Heinäkuun Hurmaajat Helmikuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

Mie oon koittanu nyt kaikille pistää salasanaa kerhoon, kuka on pyytänyt, saa pyytää yksityiselläkin sen pistämään.

Kiva, huomasin eilen kun arvelin pientä vähän kuunnella et mun doppler taitaa olla rikki. Toivon kyllä tietysti et ois vaan patteri loppunu mut ei kai sen nyt kuulus noin loppuu!

Päästään muutes muuttamaan :) 3h+k+s omakotitaloon tän kuun lopussa :)

Ei nyt muuta täältä töistä :) (joo vuoden työntekijä palkinto tännekkin tulossa:D )

Laura ja vauveli 15+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja pauliina82:
Pai sf on kohdunpohjankorkeus..
Okei :ashamed: Kiitos tiedosta, nyt olen taas viisaampi.

Täällä alkanut päivä hirmusella väsymyksellä ja pienellä vatsakipuilulla.
Mutta yritän ottaa rauhallisesti, tai siis niin rauhallisesti kun töissä vaan voin ottaa. Heti aamusta alko kutittelemaan vatsaa tuolta sisältäpäin, et ehkäpä se vauveli siellä taas jotain hommailee ja yrittää ilmottaa olemassaolostaan.
Juu siis se vuoden työntekijä palkinto kuuluu myös mulle (kohtahan siitä ihan tapellaan). :LOL:

Mukavaa tiistaita kaikille. Yritän illemmalla tulla lukemaan ja kommentoimaan enemmän.

Huikeeta 17+0 :) Sillon joskus 5+0 tuntu ettei nää viikot koita koskaan, mutta nythän tää alkaa jo sujumaan.




 
Mä alan epäilemään et mahassa kasvaa joku jättiläinen.
Nyt jo monena aamuna ysin aikaan iskee kauhee heikotus ja pakko vetää pussipuuro. Kotona syön aamupalan vähän ennen kuutta ja yleensä se sisältää: Kahvin, banaanin, muroja ja mehua. Eli ei mitenkään surkea sekään. Mut silti ysiltä ihan heikkona.
 
kamala kun te ootte ahkeria kirjottajia :) yritän jotain rustata minäkin kasaan.
no sain vihdoin siirrettyä vihkimisajan.tarkoitus oli mennä elokuussa naimisiin mut en viitti vaipat housuissa alttarille astella. niin siirrettiin sitä 1.1.11 eli ensi vuoden uudenvuodenpäiväksi on kirkko varattu.pitäisi vaan etsiä vielä juhlapaikka yms. mut onneks on melkein vuosi aikaa suunnitella.voipi juhlia sitten aina hääpäivää rakettien loisteessa :) luulis ettei mieskään sitä päivää unohda..

hirveä lumisade täällä. mies on tietysti reissussa töissä.pakko pukea lapsille päälle ja mennä kolaamaan.jouduttiin tänään vielä jäämään kotiin kun vanhempi lapsi sairastui. mut onneks on jo niin kunnossa et voi lähtee ulos, pitää vaan toivoa ettei ala supistelemaan kun tuo piha on niin iso. jouduin jo kerran soittaa äippäpolille kun supisteli ihan napakasti. mut onneks meni levolla ohi. vauvan potkut on tuntunu jo jonkun aikaa. hentoja ovat vielä.mut siitä ne napakoituu ja kohta on pissit housussa kun potkii virtsarakkoa =)

onko teillä muilla useamman jo tehneet ollu pissiongelmia.... mun ei tartte kun aivastaa tai jos meinaa kompastua niin jo on pöksyt märkänä :ashamed: pitäs vaan muistaa niitä lantipohjanlihaksia jumpata,mutta kun en minä muista. pelottaa vaan et tän kolmannen jälkeen saa olla loppuiän tenat pöksyissä.. :/

jollain oli tullut vähän vuotoa en muista nimimerkkiä, niin meillä lääkäri sanoi et sillon kun tulee vuotoa ois hyvä välttää yhdyntöjä ja uimista tulehdusriskin vuoksi.

ja joku onnekas lähti dubaihin hauskaa ja rentouttavaa matkaa, olen täällä vihreänä kateudesta :D mäkin haluisin lämpimään mut mihinkä täältä pääsee kun mies on aina muualla töissä,enkä halua lasten kanssa keskenään lähteä. ois kahdenviikon talvilomakin kohta,kotona taitaa se mennä,kun on neuvola käyntiä ja rakenne-ultraa sillon.

mutta nyt tämä mamma pistää muksut ja itsensä ulos ja lähtee reippaana lumitöihin

tiuhti ja toukka 16+6
 
Kerhon salasanan voi antaa toki kuka vaan, mutta sen kerhon perustajan on hyväksyttävä jäseneksi, ennenku pääsee sinne kattelemaan ja kirjoittelemaan! Tulkaa ihmeessä toki kaikki mukaan. Siellä on aika hiljaista ollu. Itse kävin laittamassa tuplamasukuvia sinne uuteen pinkkaan! ;)

Supistelee täälläkin, välillä enemmän, välillä vähemmän. Tuplien liikkeet tuntuu vieläkin todella epäsäännöllisesti. Tuntuuko muilla liikkeet jo säännöllisesti päivittäin ja useamman kerran päivässä? Siitä asiasta oon ollu hiukan huolissani. Vasemman tyypin liikkeet tuntuvat silloin tällöin selvästi, mutta eilen niitä sai oikein kytätä ja vaan kerran tunsin kunnon liikehdintää. Oikean tyypin liikkeitä ei sit meinaa millään huomioida ja jos huomioin, mietin, et olikohan se nyt varmasti tämä.. Huoh! :ashamed: Reilu viikkokin vielä neuvolaan, et pääsee sydänäänet kuuntelemaan. Ja siitä reilun viikon päästä vasta rakenneultra.

Star86 & Murut 18+4
 
Hei

Tämä päivä meni sairaslomalle. Eilinen ilta meni oksentaessa. Nyt olo ei mikään hääppöinen.
Masu kasvaa ja vauva ilmoittelee olemassa olostaan silloin tällöin. Paino on edelleen 6kg miinuksella. Masu kasvaa muut paikat kutistuu, solisluut törröttää jo rintakehästä...
Itsellä harmittaa ihan älyttömän paljon mun poissaolot, aiemmin olin se etupenkin hikari, joka ei ollut koskaan poissa ja nyt johdan poissaolotilastoja :( Ainut joka tuntuu auttavan pahaanoloon on lepo ja vaaka-asento, pystyssä ollessa olo on pahempi...
Noh käyttäis tän päivän tenttiin lukuun ja muihin rästihommiin....

Täälä ilmeisesti on kans supistellut ( ? ) vatsa menee kovaksi ja kireäksi, välillä käy kipeää. Yleensä silloin oon tehnyt jotain kotihommia imuroinut, lumitöitä tai liikkunnut vauhdilla. Kun oon hiljentänyt tahtia ja lepäily hetken menevät ohi, lämpötyynyn joudun välillä pistää masun päälle, muuten inhottava tunne masussa ei lakkaa..

Käy kyllä kateeksi kaikkia niitä jokka jaksaa ja pystyy liikkuun ihan normisti. Muutaman kerran oon yrittänyt käydä jumpalla ja salilla, mutta joutunut tunnit keskeyttää oksentamisen takia. Aiemmin harrasti päivittäin jotain liikuntaa, juoksua, kuntosali, jumppaa, sählyä, nyt ei vaan pysty...


Dana88 & Pikkune 17+4
 
Mä olen kans täällä jaellut salasanaa sitä kaipaileville, toivottavasti kerhon perustaja on vielä kehissä ja ehtiin jossain välissä hyväksymään uudet mukaan. =)

Täällä on alkanut liikehdintää tuntumaan enemmän ja enemmän pitkin päivää jopa. Ja kun työtilanne on ihan täys kaaos, niin tuntuu et asukki haluaa muistuttaa että hänkin on olemassa.

Dana88 Voi sinua raukkaa :hug:
Koitat nyt vaan pysytellä siellä vaakatasossa jos olo on helpompi niin ja eväät pysyy paremmin sisällä. Pystyyhän siinä vaakatasossakin tekemään kouluhommia ja sellasta. Ja oikeasti et voi tolle ololle ite mitään ! Eli et ota nyt enää morkkiksia / stressiä mistään opiskeluista tai muustakaan. Tärkeintä on nyt että saisit ton oksentamisen loppumaan.
Ei kuulosta kovin hyvältä toi sun tilanteesi, pakkohan sun on saada apua ennen viikonloppua, ettet taas kohta oo tiputuksessa. Mitäs jos menisit vaan heti tänään hakemaan lisää nesteitä ?
 
Lumisateista tiistaita!

Olipas tullut hurjasti tarinaa. Nyt kun lomailen, ehtii lukeakkin :). Loma on mennyt tähän asti ainakin kotona huiliessa. En edes ole ottanut asiasta mitään stressiä ja olen koittanut olla lomastani hiljaa, etti ala sadella pyyntöjä sinne ja tänne. Kyllä sen itse tuntee, milloin kroppa kaipaa vaan lepoa, eikä mitään muuta. nyt onkin jo paljon "voimistuneempi" olo :heart: .

Joku tuolla kertoi rautalääkkeiden aiheuttaneen vatsakipuja. Minä söin Obsidaneja (vai mikä se oli? :D) jokatoinen päivä. piti olla hyvin siedettyjä mut toisin kävi. maha oli minullakin niin kipeä, että sai itkeä lattialla. "helpotus" vaivaan tuli sitten kummastakin päästä ulos yhtäaikaa kipujen kera :'( . Olo oli ihan kamala seuraavat pari päivää. Nyt pitää vaihtaa johonkin muuhun. neuvolantäti suositteli jotain uutta Iron-nimistä nestemäistä rautaa. Pitää varmaan testata...

Kävin lauantaina ekat mammafarkut ostamassa *jeejee* :D . nyt ovat tosin ompelijalla lyhennettävänä. Eihän tällaiselle tapille mitkään sovi ilman lyhennystä :D.

Maha senkun kasvaa ja paino tippuu :eek: . Eihän se vauva voi vielä niin iso/ylhäällä olla, mutta ihan kokonaisvaltainen pallo täällä kyllä jo on. Ei jää asia epäselväksi :D. laitoin kuvan tuonne kerhon puolelle kun sen vihdoin löysin. Pakko myöntää, et mulla ei oo vieläkään mitään hajua mitä kautta sinne pääsisi, vaan menen aina suoraan kaksplus.fi/kerho :ashamed: . Ei se varmaan oikeasti niin hankalassa paikassa ole...

Sit miettimään mitä tänään syötäisiin, kivaa päivää kaikille!

15+1
 
pai80 mulla sama juttu. syön aamupalan n 6.30 ja ysiltä pitää jo ottaa taas jotain pientä syötävää kun kiljuva nälkä. vaikka munkin aamupala on ihan iso: lautasellinen puuroa jossa päällä leseitä, rusinoita, välillä banaania.. :D

dana :hug: harmi kun huono olo iski taas. jaksuja paljon sinne suuntaan :heart:

odotan
Mulla tosiaan oli se että kans raudasta vatsa tosi kipee. Tosiaan piti vaan makaa ja itkukin tuli kun sattui niin paljon. en nyt sit tiedä mitä merkkiä uskaltaa kokeilla.. Jospa kokeilis tota sun neuvolatädin mainitsemaa seuraavaks.. :/
 
Olen nyt pudonnut kärryiltä tuosta teidän kerho-jutusta, mikä kerho on kyseessä??
Olo on ollut taas mitä parhain sen viime viikkoisen 3 päivän päänsäryn jälkeen. Ostin H&M:ltä farkut ja housut, molemmat tosi hyviä ja lahkeetkin riittää kun oon aika pitkä. Eilen aamulla pelästyin kun menin vessaan omia rintojani, ne oli yht'äkkiä niin turvonneet :LOL:
Itse tykkään pyöristyneestä mahastani kun kiloja ei ole muualle tullut...

Ostin kirpputorilta viikonloppuna Disneyn Nalle Puh-sitterin 15 ? siisti ja puhdas, olin tosi tyytyväinen. Pariskunta kävi eilen katsomassa meidän kaksioo saas nähdä ollaanko kohta taivasalla :whistle:

Ihanaa te jotka matkustatte, haluisin kans jonnekin lämpimään B)

Vointeja kaikille huonovointisille!

Fiinukka ja käpy 15+4
 
LASKETTUAIKANI SIIRTYI 3:LLA PÄIVÄLLÄ TAAKSEPÄIN :heart:

nyt alkaa kai pikku hiljaan minullakin elämä hymyillä ja voin jo sanoa että nautin olla raskaana..eilen tunsin vasta ensimmäiset liikkeet mahassa..ihmettelen kovasti kun muut ovat tunteneet jo paljon aikasemmin :( mutta en aio panikoida koska tosiaan eilen tunsin pientä liikettä :heart: :heart:

18+3
 
Erittäin lumentäyteistä päivää kaikille! En voi sanoa muuta kuin, että olen onnellinen siitä, että viimein pääsin kotiin. TOSIN auto odottelee kiltisti tuolla pihatien päädyssä isännän kotiintuloa..Mein pihatie niin ummessa, että en päässyt pihaan asti ajamaan..Onneksi lyhyt tie..

Eli tänään käyty neuvolassa. Rv 15+5 tänään, pienen sydänäänet oli luokkaa 143, tosin niin liikkuvainen kaveri oli, että ei terkka pysynyt perässä..Silti hieman mietityttää kun vain yhden plussan liikkeisiin laittoi...Paino tullut hurjat 600g lisää :LOL: Ei tosin, hyvin olen tyytyväinen :D Muutenkin kaikki vaikutti hyvältä :heart: :heart: :heart: Ihana oli kyllä ne sydänäänet taas jälleen kerran kuulla :heart:
Ja nuista vatsa ja selkäkivuista..Onnistuin ruinaamaan huomiselle ajan lääkärille..Hirmu vakavasti ottivat heti kun sanoin raskaana olevani..Toivottavasti löytyis nyt joku syy näille kivuille, eikä olisi mitään vakavaa..Mutta huomenna se selviää..
Seuraava neukku onkin sitten vko:lla 9 ja silloin saan ne kelanpaperit että pääsee äippäpakkausta hakemaan :D
Ja rakenneultra kutsun pitäis kuulema viim. ens viikolla tulla postista..
Huomenna kun saa vähän selvyyttä näihin kipuihin niin onnellinen olen :heart: Ai nii ja rautaa miun tuskin tarttee ihan äkkii käydä syömään, Hb 154 :LOL:

Kotidoppleri tuli postissa, sitä illalla kokeilemaan..Mutta nyt päivän posteja lukemaan ja koulutehtäviä tekemään :)
 
olettepas te ahkeria kirjoittamaan. Mä aloitan nyt kirjoittamaan, mutta eiköhän kohta tule keskeytys tuolta esikoiselt, joka sai tänäään rokotuksen.

mitäs olettekaan kirjoitelleet...

Liikkeet tuntuu täällä päivittäin, mutta kovin paljon vaihtelee milloin tuolla liikuutaan, ja potkitaan. Mutta aika usein ruoan ja juomisen jlkeen alkaa meno masussa.
nyt voin alkaa nauttimaan tästä raskaudesta. Onneksi jo vaatteet päällä näytän raskaana olevalta, ilman vaatteita en...vielä.

joku puhui isosta mahasta, mullakin tulee heti aika valtava maha, ei sellaista pientä söpöä kumpua..

Mua ärsyttää kun on esikoisesta odotusvaatteita, mutta kaikki housut ovat valtavia, tänäänkin tein yksiin patenttiratkaisun hakaneulalla, kun muuten ois tippunut jalasta. Turhauttavaa, kun en oikeasti viitsisi kuukauden takia ostaa uusia housuja, pitää jotenkin saada noista vyötäröä pienemmiksi, koska pienempää kokoa olevat housut ei sitten mene reisien kohdalta ylös.

meillä ois tuplat jo varattuna kaveripariskunnalta halvalla, ja niihin tarvii vaan ostaa kantokoppa. Ja hoitopöytäkin ehkä saadaan vaihtokauppana veljen perheeltä, eli asiat tuntuvat olevan hyvin.

Ainoat huolenaiheet ovat minun huono henkinen vointi, ja esikoisen huonot yöunet... No niistäkin pääsen huomenna puhumaan lääkärille

Emmy poks 16+0
 
Rae89 Mukava kuulla että kaikki oli kunnossa. Menetkö yksityiselle lääkärille vai julkiselle puolelle ? Vai pääsetkö peräti neuvolalääkärille ? Mä en oikein saanu muuta diagnoosia kun kasvukivut, jotka kuuluu asiaan. Mä tässä nyt tarkkailen vähän enemmän et missä tilanteissa kivut tulee useimmin. Tänään ainakin tuntu et duunissa meinas särkee enemmän. :( Et osaa sitten kertoa neuvolassakin tarkemmin. Vähä pelottaa ettei sit välil ois supistuksia, ku ei tosiaan tiiä miltä ne tuntuu. Välillä kivut tuntuu siltä et ois menkat.

tyhmäblondi73 Mä kävin just viime viikolla 16+1 neuvolassa ja siel sanottiin et voi ihan rauhassa odotella viel kuukaudenkin et liikkeet tuntuu. Ja onhan toi niin yksilöllistä et millon liikeet alkaa tuntumaan. Tuskinpa ne kenelläkään sitten lopulta jää huomaamatta.

Mulla ei ollu tänäänkään mitenkään hyvä päivä. Töissä vedetään ihan järjettömän tiukille ja helpotuksesta ei tietoa. Töitä kasaantuu ja pitäis yrittää jotenkin saada tehtyä. Meinas tänään tulla itku ku oli niin kiire ja mahaan sattu. Sitten työmatka kesti kaiken hyvän lisäks tollasen 1,5 tuntia (kesällä jopa alle tunnin). Et en tiiä. Mulla tuntuu vaikuttavan toi henkinen puoli aika paljon tohon fyysiseen ja tietty tässä tilassa sitten myös fyysinen henkiseen.

Mulla tuntuis kans alkavan möngerrys ja kuplinta sen jälkeen ku on syöny. Tiiä sit mistä lie johtuu... Mut jotenkin oon nyt tulkinnut että osa mahan elämästä on vauvan aiheuttamaa.
 
Pai80 Meen mein kunnan terveysaseman yleislääkärille..neuvolalääkäri olis kaupungissa ja sinne olis ollut vaikeempi päästä, mut ymmärsin, että nuo mein kunnan yleislääkärit tekee melko paljon nuita alapään ronkkimisia...Ja eiköhän tuo nyt ossoo kohtoo, että onko tulehdusta vai mitä..
Miunkin kivut on sellasii menkkajomotuksia..kyseli neuvolassa,että voisiko ollu suppareita, mutta enhän mie sellaseen osaa vastata..Paljon mahdollista, että diagnoosi miulakin vain kasvukipuja, MUTTA ehdottomasti käyn asian tarkisuttamassa..Voi itsekkin olla sitten "paremmilla mielin" :D

Ja nuista liikkeistä sen verran, että EHKÄ silloin tällöin tuntuu sellaista pientä liikehdintää...Neuvolatätikin sanoi sen olevan paljon mahdollista..Samaan hengenvetoon tosin sanoi, että tuolla 3-4 viikon päästä varmaan tunnen vasta sitten paremmin..
 
Hyvä että säkin pääset lääkärille. Ja kyllä ne varmasti tosiaan ne perus jutut osaa sieltä tsekkailla. :LOL: Toivottavasti säkin saat mielenrauhan noihin kipuihin.
Mä päätin nyt vaan et yritän olla stressaamatta niitä ennen ku on kovia tai jatkuvia. Ja tietty tosiaan seurailen.

 
Viikon tyhmä kysymys: Voiko vauvan syke aiheuttaa häikkää Polarin sykemittareille? :eek: Mulla on alkanut viime aikoina sykemittari kiukkuilee, ei meinaa löytää sykkeitä ja sitten kun löytää, niin ne on usein ihan älyttömän korkeita. Patterit on vasta vaihdettu. En ole kyllä kuullut moisesti ilmiöstä eli ehkä mun mittari on vaan tullut tiensä päähän.

Pai80 Ikävää tuollaiset työpaineet. :( Voitko sanoa sun esimiehelle, että nyt on liikaa hommaa ja et tässä tilassa voi ottaa liikaa stressiä? Luulis olevan työnantajankin etu, että pysyt työkuntoisena, etkä joudu saikulle verenpaineen, supistuksien tms. vuoksi. Mutta kiva uutinen, ettei lääkärillä löytynyt mitään hälyttävää. :)

danalle TsemppiäTsemppiäTsemppiä!! Ihanaa kun jaksat pitää noin positiivista asennetta yllä kuitenkin. :) Kyllä se siitä helpottaa. Ja nyt jätä koulutyöt ja muut huolet sivut ja keskity pitämään huolta itsestäs ja pikkuisesta. Koulut ehtii hoitaa ja jumpilla juosta sitten kun voi paremmin.

Mulla on mahan tilalla nykyään möykky! Miten se voikin kasvaa noin nopsaan? Liikkeitä oon kovasti koittanut tunnustella ja kyllä siellä aika paljon kuplii, ihan kuin ois ilmaa jatkuvasti mahassa (mikä sekin kyllä hyvin mahdollista :LOL: ). Toissa iltana tuntui nukkumaan mennessä siltä, kuin joku olisi kääntänyt kylkeä mun mahassa. :heart:

Seuraavaksi pestokanaa ja Suurin Pudottaja digiboksilta.

 
Iltaa

Saimpas itelleni aiheutetuksi kunnon tiistai-illan paniikin. Kirjoteltiin listaan mitä hankintoja pitää vauvalle vielä tehdä, vaunujen, turvakaukalon ja vaatteiden lisäksi. Tajusin jälleen kerran, että en tajua noista hankinnoista yhtään mitään. Ei mitään hajua, mitä pitäis olla. Aateltiin käyä ostaan pinnasänky ja hoitopöytä maaliskuussa ja viedään anoppilaan säilöön ne, ottaa joko muuttoa tai vauvan syntymää.

Millä viikolla yleensä saa ne paperit äitiyspakkausta varten? Mulla on ens viikolla neuvola, silloin ois 18+2, jokohan ne paperit sais silloin?

Olo on ehkä täällä hieman parempi, sain syötyä tänään lämpimän ruuan :) Yritän olla stressaamatta koulujuttuja, mutta ei oikeen onnistu ei-stressilinja. Huomenna aamulla katsoisi mikä olo, niin katsoa jos menis kouluun. Pitää aamulla soittaa neuvolaan ja pyytää lähete labraan pissatulehduksen takia. Kirvellyt koko päivän...

Dana88 & Pikkune 17+4

p.s. Jes, oikee tyyppi tippu Suurimmasta pudottajasta :LOL:

p.s. Mulle on ilmestynyt pieni rantapallo tohon eteen :p Nyt näytän raskaana olevalta. Kivojen vartalon myötästen toppien ja poleroiden kans :) Nyt tuntuu hyvältä kun masu näkyy, ei oo semmonen tunne, että pitäis vatsa piilottaa. Pitääpä täss joku päivä räpsästä kuva ja pistää tuonne kerhon puolelle.
 
heippa taas kaikille!! :)

dana mulle iski myös tänään pieni paniikki, että onkohan musta tähän, kun en tosiaan edes tiedä mitä kaikkee pitää hankkia!!! :eek: noh, ehkä se tässä ajan kanssa selviää... ajatella niitä, jotka ei tosiaan edes tiedä olevansa raskaana ja se selviää ehkä just ennen synnytystä. ei yhtään aikaa valmistautua ja varautua! niitäkin nimittäin on... ja mun sisko sano just tossa vkl:na kun mietin tuota äitiyspakkausta, että neuvolasta saat sitten papereita kun on (olikos se nyt...) 154 raskauspäivää takana, eli ehkä n. 4 kk ennen LA. mutta ihan varmaksi en tätä nyt sano, mutta näin minun sisko muisteli... :p

Täällä myös huomenna toka neuvola, ja aion kyllä kanssa jutella näistä kivuista. uskon että kasvuun liittyy, mutta kun välillä on päiviä että niitä ei ole ollenkaan, niin sekin kyllä pelästyttää. hermoheikkoilua varmaan vaan, mutta silti... ylimääräistä ultraa (eli yksityiselle menoa) olen myös miettinyt mutten ainakaan vielä ole aikaa varannut. saapi nähdä nyt... muuten täällä kaikki hienosti! :D

bambina & ipanapapana 16+2 :heart: :heart:
 
Voih, näyttää siltä, että miun raskaus on melko tiedettyä asiaa..Tai siis laitoin fb:hen tilapäivityksen mikä olis voinut tarkoitaa VAIKKA mitä ja siellä sitten jo kyseltiin, että olenko raskaana...Nooh...Mitään en varsinaisesti myöntänyt (paitsi toiselle mein luokalla odottavalle) mutta enhän mie enää hirmu pitkään voi salatakkaan..Vatsa näkyy nimittäin jo asteen verran.. Pelottaa vaan siinä mielessä, että jos nyt kerron tai tulen "julkkisraskaaksi" ja sitten käykin jotain ni siinä hirvee selittely kaikille...Mutta hulluksi tulen näin salaillessakin :ashamed:

Hankinnoista..Mie olen muutaman vaatteen pienoiselle hankkinut..en ole hirveesti edes ajatellut mitään muuta..Mie menen sillä periaatteella että kylllä tässä vielä ennättää..Voi olla että sitten tyyliin rv 36 rupeen miettimään että juu...mitähän sitä tartteis vauvalle hankkia :LOL: Onneksi minu äiti on ottanut sydämenasiakseen muistuttaa minuu kaikesta :heart:

Miula on seuraava neukku vkolla 9 ja silloin pitäis olla 19+5 (kaiketi) ni silloin saan mie sitten ne paperit sitä kelaa ja pakkausta varten...
 
Heinähupakoille (eiku..) terkkuja kardemamalta hippihostellin futonilta, josta katselen Nürnbergin oopperatalon upeaa kupolia! Työmatkalla oon siis, matkapäivä takana ja hyvin jaksoi vavva mukana (siis mahassa!).

Nyt tahdon unnnnnta!

Olivia
Munkaan sykemittari ei meinaa välillä löytää sykettä ja lukemat on huiman korkeita, mutta mittari on upouusi.. En usko, että vauvan sykkeet voi vaikuttaa. Meillä vaan alkaa olla sykkeet koholla :/ Näin mä oon päätellyt.
 
Heips kaikille!
Siihen äitiyspakkaukseen ym tukiin saa lapun neuvolasta rv22+ muistaakseni.. Joka tapauksessa jonkin verran yli 20 viikkoa.
Danalle :hug:

Supistuksia ei ole liiemmin ollut. Ehkä seksi yhteydessä joku kivuton. Liikkeitä tuntuu enemmän tai vähemmän jo päivittäin. Vielä kuukausi rakenneultraan, onneks tämä on lyhyt kuukausi :kieh:

Mukavaa keskiviikkoa vaan kaikille :wave:

Punaposket ja Tuhina 16+3
 
Huomenta kaikille!

dana kuten punaposket sanoikin, niin rv 22 jälkeen saa ne äitiystukihakemukset. Ja sitten noista hankinnoista, niin jokin aika sitten tällä odotuspuolella oli aika kattava lista vauvan hankinnoista kirjoitettu. Ajattelin itse, että tulostan sen ja sieltä sitten katselen, että mitä itse koen tarvitsevani. Lähinnä kai ne on erilaiset rasvat ym. pikku jutut, mitä ei itse ekakertalaisena tule niin helposti ajatelleeksi, ainakin itselläni.

pai noita menkkajomotuksia on täälläkin päivittäin, mutta lieviä ja nopeasti menevät ohi. Muita kipuja ei oikeastaan ole ollut, joten olen ajatellut, että kai nuo menkkatuntemukset on mun kohdulle ominainen tapa reagoida kasvamiseen. Ja tosiaan henkinen ja fyysinen hyvinvointi on tällä hetkellä täysin käsikädessä kulkevia. Ei toista ilman toista. Jaksamista töihin ja minäkin kannustan rohkeasti sanomaan siellä jos töitä alkaa olla liikaa. :hug:

ON: liikkeitä tuntuu melkein päivittäin, mutta ei niin napakoita kuin ne ekat potkut. Rakenneultra on parin tunnin päästä ja pakko myöntää, että jännittää. Näin pari yötä sitten unta, että menin yksin salaa lisäultraan, kun mies ei halunnut tietää sukupuolta. Siellä sitten ruudulla näkyi hirmuisen nätti tyttövauva, jolla oli paljon tummaa tukkaa :heart: Näinköhän se kardemummman ultraan meno jäi tuonne alitajuntaan :).

Onko teillä muilla tullut raskauden myötä sellainen olo, että tarvitsee erityisen paljon omaa tilaa? Musta tuntuu, että esim. nukkuessa tarvii ylimääräistä tilaa itselleen ja mieluiten nukkuisin yksin. Mies usein unissaan hilautuu ihan iholle ja silloin ei mun nukkumisesta tule mitään. Muutenkin on ihana olla vain yksin ja omien ajatustensa kanssa. Ahdistaa vain nämä tunteet, kun sitten taas nyt olisi ne viimeiset hetket, kun voidaan olla vain kahdestaan ja raskaus on siinä vaiheessa, ettei mahakaan aiheuta kovin tukalaa oloa. Makuhuoneessakin on ollut tosi hiljaista ja sekin ahdistaa välillä. Huokaus.

Nyt pitää alkaa tormistautua. Illalla sitten ultrakuulumiset. Mukavaa päivää kaikille!!
 
Tänään ei alkanu päivä hyvin, heräsin taas ennen aikojani ja käännyin sängyssä kattomaan kelloo, rupes pyörryttään ja oksettaan ihan sikana, olin sit puoli horteessa siinä vielä n. tunnin ja nousin.. Join mehuu ja koitin pestä naaman, meinas lähtee taju ja sit lens laatta. Lähin vielä töihinki koittaa vaan eihän siitä mitään tullu kun pyörrytti ja yrjötti. Nyt tää ja huominen saikkua..
Saisi kyllä olla viimesiä pahoinvointipäiviä! Huoooh..
 

Yhteistyössä