Heinäkuun Hurmaajat 2010 Tammikuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Onnea Enkeliäiti ja pauii hyvistä uutisista ja tulevasta pojasta! :)
Sekä tervetuloa uudet!

Viime yönä klo 23.27 syntyi lopultakinsisko-kullan tyttö vauva, oli lopulta leikattava kun ei auennut tarpeeksi.... Mutta hyvä että edes niin :LOL: Äito voi ilmeisesti hyvin mutta vauva on tehopuolella hengitys vaikeuksien takia.

ON: Itellä ei mitään ihmeempää...
Taitaa pikkuinen öttiäinen potkiskella hennosti välillä, vähän vaikea sanoa kun se istukka on edessä :|



 
Olivia: Virossa vaunut tosiaan voi olla hitusen halvempia, ainakin syrjäseuduilla. Tarttossa on jos jonkinlaista lastentarvikeliikettä (mutta esim. lelut oli mielestäni melkein kalliimpia kuin Suomessa), missä muistaakseni katsoin esim. Chiccon matkarttaita halvemmalla. Tallinnassakin on Prisman yhteydessä pieni liike, missä myydään lastenvaunuja. Oli kyllä aika blingbling vanteilla ja merkistä ei tietoakaan (oisko hinta ollut alle 300 euroa, jos en ihan väärin muista). Tietenkin mitä lähempänä satamaa ja Suomea, sitä kalliimpaa. Ostin työmatkalla Tallinnan Prismasta suht halvalla esim. Aventin pullon ja muutaman muun nokkamukin ihan muutamalla eurolla.

Hyviä uutisia taas kuulunut :) Tietäispä itsekin et onko tyttö vai poika tulossa :ashamed:
 
Heis,
Onnittelut kaikkia hyviä uutisia saanneille :)

Tänään poksuu 16+0 *poks* nyt sitten alko rv 17, enää kolme viikkoa puoleen väliin.

Pahaolo ei oo helpottanut täällä, vieläkin tulee päivittiäin vierailtua pöntöllä :( Yritän väkisin piettää ruuan sisällä, kuvotus on ihan hirveä. Kumartelu tai kyykkiminen ei onnistu.
Mutt nyt vapautettu kotitöistä, mies ei anna tehä mitään kotitöitä. Pitää kuulemma vaan levätä ja yrittää olla oksentamatta. Välillä masentaa ihan kunnolla, mitä järkeä on syödä ollenkaan, kun se ei pysy sisällä ja olo on ihan kuvottava :( Välillä olo sellanen, että parempi lopettaa syöminen, kun ei siittä syödystä ruuasta ole mitään hyötyä.

Vauvalla onneksi kaikki on hyvin, sairaalassa kuuneltiin sydänäänet kaikki ok :) Lääkäri meinasi kuuntelun perusteella, että istukka on etuseinässä. Lienekkö pitää paikkansa...

Dana88 & Pikkune 16+0



p.s toss tikkerissä selvästikkin eri aikavyöhyke, sen vuoks taitaa näyttää vähän jäljessä
 
Heissulivei!

Onpas paljon ihania uutisia, niitä on kiva lukea :)

Täällä on jo tauti taltutettu-yli 2 viikkoa siihen menikin. Nyt on sitten liuta junioreita kipeänä :snotty:

Virolaiset vaunut on todellakin edullisempia kuin suomalaiset vastaavat. Ja aivan samoja merkkejä myydään sielläkin. Siellä kyllä myydään jossain markkinoilla merkkien kopioitakin, eli tarkkana saa olla. Mutta jos liikkeestä ostaa vaunut, niin samaa tavaraa. Parempi, että paikalla olisi vielä joku kielitaitoinen, niin ei tule ylimääräistä "suomi-lisää" hintaan.
Meillä lähipiirissä on ainakin yhdellä perheellä emmaljungat kaikilla lisämausteilla, eikä hinta ollut paha ( siis olihan ne sielläkin kalliit, mutta huomattavasti edullisemmat kuin suomessa myytävät vastaavat) Valitettavasti tarkkaa hintaa en muista :|

Mutta nyt maistusi ruoka ja onkin ihan sudennälkä :)

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 13 + 5
 
Toivottavasti dana saisi nyt eväät pysymään sisällä. Yritä syödä ihan mitä vaan jos vaikka joku yllättäisikin. Voin uskoa että on tympeää syödä kun melkein varmaks tietää että ulos tulee, mutta jospa niistäkin eväistä nyt jotain aineita jäis sulle itelle ja vauvalle.
Ootko koittanu mehujäätä ? Mites puurot / vellit ? Banaani ?
 
Pai80 mehujäätelöä, jäämurska+kiisseli ja pienet annokset sosekeittoja on tällä hetkellä pääruokina, pysyvät ainakin osittain väillä sisällä. Kiinteäruoka tulee ulos samantien :(
Aattelin kokeilla tehä tosi nesteisen jauhelihakeiton ja pistää sitä tehosekoittimeen pistää ihan nesteeksi ja soseeksi.Jos vaikka pysyis sisällä...
 
Dana: Ja hei vauvojen hedelmäsoseet ja sitten tietty ne oikeetkin ruuat. Ootko niitä kokeillu ? Onneks sentään joku pysyy sisällä. Koitat syödä usein ja vähän niin jospa se siitä alkais helpottamaan. :hug:
Ei käy kyllä kateeks toi sun olotila. Itellä oli aika lievää tohon verrattuna. Vaikka yrjöttikin 24/7.
 
Hellow vaan!
Täällä paino on vielä noin -1kg lähdöstä. Painoa on viime vuosina ollut ja juuri ennen raskautta sain normaaliin joten sillä tavalla ihan tyytyväinen. On toki viime viikkoina 1-2kiloa tullut lisää kun ruoka on alkanut maistumaan.
Hiiva ei onneksi vaivaa, mutta gefiluspiimää on ainakin mennyt paljon.. josko se olisi auttanut?
Kyllä aika menee huisin nopeaa.. Vähän saisi vielä maha kasvaa ja sitte mennä tämä loppuaika oooikein hitaasti että saisi oikein nautiskella.

Miten muilla, mulle sanoi lääkäri lääkärineuvolassa, että istukka on vielä kovin alhaalla ja kohdun suun edessä. Noussee siitä mahan kasvaessa... Tai sitten ei ja sektio odottaa, mutta toivotaan parasta :)
 
Voimia kaikille :hug:

Onnittelut hyviä uutisia saaneille :heart:

Ja tervetuloa uusille :flower:

Täällä alotettas viikonloppu väsyneissä tunnelmissa. Tenttejä kävin kaksi koululla tekemässä ja uusintaan nähtävästi meneevät jo toistamiseen, ollut tuo opiskelumotivaatio vähän kateissa :ashamed:
Viikonlopulle on tiedossa varmaan vain kotona oleskelua..ja tänään pitäs jaksaa siivota, joku sotkenut tätä meidän huushollia :LOL:

Jännä ajatella,että teistä suurin osa on jo niin pitkällä, mutta perässä räpiköidään..tietty saisin miekii muutaman päivän lissee, jos laskisin ultran mukaan, mutta mennään entisellä kaavalla..

ON: kertoo inhottavia vatsakipuja...Edelleen..niistähän olen kärsinyt koko tähän astisen raskauden...Neukkua odottelen..edelleen...Ajattelin itsekkin, että jos tuonne seuraavaan neukkuun asti joka on 1,5vkon päästä, ni pysys tää homma salassa..sitten EHKÄ vois antaa massun näkyä ja uteilaat voi sitten tulla kysymään :D Suurempaa numeroa tuskin teen..Tuonne bf:hen laittoa mietin, mutta ehkä sitten rakenneultran jälkeen...

Rae ja Nyytti 14+1
 
Heii!

Joku mainitsi Cecilia Ahernin. Se on mun suosikkikirjailija, mulla on kaikki kirjat enkuksi ja aina vaan jaksaa lukea uudelleen ja uudelleen. Ah! Mutta se leffa, P.S. Rakastan sinua ei must ollu läheskään niin hyvä kuin kirja. On ne vaan hyviä :)

Muutenkin tykkään enemmän lukea kirjoja kuin kattoa leffoja. Toki niitäki tulee välillä katottua. Mites muut?

Viikonloppuohjelmaan kuuluu toivottavasti jumppaa, pikkuveikan 1-vuotis synttärit ja ens viikon tenttiin lukua.
Tänää pitäs käydä palauttaa vinopino kirjoja kirjastoon, oon uusinu ne jo sen maksimimäärän joten nyt on pakko palauttaa :) hups. Oon kirjaston suurkuluttuja.

Tänää mun suuren suuri salaisuus, raskaus, paljastu koulussa. Yks loukkakaveri kesken harjotusten sano että oon näkevinäni sulla mahan, onko se ihan totta? :D En sitten viittiny kieltää enää vaan vastasin että on se ihan totta. Sitten koko ryhmä ymmärsi missä mennään ja nyt ne tietää. Eli mun maha näkyy siis jo, oon kyl lyhyt, että se kai vaikuttaa myös asiaa. Ei oo vauvalla niin tilaa mennä piiloo :)

Mut sain ihan luvan luokalta tulla kouluun sitten vauvan kanssa teoriatunneilla. Ne oli innoissaa :)

Niin ja liikkeet on tuntunu muutaman päivän. Semmosta hassua tök tök-menoa :) Ihankuin ois sormi mahassa mikä tökkis, semmonen aikuisen sormi siis. Ehkä vauva poukkoilee siellä tai jotain.. Aikasemmi tuntu kans jo jotai mut nää on kyl ihan selkeitä.

Saatii myös ystävältä doppleri lainaa ja ollaa pari kertaa ääniä kuunneltu, hyvin kuuluu :)

Nyt kirjaston kirjoja kasaamaan, jos vaikka liikkeelle pääsis viel tänää! :)
 
Helise: oon kans lukija tyyppi, ihka oikea lukutoukka :D Tulee luettua laidasta laitaa eri kirjoja: suosikkeja on dekkarit, lässyt ja elämänkertakirjat. Suosikkikirjailijoita taitaa olla Cecilia Ahern, Nora Roberts, Maria Keys, L.C. Andrews (?), Joy Fielding ja Sophie Kinsella :) Kirjahyllyt on meillä täyteen pakattu mun kirjoja, mies oli kauhuissaan kun muutettiin yhteen, kun näki mun kirja määrän :D Sillä tais kirjahyllyssä olla yks ainut kirja ennen mua :D


Täällä pidetään peukkuja, josko nuo viinirypäleet, piltti ja suolatikut pysyis sisällä, syönistä kohta jo puoli tuntia. Hyvältä näyttää tähän mennessä, yleensä ruoka on ollut ulkona noin 10min päästä viimeistään syömisestä. Toivossa on hyvä elää :)

Dana88 & Pikkune 16+0
 
dana mun ystävä söi raskauspahoinvoinnin aikana esim parhaimmillaan monta viikkoa sipsiä ja vaalea leipää, kunhan vain sai jotain pysymään sisällä. Ja terve ihana poika sieltä syntyi kaikesta huolimatta, joten sinuna söisin sitä mikää pysyy sisällä. Voimia sinne

täällä hormoonit hyrrää, ihan kauheasti, itkut jo päässyt tänään, tosin stressi taso aika kova, esikoisen 1v synttäreitä juhlitan huomenna. Joten olen aika stressaantunut..
Sokerirasituksen tulokset tuli, kaikki oli hyvin.. JEE

eipä nyt jaksa kirjoitella..

emmy 14+3
 
Mullakin tulee luettua aika paljon, tuossa kuukauden aikana lukasin sairaslomalla ollessani 6 kotikatu kirjaa :)
Mulla aika sama kirjamaku kun danalla eli Nora Robertsia, V.C.Andrewsia, sit kans Robin Cook ja Stephen King on isoja suosikkeja!
Meillä tulee katottua leffoja tosi paljon myöskin kaikkia sarjoja, eli siis ollaan sohvaperunoita :D

Musta tuntuu että mun makuaisti on muuttunu tosi paljon.. Himoitsin monta viikkoo yhen grillin makkaraperunoita ja tuossa illasta käytiin semmoset niin ei se ollukkaan kovin hyvää :/ Muutenki on jotain entisiä tosi herkkuja maistellu nii ei oo ollu hyviä.. Liekkö sit tupakanpoltto ennen vaikuttanu niin paljon.. Nyt kun ei polta enää niin on tarkempi maku aisti..

Minä julkiraskauduin eilen facebookissa, tosin kovin monikaan sitä ei tainnu huomata, liityin nimittäin vauva 2010 ryhmään.. Pitäs olla ne uutiset päällä et näkys.. Tai sit ihmisiä ei vaan kiinnosta :/

No joo, nyt taitoluistelun pariin ja sit jos jotain leffaa kattelis..

Laura ja vauveli 14+1
 
starin kuulumisia mäkin oon kaipaillut. :heart:

dana voimia kovasti :hug: inhottavaa kun ei mikään pysy sisällä. Toivottavasti saat jotain syötyä. tosiaan ihan mitä vaan kunhan sisällä pysyy :heart:

pai80 Viikonloppuna tiedossa kotona oloa. =) Sitähän se on nykyään suurimmaksi osaksi kun lapsia on. :heart: Aion kanssa neuloa. kiva kun täällä muitakin neulojia. Mulla on aina monta erilaista työtä kesken, oon himoneuloja :D tälläkin hetkellä 4 työtä kesken, joista yksi rusinalle :heart: Ulkoillakin ois kiva mutta kattoo nyt miten kovaa pakkasta on. oon sitä -15 astetta pitänyt ulkoilurajana kun meillä myös tuo alle 1v tytöntyllerö :heart: Eilen lauhtui vähänksi aikaa (-14,8) ja menin sitten lasten kanssa pulkkamäkeen. oltiin 40min ja tultiin naamat kohmeessa sisälle :LOL: mut ihana käydä happihyppelyllä jos vaan pääsee.

sadee80 & rusina 16+6 :heart:
 
Niin se lauantaipäivä vaan täällä "alkaa" siivoamisella. Pakkasta kerta on sen verran ni petivaatteet ja kaik mahdolliset pihalle tuultumaan, tapetaan kaikki ötökät :D
Mieskin jopa osallistuu tähän siivoamiseen, omaehtoista se kyllä ei ole, mutta osallistuu kumminkin :LOL:

Kohan on siivottu ni sitten kuulostas ihan hirmu hyvältä pitsa, johon tarpeet onkin varattuna valmiiksi, eikun leipomaan. Illalla EHKÄ jos jaksaisi käydä tervehtimässä kummityttöä ja muita lapsosia, ovat kipeitä ja heidän äitinsä on ihan hermoromahduksen partaalla kun mies töissä melkein koko ajan...

Juu vaan ei ne petivaatteet yksin sinne ulos mene...

Rae ja Nyytti 14+2
 
Huomenta!
Kävin aamuyöllä mielenkiintoisen dialogin miehen kanssa unenpöppörössä :D

minä: mulla taitaa menkat alkaa tänään ku vatsaa ja selkää juilii.
mies: (naurua joka ei meinaa lakata)
mies: on sulla lyhyt muisti
minä: miten niin?
mies: oot 17.viikolla paksuna, ei taida menkat alkaa vähään aikaan.

Välillä meinaa unohtua, varsinkin just herätessä, että sitä ollaan nyt paksuna :D

Rae89
Meilläkin piti olla tänään siivouspäivä, mutta mies joutu jäämään ylitöihin :/ Ei tuu kotia moneen tuntiin viel. Tänään piti olla lyhyt päivä, mutt ku tulikin liian pitkä päivä, niin ei taida mies jaksaa siivota, mustakaan nyt ei pahemmin ole kaveriksi. Noh ens vkl sitten :D

Wuhuu, oon ollut kolme tuntia jo hereillä enkä oo viel oksentanut :D Kävin syömässä neljän aikaan aamuyöllä rypäleitä välipalaksi, nekin pysyi sisällä :) Kauhulla odotan iltaa :kieh:

Dana88 & Pikkune 16+1
 
dana :LOL: :LOL: kyllä nuo unijutustelut on sitten hauskoja!! meillä välillä harrastetaan niitä myös, minä yleensä täysjärkisenä (herkkäuninen kun oon) ja mies sopertaa kaiken maailman juttuja! aamulla on hauskaa!! :D ja toivotaan, ettei illallakaan tule mitään ylös!

Jollakin muullakin oli tullut vuotoa, täällä myös! tiistaina alkoi, siitä soitto neuvolaan, lääkärille, lähete gynepolille ja loppuviikko sairaslomaa. kaikki oli ollut kunnossa selitystä vuodolle ja vatsakrampeille ei löydetty. saattoivat olla kuulemma supistuksia. minä kun en tiedä, eka raskaus kun vasta on... :ashamed: kurja olo on ollu, mutta onneksi kaikki oli kunnossa!!! :heart: :heart: pelästytti kyllä toden teolla!! :eek:

täällä on ulkoiltu paljon viime aikoina, siitä tulee hyvä olo ja tuolla ulkona on niiiiiiiiin kaunista kun aurinkokin paistaa! kylmä tosin on, mutta ei mene kauaa kunnes aurinko alkaa jo lämmittämään ja sulattamaan lumia.. mikään ei ole sen ihanampaa katseltavaa kuin kevätaurinko kun sulattaa lumia ja räystäiltä tippuu vettä... :D :heart:

lämpöä odotellessa :wave:

bambina ja ipana 14+6 :heart:
 
Voi huh. Luen sydäntä raastavia niskaturvotus-vaikeavammaisuus-kohtukuolema -ketjuja täältä ja samalla telkkarissa pyörii kauhukuvia Haitista tossa hyväntekeväisyyskonsertissa. Itken vuorotellen nettilukemisia ja tv-kuvia. Piristävä lauantai-ilta täällä siis..

kardemummma & sultsina 16+5

 
Aktiivinen päivä ollut täällä ruuan laiton ja leipomisen merkeissä. Miehellä on tänään synttärit ja se toivoi mokkapaloja, kun tulee pelistä, niin olen sitten leiponut pellillisen niitä, sämpylöitä ja ruuaksi makaroonilaatikkoa. Ei ole kylmä meidän keittiössä :) Olen niin onnellinen, kun joskus ylä-asteella saatiin köksässä ihan sairaan hyvä mokkapalaohje, jonka olen tässä vuosien saatossa hävittänyt. No nyt kun netistä katsoin ohjeen, niin se sattuikin olemaan sama ohje, jota olen kaivannut kaikki nämä vuodet!! Elämän pieniä iloja :)

Kirjoista olette jutelleet ja täällä myös yksi kirjafriikki. Irkkuhömppä uppoaa todella hyvin ja sitten kestosuosikkeja ovat Patricia Cornwel, Donna Leon ja Tess Gerrisen. Näiden lisäksi Stieg Larsson, Dan Brown ja Torey Hayden ovat kirjoittaneet mahtavia kirjoja.

Eilen oli pieni muotoinen juhlapäivä, kun ekaa kertaa neljään kuukauteen tuli viikko täyteen ilman oksentamista :) Johan tuo oli aikakin, kun menkoista laskien eilen poksui rv 17 ja ultran mukaan on jo 18+3. Muutenkin olo on ollut pirteä ja hyvä. Välillä pientä pakostusta mahassa, etenkin kun kovasti touhuaa.

Onko kukaan teistä painanut painokuvilla (niillä silitettävillä) kankaalle jotain joskus? Ajattelin, että olisi kiva koittaa tehdä itse parit pikku bodyt vauvalle. Valmiiksi ostetuista bodyistä kyllä, mutta itse painaisi siihen jonkun kuvan. Lähinnä mietin niiden kuvien kestävyyttä.
 
Heipparallaa mammat!

Kävinpäs kampaajalla ja muistutan taas pitkästä aikaa etäisesti ihmistä (vs. se kalmankalpea/vihertävä otus joka on tuijotellut peilistä takaisin viimeiset pari kk!). Aion juhlistaa tätä lähtemällä vähän Helsinkiin ihmettelemään yöelämää (tai saattaa jaada iltaelämään, jos vanhat merkit pitää paikkansa...).

dana88 Jee! Se on edistystä jos saat mitään pysyy sisässä! Eli nyt sun ei auta kuin syödä viinirypäleitä aina 10 minuutin välein 5 kerrallaan. :) Pysyykö sulla ollenkaan maitotuotteet sisässä? Esim jogurtti vois rauhoittaa mahaa kans.

kardemummma Argh! Äkkiä pois kohtukuolemaketjuista! Mäkin eksyin niille yksi päivä ja veti kyllä mielen apeaksi. Toisaalta noista tarinoista tuli myös valtavan kiitolliseksi, että omalla vauvelilla on näillä tiedoin kaikki hyvin.

Marta Kiva kuulla, että sulla on vihdoin pahoinvointi helpottanut! Eikös ole aika taivaallinen olotila?

Täällä onkin paljon lukutoukkia! Jos teillä on jokin ehdoton kirjasuosikki niin vinkatkaa ihmeessä. Etsin jatkuvasti hyviä kirjavinkkejä kun koitan vierottaa itseäni jatkuvasta Marian Keyesin lukemisesta. ;)

 
Olivia81: Sophie Kinssellan kirjat on huippuja, vähän samanlaisia kuin Maria Keysin. Himoshoppaja ja vauva ois varmaan nyt ihan ajankohtasta lukemista ;) Aloin tylsistyneenä lukeen täss jotain Harlequinia :D

Maitotuotteet ei pysy sisällä :( Aloin taas oksentaa tuossa kolmen jälkeen, nyt ei tee mieli ruokaa lainkaan...

Dana88 & Pikkune 16+1
 
Kirjoista oli tosi hyvä kirja Päivi Alasalmi Vainola, vähän samantyyppisesti kirjotettu kun V.C. Andrewsin kirjat, mut tapahtumapaikka suomi jne. Suosittelen jos tykkää Andrewsin kirjoista!

Munkin pitäs käydä parturissa! Viimeks kesällä on tasattu latvoja ja voitte arvata et ne on aika hyvässä kunnossa ja sit mulla on ruennu vielä kasvamaan hiukset nopeemmin. Sais taas värjätä kun on yli sentin juurikasvu vaikka uudenvuoden aattona viimeks värjäsin.. Tosi tyylikästä..

Mulla edelleen paino taitaa olla samoissa kun ennenkin.. Mut tuskin tuosta sanomista tulee neuvolassa kun bmi kuitenki 26..
Ens viikolla oiskin perjantaina toka neuvola, et ei oo kauheesti tarvinnu tosiaan ravata täälläkään. Muistaakseni ton neuvolan jälkeen ei oo mitään ennen rakenneultraa et jotain 1½ kk taitaa tulla sit seuraavaan neuvolaan väliä..
 
Heippa hei kaikki ihanat kanssa odottajat!
Dana88 Onneks oot saanu jotain pysymään sisällä, toivotaan ja pidetään peukkuja että alkais loppumaan sun oksentelut. En edes kehtaa valittaa mun oksenteluista jotka on paaaljon lievemmät kun sulla.
Kävin eilen neuvolalääkärissä. Paino ihan vähän tippunut edellisestä kerrasta 49,5- 49,3 nii ei kyll hirvees suuri ero :) edellisessä raskaudessa oli jo tässä vaiheessa tullu painoa lisää ja synnyttämään kun menin oli tullu 22 kg, toivon niiiiiin paljon et ei tulis samman verran nyt. Miten teillä, onks joka raskaudessa ollu melkeen sama painonnousu vai voiko vaihdella paljon? Kaikki oli hyvin neuvolassa, ihana pieni sydän sykki 154. Nyt meen syömään uuniperunaa. Hyvää viikonloppua kaikille
 

Yhteistyössä