Heinäkuun Hurmaajat Helmikuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

Alkuperäinen kirjoittaja Mattila:
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
Kauheeta - mä en selvästikään ole yhtään kypsä äidiksi! Mulle iski hirvee himo juoda kaikkia ihania drinksuja ja lähtee kavereiden kans baariin käyttäytyyn huonosti. B) Noooh, enkä sitten kun vauva on syntynyt ja on hyvä sauma moiseen syntiin...
(Kylmää valkkaria! Tai Pina Colada! Strongbow siideriä! *huoh*)

Olivia & Vauveli 17+3
IHANAA. Kiitos tästä tunnustuksesta. En siis ole ainoa...

Mun on tehnyt mieli kans. Siis ei ollenkaan yhtä, vaan monta ;)
Mutta pitää nyt vielä sitten sinnitellä. Pahimpaan tuskaani eräänä iltana saunan jälkeen join alkoholittoman joka maistui kyllä kieltämättä ihan namuskille. ;)
Sori vaan, mä taidan olla aikamoinen kalkkis tai jotain mutta en ollenkaan ymmärrä noita teidän mielitekoja, itse kun en tuosta alkoholin mausta välitä ollenkaan että jos otan joskus niin seuran vuoksi ja hauskanpidon...

Ja toinen asia, tissutteleeko teidän miehet kotona harva se ilta kaljaa tms.
Meillä tuo kalja ei kylläkään kuulu mihinkään peruselintarvikkeisiin ja sitä ei ole koskaan kaapissa, ainoastaan jos lähdetään jonnekkin niin ostetaan. Me ei miehen kans tajuta sitä kun paskamahat kittaa kaljaa kotona arkena ja kasvattelee mahakumpua, menis vaikka salilla tai lenkille...perus suomalaista meininkiä!
 
Hyh, ei oo kyllä hyvä aamu tänäänkään.. Oksettaa ja koitan tässä epätoivosesti vetää yhtä leipapalasta ja kahvia naamaani.. No jospa se tästä paranis kohta olo kun saa syötyy ton leivän loppuun..

Joku tais puhuu Rekorderlig mansikka-lime 0% siideristä. En suosittele sitä! Se ei maistu pätkääkään sille oikeelle vaan maistuu ihan esanssille ja on kauheen imelää, et parempi melkei kun ostaa vaikka semmosen 0,33l sitä oikeeta, on nimittäin vielä ihan törkeen kallista toi 0% (prismassa jotain 2,30?/0,5l, tokmannilla oikee 1,99?/0,5l)
Mie koitan ettiä jotain hyvää holitonta lonkeroo, niitä varmaan löytyski ihan hyvän makusina jopa.

Kiva kun meillä on se muutto kuun lopussa ja mulla tulee selkä kipeeks pienemmästäki siivoomisesta tai ihan vaan seisoskelusta, mutta onneks anoppi ja mun äiti on luvannu tulla siivoomaan, oli nimittäin ehkä paskasin kämppä ikinä se uus talo.. Pitää toivoo et ne omistajat vaivautus ees vähän sitä siistimään..

Mulla ei vieläkään näy maha :(, ehkä jos oisin laiha niin sit saattas erottuu mut nyt vaan näytän lihavemmalta, enkä raskaana olevalta :/
Eilen tunnistin satavarman liikkeen masussa :) Samanlaista mut hennompaa oon tuntenu jo viikon n. kerran päivässä mut nyt tuntu kyllä niin selvästi et joku siellä tökkii mua :heart:

Eilen tuli kutsu rakenneultraan, se ois 5.3. Ja tottakai toi on klo 11 et joutuu kesken päivän töistä lähtee, mut onneks selvis et saa palkallisena käydä noissa raskausajan tutkimuksissa.

Jaahas, jos koittas syödä leivän loppuun :D

Laura ja vauveli rv 16+0
 
Voihan sitä aina haaveilla,mutta eri asia lähteekö mielitekoja toteuttamaan :) Mulla on aina jossain vaiheessa raskautta tullut olo että heti kun mahasta pääsen haluan pöydälle tanssimaan suomipoppia kylmän päärynäsiiderin kera :) Mutta korjataan tähän että se pöytätanssa ei ole ollut ihan vastasyntyneen kanssa ekana mielessä :)
Minäkään en jaksaisi kattoa miestä joka kaljottelee kotona harvase ilta..meillä mies juo todella harvoin ja olen siihen tyytyväinen :) Saunakaljaa meillä ei juo kukaan koskaan :LOL:
Nytkin mies just vitsaili että tulipas tiapaton tmiikuu täyteen =)
Lauantaina ollaan kaksin kotona,ja voi olla että mies korkkaa joululahjaksi saamansa viinipullon.Itellä on kaapissa yksi alkoholiton perry siideri =)
Nyt olisi taas lähdettävä töitä kohti :'( en jaksaisi.
hipsu kera möykyn 15+4
 
Hei tuli tässä mieleen sellanen juttu ku neuvolassa kysyttiin turvotuksesta.
Mistä sitä turvotusta voi ja kannattaa ite seurailla ? Ja miten määritellään turvotus raskauden aikana ? Tyhmä kysymys, mutta tuli mieleen et varmaan seuraavallakin kerralla kysytään. =)


 
Marta Onnea poikauutisesta :heart:

Mattila sä synnytit SEKSissä?? Niin mäkin :D Ja vielä samana päivänä ultra! Mihinkä aikaan sulla oli? Mulla on aamusta heti kasilta |O

Mukavaa torstaita kaikille!


Maamin ja TOIVO-JUSTIINA 17+6 :heart:
 
Pai80 Raskaudenaikainen normaali turvotus voimistuu yleensä iltaa kohden esim. käsissä sormukset jumittuvat ja sukista jää nilkkoihin painautumat. Esikoista odottaessa kesäaikoihin olin todella turvonnut käsistä ja jaloista ja (ehkä naamasta myös) kyllä se painoa toi myös normaalia enemmän. Raskausmyrkytykseen viittaavaan turvotukseen liittyy sitten taas kokopäiväturvotuksen lisäksi huono-vointisuutta, näköhäiriöitä sekä päänsärkyä ja silloin on syytä tarkkailla neuvollas verenpainetta (korkea) ja virtsaa (valkuaiset). Myös äkillinen painonnousu (esim. 1kg/vk) voi kertoa raskausmyrkytykseen viittaavasta turvotuksesta.
Turvotukseen auttaa runsas vedenjuonti ja pitää välttää runsaasti suolaa sisältäviä elintarvikkeita, sekä salmiakki ja lakritsia.
Raskausmyrkytykseen viittaava turvotus on hoidettavissa vain synnytyksellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fiinukka:
[
Sori vaan, mä taidan olla aikamoinen kalkkis tai jotain mutta en ollenkaan ymmärrä noita teidän mielitekoja, itse kun en tuosta alkoholin mausta välitä ollenkaan että jos otan joskus niin seuran vuoksi ja hauskanpidon...
Älä huoli, ei se susta kalkkista tee. Ihmiset vaan tykkää eri asioista. Mäkään en voi käsittää niitä, jotka raskauden aikana himoitsee suolakurkkuja. :D Tai silakoita...

Laura-vm86 Muutatteko omaan vai vuokra-asuntoon? Eikös näissä ole aina ehtona, että edellinen asukas siivoaa kunnolla asunnon? Me muutettiin pari vuotta sitten omaan asuntoon ja kun hain avaimet sovittuna aikana, edellinen asukas pakkas vielä. :D Ihan ihme säätäjä oli, eikä asunnossa oltu siivottu ollenkaan. Meinasin soittaa siivousfirman ja laittaa laskun edellisella asiakkaalle, mutta kun meilläkin oli kiire muuttaa, niin pääsin nopeempaa itse siivoamalla. Mutta hyvä, että olet saanut rekrytoitua äidin ja anopin hommiin. ;)

Omanapavalitus taas aamulle - heräsin viime yönä taas ihan pikkuruiseen päänsärkyyn kolmelta ja säikähdin, että taas tulee migreeni. Kävin sitten hakeen Panadolin ja nukahdin uudelleen ehkä vasta joskus viiden maissa. En siis siksi, että ois särkenyt päätä vaan siksi, että pelkäsin migreeniä niin paljon. Mä en oikeesti tiedä, mitä teen jos mulla alkaa taas normaaliin tahtiin tulee kohtauksia... Työterveyslääkäriin en luota lainkaan raskauden aikaisessa hoidossa ja gynen ja neuvolalääkärin ohjeet on ihan ristiriidassa... Jotenkin oisin taipuvainen uskoon gyneä. Tympeetä.


 
Eilen käytiin neuvolassa kuuntelemassa pikkusen sydänääniä ja syke oli tasan 150. :heart:
myös neuvolatäti ilmoitti lapsen olevan ilmeisemmin aikas liikkuvainen sillä kamala kohinaa ja rohinaa kuului melkein jatkuvasti,taisi olla jumppaamassa.. :D

pissa oli ok ja painoa oli tullut ensimmäisestä neuvola käynnistä (14.12.09) lisää 2,6kg vatsan toiminta kun on hidastunut huomattavasti ei päivän ainokainen "kakkatuokio" ollut viellä tullut joten myös edellisen illan ruoka ja iltapala oli painoa lisäämässä. :LOL:
maha ei ole alkanut viellä näkymään mutta tuntuu kyllä kun kädellä kokeilee,mutta ilmaa kertyy niiiiiiiiiiiin paljon että iltaisin näytän siltä kuin olisin jo reilusti pidemmälläkin :LOL: :LOL: aamuun mennessä kaasut on kyllä kadonneet ... :whistle: :p


muilla odottajilla ollut vastaavia vaivoja?[/u]

olen jatkuvasti sekoillut ja ollut siinä oletuksessa että raskausviikot ovat laskettu nyt sen mukaan mitä edellisessä ultrassa näytti(4pvä edellä) mutta neuvolassa korjattiin asia eilen että viikot lasketaan sen oletetun ensimmäisen lasketun ajan mukaan koska pikkunen oli alle viikon (4päivää) edellä oletettuja päiviä. eli siis vasta tänää on rv 15+0 eikä sunnuntaina niin kuin ensin oletin/laskin/luulin... :ashamed:

työntakia niskat ja hartiat todella jumissa jälleen sairaslomalla siitä syystä :( ensi viikolla aika fysioterapeutille hoitoihin että saataisi taas minutkin työkuntoon. pomo on jo ilmoitellut että suurien poissa olojen takia voidaan myös irtisanoa ja sitä en tähän väliin kaipaa! :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja millanen:
pomo on jo ilmoitellut että suurien poissa olojen takia voidaan myös irtisanoa ja sitä en tähän väliin kaipaa! :'(
Kauhistus! Missä ihmeessä tuollaista päästää pomo suustaan? Aika paksua, eikä kyllä voi pitää paikkaansa... Pidähän puoles. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
Alkuperäinen kirjoittaja millanen:
pomo on jo ilmoitellut että suurien poissa olojen takia voidaan myös irtisanoa ja sitä en tähän väliin kaipaa! :'(
Kauhistus! Missä ihmeessä tuollaista päästää pomo suustaan? Aika paksua, eikä kyllä voi pitää paikkaansa... Pidähän puoles. :)
viimevuoden puolella jouduin olemaan paljon pois töistä selkävaivojen takia,fysioterapeutilla pitkäa aikaiset käynnit ja hoidot + salilla käynti auttoivat saamaan tukilihaksiston kuntoon joten vaiva meni ohi vähän alle 6kk:ssa.
sen jälkeen tuli kesällä ranteet ja paljastui että ranteiden jatkuvat kivut johtuvat siitä että niska/hartia seutu on niin jumissa että hermokudokset on puristukissa joten kipu säteilee olkapäästä ranteeseen asti. siihen auttoi hetkellisesti viikottainen hierojalla käynti ja fysioterapia/venyttely ohjeet.
nyt joutunut jättämään väliin hierojalla käynnit koska oli edessä muutto vantaalle,asuin siis ennen hämeenlinnassa. työpaikka ja hyväksi havaittu ja halpa hieroja ovat edelleen hämeenlinnassa.

loppuvuodesta jouduin olemaan useita viikkoja pois töistä pahoinvoinin takia ja nyt sitten taas nää hartia/niska vaivat päälle niin on kyllä ymmärrettävää että joutuu silmätikuksi.. en vaan todellakaan kaipaa mitää lisä stressiä raskauden aikana siitä että pysyykö työpaikka alla vai ei..

argh... itkupotkuvinkuvonkukeskiviikko...
 
Kun nyt vihdoin sain vastauksen siihen, miten noi tekstit saa värillisiksi, niin jos haluatte etusivulle ne sukupuoliarvaukset/tiedot, niin laitan tyttöjä odottavien tiedot punaisella ja poikia odottavien sinisellä. Tulee vähän väriä etusivulle :).

Alkoholista vielä sen verran, että samalla lailla kuin tekisi mieli sitä omenasiideriä, mun tekee mieli maksalaatikkoa. Ja nimenomaan maun takia. Osa tykkää ihan oikeasti valkkarin/punkun/sidukan/oluen mausta, eikä siinä pitäisi kai olla mitään pahaa. Eikä meillä ainakaan mies tissuttelua harrasta. Välillä kaipaan myös tupakkaa, vaikken sitä vakituisesti ole polttanut enää moneen vuoteen.
 
millanen Musta tuo kuulostaa aika laittomalta touhulta... Sairasloma ei voi olla irtsisanomisen syy muistaakseni kuin joissain tosi extreme tapauksissa. Kannattaa tsekata, mitä TES sanoo asiasta. Ja sitäpaitsi, jos raskaana oleva irtisanotaan, niin työnantajan pitää pystyä todistamaan, ettei irtisanominen johdu raskaudesta, joten siinäpäs koittaa.

Mrrr, kun suututtaa tuollaiset tyypit! Tsemppiä sinne!
 
Olivia81 Vuokralle muutetaan, mut siinä asuu nyt se talon omistaja niin sitä ei välttämättä kauheesti kiinnosta nuo säännöt et pitäs olla siistinä talo kun muuttaa. Mutta onneks noissa vuokrasopimuslaissa taitaa lukea, että asunto tulee luovuttaa vähintään siinä kunnossa kun se on ollut sisäänmuutettaessa, eli jos ikkunat on ollu ihan sairaan likaset, ne saa olla semmoset kun pois muuttaa :D

Niin joo ja töistä ei kyllä todellakan saa irtisanoo sairaslomalla olon takia!
 
Käsittelen itse henkilöstöasioita työkseni ja sun pomo ei missään nimessä saa uhkailla sua irtisanomisella! Jos tulee ongelmia tai jo ennen kuin tulee niin voit ottaa yhteyttä oman alueesi työsuojeluhallintoon tai liittoon ja pyydäpä pomosi ilmoittamaan heille sama asia minkä sanoi sinulle. Vaikka sairasteleva työntekijä on harmillista työnantajalle niin laki on laki ja moraalisesti myöskään tuollainen toiminta ei ole sallittua, odottakoon vaan pomosi jos sairastuu tuskin hänkään mikään superihminen on! Harmillista että joudut kestämään tuollaista itse sanoisin suoraan pomolle että " Irtisanopa vaan raskaana oleva nainen sairastelun vuoksi niin voi olla että raastuvassa nähdään" :kieh:
 
Onnittelut kaikille hyviä uutisia saaneille!:)

Rautalääkkeistä joku kyseli aiemmin? Mulla on aina ollut vähän ongelmia noiden rautalääkkeiden (ja muidenkin lääkkeiden) suhteen, kun jos tabletti on kauhean iso, niin ei mene millään alas. Esikoista odottaessa söin obsidania, nekin piti "avata".. :/ Pelottaa jo nyt valmiiksi, että jos joutuu taas rautakuurille.. :(
Itse kokeilin ennen tätä raskautta jotain nestemäistä rautalääkettä, jossa piti olla "hedelmäinen maku", mutta kun olin saanut korkin avattua niin jo samantien meinasi oksennut sulla.. :(

Onko kenelläkään muulla vastaavaa ongelmaa noiden isojen tabujen kanssa? :( Et oisko vinkkejä miten sais hyvin alas?:) Nytkin menossa tulehdukseen kuuri, ja kauhean työn ja tuskan kanssa menee lääkkeet alas..

Rae89: Onko sulla se rakenneultrakin Iisalmessa?:)

Hankinnoista. Meillä on esikoiselta vielä kaikki tavarat tallessa ja osa käytössäkin, niin kauheasti ei tarvitse ostella mitään.. Ainoastaan sänky, joko vauvalle tai esikoiselle:)
Milloin on kätevä ostaa tuplarattaat tms? Että millainen ikäero silloin lapsilla?? Huonosti muotoiltu kysymys, mut ei ajatus oikein kulje :D

Huomenna olisi itselläni kauan odotettu neuvola, toivottavasti kuulisi ne pikkuisen sydänäänet:) Ja jos saisi jotain selviyttä näihin kipuihinkin.. :/ Tuntuu, että koko ajan koskee jonnekin.. Liikkeitä ei ole vielä täällä tuntunut, mut jospa niitäkin kohtapuoliin alkaisi tuntumaan:)
Rakenneultra aikakin tuli, se olisi vasta 9.3.. eli saa vielä jonkun aikaa sitäkin odotella.. :/

Heidi ja Pikkuinen 15+6 (jos nyt laskin oikein:))

 
Voi äly mä repesin aamukampaehdotukselle :LOL: :LOL: Kuulostaa oikein hyvälle.
Joo, mielitekoja on, mutta eihän niitä nyt tule toteutettua. Ihanaa vaan kuulla että muillakin on sellaisia.

Maamin82: Joo mä synnyttelen myös Seksissä :LOL: Mulla siellä ultra-aika on klo 12, kun tulen vähän pidemmältä matkalta.
 
[/quote] pomo on jo ilmoitellut että suurien poissa olojen takia voidaan myös irtisanoa ja sitä en tähän väliin kaipaa! :'( [/quote]

ei sua millanen varmastikkaan voi irtisanoa jos olet raskaana.
en usko että millään alalla niin voi tehdä ilman et työnantaja joutus käräjille.

otin itse liittoon yhteyttä kun meillä on ollut yt-neuvotteluja. niin sanoivat että raskaana olevalla on samanlainen irtisanomissuoja kun luottamusmiehellä. eli raskaana oleva ja luottamausmies lähtevät talosta viimeisenä. ellei koko työpaikkaa lopeteta tai osastoa niin etteio löydy korvaavaa työtä silloin saa irtisanoa.
tietysti jos on määräaikainen työsopimus niin sit on varmaan erihomma.ellei sitä sopimusta ole vaan aina jatkettu ja sitten katkaistu kun on ilmoittanut olevansa raskaana.
tietäähän työnantajasi että odotat? jos ei niin itse kertoisin välittömästi.
pidä nyt millainen kiinni oikeuksistasi,mitä siitä tulisi jos raskaaksi tulevat aina potkittaisiin pellolle. ja jos irti sanovat ota yhteyttä liittoon.
näin minä tekisin.
 
Heidik86 Muista syödä maitohappobakteereita samalla jos syöt antibiootteja, meinaan ne tappavat suolistostasi kaikki hyvät puolustuskyvylle elintärkeät bakteerit siinä samalla!

Sen lisäksi että ne osallistuvat ruoansulatukseen, ne torjuvat haitallisia bakteereita. Lisäksi ne tuottavat vitamiineja ja hormoneja, auttavat maitosokerin pilkkoutumisessa ja alentavat veren kolesterolia.

! Vain sellaiset tabletit saa puolittaa, joissa on viiva... Eli ei kannata pureskella mitä vaan lääkkeitä, kannattaa kysyä vinkkiä apteekista.

Ihmisten pitäisi suhtautua vakavasti antibiootteihin ja niiden haittoihin, lääkärithän harvoin maitohappobakteereita käskevät syömään mutta kannattaa käyttää omaa päätä. Ajattelin myös vauvalle antaa heti syntymästä kun päästään kotiin niin maitohappobakteeri-tippoja joita saa apteekista :heart:
 

Yhteistyössä