Heinäkuun Hurmaajat 2010

SYNTYNEET HEINÄKUUN HURMAAJAT:

17.4 Kausa..............rv. 26+2, 870g ja 34cm
25.5. Minotchkin.....1975 g ja 44,5 cm
18.6. Marta............3550 g ja 50 cm
24.6. Dana88.........Rv. 37+6, 2900 g ja 47 cm
24.6. Zeenah..........Rv. 39+0, 3765 g ja 51 cm
24.6. Nuu82............Rv. 38+4
25.6. Liplatus...........2740 g ja 49 cm 3200 g ja 50 cm
26.6. Lauravm-86.....Rv 36+2, 2665 g ja 47 cm
26.6. NeLa................3112 g ja 49 cm
27.6. äiti-79-............Rv. 37+1
28.6. amati...............4125 g ja 51 cm
28.6. Marza1970........4000 g ja 52 cm
29.6. Susanna85.......4120 g ja 53 cm
29.6. tyhmäblondi73..3630 g ja 51 cm
29.6. Samanta...........3400 g ja 50 cm
30.6. Mattila..............3480 g ja 50 cm
1.7. omenaruusu........Rv 40+0, 3810 g ja 56 cm
2.7. JP-78&Aamuaurinko76.. rv 40+0, 3890 g ja 50 cm
2.7. kardemumma.......Rv 39+4m 3170 g ja 51 cm
2.7. vanilja76..............Rv. 37+3, 2890 g ja 47 cm
2.7. Kellokanerva.........3440 g ja 49 cm
3.7. Madrigal...............3490 g ja 49 cm
3.7. pauliina82.............Rv. 39+6, 3650 g ja 50 cm
3.7. elmeri99...............4025 g ja 52 cm
4.7. jendde..................Rv 39+4, 2960 g ja 48 cm
4.7. Solnushka..............3900 g ja 53 cm
5.7. Olivia81................Rv 39+1, 3250 g ja 51 cm
5.7. Chili25..................Rv 39+5, 3820 g ja 51 cm
6.7. ärrieri.....................3500 g ja 49 cm
6.7. Muffin....................Rv 39+6, 4058 g ja 52 cm
7.7. Jenniii-88................2700 g ja 47 cm
7.7. dalailama................3350 g ja 47 cm
7.7. astrud.....................Rv. 39+5, 3730 g ja 52,5 cm
8.7. Hepuli71..................4055 g ja 52 cm
8.7. Sadee80..................3605 g ja 51 cm
9.7. pennonen................4090 g ja 51,5 cm
9.7. Mamcelli..................Rv 40+0, 3280 g ja 51 cm
9.7. Ennu.......................3130 g ja 49,5 cm
9.7. rouva saga...............Rv 40+6, 4600 g ja 55cm
9.7. toka0710.................Rv 39+1, 3508 g ja 49 cm
9.7. bambina..................3860 g ja 51,5 cm
10.7. tiuhti-81................Rv 39+3, 3220 g ja ?
11.7. Lumo.....................Rv 39+4, 3450 g ja 49 cm
12.7. Ninzuliini...............3765 g ja 51 cm
13.7. nedra.....................Rv 40+1, 4340 g ja 50 cm
14.7. maamin82.............3714 g ja 51 cm
14.7. Tridian....................2980 g ja 49 cm
14.7. helise.....................4,6 kg ja 56 cm
15.7. tepa0....................3880 g ja 55 cm
15.7. Punaposket82........Rv 39+4, 4110 g ja 51 cm
15.7. Kääkkänä...............3770 g ja 50,5 cm
15.7 Fiinukka.......................3500g 51 cm
16.7. Kepsukka...............Rv 40+0, 3640g ja 50cm
17.7. Pai80....................Rv 40+4 3335 g ja 48 cm
17.7. Sherine.................Rv 40+1, 3166 g ja 51 cm
17.7. jonttu79................3920 g ja 51 cm
19.7. Monkki..................3810 g ja 53 cm
20.7. Ironlady................Rv 38+6 3050 g ja 49 cm
20.7. Termiitti82............Rv 41+2, 4710 g ja 55 cm
20.7. mekkala................4035 g ja 50 cm
20.7. Rae89...................Rv 39+5, 4270 g ja 53cm
20.7. Menia....................Rv 41+2, 4500 g ja 53 cm
20.7. Taatu
25.7. SMSM...................Rv 41+6, 4650 g ja 53 cm
25.7. Hexuli...................Rv 41+1, 3175 g ja 49 cm
26.7. JaKa......................2950 g ja 47 cm
27.7. hiipi.....................Rv 40+1, 3920 g ja 52 cm
27.7 Odotan..................Rv 40+1, klo 13.57.49cmja3268g
28.7 Tessu77.................RV 40+6, 4024g ja 52,5cm
29.7 millanen.................Rv 40+0, 3160g ja 50cm
31.7 Virpi1980...................Rv 40+4, 4060g ja 50cm
 
Tässä olis siis uutta pinoo heinäkuun mammoille:)
Etusivusta tuli mikä tuli... en oo viekään tyytyväinen siihen :kieh:
Mut menköön nyt vähän aikaa :D

Täällä vauva arki menee aivan loistavasti:) Välillä valvotaan yöllä enemmän ja vähemmän. Meidän Liina tyttönen on aivan älyttömän kiltti. Itkee kun on nälkä, väsy taikka muuten vaan tylsää:D

Nyt itkee nälkää... joten on mentävä:)

Chili
 
Kiitos Chili uudesta pinosta :) tuntuu jotenki haikealta siirtyä tänne odotuspuolelta :'( vaikka nyytti on ollut kainalossa jo yli kuukauden.

Pitääpä lähtä pyykinpesuun, poika pistää pesukoneen pyöriin päivittäin

Dana88 & Apsi 1kk ja 8päivää
 
Kiitos vielä Chilli uudesta pinosta! Linkitin sen tuonne Odotus -puolellekin, että kaikki löytää perille.

dana Sama juttu - jotenkin haikeelta tuntuu jättää Odotus-puoli. Ihan hassua! Tähänhän sitä ollaan koko ajan tähdätty. Mutta sinnehän pääsee tietty takas, jos oikein kovasti haluaa. ;) Eikai sulla dana ole jo uusi vauvakuume? :D

Ihanaa olla kotosalla äidin huostassa - päästään miehen kanssa kahdestaan saunaan seuraavaksi. Elämän pieniä iloja!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
Kiitos vielä Chilli uudesta pinosta! Linkitin sen tuonne Odotus -puolellekin, että kaikki löytää perille.

dana Sama juttu - jotenkin haikeelta tuntuu jättää Odotus-puoli. Ihan hassua! Tähänhän sitä ollaan koko ajan tähdätty. Mutta sinnehän pääsee tietty takas, jos oikein kovasti haluaa. ;) Eikai sulla dana ole jo uusi vauvakuume? :D

Ihanaa olla kotosalla äidin huostassa - päästään miehen kanssa kahdestaan saunaan seuraavaksi. Elämän pieniä iloja!
EI tosiaan oo vauvakuumetta :D kyll tuossa yhessä on tarpeeks lähivuosiks, vieläkin kauhulla muistelen vessapöntön halauspäiviä :kieh:
Tuossa sunnuntaiaamun ratoksi tein r-testin, ihan varmuuden vuoksi, ettei vaan ehkäisy oo pettänyt. Onneks vastaus oli "ei raskaana" pystyin hyvin mielin aloittaa e-pillerit.
 
Kiitos uudesta pinosta :flower: !

Emppu on vedelly sikeitä melkein koko päivän :eek: . Oon vähän sitä mieltä et ens yönä sit valvotaan.... |O Käytiin äsken ekaa kertaa vaunuilemassa :). Poitsua meinasin ensin itkettää, mut tuti auttoi ja nyt vetelee vaunuissa samoja unia :).

Ihanaa olla vauvapuolella, ihanaa olla Äiti :heart: !
 
Kiitos Chili uudesta pinosta! Tosiaan ihanaa olla Äiti niinkuin Odotan mainitsi. Vaikka mä kaipaan hurjasti pojan ekaa päivää, niin en kaipaa raskausaikaa ollenkaan. Siitäkään huolimatta että koin mun raskauden keskimäärin helpoksi.

Pai, varmaan ihan periaatteessa hyvä neuvo yrittää pitää vauvaa hereillä päivällä, mutta en kyllä tajua miten se onnistuu käytännössä. Meillä ainakin puolet valveillaoloajasta on muutenkin jonkin näköistä rauhoittelua, niin siihen jos nukahtaa ni ei hirveesti viitsis kyllä alkaa herätellä. Helppo sanoa sinänsä kun meillä yöt nukutaan kuitenkin hyvin. Mikäli siis klo 6 ei ole yötä enää :) Silloin poika päättää yleensä "nousta ylös".

Jennde, me oltiin myös Kättärillä lapsivuodeosasto 6:lla. Missattiin sut vaan parilla päivällä kun meidän muru syntyi vasta 9.7. :) Viihdyitkö hyvin siellä? Mun mielestä siellä oli ihanat ja persoonalliset kätilöt ja ihanan rento meininki.

Dana, mulla on niissä liivinsuojissa coolmax-sisäpinta. Varmaan se tuplabambu imis vielä enemmän, mut toi coolmax on siitä ihana, et ei tosiaan tunnu märältä. Mulla on sieltä samasta paikasta myös sellanen vielä vähän halvempi jämäpaloista tehty setti liivinsuojia. Niissä on sisäpintana flanelia, tenceliä tai fleeceä, ja tosiaan suosittelen tota coolmaxia. Se on kyllä mielyttävin.

NeLa, toivottavasti Lassin sydämen sivuääni osoittautuu harmittomaksi ja katoaa itsestään. Eikös se ole vauvoilla aika yleistäkin ja useimmiten katoaa itsestään. Mullakin oli sivuääni 7-vuotiaaksi asti, mutta katosi silloin.

Tridian, hienoa, ettei teillä tarvitakaan lonkkalastaa! Varmasti suuri helpotus.

Solnushka, teidän pieni on tosiaan kasvanut vauhdilla :) Hieno homma! Meillä muru on kans kasvanut lähes samaa tahtia, ja vähän jo pelottaa, että jos sama jatkuu niin kuin kauan jaksaa häntä enää kunnolla kanniskella. Juu ja samaa mieltä olen kans siitä, että kummallista on miten ammatti-ihmisten neuvot vaihtelee kovasti.

Odotan, kiitos synnytyskertomuksesta! Ihanaa, että pääsit eroon siitä nuivasta kätilöstä.

Ephs ja Hipsu, tsempit suuret vielä odotteluun! Pian teilläkin on kuitenkin vauvat kainalossa.

Millanen, kovasti onnea tytöstä!

Saga ja poika 3vko+2vrk
 
chili Niin ja tosiaan kiitos uudesta pinosta :flower:

vaunuilu Meillä poika tykkää olla vaunuissa, vaunut ku on liikkeessä ni nukkuu..sitten tosin herää ku vaunut pysähtyy mut siihen asti hyvin tyytyväisenä köllöttelee, nyt iltasella käytiin sellanen 3km kävelemässä miehen ja koiran sekä vaavin kanssa :heart:

On se välillä kyllä vähän hankalaa kun pieni mies ei odota kun nälkä iskee..kävin suihkussa ja yritin että syön iltapalan ensin ennenkuin pojan imetän, kissanviikset se onnistunut..poika huuti pää punasena ni pakkohan se oli pikkanen syöttää... Ei ihan aina mene jakeluun vielä, että pienen tarpeet ennen omia...Mitenhän sitä pärjää kun mies huomenna lähtee takas töihin :/
 
Täälläkään ei mitään haikeutta takaisin odotus-puolelle. Helppo raskaus oli alun pahoinvointien jälkeen ja mulle tuli jo muutama viikko sitten sellainen olo, että näitä lisää, mutta en kaipaa yhtään raskausajan pelkoa ja huolta. Vauvan kanssa kaikki tuntuu niin luontevalle, ihan kuin se olisi ollut mulla aina. Ehkä seuraavan kanssa ei niin pelkää, että vauva kuolee kohtuun, mutta tosiaan sitä en kaipaa yhtään.

Kiitos Chili pinosta! Mun mielestä toi lista on tosi nätti :)
 
Kiitos uudesta pinosta, jospa täällä pystyis olemaan sitten vähän aktiivisemmin mukana :)

NeLa Toivottavasti vauvan sydämen sivuääni katoaa itekseen, eikä tarvi siitä enää sitten huolehtia.

Tridian
Hienoa ettei pikkunen tarvitse lonkkalastaa.

Odotusajasta Välillä miettii haikeudella sitä odotusaikaa, mut ei tosiaankaan ole ikävä sitä huolta ja pelkoa pikkusen puolesta. Eikä niitä tiettyjä olotilojakaan. Mutta ne pienet potkut ja mylläykset tuol mahassa, niitä välillä ajattelee haikeudella. Jospa vielä joskus... Kunhan ensin aika kultaa synnytyksen muistot ;)

Me käytiin tänään kyläilemässä ensimmäistä kertaa. Hyvin meni matkat 50 km / suunta ja perilläkin pikkukaveri oikeastaan vaan nukku. Kerran jouduin imettämään ja vaippa vaihdettiin, mutta muuten näytti kyllä tosiaankin rauhallisimman puolensa.

Meillä alkaa miehellä nyt kesäloma ja se kestää seuraavat neljä viikkoa. Kai tässä jotain ohjelmaa pitäis yrittää kehitellä, vaikka sit sinne mökkeilemään lähteä. Tosin luultavasti vaan päiväseltään, ku tuntuu jotenkin työläältä jossain mökillä olo noin pienen kanssa.
Miten muuten muut ovat hoitaneet nuo vessahommat (lähinnä suihkuttelut) ku ootte olleet mökeillä ? Ku varmaan suurimmalla osalla on ulkohuussit, eikä tosiaankaan juoksevaa vettä.

Meillä pikkumies pitää ihan kauheeta meteliä kun tekee kakkaa. Murisee ku mikäkin pikkukarhu. En tiiä et oisko sillä sitten mahavaivoja :( Ku muuten kuitenkin tosi tyytyväisen olonen tapaus.

Miten saatte röyhtäytettyä pikkusen jos nukahtaa rinnalle kesken syötön ?
 
jes. koira veti nurin, sen jälkeen ollut vatsa ja sektiohaavan seutu kipeät :headwall: eikait se enää voi revetä tai sisukset, leikkauksesta on jo yli kuukausi. Pirun pässi tuo koira, aivan seinästä revitty, viimistä kertaa oon koiravahtina tolle pirulle :kieh:
 
Apua meidän neiti tuhisee kovasti ja räkääkin tuli nenästä? Miten se niistäminen nyt tapahtuu? Muistan hämärästi terkkrin jotain sanoneen jostain letkusta ja huuhtomisesta, mutta meni kaikki ohi mun pään :(
 
..se on sitten niistäjä hommattava näköjään...googlehan auttoi jo. Vai onko jotain muita kikkoja?
Ärsyttää ku käyny vieraita ja yks oli kuumeessa!! Olin ihan raivona ku tajusin sen!Ei voinu uloskaan heittää ku koti oli 300km päässä!Ajattelemattomia!Saikohan vauva siltä pöpön?
 
Alkuperäinen kirjoittaja dalailama:
..se on sitten niistäjä hommattava näköjään...googlehan auttoi jo. Vai onko jotain muita kikkoja?
Ärsyttää ku käyny vieraita ja yks oli kuumeessa!! Olin ihan raivona ku tajusin sen!Ei voinu uloskaan heittää ku koti oli 300km päässä!Ajattelemattomia!Saikohan vauva siltä pöpön?
Aivan uskomatonta! Miten kukaan voi olla niin lahopää, että tulee kuumeessa katsoon vastasyntynyttä?! Argh... :headwall: Toivottavasti pienelle ei kuitenkaan tullut flunssaa. Sähän voit vaikka soittaa neuvolaan ja herkästi vaan lääkäriin näytille, jos vauva vaikuttaa kipeeltä.

dana Vois kuvitella, ettei kaatuminen enää sen kummemmin repis sektiohaavaa? Toivottavasti siellä kaikki ok.

Täällä huonosti nukuttu yö takana. Vauvalla oli ilmavaivoja ja se piti unissaan ihan mahdotonta mekkalaa. |O Siis pieni kyllä itse nukkui, mutta mä en pystynyt kun herään joka ääneen, jonka se päästää... Nyt prinsessa koisii vielä isänsä kanssa. Meinaan lähtee vaunulenkille kunhan ne herää..
Nyt aamupalalle...
 
Pai, niin pitää meidänkin poika tuota örinää. Me ollaan sanottu sitä possuksi, mutta toi pikku karhu on kyllä huomattavasti osuvampi vertaus. Meillä poika pitää sitä aika paljon ihan huvikseenkin, mutta mm. kakkaa tehdessään, jos ei kakka meinaa niin vaan tulla. Meillä oli tota kakkaörinää eilen kahteen kertaan, mutta mitään muru ei saanut väännettyä. Tänä aamuna sit vihdoin sai kovan örinän saattelemana vaahtomaisen tavaran ulos itsestään. Päättelen tuosta et pienellä oli vatsa kovalla. Onkohan tollaseen mitään kikkaa olemassa miten sais tohon helpotusta?

Saga ja poika 3vko+3vrk
 
dalailama Toivottavasti pikkanen ei mitään hirveetä flunssaa saa :hug: kyllä melko uskomatonta, että kipeenä tullaan, ei voi ymmärtää!!!

Niin se mies lähti töihin ja jätti meidät tänne kahdelteen...ja kuulosti vielä heti kättelyssä siltä, että töissä tulee menemään TODELLA pitkään ja varmaan on vkl töissä kun alottaavat rehunteon.. Onpa todella kiva..Ensin täällä apuna hoitamassa ja sitten katoo töihin ja enää nähdäkkään koko miestä!!! :kieh: Ja miellä vielä tänään 2. hääpäivä, saas nähdä muistaako mies sitä mitenkään, uskoisin että ei :/

Eilen illalla meillä oli oikein öninäkitinä ilta..Klo 21 alotin pientä syöttään ja tuolla 23.30 iskin hanskat tiskiin ku pieni vaan kitis ja tissiä kun antoi ni ensin leikki tissillä, sitten pari imasua ja nukahti!!!! nukahti aina meidän sängylle mutta sitten kun omaan sänkyyn nosti ni heräs ja kaikki alko alusta. Oli kuulema sitten miehen syliin nukahtanut ja mies lopulta nostanut sänkyyn nukkumaan, itse tässä vaiheessa olin jo nukahtanut...mutta kiltisti pieni nukkuin sitten 00-4.30, 5-8.30
Sitten aamulla kyllä olikin pienellä miehellä elämää suurempi nälkä eikä ennätetty edes yökkäreitä vaihtaa päivävaatteisiin ku tissiä piti saada.. Nyt sitten lopulta nukahti sitteriin, omaan sänkyyn yritin saada unille mutta huuti ihan hirveesti..Jos pieni nyt kunnolla tuohon sitteriin nukahtais ni nostaa sitten sänkyyn... Sais vähän jotain kotihommia tehtyä

Niin ja tänä aamuna sitten korkattiin pissi äidin päälle saldo, pyllynpesulta tultiin ni siinä sitten pieni päästeli hoitoalustalla kunnon pitkät pissit :LOL:

Rae ja vaavi 13vrk
 
Rae, toivottavasti mies ei nyt ihan töihin kokonaan katoa. Ja mikäli katoaa, niin suosittelen lämpimästi liikkumista pienen kanssa milloin minnekin. Aika menee kuin siivillä musta kun on jossain liikenteessä. Yhtä päivää kauempaa ei oikein jaksa pelkästään kotona oleilla tai tosiaan tulee miestä ikävä. Näin ainakin meillä. Niin ja onnittelut tosta pissaamisen kohteena olemisesta. Meillä poika on pissinyt jo monestikin päälle ja jopa vessan laatikoston laatikkoon, kun sattui olemaan just sopivasti auki :)

Saga ja poika 3vko+3vrk
 
Huomenta!

Onnea Rae hääpäivän johdosta :flower: !

Täällä on ollut unelmayö, vaikka pelkäsinkin etukäteen kun eilinen päiväkin nukuttiin. Menin itse 11 aikoihin nukkumaan ja poitsu jäi isin kaa kattoo telkkaria :D . Heräsin ekaa kertaa 2 aikoihin kellon soittoon ja imetin noin tunnin. Välillä nukahtelin mitä inhoan :kieh: ...

Sit heräsin joskus viiden maissa ja ajattelin nostaa Empun syömään. Mentiin sit ensin vaipanvaihtohommiin, olihan siellä kummatkin tuotteet. Taitaa olla hitusen painetta vatsassa koska minä sain kakkasuihkun päälleni! Ihan tosi, pitki lattioita ja miun rinnuksilla ja käsillä. Kun sain Empun siivottua ja suurimmat lattioilta tuli pissit päälle (en edes muista kuin mones kerta :D ). Sit olikin pakko herättää mies et antaa empulle ensihätään pullosta maitoa ni mä käyn suihkussa ja siivoon suurimmat. Ei toi kakkainen tissi varmaan ollu ihan ykkösvaihtoehto :D .

Tuon rumban jälkeen onkin nukuttu hyvin. Kerran käyty vessahommissa ja syömässä ja vieläkin nukutaan. Pitäis varmaan kohta herätellä et pääsis asioita hoitelemaan kylille.

Hauskaa päivää :wave: !
 
Rae Kestämistä sulle miehestä, täällähän on vähän samat tilanteet, paitsi ei ole näkynyt kotona kokonaista päivää moneen kuukauteen, huomiseksi oli järjestänyt ettei tarttis mennä vasta kuin yöllä töihin joten voisi koko pitkän päivän olla meidän kanssa. :heart: Pahaa sillä oikein tekee joka päivä lähteä töihin, mutta ei se yrittäjällä muu nyt auta.
Mies lähti hakemaan sitä niistäjää jos tuo röhinä vielä palaa, nyt nukkuu tissin jälkeen tyytyväisenä parisängyssä keskellä sänkyä, omassa sängyssä havahtuu ja alkaa kiljua. Jotenki kait parempi asento hengittää pehmellä sängyllä tai jotain.
Joo, tosiaan oli hyvin ajattelematon teinipoika tämä kuumeinen vieras.Tuli muun porukan mukana ja en edes tunne koko tyyppiä, oli vissiin kuitenkin niin kova halu vaavi nähdä ettei voinu sanoa että on kipeä. En edes tajunnut sen olevan kipeä kun vasta myöhemmin katoin tarkemmin, että hetkinen hei! Ootko sairas?? Väitti että ei, mutta muutaman tunnin päästä tuli kyseleen särkylääkettä ja myönsi, että kuumetta on. Onneksi oli työhuoneessa sitten koko illan, ennen kuin kyyti tuli. Yöllä sitten pesin ihan kaikkien vessojen pyyhkeet ja kaikki tyynyliinat missä ehkä hän olis voinu nojailla ja pärskiä. Hysteerisenä desinfioin paikkoja sydän syrjällään

:'( Toivottavasti tämä nyt on vain kuitenkin nenän tukkoisuutta ja pikku räkää...
Dana88 sulle kävi juuri niinkuin olin itelle pelännyt että kävisi. Tunnustele oloa ja mene lääkäriin jos vähänkin tuntuu, mutta uskosin että siellä kaikki on jo mennyt kiinni ja mitään vakavaa ei ole sattunut. Meilläkin koirat kiskoo ja vettää ja rähisee vastaantulijat vaikka kilttejä on oikeasti eikä ketään purisi. On vain jäänyt koulutus vähän vaiheeseen :(
 
Kiitos Chili uudesta pinosta! :)

Meilläkin minä olen saanut pissat päälleni muutamaan otteeseen.. Vaikka meillä onkin tyttö niin silti. Monesti siinä vaan käynyt niin, kun olen tytön napannut syliin kun peppua lähteny pesemään, niin siinä sit neiti päättäny vähän suihkutella äitiä :) Monet oksennukset on myös tullut syliin, mutta kakkoja ei sentään vielä. Lattialle niitäkin on kyllä muutamaan otteeseen lennellyt. On kyllä huvittavan näköstä kun se suihkuaa kuin mistäkin tykin suusta :D

dana Voi vide minkä teki. Toivottavasti ei käyny mitään haavalle. En mä usko, että se enää sisuksia ainakaan repii, kun on kuitenkin jo sen verran kauan leikkauksesta. Mut kannattaa varmaan jossain käydä näyttää sitä jos hirveesti rupee vaivaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Meillä pikkumies pitää ihan kauheeta meteliä kun tekee kakkaa. Murisee ku mikäkin pikkukarhu. En tiiä et oisko sillä sitten mahavaivoja :( Ku muuten kuitenkin tosi tyytyväisen olonen tapaus.

Miten saatte röyhtäytettyä pikkusen jos nukahtaa rinnalle kesken syötön ?
Meillä myös tyttö pitää kauheeta murina-örinää kun kakkaa tekee. Ihan pää punaisena vääntää. Mutta ei se itke tai kitise, tai mitään mikä viittais siihen että sattuis. Tyytyväinen tapaus hänkin, eli en usko että mahavaivoista olis kyse. Kyllähän ne vauvat yleensä itkuilla ilmoittaa jos masuun vaikka sattuu. Mutta mistäpä noista koskaa tietäis..

Niin, ja tuosta röyhtayttämisestä, meille sairaalassa sanottiin, ettei välttämättä tarvii röyhtäyttää jos nukuhtaa kesken syötön. Mä kyllä ite melkeen aina oon röyhtäyttänyt, mutta joskus en raaski herättää pikkusta.. Varsinkaan jos on hirveen työn takana ollut se nukahtaminen.

dalailama On kyllä uskomatonta että kipeenä tullaan pientä vauvaa kattomaan.. Toivottavasti ei tarttunut kuume pieneen!

Meillä meni viime yö tosi kivasti nappiin. Kävin kyllä neitin kans jo 7 aikaan illalla nukkumaan, kun kesken imetyksen simahdin itsekin. Siinä vedeltiin sikeitä 24-01 asti sohvalla köllötellen, kunnes mies sitten herätti mut. Tyttö ei ite vielä ollut edes herännyt, kun normaalisti nukkuu max. 3h pätkiä. Sitten herätin tytön syömään ja nukahdettiin uudestaan, seuraava herätys vasta 7.30!!! :D Lisää näitä tälläsiä, kiitos! Vielä tuonkin jälkeen jatkettiin unia 9.30 asti. Nyt on olo kuin uudestisyntyneellä! Monet yöt on mennyt aivan perseelleen tässä lähiaikoina ja olokin ollut sen mukainen, mutta nyt on niin hyvä ja virkeä olo!

Mullakin on kauheen haikea olo kun tänne ollaan nyt siirrytty! Jännä, kun tätähän tässä ollaan 9kk odotettu :D Tietty on ihanaa kun on tuo oma lapsi, tottakai, mutta kai se vaan on niin, kun tuo odotus ja ne ekat päivät vauvan kanssa on niin ainutlaatuisia aikoja, niin tulee tämmönen kummallinen fiilis.. :) Mutta niin, saahan niitä toivottavasti vielä uudestaankin kokea :heart:

Mites teillä, joilla väliliha leikattiin synnytyksessä, onko tikit jo sulaneet? Mulla synnytyksestä nyt melkein kuukauden päivät ja tikit ei ole vieläkään kunnolla lähteny sulamaan. Noh, mulla kylläkin leikattiin ihan tuonne pakaraan asti välilihaa, mutta kuitenkin, mietin että ei kai noissa enää kauaa voi kestää. On se haava ihan hyvin parantunut, että istumaan pystyy jo suht hyvin. Tuntuu ettei nuo parane ikinä :x Vaikka osasihan tätä odottaa, että paranemisessa menee pitkään, kun tuli niin pahat repeämät. Tuon välilihan lisäksi emättimessä 7cm pituinen 3-asteen repeämä + vielä sulkijalihakset. Kyllä sitä vaan odottais että pääsis jo elämään normaalisti.

Ylihuomenna on meijän neitokainen jo 1kk! Mihin tää aika oikeen menee? Justhan se vasta syntyi! :heart:

jende & Neela 4vkoa 1pvä :heart:
 
Hei!
Pikainen päivitys ennen kun poika taas karjaisee.. eli meidän pikkuinen ukko painoi 2540g ja oli 45cm pitkä. Tosin nyt painoa tullut jo 2800g että hurjaa vauhtia kasvaa.

Imetys ei suju,pumppaan pulloon ja välillä yritetään rintakumin kanssa imetystä.. kamala masis siitä =(

Tuttelin vaihdoin nanniin kun pojalla kamalat vatsanväänteet ja ilmaa. Huutaa päivittäin paljon. Eilen hain apteekista RELA-tippoja ja disflatyl tippoja..toivottavasti niistä on apua,ollaan tosi väsyneitä miehen kanssa kun ei osaa auttaa toista ollenkaan. Viime yön nukkui hyvin ja tänään on ollut ainakin vielä hyvällä päällä.

Omaan sänkyyn kaveria ei tahdo saada nukkuu,paras paikka syli ja viekku meidän sängyssä.

Synnytyksestä pikaisesti: kesti 39h ja ilokaasulla pärjäsin melkein loppuu saakka. VÄSY oli kamala ja ponnistusvaiheessa ei meinannu voimat riittää.. Palaan kertomaan paremmin kun ehdin. Tuntuu että kaikki jää tekemättä kun tuo pieni mies vaatii KOKO ajan huomion!

Ihanaa tämä äitiys,pelottaa vaan että jos koliikki pienellä.. jos jollain on hyviä neuvoja masuvaivoihin,OTAN kiittäen ja kumartaen vastaan :heart:

Taatu & Pikku-ukko
 
Jes, mies kävi eilen ostamassa disflatyl tipat ja poika nukku jopa 3,5 h, 2,5 h ja 2,5 h pätkät yöllä :) Koko päivän oli tunti syömisen jälkeen ihan kauhee huuto kun tais mahaa vääntää aika pahasti :( Noh, jospa se tästä.

Odotellessa noita 6-7 tunnin unia :)

Laura ja poika 1 kk 1 vko
 
Alkuperäinen kirjoittaja rouva saga:
Jennde, me oltiin myös Kättärillä lapsivuodeosasto 6:lla. Missattiin sut vaan parilla päivällä kun meidän muru syntyi vasta 9.7. :) Viihdyitkö hyvin siellä? Mun mielestä siellä oli ihanat ja persoonalliset kätilöt ja ihanan rento meininki.
Ai katos vaan! Juu, parilla päivällä meni ohi näköjään, muuten oltais varmaan törmätykin siellä :) Viihdyttiin tosi hyvin, oli ihanat kätilöt tosiaan. Ja sai olla rauhassakin, ettei koko ajan huoneessa ravattu. Meillä oli siellä perhehuone joka vielä lisäsi sitä viihtyvyyttä, kun sai mieskin olla siinä yötä päivää mukana. Oliko teillä perhehuone vai ihan "normaalihuone"? Mutta, oli kyllä tosiaan mukava paikka :)
 
Hiphei! Meillekin syntyi sitten vihdoin viimein poika 28.7. raskausviikolla 40+6, kokoa 4kg ja pituutta 52cm. Olin edellisenä iltana vielä ihan varma, ettei yöllä tapahdu mitään, supistuksia vain noin kerran tunnissa. Sitten viiden aikaan tosi kipeä supistus, oli pakko nousta sängystä ylös, ja sitten kuului jokin napsahdus, ja lapsivesi meni. Siitä sitten lähdettiin synnärille...
Nyt opettelua vauva-arkeen, hankalimmalta tuntuu imettäminen. Se kyllä periaatteessa onnistuu, mutta on aina enemmän tai vähemmän hankalaa...

Onnea muillekin uusille vauvaantuneille, ja jaksuja viimeisille yhdessä koossa oleville!!!

Tessu77 ja poju 5vrk
 

Yhteistyössä