Heinäkuun Hurmaajat 2010 Tammikuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

No siis en itsekkään ole ollut poissa pienen flunssan takia koulusta, mutta tällä tytöllä oli kaiketli yli 39 kuumetta ja nukku vain siellä tunnilla, niin yhtä hyvin olisi voinut olla kotona...Kyllä olen sitä mieltä, että sellaisessa kunnossa VOI ja PITÄÄ olla kotona. En mie pöpöjä pelkää muuten, tiijän varsin hyvin että sairastua voi missä ja milloin vain, mutta ihan se on tyhmyyttä tuollaisessa kunnossa tulla kouluun! Ja itse jo hoitoalalla työskennelleenä tiijän, että saikulle pistäävät jos oot lenssussa... Ettei vain tartuta muita jo valmiiksi sairaita...Vaan eihän sille enää mitään mahda, toivottavasti ei miula vaan tästä pahene tämä...

Aivan kauhea väsy, ei pahemmin kouluhommat kiinnosta |O
 
15+0 *poks*

Ja pahoinvointi jatkuu :kieh: Tulee vain koomailtua päivät sohvalla tai oltua pää pöntössä 24/7. Vois olettaa, että helpottais jo!! Sairaslomaksi meni melkein koko tämä viikko :( Ensi viikolla katotaan uudestaan sairaslomaa, jos oksentelu vielä jatkuu. Luulin olon jo helpottaneen, mutta ehei. Pahaolo katosi muutamaksi viikoksi ja palasi kahta kauhiampana :headwall:

Viikonlopun tämä tuleva mamma viettä sängyssä peittojen alla ryystäen jotain ällö keittoa tai vastaavaa. Kiinteä ruoka ei ole ystävä :kieh:

Dana88 & Pikkune 15+0



p.s Hyvä ystävä oottaan melkein samaan aikaan :) Kiva nyt mammatuttu myös kaveripiirissä :):)
 
OYS:n seulonnoista Löysin oman kunnan sivuilta tämmöisen tekstin:

Oulun ympäristökunnat ovat useiden vuosien ajan ostaneet seulontaultraäänitutkimukset OYS:n synnytys- ja naistentautien klinikasta. Toiminta on sujunut hyvin ja ollut laadultaan erittäin korkeatasoista. OYS:n naistentautiklinikka on 25.3.2009 ilmoittanut kirjeellä, että erikoissairaanhoidon piiriin kuuluvien palveluiden turvaamiseksi ei OYS:lla ole mahdollisuutta jatkaa sikiöseulontojen tarjoamista kunnille enää vuonna 2010. Asiaa on selvitelty monin tavoin kevään ja syksyn aikana yhdessä Oulun kaupungin, ympäristökuntien sekä sairaanhoitopiirin kanssa. Selvittelyjen ja neuvottelujen perusteella näyttää ainoaksi mahdollisuudeksi kunnille jäävän palveluiden järjestäminen omana toimintana tai ultraäänitutkimusten kilpailuttaminen. Oulun kaupunki on ilmoittanut järjestävänsä ultraäänitutkimukset väestölleen omana toimintanaan, mutta ei tässä vaiheessa pysty sitoutumaan palveluiden myymiseen muille kunnille. Oulun ympäristökuntien (Haukipudas, Kiiminki, Muhos, Liminka, Tyrnävä, Kempele, Hailuoto) ja Oulunkaaren (Iin, Utajärven ja Vaalan osalta) johtavat lääkärit ehdottavat, että kunnat kilpailuttavat seulontaultraäänitutkimukset yhdessä, jotta saavutetaan riittävä tutkimusvolyymi palveluntuottajan kokemuksen ja laadun ylläpitämiseksi. Haukiputaan kuntaa ehdotetaan hoitamaan kilpailutus muidenkin kuntien osalta.

Käsittääkseni se on Terveystalo, joka on tämän kilpailutuksen voittanut ja siellä siis ultrattais kilpailutukseen osallistuneiden kuntien ultrat (oma kuntani on osallistunut kilpailutukseen). Terveystalossa näyttäis olevan 4D-ultraus, joten ei ollenkaan paha =) .

 
Moi!

Minä olen taas takaisin elävien kirjoissa. Vime viikonloppuna selkä kipeytyi niin, että loppujen lopuksi en päässyt liikkumaan ollenkaan ja eilen passittivat terveyskeskuksesta ambulanssilla sairaalaan. Sieltä sain onneksi sellaiset lääkkeet, että auttoivat kipuun mutta eivät kuitenkaan aiheuta vaaraa vauvalle. Nyt siis paremmassa voinnissa ja kävelykin jo onnistuu joten kuten.

Seulavastaus saatiin ja se oli 1: 10 000 eli olen todella tyytyväinen :)

Fiinukka kyseli: "Ootteko kuullut että ketään olisi vakinaistettu äitiyslomalla...." Jep, minut on vakinaistettu äitiyslomalla eli kyllä niinkin onnellisesti voi käydä ;)

4D-ultraan emme ehkä tällä kertaa mene, viime kerta oli hiukan pettymys kun vauva istui kohdussa niin että vettä ei ollut paljoa pään ympärillä, joten näkyvyyskin oli huono :( Rakenneultra saa riittää meille.

ärrieri 13+2
 
nyt on i-biopsia takana,hyvin meni vaikka nyt supistaakin. Pienellä oli pää-perämitta 59mm, kallo 18mm ja reisiluu huikeat 6mm. Mies meinas että näki jalkovälissä jonkin ulokkeen, mutta minä toppuuttelin et jos jalan mitta 6mm,ni miten ihmeessä sieltä voisi pilin erottaa??? mutta onpa toi kyl ennenki osannu tulkita ultrat oikein,joten ehkä mä varaudun jo nyt neljänteen poikaan....

Mukavia viikonloppuja kaikille!

Eä ja lapanen 12+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja dana88:
Mietin täsä pitäiskö pistää Facebookkin np-ultrakuva ja alkaa täten julkiraskaaksi :D

Miten muut, ootteko jo "julkiraskaita"?
Mie tässä kans mietin, että pitäsköhän tästä ihan julkista tehdä, eli toisin sanoen tällä hetkellä tietää vain ne keiden haluankin teitävän :LOL:
Tosin tuolla irc-gallerian puolella olen jo yhteisöihin ujuttanut yhen heinämasut yhteisön..Katsotaan miten pitkään jollain menee se siltä hiffata :LOL:
Taidan vielä toistaiseksi olla ihan hilijaan...
 
Iltapäivää!

Neuvola takan ja kaikki hyvin sielä ja pahoinvointipiikinkin sain ku ei ole taas mikään pysynyt sisällä.. :(
Mutta asiaan:
-Pissa ok (varmasti kaikkia kiinnostava asia.... ;)
-rr: 118/77 ja hemohessit 122-
-Vauvelin ihana syke oli 150 ja kuulu tosi hyvin siis joka paikasta ainakin vähän, sitten vähän haettiin että saatiin just oikeelle kohalle ja sieltä se vaavi läks karkuun saman tien.. :D
-Painoa tullut alusta, siis 2 kuukaudessa huimat 400gramma, mutta olipahan ainakin noussut kun viimeks oli laskenut..
-Kohtu oli puolessa navassa ja sano että hyvin tuntuu :heart: ja on kasvanut.

Rakenneultraan varasin ajan tampereen terveystalolle (sielä meidän ultrat nykyään) ja aika on 15.2 eli viikoilla 20 + 4.. En millään malttais odottaa!! Toivottavasti saadaan tietää sukupuoli myös!

4D Me meinataan mennä.. Miehen sisko kävi ja aivan ihana se DVD ja kuvat myös joten ajateltiin että ois ihana muisto.. :heart:
Sielä sitten myös varmistetaan se sukupuoli, että onko siis sama kun rakenneultrassa...

Julkiraskaus: Mä olen julkiraskas, juurikin nuo np-ultra kuvat laitoin facebookiin ja nyt sit kaikki tietää, mä tykkäsin tehdä niin koska en tykkää soitella ympäriinsä ja kertoa, jotenkin oli kivan helppoa noin kertoa.
Tuli paljon onnitteluita, mutta myös yhteen kaveriin meni välit sen jälkeen.. Hän kun soitti heti toiselle kaverille ja alkoi "mustamaalata" ja muutenkin puhui tosi "rumasti" eikä edes onnitellut.. Tuli sellainen olo että mä en tarvitse sellasta ihmistä lähelleni joka ei ole mun puolesta iloinen, surullista kyllä koska pidin häntä hyvänä ystävänä...

Nyt mä lähen tän päänsäryn kanssa tonne sohvalle.. Oikein hyvää viikonloppua kaikille!
Mä aion vaan makoilla ja ulkoilla koko viikonlopun..

Susanna ja papu 16+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rae89:
Alkuperäinen kirjoittaja dana88:
Mietin täsä pitäiskö pistää Facebookkin np-ultrakuva ja alkaa täten julkiraskaaksi :D

Miten muut, ootteko jo "julkiraskaita"?
Mie tässä kans mietin, että pitäsköhän tästä ihan julkista tehdä, eli toisin sanoen tällä hetkellä tietää vain ne keiden haluankin teitävän :LOL:
Tosin tuolla irc-gallerian puolella olen jo yhteisöihin ujuttanut yhen heinämasut yhteisön..Katsotaan miten pitkään jollain menee se siltä hiffata :LOL:
Taidan vielä toistaiseksi olla ihan hilijaan...
Ite oon kurkannut välillä kans gallerian heinämasu-yhteisöjä, viel en ainakaan oo liittyynyt :D

Aattelin ottaa tuo miehen puoliskon kans kotia, niin kyselen sen mielipidettä, tuosta kuva jutusta. Tosin mies ite julisti jo viikko sitten tilapäivistyksessä heinäkuun masuasukista :D
 
nyt tulee pikainen omanapainen kertomus..

mul on ollut huimausta ja sen vuoksi sain ylimääräsen neuvolakäynnin ja onneksi kaikki oli hyvin.. hemppa oli jopa noussut ja paineet ok ja huimaus on ihan seurantalinjalla.. kuultiin tänään ensimmäistä kertaa sydänäänet joten oli ihanaa :heart: :heart: :heart: voisin kuunnella kokoajan sitä jumputusta :D

mä en oo viel julkiraskautunut.. aattelin viel ainakin pari viikkoo pysytellä salassa.. mut kai sit on pakko alkaa kertomaan.. nyt oon ottanut sellasen linjan et jos joku kysyy niin en valehtelekaan eli sit myöntäsin et on tulossa heinävauva.. viel ei oo kukaan tullut kyseleen..

hyviä vointeja kaikille!!

 
Meillä ollaan jo julkisesti raskaana ja facebookissakin myös ilmoiteltu asiasta =) Eräs naapurikin kysyi että olenko raskaana,kun maha kuulema näyttää siltä :D tosin johan tuo aika lailla pömpöttää verrattuna edellisiin raskauksiin...Vatsataudista ei täällä olla vieläkään näköjään päästy kokonaan eroon,vaan esikoinen oksensi kesken automatkan....kotiinhan siinä piti palata,kun oli vaatteet ja turvaistuimet oksennuksessa...tarkoitus oli mennä yöksi hotelliin rentoutumaan ja lapsetkin oli jo pakanneet päivällä leluja mukaan. No...täytyy odottaa että varmasti on kaikki taudit hellittäneet ennenkuin uskaltaa reissuun lähteä.

äiti -79- vauva 13+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja dana88:
Mietin täsä pitäiskö pistää Facebookkin np-ultrakuva ja alkaa täten julkiraskaaksi :D

Miten muut, ootteko jo "julkiraskaita"?
Julkiraskaita ollaan (ja ollaan oltu jo melkein kk, NT-ultrasta asti) ja otetaan siitä kaikki irti :D Copy-pastasin Facebookin jonkun 80 status commettia talteen ja itkin niitä lukiessa, ihmiset on niin ihania ja musta tää on maailman mahtavinta jakaa ystävien ja tuttavien kaa :heart:

Mä oon ollut koko viikon (tähän asti!) kiltisti herkuttelematta, kohta lähtee jätskivaihde käyntiin.

Hippiraskausmeditaatiokirjassani kehotettiin rasvaamaan tällä viikolla tissejä seesamiöljyllä, joten käynpäs siihen puuhaan :LOL:
 
Julkiraskaudesta: mun suku ei tiedä vieläkään.. Pitäs vissiin kertoa,kun mun isä ja sen naisystävä on meille tulossa ens viikolla kyläileen, juhlitaan mun miehen 3-kymppisiä :) ja siskolleki pitäs ilmoittaa ja mun mummulle, muita omia lähisukulaisia mulla ei ookkaan. Äiti ja isän puolen isovanhemmat on kuolleet. Mihen suku tietää ja samoin muutamat mun harvat ja valitut kaverit ja tutut :)

Facebookiin vois laittaa ultrakuvan kunhan on rakenneultrassa käyny, nyt mulla on useempi kuva ihan alkuraskauden ajoilta, mutta ne on sen verran "huonoja" ettei niistä saa mitään selvää.

Meillä mies varsinki haluais tietää vauvelin sukupuolen, ja on jopa ehdottanu 4d ultrassa käymistä, mutta saapa nähä mennäänkö sitten. etenki jos ei kerrota siellä rakenneultrassa vauvan sukupuolta. Me on vaan tuon kakkosen kohdalla tiedetty etukäteen että kumpi on tulossa.

Me on mietitty uuden talon rakentamista. Tiistaina ois pankkiin aika, että saa nähdä näyttävätkö vihreetä valoa. Aateltiin tähän samalle tontille rakentaa suht saman kokonen talo kun tämä.. tää on vaan tosi vanha ja pitäs tosi paljo rempata että sais lämmön eristyksen hyvään kuosiin..

Pauliina rv15+5
 
Julkiraskaudesta: Minä ilmoitin FB'ssä ultran jälkeen. Sitä ennen oli tietty mummoille, ukeille, enolle ja tädille kerrottu. Jotenkin tuntuisi karulta, jos läheisimmät sukulaiset "kuulisi kyliltä". Hienosti kaikki suhtautuneet :heart: .

Vaunuista: Me saatiin todella halvalla yhdeltä tutulta ABC'n yhdistelmät. Mulla ei ole mitään käsitystä vaunuhommista, onneksi miehellä on. Katseli hetken vaunuja ja tuumas "toi toimii tosta, joo, hmmm". hetken katseltuaan sanoi että hyvät ovat :).
Autoon ei ajateltu ostaa kaukaloa ollenkaan. Täältä saa neuvolasta "vuokrattua" siksi ajaksi kuin tarvitsee. Saapahan sitten itse sijoittaa vähän enemmän pidempiaikaisiin asioihin, sänkyyn sun muihin.

Kovin väsynyt mutta onnelinen olo jatkuu :heart: . Nälkä on nykyään kamala, ja syön kuin hevonen! Kauhulla painonnousua odottaen... :ashamed: .

Hyvää viikonloppua, mammat!

Odotan rv 12+4
 
GO DANA =)

Mie tässä kans kovasti mietiskelen, että miten teksis..julkistaa vai ei..Johan niitä viikkoja on "jo" 13+1 mutta sitten toisaalta en tiijä..Ei tää kauheen pitkään enää salassakaan pysy mutta josko mie vielä hetken odotteleisin...Miun pää kyllä repii minuu kahtaalle..Kertoa vs ei kertoa..Vaikiita tämä elämä..ja mie ei sano juuta ei jaata..Varsinainen jääräpää :LOL:

Meillä mies vähän meinaili että ei haluis tietää että kumpi meille tulee mutta mie varmaan suostuttelen sen siihen että halutaan kumpikin tietää...Oon vähän pirttihirmu :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rae89:
GO DANA =)

Mie tässä kans kovasti mietiskelen, että miten teksis..julkistaa vai ei..Johan niitä viikkoja on "jo" 13+1 mutta sitten toisaalta en tiijä..Ei tää kauheen pitkään enää salassakaan pysy mutta josko mie vielä hetken odotteleisin...Miun pää kyllä repii minuu kahtaalle..Kertoa vs ei kertoa..Vaikiita tämä elämä..ja mie ei sano juuta ei jaata..Varsinainen jääräpää :LOL:

Meillä mies vähän meinaili että ei haluis tietää että kumpi meille tulee mutta mie varmaan suostuttelen sen siihen että halutaan kumpikin tietää...Oon vähän pirttihirmu :LOL:
Meillä on sama suostuttelu meneillään :D Mies ei halua tietää, mä taas haluisin tietää :D Vaikka kyll uskon 99% että tyttö on tulossa.


FB on tullut kymmeniä onnitteluviestejä :)
 
Täällä ei myöskään salailla raskautta enää! Ei olla kyllä hirveesti huudeltukaan, mutta kaikki vähänkin läheisemmät ystävät tietää ja töissäkin oma tiimi on jo tietoisia.

Musta on ihanaa esitellä pientä massua, etsin aamuisin aina kaikista parhaiten mahan näyttävät paidat. :D
 
Voimia kaikille joilla pahoinvointia :heart:

julkiraskaus heti kerrottiin raskaudesta plussan tultua perheille ja lähimmille kavereille :heart: np-ultran jälkeen laitoin myös ihanat kuulumiset fb:hen :heart: Ja mulla on kyllä jo sellanen pallomahakin etteipä tätä enää edes voisi salailla :D :heart:

maanantaina lääkärineuvola. jännittää. Viimeks nähnyt että kaikki ok silloin np-ultrassa joulukuussa. Nyt sitten pääsee (toivottavasti!!) kuulee ne sydänäänet ekaa kertaa... :heart:

sadee80 & rusina 15+6 :heart:
 
Huomenta ihanaiset :heart: Täällä sitä vaan hereillä keikutaan, vaikka olisi saanut nukkua vielä vaikka kuinka.... noh, ei auttannu sitte muuta ko nousta aamupalan laittoon. Kun ei nukuta niin ei sitten.

Hieno homma kaikki te julkiraskautuneet :D Täällä tietää molempien vanhemmat, muutamat ystävät ja työpaikan poppoo. Vielä ei ole sen suuremmin kuuluteltu, mutta ei tätä nyt enään ole sellainen tarve salailla kuin alussa :heart: Tänään tulen kertomaan yhdelle ystävälle, jonka näen pitkästä aikaa... ihana odottaa hänen reaktiotaan, sillä hän on ollut taannoin tukenani kun kävin ex-mieheni kanssa läpi rankkoja lapsettomuushoitoja. Ja nyt sitten pudotan hänelle tällaisen pommin, hihii :LOL:

Olivia , niin, ihanat masut vaan esiin :heart: Mullekin tuli eilen lasti vaatteita, joita tilasin ellokselta. Pitkiä toppeja ja muita ihania neuleita pirtein värein, ihana tallustella sit pallomahan kanssa ne päällä :D Tuskin maltan odottaa että maha kasvaa oikein isoksi...

Rytmihäiriöitä , onko kellään ilmenny sellaisia? Mulla on ollu lähes päivittäin, ei onneksi kestä kauaa, vain muutama inhottavan tuntuinen muljahdus. Töissä pikkasen tutustuin aiheeseen, eli vissiin raskaus altistaa rytmihäröille.... mutta joka tapauksessa soittelen ensi viikolla neuvolaan ja mietitään sitten mitä tulis tehdä, ehkä sydänfilmi tai muita tutkimuksia... Verenpaineita seurailen kotona, sillä vastaanotolla saan huimia lukemia, alapainekkin aina sen 100 tai yli. Onneks kotilukemat ollu ihan ok. Ja tämä paineiden nousu toisen ihmisen mitatessa on tosin ollu mun vaivana jo kymmenisen vuotta. En tiiä, miten minä olen sellaisen peikon saanu kehiteltyä moisesta toimenpiteestä. Aaargh!

Mutta oikein mukavaa viikonloppua kaikille!! Minä suunnistan tänään vierailemaan kavereitten ja omien vanhempieni luona. Mukava päivä tiedossa :heart:

Retuli ja rv olis 13+3
 
Moikka piiitkästä aikaa... en oo aikoihin kirjoitellu, luin puolella silmällä kaikki tulleet jutut ja teksitä on tullu viimesestä kerrasta niin paljon että enpä muista enää kaikkea. Mieleen jäi raskauden julki tuominen Mä olen kertonut töissä muutamalle tyypille, mutta FB:n en vielä laita... se päivä saa odottaa ja mitään ultrakuvia en sinne mene laittamaan, liian henkilökohtaista laittaa omasta kohdusta kuva, mutta tämä on vain minun mielipiteeni :)

NP-ultrassa oltiin tiistaina ja sielä oli 5,8 cm erittäin vauhdikas vauvan alku joka huitoi käsillään jokas uuntaan :heart: :heart: :heart: Niskaturvotus oli 1,6 ja oli normaalilukemissa verrattuna veriarvoihin, joten ihanaa ja helpottavaa :)

Lisäksi olen saanut iloisia uutisia tässä viime kirjoituksen, hyvä ystäväni samalta paikkakunnalta,on myös raskaana ja hän on minua 3 viikkoa edellä joten mikä on mukavampaa kuin löytää vertaisensa näin läheltä :D Ja juttuahan on jo riittänyt kaiken maailman omista ajatuksista ja olotiloista :heart:

Mukavaa vuoden alkua kaikille mammoille! Tämä likka menee tänään laittamaan hiustenpidennyksen, vielä kun on varaa :LOL:

PikkuMyy & Jannu (kaiffari) 12+5 :heart:
 
Huomenta

Kylläpä ois nukuttanut kovin, mutta pakko kait se on välillä hereilläkin yrittää olla.
Ihan outoa kun ei ole mitään tekemistä koko lauantaille ja mieskin lähti pilkille. Oudon tyhjää ja sellanen fiilis et mitä sitä normaalisti tekee.

Eipä tänne mitään uutta. Vatsaa juilii silleen välillä, mutta menee ohi ku menee kumaraan tai muuten vaan vaihtaa asentoa.

Mies laittoikin just viestiä että anoppi on tulossa käymään ja sillä on vaatteita mukana... :) Siis ilmeisestikkin vauvanvaatteita. Nyt se sitten alkaa meilläkin. Ja pakko kait se jossain vaiheessa on alkaa hommailemaan. Tekee ne isoimmat hankinnat sitten lähempänä laskettua-aikaa.


 

Yhteistyössä