Heinäkuun Hurmaajat 2010 Tammikuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Kiitos kaikille tuesta :hug: teille, ja muillekin sitä tarvitseville!

En ole soittanut työterveyteen, enkä ole saikulla. Poikki kyllä olen, mutta on hieman parempi olo taas. Ens viikolla on 3 lomapäivää, sekin piristää :). En tiedä pitäiskö tätä myöntää, mutta olen myös nauttinut suunnattomasti kun olen saanut olla kotona pari päivä ihan ypöyksin. Mies on lasten kanssa koko viikon reissussa, tulee vasta perjantaina kotiin. Ihan vapauttavaa sekin, kun ei tarvitse tehdä mitään, saa olla ihan miten huvittaa :heart: .

Soitin neuvolaan tänään kivuistani, ihan kasvukivuiksi epäili ihan kuten minäkin. Neuvoi varomaan nostelemista, mutta 0-3-vuotiaiden päiväkotiryhmässä eeeeei ihan onnistu :D . Sovittiin että jos kivut pahenee otan uudelleen yhteyttä. Tänään sai mennä ihan kyykkyyn ettei olisi taju lähtenyt kun vihlo niin.

Sanoin samalla väsymyksestäni. Hän viittasi alhaalla olevaan hemppaani, ja sanoi että ennenkuin rautalääkitys alkaa tehota, menee pari viikkoa. Jotenkin tuntuu että olisi pitänyt ottaa minut enemmän tosissaan... :ashamed:

Nyt nukkumaan! kauniita unia, mammat :D !

Rv 14+1
 
danalle todella paljon voimia sinne sairaalaan. Ja toivotaan et mies pääsee mahd pian sinne sun luokse!!

Täällä kanssa ilmennyt noita liitoskipuja ihanasti.. Ei kiva. Mahaa ei vielä kasva, sitä odotan todella paljon. Huomenna ois lääkärineuvola ja mua pelottaa sydänäänien kuuntelu todella paljon. Mitä jos siellä ei kuulu mitään.. :( Mies onneksi huomenna vapaapäivällä, joten tulee mukaan ja esikoinenkin pääsee toivottavasti sen ihanan tumps tumps äänen kuulemaan.

Täällä jumittaa tosi pahasti. Ei ajatus nyt kulje olleskaan. Ei nyt ees muista mitä täällä oottw jutellut..Eli en nyt osaa olleskaan kommentoida teidän juttuja.

Nyt löhöän sohvalla..mietin mitä sitä söis iltapalaksi.

Emmy 15+0 Poks poks
:heart: :heart:
 
Voimia danalle sinne sairaalaan, toivottavasti kaikki kumminkin on hyvin ja pääset pian pois :hug:

Sadeelle myös voimia, ne lemmikit on niin perheenjäseniä ja tiedän, että siula on rankkaa, mutta kyllä se ajan kanssa helpottaa, mutta ikinä ei unohdu :heart:

Liekkä niitä liitoskipuja tännekkin rantautunut...Ihan kivasti nimittäin jomottelee tonne alakertaan ja nivusiin ja vaikka minne..Mies jo käski että lääkärii pitää lähteä kun valitan koko aika, mutta jospa mie tässä vielä kattelisin ja neukkuunkin enää viikko...Enköhän mie kestä jos eivät vaan tästä enää pahene. Koulussa porukka rupee jo kattelemaan minuu vähän vinosti ja varsinkin tuota vatsan seutua, kukaan tosin ei ole uskaltanut tulla vielä kysymään, hyvä niin koska haluan sinne tiistaihin asti nyt vielä odotella ja kuulla ne sydänäänet...Meidän luokalla on toinenkin tytteli raskaana niin kaikki kiinnittää huomiota häneen joten mie pääsen lymyämään varjoissa, tähän tilanteeseen erittäin tyytyväinen :LOL:
Pientä shoppailua tänään harrastin ja vauvan vaatteitahan sieltä mukaan lähti, oli vaan alennukset -50-70% lindexillä ni siitä muutama mukava nuttu läksi mukaan :heart:

Kait se pitäs lähtee iltapalan syöntiin, että jaksaa käydä nukkumaan :LOL: Huomenna pitäskin käydä postista H&M:n paketti joka sisältää mammavaatteita, jee =)

Rae ja Nyytti 14+5
 
Paljon on taas kirjoituksia tullut ja olen niitä lueskellutkin. Kommentoimaan vaan en ole kerennyt. Nyt koetan ainakin jotain kommentoida.

Tiputteluvuotoa mulla oli vielä torstainakin aamulla ja soitin sit tk:een, kun neuvolalääkärille ei tuntunut aikoja saavan. Eipä sitä saanut tk:eenkaan :( . Konsultoivat kuitenkin äitipolia asiasta ja käskivät ottaa perjantai-aamuna yhteyttä, jos vielä jatkuu. Mutta onneksi tiputtelu loppui kuten muutkin vaivat ja sunnuntaina uskaltauduin jo hiihtoladulle taas. Nyt olen su-ti hiihtänyt 63 km, eikä mitään ongelmaa. Rupesin sit aatteleen, et oisko tiputtelu voinu johtua edellisellä viikolla otetusta papa-näytteestä? Et jotenkin peitonheiluttelut sit aukas paikat, kun ottivat näytteen tai jotain sinnepäin? Nyt kuitenkin kaikki hyvin ja Hippu liikuskelee kovasti masussa - olen liikkeitä tuntenut oikeestaan jo rv 13 lähtien, mutta nyt rv 14 lähtien tosi selkeesti tulee potkuja ja muljahduksia, kun pyörii masussa :heart: . Hikkaa ei vielä ole tuntunut, mut eiköhän sekin jossain vaiheessa tule :LOL: . Jännä vaan tuntea liikkeet näin aikaisin, kun kahdesta ensimmäisestä olen tuntenut vasta rv 20 jälkeen... mutta kahdessa aiemmassa raskaudessa istukka on ollut etuseinässä (vaimentanut liikkeiden tuntemista) ja nyt takaseinässä.

Vakuutuksista ainakin on ollut kysymystä. Meillä ei esikoiselle vakuutusta otettu, kun ei tajuttu ottaa sitä ennen synnytystä ja hänellä oli 1,5 kk:n ikäisenä korvatulehdus, joten niitä vakuutus ei olisi enää korvannut. Joten ei sitten otettu kuin tapaturmavakuutus ja esikoisen kohdalla vakuutus ei olisi kyllä hintaansa haukkunut - niin terve poitsu hän on ollut ja kunnalliset palvelut olleet riittävät.
Nuoremmalle otettiin vakuutus ennen syntymää ja se kyllä on osoittautunut kannattavaksi siitä huolimatta, että suurimmaksi osaksi käytämme kunnallisia palveluja. Tytöllä on paha atooppinen ihottuma ja mm. viime kesänä saatiin vuoden ajalta lääkekuluja + 3 plk maksua takas n 1550 ?, tästä summasta oli siis jo vähennetty omavastuu. Eli tuommoinen summa ois mennyt omasta edestään, jos ei olisi ollut vakuutusta. Eli ei kannata miettiä vaan sitä, et käytetään kunnallisia palveluja niin ei tarvita vakuutusta - entäs jos lapsella todetaan joku paha ihottuma tms ja hoitoihin kuuluvat rasvat (vaikka saakin kela-korvauksen) ja lääkärissä käytöt (erikoissairaanhoito) maksavat vuoden mittaan 1000 - 2000? ja ylikin. Kyllä silloin varmaan kannattaa miettiä ottaako vakuutuksen vai ei. Meillä vakuutus otetaan ennen syntymää ja katotaan esim. pari vuotta, jos ei näytä olevan rahoille vastinetta niin lopetetaan. Mutta tytön vakuutus pidetään varmasti voimassa - sen verta tyyriitä lääkkeitä tarvitaan esim. yksi 100 g tuubi Elidel- voidetta maksaa n. 123 ? ja niitä kun menee muutama tuubi vuoden mittaan + muut lääkkeet ja rasvat päälle. Ja me saadaan mm. gefilus-kapselit vakuutuksesta, kun on resepti niille ja kaikille muillekin lääkkeille on pyydetty resepti (vaikka ne sais ilman reseptiä), koska silloin saadaan ne vakuutuksen piiriin esim. d-vitamiini, panadol jne. Niin ja onhan meillä ollut joku sairaalajaksokin (ekalla kertaa toispuoleinen keuhkokuume ja toisella kertaa vesirokon aiheuttama verenmyrkytys) ja saatiin sairaalamaksutkin vakuutuksesta. Meillä on vakuutukset Tapiolassa.

Meillä kerrottiin nyt viikonloppuna anoppilassa vauvauutisesta ja anoppi oli mielissään. Hän kun oli murehtinut meidän esikoisen kouluunlähtöä syksyllä, et miten pärjää, kun vanhemmat on töissä. Nyt oli ku naantalin aurinko kun hokas, et äippä onkin kotona :LOL: . Ja puskaradio oli jo toiminut... miehen veljen perheeltä tuli jo viesti, et pikkulinnut on laulaneet... (kuten arvasinkin). Omalle veljelleni kerroin myös, joten nyt on vauvauutiset tiedotettu. Mutta FB:hen en ole ajatellut vielä laittaa. Tosin kaveripiirikin tuntu jo aika pitkälle tietävät, kun mies yhelle kaverille illanvietossa joulun aikaan sano: et rouva ei pysty juomaan (kun tää kaveri oli koko porukalle ostamassa salmiakkikossuja baarissa) - tiedät varmaan miksi... niin puskaradio silläkin saralla toiminut :LOL:

Sukupuolesta Meille on sama kumpi tulee - taloudellisestikin, kun on poika ja tyttö ennestään niin molemmille löytyy vaatteita ja muuta tavaraa. Mulla vaan on alkanut olemaan poika-olo...

dana88 Voi että, kyllä sulla on tosi rankka raskaus :hug: . Voimia sinulle sinne sairaalaan, saavat siellä sinut kuntoon ja toivottavasti pahoinvointi ei ihan koko raskautta kestä.

Käsitöistä minäkin aloin vauvalle peittoa neuloon täältä innostuksen saaneena. Nuorena tuli neulottua paljon, mutta jotenkin se on vain jäänyt. Nyt on jo pitemmän aikaa sormia syyhyttänyt puikkojen jatkeeksi ja nyt se sitten alkoi :LOL: .

Ninzuliini Mulla ainakin on kahdessa aikaisemmassa raskaudessa tullut n. 18 kg painoa molemmissa. Saa nähdä paljonko nyt tulee, en hirveesti liikuntaa harrastanut tuolloin, nyt olen hiihdellyt aina kun vointi ja sää sen sallii.

Päänsärystä rv 14 paikkeilla mullakin oli päänsärkyä, mutta nyt sitä ei ole enää ollut. Yleensä mulla ei ole oikeestaan koskaan pää kipee - paitsi sillon kun on niskat jumissa. Juon kyllä kokoajan paljon nestettä.

Odotan muistaakseni liitoskivut ei voi vielä tässä vaiheessa tuntua vaan vasta jotain rv 30 paikkeilla ja ne tuntuu enemmän tuolla nivusissa. Ainakaan mulla ei ole koskaan näin aikaisin tuntunut, mutta sekin on varmaan yksilöllistä.

dana88 kyllä meillä ainakin vakuutus on korvannut atooppisesta ihottumasta johtuvat kulut kaikki. Kuten myös kaikki muut lääkäri- ja lääkekulut. En tiedä mistä vakuutusyhtiöistö olet kysynyt, mutta meillä vakuutukset Tapiolassa. Vakuutus on otettu v. 2005 kaksi tai kolme kuukautta ennen lapsen syntymää ja on voimassa edelleen ja on korvannut siis kaikki muut aiheutuneet kulut myös kahden kk:n ajalta syntymän jälkeen (korvatulehdus), kuten myös sen jälkeen, mutta ambulanssikulua ei korvannut eli ei korvaa matkoja. Korvaa myös kulut yksityisellä lääkärillä käytöstä. Meillä se on lapsivakuutuksen nimellä.

sadee80 osanottoni koiravanhuksen poisnukkumisesta. Kyllähän se eläin oli se sitten koira tai kissa tms, on perheenjäsen ja samallaan surettaa luopua siitä - ehkä jopa enemmän kuin läheisestä ihmisestä :hug: .

Marta :heart: , ihanaa kun tunnet jo liikkeet. Mullakin on jo tuntunut rv 13 asti, mutta mulla onkin istukka takaseinässä ja 3. lapsi tulossa. Aiemmista tuntenut vasta rv 20 jälkeen ja istukka on ollut aiemmin etuseinässä vaimentamassa liikkeiden tuntemusta.

Pai Täällä pitää itse varata aika rakenneultraan sitten kun neuvolan täti siitä sanoo. Ja ilmeisesti parin viikon päästä olevassa neuvolassa neuvolan täti kehottaa varaan ajan. Vielä vaan ei ole tietoa mihin se varataan, kun OYS lopettaa ultrat ja Oulun Terveystalolta ei ole tullut ohjeistusta miten toimitaan. Ilmeisesti ovat siellä vähän ihmeissään, kun niin monen kunnan ultrat tuli heille hoidettavaksi, mutta eiköhän tuo alkukankeuksien jälkeen lähde käyntiin...

Pai80 Yleensä pakkasilla mää saan hirveitä sähkäreitä - varsinkin autoon mennessä/poistuessa. Nyt en muista vähään aikaan sähkäriä saaneeni - vaikuttaakohan tää raskaus siihenkin :LOL:

ON: Masu on kasvanut hirveesti viimeaikoina ja Hippu liikkuu masussa kovasti. Hiihtämässä olen käynyt edelleen, saa nähdä milloin lopettelis - kyllähän tuo on vauhti jo hidastunut ja ei jaksa enää mäkiä niin nopeesti nousta ylös - puuskututtaa... :LOL: . Su-ti olen hiihtänyt 63 km. Viime yönä nuorempi herätti vessareissuillaan ja sen jälkeen ei sitten uni enää tullutkaan, joten jotain 3:sta asti on valvottu - saa nähä miten sitä jaksaa tän päivän n. 4-5 tunnin yöunilla... Mutta nyt muksuja herättää ja aamutouhuihin.

Hyvää keskiviikkopäivää Heinämasuille
SMSM ja Hippu rv 16+2
 
Piinapäivät menossa. Näillä viikoilla tapahtunut kohtukuolema on vielä kipeänä mielessä ja huoli vauvasta on kova. Onneksi pikkuinen ilmoittelee elossa olostaan pitkin päivää napakoilla potkuilla ja vallattomilla volteilla. Doplerilla vielä nukkumaan mennessä varmistan, että kaikki on ok. Hieman vainoharhaista ehkä.

Viikonloppuna pitäis kai kertoa jo lapsillekin, maha on jo tosi iso. Pienempi yhtenä iltana sitä hymyillen jo taputteli, taitaa arvata.. Mitkään oma housut ei enää mahdu päälle, mammavaatteisiin on mennyt kivasti euroja.

Vakuutus otetaan, isommillakin on ja olleetkin tosi kovassa käytössä korvatulehduskierteiden takia.

Päänsärkyjä on myös mulla. Eilenkin illalla jouduin petiin jo kasin jälkeen, kun päätä koski hirvittävästi.

Kuinkas useasti te muut joudutte juoksemaan vessassa? Itse joudun käymään varmaan n. 1-2 tunnin välein päivisin ja yölläkin pariin otteeseen. Tuntuu, että nää pakkaset lisää vessareissuja. Työn puolesta ulkoilen ja hyvä että 45 minuuttia pärjää ilman vessaa. Ja automatkat on pahimpia, puolen tunnin ajon jälkeen on kiirehdittävä jo pissalle. Ihan kuin pikkulapset, heh!

omenaruusu 17+6
 
Huomenta rallaa! Täällä pakkasta liki -30 ja joutui jäämään kotia... kun pihkurainen webasto oli imassu auton akun tyhjäksi, onneksi huolto kävi auton käynnistämässä ja vei auton pajalle, akku onpi siellä sitten huomisaamuun asti laturissa. Noh, onneksi töissä sen verran porukkaa ettei sen suurempia onkkelmia tuottannu ottaa vapaata tälle päivälle... nyt ois sitten koko päivä aikaa touhuta kaikkee, sisähommia tosin kun ei tuonne kylmyyteen voi mennä :snotty:

Voi Dana , toivottavasti olosi on jo kohentunut siellä sairaalassa! Paljon jaksamisia ja hyvää oloa toivotellen :hug:

Odotan , minä myös tunnustan että on aika ajoin todella hienoa olla ihan omassa seurassaan ja tehdä mitä haluaa :D Meillä tosin onkin ensimmäinen tulossa ja ei edes vielä yhdessä asuta miehen kanssa, eli saan vielä nauttia suht paljon tästä yksin olosta. Tai onhan minulla tuossa tuo hassu koiruus seurana, sellanen pieni terrieri :D Ja vaikka tykkään olla ihan yksinkin, niin ei mikään kuitenkaan vedä vertoja oman kullan seuralle tai ystävien kanssa oleskelu.

Sadee , paljon jaksuja koiraystävän poismenon johdosta :hug: koira kuitenkin on perheenjäsen ja ystävä, josta luopuminen on yllättävän vaikeaa ja surussa tulee monet itkut itkettyä... itse olen joutunut 3 koiraa saattamaan paremmalle puolelle, 2 vakavan sairauden vuoksi ja viimeisin luonnevian takia viime marraskuussa. Koiralle alkoi tulla vihaisuutta, puri mm. minua käteen niin että joutui tikkejä laittamaan.... ja en nähnyt loppujen lopuksi muuta mahdollisuutta kuin piikki, varsinkin kun tämä raskaus oli juuri silloin alussa. En olisi voinut elää sen pelon kanssa, että ketä se puree seuraavaksi, varsinkin sitten kun olisi ollut vauva talossa.... Vaikeita ratkaisuja, mutta onneksi hyvät muistot säilyy.

Vakuutuksista on ollut paljon puhetta. Täällä on sellainen tarkoitus ottaa, täytyykin aloitella kierros ja pyytää tarjouksia ja muita vakuutusyhtiöiltä. Tehdä pikkaisen vertailevaa tutkimusta. Ihan sen takia on tarkoitus ottaa, jos sattuu paljon pikkuinen sairastelemaan, että voi sitten käydä yksityisellä ja saada mahdollisia kalliitakin lääkekuluja vakuutuksen piikkiin. En varsinaisesti ole julkista hoitoa vastaan, mutta kun itse olen jonkin verran käyttänyt yksityisen palveluja niin onhan niissä ollut eroa kuin yöllä ja päivällä verrattuna julkiseen. Yksityiselle on päässyt heti ja palvelukin ollut erinomaista.

Eilen käytiin neuvolassa, voi kun ihanaa oli kuulla masuasukin sydänäänet :heart: Tosin meinasi pikkuinen hätä iskeä, kun ei meinannut heti ääniä löytyä, siellä oli sellainen mukava harjoittelijatyttö, joka ei vielä ihan rutiinilla tehny sitä juttua. Mutta muuten meni ihan ok =) Seuraava neuvola onki sitten lääkärineuvola, se ois joskus maaliskuussa. Mutta pääsen aikaisemminkin lääkärin vastaanotolle, jos tarvis. Mulla nimittäin aika ajoin tuo alaselkä vihoittelee, saas nähdä miten loppuajasta käy kun maha kasvaa...

Mutta juu, nautinpa nyt sitten tästä "pakollisesta vaparista" ja niin, tänään onkin poks poks, 15+0 :heart: Jihuu :heart:
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa!

Oon pyörinyt jonkun aikaa tuolla monikko sivujen puolella hakemassa tietoa ja vertaistukea ja kivasti kumpaakin olen löytänyt!

Danalle hurjan paljon jaksamisia sairaalaan! Toivottavasti sinut saadaan pian kuntoon ja pääset takaisin kotiin! :hug:

Ajattelin teidän iloksenne laittaa muruista ultrakuvan nähtäville:



Täällä on liikkeet alkanut tuntumaan yhä selvemmin ja selvemmin! Muutenkin olo on aika mainio, lukuunottamatta väsymystä joka johtuu hemoglobiinin laskusta (viime neuvolassa 103).

Hyviä vointeja kaikille, palaan taas pian lukemaan kuulumisianne!! :wave:

Star & Murut 17+5 :heart:
 
Hei taas pitkästä aikaa..:)

Päivittäin tulee kyllä käytyä lukemassa teidän tekstejä, mutta ei sitten tule vastattua..

Ärrieri.. Mainitsit nuo liitoskivut? Ja kyselin niistä jo aiemminkin.. mutta osaisitko siis sanoa/kuvailla, millaisia nuo liitoskivut ovat? Itselläni ei ensimmäisen raskauden aikana ollut mitään kipua, mut nyt on ollut "kipua/paineen tuntua" nivusissa tms.. Niin mietin, että oiskohan ne noita, vai onko ne jotain muita kasvukipuja tms..:)

Sadee80 Lämmin osanotto ja voimia sinne!!:) Muistan itsekin kun jokunen vuosi sitten joutui viemään rakkaan perheenjäsenen eläinlääkäriin ja luopumaan siitä, oli se kyllä rankka kokemus.. ja vielä nytkin on välillä aina kauhea ikävä omaa koiraa.. :(
Danalle myös paljon voimia! :)

Kirjoista oli aiemmin keskustelua. Itsekin luen aika paljon, ainoa ongelma on vain, että ei aina millään löydä lukemista.. (tai ei osaa etsiä..) Eli jos jollain on hyviä vinkkejä, niin mielellään otetaan vastaan..:)

Rakenneultra.. Joko kaikki muut ovat saaneet kutsun rakenneultraan?

Vakuutuksista. Esikoisen kohdalla ei otettu vakuutusta.. nyt en tiedä, mutta voi olla että ei oteta.. Millaisia kokemuksia teillä on noista vakuutuksista, missä on "paras"?:D

Eilen sitten kävin neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet.. Kun oli jo niin huolestunut olo näiden kaikkien kipujen takia. Pitkän etsinnän jälkeen kuulin sitten ensimmäistä kertaa ne sydänäänet!!:) Oli kyllä niin ihana ja helpottava tunne:) Nyt jos sitä vain luottaisi siihen, että kaikki on hyvin=) Oikeaan neuvola-aikaan ois vielä puoltoista viikkoa aikaa, eli sitä taas odotellessa..:)
 
Minäkin oon juossut vessassa paljon,mutta sain neuvolasta jonkun lapun,jossa kehotettiin aina pidentämään väliä..eli kun tulee hätä niin sinnittelen vielä 10min ennen vessaa :)
Tämä on pidentänyt välejä eika tarvii ihan koko ajan juosta..
Viime yönä nukuin jossain huonossa asennossa ja heräsin hirveeseen selkä ja vatsakipuun,olin varma että keskenmeno tulee..kävin vessassa ja vaihdoin asennon niin aamulla kipu oli poissa :ashamed:
Danalle voimia sairaalaan,toivottavasti olo paranee kun saadaan arvot kohdillleen =)
Minulle annettiin rakenneultra-aika niskapoimu-ultra käynnillä :)
hipsu 14+3
 
star Voi miten suloisia lapsukaisia!!! Ihanan yhteiskuvankin oot saanut kun monesti olen kuullut että kaksosista ei oikeen kunnon yhteiskuvaa usein saa... :heart:

Omenaruusu tsemppiä piinaviikkoon!! kyllä kaikki varmasti menee hyvin.. :hug:
Tuo on kyllä hassua tuo miten lapset voi arvata jo ennen kertomista että perheenlisäystä on tulossa.. Mun 5v räpätäti kummityttö sanoi kun olin viikolla 8 että sulle tuleeki vauva ja sun maha kasvaa.. vaik ei vielä kukaan ollut hänelle kertonut..

Päänsäryistä Mulla niitä on ja harmittaa tosi paljon kun joudun lääkkeitä napsimaan, nyt onneks kuitenkin vähempi kiitos hierojan joka niksautti paikkoja auki..

Yölliset Vessajuoksut Minä juoksen parhaimmillaan 4 krt yössä vessassa, nyt siitä on alkanut jo tulla vähän ahdistavaa kun tuntuu että ennen ku nukahan ni käyn ihan 5 min välein ja sitten yöllä kanssa usein... Tosi rasittavaa nukkuu niin katkonaisesti.
Mietin jo että pitäskö käydä neuvolas antamassa ylimääränen pissakoe, mutta kun kuitenkin sitä pissaa tulee paljon, yleensä jos mul on tulehus ni ei meinaa pissa tulla tai tulee vaan tosi vähän..

Heidik86Minkälaisia kirjoja tykkäät lukea? Mä olen kanssa aikamoinen lukutoukka, tykkään eniten tositapahtumiin perustuvista esis. torey hayden on ihana.. Viimeksi luin sellasen kirjan kun "leikin loppu, lapsisotilaan muistelmat" ja jäin kyllä ihan koukkuun ekasta sivusta lähtien! Nyt menossa "Aman, somalitytön tarina".
Sitten ihan ykkös kirjailija mun mielestä on nora roberts, hänen kirjan nimeltä "revontulet" luin juuri toistamiseen.. :D

Rakenneultrasta Meidän piti itse varata aika terveystalolta kun neuvolantäti niin sanoi.. Mulla aika 15.2 kun viikkoja on 20+4. Sitä odotellessa.. :heart:

Tätä ei kyllä varmaan ketään usko, en ole varma uskonko itsekään, mutta meillä isi tunsi eilen ekat potkut!!!! Jo nyt ja viikkoja vasta huomenna kasassa 18! Mies silitteli massua eilen illallla ja itse tunsin että papu oli alottanut oikeen kunnon jumpat.. ja meni hetki ja muutama potku ku mies kysy että potkasko se... ja minä tietty että jep.. :) Siinä sitten vielä muutamat potkut mies tunnusteli ja vuodatettiin parit onnen kyyneleetkin..
Ihan uskomattomalta tuntuu kun mä olin varma että ainaki muutama viikko pitää vielä odotella-.. Jo viime viikolla mies oli tuntevinaan, mutta itse en oikein uskonut kun oli niin pieniä potkasuja, mutta seuraavana aamuna kun netistä tietoa etsin niin joku lääkäri oli vastannut että on periaatteessa mahdollista, vaikkakaan ei yleistä. Jos kohtu on kallistunut hyvin ja istukka on takaseinässä niin potkut voi tuntea jo hyvissä ajoin..
Mä olin jo vähän huolissani kun viimeset muutama päivää ei ole vauva paljoa liikuskellut, tosi hentoja potkuja vaan, ja dobblerillakin äänet oli aika hiljaset.. Ja nyt sitten Eilen aloitti sellaset iltajumpat että ei vielä koskaan ole niin kovin potkut tuntunut ja dobblerilla sydänäänetkin kuulu tosi hyvin.. Kaipa papu eilen oli jotenkin tosi hyvässsä asennossa. Oon niiiiiin onnellinen ja niin on isikin.. :heart: :heart: :heart:

susanna ja papu 17+6
 
Retuli82 Meillä kans autossa webasto imassut tänä talvena akun tyhjäksi muutaman kerran, mutta paljastuikin että autossa oli liian tehoton akku, olemme myös asentaneet lisälaturin joten kun ajamme suht. lyhyttä matkaa niin laitamme aina ajon jälkeen auton lataukseen tolppaan.

Rakenneultraan sain ajan silloin np-ultrassa ja mulla se on 8.3 eli rv 20

Star Miten suloinen tuplakuva =)

Vessajuoksut
Täällä juostaan vessassa ainakin 2-3 krt yössä, päivisin en niin laske mutta usein kuitenkin :p

Fiinukka ja käpy 14+5
 
Jes, mennään tänään kattomaan omakotitaloa vuokralle :p Pitäkää peukkuja että ei oo ihan mielettömän kallis! Niin haluun sen! Vähän keskittymisvaikeuksia töissä kenties tuon takia :p

Kirjoista.. Semmonen kannattaa lukee kun Dennis Lehane, Suljettu saari, kertoa tuosta ei voi mitään koska menee idea, lukekaa!

Ihana kuva Starilla :) Voij että :)

Mulla on semmosia raivostuttavia yöheräämisiä ollu nyt joka yö kun töihin menin takasin, herään vaan ihan ilman syytä ja en saa ihan heti unta.. Tänäkin aamuna heräsin klo 5.08 ja enpähän sit saanu yhtään nukahettua ennen herätystä..
Niin ja sydämen muljahtelut on tullu takas, olivat poissa sairasloman ajan.. Eli vissiin vähän stressiä.. Pitääki muistaa niistä sanoo neuvolassa perjantaina.

Nyt jos koittas töitä tehä kuitenki vielä :p

Laura ja vauveli 14+6
 
omenaruusu zemppiä, eiköhän kaikki kuitenkin mene ihan hyvin - pidetään peukkuja.
Päivällä saa melko tiuhaan juosta vessassa ja yölläkin ainakin pari kertaa... Ja kyllähän noi kylmät ilmat osansa tekee vessahätään... kuulostaa samanlaisille noi sun tiuhat vessareissut kuin mullakin.

retuli82 & Fiinukka jos autossa käytetään webastoa, ohje on, että pitäisi ajaa ainakin puolet enemmän kuin mitä on webastolla lämmitykseen käytetty aika eli jos olet webastolla lämmittänyt esim. varttitunnin niin pitäs ajaa puoli tuntia vähintään - mielellään enemmänkin, että kerkee akku latautua. Meilläkin on autossa webasto, mutta on myös lohkolämmitin sisähaaroituksella eli voi laittaa joko roikan nokkaan tai lämmittää webastolla. Jos ajamme lyhyitä matkoja, emme käytä ollenkaan webastoa... juuri siitä syystä, että syö valtavasti akkua. Meillä on 2006 ostettu tila-auto, eikä ongelmia webaston suhteen ole ollut.

Star86 onpa ihana ultrakuva kaksosista :heart: .

heidik86 liitoskivut ovat todella kivuliaita ja tuntuvat tuolla jalkovälissä. Eivät tunnu paineen tuntuna vaan kuten joku tuossa mainitsi aiemmin niin paremminkin kuin puukkoa työnnettäs alapäähän ja ne on niin kivuliaita, et ei sillä hetkellä kyllä käveleen pääse huutamatta - ainakin itellä on ollut - voihan niissäkin olla eroja eri ihmisillä.
Rakenneultra: aika moni tuossa jo aiemmin mainitsikin kuten minäkin, että kaikilla paikkakunnilla ei kutsuta ultriin. Tällä meillä pitää itse soittaa aika ultraan sitten kun neuvolan täti siitä mainihtee.
Vakuutuksista: Sitä en tiedä mikä on paras, mutta meille paras vakuutus on ollut Tapiolasta, kuten oli jollakin muullakin hyvät kokemukset samasta vakuutusyhtiöstä. Tapiolasta on saatu tytön atooppiseen ihottumaan kaikki lääkäri- ja lääkekulut, gefilus-kapselit, d-vitamiinit, supot, panadolit ym. lääkkeet takas. Viime kesänä saatiin vuoden lääke- ja lääkärikuluista omavastuun vähennyksen jälkeen takaisin 1550 ? eli ei mikään pikkusumma. Ja jos vakuutusta ei olisi ollut, niin tuotakaan rahaa ei olis saatu mistään takas....

 
heippa kaikille pitkästä aikaa.

hirveesti tullut kirjotuksia tänne,perässä ei pysy,kaikkea ei ehdi etes lukemaan.mitähän kaikkee täällä onkaan tapahtunut.olen ollut niin väsynyt nyt että ei oo etes tänne jaksanut tulla.koskaan en ole näin väsynyt ollut vaikka 3 raskautta on takana.

tänään oli neuvola.mulla oli ketoaineet koholla,mitähän se meinaa ja mistä johtuu?tietääks kukaan?onko vaarallista?paino oli puonnut kilon viime kerrasta.sydänääniä ei saatu kuulumaan ekalla laitteella,sitten vaihdettiin laitetta ja johan ne kuului selvästi.ehdin jo säikähtää,kun kuiteski eka laitteella etsittiin niitä ääniä vaikka kuinka kauan.oli sellainen lasten neuvolaan perehtynyt hoitaja mulla,joten oli kaikki käynnillä vähän epäselvää.

voimia danalle ja toivottavasti kaikki olisi pian ok.

smms: minulla on viikkoja vasta 14 ja liitoskivut jyllää täällä täysillä.eli ei siihen 30 viikkoa tarvita.minulla on pelkästään isumatyö joten sillä on osuutta varmasti asiaan.

oulun terveystalolle sain käskyn mennä ultraan,huomenna menossa kuulemma kunnan th sinne tutustumaan,saan sitten ajan vasta ensi neuvola käynnillä sinne.aikas myöhäseen se ajan saaminen menee kun aattelee,että mulla neuvola on seuraavan kerran helmikuun lopulla ja maaliskuussa pitäisi olla jo se ultra,sinne varmasti jonoa kun kaikkien oulun lähikuntien odottajat sinne menossa.plaah.onkos smms ym. oululaiset odottajat saaneet sinne jo ajan ja onko siellä tosiaan se 4D ultra kaikille sitten?

vaan ei kai tässä kummempia,hyviä vointeja kaikille =)

virpi ja kullannuppu 14+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja heidik86:
Ärrieri.. Mainitsit nuo liitoskivut? Ja kyselin niistä jo aiemminkin.. mutta osaisitko siis sanoa/kuvailla, millaisia nuo liitoskivut ovat? Itselläni ei ensimmäisen raskauden aikana ollut mitään kipua, mut nyt on ollut "kipua/paineen tuntua" nivusissa tms.. Niin mietin, että oiskohan ne noita, vai onko ne jotain muita kasvukipuja tms..:)
Ne liitoskivut tuntuu pahimmillaan kun liikkuu/nousee ylös tuolilta jne. ja se on kovaa vihlaisevaa kipua häpyluussa eli ihan siellä jalkovälissä ja säteillen jopa nivusiinkin joskus. Paineen tuntua se ei ole, vaan terävää kipua, ihan tekee mieli huutaa.....kauhean vaikeaa kävellä mutta kun pääsee liikkeelle ja pysyy liikkeessä niin kipu hellittää sitten.

Rakenneultra-aika varattiin np-ultran yhteydessä, täällä ei kutsua tule vaan aika pitää itse varata.

star: mahtava ultrakuva, kiitos siitä :)

Potkuja en vielä tunne, odotan jo malttamattomana....

ärrieri 15+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja virpi1980:
oulun terveystalolle sain käskyn mennä ultraan,huomenna menossa kuulemma kunnan th sinne tutustumaan,saan sitten ajan vasta ensi neuvola käynnillä sinne.aikas myöhäseen se ajan saaminen menee kun aattelee,että mulla neuvola on seuraavan kerran helmikuun lopulla ja maaliskuussa pitäisi olla jo se ultra,sinne varmasti jonoa kun kaikkien oulun lähikuntien odottajat sinne menossa.plaah.onkos smms ym. oululaiset odottajat saaneet sinne jo ajan ja onko siellä tosiaan se 4D ultra kaikille sitten?

virpi ja kullannuppu 14+1
Meillä th:lla oli tieto, et Oulun terveystalolle olis ultrat siirtymässä, mutta ei mitään tietoa vielä käytännöistä, kun ei ole Terveystalolta tullut mitään ohjeistusta. Kaikki tuntui olevan hakusalla.... :( . Enpä tässä tiiä vielä mihin sitä ultraan sitten mennään ja milloin, kuitenkin on jo rv 16+2 menossa. Ens viikolla ollaan Dubaissa 9.2.10 asti ja 10.2 oltais vasta kotona. 12.2 mulla on neuvola, et jospa siellä sitten selviää... silloin kuitenkin jo viikkoja 18+4. Netistä katoin, et tuolla Oulun Terveystalolla olis 4D ultra ja yhtenä ultraana Järvelän Ilkka, joka on aivan ihana lääkäri. Ilkka ultras meillä molemmat ultrat Oys:ssa esikoisen aikaan. Ja paljon on muutkin ko. lääkäriä kehuneet, mm. täällä netissä.
 
SMSM , sitä aina oppii joka päivä jotain uutta :D Oli jo aamulla sitikan huollon kaa puhetta tuosta webaston käytöstä, et kaupunkiajossa on aiks kiro jos sitä käyttää, kun ei kerkee akku latautua... mulla on 2009 vuoden C5, joka viime talvena olikin pitkässä ajossa, työmatkaa oli 77 kilsaa suuntaansa eli sillon ei tosiaankaan ollu tätä ongelmaa. Nyt viime kesänä muutin tänne toiselle paikkakunnalle eron myötä lähemmäs työpaikkaani ja enpäs tuota webastohommaa tienny olleskaan.... Täytyy harkita moottorilämmittimen laittoa tai sitten vaan käyttää webastoa noin 10-15 minuuttia aikaisemman puolen tunnin sijaan.

Star , ihan ihkupihku kuva :heart:

Heidik86 , täälläkin varattu rakenneultra samal keikalla kun oli niskaturvotus.... joka olisi sitten 1.3.

Potkuja odotellessa, retuli :wave:
 

Yhteistyössä