Rae89 Harmittavaa, että olet saanut koulussa flunssan. Mutta ymmärrän myös luokkatovereitasi, koulusta (kuten ei monesti työstäkään) voi olla pois pelkän flunssan vuoksi. Kurssista ei paljon voi olla pois tai ei saa suoritettua kurssia jne. (koulumaailmassa työskennelleenä tiedän tämän). Riippuu tietenkin opinahjosta. Ja jos tauti on tullakseen se tulee - ei sitä voi vältellä, senhän voi saada vaikka kauppareissulla vaikkei ois yhtäkään flunssaista lähipiirissäkään (koska pöpöt elävät ovenkahvojen, ostoskärryjen yms. pinnoilla, joihin kipeä ihminen on kosketellut). Ainoa konsti vältellä sairastumista on jatkuva hyvä käsihygienia. Tätähän painotettiin myös possuflunssan aikaan.
En itsekään ole koskaan ollut pelkän flunssan takia pois koulusta/töistä tai sitten on pitänyt olla jo tosi kipee, jos oon ollu pois tai sitten kuume noussu (jota mulla ei yleensä juuri koskaan nouse). Työnantajatkaan ei välttämättä ymmärrä flunssan takia pois jääviä...
Mutta toivotaan, ettei flunssa iske pahemmin päälle.
kertomisesta meillä sukulaiset eivät tiedä vieläkään uudesta tulokkaasta - paitsi mun mummo (joka on mulle hirveen läheinen). Sisaruksille ei olla kerrottu (ei minun eikä miehen) eikä appivanhemmille, mun isä on kuollut ja äidin kanssa ei olla väleissä. Appivanhemmillekaan ei olla kerrottu yhdestäkään raskaudesta vasta kuin n. rv 18-19 tienoilla, syystä että heti on puhelinlangat kuumina ja sen tietää melkein samana päivänä sukulaiset Saksaa myöten - siitä pitää anoppi huolen
. Ja minä kun en halua, että jos kerrottas alkuraskaudessa ja jotain sattuis niin siitäki toitotettais koko suvulle. Ei ollut kiva, kun oltiin naimisiin menossa kesällä 2002 ja kesällä 2001 kerrottiin asiasta anoppilassa (koska anoppi värkkäs meidän toista sataa kutsukorttia galligrafiatekstillä ja annettiin vuos aikaa tehä niitä, ettei ole kiire), niin eiköhän tää hyväkäs kertonu asian koko suvulle. Ja ku oli miehen mummon hautajaiset syyskuussa 2001, niin siellä tuli miehen sukulaiset (joita en silloin vielä ees tuntenu), et ens kesänä sit teidän häissä.... :kieh: , että mua sieppo silloin. Ja silloin päätettiin, ettei anopille ainakaan kerrota kovin aikasten - mies kyllä äitinsä kans tuntee... joten ei ole ollut vaikeeta pitää asiat salassa.... Kerran tuumaski, et heidän suvun naiset on juorusia... Onhan sillä tietty puolensakin - ei tarvi kertoo ku anoppilassa asia, joten tiedotus miehen sisaruksille ja muulle suvulle hoituu sitä kautta
.
päpsy79 Hankalaa se oli ennen mullekki ja mieski kovasti on koettanu ehdottaa mulle vaikka mitä urheilumuotoa, et sais mut liikkuun (hän itse juoksee kilpaa ja suunnistaa kilpaa myös). Mut aina keksin verukkeita... Aikoinaan koululiikunta sai tapettua mun urheiluhalut :ashamed: . Mut sit otin itteä niskasta kii ja kävin hiihtään viime keväänä, varmaan olin viimeksi hiihtäny yläasteella (no muutaman kerran sen jälkeen olen 2000- luvulla suksilla käynyt). Kannustin tähän oli myös se, että piti saada kiloja pois ja kun ne rupes kariseen niin innostuin entisestään hiihdosta. Ja nyt siitä on tullu mun lempiurheilulaji pyöräilyn ohella (mies osti mulle uuden pyöränkin äitienpäivälahjaksi, kun lupasin pyöräillä kesän työmatkat 45 km ja pyöräilin myös
- ei sisu anna periksi jos jotain lupaa... tai saa kuulla naljailuja - no ei vaitiskaa, mutta sitä riskiä en ottanu). Mutta tuosta ulkoilmasta saa niin paljon virtaa, kun ennen vietin suurimman osan päivästä sisällä...
pauliina82 potkukelkkailukinhan on tosi hyvää liikuntaa ja saa samalla raitista ilmaa. Nykyään monessa paikkaa vaan vaikea sitä harrastaa, kun laittavat joka paikkaan soraa/hiekkaa.
OYS:in ultrista käsitettiin miehen kans, et lopettavat ultraamiset kokonaan (Audin Tekaylta kysyttiin), en tiiä sitten ymmärrettiinkö oikein. Mutta kysymällähän se selviää. Tuumasivat vaan siellä ultrassa hoitajan kans, et moni kunta on tehnyt sopimuksen Oulun Terveystalon kanssa.