Heinäkuun Hurmaajat 2010 Tammikuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

dana88 toivottavasti huono olo helpottaa :hug:

pai80 jaksuja :hug: kiva kun täällä on muitakin neulojia. =) Ootkos jo neulonut pikkuiselle jotain? :heart:

Täällä on surua. Meidän vanhus koira voi huonosti. tänään soitetaan lääkäriin, kasvattajalle kun soitettiin asiasta niin ei antanut kauheesti toivoa. käski varautua että ei enää kotiin tule. On niin paha olla, tuntuu että joku repisi sydäntä rinnasta.. :'( :'( mutta toivon edelleen parasta. jospa se tuosta vielä paranisi. :heart:

sadee80 & rusina 17+1
 
sadee80: :hug: tiedän miltä sinusta tuntuu, koirahan on kuin perheen jäsen, ainakin meillä :heart: meidän karvanen akka ollut kans huonona(7v)suolisto täybbä mätää ja kova lääkekuuri päällä..toinen kun yrittää olla iloinen ja reipas..oikein sydäntä särkee.

täällä ollaan flunssassa viime torstaista lähtien, ihmetellyt vaan että mistä toi räkä määrä oikein tulee :eek:
on vaan niin ärtynyt olo koska koko ajan on jotain..pari päivää kerkee oleen töissä ja sit taas jotain(oikein kävelevä bakteeri pankki)
ihanaa kummiskin että tänään on neuvola ja saadaan kuulla et onko kaikki hyvin.. :heart:
 
sadee80 Toivottavasti teidän koiravanhus vielä paranee. :hug:

Mulla on työnalla on vauvanpeitto http://www.pirkka.fi/vapaaaika/neuleohjeet/lasten_ja_vauvojen?nid=2773
Ohje on helppo ja siksi tuntuu että se jopa joskus valmistuu. Saas nähdä mitä sitten innostuu neulomaan. Tuntuu vaan että kun istuu sohvalla niin alkaa särkemään selkää.

Tänään meinasin kyllä raahautua jumppaan jollain voimilla, josko tuo selkäkipu hellittäis ku saa vähän liikettä sinne. Toivotaan ainakin niin.

 
sadee80 toivottavasti koira paranee vielä. Meilläkin 13v. vanha rouva alkoi viime viikolla oireilemaan päätään. Kävelee pää kenossa eikä tasapaino oikein kohdallaan. Mä olin ihan varma, että se on saanut aivoinfarktin, mutta lääkäri epäili korvatulehdusta. Nyt vaan odotellaan tehoaako lääkkeet, mutta lääkäri varoitteli, että kun noin pahaksi menee, niin tasapaino ei välttämättä enää palaudu, vaikka syy poistuisikin. Rankkaa se on, kun rakas sairastaa..oli sitten kaksi -tai nelijalkainen.

Vakuutusta ei olla mietitty vauvalle vielä, eikä mulla oikein siihen ole mielipidettäkään. Pitäisi enemmän perehtyä tosiaan noihin ehtoihin.

Flunssaa taitaa olla nyt paljon liikkeellä. Täälläkin päätä särkee ja viluttaa. Päätin jättää aamun uinnit tältä päivältä väliin, kun ei olisi nyt varaa tulla kipeäksi. Sitten noita sydänäänien kuunteluita olen miettinyt, kun mulla olisi ensi viikon ke se rakenneultra ja olen yrittänyt sinnitellä sinne asti, etten menisi ylimääräiselle kuuntelulle. Eilen juttelin ystävän kanssa, jolla raskautensa kanssa ongelmia ja tietysti iski taas epävarmuus oman vauvan voinnista, kun ei niitä liikkeitäkään vielä ole (ainakaan varmaksi en voi sanoa). Ja nyt siis täällä pähkäilen, että sinnittelenkö ensi viikkoon vai menenkö oman mielenrauhan takia käymään neuvolassa.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
sadee80 Voi itku! Toivottavasti karvainen kaveri toipuis kuitenkin. Ne on niin älyttömän rakkaita otuksia. Meillä on kans toisella koiralla ajoittain selkäjumeja ja pieni ei koskaan valita vaikka ois kipee. Siinä meinaa tosiaan sydän särkyä... Onneksi ollaan löydetty ihan aarre koirafysioterapeutti, joka korjaa selän aina tarvittaessa.

Vakuutusta mietittiin vauvalle, mutta ne oli niin hiton kalliita, että taidetaan kans luottaa siihen, että julkisellakin hoidetaan lapsoset asiallisesti. :) Meillä on molemmat koirat vakuutettuja ja niiden päälle kaikki muut vakuutukset, niin ei yksinkertaisesti ole enää varaa. Koirat vakuutetaan ennen vauvaa, koska niille ei ole julkista hoitoa ja eläinlääkärit ne vasta on kalliita!

dana88 Tsemppiä koulupäivään! Oot kyllä varsinainen arkipäivän sankari kun raahaudut kouluun. :)

 
Vakuutuksista Otamme tulokkaalle vakuutuksen, mutta taidan sanoa irti tuon esikoisen vakuutuksen samalla. Kerran ollaan käyty lääkärissä tämän 1½ vuoden aikana ja sekin oli väärä hälytys. Säästän sen verran irtisanomalla vakuutuksen, että voin hätätapauksessa mennä yksityiselle ja toisaalta täällä päin yksityiset eivät ole auki hirveän myöhään (todennäköisesti joutuu silti kunnalliseen päivystykseen varsinkin öisin ja iltaisin). Miehen ollessa työtön, ei vaan ole varaa pitää 2 vakuutusta. Tulokkaan vakuutuksen sanon myös irti, kuhan syntyy terveenä ja ei ole mitään korvatulehduskierrettä. Logiikka tämäkin kai :D

Mulla ainakin pää särki jossain vaiheessa, tosin mulla on aina niska jumissa :) Vettä paljon yritän juoda, kun sokeritkin on päin pyllyä.
 
Sadee80 Voimia koirulin kanssa, toivottavasti siitä vielä paremmaksi muuttuisi. Muistan kun meidän entinen koira nukkui pois.. Oli ollut minulla ja veljellä leikkikaverina ihan pienestä asti...Oli vuoden verran voinut vähän huonommin kunnes sitten pienoinen löytyi kuolleena pihalta, kyllä se oli rankka paikka koko perheelle. Ihan tippa tulee linssiin kun edes ajattelee asiaa :'( Onneksi tuo miun nykyinen koiruliini on vielä niin nuori, että sen seurasta saan toivon mukaan vielä usean vuoden nauttia :heart: Tosin lämpöhalvauksen ja allergisia reaktioita hyönteisille sekin jo saanut :|

Kotiin jäin koiruliinin kanssa taas kahdestaan kun mies töissä ja miula ei tänään koulua... Oman masu-asukin voiti huolettaa hirveästi..Onneksi neukkuun enää viikon verran...Liikkeistä en oikein tiedä...välillä EHKÄ niitä voisikin vaikka tuntua, mutta sitten taas toisaalta mistäs mie tiedän miltä ne tuntuu ku vasta esikko tulossa...Ei kait tässä muu auta kun toivoa parasta ja pelätä pahinta..

Varmaan pitää uppoutua koulutehtäviin ja yrittää jossain välissä leipoa niin josko ne pahat ajatukset siinä hetkeksi poistuis :)

Rae ja Nyytti 14+4 (tai jopa jo 15+1)
 
Poks 17+0 eli rv18 alkaa! Kreisiä! Enkä vieläkään edes usko olevani raskaana.. :D

Säryistä
Eilen illalla luin klo 23 aikaan tätä ketjua ja teidän päänsärkystooreja ja mietin, että no kiva, mulla ei ainakaan oo ollu päänsärkyä juuri lainkaan.. Sit samalla kun luin huonossa asenossa sohvalla läppäri sylissä, alkoi tuntuu sellasta niskasärkyä (joka säteilee takaraivoon) jota mulla on aina krapulassa. Painuin sänkyyn, ja vaikka se kipu tuntuu makuulla vähemmän, se alkoi vaan voimistua. Nousin istualleen venyttelemään niskoja, jolloin kipu loppui venytyksen ajaksi, mutta jatkui taas kun lopetti sen. PRKL :x Puhisin sängyssä varmaan tunnin ja suunnittelin koko ajan nousevani ottamaan Panacodin, mutta ilmeisesti jossain vaiheessa kuitenkin nukahdin, koska tabu jäi nappaamatta. Toi mun niskasärky lähtee aina vain lääkkeellä tai nukkumisella, joten aamulla se oli onneksi poissa. Mutta se tuntuu niiiiiin v*ttumaiselta!
Enkä tosiaan tiedä, mistä se tulee -- yleisestä niskojen jumituksesta (harrastan kyllä tosi paljon liikuntaa) vai jostain muusta. Eilen illalla join baarissa kaksi alkoholitonta olutta, ehkä niistä tuli sit krapula :LOL: Aiheuttaakohan alkoholittomat oluet/siiderit samanlaista kuivumista kuin alkoholi? Vai onko ne päinvastoin "nesteyttäviä", niin kuin "tavalliset" alkoholittomat juomat? Hmh.

No mut joo! Ei ollut kiinnostava särkystoori siis, mutta olipa ärsyttävää.

Liikkeitä en voi vannoa vieläkään tuntevani, mutta eishemittää.

Nyt kirjoitushommiin, heipsis!

 
moi!!

Mulla oli jo 6.30 aamulla herätys, piti olla 7.30 aikaan terveyskeskuksen labrassa, kun oli se sokerirasitustesti. Tuloksia ootellaan. Niiden pitäs olla 12 jälkeen valmiit ja sitten terkkari soittaa ja samalla varataan seuraava neuvola-aika.

Vakuutuksista. Meillä ei oo lapsille otettu raskausaikana mitään vakuutuksia, muutama vuosi sitten otettiin kaikille lapsille henkivakuutukset ja tietenki meille vanhemmille. Meillä on tosi vähän lapset sairastelleet, normi nuhia ym.flunssia on ollut. Kahdella vanhimmalla on kerran kummallakin ollu korvatulehdus ja nuorimmaisella ei koskaan..muutenkin nuorimmainen on ollu tosi terveenä, tais tuossa vajaa 2veenä olla eka nuha vasta,vaikka muut täällä on niiskutellu :)

pauliina rv17+1
 
Olivia81 Olipas arjen sankaruus ihan turhaa ja tyhmää. Kerkesin olla tunnilla melkein 10 min kunnes piti lähtä oksentamaan, ihan en vessaan kerennyt :ashamed: Onneks siivooja oli vähän matkan päässä, pyyntelin kovasti anteeksi siivoojalta sotkuani, kun hän alkoi sitä siivoamaan. Kuulemma ymmärsi hyvin, jos pahoinvointi on paha. Eli se siittä koulupäivästä, opettaja kehotti lähtemään kotia, en oikeen ollut hyvin voivan näköinen. Nukuin muutaman tunnin aamupäikkärit, olo yhtä kuolut.
Ärsyttää kun suussa alkaa oleen jo haavoja tai jotain, jatkuvan oksentelun takia. Mahahapot ärsyttää.
Noh huomenna extraneuvola aika, katotaan ilmeisesti tätä pahoivointia ja muuta.

sadee80 :hug: Koira on kuin perheenjäsen. Vieläkin surettaa kun meidän koiran poika menehty syöpää joku vuosi sitten....

Dana88 & Pikkune 16+3
 
dana88 Oletko kokeillut ihan normaalia Rennietä ? Voisko siitä olla apua ettei tulis niin helposti ylös ?

Mä soitin terveydenhoitajalle ja sain lähetteen labraan pissanäytteeseen ku alkaa häiritä nää maha- ja selkäkivut ja vessassa ravaaminen. Saapa sitten mielenrauhan jos siellä ei mitään ole.
 
Oon kokeilut rennietä, ei apua. Paria muutakin samankaltaista lääkettä... Ilmeisesti tää juttu on perinnöllinen, niin lääkäri meinas sairaalassa viime viikolla, mun äitillä oli kans vaikeaa raskauspahoinvointia melkein synntykseen saakka :eek:
 
dana Auttaiskohan noihin suun haavaumiin esim Aftab tai jokin muu aftalääke? Mulla on sellanen olo, että niitä saa käyttää raskauden aikana, mutta kannattaa tsekata neuvolasta tai apteekista! Mulla ne auttaa heti aftoihin. Paljon paljon tsemppiä sinne!! Uskotaan, toivotaan ja pidetään peukkuja, ettei sun tarvitse kärsiä pahoinvoinnista koko raskautta!
 
Nyt naiset apua!!! Äsken tuossa neuloin ja yhtäkkiä alavatsan oikealla puolella n. viisi senttiä häpyluun yläpuolella tuntui kuin joku olisi tökännyt sormella tuolta sisältä. Viisi kertaa tunsin sen samassa kohdassa. Nytkö ne oli ne potkut, joita tässä on odotettu?!

Dana jos suu on kovin rikki, niin kannattaa kokeilla apteekista saatavaa biotene-hammastahnaa. Ei vaahtoa ja on ikenille hellä. Mulla se myös auttoi siihen pahaan oloon, minkä hampaiden pesu sai aamuisin ja iltaisin aikaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päpsy79:
Mitäs mieltä te olette kotidoplerista? Jossain luki, että olisi muka vaarallista sikiölle. Itse ajattelin sellaista, ku oon niin hermoheikko ja mietin vaan, että onko vauvalla kaikki hyvin. Nyt en enää oikein tiedä, ku luin juttuja siitä.

Päpsy ja pikkunöösi 14+3


Kotidoplerin käyttöohjeessa lukee jotenkin näin:
Diagnostinen ultraääni on ollut käytössä yli 25 vuoden ajan, eikä sen ole todettu vaikuttavan haitallisesti potilaisiin tai laitteen käyttäjiin. ...... Raskauden aikana altistuminen pitäisi pitää mahdollisimman vähäisenä, sillä sikiökudos saattaa olla herkempi biologisille vaikutuksille.

Tällä hetkellä vallitsee selkeä yhteisymmärrys siitä, että järkevän ultraäänen käytön aiheuttamat edut ovat potilaalle suuuremmat kuin se mahdollisesti aiheuttamat riskit.


Eli jos sydänääniä kuuntelee silloin tällöin eikä aikaa käytä tunteja, niin dopleri on ihan turvallinen :)


rv17 poksutaan =)
 
Marta Ihanaa ! Nytkö ne tökkimiset sitten jo alko ? :heart:
Mä en oikein tiiä et oonko tuntenu liikkeitä vai onko vaan suolet muistutelleet olemassaolostaan... Jännä vaan et ku luulee tuntevansa jotain ja jää seuraamaan niin loppuu samantien.
Hitsi ku on ensimmäinen niin ei oikein tiiä et mitä odottaa ja mistä tietää et on vauvan liikkeitä.
Mäkin tahdon jo tuntee liikkeitä, en niitä pirullisia puukoniskuja mihin taas viimekin yönä heräsin.
 
Danalle voimia pahoinvoinnin kanssa! Jospa se kuitenkin pikkuhiljaa rupeis helpottamaan eikä kestäis koko raskausaikaa kutn äidilläsi!

Sadee80: Toivottavasti karvatassu selviää! Tiedän kyllä miten vaikeaa on lupua rakkaasta perheenjäsenestä. Oman koiran kuolemasta nyt jo 5 vuotta aikaa mutta siltikin välillä edelleen ikävä iskee.

Flunssaa liikkeellä täälläkin. Kotona podettu tämä päivä eikä taida huomennakaan olla töihin lähtijäksi. Kirjaimellisesti pää täynnä räkää. Tuntuu ku ois aivosolut erikoistuneet rään tuottamiseen! Jospa tämä lepääämällä menis ohi. Leposykekin hakkaa jotain 120!

Tilasin myös eilen kotidopplerin, sellaisen mallin joka myös näyttää sykkeet lukemana. Jotenkin vaan tuntuu kovin epätoivoiselta kun en vielä kertaakaan ole päässyt sykkeitä kuulemaan (nyt rv 14+4), ultrassa sykkeet kyllä nähty jo 3 kertaa. Masu alkanut jo kyllä jkv kasvamaan. Saa nähdä kuinka isoksi tässä kasvaa :)

 
ja kaikki ok =) Sydänäänet kuuluivat, joskaan en tiedä, miten terkka osaa kuulla kahdet eri äänet, kun minun korvaan ne kuulostivat ihan samoilta. Sain mielenrauhan sen fftf:n suhteen, ei pitäisi tulla tämän tyyppisessä raskaudessa kun mitä minulla on. Painoa on nyt tullut 600g, mutta vielähän tuota ehtii :LOL:

Voimia flunssasille ja pahoinvoiville.
 
Voi että ku alkaa jännittämään se keskiviikkoinen neuvola. En edes uskalla ajatella millaiset verenpainelukemat saan aikaiseksi kun jotenkin ihan paniikissa niiden vauvan sydänäänien takia.

Ihmeesti kyllä selvisin tuosta työpäivästä 4 tunnin unilla. Kunhan ei tulis nyt mitenkään tavaks tollaset "unet". Onneks oli töissä suht hiljasta niin ei paljon tarvinu raataa. Mutta varmasti loppuviikkoa kohti tahti taas alkaa kiristymään.

Voi sua dana-parkaa ton pahoinvoinnin kanssa. Ootko kokeillu niitä pahoinvointirannekkeita ? Niistä oli joskus aikasemmin juttua näissäkin ketjuissa. Tossa kohtaa on kyllä kaikki keinot sallittuja että alkais ruoka pysymään sisällä. :hug:

Mä täällä yritän taas järkeillä et miten osais vaan nauttia tästä raskaudesta ? Siis hetkellisesti on ihan silleen taivaissa tän asian suhteen, mutta sitten taas vähän ajan päästä pitää alkaa rauhottelemaan itteään ettei liikaa innostu ja sitten taas joudu pettymään.

Aika hiljasta pidellyt tuolla kerhon puolella kun kävin taas vilkaisemassa. Mutta kaipa sinne aina joku käy jotain kirjottelemassa.

Millä viikoilla muilla on rakenneultra ? Jos ootte jo saaneet ajan ? Mulla on suurinpiirtein 22.viikolla. Joku täällä jo kirjotteli että on menossa rakenneultraan. Milläköhän perusteella niitäkin aikoja annetaan ? Tuntuu että ainakin pääkaupunkiseudulla kaikki tapahatuu tyylillä vasta sitten kun on "pakko".

 
pai mulla on rakenneultra ensi viikon ke eli 3.2. Silloin on tasan 20 vkoa täynnä np-ultran laskujen mukaan. Menkoista jos laskisi niin olisi 18+5. Nyt jälkeenpäin vähän harmittaa, kun on noinkin aikaisin, kun olen tosiaan vähän skeptinen tuon np:n laskujen suhteen. Pitää vain toivoa, että se pitää paikkansa tai ainakin vauveli on sen verran kehittynyt, että näkevät, mitä pitääkin. Jos joku juttu jää siinä epäselväksi, niin pitää kai harkita sitä 4D:tä, vaikken muuten olisi siihen menossa.
 
pai meillä täällä pitää varata itse se rakenneultra, niinkuin piti myös np. siellä np:ssa kätilö sanoi, että varaa aika sitten niin, että on jo 21 viikkoa täynnä, jotta näkee kunnolla kaiken. sanoi, että uutta aikaa he eivät voi sitten sen takia antaa, ettei näkynyt kaikki ihan kunnolla. joten mä olen sen puheiden perusteella tyytyväinen, että on vasta siellä 22. viikolla, vaikka tuntuuhan se pitkältä ajalta odotella... mutta pitäisi ainakin sitten näkyä kaikki, mitä pitääkin... ;)

danalle tosi iso :hug: !! kuulostaa kyllä älyttömän kurjalta, ja vieläpä jos oikeesti voi jatkua sinne synnytykseen asti!! jaksamista!!

15+1 :heart: :heart:
 
Pai80 Mulla on ollut ne rannekkee varmaan rv8 tai rv 9 asti. Ei oikeen niistä tunnu olevan apua raskauspahoinvointiin, ainakaan mulla. Kutittavat vaan ranteita inhottavasti

Rakenneultra olis 22.2, jolloin on menossa 20+3 eli rv 21.
Toivottavasti huomenna ois olo vähän fiksumpi extraneuvola-ajan jälkeen, jos sielä keksittäisiin joku vippaskonsti olon helpottamiseksi.. Oliko joku kokeillut akupuktiota pahoinvoinnin hoitoon? Oon neulakammonen, mutta vois olla vaikka mielummin piikitettävänä kuin halailla pönttöä välillä!
 

Yhteistyössä