Heinäkuun Hurmaajat 2010 Tammikuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Heii, nyt ihan nopee kysymys vaan.
Katon myöhemmin noi muut tän päivän tekstit, kiire lukee huomisee tenttii ja suihkuu :(

Mutta siis:
Mulla on nyt ollu pari päivää ihan järkkyjä kipuja alaselässä. Semmosia, että ihan kävely pysähtää kun sattuu ja pääsee spontaani "Auuuuu!" kiljahdus. Tuntuu ikävä vihlova paine alaselässä.
Muilla samanlaista?

Sitten musta tuntuu että muhun tungettas puukkoa sisää alapään kautta. Onko ne niitä liitoskipuja? Ei oo oikeestaa välii että kävelenkö vai istunko, se vihlova/polttava kipu tulee millon vaan ja kestää ihan silmänräpäyksen vaan ja palaa sitten hetken päästä uudelleen.

Ja vielä kaiken kukkuraksi mun nivusia kiristää hullusti ja tavallaa vatsan reunoilta. Tuntuu että joku jänne napsahtaa poikki ihan just. Onkohan ne sitten vaan kasvukipuja.. Niistäkin pääsee niitä "auuuu" kiljaisuja.

Voi miten toivon, että nää kivut ei oo tullu jäädäkseen vaan helpottais! Mulla on tosiaa ne harjottelut alkaas 1,5kk päästä ja halusin tosi kovasti mennä, etenkin siihen lähempänä kesää olevaan. Meen sillon osastolle, jossa on mm. naistentautipotilaista ja myös lapsipotilaista. Haluun haluun haluun!

Noniin. Nyt oon murjottanut tarpeeksi kipuja, nyt kuumaa suihkuu. Se helpottaa :)

Ah ihanaa että on paikka jonne voi purkaa oloa :)
 
Amati eli kohtuudella käytettynä turvallista. Mä ajattelin kuitenkin odotella, että liikkeet alkaa tuntua ja tyytyä sydänäänten kuunteluun neuvolassa. Huomenna muuten neuvola ja jännittää, että onko kaikki hyvin...

Päänsäryistä mulla vaan päänsärky jatkuu parin taukopäivän jälkeen. Oksettava olo tullut kaveriksi, miehenkin piti jäädä tänään kotiin lapsia hoitamaan. Onkohan mulla jotain raskausmigreeniä? Hyvä kuitenkin lukea, että muutkin ovat kärsineet näillä viikoilla päänsäryistä ja että tuo vedenjuonti auttaa. Sitä olen nyt koittanut juoda.

MartaIhanaa, että olet tuntenut vauvelin liikkeitä :)

Ei pysty enempää, pakko taas painua peiton alle :|

Päpsy ja pikkunöösi 14+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja helise:
Ja vielä kaiken kukkuraksi mun nivusia kiristää hullusti ja tavallaa vatsan reunoilta. Tuntuu että joku jänne napsahtaa poikki ihan just. Onkohan ne sitten vaan kasvukipuja.. Niistäkin pääsee niitä "auuuu" kiljaisuja.
Minulla on aivan samanlaisia! Mietin pitäisikö neuvolasta kysellä, mutta en kuitenkaan usko olevan vaarallisia. Toisaalta alan miettimään, mikä stressimäärä on koko ajan päällä, voisiko olla merkki huilata?

Oon oikeasti töiden takia niin puhki, että eilen istuin kylpyhuoneen lattialla itkemässä väsymystäni, ja jo etukäteen tätä viikkoa. vaikka oli sunnuntai, tuntuu kuin en olisi ollut levännyt yhtään. Hemoglobiinit ovat kyllä alhaalla...

Kuinka te olette jaksaneet? Missä vaiheessa voi sanoa et hei, mä en jaksa!? Alkaa oikeasti voimat olla loppu.

RV 14+0


:heart:
 
Sadee80 :hug:

Vakuutuksista: Me otetaan vauvalle vakuutus.. Molemmille pojillekkin on otettu 2kk ennen laskettua aikaa!

Ihanaa, mäkin olen tuntenut liikkeet aivan varmasti perjantaista lähtien, tasan rv16 :heart: Pikkunen potkii varsinkin iltaisin kun menen nukkumaan.. Ihan selviä potkuja on ollut ei mitään hentoja.. Vauvalla vauhti päällä :)

H&Mllä tuli käytyä ja mukaan tarttui NallePuh-puku ja pienet collegehousut 62cm ja ruskeat, menee sitten tytöllä ja pojalla!

Mulla ei oo sitten mitään tunnetta kumpi vauva on.. En osaa kyllä yhtään ajatella että meille tulisi tyttö, että ehkä meille on tulossa 3.poika :D Nyt on sellanen tunne, että aion kysyä rakenneultrassa kumpi tulokas on :D

Lenkillä käyty, vielä pitäis crosstrainerilla vääntää hiki pintaan ja sitten saunaan....

Jaksamisesta: Nämä aamuvuorot ottaa niin voimille, että jos 2kk sinnittelis vielä, niin sekin olis hyvä. Ajattelin pitää kesäloman ennen äippistä, niin toukokuulle tulis loma.. ja jos ei jaksa siihen saakka olla niin sairaslomaa.. Veikkaan että en jaksa, tänäänkin nostelut tuntuu paikoissa ja aamuvuorot on ihan perseestä.. Kello soi 4.50 |O |O Kyllä siinä tekis mieli jäähä nukkumaan!

Mammahousuja sais lähteä kattelemaan.. Tuulihousutkin on ruvennu kinnaamaan.. Normi farkut menee vielä kuminauhan avulla.. :D Masu on kyllä pullahtanut kunnolla :heart:


Heipparallaa :wave:


Maamin ja TOIVO-JUSTIINA 16+3 :heart:
 
helise Täällä yksi jolla noita kipuja :wave: Toi oli hyvin kuvailtu toi puukkoa alapään kautta. Välillä tuntuu et alakroppa painais yhtäkkiä jotenkin tosi paljon, eikä sitä jaksais pitää mitenkään kasassa. Viimeyönä heräsin sellaseen hirveeseen alavatsa-kylkikipuun, ihan ku joku ois työntäny tosta vatsan läpi ulkoapäin puukkoa. Mut noi kivut menee ohi yhtä nopeesti ku alkavatkin. Eli taitavat kuulua asiaan ?
Jos nyt joku käy neuvolassa ja ottaa puheeksi niin voisiko valottaa mitä sieltä sanotaan ?

Odotan Tosi ikävä kuulla et olet tossa pisteessä että tuntuu ettet jaksa. Kannattaa soittaa neuvolaan tai mennä muuten lääkärille, että saa lepoa. Ei tollanen varmasti kuulu raskauteen. Mua välillä hirvittää et oma jaksaminen ei riitä. Töissä välillä tosi ikäviä tilanteita eikä ilmapiirikään mikään paras mahdollinen.

Mä kävin crossing-tunnilla ja aika pian tunnin alkamisen jälkeen alkoi tuntua että pissat tulee housuun ja noita lantioluita alkoi vihlomaan. Että taitaa crossailu-tunnit olla meikäläisen osalta ohi, ku siinä kuitenkin tulee sellasta ylös-alasliikettä, samaan tyyliin ku juostessa.Taidan pikkuhiljaa alkaa siirtymään pehmeämpiin lajeihin. Onkos muut käyneet pilateksessa, balletonessa tms vastaavilla tunneilla odotusaikana ?

Kattooko joku muu Salkkareita ? Ihan oudon näkösesti kuvattu.

 
Meillä on rakenneultra rv 20+4 eli kutakuinkin tasan kuukauden päästä. Sinne kun malttais.

Mun masu on alkanut kasvaan ihan hillitöntä vauhtia! Tänään viimeksi sanoi yks työkaveri, että joka kerta kun nähdään, maha on isompi. Ja nähdään kuitenkin vähintään joka toinen päivä. :D Musta tulee tällä menolla ihan hillittömän kokoinen!

Mä yritin kans eilen illalla muka kauheesti tunnustella jotain liikkeita masusta, mutta ei niistä ottanut selvää. Tottahan siellä kuplii ja poreilee, jos oikein alkaa miettiin. Odotan vielä muutaman viikon ja alan tunnustelemaan sitten uudelleen.

Katsoiko joku muuten Matkaoppaat tänään Neloselta? Katsoin ekat 15 min, mutta sitten oli pakko vaihtaa kanavaa kun iski niin kova myötähäpeä... Miten suomalaiset voi olla noin juntteja?! =)
 
Mulla muuten kans alkaa masu kasvamaan. Tuntuu et viimesten kahden viikon aikana alkanu tosiaan turpoamaan. Vielä kuitenkin omat housut käytössä, tosin hiuslenkillä jatkettuina.
Jospa sitä kohta siirtyis äitiyshousuihin. Jos vaikka neuvolan jälkeen, ku saa taas todisteita elämästä masussa.
 
Pai80: Saliksien ilme oli hieman muuttunut, tuossa on linkki siittä http://www.mtv3.fi/ohjelmat/sivusto2008.shtml/draama/salatut_elamat/uutiset_kevat_2010?1041666


Lähtis nukkuun, huomenna neuvola.

Dana88 & Pikkune 16+3
 
Pai80 Usko pois, on siellä elämää! Ei sun muuten tarvis viritellä hiuslenkkejä housuihin vyötärön jatkoksi. ;) Kannattaa kyllä siirtyä äippävaatteisiin - itse aloin käyttään jo rv 13 ja helpotti olo tosi paljon, vaikkei maha ollut sillon paljon kasvanutkaan.

Odotan Millainen työterveys teillä on? Mene ihmeessä juttelemaan lääkärin kanssa ja kerro, että olet tosi väsynyt. Kyllä nuo itkukohtaukset on yleensä merkkejä tosi kovasta stressistä ellei ihan loppuunpalamisesta. Raskaana ollessa pitää ottaa sellainen asenne, että oma ja vauvan hyvinvointi on kaikista tärkeintä ja työt ei oo siellä prioriteettilistan päässä! Toisalta, tiedän varsin hyvin, että saikku joskus vaan lisää stressin tunnetta (työt kasaantuu, työkaverit kuormittuu jne.), mutta tässä tilassa terve itsekkyys on tarpeen. Eli lääkärille vaan! Ja neuvolassakin kannattaa ottaa puheeksi. Paljon tsemppiä ja jaksamista sinne. :hug:

 
Mulla on ruennu olemaan nyt melkeinpä jatkuvasti alaselkäkipua, melkein tuonne persauksiin silleen puristamalla sattuu ja kävely välillä tosi jäykkää. Selällään makaaminen tuntuu pahentavan tätä, eli loppunut multa jo selällään nukkuminen..

Mulla on edelleen omat housut käytössä, alkaa jo vähän kireempää oleen mut menee vielä, osassa kyllä joutuu jo ponnari kikkaa käyttämään mut suurinosa menee ilmankin.

Hyi hitto kun oli tänään mielettömän paha olo töissä ennen töistä lähtöö.. Eipä oo ikävä ollu sitä tunnetta.. mutta jospa se tuosta..

Jahas, jos lähtis nukkumaan päin tästä...Ainiin, näin viime yönä unta et olin saanu vauvan :)

Laura ja vauveli 14+4
 
Danalle voimia pahoinvointiin! :hug: mitään vinkkiä ei oikeen oo antaa, mitä ei täällä jo olis joku ehdottanu. Toivottavasti neuvolassa osataan auttaa! Akupunktio voi auttaa, tai sit ei. Mutta neulat on oikeestaan aika ok, kunhan et kato niitä. Mä kävin edellisessä raskaudessa issiaksen takia ja oli kiva kokemus. Ne neulojen laitot kyl tuntu, muttei pahalta, eli suosittelen lämpimästi!

Sadee80 samaten iiiso :hug: koiran kanssa kovasti jaksamista! Meiltä lähtenyt 2 rotikkaa taivaaseen, narttu alle vuosi sitten, viime keväänä selkä/lonkka kipuilujen takia. Ei oo helppo paikka, mutta ajan kanssa se helpottaa. Puhukaa asioista ja tunteista paljon kotona!

Marta :heart: liikkeiltähän ne kuulostaa! Ihanaa!

Odotan, mun mielestä saa sanoa, ettei jaksa, sitten kun ihan oikeasti ei enää jaksa. Ja sun kertomus kuulosti just siltä, että se raja tuli nyt vastaan. Soittelepa neuvolaan/työterveyteen ja kysy saikkua, lyhytkin hengähdystauko saattaa riittää!

ON: mulle ei mahdu toppahousut enää montaa viikkoa, joten toivotaan että pakkaset kohta alkais helpottaa. Tosin en kyl tiiä, mihin ulkohousuihin mahdan mahtua. Et jotkut ylisuuret tuulipukupökät (=miesten osastolle siis) pitää varmaan hankkia kevääks, töissä kun on pakko olla ulkona.. Onneks pilkkihaalarissa on pikkasen enempi tilaa, ku toppiksissa, että sitten heilun sen kanssa pihalla, mut ei voi mitään.
Ja nukkumaan..
Kepsukka + masukki (15+3)
 
Kiitos kaikille, olette ihania. :hug: Aku tosiaan oli täysin perheenjäsenn. Niin rakas. Niinhän siinä kävi että eilen vietiin eläinlääkäriin tutkimuksiin että mikä on ja parempi oli päästää pois. :'( :'( Olihan se jo vanha. Parempi sillä on nyt olla, mutta tokihan tämä ikävä on ihan suunnatonta. Itketty on ja paljon ja puhuttu lasten kanssa että Aku meni koirien taivaaseen. Kyllä on niin tyhjä olo. Suurensuuri suru. :'( :'( :'( :'(
 
Voi sadee :hug: Mullakin siirtyi noutajavanhus viime kesänä taivaaseen ja en ole edes vielä pystynyt kommentoimaan sulle mitään, kun tekee vieläkin niin pahaa :| Mä jouduin olemaan pari päivää viimeeks saikulla, kun itkin koko ajan ja ei ois ollu kovin "edustavana" töissä. Parempi se sille koiralle on päästä lepoon, jos on vaivoja :hug:

Toinen mitä Dana tulee mieleen voisi olla vyöhyketerapia? Eikös sen nyt pitäisi auttaa melkeen vaivaan kuin vaivaan :)

Rauhallisista liikuntamuodoista joku kyseli ni tää kannattaa mammajoogaa :attn: Mä olen kanssa vähitellen rauhottunut, kun sentään puoli väli raskaudesta lähenee.
 
Sade80Mun miehen vanhempien koirakin oli noutaja nimeltä Aku, joka vietiin 14 vuotiaana piikille kun oli niin huonot lonkat ja kurkunpää halvaantui :ashamed: voimia sulle!

Käytän itse jo mammahousuja kun inhottaa istumatyössä liian kireät housut, meillä töissä ei vielä kaikki ole kuulleet huhuja mun raskaudesta, saa nähdä koska ne kehtaa kysyä, hih!

Mua ahdistaa aika paljon se kotiin jääminen vauvan kanssa kun oon aina ollut töissä, mies käy ihan kuumana kun suunnittelen jo töihin paluuta :( en mä sitä tahallani ja varmaan siinä käykin niin että päivät on täynnä vauvaa enkä ehdi pitkästyyn, ulkoilen ja teen ruokaa ym. Ois vaan kiva jos ois muita mammoja välillä seurana, täytyy mennä tutustumaan meidän lähellä olevaan mustikkapaikkaan, onneks oon nyt kohtis sosiaalinen :wave:

Emme varmaan ota vakuutusta, koska jos sen kerran ottaa niin sitten sitä ei voi irtisanoa, tai heti tulee jotain! Luotan että saan maksamilleni verorahoille vastinetta ja yritän tietysti itse kaikki kikka kolmoset että vauva pysyis terveenä, valkosipulit, kaalit jne.

Laura vm-86 Mulla on kans ajoittain tuota alaselkäkipua, kannattaa tehdä pakara ja etureisivenytyksiä ja sitten sauvakävely on ihan ehdoton! Voi olla et se hormoni mikä löystyttää äidin lonkkia aiheuttaa osittain tätä vaivaa...

Itselläni alkaa pitkästä aikaa kramppaan pohkeet, parasta ottaa magnesiumia siihen vaivaan, hyvää myös sydämelle.

Fiinukka ja käpy 14+4
 
Moi kaikille!

Vakuutusasioista on täällä ollut puhetta. Hain viime vuonna Tapiolalta korvauksia esikoisen lapsivakuutuksesta yli 2000 euron edestä + n. 1000 euron putkitus päälle, joten meillä on todella kannattanut. Vielä kun muuten jouduttaisiin käyttämään Peijaksen päivystystä Vantaalla, josta saa ihan ala-arvoista palvelua. Muistaakseni lehdessä luki taas, että joku oli joutunut odottamaan päivystyksessä yli 4 tuntia vauvan kanssa, joten ei paljoa houkuttele. Esikoinen aloitti päiväkodissa viime tammikuussa ja koko kevät oli yhtä sairastelua. Ja vakuutuksen ansiosta päästiin lääkäriin aina ilman sen suurempia jonotteluita.

Aiotaan ottaa vakuutus tulokkaallekin. Silloin toki saattaa maksaa vähän turhasta, jos lapsi sairastelee hyvin vähän. Mutta ollaan silti valmiit maksamaan vakuutuksen tuomasta "turvallisuuden tunteesta".

Mulla oli eilen neuvola ja kaikki oli ok. Syke oli 154-155. Katsoin vanhasta neuvolakortista, että esikoisella oli usein syke 155 myös ja poika tuli. Meillä nuo vanhan kanssa syke-ennustukset eivät ole siis pitäneet paikkaansa. Hemppaa ei olisi mitannut lainkaan, vaikka viimeksi oli puhetta, että tarkastetaan tällä toisella käynnillä arvot. Mittasi kun pyysin ja ei ollut vielä tippunut alle 120. Ei määrännyt vielä rautatabletteja, kun mulla on muutenkin vielä pahoinvointia.

Nyt pitäisi malttaa rakenneultraan asti, joka on 25.2.10. Töissä kerroin tänään jo yhdelle työkaverille ja tämän viikon aikana aion myös kertoa muille.

Olen netistä katsonut valmiskapaloita. Esikoinen nukkui ensimmäisen vuoden niin huonosti, että nyt yritän ennakoita ja hankkia kaikkea mahdollisesti yöunia parantavia juttuja. Tosin mitään en vielä tilaa, mutta katselen jo valmiiksi, että on sitten helppo alkukesästä tilata.

Tänään 15 + 4. Neuvolan mukaan pahoinvointi voi jatkua viikolle 20 astikin. Sitä odotellessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja toka0710:
Moi kaikille!

Tänään 15 + 4. Neuvolan mukaan pahoinvointi voi jatkua viikolle 20 astikin. Sitä odotellessa.
Joo toivottavasti pahoinvointi loppuis jo aikaisemmin! Nyt menossa 16+4, viel on joku viikko aikaa halailla pönttöä....


Kohta neuvolaa...
 
Ei kannata vielä murehtia miten pärjäät ilman töitä,itse olen tämmöinen kunnon kotimamma joka viihtyy ihan ok,mutta minulla on paljon ystäviä joska ovat menneet töihin heti kun pystyvät =) teet niin kuin parhaaksi näet sitten kun vauva syntyy,ja mikä estää sitä miestä jäämään kotiin =) Etukäteen on vaikea tietää miten kotona viihtyy..
Mulla on joku iltapahoinvointi..kun klo lyö 19 alkaa kauhee öklötys..oksentaa ei tavii mutta kuvotta ja kuvottaa,viime yö särki taas mahaa :ashamed: ei jaksaisi näitä kipuja enää..
hipsu ja möykky 14+2
 
Helise Mulla noita samanlaisia kipuja, luulen että on niitä liitoskipuja tai jotain. Mulla ne on aina pari päivää ja sitten tulee päivän-parin tauko ja taas jatkuu..

Päänsäryistä Joka päiväinen kiusa on.. ja sitten oksennetaan illalla jos on päätä särkenyt koko päivän. Vähän autto kun kävin hierojalla (huomenna taas) ja se niksautti jotain selkärangan vierestä, myös uuden tyynyn osti, sellaisen "kiven" joka on muotoon ommeltu.

Odotan Mene ihmeessä lääkäriin, tuo jaksamista itkeminen kuulostaa aika pahalta, parempi nyt levätä vaikka viikko kuin antaa mennä ihan yli ja sitten ootki loppu raskauden saikulla loppuun palamisen vuoks.. :hug:

Sadee Voimia sinulle. Itse muistan kuinka raskasta oli kun jouduttiin vanha koira piikille viedä jo useampi vuosi sitten..Mutta lohduttauduin vain sillä että Topilla oli parempi koirien taivaassa.
Jaksamista ja iso :hug:

Vakuutukista Me varmaankin otetaan vakuutukset vauvalle, ei olla vielä kauheesti otettu itse selvää, mutta ainakin veljien lapsilla on ollu tosi tarpeeseen.

dana Jaksamista pahoinvoinnin kanssa.. ymmärrän täysin mitä koet..
Ootko sä saanut lääkäriltä jotain pahoinvointilääkettä? Mä sain just sellasia suppoja (ihanaa), ja tuntuu kyllä auttavan ainakin jonkun verran..
Viime viikolla lääkäri soitti mulle että synnärin psykiatrille voisin mennä jutteleen, hän laittaa lähetteen kun niin ahistaa se huonovointisuus, mutta nyt kun tuli kutsu niin onkin ihan erikoislääkärin vastaanotto missä ilmeisestikin sitten ultrataankin.. Hirvee kasa labroja pitää käydä ens ti mennessä käydä ottaa että on sitten valmiina 10 päivä kun on se lääkäri. Kerron sit jos saan jotain vinkkejä jos vaikka jotain uutta tietoa sais.. :hug:

Kertokaahan rakkaat ystävät että skitsoilenko mä ihan tyhmistä jutuista ja olenko astunut naapuruston lapsen vanhempien varpaille ja pahasti..
Kun meillä täällä on muutamalla lapsella tapana että kun kävelee meidän tontin ohi ja koirat on pihalla, niin alkavat haukkua ja murista aivan hirveenä, siis ne kakarat..
Eilenkin yksi äiti meni potkukelkalla ohi lapsensa kanssa ja tämä lapsi sitten haukkui koko parin sadan metrin matkan kun menivät tota meidän tontin viertä.
Mä en ymmärrä tollasta ollenkaan koska mulle kyllä on omat vanhemmat opettanut että ei tartte ärsyttää koiria tahallaan..
Omat koirat kyllä menee haukkumaan takasin vaikkakin häntää heiluttaen jos joku haukkuu tontin vieressä, itse huudan aina koirat pois joten luulisi että esim sen eilisen lapsen äiti olis tajunnut että ei täällä haluta että koirat haukkuu ja näin ollen myös sanonut lapselleen että eipäs "kiusata koiria".
Tänään meni taas yksi laps tontin ohi ja kun huusin koirat sisään niin haukku jatkui vaan.. Menin sitten verannalle ja huusin että " älä hei viitsi kiusaa koiria tahallas, puhu jos on asiaa, et kuitenkaa ole mikään koira.."
Lapsi siis oli koululaisen ikäinen jo (veikkaisin 8-9 vuotias)...
ANTEEKSI AVAUTUMINEN; MUTTA ON VÄHÄN PINNA TIUKALLA...
 
Alkuperäinen kirjoittaja susanna85:
Tänään meni taas yksi laps tontin ohi ja kun huusin koirat sisään niin haukku jatkui vaan.. Menin sitten verannalle ja huusin että " älä hei viitsi kiusaa koiria tahallas, puhu jos on asiaa, et kuitenkaa ole mikään koira.."
Lapsi siis oli koululaisen ikäinen jo (veikkaisin 8-9 vuotias)...
ANTEEKSI AVAUTUMINEN; MUTTA ON VÄHÄN PINNA TIUKALLA...
Hyvä Susanna! Et ole todellakaan astunut kenenkään varpaille! Sulla on ihan täysi oikeus sanoa naapurinkin mukulalle, ettei koiria tarvitse tahalleen ärsyttää. Eihän se ole kenellekään kivaa, jos muksut saa koirat hermostuun ja räksyttään pihalla. :)

 
Hitto ku mä en yhtään tykkää räksyttävistä koirista ja omat on ollu suht hiljasia, siis vaan oikeestaan asiasta on aiemmin haukkunut.. ja nyt siten alkanut haukkuu jokaiselle ohi kulkialle.. ÄRSYTTÄVÄÄ!
Oon todellakin sitä mieltä että vanhempien kuuluu komentaa lapsiaan, mutta jos ei vanhemmat kerta komenna!!! PRKL!! :headwall:
 
susanna jonkunhan se on lapsille opetettava, miten eläinten kanssa toimitaan ja jos vanhemmat ei tajua puuttua asiaan, niin hyvä, että itse puutut. Tietenkin voisi olla vieläkin tehokkaampaa jos saisit sanottua vanhemmille asiasta ja perusteluna luulisivat ymmärtävän sen, ettet halua, että koirat oppii haukkumaan ohikulkijoita. Toivon kovasti, että teidän naapurustossa asuu fiksuja vanhempia eikä niitä, joiden muksut saa tehdä mitä vain.
 
Liitoskivuista, uuh! Perun puheeni kun sanoin että ei kai niitä vielä näin aikaisessa vaiheessa voi olla....mä en pääse melkein kävelemään kun jakoväliin sattuu niin pirusti ja tunnistan nämä kyllä liitoskivuiksi, on sentään jo kolmas raskaus!! Aivan karmeeta, pakko nukkuakin tyyny jalkojen välissä....

toka07/10: meillä kakkonen nukkui kapalossa (valmis-sellaisessa) ekat 4 kuukautta ja siirtyi sitten unipusiin, jossa nukkuu vieläkin. Kapalossa tottunut vauva nukkui aivan ihanan rauhallisesti pitkiä unijaksoja heräämättä omien käsien heilutteluun yms. ja aion ehdottomasti käyttää kapaloa myös kolmosella. Ja suosittelen sitä myös muillekin.

susanna: mä olisin toiminut aivan samoin, olisin jopa saattanut mennä lähemmäs puhuttelemaan lapsia ( ja olen jopa niin tehnytkin kun meillä oli kerran samanlainen tilanne). Toi on eläimen kiusaamista, todella typerää sellaista...

Koittakaahan jaksaa pallomahat!

ärrieri 14+6
 

Yhteistyössä