Heinäkuun Hurmaajat 2010 Tammikuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Heips!

Hmmph, söin just vahingossa puolikkaan sämpylän, jossa oli tuorejuustoa päällä. Ostin sen työpaikan kahvilasta ja kassalla vielä sanoivat, että levite on Keijua! Mrrr. Petkuhuiputusta! Nyt on sitten tyhjä massu ja pitäis lähtee jumppaamaan. Onneksi ei oo tämän isommat ongelmat tänään. :)

Meinaan mennä BodyCombat tunnille. Pakotan itseni ottamaan rauhallisesti. Haluan käydä vielä kun en usko, että parin kk:n päästä enää tuntuu hyvältä.

Olipas turhaa jorinaa, illalla lisää jos Greyn Anatomialtani ehdin. ;)


 
lääkärineuvola takana ja nähtiin meidän pieni ihme ultralla ja kuultiin myös se ihana sydämen syke :heart:

paino: -1kg, lähtöpainoon
rr: 127/67
:heart: 150
pissa:eek:k

rakenneultrasta saatiin aika jo np-ultrassa ja se ois sitten 4.3. Jos olette kättärille menossa ja lähete laitettu niin kannattaa soitella perään ne kuulemma hukkaa niitä lähetteitä jonnekin.. ihan vaan vinkkinä..

vessassa käynneistä aika usein joutuu käymään, ja no yöllä jouttu muutenkin heräillä tytön takia, niin usein samalla käyn siellä.

ON: meillä tuplarattaat jo melkein ostettu, raha ei oo vielä vaihtanut omistajaa, ja vaunutkin vielä myyjällä, mutta saatiin tosi halvalla ystävä pariskunnalta vähän käytetyt. Jee jee!!
Oma olo suhteellisen hyvä, hieman on väsy, mutta tää on niin tuttua, että aivot on puoliksi jäässä koko ajan. Maha kasvanut hieman, itse sen huomaan, mutta tuskin muut. Potkut tosi hentosia mahassa, välillä paremmin ja välillä pitää oikein miettiä että oisko vai ei.
Kauhea suolaisen himo on koko ajan, en tiedä mikä ois paras tuohon himoon, en ole vielä keksinyt sellaista suht terveellsitä vaihtoehtoa,

Emmy 15+1
 
Iltaa.

Hirveesti tullu tekstiä päivän aikana, mä ku olin tosi tunnollinen työntekijä tän päivän. En edes poikennut täällä :eek:

Täällä on toinen neuvola takana. Kaikki oli ok. Paino noussut noin 210g / vko. Verenpaineet tietty vähän kohollaan (143/88 ja 132/91). Ja kaikista tärkeintä vauvan sydän löi 150. :heart:
Seuraava käynti 22.2. ja rakenneultra on sitten jo 4.3. Jorvista saatiin rakenneultra-aika jo sillon ku käytiin siinä ekassa ultrassa.

Vakuutusta olen kyllä tosissani harkinnut. Ja ite oon vielä vakuutusyhtiössä töissä niin saan henkilökunta-alennukset, joten varmasti joutuu vakuutuksen ottamaan omasta työpaikasta :) Miten noi vakuutukset menee ? Eli jos otan sen ennen syntymää niin eikös se sitten korvaa kaiken mitä siitä hetkestä eteenpäin tulee ? Huomaa etten ite käsittele kuitenkaan vakuutuksia vaan muita juttuja.

Töissä sain kerrottua osastopäälliköllekkin uutiset. Ihanasti se kyllä suhtautui ja ku ottaa vielä huomioon että kyseessä on mies. Muutenkin päätin olla töissä julkiraskaana. Tosi moni, joiden kans oli puhetta asiasta oli ihan yllättyneitä ku eivät ole mitään tajunneet / huomanneet.

Täällä vaan kipuilut jatkuu. Neuvolassa sanottiin et on kasvukipuja. Viimekin yönä tuli taas niin kovin "puukkoa" tonne alavatsaan. Tuli vaan mieleen et voiskohan olla jotain kystia tuolla munasarjoissa ? Ku jotenkin ehkä niille paikoille osuu kivut... Pirullisen lamauttavia vaan :(

Mä siirryin kans tänään äitiyshousuihin ja oli huomattavasti mukavampi istua töissä ku ei puristanu ja maha sai olla ihan miten halus. Enpä taida enää luopua. Pitäis vaan jostain löytää vielä toiset, mielellään mustat, ettei koko loppuaikaa joutuis kulkee samois housuis.

Tosi ällöö ku hirveitä vuotoja, ei siis mitään veristä vaan ihan tätä väritöntä. En tiiä et missä kohtaa siitä pitäis sitten huolestua ? Ei varmasti riitä että joka päivä joutuu käyttämään jotain suojusta ja ku ei oo mitään kutinoita. Ällö aihe, mutta en varmasti oo ainoo...

Parempaa vointia pahoinvoiville ja kivuista kärsiville.

 
Mulla menee hermot! Argh!

Kävin just bodycombatissa ja mun treenisykkeet huiteli välillä 150-180 (enimmäkseen noin 160), mikä on mulle tosi alhainen treenisyke, mutta suositusten mukaan kai se ei enää parin viikon päästä (rv 20 eteenpäin) sais kovin kauaa olla yli 140 putkeen. Siinä sitten sätkyttelin ihan iisisti ja ei tullut kunnolla edes hiki, hengästymisestä puhumattakaan...

Ja nyt mulle tietty tuli kauhee paniikki, että vauvalle tuli joku vaurio kun syke oli niin korkeella. Mutta jos mä en itse edes hengästy kunnolla niin eihän vauvalle VOI tulla hapenpuutetta?! Mitä ihmettä tapahtui maalaisjärjelle? Mä kirjaan kohta itseni jonnekin hiton hoitolaan... Miksei voi vaan olla rennosti ja liikkua omien tuntemusten mukaan tuijottamatta jotain prkl sykemittaria.

Että silleen - mulla on tänään selkeesti kiukkupäivä. :D

Kurja juttu teillä Pai ja muut noiden kipujen kanssa. :( Itse oon päässyt tuossa suhteessa vielä helpolla... Saas nähdä tuleeko kipuja vielä.

Meen syömään nyt tonnikalapitsaa ja tuun takas vasta kun kiukku on laantunut (eli ehkä tuolla heinäkuun loppupuolella :LOL: )
 
Olivia81 Juu tiedätkö ku mulle tuli ihan kauheet morkkikset kun tossa joku ehkä kuukaus sitten kävin stepissä ja syke huiteli siellä 160 paikkeilla hetkittäin. Sillon päätin että en mene ennen ku sitten synnytyksen jälkeen steppiin ja noihin rankkoihin jumppiin. Nytkin kaikilla tunneilla kyttäilen mittaria ettei nousis yli 140. Tietty hetkittäin voi, mut ei kait oikein muuten.
Mä en tosiaan tiiä et mikä on sitten totuus noissa asioissa. Kaipa se ois vaan parempi löysätä tahtia ja sitten tehdä matalalla sykkeellä pidempikestoista liikuntaa, kyllähän siinäkin hiki tulee.
Enkä nyt uskois et vauvalle mitään ongelmia tosta tuli.
Mut tietty jos tuntuu niin voi soittaa neuvolaan, sitä vartenhan ne siellä on.
 
pai ja olivia lainasin kirjastosta kirjan "Liikkuva äiti" ja siinä sanottiin sykkeistä seuraavaa: sikiön sykkeen perustaso on noin 140 ja äidin liikunta teholla 70-80% maksimisykkeestä nostaa sikiön sykettä noin 10-20 lyöntiä. Kasvu on sitä suurempaa, mitä pidemmällä raskaus on ja mitä pitkäkestoisempaa rasitus on. Äidin liikunnan 80-90% maksimisykkeestä on havaittu laskevan sikiön sykettä, mutta se nousee nopeasti normaalille tasolle. Siitä, kuinka paljon sikiö kestää kuormittavaa liikuntaa, ei ole tutkimustuloksia. 150 sykeraja, jota voidaan pitää turvallisena sykerajana, perustuu tutkimuksiin kohdun verenkierrosta ja sikiön sykemittauksista äidin liikkuessa.
(tämä ei ole ihan suora lainaus, kun en koko kappaletta jaksa kirjoittaa) Lähde: Virva Pisano, Liikkuva äiti - opas odotusajan ja synnytyksen jälkeiseen liikuntaan.

Eli siis minä käsitän asian niin, että suositus on 150, äidin normisyke vaikuttaa kuitenkin siihen, mikä on kohtuullista ja se, jos syke hetkittäin menee yli suosituksen, ei vielä tee vauvalle suurempaa haittaa. Korjatkaa jos olen väärässä.
 
Hei! Ja kiitos kaikille kannustukksesta
=)

Olen yhä täällä sairaalassa mummojen keskellä, huomenna tai perjantaina pääsen mahdollisesti pois. Koko ajan olen ollut tipassa, varmaan jo 6 pussi liuoksia on tiputettu suoneen, kroppa oli tosi kuiva.
Olokin on paljon parempi ja virkeämpi, tunnen olon jo vähän omaksi itsekseni; duraceljänikseksi :D Mukavaa olla välillä virkeä, kuin väsynyt ja masentunut. Mieskin oli sitä mieltä, että oon pitkästä aikaa oma itseni. Eilen kyllä helpotti kun mies tuli tänne sairaalaan, oli jotenkin lohduton olo silloin, tartin haleja ja helliä sanoja. Ihan hormoononeja täynä, tunteen oli ihan pinnassa.

Sain tänne läppärin tänään, muuten oon puhelimella lueskellut teän juttuja. Kivasti puhelin tiletti, kun eilen pistin pikapäivityksen, tuli sama viesti ties kuinka monta kertaa.

Virpi1980 Ite ainakin käsitin, että ketoaineet tarkoittaa sitä, että elimistössä ei ole tarpeeksi hiilihydraatteja vaan ne alkaa polttaa elimistön rasvavarastoja, jolloin paino tippuu. Ja se rasva ei ilmeisesti sellaisenaan kelpaa elimistön polttoaineeksi vaan se aiheuttaa jotain happoja, joka aiheuttaa jonku myrkytyksen... Ite olen täällä sairalaassa sen takia, kun mun ketoarvot oli liian korkiat, väriasteikolla ne oli kirkuvanpunaiset (neuvolassa käytetään väriasteikko arvioivaan tasoa) se on pahin taso. Paino mulla oli noin 6kg miinuksella.. Jos näitten tipusten myötä olo helpottais ja vois kotonakin syödä kunnolla :)

Dana88 & Pikkune 16+5
 
Juu, täällä päästiin jo morkkiksesta. :) Luin raskaudesta ja liikunnasta seuraavaa vauvakuume.com -sivulta.

Terve nainen voi harrastaa liikuntaa normaalisti noin 24. raskausviikolle. Sen jälkeen fyysinen kuormitus, jossa syke nousee yli 15 minuutin ajaksi yli 150 lyöntiä/min., voi heikentää istukan toimintaa ja aiheuttaa sikiölle vaaraa.

Ja tosiaan niinkuin Marta sanoi, mäkin uskon, että tämä 150 ei ole kaikille sama raja vaan yksilöllisiä eroja on paljon. Luulisin, että 150 on sellainen satavarma kaikille? Itse olen liikkunut tosi aktiivisesti yli kymmenen vuotta ja mun treenisykkeet on aina korkeella, voin esim ihan hyvin jumpata pitkiäkin pätkiä 190 sykkeellä eikä tunnu pahalta. Max. syke taitaa olla 217. Ja leposyke ennen raskautta 50 pintaan eli kunnonkin pitäisi olla kohdallaan.

Ois se niin ihanaa, kun ois raskausajaksi yksi absoluuttisen totuuden kertova raamattu ja sen ohjeita pitäis sakkojen uhalla noudattaa piiruntarkasti!

dana Onpa kiva kuulla, että voit jo paremmin! Toivottavasti pääset pian kotiin. :)
 
Liikuntasykkeet Tää on taas tätä, että omat hysterisoinnit tuntuu maailman järjellisimmiltä, mutta muita pitää ihan höynähtäneinä :D Toisin sanoen: munkin maksimisyke on yli 200, eikä 160 oo mulle jumppatunnilla syke eikä mikään. Kaikkien sykkeet on ihan yksilöllisiä, ei se 150 mikään haamuraja oo (jopa neuvolatätini sanoi näin) ja siitä sikiön hetkellisestä sykkeen laskusta ei ole todettu olevan mitään vaaraa sikiölle. Jos itellä henki kulkee eikä kroppa hajoa täysin, niin eihän jumppatunnin korkeasykkeinen osuus nyt koskaan kestä yli 50 minsaa (jos sitäkään), eikä se syke silloinkaan koko ajan ole mikään 180. Vaikka syke ois vartin putkeen 170, vauva voi ihan hyvin.

Turun Sanomissa oli just ihan hyvä artikkeli teemasta: http://www.ts.fi/teemat/terveys/103674.html

Kyllä ihmiset nyt on aika monta vuosituhatta synnytelleet etupäässä täysin terveitä lapsia kaiken maailman viidakoissa ja raataneet synnytykseen asti heinätöissä hirveessä rasituksessa ja ilman sykemittareita =) Kyllä omaan kehoonsa pitää sen verran luottaa että jos ite meinaa kuolla niin sitten vähän relaa. Kyllä kroppa suojelee sitä lasta ihan viimeiseen asti, sitä on vaikea missään kuntokeskuksessa "rikkoa".

Ps. Meillä ohjaaja sano just tänään hikijumpassa että vatsalihaksiakin voi tehdä vaikka viikolle 39 (toisin kuin joskus jupistaan), jos olo on hyvä. Se, että lihakset muodostuisivat jotenkin liian "kireiksi/hyviksi" on aika uskomattoman harvojen ja valittujen ongelma :LOL:

Pps. Syön joka päivä Wayne's Coffeessa skonssin ja kasan Philadelphiaa (joka on pastöröitua). Söin myös eilen sushisetin. Pakko täällä on jonkun on kapinoida.. :p
 
kardemummma Kiitos hyvästä linkistä (ja järjen äänestä!). Itsellä aina välillä järki pukkaa sumenee... Taidan jättää tuon sykemittarin kyttäyksen vähemmälle ja keskittyä kuunteleen omaa kroppaani liikunnan aikana. :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
kardemummma Kiitos hyvästä linkistä (ja järjen äänestä!). Itsellä aina välillä järki pukkaa sumenee... Taidan jättää tuon sykemittarin kyttäyksen vähemmälle ja keskittyä kuunteleen omaa kroppaani liikunnan aikana. :)
Enkä siis tarkoittanut mitenkään ylimielisesti/ilkeästi vaahdota :hug: Itehän melskaan täällä päivittäin jotain tyyliin "minulta lohkesi etusormen kynnestä pala, kuoliko lapseni samalla?" eli kaikki tässä yhtä sekasin on :D
 
Voi että noi kardemummman kirjoitukset saa mut aina hyvälle tuulelle :). Ihanaa, kun on joku järjen ääni (Oliviaa lainatakseni) , mutta ystävällinen sellainen! Mutta on se jännä, miten erilaisista asioista sitä panikoi ja sitten taas joistain ei ole ollenkaan huolissaan, vaikka ehkä pitäisi. Syömisistä sen verran, että mäkin söin tiistaina töissä voileipäkakkua, jossa oli lohta, enkä todellakaan tiedä, oliko se jossain vakuumissa tehty. Ei käynyt edes mielessä suoraan sanottuna. Mutta sitten samaan aikaan olen ihan kauhusta kankeana, että ei varmasti ole vauva enää elossa (ja nyt on turha muistuttaa, niistä mahdollisista liikkeistä...se, että tunsin ne maanantaina ei enää eilen rauhoittanut mua ollenkaan) , joten soitin kuitenkin sinne neuvolaan ja menin ylimääräiseen sydänäänien kuunteluun. Lopputulos: kymmenen minuutin käynti ja huolet taas hetkeksi pois, eli kaikki oli kuten pitääkin. Ja vaikka ei saisi stressata, niin ei sille aina voi mitään.

Pai onko sulla ollut kovat menkkakivut ennen raskautta tai onko koskaan ollut ajatusta, että voisi olla endo? Mulla yhdellä tutulla oli todella kivulias raskaus ja hän mietti, voisiko kohdun alueelle olla jotain kiinnikkeitä, jotka sitten repeili kohdun kasvaessa. Hänellä siis ei ole mitään diagnoosia, mutta itse oli välillä miettinyt menkkojen runsauden ja kipujen perusteella, josko jotain endoon liittyvää olisi. Toivottavasti ne jossain vaiheessa helpottaa!

Dana hyvä, että alkaa elämä voittaa pikkuhiljaa. Toivottavasti kunnon nesteytys nyt hoitaa hommansa ja voit kotonakin alkaa viettää normaalia elämää. :flower:
 
dana jaksuja sinne sairaalaan. Hyvä kuitenkin kun saat hoitoa ja pääset pian pois. :heart:

ja lisää neulojia, kivakiva! =) Mulla on nyt puikoilla pikkuiselle villahousut. :heart:

Kiitos kaikille lohduista koissun pois menon vuoksi :heart: Kyllä on ollut raskasta. Vielä ei pysty puhumaan oikein akusta ilman että tulee niin paha olla ja itku (ikävä) kuvia oon muutaman kerran koittanut katsoa mutta heti alkaa kyynelvirta. ehkä sitten ajan kanssa... :heart:

Mulla oli muutaman päivän mieli tosi maassa että pikkuisella ei ole kaikki ok. Maanantai-iltana (sinä päivänä koissu meni taivaaseen) mulla särki koko illan vatsaa tosi paljon. en voinut kuin maata. kai siinä jotenkin kaikki se stressi ja suru laukesi niin (??) sen jälkeen en tuntenut mielestäni muutamaan päivään liikkeitä kuten olin päivittäin tuntenut. Huoli oli jo valtava ja sitten itkin sitäkin.. No, eilen illalla taas tunsin pikkuisen. helpotti!! :heart:

liikunnasta mä en harrasta muuta liikuntaa kuin kävelyä. Tuntuu ettei mihinkään ohjattuihin ehtiskään. kävelylle pääsen silloin tällöin, viikonloppusin helpointa kun mies kotona. Nyt on kyl ollut niin kylmä että sekin on jäänyt. mutta ehkä toi tosta lauhtuu... taas mittari näyttää -20. :p

tuplarattaista tuli ostettua sellaset silloin kun toinen syntyi ja ikäeroa tuli silloin 1v 7kk. Nyt ne on kaverilla ollut lainassa kun kakkosen ja kolmosen välillä ikäeroa 3v joten ei tarvittu enää silloin. nyt saadaan rattaat takaisin kun kolmosen ja nelosen välinen ikäero tulee olee n 1v 4kk. :heart:

vielä kaksi viikkoa ultraan.. :p

sadee80 & rusina 17+4 :heart:
 
Huomenta vaan taas.

Täällä meni yö ihan ok jopa, ei ainakaan pahasti kipuillut. Tosin eilisen illan taas vihloi ihan kunnolla :(
Ja nyt aamustakin tuntuu että taitaa tulla vähän kipuinen päivä meikäläiselle.

Marta Mulla on joskus nuorempana ollu tosi kovat menkkakivut ja tietty vielä jatkuivat vaikka söin pillereitäkin. Kipuihin vedin aina 800 mg buranaa tms. Ja nyt ennen raskautta ei ehtiny olemaan ku vissiin kahdet menkat ja sillon aina lääkitsin itteäni jo ennen ku kipu tuli, joten en tän iän kiputilannetta osaa sanoa...

Mä täällä jo mietin että ottaisin ajan yksityiselle gynelle ja kävisin näyttämässä itteäni siellä. Ja siis hakemassa mielenrauhan. Ku tulee mieleen ettei ois mikään tulehdus tuolla kohdussa tms ? Mutta kai sekin oireilis jotenkin muutenkin ? Esim. kuumeella ? En tiiä. Ehkä mä katon ens viikkoon asti ku ei se terkkari pitäny mitenkään vakavana näitä kipuja. Ja kunnalliseen varmasti on vaikee päästä. No tossa duunipaikan viereisellä yksityisellä ei ollu enää aikoja tälle viikolle, joten katon nyt ens viikkoon asti.

Ei oo helppoa tää odottaminen. Aina jotain huolia ja murheita. Jos ei kpuja ja vuotoja niin sitten jumppasyke.

Muuten tavallaan huvittavaa että tässä vaiheessa raskauttahan pitäis monien oppaiden mukaan makkarissakin alkaa taas olemaan säpinää, mutta... Eipä oo näkyny ! Iltasin on monesti niin poikki ettei mielessä oo muuta ku nukahtaminen.
 
pikaseen tulen laittaa jotain ennen ku pitää koittaa lähtee asioille..

dana ihanaa että voit jo paremmin... :hug:

pai80 Anteeks ku en varmaan helpota sun oloa, mutta mulla on ollu 3 kohtutulehdusta, viimesin just ennen ku raskauduin, ja ei ole ollut muita oireita ku kipu... Kuumetta ei ole ollut kertaakaan. Ja sitten seksin jälkeen haistaan ihan mädälle kalalle.. :D yök..
:D Soita vaik viel sinne neuvolaan ja sano että oot tosi huolissaan just tosta kohtutulehduksesta. Mulle kyl sanottiin ku viimeks oli että raskauden aikana kohtutulehdu on tosi harvinainen... :hug: jaksuja

Susanna + papu 18+0 POKS
 
susanna85 Mä tulin siihen tulokseen että varaan ens viikoks tohon yksityiselle gynelle ajan noiden kipujen takia. Kun lähinnä vaan mielenrauhan tarvitsen.

Ihan kun tuolta masusta alkais tuntumaan jotain liikehdintää aina välillä.
Missä kohtaa ne liikkeet tuntuu yleensä ekana ? Tuskin kuitenkaan vielä kyljissä ? :LOL:
 
kiitos danalle kun autoit minua ymmärtämään missä ketoaineissa on kyse,muistaakseni terkka sanoi mulle että ne on plussalla tai koholla,en siinä sitten pöljyyksissä tajunnu kysyä niistä mitään,aattelin vaan ettei se ole tärkeetä kun ei se siitä sen enempää maininnu.kyllä se kyseli että miksi painoni on puonnut jne...minulle ei vaan ruoka ole maistunut samallalailla kuin ennen,mitään ei tee juuri mieli,ruoka aikanakaan en syö kuin noukkimalla sieltä täältä ja hienoa että dana voit jo paremmin,tsemppiä kotiin pääsyyn odotukseen.plaah,vaan töihin tästä on lähdettävä,ei millään jaksais.
 
Uusi päivä ja uudet kujeet! Jäädyn täällä toimistolla - köyhä firma, kun ei ole varaa lämmittää tiloja. Mrr...

kardemummma En ottanut järjen ääntä ollenkaan pahalla! Päinvastoin, hyvin tervetullutta. :D

Pai Mielenrauhasta kannattaakin vähän maksaa, joten lääkärillä vaan käymään. Kaikki on ihan varmasti hyvin, mutta haluisin itsekin sun tilassa varmistaa. Mutta ehkä sä voisit vielä soittaa neuvolaan ja kokeilla josko pääsisit sitä kautta ilmaiseksi? Joko sulla muuten oli neuvolalääkärille aika? Sehän ois huomannut sisätutkimuksessa jos ois tulehdus.

Mulla jatkuu täällä sairaiden unien sarja. Viime yönä Dr. Phil oli Suomessa käymässä ja mä sain tehtäväksi vahtia sen passia. Huomasin sitten, että sillä on kaks passia, joista toinen on vanhentunut ja päätin mitätöidä sen vanhan leikkaamalla sen halki, mutta leikkasinkin vahingossa uuden passin ja sen sisällä olleet Dr. Phillin ajokortin ja luottokortin. Pelkäsin ihan kauheesti soittaa sille ja kun soitin, niin se raivos mulle, ettei pääse pois maasta kun hajotin sen passin... Mua pelotti siinä unessa oikeesti ihan sairaasti!

 
dana88 Hyvä että pääsit kotiin ja olokin hyvä. Toivottavasti jää pysyväksi olotilaksi. Saitko vinkkejä miten voisit välttää jatkossa nuo reissut ?

Olivia81 Sehän tässä just onkin ettei Vantaalla ole alkuraskauden lääkärikäyntiä jollei ole mitään ihmeellistä (eli äidillä jotain sairautta tms). Mä sain jo varattua ajan tohon yksityiselle maanantaiks, eli käyn siellä tutkituttamassa itteni ja samalla saan mielenrauhan. Ja luulis et se terkkari ois laittanu lääkärille jos sen mielestä ois ollu aihetta. Ja tosiaan se 60-70 eur on kuitenkin pieni hinta siitä että saa ammattilaisen tekemän tutkimuksen ja tiedon että onko kaikki hyvin. Ja siis suurimmalla todennäkösyydellä kivut on kasvukipuja, mutta aika ikäviä kyllä tuntuisivat olevan. Tänään tosin ollu rauhallisempi päivä.

Jospa sitä illalla jaksais raahautua jumppaan. Ku vaan nyt sitten jotenkin ehtis niin et pääsee viideltä alkavalle tunnille.
 
Piiiitkästäaikaa kirjottelen. Nyt kohta 2 viikkoa saikkua ja vuodelepoa takana. Kävin Oysissa useaan otteeseen ja makssin osastollakin. Tänään viikot 18 tasan. Viikko sitten oli kohdunsuu alkanut avautua joten nyt vaa lepoa ja lepoa. En saa käydä ku vaan vessassa. Pelottaa miten pienen käy. Snovat että ainaki 5 viikkoa pitäs päästä et vauvalla mshdollisuuksia. Toivotaan että nää supparit loppus ja päästäs vielä monia viikkoja eteenpäin.
Aika lailla omaa napaa mútta hyviä vointeja kaikille, etenkin Danalle
 
Zeenah tsemppiä ja jaksamista sinne, olikko millä osastolla?

Pai80 Ei mitään vinkkejä annettu, pitää vaan oottaa ajankulumista, jos se vaikka olo helpottais. Jos olo menee vielä yhtä heikoksi niin takaisin osastolle, nyt vaan toivon, että seuraavan kerran käyn sairaalassa vasta ens heinäkuussa.
 
naistentautien osastolla. ens pe olis sitte aika äitipolille, jos nyt sinne asti päästään. toivotaan parasta!! =) =) kiitos tsempitksestä, sitä kyllä nyt tarvitaan... pikkusen meinaa aika tulla pitkäksi.. onneks miehellä ens vkolla ma ja pe vapaana..
 

Yhteistyössä