Heinäkuun Hurmaajat 2010 Tammikuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Pai80 Mä oon käyttänyt Nasoliinia pieninä annoksina (esim ennen nukkumaan menoa yks suihkaus per sierain). Työterveyslääkäri sanoi, että on ok käyttää vaikka pakkaus väittää muuta. Samoin jos käyt tsekkaan Lääketietokeskuksen sivut, niin siellä lukee, että saa käyttää käyttää raskauden ja imetyksen aikana, jos ei ylitä annosteluohjeita.

http://www.laaketietokeskus.fi/page.php?page_id=88&prodId=552

Flunssaa tuntuu olevan nyt kovasti liikkeellä. Pikaista paranemista sinne!
 
Moikka moi!

Mulle sanoi lääkäri, ettei raskaana ollessa ole turvallista ottaa muita kun keittosuolasuihkeita nenään. Mulla oli kanssa poskiontelontulehdus ja kyllä ne keittosuolasuihkeet auttoivat jonkin verran....vähän sama jos panadolia vertaisi ibumaxiin-ei niin tehokas, mutta eipä raskaana ollessa suositella kun panadolia kipu/kuumelääkkeeksi.

Mulla on ihan hirvee tissiongelma :ashamed:
Saisinkohan vertaistukea? Kuppikoko on kasvanut yhdellä ja tuntuu koko ajan kasvavan lisää...sellaisen A-B väliltä nyt C ja mitkään rintsikat ei tunnu hyvältä päällä. Oon käynyt sovittamassa kaarituellisia ja vaikka minkä mallisia. Ainoat mitkä menee on sellaiset antikauniit sloggi sporttiliivit. Tän raskauden jälkeen varmaan noi joutaa romukoppaan- ne on vaan niin ällöt! Ja synnytyksen jälkeen koko kasvaa vielä ainakin yhdellä pykälällä. Maitoa multa on aina tullut ihan hervottoman paljon. Mutta siis se, että rinnat kasvaa tässä tasaisesti, niin ei viitsi ihan hetkeksi ostaa uusia liivejä ja varsinkin se, että ne kauniit liivit, mitkä on ennen tuntunut hyvältä päällä, tuntuukin nyt kauheilta :|
Oisko tähän jotain patenttiratkaisua?


T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 14+0
 
Olivia pahoinvoinnin häviäminen on tosiaan taivaallinen olotila :) Ja tämän neljän kk jälkeen kyllä arvostan sitä, ettei itsellä ole mitään kroonista vaivaa, joka rajoittaisi tai hankaloittaisi joka päiväistä elämää.

Pai Kallistun Olivian kannalle, että pieniä määriä nenäsumutetta uskaltaisi käyttää, mutta jos arveluttaa käyttää, niin apteekista saatava "sarvikuono" eli nenän huuhtelukannu on hyvä. Tulee varmaan täällä ensi keväänä olemaan kovassa käytössä, kun heinänuhasta kärsin, enkä oikein tiedä, miten noiden allergialääkkeiden kanssa nyt sitten voi tehdä.

ON: olen parina iltana miettinyt, että olisinkohan jo tuntenut jotain pientä liikehdintää tuolla mahassa. Tuossa navan alapuolelle on ollut sellaista kummaa tunnetta, mutta en oikeasti tiedä, onko se vaan ilmaa. Muutenkin kuplii mahassa aamuin ja illoin koko ajan, niin en kyllä vielä osaa sanoa, mikä on mitäkin. Sitten olen huomannut, että olen herkistynyt ihan ihmellisesti synnytysasioista. Luin eilen vanhasta Kaksplussasta synnytyksen vauhdittamisesta juttua ja se alkoi itkettää. Siis oikeasti, kuka parkuu oksitosiinitipoista ja sektioista lukiessaan?!
 
Pai80 Suosittelen kans tuota nenäkannua! Mullahan oli syksyllä järkyttävä poskiontelotulehdus (5 viikkoa, 4 punkteerausta jne) ja tuosta oli vähän apua. Tosin jos nenä on ihan tukossa, niin sitten ei huuhtelukaan onnistu helpolla. Ainakaan mulla ei onnistunut. Siihen sain korvalääkäriltä neuvon, että molempiin sieraimiin vähän nasolinia ja heti kun aukeaa sieraimet, niin huuhdellaan kannulla..

Mulla vihdoin helpotti flunssa ja aion tänään taas treenaamaan! Toivon sydämeni pohjasta, että mun sairastelut ois nyt raskauden ajaksi ohi. Ärsyttävää kun yleensä saan max. yhden pikku flunssan vuodessa ja nyt oon koko ajan kipee...

Mutta tänään poks 16+0! :)

 
Leppoisaa sunnuntaita kaikille heinämammoille!

Dana88 voi sinnuu, tsemppiä kovasti pahoinvointiisi :hug: Oletko huomannut onko sillä merkitystä syötkö kylmää vai lämmintä ruokaa?

itse en ole kärsinyt pahoinvoinnista mutta päänsärystä sitten senkin edestä. Nyt olen itse pähkäillyt, että johtuisiko tuo liian vähäisestä nesteensaannista..juon kyllä vettä monta lasia päivässä mutta pissa on ollut tummaa. Nyt koitan juoda rutkasti enemmän vettä, josko se auttaisi. Onko muilla särkenyt päätä näillä viikoilla?

Mitäs mieltä te olette kotidoplerista? Jossain luki, että olisi muka vaarallista sikiölle. Itse ajattelin sellaista, ku oon niin hermoheikko ja mietin vaan, että onko vauvalla kaikki hyvin. Nyt en enää oikein tiedä, ku luin juttuja siitä.

Liikkeistä
olen ollut tuntevinani liikkeitä muutamia kertoja :) ihan erilaisia ku suolen kurinat tai lihaskrampit

Olivia81 mukavaa, että pääset taas normirutiineihin kiinni. Tsemppiä treenaamiseen!

Päpsy ja pikkunöösi 14+3
 
Onko muilla särkenyt päätä näillä viikoilla?

täällä on ainakin kovin särkeny tällä viikolla enemmän ja vähemmän,yrittäny juoda just paljon vettä jos menis ohi:)

muuten mennyt viikko taas ihan hyvin. väsyttänyt vaan paljon pitkien työpäivien jälkeen (8h töissä + 2h työmatkat) joten siihenkin selvä syy :D

tänään rv 14 POKS POKS :heart:
 
Mä en oo kaivannut doppleria kun kerran,silloin kun tuli vuotoa,niin oisin halunnut tarkistaa onko vauva kunnossa :ashamed: mutta silloinkin illalla vauva pomppi masussa joten tiesin että elossa on,olen tuntenut vauvan liikkeitä vko 12 asti joten pidän doppleria ihan turhana,koska liikkeistä tiedä että kaikki ok =)
Kävin uimassa pitkästä aikaa,ja oli kyllä ihanaa,vesijuoksua yritin mutta sattui nivusiin joten luovuin siitä.
Minulla puhkesi kolmosta odottaessa raskausmigreeni ja oli hirveitä pääkipu kohtauksia,nyt ei oo särkenyt kertaakaan päätä..vielä =)
 
Täällä kärsitään kans päänsäryistä. Jokainen vihlaisu saa mut aina pelkäämään migreenikohtausta, mutta onneksi ei ole vielä iskenyt (ei kertaakaan raskauden aikana, ennen raskautta väh. 1krt/vko).

Nestehukka on varmasti yksi tekijä. Lapsivesihän uudistuu useamman kerran vuorokaudessa (olikohan 3 tunnin välein) ja lisäksi veren määräkin on koko ajan kasvussa, joten ei ihmekään, että tarvitaan enemmän vettä. Mä oon huomannut myös, että jos on ollut koko päivän sisällä, päätä alkaa helposti särkee. Ja nyt on sitten liikkumattomuudesta johtuen hartiat jumissa ja siitä päänsärky... Ei oo helppoa meillä. =)

 
Mulla on tullut päänsärkyä huomattavasti enemmän raskausaikana. Yritän juoda myös, ja usein se auttaa. Panadolia koitan välttää, en ikinä ole ollut mikään särkylääkefani.

Mulle on kavanut viikonloppuna vatsa :heart: ! Semmoinen "outokumpu", että vaatteet ahdistaa, mutta mieltä ei =) . Samoin nyt on alkaneet kivut alavatsassa... Enemmän sivuilla. Tiedä sitten ovatko liitoskipuja? Kun on esikoinen kyseessä, niin vaika sanoa mikä tuntemus on mitäkin :/ .

*menee silittelemään masuaan* rv 13+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja vatsakasilmanvauvaa:
Moikka moi!


Mulla on ihan hirvee tissiongelma :ashamed:
Saisinkohan vertaistukea? Kuppikoko on kasvanut yhdellä ja tuntuu koko ajan kasvavan lisää...sellaisen A-B väliltä nyt C ja mitkään rintsikat ei tunnu hyvältä päällä. Oon käynyt sovittamassa kaarituellisia ja vaikka minkä mallisia. Ainoat mitkä menee on sellaiset antikauniit sloggi sporttiliivit. Tän raskauden jälkeen varmaan noi joutaa romukoppaan- ne on vaan niin ällöt! Ja synnytyksen jälkeen koko kasvaa vielä ainakin yhdellä pykälällä. Maitoa multa on aina tullut ihan hervottoman paljon. Mutta siis se, että rinnat kasvaa tässä tasaisesti, niin ei viitsi ihan hetkeksi ostaa uusia liivejä ja varsinkin se, että ne kauniit liivit, mitkä on ennen tuntunut hyvältä päällä, tuntuukin nyt kauheilta :|
Oisko tähän jotain patenttiratkaisua?


T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 14+0
Hyvää sunnuntaipäivää!

Täällä on kans tissiongelma, lokakuun lopun jälkee on pitänyt ostaa jo neljät liivit, alunperin kuppikoko tais olla jotain AA, mutta nyt mennään jo isossa C: ssä. Täsä eräs päivä järjestin vaatekaappini ja otin käytöstä pois semmoisia vaatteita, joita en nyt voi pitää. Oli aikaisemmin aikamoinen lauta, niin vaatteetkin oli sen mallisille tehty. Paidoista ehkä noin 10% käyttökelpoisia, muut eivät mahdu tai kiristävät liikaa rintojen kohdalta :LOL: Ja kun pistää normi t-paidan päälle, olo kuin Dolly Parttonilla kun "hinkit" tulee edustettua turhan hyvin :LOL: Tekis mieli käyttää poolopaitoja kokoajan. Käytiin joku viikko sitten ulkona syömässä, mulla oli t-paita päällä (ihan normikokoinen kaula-aukko) joku randomi mies tuijotti tissejä koko sen ajan mitä oltiin syömässä. Pistin lopulta kaulahuivin kaulaan ja rintojen eteen :kieh:

päpsy79 Lämmin ruoka tulee helpommin ylös kuin kylmä, mutta ei-säännönmukaisesti. Joinakin päivinä kaikki tulee ylös yhtä helposti...

Söin tänään kunnon aamupalan :):) Munakkaan, raejuustoa, leivän, rypäleitä ja tuoremehua :D Kaikki on pysynyt sisällä vaikka kuvottaa :)

Käytän päivittäin Flixonase nenäsuihketta, muuten nenä ei pysy auki ja poskiontelot tulehtuu tosi herkästi. Uhkaavasti alkaa päätä jomottaa pikkuhiljaa ja vähän kuumeinen olo. Lähtis lepäileen...

Dana88 & Pikkune 16+2
 
Hyvää sunnuntaita vaan kaikille.

Täällä niistetään, vaikka eipä se flunssa tullut kunnolla päälle. Kunhan on vaan kurkku vähän käheänä ja nenä vähän vuotaa. Ärsyttävää.

Vatsa-, selkä-, ymskivut vaan jatkuvat. Välillä kun nousee tuolista ylös, pitää mennä oikein kaksinkerroin kun vihlasee niin ikävästi vatsaan. Nyt osaan vähän paremmin paikallistaa kivun ku tuntuu että se sattuu tohon lantioon siis ihan ku sinne luihin sattuis tonne sisälle. Onpa taas selkeää :LOL: Mut ovat varmaan niitä liitoskipuja tms...

Joku täällä kyseli päänsärystä. Mulla on välillä ollut, mutta johtuu yleensä siitä etten ole juonut tarpeeksi tai ollut sitten liian pitkänaikaa paikallaan esim. töissä. Tuntuu että juoda pitäis paljon enemmän kun pissa on sellasta tosi tummaa. Mihin lie se kaikki neste sitten katoaa ? Laimeneeko mun veri ihan vedeks ? :LOL:

Parempaa vointia kaikille pahoinvoiville, toivottavasti alkaa kohta helpottamaan.


 
Täällä on eilen illalla ja tänään aamulla bongattu ekat pikkuisten liikkeet. :heart: :heart: Tuntuu ne vaan aina niin IHANILLE, että tällainen konkarikin (neljäs raskaus) liikuttui kyyneliin. Nyt on yksi huoli vähempänä kun tietää liikkeistä, että masussa ollaan elossa. Minulla on yli kuukausi viimeisimmästä neuvolasta ja välillä on meinannut mennä ihan epätoivoon ajatukset. Huomenna kuitenkin seuraava käynti ja sit onkin vasta maaliskuun puolella rakenneultra. Minulla ehtii tulla 22 viikkoa täyteen ennen rakennetta. Aika myöhään on se siis.

Vettä täälläkin juodaan ihan valtavia määriä jos vertaa tilanteeseen ennen raskautta. Minulla ei ole ikinä vesipullo mukana missään (esim luennot, tilaisuudet ym) ja nyt pitää yölläkin juoda 2-3 isoa lasillista vettä. Minulla vaivana se suunkuivuminen ja siksi juon noin älyttömästi. Ihan alkanut pelottaa, että jos onkin sokereissa häikkää tms. Pitää varmaan joku aamu napsasta iteltä paastoarvo, että näkee missä mennään.

Minä nukuin kuopuksen kanssa kahden tunnin päikkärit äsken. Ai että teki hyvää!!! Illalla ei varmasti tule uni, mutta ajattelinkin kaivaa ompelukoneen esiin kunhan talo hiljenee. Saan sitten rauhassa hurruuttaa. Jos vaikka aloittaisin pinniksen reunasuojan ompelun.

Oikein mukavaa päivää kaikille. Meillä on kaalipata tulossa, joten voi iskeä ähkyn :kieh:

Sellaista vielä, että onko kukaan miettinyt vakuutuksen ottamista pienelle. Tiedättekö mitä ne korvaavat. Esim jos meidän kaksoset syntyisivät tosi aikaisin ja joutuisivat olemaan sairaalassa pitkään, korvaako sairaalapäivämaksuja?
 
vakuutuksista:

me aiotaan kyllä ottaa vakuutus lapselle jo heti kun se on mahdollista:) kun ei ikinä tiedä sitä miten paljon sairastelee. käsittääkseni oma vastuu ei ole vuodelle kovinkaan suuri eli voi käyttää yksityisellä sitten eikä tarvi mennä jonottamaan tuntikausiksi kunnallisiin..
mielipide ainakin tällä hetkellä tämä,aikaa on viellä muuttaa sitä useaan otteeseen.. :D

pitäis kohta lähteä hakemaan miestä terminaalista olivat yön yli työporukalla risteilyllä,saas nähdä tuleeko tuliaisia... :saint: :LOL: :LOL:
 
Heipsan tännekin pitkästä aikaa..Sen verran kiirettä pitänyt, että ei ole jaksanut kirjoitella, mutta ekat synttärit suosiolla viety läpi.. JEe JEe!!!

vakuutuksestame ei aiota ottaa, koska mä luotan julkiseen palveluun sen verran hyvin, ja täällä kun saa lapselle päivystys ajan aina samalle päivälle, ja esikoinen oli nyt ekaa kertaa kipeänä ,joten mä näen sen turhana. Mutta vain mun mielipide!

liikkeistä MÄ olen aika varma että jotain pientä tuolta mahasta tuntuu, mutta ajattelin kysyä neuvolasta huomenna josko saisin ne kuulla sydänäänet, kun pelottaa kovasti kaiki. Mulla on siis esikoisen 1v neuvola ja no tiistaina sitten oma neuvolalääkäri.

mahasta ei oo tietoakaan, kun tuo vararengas kätkee sen taakseen, mutta makuuasennossa sieltä tulee esiin ihana kumpu :heart:

Huomenna ois reissu päivä edessä, ensin neuvolaan, sitten julkisilla Kirkkonummelle, ja jotenkin vielä kotiin Sipooseen.. Jee jee ihana nähdä kavereita, mutta matkanteko lapsen kanssa julkisilla ei ole ihanaa..

Nyt telkkarin pariin..

Emmy 14+5
 
Vakuutuksesta,meillä on molemmille otettu varaavana vakuutus eli ennen syntymää,mitään rajauksia ei ole siis ollut,ajatuksena ollut lähinnä se että jos synnytyksessä tai sen jälkeen ilmenee jotain minkä vuoksi lääkäripalveluja on tiedossa.Myös olisi tarkoituksena ottaa tälle vauvalla,jos vaan se myönnetään.
 
Syntymättömän lapsen vakuutus ei korvaa hoitkokuluja, kun lapsi syntyy esim. keskosena. Ollaan käyty neljässä eri vakuutusyhtiössä tähän mennessä kysymässä tarjous. Pääasiassa korvaus tulee kun synnytyksessä tapahtuu jotain tai vauva kuolee synnytyksessä. Esim. jos vauvalta löydetään synnynnäinen sydänvika vakuutus EI korvaa mutta jos löytyy syöpä niin korvaa joissain tapauksissa. Esim. lapsella todetaan allergioita niin vakuutus ei korvaa mitään.

Lapsen sairaskuluvakuutuksen saa pääasiassa kun lapsi noin 2kk ikäinen, jos läpäisee terveystarkastuksen. Jos allergioita on tavattu alle 2 kk ikäisenä tai muita sairaustapauksia niitä jatkossa hoitoa tai erityisruokavaliota EI korvata tai niistä johtuvia sairaskuluja.

Aikaisemmin on saanut vakuutuksia, jotka korvaavat kaiken jo ennen syntymää myös vailinaiset kulut (töistä poissaolot, erityiskorvikkeet, apuväliineet) mutta vakuutuksia on supistettu. Ennen sai vakuutuksen syntymättömälle lapselle, joka automaattisesti muuttuisi sairaskuluvakuutukseksi lapsen synnyttyä. Syntymättömän lapsenvakuutus lakkaan voimasta olemasta heti syntyessä. Joissain tapauksissa jotkut asiat on korvattavissa 6kk ikään saakka.

Näin asiat on ainakin ovat IF:llä ja Nordeassa

Syntymättömän lapsen vakuutus ei ole sairaskuluvakuutus, ei korvaa lääkärikuluja yksityisellä.
 
on tuolla kolmosella ollut vakuutus jo ennen syntymää..ja hyödyllinen olut.Pojalla on paha allergia alusta asti ja vakuutus on korvannut mm.rasvat ja lääkärikäynnit.Myös korvatulehduksia ollut paljon.if:ssä tuo vakuutus.Tuon pari kuukautta alussa olin hyvin hiljaa,vaikka epäilin allergiaa jo silloin,koska tosiaan niistä ei korvausta ois saatu jos joku merkintä ois papereissa ollut ennen kun se syntymättömän vakuutus,muutettiin vauvavakuutukseksi :saint: sama homma kun pojalla oli 5 viikkoisena flunssa,niin käytettiin lääkärissä,korvat oli silloin onneksi terveet ja jos ois ollut tulehdus myöskään korviin liittyviä juttuja ei ois korvattu,joten tarkkoja on pykälät.Otamme nyt ifistä myös tulevalle vauvalle vakuutuksen,uskon että allergiat on taas luvassa ja pahana :ashamed:
 
Vakuutuksista on aivan pakko kirjoittaa. Meillä on molemmilla aiemmilla ennen synnytystä otettu vakuutus ja luojalle kiitos niin. Kumpikaan meistä vanhemmista ei ole ollut isommin korvavaivaisia.. mutta mutta.
Esikko sairasti joka nuhan jälkeen korvatulehduksen ja siihen 3-4 ab-kuuria. Yksityisellä käytiin ja putket saatiin 1,5v:n iässä. Toinen on vieläkin matkassa eikä yhtään kuuria tai tulehdusta sen jälkeen. Nyt ikää 3v eli se kauhein ikä lienee ohi.
Tämän hetkinen kuopus alkoi yskimään 2vkon iässä. Kohta oltiin osastolla kahteenkin otteeseen. Oli saanut multa hinkuyskän (aikuisella tosi lievä oireinen kun rokotuksen suoja). Siinä sivussa eka korvatulehdus, toinen 3kk:n iässä ja 5-6kk:n iästä jatkuvaa korvatulehdusta ja ab-kuuria tasan 8kk:n ikään (tai no 3 pvää yli) kun yksityisellä siinä iässä putkittavat nukutuksessa. Sen jälkeen tasan yksi tulehdus eikä tarvinu kuuria ja ikää on nyt 1,5v.
Mulla olisi ainakin tuon juniorin kanssa pehmenny pää siinä puolen vuoden iässä/jälkeen, kun ois saanu olla 1-3krt/vk päivystyksessä tunti tolkulla jonottamassa ja vielä päälle se julkisen puolen "hitaus" eli ei varmasti olisi saatu aikaa putkitukseen 8kk:n iässä. Käytiin kerran korvapolilla 6kk:n iässä ja uusi kontrolliaika sovittiin hamaaseen tulevaisuuteen, aika tuli kun putket oli jo korvissa ja se h**vetti ohi. Sain perua.
Jos vakuutusta ei olisi ollu juniorilta jo ennen syntymään niin olisi saatu 2kk:n iässä olisi ollu jo eka korvatulehdus takana ja vakuutuksen hyöty lähes olematon.
Aivan ehdottomasti siis otetaan tästäkin vakuutus ja ennen syntymää. Tapiola on ollu meidän vakuutusyhtiö ja ollaan atooppisen ihon kustannuksella saatu kaikki rasvat, kuumeisiin supot ym ym. Netissä saa korvauksen 1-2:n päivän päästä kun on kulut tulleet.
Ehkä ihaninta on se, että saat käyttää lastasi aina lastenlääkärillä, joka oikeasti tykkää niistä lapsista kohtelee hyvin ja ammattitaito on kohdillaan. Kun menet varaamallesi ajalle niin ei tarvi suuremmin jonotella. Meidän korvakierre lapsista kumpikaan ei pelkää valkotakkeja/lääkäreitä eikä tule itku vastaanotolle mennessä. Sitä osaa arvostaa ja se kertookin paljon. Itseä saa kandit väännellä, mutta lapsistaan sitä on tarkka :)

Tämmöinen paatos tällä kertaa, kiittää ja kumartaa :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Vatsa-, selkä-, ymskivut vaan jatkuvat. Välillä kun nousee tuolista ylös, pitää mennä oikein kaksinkerroin kun vihlasee niin ikävästi vatsaan. Nyt osaan vähän paremmin paikallistaa kivun ku tuntuu että se sattuu tohon lantioon siis ihan ku sinne luihin sattuis tonne sisälle. Onpa taas selkeää :LOL: Mut ovat varmaan niitä liitoskipuja tms...
Hmmm...liitoskipujen pitäisi tuntua tuolla jalkovälissä sellaisena jatkuvana särkynä, kuin hermosärkynä. Ja jalkovälissä siksi, että kyseessä ovat häpyliitoskivut kun lantio alkaa avautua. Näin aikaisessa vaiheessa raskautta niiden ei vielä pitäisi tuntua, joten tarkkaile kipujasi, kyse voi olla esim. noidannuolesta tai iskiaksesta. Toivottavasti ei mene niin pahaksi kuin mulla...

Vakuutusta ei meillä oteta tällekään vauvalle, hyvin on pärjätty edellistenkin kanssa ilman vakuutusta ja apu on aina saatu kunnalliselta puolelta.

Liikkeitä odotellessa täälläkin,

ärrieri 14+4
 
onnea Enkelinäiti hyvistä uutisista!

emmy83, kuulostaa tutulta hormoni-itkut.. Eilen vedin kierrokset jäähallilla :ashamed: Pojalle piti hankkia ulkojääluistimet, joita sitten "kirppiskopista" kävin katsomassa. Löytyi 5euron hokkarit, tyytyväisenä ostin nuo mukaani. Treenien jälkeen mies katsasti luistimet ja moitti ne huonoiksi, vertasi teriä pojan sisäjääluistimiin ja joo, olihan niissä eroa. Menin ettimään uusia (terän suoruudesta ohjeistettuna) ja löysin omaan silmään vähän paremmat. Joo, ei kelvanneet, olivat kuulemma vielä kamalammat. Mulla meni herne nenään ihan totaalisesti, kun julkisesti mollas mun luistintenvalintataidot (paha valita, jos sopivia kokoja on kaks tai kolme, kaikki yhtä käytettyjä). Hervottoman kiukuttelun kanssa marssittiin autolle, minä vedin itkuraivarit ja lähdin kävelemään (pojat jäi iskän kanssa autoon istumaan).. Olin kuulemma taas ihan kohtuuton :whistle: Ehkä viime viikone paska työviikko ja anopin kyläily vaikuttaa eikä siksi kestä mitään. Tai sit mulla vaan on surkea itsetunto tällä hetkellä...

Issiaskipu nostaa päätään

päänsäryistä. Mulla on ollu jo ennen raskauttakin, mut nyt erityisen herkästi pää kipeä, jos ei vettä juo tarpeeks. Ja mikään limu/mehu tms ei auta, ihan puhdasta vettä pitää saada! Tuntuu että nyt vielä enemmän pitää juoda, ku tavallisesti. Vaikka ihan normaaliahan se on, kropassa kumminki nestettä tavallista enempi.

Liplatus, meilläkin syötiin tänään kaalipataa! Ja eilen oli kaalikääryleitä :LOL:

Perjantaina oli ratsastamassa ja tunnin jälkeen kipu oli melkoinen. Ei siis ollu mitään selässä ollessa, mut ku tulin alas ni voi huh huh. :headwall: Vaan eipä sille venyttelyä kummempaa nyt oikeen voi tehdä. Vähäsen venyttely auttaa onneks, toivon vaan kovasti, ettei se äityis yhtä pahaksi ku viime odotuksen aikaan. Silloin jouduin jäämään saikulle kuukausi ennen äippäloman alkua..

Voimia pahoinvoiville!

Kepsukka ja masukki (15+2)

 

Yhteistyössä