Heinäkuun Hurmaajat 2010

Kaapo80 :hug: Voimia sinne!

Lumo onnittelut hyvistä ultra kuulumisista. :) Täs ei kyl millään malttais oottaa et millon itekkin pääsee kurkkaamaan pikkuista.

Painon noususta: Mulle tuli ekalta 14kg. Laihduin raskauden alkuvaiheessa pari kiloa ja sit vast puolen välin jälkeen alko paino nousemaan urakalla. Ois ihan kiva jos ei tän raskauden aikana ihan hirveen paljoa enempää tulis. Mieluummin vähemmän.

Kuinkas monta kertaa ootte jo testaillu? :D Just ennen menkkoja tilasin kunnon paketin kotitestiltä ties minkä merkkisiä erilaisia testejä niin niitä on nyt sit tehty jo ööö.... 7? :ashamed: :D Ei vaan millään meinaa uskoa et oottaa. Ainakin tulee kokeiltua mikä on hyvä testi ja mikä ei... Noi kotitestin liuskat näyttää vielä tässäkin vaiheessa haaleempaa kun kontrolliviiva(mut kuitenkin selkee viiva) vaiks apteekin testi näyttää jo vahvoja.

Pikkujouluista: Mie en juo ollenkaan alkoholia niin sen puoleen helppo salailla. :) Enkä tosin usko et juurikaan pikkujouluja on tiedossa. Ainoo ongelma vaan on et jos iskee taas hirveet pahoinvoinnit et miten sit kun glögi on pahan hajusta jo kun ei ole raskaana niin mitäs sit jos on raskaana ja paha olo. Hyiks.

Se sikarokote kyl pelottaa et jos tuleekin joku vakava kehitys vamma esim. et vauva elääkin synnyttyään vain tyyliin tunnin tai sit et puhkeaakin jokin vakava hermostollinen tauti isompana. :/ Tai sit et just on joku synnynnäinen vika. Toinen on et menee kesken... Sen verran kuitenkin toivottu pieni vaiks nopee tärppäs. Ja sit taas tauti itessään saattaa aiheuttaa pahempaa jälkeä. Ei tosin uskalla vaan odottaa et iskeekö vai ei jos pahin ennuste on et joka kolmas sairastuu. Pakko se on koulussa ja kaupassa käydä.

).( Eipä ihmeempiä tänne. Nälkä, Väsyttää, maha sekaisin ja naama kukkii. Mahaa juilii ja palelee. Tuntuu et on joku möykky mahassa ja ihan kun joku välillä venyis. Semmosta samanlaista kipua kun venyttelee lämmittelemättä pitkästä aikaa. Ja nivusia särkee. Uusia oireita odotellessa. :D On se niin jännä miten epäuskoinen olo voi olla. Muuten tuntuu oireet aika samanlaisilta kuin esikoisesta, mut et erilaista on se et naama kukkii.

Aranel ja hattivatti 4+1
 
Kaapo80 pahoitteluni, vaikkei se siihen tuskaan auta.

Se digitaalinen testeri, mikä näyttää viikot. Miten se toimii? Mua jotenkin mietityttää, että jos mä oisin vähä pitemmällä mitä nää lasketut viikot. Meinaa sen verran epäsäännöllinen kierto, ettei siihen voi mitään luottaa.

Mäkin taidan olla yhtäkkiä absolutisti :xmas: :saint:

Painoa edellisessä raskaudessa tuli 2,4 kg lisää ja poika painoi kuitenkin syntyessään yli 4 kg.
 
Mahtuuko vielä mukaan??Plussasin pari päivää sitten ja nyt on menossa 4+0 ja laskettu aika on laskureiden mukaan 21.7 :heart: :heart: Meidän esikoinen on puolitoista vuotias pieni tyttö =) Olen 27 ja mieheni on 26. En ole vielä soittanut neuvolaan koska jotenki en voi uskoa tätä todeksi =) Muistan että oli sama tilanne esikoisen kanssa. Mulla ei oikestaan vielä hirveesti oireita, ne varmaan tulee kaikki sit viikolla 6 tai jotai.. Nyt mietin milloinkohan sikainfluenssarokote pitäis ottaa, tiedättekö milloin kannattais?
Iiiisoooot Onnittelut kaikkille =) :heart:
 
Tervetuloa kaikille uusille :)

Viikonloppu ja alkuviikko meni reissatessa ja kuumeessa, rokotteen aiheuttama kuume alkaa vihdoin laskemaan. Olo siis kutakuinkin inhimillinen. Olimme eilen anoppilassa, jossa mun piti luopua rintaliiveistä, koska rintoihin kävi liian kipeää. Lyhyessä ajassa kuppi koko on kasvanut A -> C ja vatsaturvotuksen vuoksi housut käynyt tiukoiksi (koko:25-> 26) pitänyt vaihtaa koko isompaan.. Onko kellään muulla rinnat on toispuoleisesti kipeät?!

Vasen rinta on todella kipeä, ei kestä koskea, ihan kuin siittä vetäisi suonta koko ajan:( Oikea rinta on ihan normaali. Hyvä että ei itku tule kivun takia :(
 
Hei, taidanpa minäkin siirtyä tälle puolelle. Testailin eilen illalla ja vielä tänään aamulla, kovasti plussaa pukkasi. Ja tarvitsin viisi testiä uskoakseni. Saman tien soitin tänään myös neuvolaan, sain ajan neljän viikon päähän. Ihan samat luvut raskauslaskurin mukaan kuin Ninzuliinilla eli 4+0 ja la 21.7. Ihan hämmentynyt olo, ihmeissään. Unohtelukin alkoi jo heti, kun raskausvitamiineja ostaessani, huomasin kukkaron jääneen kotiin. Koirakin pitää laittaa pesuun, kun sen virtsan haju ottaa nenään yhtäkkiä.

Mekkala ja vaikka nyt ensihätään Pulla
 
Mä ilahduin kun luin teidän juttuja, täällä on muitakin maalaisjärjellä ajattelevia. :)

Itsellä tänä vuonna kolmas raskaus menossa, joten jalat on maanpinnalla. Ensimmäinen loppui rv 42 kohtukuolemaan ja toinen rv 11 keskenmenoon. Ihan hyvällä mielellä kuitenkin olen, oli kiva kun sain taas yhden mahdollisuuden.

Possuflunssaa en osaa pelätä. Toi eka raskaus oli tosi helppo, ei mitään ongelmia ja tein kaiken mitä pystyin suojellakseni vauvaa, kuitenkin se loppui yllättävällä tavalla, eikä syykään ikinä selvinny.

Mä jo kerroin kahdelle esimiehelle raskaudesta, vaikka tein testin vasta eilen (ja 2. testin tänään). Oli "pakko" kertoa, suunniteltiin ensi vuotta ja jos jään pois, niin se on oleellinen tieto. Yleensä ollaan kerrottu muille vasta rv 12 jälkeen.

Marie 4+?
 
mä en ala!!! :kieh: :'( :'( :'(
kauaa en saanut nauttia tästäkään. eli 2 aika selkeetä haamua,labrankokea nega tosin vissiin jotai hailakkaa oli ollut sielläkin. soitin neuvolaan ja sovittiin että ens viikolla uusinta testi jos ei mitään vuoda ennen sitä ja meinas että jotainhan siellä on ku apteekin testiin on jotai tullut,no tästä puhelin keskustelusta meni 2 tuntia ja persealko vuotaa.. tää on niin väärin!!! soitin sitten neuvolaan,että eipäs tarvinut kauaa vuotoa ootella ja sain ens viikolle neuvolaan ajan ja katotaan sitten jatkoa,eli nyt aletaan tositoimiin,luultavasti saan clomit kuhan lääkärin puheille ja tutkimuksiin asti pääsen.. ahistaa!!

iso repullinen tarrasukkia kaikille heinäkuisille mukaan!!! meiltä ne ilmeisesti unohtu matkasta.. :'(
 
Sanelma koita jaksaa :'( :hug: .. varmasti ikävä olo.Voimia kaikille muillekin tähän alkumyllerrykseen...Tää on ihnaa mutta samalla niin pelottavaa.Tein tänään jo 6:nen testin ja tokan digitaalisen tulos 3+ raskaana..viikko enemmän ku viimeviikolla joten pitää paikkansa. Helppo tehdä vain 5 sek pissasuikkussa ja kolme min ja tulos tulee näkyviin...hoituu helposti työpaikan vassassa :LOL: . En mäkään possua pelkää..enkä ota rokotetta, en ottanut lapsillekaan ja ovat paljon terveempiä kuin kaverinsä jotka ovat saaneet rokotteen.. Raskauksista mulle on painoa tullu 1. 14kg 2. 16kg 3. 20kg 4. 23kg eli aika runsaasti. Tosin olen ollut noin 55kg aian ku alkanu odottaan ja oon ollu aina kova urheileen ja toonu mitä syön...mutta raskausaikana en pystynyt urheíleen niin että kaikki kalorit olisi palanu pois ja luulen että nestettä mulle on kertyny aika paljon koska paino on aina pudonnu 3:ssa kuukaudessa takas 55kg. Töissä en ole pomole vielä puhunut odotan sen 12 viikkoo... ja ens viikolla on onneksi se ultra =) Jaksamisia. Ainiin mun laskettu aika on 8.7.10 jollei muutu ja viimeset menkat oli lokakuun alussa. Ilopilleri on saanut alkunsa 16.10.09 ja mulla on ikää 35 vuotta. Pidetään yhteyttä ja toivotaan kaikille parasta :flower:
 
Onkos muilla sellasta pientä lämpöilyä ? Mulla jatkuvasti 36,9-37,2 eikä muuten ollenkaan kipee olo. Veto vaan pois ku lämpö nousee turhan korkeelle verrattuna normaaliin (36,6).
En nyt oikein tiiä et uskaltaako tässä jumppaan mennä...
 
Terveisiä sairastuvalta.. Täällä on tää viikko sairasteltu, eka sairastu vanhin tyttö ja sitten mä ja isäntä perässä ja nyt on keksimmäinenki kipeenä, nuorin suht terve vielä, vähän vaan yskii... Kuumetta, yskää ja päänsärkyä. toivottavasti on nyt tää possunuha, kun se täällä vissiin täysillä jyllää, ettei enää uutta tautia tarvii sairastaa..

Eilen kävin ultrassa, siellä se pikkunen näky, mutta sykkeestä ei saatu selvää, mutta oikeessa paikassa oli :) eilen mulla oli menkkojen mukaan rv6+2. Tänään mun piti soittaa sinne neuvolaan ja varata ekaa aikaa, mutta en mä jaksanu/muistanu, menny tää päivä makoillessa ja nukkuessa. Jospa huomenna ehdin soittaa soittotunnin aikana.

Raskauskiloista. minulla on joka raskaudessa, 3. takana, tullut 10-16kiloa painoa. ja nuorimmaisen aikaan olin jo 6viikkoa synnytyksessä takasin omissa mitoissani :) Jospa nytki niin menis.

rv6+3
 
sanelma mua alkoi pelottaa ton sun viestin pohjalta kun mä oon kans testannut vaan apteekin omalla ja saanut haaleat viivat kummallakin kerralla ja sit kun täällä on joitain jotka on saaneet jo 4+ viikolla tumman testiviivan.. joten minkä vuoksi se on niin haalea ollut.. toivottavasti mulle ei kävis samoin kun sulle.. yks Clearbluen digitesti on viel tekemättä, ehkä pitää huomen tehdä se varmuuden varalta.. pelottaa..
oon tosi pahoillani sun puolesta :flower:

mä en meinannut saada aamulla millään alas raskausvitamiinipilleriä.. oli pakko pureksia kun ei millään mennyt.. ja ruoka ei maistu niin kuin ennen.. oon laihtunut viikossa noin 1,5kg.. mut sehän ei mua haittaa yhtään kun mulla on ylimääräistä jonkin verran, et parempi vaan jos ei yhtään kiloa lisää tulisi.. vaan paino pysyisi samassa tai tippuisi..

Bebek rv 5+2
 
Mä olisin onnellinen jos painoa tulis vaan joku 15 kg niin se putoaa jo ekan parin viikonaikana mutta ne loput on aina työn alla. Nyt mulle kävi niin että laihduin liikaa painoin pahimmillaan vaan 48 kg oon kuitenkin 168cm pikä joten näytin tosi pahalta. Nyt ku painan sen 55 kg niin niin näytän normalilta hoikalta ihmiseltä enkä miltään anorektikolta. Mun kaikki vaavit on syntyessään täysiaikasena painaneet alle 3 kg eli ei niissä oo näkyny mun syöminen niinku jotku sanoo että tulee isokokoisia lapsia jos äiti herkuttelee. Mun mielestä tulee tyytyväisiä lapsia ku äitikin on tyytyväinen. Hyvä ruoka parempi mieli.
 
Varovaisesti ilmoittaudun minäkin mukaan. 4 vuoden lapsettomuuden ekan insin jälkeen eilen ja tänään cb:n tesillä plussat. Tänään ois rv 4+0 ja laskurien mukaan la 21.7. Jännittää ja pelottaa että pysyykö mukana loppuun saakka. Oireena viikonloppuna alkaneet menkkamaiset kivut alavatsalla ja ajoittaiet vihlaisut. Lisäksi rinnat jkv turvoksissa. Vaikea tätä on uskoa!
 
Hei vaan taas!

Ja tervetuloa uusille odottajille!

Sanelmalle ja Kaapo80:lle :hug: :flower:

Mulla ei oo oikeen mitään raskausoireitakaan enää... eipä mulla oikeen muuta ollutkaan ku väsymystä ja etomista, mutta nyt nekin on kadonnut.. Joteski siis tuntuu että se oli tässä. Taidan pudota tuonne kuumeiljoiden puolelle. Aikomus vielä tehdä ens viikolla testi, että tiedän varmasti oliko nää nyt ne valemenkat vaiko km..

Mutta toivon teille muille hirmusesti onnea raskauksiinne! Nauttikaa raskausajasta, se on tärkeintä. Niin minäkin aion, jos tämä ei onnistunut niin sitten seuraavasta :)
 
aina sitä ajatteli että se kahden viikon piinailu on kauhee mutta minun mielestäni raskauden alku taival on piinasta piinain |O toivoo niin kovasti että lapsukainen kestäisi matkassa mukana..välillä tulee sellainen olo että sekoaa.
IHANAA huomenna on ultra..nähdään onko kaikki hyvin sielä masussa, olo on ainakin sellainen että kaikki on hyvin..tissit TODELLA kipeet..mahassa nipistelee ja paineen tuntua ja sit se legendaarinen kuvotus olo =) en ole ikinä ollut onnellinen silloin kun kuvotuttaa,ensimmäinen kerta toden sanoen :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Onkos muilla sellasta pientä lämpöilyä ? Mulla jatkuvasti 36,9-37,2 eikä muuten ollenkaan kipee olo. Veto vaan pois ku lämpö nousee turhan korkeelle verrattuna normaaliin (36,6).
En nyt oikein tiiä et uskaltaako tässä jumppaan mennä...
Mulla kans nousi lämmöt heti ovulaation jälkeen ja on koko ajan edelleenkin 36,9-37,3. Jumppaan vaan, jos ei mitään flunssa tms ole päällä. :) Tekee hyvää vauvallekin!

Kävin tänään aamulla ekan kerran neuvolassa ja laskettu aika korjattiin nyt päivää aikaisemmaksi eli 11.7. Saas nähdä, minne se ultrassa asettuu. Neuvolan jälkeen hain sikainfluenssapiikin, joten onpahan sekin asia pois päiväjärjestyksestä. Nyt ei vaan käsi liiku yhtään. En stressaa enää sen mahdollisista ja mahdottomista vaikutuksista. Keskenmenon tai sikiövaurion mahdollisuudesta on yhtä vähän näyttöä, kuin siitä, että äidille kasvaa rokotuksen jälkeen toinen pää. ;)

Muuten oli kaikki hyvin neuvolassa, mutta mun verenpaine oli ihan järkyttävän korkea, mikä vähän huolestuttaa. Kurja ajatus, että olen sikaflunssasta sun muusta stressaamalla aiheuttamassa enemmän vahinkoa vauvalle kuin kaikki sikaflunssat, rokotukset ja lääkitykset yhteensä. :/

Mutt nyt alkoi rentoutuminen hetkeksi - sohvan pohjalle mars!
 
Hirveesti tsemppiä uuteen yritykseen teille, jotka putositte pois tästä ketjusta. Ei muuta kun uutta yritystä vaan ja takasin. Luovuttaminen on kaikilta kiellettyä. :hug:
Ihanasti sanottu Olivia toi rokotteen sivuvaikutus juttu. =)
Kiva lukee et muutkin on välillä sekoomispisteessä näiden pähkäilyjen kanssa. Ehkä neuvolan palveluihin pitäisi sisällyttää joku terapiakäynti kerran viikossa (harvemmin ei riitä) :LOL:
Jumppa teki kyllä hyvää, tosin veto on vähän veks niin tuli otettua iisimmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja dana88:
Onko kellään muulla rinnat on toispuoleisesti kipeät?!

Vasen rinta on todella kipeä, ei kestä koskea, ihan kuin siittä vetäisi suonta koko ajan:( Oikea rinta on ihan normaali. Hyvä että ei itku tule kivun takia :(
Mulla oli samanlaista kipua viime viikonloppuna. Heräsin sunnuntai aamuna kaksi kertaa sellaseen kipuun että vasemmalla puolella ois puristanu. Säikähdin että ois ollu sydänperästä, mut taiskin olla vaan tähän tilaan liittyvää.

 
Heippatihei!

Mulla onki alkuviikko mennyt nyt niin unisissa maisemissa, että huh huh. Väsyttää valtavasti, uni ei vaan meinaa tulla aina. Pelottaa, että entäs jos pikkukaveri ei ookkaa elossa ollenkaan.. Neuvolaan on vielä aikaa puolisen toista viikkoa, se on siis joskus viikolla 8+ jotain. En tiedä koska on ultraa tai mitää muutakaa, ei käsketty varata semmosia ite joten kai se siel selviää sit.. Haluisin vaan niin kovasti tietää onko mussa mitää eloa vai ei!

Väsymystä siis on ja järkkyttävää voimattomuutta jumpassa! Tänäänki mulla oli pumpis painoa vaan 3,5kg per pää vaikka normisti on jotai 6-8kg per pääty. Mutta kun ei vaan jaksanu! Ja kaikki hyppypomppu jumpat ei sovi nyt ollenkaa mulle, tulee tosi huono olo heti.

Että nyt mulla on kovaakin kovempi pelko pikkukaverin puolesta :ashamed: :eek:

Kai se on vaa parempi painua petii ja toivoa että nukkumatti nappaa kii pian.

Tarrasukkia kaikille oikei valtaisasti! :heart:
 
:hug: Kyydistä tippuneet

Tervetuloa mukaan uudet! Erityisen kiva oli lukea Sussu80 että noin pitkän yritystaipaleen jälkeen olet päässyt tänne puolelle :) Ja Pennonen80, sitähän ei tiedä vaikka ollaan samassa huoneessa ensi heinäkuussa :)

Tänne ei kummempaa. Jotenkin sitä odottelee voimakkaampia oireita.. pitäähän sitä jostain aina huolehtia..? Kävin tänään hakeen neuvolasta vaukirjan sen ihanan kehityksestä kertovan kirjan johon saa laittaa päiväkirjamerkintöjä. Se on ollu käytössä kahdella aiemmallakin ja nyt kiva alata täytteleen heti rv 5:sta alkaen :) Varsinainen neuvola-aika olisi 10.12 ja meillähän aina ultrataan joten sitten tietää tarkemmin lasketun ajan ja näkee, että kaikki on varmasti hyvin.

Kaaduin tänään muuten ulkona ja heti tuli huoli että seuraako siitä jotain. No muutaman kerran vihlas alamahaa sen jälkeen mutta nyt tuntuisi olevan kaikkin hyvin :)

Olen muuten käynyt jo katselemassa saksalaisilla verkkokauppasivuilla turvakaukaloa (möin edellisen kun en tykännyt sen mallista) ja vanhemmille turvavyöistuinta. Säästää postikuluineen vajaa 90e yhteensä kun tilaa sieltä sitten joskus Cybexin valmistamat tuotteet. Autoliiton testituloksetkin on jo siis selattu :) Hitsi kun on intoa täynnä!

Minä ja Tuhina 4+4
 

Yhteistyössä