Heinäkuun Hurmaajat 2010

rae89: ostettiin leikkimatto Lastentarvikkeesta, hintaa oli 59 €


Ite oon taas kahestaan pojan kans kotona :( mies lähti meän kaverin tupareihin, itehän en siinneekkään päässyt kun pojalle ei saa hoitajaa täällä. Oli puhetta että haetaan mies 22-23 välillä, mutta taitaapi mennä niin kuin yleensäkin, mies painuu toisten kans baariin, vaikka lupas mulle muuta. Oispa kiva jos se ees joskus valitsisi mut ja pojan ohi kavereiden, nytkin kysyin viettäiskö pitkästä aikaa meän kans yhessä iltaa vai meneekö sinne tupareihin, ne tuparit voitti. Aika paska mieli :( semonnen olo, että en taida kelvata ollenkaan seuraksi, oon vaan taloudenhoitaja en mitään muuta. :(
Eipä sitten muuta, paskamieli....

Dana88 & Apsi
 
Eilen oli jälkitarkastus, kaikki OK ja voin aloitella rankemmatkin jumppailut. Jee!! Tosin nyt jylläävä flunssa pikkasen taas "myöhästyttää" kuntokuurin aloitusta... Ja sain mukaan Cerazette-reseptin, täytyy sit aloitella kun seuraavat menkat alkaa. Mulla nimittäin mitä luultavammin jo yhet menkat oli, muutama pv jälkivuodon loppumisen jälkeen alkoivat. Ja tältä lääkäriltä saatiin lupa pikkukakkosen yrittämisen aloittamiselle, kun on puoli vuotta kulunut leikkauksesta =) Taitaa nuo suositukset tosiaan olla vähän erilaiset eri lääkäreillä koskien tuota sektion jälkeistä uutta raskautumista... Mutta katsellaan, josko sitä uutta yritystä sitten ens vuoden alussa =)

Dana , jaksuja!
 
Dana I feel your pain:hug: Miula oli suunnitelmissa tänään se kajaanin reissu, ne se kusi reisille ku ukko nukkui 11 asti, ehotin että oltas kavereilla käyty tänään ni unohti täysin koko jutun ja puol 9 aikaan kun ei oltu vielä kumpikaan käyty saunassa ni ehotti että josko nyt lähdettäs.. Olin jo siinä vaiheess NIIN vihanen, että painelin saunaan mököttämään ja mököttäminen jatkuu edelleen!!!! Ja miehen käsitys YHTEISESTÄ ajasta ja viikonlopusta on se, että herra lähtee käymään kaupalla ettimässä jotain v*tun lampun polttimoa ja sitten korjaa autoonsa.. Kotona kun on, niin eipä hirmu enempää hoida poikaa kun arki-iltoinakaan... Herralla itsellään on niin paljon tekemistä ulkona ja muita omia juttuja, että kuvittelee sen auttavan kun on pihalla.. No paljon sellanen auttaa kun mie oon kitisevän pojan kansa sisällä ja ukko ulkona eikä tule sisälle ennenku omat jutu on tehty!!!!!! Lopputuloksena auton korjuu voittaa meillä miun kanssa olemisen ja pojun hoitamisen:kieh::kieh:

Huh, tulipahan taas purkaus, mutta rupee pikkuhiljaa oikeesti vituttamaan..sittten mies vaan ihmetelee miks oon vähän kärttynen.... Miehet: /:headwall:
 
dana & Rae Tsemppiä äijänköriläitten kanssa! Jos yhtään lohduttaa niin tämä tyttö on jäänyt kakkoseksi pesisfinaaleille jo monta viikkoa. =) Tai pitää olla reilu miestä kohtaa ja myöntää, että se tarjoutui tänäkin viikonloppuna oma-aloitteisesti jäämään kotiin, mutta ajoin sen itse katsomaan pelejä. Ja kaiken yliliikenevän ajan se kyllä viettää tytön kanssa. Ja ONNEKSI ne pelit loppuu viimeistään viikon päästä.

Jotenkin viikot on niin intensiivisesti kiinni vauvassa, että viikonloppuja odottaa kuin kuuta nousevaksi. Saa vähän hengähtää ja jakaa vauvan hoitovastuuta toisen kanssa. Ihanaa kun saa vaikka ihan rauhassa juoda aamukahveja ja lukee 2+:aa kun tietää, että mies hoitelee vauvan. Eli ymmärrän todellakin, että ottaa pattiin kun mies viikonloppuna menee omia menojaa vaan.

retuli Ihanaa, kun teillä alkaa uuden pienokaisen teko pian. :) Tehtiinkö sulle sektio kun joudutte odottamaan puoli vuotta? Mustakin on alkanut yhtäkkiä tuntuun siltä, että vois tähän samaan syssyyn tehdä toisenkin vauva ja mennä vasta sitten töihin. Mutta odottelen tässä nyt vielä rauhassa jonkin aikaa, joskos mieli vielä muuttuis.

Mies lähti haken irtokarkkia Makuunista (hitto, että musta tulee elefantti tällä menolla!). Sori Rae, meidän piti olla puhumatta herkuista! :D

Mutta nyt sohvalle, mars! Tyllerö nukkuu jo yöunia eli mamma saa hetken vetää henkeä.

*muoksmuoks* millaselle etukäteisonnittelut jo tulevasta kihlauksesta! :) :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Olivia81 herkuista ei saa puhua! :D itellä vaivaa krooninen makean ja suolasen nälkä. Ajelin päivällä kaupan kautta kotia mukaan tarttu: sipsiä&dippiä, karkkia ja jäätelöä :p nyt oon mässyttänyt niitä illan yksin namaan, voi kyll kertoa, että on ihan hirvee morkkis herkuttelusta :( Ärsyttää kun ei voida syödä mitään herkkuja ilman huonoa omaatuntoa :(

Oho mies teki ihmeen, soitteli tosa äskettäin ja sano: että lähen puolelta ajeleen kohti kaverin kämppää ja lämmitettäis sauna sitten ku tullaan kotia. Ihan kiva, kun meitä aattelee :) vois kyll tehä usiammin niin. Jatkossa tullaan näkee viel vähemmän, miehellä alkaa toisella paikkakunnalla työt ens viikolla ja mä jään tänne kotia pojan kans pakkaan kämppää. Loppukuusta muutetaan pois. Onneks muuttolaatikot ja auto järjesty ihan ilmaatteeksi entisen työnantajan toimesta.

Rae89: meil mies kans värkkää arki-iltaina aina omia juttujaa pääsääntöisesti, ei kovin omatoiminen olo pojan hoidon suhteen, varsinkaan silloin jos ollaan jomman kumman kotipaikassa käymässä, silloin pojan hoito on mun vastuulla 100%. Mutta onneks välillä värkkää ihan kunnolla pojan, niin ite saan vähän ees lepoa...

Aatelin olla pahis äiti täsä syyskuun aikana ja lähtä baariin tyttökavereiden kans, sitä en oo vuoteen varmaan harrastanut. Isukki saa hoitaa pojan kokonaan. Tais miehellä ens viikonloppu olla vapaata, silloin vauvan hoito yösyöntöineen kutsuu miestä :D mun vuoro välillä rentoutua. Se meni raskausaikana ja nytkin miten sattu nyt on mun vuoro välillä heittää vapaallle.

Millanen onnea tulevasta kihlauksesta! meni uutinen vähän huti :ashamed:

Pojan yö unet tän viikon on ollet tosi katkonaisia :/ ennen mentiin syömättä koko yö, nyt syödään tunnin välein. Poika syö rintaa ja maitoa tulee ovista ja ikkunoista eli tulee edelleen aika runsaasti, mutta maito ei ilmeisesti piä nälkää kovin kauaan pois :( Oon täsä miettinyt pitäiskö itekki alkaa miettiä vellejä syötäväksi, eka oli aatellut skipata ne, mutt jos niillä sais pojalle pitemmän unipätkän aikaiseksi.

Vaateiden vaihtoon ja ajeleen, heis.

Dana88 & Apsi
 
Olivia Sallittakoon tämän kerran, miekin söin sipsejä ja dippii:D:LOL: ja kiitti tsemppauksesta tuon ukkelin kanssa

pikkuinen kakkonen Saas nährä, että tuleeks meille pikkukakkonen jo nyt tähän samaan syssyyn..yhdet menkat oli ja meni ja tuli hetken hurmio, yksi asia johti toiseen ja jotain unohtui:ashamed: Tän kuun lopulla pitäs selvitä jos on selvitäkseen.. Toista kyllä halutaan, mutta ajattelin lähinnä tuolla 1-2v päästä.. Mutta eipäs vielä maalailla piruja seinille:D

omat menot Miekii tässä olen tyttöjen iltaa suunnitellut (mikäli tuosta aijemasta kirjotuksesta ei tule seuraamuskia) ja sen todellakin aijon toteuttaa!!! Raskausaikana mies ei todellakaan ollut tukenani tässä "olen juomatta kun siekii oot"- jutussa vaan kyllä kalja löyty käsiin AINA kun sitä jossain tarjottiin vaikka oli luvannut olla juomatta joten... Kohan tässä ennättää

Millanen Mie onnittelen sitten kun se on virallista:D

Joo, miula on melko tylsää ku täällä vaan kyttää onko kukaan kirjottanut mitään uutta ja sikälti olen kommentoimassa kun joku jotain on kirjottanut...

Pojun syömisestä vielä sen verran, että imettänyt olen taas tänään niin, että oikein käy jo ärsyttämään ja silti on pienelle miehelle tainnut tänään mennä jo jotain 4dl tuttelia...syöttöjen jälkeen olen pumppaillut, mutta ei taida meikäläisen maitomäärään enää sillä olla vaikutusta... No mutta kuten mies sanoo: "Hyvä, että näinkin pitkälle ollaan päästy!"
 
Hirmusesti tullu taas tekstiä päivän aikana, meni vähä myöhäseks ennenku pääsi koneelle.
Raelle ja Danalle jaksamista miesten kans. :hug:
Me oltiin tänään miehen porukoiden mökil käymässä. Pojalla meni oikeinkin hyvin. Pikkumies hurmaili isovanhempia ihan täysillä.
Nukkumaan sain sen vasta joskus tossa tunti sitten.
Osaakohan joku sanoa onko vauvalle jotain haittaa / riskiä noista pitkistä yöunista ? Vai pitäiskö näin pienen herätä yöllä syömään jne ?
Meil poika nukku viimeyönä 22-7.30, uus ennätys. Ja tosiaan illal sai korviketta jotain 50 ml pintaan.
 
Pai80 Äkkiseltään piipahdin kommentoimaan... meillä on tänään ristiäiset klo 14 ja neiti saa vihdoin nimen :heart:.
Noista pitkistä yöunista ei ole lapselle mitään haittaa. Viimeksi perjantaina juttelin asiasta neuvolan tätin kans, kun hän oli meillä toisella kotikäynnillä. Neuvolan täti sanoi, että antaa nukkua niin pitkään kuin nukkuu, kyllä lapsi itse tietää milloin on nälkä. Ja vanhemmillekin on hyväksi, kun saa nukkua kunnon yöunet, jaksaa paremmin hoitaa pientä. Että ihan rauhassa anna pienen nukkua. Niin meilläkin annetaan nukkua - on annettu jokaisen lapsen kohdalla ja samanpituisia unia ovat tässä vaiheessa nukkuneet kuin sinullakkin. Keskimmäinen lapsi on jo ihan terve 5 vuotias... joten nukuhan ihan hyvällä omallatunnolla itsekin :hug:.
 
Että ihan rauhassa anna pienen nukkua. Niin meilläkin annetaan nukkua - on annettu jokaisen lapsen kohdalla ja samanpituisia unia ovat tässä vaiheessa nukkuneet kuin sinullakkin.
Mistä tuollaisia pitkäunisuusgeenejä voi tilata?! :D Anna jotain vinkkejä! Oon ihan samaa mieltä SMSM:n kanssa, että jos vauva nukkuu pitkään, niin äiti nauttii vaan täysin siemauksin. Kyllä se herää vaatimaan ruokaa, jos nälkä vaivaa.

Viime yön katkerin opetus täällä oli taas se, että mene HETI nukkumaan kun vauvakin nukahtaa. Tyllerö simahti jo 20.30. Nukahdin itse ehkä joskus klo 00 pintaan ja eka syötölle herättiin klo 01. Ja sitten sain just nukuttua 1,5h, kun vauva halus taas ruokaa. Samantien kun olin syöttänyt, niin pieni kakkas ihan valtavat kakat, joiden siivoamisessa meni aikansa. Ja juuri, kun olin saanut vauvan takas sänkyyn - se kakkas uudelleen! Ja eikun sama rulijanssi alusta. |O Sen jälkeen sain nukuttua vieä 2,5h. Mulla lähtee ihan just taju tämän homman kanssa. Vähän pelottavaa, etten edes oikeestaan enää tunne väsymystä, vaan oon jotenkin turtunut siihen ja öisin imetyksen jälkeenkin mun on vaikee nukahtaa uudelleen.

Me lähdetään kohta koko perhe vähän shoppaileen ja kahvittelemaan ystävien kanssa kaupungille. Eli täytyykin lähtee laittaan kilo valokynään silmien alle, että ystävät edes tunnistais mut...

Oikein mukavaa ristiäispäivää SMSM:n perheelle! Ja muille tasapuolisesti mukavaa sunnuntaita. :)
 
Hei vaan.

Mie kans ihan nopeesti kommentoin(mies on siinä käsityksessä, että teen gradua parhaillaan:whistle:)...

OliviaOotko kokeillut "unisyöttöä"? Meidän neiti nukahtaa usein kasin aikaan jo ja itse meen nukkuu siinä 22.30-23. Kun meen ite nukkuu, nostan neidin sängystä ja kutittelen hieman samalla kun tungen tissiä suuhun:DYleensä pieni alkaa syömään (jos viime syönnistä yli 2 tuntia)ja näin saan siirrettyä ekaa yösyöttöä pari tuntia! Esim. viime yönä eka syönti oli neljältä ton unisyötön avulla, kun se muuten ois ollut varmaan jo yhden aikaan. Ja tuskin tuosta pienellekään mitään haittaa on, koska se joka tapauksessa nukkuu sen pitkän pätkän ton unisyötön jälkeen. Siskoni (viiden lapsen äiti) kertoi toimineensa näin ja meillä ainakin toimii hyvin. Periaatteessa pieni ei siis ees herää tähän toimitukseen muuta kuin sen verran että älyää imeä=)

Mut nyt gradun pariin...|O

Anni ja Milja (2 päivää vaille 2 kk)
 
dana88 ettei ois tiheän imun kausi teiän pojalla kun alkaa tuo 12 viikkoo lähestyy..?? Nimittäin meidän poika on eilisestä syöny 1,5-2 tunnin välein vaikka normaalisti syö n. 3 tunnin välein. Yölläkin yleensä vetää ekan pätkän n. 6 tuntii unta niin nyt nukku vaan 3 tuntii..

Musta tuntuu et tosiaan lopettasin tuon osittaisimetyksen kohta, koska mulla menee hermo siihen et poika huutaa aivan mielettömästi kun on syöny ekan tissin tyhjäks, sit taas kun toisen ja saa juosta pää kolmantena jalkana lämmittää lisämaitoo ja yks pää punasena huutaa sillä välin... Tuo huutaminen kun aiheuttaa sen et poika ei röyhtäse ja kun ei röyhtäse, tulee pukli..

Yritin muutes alottaa torstaina velliä pienellä määrällä maidon seassa mut tais tulla vähän vatsavaivaa, joten kokeillaan joskus ehkä ens viikolla tai myöhemmin uudelleen.

Mie ootan jo kun kuuta nousevaa joulu/tammikuuta kun asutaan jo omassa talossa ja pidetään tuparit, kun äiti ottaa sitten pojan yöhoitoon :) On se hyvä kun on mitä odottaa :) Enää 7 viikkoo muuttoon omaan taloon :))

Nyt kattoo telkkarii ku poju on päikkäreillä!

Laura ja Matias 11 vko 1 pv
 
Yöt:meillä on yöt risasia: /Esim.viime yö poika nukkui 20-00 putkeen ja siitä syötiin aamu 7 asti tunnin välein=)Mutta mä oon sitten nukkunut päivällä päikkärit aina jossain välissä..kotityöt yms.saa odottaa.En ainakaan vielä näe mitään järkeä,että mies alkaa yöllä pulloa lämmittämään..herään siihen kuitenkin ja mikä järki antaa pulloa kun äiti makaa tissit täynnä vieressä.Päivällä oon sitten laittanut miehenh lenkille vauvan kanssa ja nukkunut silloin.
Enkä ole vieläkään lähelläkään sitä uupumusta mikä oli tuon kolmosen aikaan kun se huusi päivällä ja yöllä tuntikausia tai vaihtoehtona vetää tuntien lenkkejä kärryillä..eli ei hetken lepoa..silloin oli parisuhdekkin lujilla:(
Nyt meillä on miehen kanssa ollut kyllä aivan ihanaa:heart:Kaikin puolin sujuu hyvin,ja mies auttaa paljon lasten kanssa,meillä kyllä mies töittenkin päälle hyppää hoitamaan lapsia..meillä ei kummallakaan mitään omia harrastuksia yms..lapset vie kaiken ajan,mutta kyllä tarvittaessa mies pääsee jääkiekkopeliin tuulettaa päätä ja itsekkin juuri kotiuduin kun kävin rentoutumassa messuilla=)
Minusta tuo yöllä tunnin pätkissä nukkuminenkin tuntuu luxukselta tuon raskauden jälkeen,joloin valvoin yöt pitkät supistuksien yms.vaivojen kanssa.
Saa nähdä kerkeekö tännekkin pikku vitonen saada alkunsa,kun jälkitarkastus vaan siirtyy ja pillereitä saa odottaa..nuo kumit on niin surkeita,että pilaa kummankin halut:attn:
hipsu ja poika 1kk
 
Meillä on eiliset nimiäiset takana ja pojalla siis nimi :) Muru on nykyään Milo Elias. En tosiaan tiedä miten opin häntä nimellä kutsumaan, kun tähän asti ei nimeä olla käytetty. Milo sai nimiäislahjaksi sellasen paristoilla keinuvan sitterin ja oli siinä tänä aamuna hiljaisella nopeudella. Vähän rupes kitisemään ni kokeilin laittaa vauhdin täysille. Poika nukahti heti! Aikamoinen sitteri.

Sisko on kylässä ja siivoo meidän keittiötä, joten ehkä mäkään en sit enempää roiku täällä palstalla..

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Saga ja Milo 2kk
 
Onnea, rouva Saga ja Milo! Onpa kaunis nimi. Sointuvia nuo L-kirjaimet :)

Täällä ihmetellään edelleen, että missä se kakka luuraa... Annoin eilen kaksi kertaa teelusikallisen mallasuutetta, mutta mitään tuloksia ei näy. Sitten vähän googlailin ja sain huonon omantunnon sen mallasuutteen antamisesta, kun monessa paikkaa se tunnuttiin tuomitsevan sopimattomana alle 7 kk ikäisille, koska se on viljasta tehty :(. Tätä tää on. Täytyy näköjään koko ajan kokea olevansa jotenkin huono äiti. Täytyypä kysäistä uudestaan huomenna neuvolantädiltä, että onko muita vaihtoehtoja. Onneksi tuskaisuus tuntuu jotenkin menneen ohi ja Johannes on tyytyväinen ja iloinen oma itsensä. Ehkä se kakka sieltä tulee, kun sen aika on. Viikko tuntuu itsestä vaan niin kovin pitkältä ajalta...

Meidän neuvolantäti on kyllä ihana. Myöhästyttiin viimeksi neuvolasta ja hän kysyi, että haluttaisiinko tulla ylimääräiselle ajalle uudestaan, kun ei ehditty yhtään jutella. Ihana nainen! Aivan varmasti haluttiin ja mennään siis heti huomenna uudestaan.

Tridian, hattua kyllä nostan sulle, kun sitä graduasi teet. Voimia!

Ja voimia kaikille muillekin, niin miesten kuin lastenkin kanssa.

Solnushka ja sunnuntailapsi Johannes 10 vkoa
 
Eilen illalla meidän pieni herra vetäs tissit tyhjiksi, siihen päälle vielä tuttelia joku 3dl ja sit vielä pumpattuna maitoo 40ml (tuo 3dl tuttelia useemman tunnin aikana syöttöjen jälkeen siis) ja nukkui 00-9.10:O Aamulla heräsin klo 8 aikaan ihan paniikissa, että jotain on sattunut kun ei ole vielä herännyt, mutta tyytyväisenä herra veteli sikeitä ni annoin nukku..ite kyllä sen jälestä nukuin hyvin koiranunta ja vähän väliä kuuntelin joko herra herää.. Mut olo mitä parhain :D

Miehen kanssa käytiin tuossa kevyellä n. 5km lenkillä ja poju nukkui sen aikaa..aamusta kerkesin kotitöitäkin tekeen, imurointia ja pyykkäystä yms... Tänään ollut oikein tehokas päivä!

Laura Ootko kokeillut valmiiksi lämmittää korviketta ennen syöttöä? vai meneekö niin pitkään syödessä, että ennättäs jäähtyä? Miekii olen kyllä pikkuhiljaa sitä mieltä, että imetykset tässä torpassa loppuu kun päivän päätteeksi tuota korviketta kummiskin menee aika paljon siihen nähden, että tissi on pojalla suussa melkein koko päivän...mut katsellaan

Nyt syömäpuuhiin :wave:
 
Imetykseen menee 10 min-30min et periaatteessa voiskin lämmittää sen maidon etukäteen.. Se on vaan kun tuolle tulee aina sekunnissa se nälkä ja sen tissin on parempi olla jo suussa ;)
Mut vois kyllä kokeilla!
Hitto ku meidän pojanki sais syömään illasta tolleen ku teillä niin jos se sit nukkus yön.. Meil syödään suunnilleen niin et klo 17 tissit+ ehkä 60 ml lisämaitoo ja sit klo 19 tissit ja n. 100 ml lisämaitoo ja sit yöunille... En tiiä miten tuota unille menoo sais viivästettyy :/
 
Täällä taas ollaan pojan kans kahdestaan kotona :(
Mies lähti taas vaihteeks kalaan.
Eilen illalla yritin alkaa kertomaan kuin paha mieli on, mutta... Sain sanottua et ahdistaa, toinen kysy et mikä, siihen se sitten jäikin. Tyyppi käänsi kylkeä ja nukku jo siinä kohtaa ku aloin kertomaan et mikä jne. Tää päivä sitten ollutkin sellasta itkeskelyä, eikä toinen tuntunut edes huomaavan sitä.
 
Meillä vissiin on sitten ainakin ollu jonkunlainen rytmi pojalla. Koska tää päivä on ollu ihan tuskaa ku eilen oltiin vasta myöhään kotona ja poika meni nukkumaan puolen yön aikaan. :mad:
Ei oo oikein nukkunu päiväunia ja syömiset ollu mitä sattuu.
Nyt sit nää iltatoimet oli kaiken huippu !
Pesujen päälle poika veti sai jotkut hirveet kohtaukset, sylki vaan kupli suusta, huusi pää punasena ja selkä kaarella. Lopulta rauhottu ku pidin sylissä.
Noh, sitten normaalisti aloin imettää ja kävin vaihtamaan puolta ja käänsin poikaa. Sehän sitten yrjös suoraan meidän sänkyyn ihan kauheet yrjöt, varmaan kaiken työns pihalle mitä oli hetkee aikasemmiin syönyt. Eikä sit sen perään ruvennuu enää syömään, vaan laitoin sitten nukkumaan. Et mukava yö tulossa ku ei tehnyt normaalia iltatankkausta. Ihan helvetin viimenen kerta et ollaan jossain liian myöhään, et ei siis olla klo: 20 kotona.
 
Viimeksi muokattu:
Pai80 Joo meille on käynyt samanlailla et jo vierailut venyy ja iltasyöpöttelyt kärsii niin yöstä tulee sekava!!!

Poitsu on ollut illan aika rutina, kylvyssäkin sai ekaa kertaa oikeen kunnon hikarit: /

Huomenna taas ma ja mies menee töihin, sisko tulee meille leipoon mun kans pullaa :)

Tänään Oliver nukkui hienosti ulkona 2,5h hyvä,hyvä...

Viime yö oli ok eka 23-23.50, 24-03.30, 3-5.30, 6.30-8

Odotan koska saisin nukkua 5h putkeen :p
 
Heippa vaan !!=)

Mies on isyyslomaa nyt viikon pitänyt ja nyt meidän täytyy 3 viikkoa olla Emman kanssa ihan kaksistaan kotosalla...tylsää!! Noh, onneks tosiaan vaan tuo 3 viikkoa..sitten taas reilun viikon on miekkonen meidän kanssa kotona.

Kovasti on rytmistä täällä ollut puhetta..täällä melkein samam rytmi jatkuu edelleen...tyttö nukahtaa noin klo 20 ja syö eka kerran noin 05 (silloin kun on hyvä yö vasta 06 maissa)..sitten nukutaan yleensä vielä sinne 08 tai 09 asti. Elikkäs tuo eka pätkä on meillä sen 9 tai 10 tuntia, mutta ite tulee nukuttua semmonen 7 tuntia, kun yleensä 22 maissa miehen kans käydään nukkumaan. ...ikää alkaa olla Emmalla noin viikkoa vaille se 3 kk, nyt kovasti toivotaan, että ei tule sitä tiheän imemise kautta, että nuo yöt ei menis rikkonaiseksi..kun maidon tilaustakaan ei varmaan tarvi lisätä, kun sitä ihan hyvin tulee..ja reilu kk varmaan tissillä enää mennään. Ajateltiin aloitella kiinteitä kun mies on seuraavan viikon kotosalla, elikkäs lokakuun ekalla viikolla, tytön ollessa vähän vajaat 3,5kk... sitten kiva, jos on joku kaverina, jos tulee vatsavaivaa alussa..

rokotuksista vähän jo jänskättää tuo parin viikon päästä saatava rokotussatsi..ihan kammottaa, että tulee kaks piikkiä ja vielä rotavirus-tehoste.. Saas nähä selvitäänkö tällä kertaa enää ilman oireita...

Päikkärirytmi alkaa löytyä vihdoin..ekat päikkärit siinä 11 -14 välillä ja toiset sitten joskus 15-18 välillä. Kesto vaihtelee 30minsasta sinne 3 tuntiin, mutta semmonen tunti tai pari on melko vakio...

Semmosia jorinoita täällä...viikon alkuja kaikille!!! Ihan surkea keli täällä Oulun seudulla muuten...

Sannuliini ja Emma (noin viikkoa vaille 3 kk):heart:

...hassua muuten että kohta tulee jo se 3 kk täyteen...naurettiin tuossa miehen kanssa, että aina sanotaan vauvan kanssa helpottavan 3kk kohdalla..mikähän meillä vois vielä mennä helpommaksi Emman kanssa...kenties nukkumisrytmi!!!!:LOL::LOL:
 
Ihmeiden aika ei siis ole ohi.
Täällä poika nukku jostain 21.30:sta aamu kuuteen. Ja ku ottaa huomioon ton eilisiltasen tilityksen iltatoimien vaikeudesta, niin tää on tosiaan ihme. Poika siis nukku tissimaidolla noin pitkän pätkän. Ite ku vaan ois saanu nukuttua. Vähä väliä hereillä tarkistamassa onks pojal kaikki hyvin ku ei herännytkään syömään keskel yötä jne. Nyt vielä jatkaa unia meidän sängyllä, en raaskinu repiä ylös imetyksen päälle.

Äidillä vaan meinaa olla taas ongelmaa. Taitaa olla sitä ihanaa peräpukamavaivaa ja nyt jo veren kera. Täytynee mennä apteekkiin hakemaan jotain itsehoitoa vaivaan...
Osaisko joku suositella mikä auttais nopeasti ja hyvin ?
 
Voi vi**u...nyt lähtee niin järki!!! koko hemmetin isyysloman ajan Emma nukku pitkiä päikkäreitä...no sitten nyt kun ollaan kahestaan taas, niin nukahtaa 15 minuutiksi ja sitten alkaa kamala huuto!!!!! sama homma oli eilenkin mun porukoiden luona..hoitajia olis ollut vissiin 6 mutta tuttö vaan nukku ja nukku KOKO AJAN!!! Nyt ollaan sit kahestaan ja nukkuahan ei voi!!!!!!!!!!!!!!!!:kieh::mad:

Mamma tuntuu olevan melko noviisi...yritti laittaa nälkästä lasta nukkumaan!! vähän maitoa, niin kyllä alkoi uni maistumaan!! sais vaan katsoa tollo itseään peiliin!!!:LOL: toinen reppana yrittää kertoa, että tahtoo ruokaa ennen pitempiä unia!!:heart: ....noista unista muuten, hassua miten noinkin pieni tajuaa ennen yöunia tankata aivan valtavasti..päivällä Emma syö yleensä noin 15min, mutta iltatankkaus (jonka avulla sitten nukuttaan min. se 9-10 tuntia) kestää minimissään sen 30min, mutta yleensä 45min-60min!!!! Mutta eipäs tuo haittaa..mamma kattelee Salkkarit ja muuta ohjelmaa ja myhäilee tyytyväisenä, kun tietää, että tyttö nukkuu kohta tyyyväisenä ja maha täynnä piiiitkän pätkän!!=)
 
Viimeksi muokattu:
En sitten yhtään tykkää tuosta auringon paisteesta! Muksu nukkuu partsilla ja koko saa olla katsomassa, ettei vaunut lämpene liiaksi. :kieh: Menis pilveen, prkl! Eikö nyt pitänyt olla syksy?

Sain nukuttua viime yönä jopa yhden 3 tunnin pätkän. :) Kahdella yösyötöllä mentiin, klo 03 ja klo 05.30. Noustiin ylös ennen kasia ja pieni on nukkunut nyt päikkäreitä kohta 1,5h. Meillä siis yöllä nukutaan vähemmän, mutta tyttö nukkuu sitten yleensä kahdet pidemmät päikkärit. Saapahan tehtyä hommia kotosalla... Nytkin on imurointi kesken.

Meillä on mies pitänyt yhden isyyslomaviikon. Toinen on lokakuun lopussa ja kolmas joulun aikaan. Töihin paluusta taisi olla juttua täällä aiemmin. Itse ajattelin palata aikaisintaan syys/lokakuussa 2011. Ja tavoite ois, että tyttö menis päivähoitoon vasta tammikuussa 2012. Mutta katsellaan nyt, miten rahat riittää.

Ajattelin tällä viikolla ottaa itseeni niskasta kiinni ja jättää herkuttelut minimiin ja liikkua enemmän. Viime viikko meni väsymyksen takia ihan persiilleen.

Mutta nyt se imurointi loppuun... Boring.
 
Sannuliini, onko teillä mahdollisuutta nukuttaa päikkäreitä ulkona tai parvekkeella, tai teetkö jo niin? Meillä se ratkaisi päiväuniongelmat. Ennen tosiaan poika nukkui pidempiä päikkäreitä vain kaupungilla tai vaunulenkillä, mutta kun torstain neuvolassa terkkari kertoi, että vääntelehtiminen tarkkoittaa unen hakemista, niin aloin laittaa pojan pari kertaa päivässä parvekkeelle, kun vääntelehtiminen ja ähinä alkaa. Nyt mennään jo viidettä päivää tällä reseptillä ja hienosti on toiminut. Milo nukkuu kylläkin paljon enemmän kuin ennen, mutta vastapainoksi on oikeastaan kaiken hereilläoloajan todella hyvällä tuulella.

Saga ja Milo 2 kk
 

Yhteistyössä