihmisiä on erilaisia, ja toiset tykkää toisenlaisista mauista kuin toiset, enpä minäkään tykkää ihan kaikkea suuhuni laittaa mutta pakko ymmärtää, jos joku toinen tykkää. Ja vastauksena kysymykseesi, ei , meillä ei asu "paskamahaa" joka kittaa olutta joka ilta, onneksi.

Ja sitten: "! Vain sellaiset tabletit saa puolittaa, joissa on viiva koska ne on tarkoitettu imeytyväksi vasta vatsalaukussa!!! Eli ei kannata pureskella mitä vaan lääkkeitä, kannattaa kysyä vinkkiä apteekista. "

Ei mene ihan näin. Jakouurre (eli se viiva) on joissakin tableteissa merkkinä siitä, että ne saa puolittaa. Tämä siitä syystä, että niissä lääkkeissä, joissa jakouurretta ei ole, lääkeaine ei ole välttämättä jakautunut tasaisesti. Näin ollen, jos sellaisen tabletin puolittaa, saattaa toinen puolisko sisältää enemmän (tai vaikkapa kaiken) lääkeainetta kuin toinen puoli. Imeytymisen kannalta jakouurteella ei ole siis yhtään mitään tekemistä. Ns. normaalit tabletit tosiaan sulavat ja imeytyvät mahalaukussa kun taas kiiltäväpintaisten kapselien on tarkoitus sulaa vasta pohjukaissuolessa. ELI summa summarum, jos sinulla on esimerkiksi kovaa kipua, voit ihan huoletta pureskella Buranan (ei raskaana ollessa kuitenkaan) tai Panadolin nopeuttaaksesi kivunlievityksen vaikutusta, mikäli se ei ole kapseli-muodossa.
Ok kiitos tarkennuksesta ärrieri ;)
 
Pai80 Veikkaan vähän, että mun paikan täyttämiseen menee kuukausi jos toinenkin, joten hyvä, että aloittaa ajoissa. Ja tosiaan, eikös ole ihanaa, ettei ole enää meidän päänsärky vaikkei löytyis ketään tilalle kun jäädään pois töistä? :kieh: Tää on yks juttu, joka ei stressaa mua niin yhtään!

Tosin mulla on sellanen hassu olo, että mitäs se nyt alkaa rekrytoimaan ketään, kun ei mun mahassa edes välttämättä ole vauvaa - vaikka todistetusti tietenkin on. =) Ei oikein mene jakeluun...
 
Olivia81 Juu siis ei muakaan stressaa tää asia. Ainoastaan siinä mielessä et jos tuuraaja tulee silleen et joutuu perehdyttämään, se voi käydä itelle tosi raskaaks. Mutta jos käy raskaaks, niin loppuvaiheessa ehkä riittää et alkaa paineet nousemaan tai sanoo neuvolassa ettei jaksa enää töissä, niin pääsee töistä pois. :LOL:
 
pomo tietää että olen raskaana. mutta viime vuoden puolella poissaoloja on huimat 35% työajasta.. asiaa en kyllä jätä siihen jos niin huonosti käy että potkut tulisi.

ja työsopimukseni on toistaiseksi nimellä eli vastaa vakituista työpaikkaa.

kiitos kannustuksesta kaikille :)
 
No olittepa taas ahkerasti kirjoitelleet...

Ensinnäkin onnittelut poika-uutisesta (en nyt muista kuka oli kyseessä:LOL: )

Heidik86 Juu ultra on Iisalmessa

Irtisanomisista Todellakin pistäkää hanttiin tuollaisille työnantajille... Siinäpähän tosiaan yrittäävät keksiä niille useille poissaoloille jotain muuta syytä kuin raskaus. Raskausaikana kaikki poissaolot kannattaisi laittaa raskauden piikkiin niin eivät niitä voi käyttää hyväksi!!! Mutta todella törkeää meininkiä!!

Mielihaluista Kyllä miulakin tekis ihan hirveesti mieli salmiakkikossua, mutta kun ei voi ottaa niin ei voi. Mutta siinäkin se maku on vain niin hyvä :D Ja niistä "kaljaa kittaavista paskamahamiehistä", meillä mies juo kyllä saunaolusensa ja joskus oluset muutekin, mutta mitään ongelmaa hänellä ei ole sen suhteen ja miun puolesta juokoot. NIIN paljon se töitä tekee melkein kellon ympäri että sillä vapaalla hetkellään jos haluaa kaljaa juoda niin ei todellakaan aijo estää!! Eikä todellakaan ole mikään "paskamaha"!

Onneksi alkoi hieman pidennetty viikonloppu..vasta tiistaina..vai olikohan jo maanantaina.. seuraavan kerran kouluun..Nyt ajattelin rentoutua ja olla vain..Harmi vain, että telkkari tahtoo sanoa sopimustaan irti :'(

Rae ja Nyytti 16+0 POKS!
 
Mä en ole edes virallisesti vielä ilmoittanut koska äitiysloma alkaa.. :LOL: Siis kyllä pomo sen taatusti tietää,että olen raskaan,mutta ajattelin odotella tuonne rakenneultraan ja ilmoittaan sen ihan virallisesti silloin.
 
Alkoholista Mmmm jo kukin tyylillään, ja arvostan absolutistejakin paljon, mutta mun mielestä suomalaisempaa on lähinnä sanoa, että ei pidä alkoholin mausta vaan juo sitä "seuran ja hauskanpidon vuoksi" ja eurooppalaisempaa on mielestäni se, että kaljaa ja viiniä on aina kaapissa ja sitä otetaan pullo tai lasillinen silloin ja toinen tällöin. Suomalainen juominenhan on mielestäni viikonloppukeskeistä ja humalahakuista (vaikka kulttuuri kai alkaakin saamaan eurooppalaisempia piirteitä vähitellen).

Mun mies (ja mäkin silloin kun en ollut tiineenä) testailee mieluusti pienpanimoiden erikoisoluita yms. Joskus (joskin harvoin) jopa arkipäivänä. Mikä paskamaha :LOL:

Onkin ikävä sitä paskamahaa. Huomenna Saksasta Suomeen, jee! Ja miekkonen ajaa jopa Turusta Helsinkiin lentokentälle vastaan, vaikka tuun aina kentältä bussilla -- raskausajan hemmottelu-/erikoiskohteluetuja, jesh! :D
 
Nuo maitohappobakteerit ei sovi kaikille.Meidän kuopus on allergikko ja sai vauvana pahat mahakivut relatipoista yms.maitohapoista =) Ainakin meillä neuvolan täti suositteli ettei mitään ylimäärästä kannata antaa automattisesti jos on vatsavaivanen vauva =) Tokihan nuo yleensä sopivat.
Meillä normaali juominen on sitä että yhtä juomaa ei juoda koskaan ja silloin harvoin kun saadaan lapset hoitoon tulee pilkkuun asti juhlittua =) Mutta eihän tuo juominen pakollista kenellekkään ole.
 
Munkin tekee sairaasti miel sidukkaa. Pieni hiprakka olisi oikein paikallaan :D .Toisaalta nyt on ollu ihanaa olla ilman darraa jo monta kuukautta, toivottavasti lapsen synnyttyä juomatapani olisi muuttuneet vähän sivistyneimminksi :D. Niin, ja Rekorderligin alkoholiton mansikka-lime on karseeta kuraa :x !

Mua käy limsat turvottamaan kamalasti, oon sit korvannu nämä sidukat vaikka jääteellä tai jollai hyvällä mehulla :). Olipas turha postaus :eek: .

Hiphei 15+3 :heart:
 
Anteeksi pakko myöntää että en jaksanut lukea sivua 3 pidemmälle :ashamed:

tulin vain päivittämään että täällä kaikki ok. masussa potkitaan. Mulla itse inho läskimahasta, muuten kaikki ok

Emmy 16+2
 
Pai80 Palkataanko sun tilalle määräaikaisesti joku vaiko ihan pysyvästi? Meillä homma menee niin, että mun tilalle tulee ihan vakituinen tyyppi ja mä palaan sitten äippälomalta vaativuustasoltaan vastaavaan hommaan. Ihan kiva, koska nykyinen homma ei nappaa. Ja mun seuraajalla on tosiaan jo vähän kiirus kun työssä on niin paljon perehdytettävää.

Syötiin just miehen kans Kotzonet ja jälkkäriksi ois lakritsijätskiä. :p Mikähän siinä on, kun mitä enenmmän opiskelen ravitsemustiedettä, sen rennommaksi muuttuu oma suhtautuminen ruokaan? ;) Nooh, huomenna taas kunnon jumpalle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mattila:
Pitipäs vielä kysymäni, että joko jonkin muun alapään luita jomottelee??? Nimittäin mulla tuntuu noi höpyluut soivan!
Mulla on ollu jo pari viikkoa niin kauheet liitoskivut että todella kivuliasta on liikkelle pääseminen. Että tervetuloa kerhoon, kivaa kun en ole yksin...

:|
 
Hmm... Mulla eilisen hölkkälenkin loppupäässä kun hidastin kävelyksi alkoi pikkaisen vihlomaan ikäänkuin häpyluun reunalta... Onkohan sekin liitoskipuja? Koputtelen tässä puuta, kun olen vielä tähän asti päässyt niin vähillä kivuilla.

Nyt masu alkaa jo selkeesti kiristään ja tuntuu hassulta kun jotain on ikäänkuin tiellä. :)
 
Heippa!

No nyt sitten eilen kävin ostamassa alkoholitonta sidukkaa huimat 2 tölkkiä. Meidän pikku-alkossa ei ole myynnissä mitään alkoholitonta. Niinpä ostin kaupasta golden cap-päärynäsiiderin (0%).Martalle oon koittanut laittaa yv:tä, että saisi muuttaa ikäni vuotta vanhemmaksi :D
Kyllä kassaa ja jäljessä tulleita asiakkaita nauratti, kun kinusin miestä kantamaan tölkit autoon (sillä perusteella, että miltä näyttää, jos maha paksuna oleva äiti kantaa sidukkatölkkejä, vaikkakin alkoholittomia :LOL: )

Täällä elo jatkuu sairaissa merkeissä. Ilmeisesti streptokokki on jäänyt kiertämään ipanalta toiselle...ja kuurit menee "tietenkin" limittäin. Lääkäri jo onneksi lupaili koko perheelle antibioottikuuria, jos näyttää, että kierre jää päälle. Nyt eletään kuitenkin jo helmikuuta ja täällä on oltu kipeänä 1.1.2010 alkaen :|

Huomenna lähdetään landelta juhlimaan isompiin ympyröihin :)

Paksua vointia kaikille!

T. vatsakas paksukainen


Lisätty: Olivia, kyllä noi kuulostaa vähän liitoskivuilta. Mulla on toisessa raskaudessa ollut niin pahat liitoskivut, että jouduin pyörätuoliin :(
Tosin kaaduin pahasti (spagaadilla). Lääkäri sanoi mulle, että niitä esiintyy useammin jos odottaa tyttöä...hormonit tekee sellaisia temppuja. On mulla kyllä ollut liitoskipuja poikiakin odottaessa, mutta ei mitään kaatumista raskausaikana. Kivut huomaa varsinkin portaita kiivetessä.
 
Ihanaa, kun te puhutte, että maha alkaa näkyä/tuntua/kiristää/pömpöttää, mitä kullakin. Minä olen kuin valas! Ihan varmasti on samankokoinen kuin edellisessä raskaudessa viikolla 30 :ashamed: Painoa ei kuitenkaan ole tullut kuin se 600g lisää. Välillä ihan pelottaa, että kuinka nahka ja kudokset voi vielä venyä lisää?

Minä vein tänään pissanäytteen labraan. Lääkärillä kävin keskiviikkona ja hän kirjoitti tämän ja ens viikon sairaslomaa, sit minulla loppuukin työt. Kohdunsuu oli kiinni, mutta lääkärin mielestä enää ei ole viisasta mennä töihin (lastenhoitoa), koska joutuu nosteleen, kantamaan ym. Nyt olen kotona ja saan olla pystyssä, mutta en tehdä mitään raskasta. Heti lepäämään jos supistelee. Pitkäksi tulee aika jos tälleen pitää mennä loppuun asti. Onneksi on käsityöt!

Mukavaa viikonloppua kaikille.
 
Liplatus Mutta hyvä että lääkäri oli järkevä ajatteli nyt sitä että raskaus menis mahdollismman pitkälle.

Nyt sulla on aikaa tehdä käsitöitä, lukea, kattoa leffoja. Toivottavasti vointi pysyy hyvänä jatkossa.
Pakko myöntää; vähän olen kyllä kade et "sait" jäädä jo kotiin :ashamed:
Noh, ei tässä itelläkään oo enää ku max 4 kuukautta töitä jäljellä.
 
Kerrassaan hienoa! Meillä on meneillään kehityskeskustelut ja kollegani oli eilen, no tänään aamulla sitten kollegani tuli kertomaan mielenkiintoisista keskusteluista esimiehemme kanssa joka on koko konsernin henkilöstöpäällikkö, esimieheni oli tokaissut että raskauteni tuli varmasti minulle itsellenikin yllätyksenä ja että joskus käy näin! Raivostuttavaa, olen naimisissa ja ikää on 26 en oo mikään 14 vee teini, mitä helvettiä...aikaisemmin kun meillä oli pikkujoulut ja en osallistunut, uteli hän että onko mieheni niin mustasukkainen ettei päästä. Mä oon niin kypsä, sanoin luottamusmiehelle joka on lähin kollegani ja hän lupasi ottaa asian puheeksi johtajamme kanssa, en ihmettelisi vaikka kohta koko henkilöstö luulisi lapseni olevan vahinko koska tunnetusti esimieheni on juoru-ukko ja aivan ammattitaidoton!

Olen kuullut muiltakin kuinka hän utelee mies/naisystävistä ym.ym. Todellinen narsisti! Sitten vielä sekin että kehityskeskustelut on työasioita varten mutta meillä ne näköjään on toisten yksityisasioista juoruilua prkl!

Meni kyllä työmotivaatio taas hetkellisesti, onnex on perjantai

Fiinukka ja käpy tänään 16 :heart: :ashamed:
 
Huomenta naiset =)

Ihan ekaksi Martalle onnittelut pojasta :flower: On varmaan ihana, kun vauva sai "kasvot" :)

Liplatus nyt vain huilailet ja pidät hyvää huolta itsestäsi. Voihan tuo olla, että nyt kun huilaa loppu menee paremmin eikä tarvitse täyslevossa olla....Olikos sinulla tuplat masussa?

Mä oon täällä huolissani, ku en ole taas liikkeitä tuntenut vaikka olen hiljaa maaten yrittänyt kuulostella. Yritän rauhoittaa itseäni, että eihän niiden näillä viikoilla vielä tarvi tuntuakaan mutta kun niitä jo tuossa aikaisemmin tunsin :|

Miehellä on tänään synttärit. Olisin niin kovasta halunnut siivota kodin ennen kuin mies tulee töistä, mutta kun tuntuu niin hankalalta noiden pikkuisten kanssa. Joutuu kokoajan keskeyttämään milloin minkäkin asian takia...Ei kellään olisi vinkkiä millä pikkuväen saisi viihtymään siivouksen ajan?

Hauskaa viikonlopun alkua kaikille!!

Päpsy ja pikkunöösi 16+1
 
Heippa pitkästä aikaa :wave: :wave:
Onnittelut kaikille hyvistä uutisista =)

en muista mitä kaikkea piti kommentoida :ashamed:
ON: viikkoja olisi jo kasassa 18+3, vatsa näkyy jo hyvin ja vauva potkii kivasti.
mulla vaan ikävästi alkanut supistukset taas niinku edellisissäkin raskauksissa, nyt vaan erona se että supistuksen jälkeen kohdunsuuta viiltää kivuliaasti... noh 22.pvä olisi ultra joten sitä odotellessa..
minäkin olen sairaslomalla ja näillä näkymin olen äitiysloman alkuun saakka..
 
heippahei!

Liplatus: Oi, nyt saat sitten ihan luvan kanssa hengata kotona ja tehdä semmosia juttuja mitä haluat ja kunto sallii. Otahan ilo irti siis :)

Mitäpä tänne..
Vähän kaduttaa kun en ole vieläkään ensimmäistäkään rautatablettia niellyt, vaikka neuvolassa kolmisen viikkoa sitten käskettiin sitä syömään. Mun maha on vaan ollu muutenkin nyt niin kipeä, etten halua mitää ylimääräisiä kipuja rautatabujen takia.. Olen sit koittanu syödä ruokia missä ois rautaa paljon. Toivon syvästi, että auttaa :)

Tänää huomasin, että meillä on jopa viisi ihka uutta bodya vauvalle :) Kolme on kiatasumallisia ja kokoa 56, yksi ihana maalaiskuviollinen kokoa 62 ja yksi pallokuosillinen kokoa 68. Plus meillä on myös yksi ihana oranssi benettonin paita vauvalle, se saatii hyvältä ystävältä. Vauvan vaatteita on kyllä ihana hypistellä :heart:

Tänään ois luvassa kouluhommia, on itseopiskelupäivä ja mulla ohjelmassa muun muassa syöpätauteja ja verensiirtoja. Iltapäivällä sitten jumppa.

Eipä muuta kuin mukavaa viikonlopun alkua :)
 
(.) Eilen jäi poksumatta, joten nyt jo 19+1. Ihanaa olla jo melkein puolessa välissä. Näin pitkälle ei oo päästykään seitsemään vuoteen. Pieni potkii jo vimmatusti, välillä ihan sattuu kun monottaa tuonne alapäähän. Ensi viikolla olis neuvola ja 18.2 rakenneultra ja lääkäri näiden supistusten takia. Aikaisemmin eivät ota kun en vielä kuulu äitiyspolin puolelle. Sairaslomaa olis vielä ensi viikko, mitähän sitä keksis tekemistä. Verhoja oon ommellut ja kuopuksen synttärikorttipohjat askarrellut (juhliin aikaa vielä pari kuukautta :whistle: ) Mitään siivoiluja en saa tehdä, leffoja ja käsitöitä kai sitten ensi viikon ohjelmassa.

omenaruusu 19+1 :heart:
 

Yhteistyössä