Heinäkuun Hurmaajat Helmikuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

Tervehdys täältäkin :wave:
Ihana kun kaikki melkein tuntee jo liikkeet ja potkut :D Meillä kans tuntuu joka päivä jotain... Selviä potkuja on, mutta toisena päivänä saattaa tuntua vähän väliä ja toisena vaan aamulla taikka illalla!

Viikonloppuna käytiin shoppailemassa pienokaiselle vaatteita.. mukaan tarttui body, potkari, haalari ja puolipotkarit, kaikki uusretroa lindexiltä :D Ne on niin ihania, että oon aivan hurahtanut! Ens lauantaina olis tarkoitus lähteä naapurikaupunkiin mammahousuostoksille.. Harmiksemme omasta citystä ei saa h&mltä mammavaatteita! No voi samalla taas kattoa vähän vauvanvaatteitakin :LOL:

Rakenneultra 3.3, sitä odotellaan innolla. Viime viikolla oli neuvola. Kaikki kunnossa ja hb oli noussut pelkillä monivitamiinitableteilla, mikä on tosi hyvä, ettei rautaa tarvi popsia, kun mullakin meni maha siitä aivan sekasin viimeksi. Vaavin syke oli 145 :heart: seuraava neuvola on vasta 8.3 ja sillon saan kelan paperit :)

Kiitos martalle uudesta pinosta :D ja mukavaa helmikuuta mammat, sieltä se heinäkuu=meidänkuu tulee :D


Maamin ja TOIVO-JUSTIINA 17+5 :heart:
 
Huomenta!

Tässä koneen äärellä aamupuurolla lukemassa palstan kuulumisia

Laura-vm86 voi miten inhottavaa tuomoinen olo, toivottavasti loppuu pian, niin kuin kaikilta muiltakin pahoinvoivilta :hug:

Hankinnoita sen verran että minulla on kaikkea aikaisempien jäljiltä, mitään en ole raaskinu pois laittaa....
Eihän sitä tiedä milloin vanhin lapsista, poika, alkaa perhettä perustamaan siis jos sittenkään raaskin vauva tavaroista luopua

Tänään kuopukksen 1½v ( jo joulukuussa ) lääkärin nla ja sen jälkeen minun nla... Omasta lääkärin neuvolasta ei tietoakaan kun ei täällä taaskaan ole lääkäreitä kunnolla saaatavilla.

Äitilleni en ole vieläkään kertonut odotuksesta :ashamed: On kyllä ihme jos ei ala kyselemään kun kävi sunnuntaina synttäri kahvilla.... Luulis huomanneen mahani joka on jo näkyvä :LOL:


a ja öttiäinen 18+2


 
Heis

Yks pikainen kysymys, vuotaako muilla rinnoista jotain nesteitä? Mulla varsinkin aamuisin nänneistä tirskuaa kirkasta tai harmaata nestettä..

18pv ultraan enää :) Ensi viikolla neuvola

Dana88 & Pikkune 17+5
 
No heippa!
Oi SMSM lähti lomailemaan. Ihanaa. Mä haluan kans. Toivottavasti on hyvä loma :heart:

Liikkeistä: Tää hyypiö on ärsyttävä. Se ei liiku. Tai ehkä jotain kutitusta tuntuu silloin tällöin ja joskus on tuntunut alapäähän moksaisu, mutta siis nääkin on joskus kerta viikossa tapahtuvia ilmiöitä. Perhosia vatsassa tuntuu olevan enemmän. Mutta koska mulla ei ole ollut "kunnon" potkivaa vauvaa vatsassani, ois kivaa kerrankin tuntea ne potkut, äläskälä :kieh: (Olen herttaisen äitisihmisen perikuva....)
:p

Viimeyönä sain harvinaislaatuisesti keskeytymätöntä unta, sitten viimeaikojen öihin verraten. Yleensä ei ole unettanut, tai on ollut vaan jotenkin epämiellyttävä olo. Viimeyönä taisin posottaa koko yön yhdessä asennossa, se oli se mihin illalla kaaduin. Hurraa!

Odotan perjantaista neuvolaa kuin kuuta nousevaa. Jos tällä kolmannella kerralla olisi sen verran viisaampi, että pystyis ilmaisemaan itseään ja näitä mietintöjään siellä neuvolassakin, eikä skitsoilisi itsekseen vain kotona.

Mulla on tuo rakenneultra-aikakin annettuna jo ja sinne saa vielä odottaa KUUKAUDEN! Siihenhän on iäisyys :D

Kaikille odottaville hyviä vointeja!

T; Mattila ja sen äiti 18 + 2
 
Dana; eipä ole nesteitä näkynyt. Tosin viime yönä imetin tyttölastani, ja kun se lopetti imemisen maitoa lensi pitkin seiniä :LOL: . Järkyttäviä unia.....
Mutjoo, eiköhän se ihan normaalia ole, ainakin niin olen lueskellut :)
 
Juu ei täälläkään ole mitään ylimääräisiä eritteitä vielä pongattu ylävartaolon alueella...
Paitsi unessa viime yönä. Näin unta et paita oli ihan maidosta tosta rintojen kohdalta :LOL:

Joku täällä ehdotti et kannattaa purnata pomolle... Mutta ku se ei auta mitään. vastaus on että "Kai sinä ymmärrät että täällä on niin vähän ihmisiä paikalla... Ei tälle nyt voi mitään..." Ja sitten ku sanoo et hommat kaatuu niin sanoo "Katellaan"
:kieh:
 
Kauheeta - mä en selvästikään ole yhtään kypsä äidiksi! Mulle iski hirvee himo juoda kaikkia ihania drinksuja ja lähtee kavereiden kans baariin käyttäytyyn huonosti. B) Noooh, enkä sitten kun vauva on syntynyt ja on hyvä sauma moiseen syntiin...

(Kylmää valkkaria! Tai Pina Colada! Strongbow siideriä! *huoh*)

kardemummma Mua jäi tämä sykemittari juttu niin häiritseen, että laitoin Polarille asiakaspalveluun kysymyksen. :) Ei ne sitä ainakaan myönnä vaikka voiskin ottaa häikkää, mutta kokeillaan.

Mulla on ollut viime viikonlopun migreenikohtauksesta lähtien kauhee huoli vauvasta. :( Sain jotenkin sellaisen idiootin idean päähäni, ettei mulle ois tullut migreeniä, jos kaikki ois hyvin. Tää oli eka migreeni raskausaikana (ennen väh. kerta viikossa). Mutta vaikka migreeni yleensä helpottaakin raskausaikana, niin eihän se tarkoita, ettei niitä tulis ollenkaan. Kohtaus muuten puhkesi varmaankin kun raskaan työviikon päätteeksi tulin kotiin perjantaina ja nuorempi koira oli syönyt yhden lattialistan ja nakertanut vähän seinään reikää. :D

Onkos kukaan muuten käynyt hot joogassa raskausaikana? Ajattelin itse ottaa nyt viikon kokeilutarjouksen yhteen jooga studioon. Kävin kesällä Saksassa kokeileen sitä ja oli aivan ihanaa! En yleensä tykkää joogasta, mutta hot jooga oli loistavaa. En tosin tiedä, suositellaanko sitä raskausaikana, mutta vois kuvitella, että ok jos juo paljon paljon vettä.

Takas töihin hetkeksi. :)

Olivia & Vauveli 17+3
 
No nyt on lääkärissä käyty eikä yhtään viisaammaksi tultu..Paitsi että törkeitä lääkäreitä..Kuulin ihan selvästi että se naislääkäri jolle miula oli aika, selitti sille mies lääkärille, että ottas miut vastaan ku sillä naisella ei ole aikaa?!?! Vittuako antaavat aikoja jos sitten "ei olekkaa aikaa???"

No mutta mitään ihmeellistä tai tulehdukseen liittyvää ei löytynyt.. Joitain näytteitä otti ja pissanäyte vielä aamulla vietävä labraan..Soitteleevat sitten jos jotain selviäää..Ja siihenkin menee kuuleman viikko ennenku se tärkein niistä näytteistä on lukukelpoinen..Että eikun vain odotellaan ja odotellaan ja odotellaan..Kait se pitäs nyt vain yrittää rauhoittua niinkuin äiti miule tuossa just äsken sanoi...

Toivottavasti mie en ala näkemään tuollasia unia niinku työ :LOL: Tähän mennessä olleet hyvin rauhallisia normaaleja unia...Toivon niiden sellaisina pysyvänkin :D

Ai niin ja kauan odotettu RAKENNEULTRA-AIKA tuli ja se olis 4.3.10 heti aamusta, ihanaa..viikoja pitäs sillon kaiketi olla tasan 19+0...Että kuukauden päivät tässä vielä saa odotella, mutta saapahan sitten lomalla kertoa tuleville isovanhemmille onko tyttö vai poika (mikäli suostuu näyttämään tietysti) :D

Nyt lähden kaurapuuron keittoon, iski nälkä :LOL:

Rae ja Nyytti 15+6

MUOKS!!!! Herrajesta..Taisin just tuntee ihan rehellisesti ensimmäisen liikkeen :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
Kauheeta - mä en selvästikään ole yhtään kypsä äidiksi! Mulle iski hirvee himo juoda kaikkia ihania drinksuja ja lähtee kavereiden kans baariin käyttäytyyn huonosti. B) Noooh, enkä sitten kun vauva on syntynyt ja on hyvä sauma moiseen syntiin...
(Kylmää valkkaria! Tai Pina Colada! Strongbow siideriä! *huoh*)

Olivia & Vauveli 17+3
IHANAA. Kiitos tästä tunnustuksesta. En siis ole ainoa...

Mun on tehnyt mieli kans. Siis ei ollenkaan yhtä, vaan monta ;)
Mutta pitää nyt vielä sitten sinnitellä. Pahimpaan tuskaani eräänä iltana saunan jälkeen join alkoholittoman joka maistui kyllä kieltämättä ihan namuskille. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja maamin82:
Tervehdys täältäkin :wave:
Rakenneultra 3.3, sitä odotellaan innolla. Viime viikolla oli neuvola. Kaikki kunnossa ja hb oli noussut pelkillä monivitamiinitableteilla, mikä on tosi hyvä, ettei rautaa tarvi popsia, kun mullakin meni maha siitä aivan sekasin viimeksi. Vaavin syke oli 145 :heart: seuraava neuvola on vasta 8.3 ja sillon saan kelan paperit :)
Oi sori mä lainaamista harrastelen täällä nyt useemmin, mutta on pakko, muuten mä unohtelen.
:ashamed:
Sulla on samana päivänä ultra kuin mulla =) Ja samoilla pillereilläkin mennään. Mullakin oli hb tooosi huono heti lähtiessä, mutta oli noussut kiitettävästi pelkillä monivitoilla! Mikä onkin hyvä kun maha muuten menee todennäköisesti niillä tukkoon. Ja alkaa närästämään entistäkin enemmän.


 
Alkuperäinen kirjoittaja Mattila:
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
Kauheeta - mä en selvästikään ole yhtään kypsä äidiksi! Mulle iski hirvee himo juoda kaikkia ihania drinksuja ja lähtee kavereiden kans baariin käyttäytyyn huonosti. B) Noooh, enkä sitten kun vauva on syntynyt ja on hyvä sauma moiseen syntiin...
(Kylmää valkkaria! Tai Pina Colada! Strongbow siideriä! *huoh*)

Olivia & Vauveli 17+3
IHANAA. Kiitos tästä tunnustuksesta. En siis ole ainoa...
Ette todellakaan oo ainoita :kieh: Sallin itselleni eilen lentokoneessa valkkarilasillisen ja voi hesus se oli hyvää. Ja voi miten vaikeaa oli jättää sinne miniputelin pohjalle reilu tilkka, ettei se kuuluisa 1 annos ylittyisi. (Ikään kuin se 1.5 olisi ollut joku suuri fiasko..) Ja sen lasillisen tissutteluun käytin sellaisen kaksi tuntia, ennen kuin joku kertoo, millaisessa räkäkännissä lapseni oli. Promillemäärä veressä pysyi siis koko ajan varsin minimaalisena.

Nyt istun tylsistyneenä hotellihuoneessa, kun päivän messuhulinat on jo ohi. Kello on täällä 15 ja olisin ihan valmis nukkumaan ja siirtymään huomispäivään :| Olo on tosi uupunut ja energiaa ei oo. Ainoa mitä tekisi mieli ois lähteä johonkin ihanaan saksalaiseen oluttupaan ja tilata tuoppi :ashamed: Koska sitä ei voi tehä, oon jotenkin yksinäinen ja innoton. Ehkä lähden johonkin museoon metsästämään taide-elämyksiä ja kaakaolle kirjoittelemaan päiväkirjaa tai jotain.

Mä en vieläkään tiedä, tunnenko liikkeitä. Jotenkin taas vähän masentuneen epäuskoinen olo, enkä onko mun mahassa mitään elävää vauvaa ollenkaan :'( Hmph!

Mikäköhän tänään on.. 18+2.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kardemummma:
Mä en vieläkään tiedä, tunnenko liikkeitä. Jotenkin taas vähän masentuneen epäuskoinen olo, enkä onko mun mahassa mitään elävää vauvaa ollenkaan :'( Hmph!
Älä masennu, ei mullakaan mitään selkeitä liikkeitä tunnu. Ei lähelläkään sellaista, mitä vois parhaalla tahdollakaan sanoa potkuiksi. Tosin neuvolan kirjasen mukaan ensisynnyttäjillä voi hyvinkin mennä viikolle 21 ennen kuin liikkeet tuntuu! Meillä rakenneultraan vielä aikaa 3 viikkoa ja siihen asti pitäis odottaa...

Ja Saksassa kannattaa mennä shoppaileen. :) Luottokortit vaan vinkuun!

Mattila Pitäiskö meidän perustaa sellainen aamukampa laskemaan, montako päivää on, että pääsee taas käyttäytyyn huonosti? :D Taidan itse seurata kardemummman esimerkkiä ja juoda pienen annoksen valkkaria ruuan kans viikonloppuna.
 
Mulla on muuten tällä viikolla ollu kans sellanen fiilis että tarttis päädä nollaamaan pää silleen kunnolla. Ja tässä tapaukses se tarkottaa sellasta kunnon kittaamista :LOL: Alkaa reilu 3 kuukauden totaalinen tipattomuus tuntumaan. Siideriä tekis välillä mieli ihan vaan siks et maistuu hyvälle. Noh, pysyn lujana. Mä oon korvannut siiderit Pommacilla. Epätoivosta :ashamed:

Rae89 Mutta hyvä että pääsit lääkärille. Ja nyt yritetään molemmat rauhottua, eikös vaan ? :hug:

Joku täällä oli pohtinut julkiraskautumista, en nyt muista kuka. Mutta mä pohdin asian niin et oon nyt julkiraskaana ja sitten jos tapahtuu jotain niin on huomattavasti helpompi jäädä töistä pois ku kaikki ymmärtää ettei ole työkykyinen. Ja jos joku sitten katsoo asiakseen kommentoida asiaa niin sitten se on sen oma henkilökohtainen ongelma ja kertoo ihmisestä liikaa.
Kerran mulle tuli töissä tilanne, ku yks vanhempi työntekijä mollas yhtä naista ku se oli tullu raskaaks vasta hoitojen jälkeen. Hittolainen että tuntu pahalta sen kommentit.

Olivia81 Ei kait sykemittarin pitäis vauvan sykettä mistään ottaa ? Vauvahan on tuolla ihan alhaalla vielä... Enkä kyllä ite oo huomannu mitään sellasta. Ehkä syke on vähän korkeammalla ku normaalisti, mut jos se vauvan sykkeet jostain ottais niin sehän ois luokkaa 140-150.

Tiiä nyt noista liikkeistä. Välillä tuntuis muka jotain ja sitten ei taas mitään. Tänään on ollu kyl maha sen tuntunen ku ois syöny pussillisen paukkupurkkaa. Siis tuntuu mahassa samalle ku suussa tuntuu ku sellanen ritisee.

Hitsit miten vihlas kipeesti taas töissä, tohon lonkan yläpuolelle. Ihan joutu vetämään kaksinkerroin ennen ku alko helpottamaan. Inhottavaa. Ja "menkkakivut" senkun vaan jatkuu. Sellanen samanlainen "nihkee" olo ku menkkojen aikaan.
 
Pai80 Juu nyt yritetään kummatkin rauhoittua ja nauttia tästä ajasta..Nähtävästi mein kohalla on päätetty, että koetaan näitä epämääräsiä kipuja ja sillä selvä! Kyl myö selvitään:hug: ja miehän se pohdin sitä raskauden julkistamista..Koulussa (tänään en siis ollut tuon lääkärin takia) oli miun kaverilta kysynyt toinen meidän luokkalainen, että odotanko minä. Kaveri oli kyllä ystävällisesti jättänyt vastaamatta, hymyillyt vain...Mutta huomenna ajattelin pistää ihan "normi" paidan päälle (pukeutunut viimesen kuukauden hirmuseen telttapaitoihin) ja antaa massun näkyä..Sanoo kuka mitä sanoo..Nyt aijon olla mahastani ylpeä :heart:

Voi kun muistaisin aamulla viedä sen pissanäytteen labraan..ei nimittäin ole miun koulumatkan varrella..No jospa miula ei nyt olis niin hatara pää :D
 
Heips! Ensinäkin noista alkoholihimoista, niin valkkaria ja crowmorea on tehny mieli koko raskauden ajan. Kyselin jo mieheltäkin, josko se alkaisi juoda välillä siideriä, niin voisin joskus maistella. Ei kuulemma aio. Ja alkoholittomat sidukat valitettavasti on kaikki ihan ylimakeita litkuja...en tykkää.

Sitten ultrasta. Mahassa oli kaikki kunnossa ja pieni 317 grammaa painava vauveli siellä kellotteli :heart: . Istukka on ihan alaetuseinässä, joten ei ihme, ettei liikkeitä hirveästi vielä ole tuntunut. Pitää pikku ihmisen olla joko pää alaspäin tai sivuttain, että tuntuu vielä mitään. Ja mieskin heltyi sukupuoliasiassa, joten asiaa hetken aikaa tutkittuaan, lääkäri ilmoitti, että poika on meille tulossa :). Piti siis sekä minun että miehen aavistus paikkansa. Nyt on hyvä ja helpottunut olo! Ja niin outoa, että ollaan jo puolessa välissä tällä matkalla!

marta & poikanen rv 20+0.
 
Alkomahoolikeskusteluun täytyy kommentoida sen verran että semmoinen siideri kuin Stowford LA (tarkoittaen low alcohol) on erittäin hyvää omenasiideriä ja sitä saa alkosta. Siinä on joku olematon määrä alkoa mutta sillä ei ole mitään väliä, kuten ei varmasti yhdellä tai kahdellakaan viinilasillisella ;)

Martalle onnittelut poikalupauksesta! Päivitätkö sen mun lasketun ajan listaan, laitoinkin sulle siitä yv:tä yks päivä...

ärrieri 16+0 poksista ja helvetilliset liitoskivut vain jatkuvat
 
alkokeskusteluun...
mun alko eilen tehdä ihan sairaasti mieli kuohuviiniä tai valkkaria :p :p
onneks recorderin mansikka-limestä on saatavilla holiton versio. voi edes vähän saada siiderin makua suuhun.. ja pari pilsneriä on tullu saunan jälkeen otettua. mut eipä ne alkoholittomat samalle maistu.
veikkaanpa että sitten kesällä voi tehdä pikkasen tiukkaa kun katsoo toisten nauttivan huurteisesta lasista jääkylmää jääpaloilla varustettua siideriä.. :p
onneks isäntä joutuu pari viikkoo ennen laskettua-aikaa yhden kaljan linjalle,ettei tartte taksilla lähtee synnyttää.eipä ole sitten kiusaamassa minuakaan sitten :)

mut kaikista eneiten mun tekee mieli energiajuomaa ja kylmäsavulohta ihan sikana. oon pari kertaa miehen energiajuoma tölkistä hörpyn ottanu. en sen piristävän vaikutuksen vuoksi vaan sen että ne on niin älyttömän hyvän makuisia ( ja tietysti epäterveellisiä)
meinasin jos laitokselle otettaa pieni skumppa pullo niin ei tarttes omenamehulla skoolata vauvan syntymää.

täällä alko flunssa ja pari päivää saikkua. kurkku hiton kipee. ja aamulla lenti taas oksennus.

mulla ei ole alkanut vielä liitoskipuja,koputan puuta.. ei ne kyllä mitään mukavia ole. joskus vihloo ihan kunnolla kyljestä jos sattuu nousemaan vähän väärässä asennossa.

nuhaisin terveisin tiuhti ja toukka rv17poks posk
 
Alkuperäinen kirjoittaja ärrieri:
Alkomahoolikeskusteluun täytyy kommentoida sen verran että semmoinen siideri kuin Stowford LA (tarkoittaen low alcohol) on erittäin hyvää omenasiideriä ja sitä saa alkosta. Siinä on joku olematon määrä alkoa mutta sillä ei ole mitään väliä, kuten ei varmasti yhdellä tai kahdellakaan viinilasillisella ;)
Joo, tota Stowfordia saa isoista marketeistakin. Se on kuivaa ja sairaan hyvää. Suosittelen!

Marta Itkettävän ihanaa, pikkuinen poika! Onnea mielettömästi! Mäkin haaveilen poikasesta.
 
Marta Valtavan paljon onnea hyvistä ultrauutisista! :flower: Hurjaa, että oot jo puolivälissä! :)

Tiuhti-81 Hitsit kun en voinut edes lukea noista kesähuurteisista siidereistä, kun alkoi kuola valumaan. :D Ihanaa tosiaan, kun muillakin on samoja mielitekoja. Ja hei, mehän voidaan loppukesästä jo muutama sidukkakin nauttia kun ensin pyöräytetään vauvelit ulos (huomaatteko, miten puhun synnytyksestä, niin kuin se ois pullan leivontaa... denial!). Imetysaikana se on vaan järjestelykysymys. ;)

Julkiraskautumisesta (hitto mikä sana!) piti sanoa vielä, että mun mielestä on ihan sama kertoa ihmisille, että odottaa koska se kuitenkin näkyy jo ja muuten kaikki supattaa keskenään ja arvuuttelee. Ja jos ei kertois ja sattuiskin vaikka keskenmeno, niin kyllä siitäkin juorut lähtis liikkeelle. Tässä vaiheessa raskautta on käytännössä ihan yhtä pieni riski sattua jotain kuin loppuraskaudessakin, joten sen puoleenkaan sillä ei ole väliä. Ja niinkuin sanottu, keskenmenossa tai muissa komplikaatioissa ei ole mitään hävettävää! Sehän ei odottavan äidin vika ole ollenkaan. Mutta jokainen tekee tämän suhteen omat päätöksensä. :) Oon itse sellanen lörppäsuu, että ihme kun pystyin niinkin kauan pitämään suuni kiinni...
 
Täällä ei vielä ole liikkeitä tuntunut. Niitä kovasti haluaisin jo tuntea niin tietäisi että kaikki on hyvin masussa. Maha on tosin jo sen verran iso että kai siellä joku sitten majailee. Nyt olen jo töissäkin kertonut lähimmälle esimiehelle raskaudestani, mukava vastaanotto oli ja onnitteluja sain, muille työkavereille en vielä ole kertonut, kerron sitten kun tulee sellainen tilanne esille.

Kävimme koko perheen voimin junalla Helsingissä shoppailemassa kun mies on lomalla ja minulla oli loman jälkeen vielä muutama vapaapäivä. Sieltä löysin itselleni pari mammapaitaa, kun ei enää normaalit vaatteet mahdu päälle. Sieltä tarttui masuvauvallekin muutama kietaisubody mukaan ja pikkuruiset pehmoisetsukat.

Seuraava neuvola on maanantaina, ihanaa pääsee kuuntelemaan sykkeitä!

Rakenneultra on 17.3.

äippä-77 ja möhis 14+3

ps. Viitsiskö joku laittaa myös minulle ne kerhon tunnukset? Kiitos!
 
Heii!

Marta: Ihanaa, pikkupoika veijari! Onnea :)

Musta tuntuu että meillä mies salaa toivoo tyttöä, se aina sanoo "jos meille tulee tyttö, nii sitte sitä ja tätä". Aika ihanaa musta, että sekin on niin innoissaan odotuksesta :)

Tää päivä on vallan hurissut ohi!
Olin aamun koulussa, ja iltapäivällä bodypumpissa plus että äsken vielä leivoin puolukkapiirakan, nams! Teki tosi hyvää jumpassa kun sai painojen kanssa kikkailla. Mulle tekee vaan tiukkaa, niin tiukkaa, kun tekis mieli aina heittää lisää kiekkoja tankoo mutta toisaalta järki sanoo että ei tässä nyt tavoite ole lihasmassaa niinkää kasvattaa vaan ylläpitää. Tykkään siitä kun saa lisäillä kiekkoja ja oikeesti tuntuu ku vaikka kyykkää, ja sitte on hyvä olo kun on jaksanu tehdä kaikki sarjat :) mut nyt mennää iisimmin.

Koulussa kävin tänää ryhmänvetäjälle kertomassa raskaudesta. Se on tosi harvoin nykyää koulussa, nii aattelin et parempi nyt käydä. Kovasti onnitteli ja painotti että tärkeintä on mun ja vauvan hyvinvointi joten jos en jaksa koulua nii maailma ei kaatua. Helpottavaa tavallaa, koska mulla tosiaa on luvassa 6viikon ja 5viikon harjottelut putkee sairaalassa nii saatan ehkä jättää tokan harjottelun tekemättä. Pääsisin sit toukokuussa periaatteessa jo kesälaitumille, tosin tenttejä ois kyllä silloinkin.

Musta on tavallaa hassua kun sanotaan, että kyllä ne sairaanhoitajatki on töissä raskaana joten miksi mä en vois. No kyllähän ne on, mutta ne sentää tietää jo mitä tekee eikä uuden oppimisesta tule lisää paineita. Lisäksi musta tuntuu että oppiminen jää vähän vajaaksi jos voin vaan puoliteholla tehdä siellä töitä.. Kyllähän töissä oleva sairaanhoitaja voi keventää hommiaan, eikä se välttis haittaa ketää jos on reilut työkaverit. Mutta sitten kun kyseessä on kumminki mun oppiminen ja jos en vaan pysty tekee kaikkia juttuja mahan kanssa, niin ei niitä tekemättä opi. Sitten harjottelu menee vähän harakoille..
Mutta. Voi olla että oon superhyvässä kunnossa ja teen molemmat harjottelut.

Olis vaan mukava viettää pari suht stressitöntä kuukautta ennen vauvan syntymää..
Mitäs mieltä muut on?

Nyt pyykkejä ripustaa ja punkan puolelle. Huomen aamupäivä koulua ja sitten pitkä viikonloppu, ens viikolla taas pari tenttiä. Jee :)

Olipa omaa napaa

:|
 
Alkuperäinen kirjoittaja dana88:
Yks pikainen kysymys, vuotaako muilla rinnoista jotain nesteitä? Mulla varsinkin aamuisin nänneistä tirskuaa kirkasta tai harmaata nestettä..
Kuten tuossa jo muutama totesikin, on ihan normaalia. Rinnoista voi valua maitoa, erityisesti lämmön tai stimuloinnin vaikutuksesta. Itseltä ei tule, imetyksen lopetin, kun sain tietää raskaudesta ja olenkin vähän yllättynyt, ettei maitoa enää tule lainkaan.

Olivia, Mattila, Kardemumma, ja moni muu ihana kuulla et muillakin tekee mieli alkoholia! ei tuo viihteelle haluaminen ole mittari kypsyydestä äidiksi (tai ainakin kovasti toivon niin :whistle: ) Itellä on 2 lasta ja nyt siis 3. tulossa & hirmu hinku kiskasta "perskännit" että jos se sen äitiyden tai kypsyyden mittari on, ni sääliks käy meen poikia. Tosin rankka tilanne töissä ei ainakaan pienennä tätä halua. Vaan eipä voi, kun mahassa tuo kavesi köllöttelee, kattellaan si elokuussa. Kuopuksen jälkeen meni 3viikkoa synnytyksestä ja johan mentiin isännän kanssa, lapset oli mun vanhemmilla. Vaikka eihän sitä montaa tuntia malttanut olla pienestä erossa (ja tissitkään ei olis kestäneet kovin pitkää eroa), mutta oli Kivenlahtirockiin "pakko" päästä.
Korvikkeena sidukalle menee tällä hetkellä light-limut, maustettuja vissyjäki on tullu välillä juotua. Ketuttaa vaan välillä, kun mies voi ottaa saunakaljan tai kaks (joskus jopa kuus) vaikken edes tykkää oluesta.

Martalle onnea poikauutisista!
:flower: :heart:

Omasta olosta. Töissä lähes kaikki työkaverit käy hermoille. Naisvaltainen ala jne. mut ei se sais olla syynä kireelle työilmapiirille. Enkä oo ainut, jolla meinaa hermo mennä muihin ja se kyllä näkyy, valitettavasti. Kauheen kuormittavaa tuommonen yleisfiilis..
Työpäivät on pari tuntia liian pitkiä, loppupäivä tuntuu tosi raskaalta. Tekis tosin meen asiakkaillekin tosi hyvää, jos niidenkin päivät olis sen 5-6 tuntia :D nillä kun ikää on vielä aikasta vähän. (oon siis päiväkodissa pienten ryhmässä, lasten ikäjakauma n 1,5v - melkein 4v)
Kotona ei jaksa työpäivän päätteeks tehdä mitään, tänäänkin olis ollu ihana ilma lähteä hiihtämään tuon esikoisen kanssa, mutta ei huvittanut :(

Nyt olis mentävä pesulle ja nukkumaan, vaan jos kumminkin jumittais vielä ihan piiiiikku hetken telkkarin edessä?
Kepsukka ja masukki 16+5

]
 
Kiitokset onnitteluista :flower: . Eilinen meni ihmetellessä asiaa ja tämän aamun olen sitten taas itkua tihrustanut. Jotenkin tuon sukupuolen kuuleminen teki asiasta taas astetta konkreettisempaa ja kun ajattelin pientä kesäpoikaa, niin seuraavaksi sainkin sitten jo pyyhkiä ripsareita poskilta :). Hassuja nämä hormonit.

danalle piti kommentoida, että mullakin on kerran tullut jotain nestettä rinnasta. Anteeksi ällöttävä kuvaus, mutta näytti kuin se olisi märkinyt. Ja just saunan jälkeen. Että kai se kroppa vaan valmistautuu lapsosen ruokintaan :)

Yritän keretä päivittää listan tänään. Oli mennyt yv-posti jo tukkoon, mutta nyt on uudet pyynnöt tulleet läpi.
 

Yhteistyössä