Aamupäivää mammat,
nennulainen Mua kans hirvittää tuo seuraava rokotesatsi 3kk neuvolassa. Meillä laitetaan samalla rotaviruksen tehoste ja sitten ne yhdistelmät, missä oli ties mitä mukana. Annettiin ohjeeksi ostaa jo valmiiksi kuumelääkettä kotiin. Ja se iso kuumottava patti voi tosiaan kuulemma tulla pistokohtaan. Toivottavasti teillä voidaan jo paremmin tänään.
Kiva kuulla, että olette muuttamassa Suomeen. Saako udellea minne päin Suomea asetutte?
pohjoisen taika Suuret sympatiat täältä! Meillä on vähän samantyyppistä myös. Välillä ollaan iltaisin niiiin kiukkuisia, ettei mikään kelpaa. Onneksi neiti on kuitenkin useammin oikein aurinkoinen. Koitan ajatella niin, että on oikein kiva, että pienellä on vähän luonnetta.
Ja tosiaan nuo yöt on täälläkin todella rankkoja. Viime yö oli suorastaan luksusta, kun tyttö viimein nukahti joskus 23.30, heräs syömään 03.20 ja 06.20 ja sitten noustiin ennen klo 09. Vähän levänneempi olo tänään.
Kirjoittelinkin jo tuonne fb:n puolelle, että meillä meni koko eilinen ilta yhden hemmetin
rintaravarin kanssa sinnitellessä. Luulen, että koko ongelma alkoi kun koitin taas tarjota pienelle rintaa vaikkei sillä ollut nälkä. Se suuttuu aina ihan hemmetisti siitä jos väkisin tunkee tissiä suuhun (eipä tuo itsestäkään tuntuis kivalta
). Siitä alkoi sitten kierre. Tyttö vaan huusi naama punaisena aina kun näkikin rinnan vaikka oli selkeesti tosi nälkäinen. Koitin syöttää sitten huoneessa, jossa ei ikinä ennen ole syötetty ja hetkeksi meinas onnistua, mutta kun maito ei alkanut herumaan tarpeeksi nopeeta, niin alkoi taas raivo. Lopuksi pumppasin maidon pulloon ja tyttö nukahti kiskaistuaa 80ml pullosta.
Mun pitää vaan nyt ymmärtää, ettei noin "isolla" tytöllä enää ole nälkä samalla tavalla kuin ihan vastasyntyneellä.
Miten pitkät
imetysvälit muilla rintaruokinnassa olevilla on? Musta tuntuu, että täällä paras väli ois 3-3,5h. Entäpä,
kauanko vauvat imee kerrallaan? Mulla tulee maitoa yleensä tosi paineella, joten imetykset kestää yleensä max. 15 min. Ja melkeinpä aina syödään vain yksi rinta per imetys.
rouva saga Sulla muistaakseni tuli maitoa kans aika runsaasti? Kauanko teillä syödään kerralla?
Sellaisen hauskan jutun oon hoksannut, että kun vauvalla on nälkä ja otan sen rinnalle, niin tyttö alkaa nauraan ääneen kun otan rinna esiin. :heart: Se on ihan valtavan suloinen ja vähän lohduttaa näiden raivarijuttujen tasapainoksi.
Mulla on nyt suunnitelmissa täysimettää ehkä 5-6kk ikään ja sitten alkaa vähitellen tarjoamaan kiinteitä ruokia. Ollaan kuultu paljon hyvää
sormiruokailusta ja mua vähän huvittais kokeilla sitä meilläkin. Kuulostaa helpolta ja stressittömältä.
Tosin vellejä haluaisin alkaa antamaan iltaisin, että pieni nukkuisi paremmin. Oli muuten hauska, kun selitin äidille innoissani tuosta sormiruokailusta, niin äiti nauroi mulle, että mua on itsekin opetettu syömään juurikin tuolla tavalla. Silloin aikanaan vaan ei oltu keksitty noin hienoja termejä.
Tulipas tarinaa. Mulla oli aikomuksena mennä tänään sinne seurakunnan vauvakerhoon, mutta en kyllä halua herättää tyttöä päikkäreiltä, ellei herää ennen sitä. On ollut nyt niin kiukkuinen pikkuneiti pari päivää. Onneksi pääsen illalla taas bailatinoon tanssimaan ja sen jälkeen Greyn Anatomiaa tölläämään.
Olivia & Rinsessa 10 vkoa ja risat