Heinäkuun Hurmaajat 2010 Tammikuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Heipä hei!

Tännekin kuuluu hyviä uutisia. Np-ultrassa pienellä oli kaikki hyvin. Yksi pieni vauva oli kasvamassa. Turvotusta oli 1,8mm. Pituutta pötkylällä oli muistaakseni 6,5 cm ja vastasi viikkoa 12+5. Nyt oon kuitenkin 12+3, joten la pysyy samana. Hurja säpinä kävi vatsassa. Vauva liikkui, pyöri ja ojenteli raajojaan.
Sydän suli kyllä ihan täysin :heart:
Mies ja anoppi olivat mukana tukihenkilöinä.

Samalla laskivat riskiarvion, mikä oli 1: 9700, eli nou hätä :)

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 12+3
 
Heipä hei tännekin.

ihan ensin omaa napaa.. mun on pakko lähteä rintaliivi ostoksille... Alkaa jo olemaan liian pieniä nuo vanhat... nyt on vaan yhdet sellaiset joita voin käyttää, jotka on oikean kokoiset, ja kahdet vanhat imetysliivit, jotka hieman liian isot... :LOL:

Onnea vatsakkaalle ihanista ultra kuulumisista

Mä täällä odottelen miestä kotiin, ja että tuo esikoinen menee kohta nukkumaan! Täällä iski tänään valtava vauvakuume ;)

mitäköhän ootte puhuneet.. ei pysty muistamaan , mun muisti on ihan hatara yöheräämisista...

Mutta nyt iltapuuhiin.

Emmy ja pirpana 13+1
 
Moi!

Kaikki sympatiat vielä huonovointisuudesta kärsiville, itselläni on nyt kohta toista viikkoa kestänyt hyvä olo. 10 viikkoa 24/7 kestänyt krapula on väistynyt, mutta edelleenkin on todella vaikea saada itseä lenkille tai salille. Oma ajattelu on jotain tyyliin "peli on jo menetetty, sama rötvätä vielä tämä päivä".

Kylmästä ja vilusta kärsivät / kärsineet --- mikä teillä auttaa oloon? Mä oon ihan JÄÄSSÄ koko ajan! Vilu lisääntyy erityisesti iltaa kohden, eikä siihen auta mikään. Olo on tosi kuumeinen ja lämmöt nousee illalla 36.8 - 37.1 C välille. Tämä on ollut siis jokailtaista, nyt se on vähän helpottunut, mutta tätäkö tämä on loppuraskauden ajan?

Vaunuista --- te joilla on kokemusta, mitä ominaisuuksia hyvissä vaunuissa tulisi olla? Minulla ei ole mitään kokemusta ja täältä ei taida Emmaljungia tmv. saada. Nämä täkäläiset eivät nukuta lapsia vaunuihin tai harrasta kärrylenkkejä ainakaan samassa laajuudessa kuin Suomessa, joten näkemäni vaunut ovat todella hepposia ja suojaamattomia (tyyliin nostetaan turvakaukalo rattaiden päälle).

Ruokasuositukset --- täällä taitaa olla kutakuinkin samat suositukset kuin Suomessa, mutta kiellettyjen listalla on myös voileipäkinkku ym. leikkeleet ja kahviloiden kylmät sämpylät (esim. kaikki kylmät kanasämpylät tai wrapit). Tämä siis listeriariskin takia. Kiellettyjä ovat myös purkkitonnikala, tonnikala, miekkakala, ym. valtamerikalat ympäristömyrkkyjen takia.

Nimestä --- tytölle nimi taitaa olla jo mietittynä, on perinteinen suomalainen nimi, joka on samalla kansainvälinen, pojan nimi tuottaa suurempaa päänvaivaa. Täällä nimi annetaan heti laitoksella, joten se on pakko olla valmiiksi mietittynä. Tympeetä!

Nennulainen 14+2
 
Jee, sainpas poksua :D

Kivoja kuulumisia osalla ja huonoja uutisia saaneille :hug:

Eilen tilasin netistä kahdet mammahousut, saas kattoo millon tulee ja onko sopivat..Pikkuhiljaa rupeis olemaan tarvetta ku ei meinaa enää maha mahtua housuihin :D

Oma olo ollut suhteellisen hyvä, väsymys vain aivan hirveää.. Pieniä mahanippailuja on, mutta kuulunee asiaan. Neuvola vasta 2.2, hirmu pitkä aika siihen, että pääsis kuulemaan pienen sydänäänet :heart:

Nyt mentävä olemaan koulussa muutama tunti, sitten pidennetty vkl (koulutehtäviä ja tentteihin lukua :kieh: )

Rae ja Nyytti (tai batman niinku mie sanoo :LOL: ) 13+0
 
Voi miten ihania uutisia onnellinen :heart: Niin se vaan elämä yllättää, vaikka välillä tuntuu että kaikki menee puihin. Paljon onnea uuteen odotukseen toivotellen :D

Rae , kiva on poksua :D Täällä poksu eilen 13+0, tänään siis jo 13+1. Jeee :D Päivä kerrallaan eteenpäin, tänä aamuna piti mahaa tuijotella peilistä.... kyllä siellä pikkasen alkaa vauvamasua olla, vaikka jo ennestäänkin mahaa löytyy. Ihanaa, tuskin maltan odottaa sitä kunnon pallomahaa :D

Emmy , täällä on pitäny jo muutama vko sitten siirtyä isompiin liiveihin.... muut vaatteet viel ok, farkut tosin puristaa jo siinä määrin, etten kehtaa niit änkee päälle. Täytynee käydä jossain mammapuodissa ostamassa äitiyspökät ni saa maha kasvaa ja rehottaa vapaasti :D

nennulainen , kiva kuulla, että paha olo alkaa olla takanapäin... mullakin jäi pitkäksi aikaa sali- ja jumppailuharrastukset, kun alussa oli niin kova väsymys, että tuskin jaksoi eväänsä liikuttaa töiden jälkeen. Mutta nyt olen pikkuhiljaa aloitellu uudestaan kun vointi on kohentunu. Kävin jopa uuden saliohjelman teettämäs, joka sopii koko raskauden ajalle. Tänään pitäis ängetä pumppiin, kun on sen verran lyhyempi päivä töissä. Eli tiedossa huomiselle kipeet paikat =) Pikkuhiljaa alottelet siel lenkkeilyn ja salin, hyvää tekee molemmille :D

Ja edelleen, Turussa asujat , saa ottaa yhteyttä vaiks yksärinä.... ois kiva tutustua, kun tulen sinne kesän alussa muuttamaan (ainakin väliaikaisesti) enkä tunne sieltä vielävoikeestaan ketään. :D

Mukavaa päivää kaikille toivotellen! (tuntuu tässä mammassa olevan tänä aamuna ihmeen paljon virtaa, jee :D )
 
Huomenta heinämammat!

Minäkin tulin POKSumaan 13+0.

Vaunuista, tahtoisin kanssa kovasti vinkkejä mitä ominaisuuksia hyvitä (yhdistelmä)vaunuilta tarvitaan. Jostain olen lukenut, että kääntyvät etupyörät on hyvät pienissäruuhkaisissa tiloissa, mutta toimiikos ne kinoksissa? Ensi talvena sitä kuitenkin kärrytellään, niin pitäisi olla sellaiset ettei heti hankeen juutu.

ON, mulla on nyt pariin otteeseen vähänkin enemmän kävellessä alkanut sattua häntäluun sivuun/kankkuun. Aikaisemmin ei moista vaivaa ole ollut, joten yhdistän heti raskausoireeksi. :) Molemmin puolin on sattunut, välillä toista välillä toista, ja toisinaan myös säteilee ylätakareiteen. Onko kokemuksia vastaavasta? Mikä vaivaa?

Tänään pitäisi soitella seuraavaa neuvola-aikaa noin parin viikon päähän, josko uusi täti olisi päässyt töihin ja saanut kalenterinsa auki.
 
Ajattelin mennä yksityiselle ultraan, missä kävin rv 7 kun tuo neuvolan nuori"mies" joka oli sijaisena ei saanut sydänääniä ja ensimmäistä kertaa tutkimuskin koski :( Kuulun sairauskassaan niin mikäs siinä, omavastuu noista yksityiskäynneistä on vain toimistomaksu.

Myötätuntoni kaikille huonostivoiville, itsellä on ollut aivan loistava olo kun rv 12 tuli täyteen :p

Turvakaukaloita olen katsellut, ihmiset pyytää niistä aika kovaa hintaa vaikka on ollut esim. kahdella lapsella, samoin kirpputorilla on myynnissä tosi kauhtuneita nukkasia vaatteita!
Ei voi oikein ostella selkeästi tytön tai pojan vaatteita kun ei ole sukupuoli tiedossa ja melki kaikki kaupan vaatteet on just silleen jommalle kummalle.

Fiinukka +käpy 12+6
 
Kirjotin jo aikasemmin pitkät pätkät, mut johonkin katos.

Osaisikohan joku kertoa noihin hankintoihin liittyen...?
Eli jos vaikka nyt menisin ostamaan vaunuja, niin pitääkö ne ottaa samantien mukaan vai voiko ne jättää kaupalle varastoon siihen asti kunnes laskettuaika on lähempänä ? Entä voiko sen kaupan purkaa jos sitten vaikka vauvalle sattuukin jotain ? Vähän polttelis ku varmasti nyt on viime vuoden malleja alessa...


 
Huomenta heinäkuun mammat,

Onnelliselle onnittelut :flower: , mahtavaa, että tärppäs heti uudelleen. Kaikkea hyvää odotukseen.

Lääkärineuvolassa käyty ja kaikki hyvin. Papa otettiin ja tuloksen kuulen (jos jotain häikkää) 3 vkon päästä. Painoa oli tullut reilussa kk:ssa 3,6 kg - hui. Vauvan syke 148-158, hb 135, verenpaine 114/64. Sykkeistä kysyin, kun hiihdossa tahtoo välillä - varsinkin ylämäessä sykkeet nousta... sanoivat, että kokoajan ei saa mennä maksimisykkeillä, välillä jos sykkeet nousee ei haittaa.
Eilen kävin 20 hiihtämässä, nyt aattelin lähtä 10-15 km hiihtään, jotta kerkeen sit hakeen esikoisen eskarista. Illalla en pääse hiihtään, kun miehellä opiskeluilta.

SMSM ja Hippu rv 14+3
 
Hei taas kaikille! Vapaa päivä on ja tulikin nukuttua sitten kymmeneen. Ihanaa, kun on rauhallinen aamu ja mikä vielä ihanampaa, saan taas juotua aamukahvia!!! Kolme kuukautta sitä kahvitonta aikaa kestikin ja voi että se maistuu hyvälle nyt :) Pieniä ne on ihmisen ilot. Mahan koko vähän aiheuttaa pään vaivaa, kun tänään poksuu rv 16 menkoista laskien. Ultran mukaan keskiviikkona tuli jo rv 17, ja tuntuu, ettei maha kasva. Siis onhan siinä se pollukka, mitä ei normaalisti ole, mutta se pollukka ei ole kasvanut. Sinänsä mukava, että ei ole turvonnut ja palloinen olo, mutta vähän se kuitenkin huolettaa. Mietin jo, että pitäisikö soittaa ensi viikolla neuvolaan ja pyytää, että th kuuntelisi sydänäänet, kun sanoi viime käynnillä, että jos epäusko iskee, niin kuunnellaan. Sillähän tästä epätietoisuudesta pääsisi. Huokaus. Ei taida tällä odottajalla ne uskon hetket kestää kuin aina hetken kerrallaan ultrien tai neuvoloiden jälkeen.

Pai vaunujen säilytysmahdollisuuksista kaupoissa en tiedä, mutta ymmärtääkeni ainakin joissain paikoissa voi tehdä sopimuksen, että kauppa purkautuu jos vauvalle jotain käy. Kamalasti polttelisi päästä ostoksille, mutta onneksi pitää lähteä reilun sadan kilsan päähän sitä varten, niin ei ole niin hankalaa pysyä poissa vaunukaupoista :)

Olen itse ajatellut vaunuiksi Brion Happy:t. Mä en halua yhdistelmiä, koska toissa, missä vaunukoppa on erikseen, niin se on huomattavasti leveämpi. Mahtuu vauveli pidempään niissä köllöttelemään. Yhdellä ystävällä on nuo vaunut ja hyvin näyttävät kinoksissakin kulkevan. Värivalikoima niissä on ihan surkea, joten taitaa valinta osua mustaan. Haaveilen kyllä limen vihreistä vaunuista, mutta ehkäpä käytännöllisyys vie nyt voiton väreistä.

Mukavaa torstaita kaikille :flower:
 
Poks poks rv 13 :)

Äsken lähti tuleva täti kylästä, toi ekat vaatteet vauvalla :) Body+housut, kehu et on hyvä yhdistelmä pienelle.
Häneltä saankin sitten vaunut, vuoden 2006 briot, oikein hyvä kuntoiset.

Onko kellään semmosta että aivastuttaa koko ajan? Nimittäin jos se pitää paikkansa että aivosolu kuolee aivastaessa niin mulla ei oo kyllä yhtään aivosolua jälellä raskauden jälkeen, koska aivastan 10-20 kertaa päivässä ja yleensä se tapahtuu just sillon kun on suu täynnä leipää et jee..

Haluisin käydä shoppaileen jotkut kivat housut vaan ei yksin kyllä viiti, pitää kysyy äitiltä jos se vaikka lähtis, nyt kun tuntuu pahoinvointi kaikonneen :) Toivottavasti pysyykin poissa! En kaipaa kyllä hetkeäkään sitä super krapula oloa!

Jaahas, jos lähtis syömään, on nimittäin tässä kolmen päivän aikana tullu tosi hyvä ruokahalu, et painokin varmaan rupee nousemaan kun ei oo vielä toistaseks noussu yhtään.. Mutta siinäpähän nousee :)

Laura ja vauveli 13+0
 
Laura täällä toinen tirskuja :) Mulla alkoi se aivastelu suunnilleen heti plussan jälkeen. Ja myös nenä vuotaa koko ajan. Ilolla jo odotan kevättä ja allergiakautta..saa nähdä, mitä meno sitten on.
 
Onnellinen Paljon onnea! Ihanaa kun tärppäs noin nopsaan. :)

Kepsukka Kiitos kestovaippa -linkeistä! Menen tutustumaan ajan kanssa, jos noita ainakiin kokeilis ennen kuin torppaa koko ajatuksen.

Omanapavalitusseuraavaksi: Mulle on TAAS tulossa flunssa! Kurkku kipeä jo toista päivää... Olin ennen raskautta viikkokausia flunssassa, sitten oli 4 viikon tauko ja sen jälkeen 4-5 viikkoa kipeenä ja taas oli 4 viikkoa tervettä aikaa ennen tätä uusinta... En voi käsitttää! Mä en yleensä ikinä sairasta.

Kiukututtaa. :/ Mrrr...

 
Laura Mä kans aivastelen koko ajan ja kaks kertaa aina putkeen kun aina ennen olen aivastanut vaan kerran |O
Munkin ruokahalu on kasvanut tällä viikolla aivan huimasti, ei kyllä yksi päiväruoka riitä! Ootteko kuullut että ketään olisi vakinaistettu äitiyslomalla, mulla kun tuo määräaikainen sopimus loppuu lokakuussa ja jään kesäkuussa äippälomalle...aikaisemmin on ainakin puhuttu vakinaistamisesta...tuskin näin tulee nyt käymään, mutta toivon kuitenkin :saint:

 
Moikat taas kaikille tasapuolisesti!

Täällä senkun kirjotukset lisääntyy niin ettei oikein perässä pysy...
Poika pitää äitiä tällä hetkellä niin tiukilla ett huh huh :kieh: , ei ole ikää kun vuos ja 2kk mut epäilen että jo nyt uhmis nostaa päätään, tai siis on jo hetken aikaa ollut! Kaikkee kerkee tekeen ja kiipee minkä kerkee, räpeltää kaapit tyhjäksi ja veivaa hellan napit kaakkoon, hulluuden partaalla välillä ketsoo sen touhuja ja tuntuu että ainoo mitä osaa enään itse sanoa on "EI","EI SAA KOSKEE", "EI KIIPEÄ" ja siitä huolimatta ei mene perille kiellot :headwall:

No niin, siinä tämän hetkinen valitusosio!

Sitten onnittelut Onnelliselle :flower:
Ja tietenkin kaikille jotka saaneet hyviä uutisia!

Brio Happyista oli joku kirjoitellut, itselläni on vuosi mallia 08 oliivin vihreät ja olen ollut tyytyväinen, otettiin niihin pehmeä kantokassi koska ajattelin että koppa osa jää varmasti lyhyelle käytölle ja niinhän siinä kävi että poitsu siirtyi vaunu osaan kokonaan n.5kk ikäisenä kun ei enään pelkästään halunnut makoilla pussissa. Kopassa on nostettava selkätuki mutta se on niin lyhyt että vauva jäi ikäänkuin retkottamaan siihen koska niskaan asti tukea ei riittänyt. Kaverilla siis kokemusta kun hänellä oli koppa. Niin ja tämän vuotisia värejä kun katsoo niin on aika tylsät..

No juu, ja vielä piti mainita että kävin maanantaina siel ultrassa missä la siirtyi 26.7! Eli kuka sitä juuri kyseli että onko siirtynyt niin mulla oli ja rutkasti
;) eli ei siis hätää. Muuten kaikki kunnossa sillä rintamalla.
 
on emmaljungan citycrossit pehmeällä kopalla,ja ovat kyllä kulkeneet maastossa kun maastossa :) Nämä ostettiin kuopukselle ja nyt vauva saa niitä vielä käyttää.
Mulla kuuneltiin eilen myös sydänäänet,ja hyvin kuuluivat,täti halusi kuunnella sykkeen vuodon takia 157 oli syke.
Meillä flunssa kiertää taloa ja just kotiutui yksi kipeä koululainen :|
 
Huomenta päivää!

On ollut kyllä työntäyteinen päivä taas, alkoi autoon kömpimisellä peräluukun kautta.. jes.
Ovet oli niin jäässä ettei toivoakaan avata niitä.
Sitten sinne terveyskeskuspäätohtorille jossa sitten taas paruttu tunti, on ne kiduttajia ku kyselee kaikkea vaikeaa.
Kelassa myöskin käyty kun ei noita papereita kukaan täysjärkinen tajua. ;)

Mä en nyt olleskaan muista mitä mun piti kommentoida... ainaki vaunuista.
Vaunut: Mä en tosiaan ole mikää haka näissä asioissa, mutta ku ite oon miettiny mitä haluun ni tuli tällasia: Iso tila vaunun alla johon saa kauppakassit (kaupalle aika matka ni pitää saada hyvään paikkaan).
Kova koppa (en tykkää itse pehmeästä).
Väri sellanen että ei heti lika näy, mutta ei mustatkaan saisi olla.
Aisassa se että voi nostaa tai laskea.
Mahtuu suht pieneen tilaan autossa.

selkäkipu Onko kellään tullut alaselkään sellasta viiltävää kipua?
Mulla oli 3 yötä pakara/alaselkä tosi kipee, siis tuntu että hermoa särkis, mutta kuitenkin jotenkin oudosti.. Vikana yönä tajusin lämmittää kaurapussin niin se auttoi kyllä kovasti.
Nyt sitten on eilisestä lähtien sama puoli, mutta selkeesti selkä eikä pakara viiltäny. Oltiin kylässä ni aattelin jo että istuinko puukon päälle.. siis ihan tuntuu että lihoja myöten viillettäs puukolla. Ja tänään sama juttu, luulin jo että tuli iso raskausarpi, mutta mitään ei näy-... OUTOA

vaatteista Mulla ei enää oikee sovi mitkään vaatteet, paidat raahautuu ylös heti ja silleen, joten olen mammapaitalinjalla tai sitten pitkien toppien.
Rinnat ei oo oikeestaa kauheesti kasvanu, mutta ne on muuttanut muotoaan, ihan ku ois silarit ku on niin terhakat.. :D Mä tykkään, ja vielä enempi mies.. :D
Nyt se vielä on puutteessa ku tän mun hiivan takia mä en halua lemmiskellä ni se vaan välillä jää tuijottaa ja kun kysyy että mitä sä tuijotat ni tulee vaan että "sun tissejä" :LOL: Miehet on..

Nyt syömään!

Susanna ja papu 16 POKS

 
Tänään ensimmäinen lääkärineuvola, kaikki hyvin ja täysin niin kuin pitääkin :D Sydänäänet kuuluivat, 150 meni rytinällä, aika ihanan kuuloista.
Kuinka moni teistä on suunnitelut menevänsä 4D ultraan?
dalailama 14+2
 
Susanna: Kerro ihmeessä, jos tollaset vaunut löydät :) Musta ei mitkään vaunut missä on kova koppa ja iso tavarakori mene pieneen tilaan. Tietenkin suhteellista on se minkä ajattelee pieneksi tilaksi.

Mä oon vieläkin sitä mieltä, että Emmaljungat on hyvät (tosiaan olen huomannut että yleensä kovan kopan käyttöikä on noin puoli vuotta) ja nyt olen todella paljon tykännyt Gessleineista. Kääntyvät pikkupyörät on yleensä alla, mutta rullaa kevyesti lenkillä isoillakin :heart: Mähän siis olen valtava vaunufriikki :D Esikoisella oli Briot noin 4 kk ja laitoin heti myyntiin. Aivan kamalat ainakin se yksilö. Nitisi ja natisi ja oli todella pieni. Poika ei kauaa koppaan mahtunut.

Mä ainakin ajattelen ylimäärästen ultrien olevan täysin rahantuhlausta ellei ole lääketieteellistä tarvetta ja ostan vaikka sitten vauvalle sillä rahalla jotain :)
 
dalailama Mä olen ajatellut että jos kunnallisessa rakenneultrassa kuuluu jotain epämäärästä mutinaa (puolikin sanaa) niin siinä tapauksessa meen 4D-ultraan. Muuten en kato sitä tarpeelliseks. Mutta onhan tässä vielä aikaa muuttaa mieltä moneen kertaan.

Mitäs muuta...? Täällä vaan on taas tänään ryydyttänyt urakalla. Kaikki vähänkin kovemmat äänet on saaneet hermon pintaan, ainakin töissä meinasin tuskastua ku porukka möykkäs vähä enemmän.

Muuten ei kai mitään uutta. Vatsakivutkin hellittivät taas. Tais olla menkka-aika käsillä ku kipuili...

Pääsin eilen raahautumaan sisäpyöräilyynkin. Ja ihan 60 min jopa jaksoin :) Tosin seisomaan nousuja ei uskaltanut tehdä kun yhden osittain, lähti sykkeet karkailemaan siinä vaiheessa. Itellä oon pitäny rajana sitä 140, ettei sen yli menis ku hetkellisesti. Ehkä se on parempi pelata varman päälle.

Ja hei Onnelliselle onnittelut. Ihanaa et tärppäs noi pian uudestaan. Pidän peukkuja että kaikki menee tällä kertaa hyvin. Tulehan taas kertoilemaan meillekkin kuulumisiasi.

Onkos joku muu jo aloittanut neulomaan vauvalle jotain ?
Mä ostin eilen peittolangat ja jopa alotin tekemään sitä.
Täällä ohje jos joku kiinnostui: http://www.pirkka.fi/vapaaaika/neuleohjeet/lasten_ja_vauvojen?nid=2773
Langaksi otin tosin Novitan FlipFloppia, kun ei tuota Mamboa tuntunut löytyvän.

 
Heips! Sulle Pai vastailen heti. Mäkin neulon vauvalle. Yksi raidallinen peitto on parhaillaan teossa, siinä on aaltokuvio, ja langat on ostettu isompaa peittoa varten, neulon tilkkutäkin pinnasänkyyn, ja langat on myös kaksia potkuhousuja ja villatakkia varten. Lisäksi ajattelin neuloa peukalottomia ensilapasia ja huovuttaa ne pesukoneessa ja villasukkia.

Täällä tämänhetkisen työn kuva:

http://www.garnstudio.com/drops/mag/b13/23/23-2.jpg

Alpakkalanka on aivan ihanaa, sopii vauvalle, ja siitä on tosi paljon värejä.
 
dalailama Puhuttiin just eilen miehen kans, ettei mennä 4D -ultraan vaan käytetään rahat vauvan hankintoihin. Pelottavan monta rahareikää tiedossa. :) Meille sanoi lääkäri, ettei se 4D anna enää mitään uutta tietoa vauvan terveydesta (rakenneultran lisäksi). Mutta kivahan se varmasti on!

Treenisykkeistä sen verran, että luin jostain ohjeen, että rv 20 jälkeen ei syke saisi olla yli 140 15 minuuttia pidempään kerrallaan. Olen mennyt tämän alkuraskaudenkin sen mukaan. En kyllä jaksa ihan orjallisesti katsella sykemittaria, vaan teen oman tuntemuksien mukaan. Salitreenin lisäksi lenkkeily ja spinning on aika hyviä, samoin tanssitunnit. BodyCombat on ainoa laji, jossa mulla sykkeet on niin korkeella, että taidan jättää sen nyt loppuraskaudeksi pois (hirveet vieroitusoireet!). Samoin combatissa mulla käy kaikki hypyt rintoihin ihan hulluna, pitäis käydä ostaa koon isommat urheiluliivitkin...

Vaunuista olen katsellut sillä silmälle Emmaljungan yhdistelmävaunuja, Duo Combo jotain (mikä lie). Maksaa ihan hitosti, mutta ostaa ne ja syö loppuraskauden tonnikalaa ja makaronia. ;)

 
mekkala ja Pai Ihanaa kun osaatte neuloa! Mä oon aivan ankka kaikkien käsitöiden suhteen... Jäänyt varmaan traumat ala-asteelta, jossa ois pitänyt neuloa kaulaliina, mutta koska olen vasenkätinen, ei opettaja osannut opettaa mua. :D

Onneksi oma ihana äitini alkoi neulomaan samantien kun kerroin, että ollaan raskaana. Siellä on jo yks setti potkuhousu + takki + sukat + myssy valmiina ja lisää tulossa. :heart:
 

Yhteistyössä