Heinäkuun Hurmaajat 2010 Tammikuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Rytmihäiriöistä: Jos jotain stressaan, tai olen muuten touhunnu paljon tms. on välillä tuntunut ihme "muljahteluja". Ei mitään isompaa, ja onneksi siihen jäänytkin.

Onko teidän maha jo alkanut kasvamaan? Itse tunnen vauvamasun kädellä jo selvästi, hieman alkaa jo näkyä. Mutta voivoi tätä turvotusta... Paino ei ole noussut, eikä mulla ole turvonnutkaan olo, mutta jotainhan tämä on! Maha on ihan "pystyssä" koko ajan, eikä se vauvakaan vielä siellä kohti ole matkalla. Ihme pömppis :LOL: ...

12+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja bambina:
rytmihäiriöitä ei ole ikinä ollut, enkä tiedä tunnistaisinko niitä...?
Ainakin itsellä ne tuntuu siltä, kuin sydän jättäisi lyönnin välistä. Tulee sellanen kevyt plumps-olo hetkeksi rintaan. Oikaestihan sydän lyö silloin yhden ylimääräisen kerran. Ei se mitenkään kovin dramaattiselta siis tunnu, mutta kyllä mä sen ainakin huomaan.
 
Heippa hei!

Kiitti autokommenteista, päätettiin nyt sitten että ei oteta sitä kolmiovista vaikka muuten oiskin tosi hyvä auto. Liian vähän tilaa kumminki siinä on. Mietin myös sitä että en ehkä jaksa sitä että joka kerta kun vaunut tai rattaat laittaa autoo nii renkaat joutuis irrottaa. Huh, mulla palais pinna :) Joten ei kiitos. Nyt sitten etitää jotain kivaa farmaria. Netissä on ihan hyvänolosia myynnissä parilla tonnilla. Niitä vois mennä kattoo..

Rytmihäiriöitä ei täällä ole ollut ikinä. Mulla on ollu aina sydämen kans kaikki tosi mallikkaasti, mutta sukurasite on kyllä sydänataudit. Parempi pitää huoli ittestä siis :)

Tänää oli ihan ihme juttu, syötii ruoka ja jo sen aikana mulla meni maha ihan sekaisin. Kaikki vaan läpi tuli.. Ja kesti monta tuntia. Ehkä sitten oli ruuassa jotain mille oon herkkä tms tai sitten tää raskaus tekee tepposia taas.

Huomenna ois neuvola heti aamusta. Saa kuulla sydänääniä toivottavasti, viimeksi ainakin kuulu. Parempi siis ois nytkin.

Jee me varattii risteily tukholmaan! siitä on pitkä aika kun oon siellä käynyt. Tosi kivaa päästä laivalle kahdestaa miehen kanssa ja buffettiin! Sääli vaan ettei niitä kala-alkupaloja oikein voi syödä.. Ne on mun lempparit aina :( Mennään siis maaliskuun alusta heti. Sitä ennen alkuviikosta on just rakenneultra, joten toivottavasti kaikki on siellä ok. Muuten vähän menee matkafiilis kyllä..

Nyt kouluhommien pariin.

Mukavaa illan jatkoa :)
 
Syränasiat Mä vielä tarkentaisin, että noi sydämen vaarattomat liikalyönnit ei siis liity mitenkään minkäänlaisiin sydänsairauksiin vaan ovat täysin harmittomia ja niitä esiintyy täysin terveillä ihmisillä (etupäässä juuri heillä, ja usein just nuorilla). Niitä on tietääkseni kaikilla, kaikki ei vain pane niitä merkille. Ehkä rytmihäiriö onkin hieman väärä sana niiden kohdalla. Sellaset "oikeat" rytmihäiriöt lienee ihan vaarallisiakin jutskii.

Mahan toiminta
Mulla on aina toiminut suoli sairaan nopeasti (joudun suunnilleen ryntään ruokapöydästä ripuloimaan, ehehee) ja raskauden aikana sama meininki on jatkunut. Ummetuspuheet on mulle siis ihan vierasta. Vaikka onhan tässä aikaa kehittää vielä vaikka mitä vaivoja.
 
Jep siis niinhän ne ihan semmoset oikeen oikeet (hah mikä ilmaus) rytmihäiriöt on pahoja ja semmosia mitä ois kyllä syytä hoitaa.
Mutta kyllä nää vaarattomat rytmihäiriöt on niitä häiriötä myös, vaarattomia vaan.

Näin muuan muassa niistä sanotaan:

"Vaarallisimmillaan rytmihäiriö voi johtaa äkillisiin, henkeä uhkaaviin tajunnanmenetysskohtauksiin. Vaaralliset rytmihäiriöt usein pahenevat rasituksessa. Kardiologista lisäselvittelyä tarvitaan aina, jos potilaalla on tiedossa jokin merkittävä sydänvika ja äkillisiä tajunnanmenetyskohtauksia."

Jotenki hönttinä aattelin automaattisesti että näistä on kyse tietysti vaikka ei tietenkää niin pitäs olettaa. Ollaa liikaa opiskeltu sydänasiaa koulussa, jotta näin :)

Ja siis sitä ajoin takaa, että meillä suvussa on sydänsairauksia urakalla, joten just toi taustasairaus riski ois jos mulla jotain rytmihäiriöitä ois.

Nojoo. Meen lukee lisää, ehkä musta tulee fiksu :)
 
Heipä hei kaikille!

Joku kyseli livekeikoista itse olen menossa helmikuun lopulla katsomaan sonata arcticaa sitä on niiiiiiin kauan odotettu.

meillä lapset toipuneet vihdoinkin vesirokosta,joulusta asti niistä onkin kärsitty,tuli niin eriaikaan nuille ne että siksi pitkään kestänyt.

mullakin sellaisia rytmihäiriöitä kans vissiin vai mitä lie,kuitenkin tulee yhtäkkiä välillä sellaisia hengityspuuskia,tuntuu ettei saa happea niin paljoa kuin tarttis,joudun siis hengittään tiheään...aivan ihmeellinen tämä odotus,poikkeaa niin aiemmista.

epäilen että poika olisi tulossa,mutta saapa nähdä.

mulla on neuvolaan meno 27.1,silloin otetaan ne verikokeet,jota niin kovasti jännitän(piikki/verikammo)sitten pitäisi tilata pikkuhiljaa aika siihen sokerirasituskokeeseen.saapa nähdä mihin suuntaan mun verenpaine on menossa,viimeksi oli korkeella.

yhenlainen valitusvirsi taas.

hyvät sunnuntai-illan jatkot kaikille =)

virpi1980 ja asukki 12+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Mites muut meinaatteko vielä mennä johonkin ennen lapsen syntymää ?
Mies hinkuu Sonisphereen (Poriin, tosin elokuun alussa) mutta muutoin ei oo ollu puhetta. Viimevuonna oltiin Kivenlahtirockissa koko perhe, voi olla et tänä vuonna lähdetään kans. En kyl oo tuosta nuoremmasta ihan varma, et miten onnistuu. Viimevuonna oli liinassa ja nukku osan reissusta (siltä jäi Kotiteuollisuus kokonaan väliin :D ) mut ens kesänä se on jo 2v eikä mun maha anna varmaan myöten liinailulle enää.. Haluisin kyl käydä mahdollisimman monet keikat & festarit vielä ennen tän kolmannen syntyä, sen tietää jo etukäteen, miten paljon vaikeampaa on saada mun vanhemmat lapsenvahdiksi kun on kolme vahdittavaa kahden sijaan.

Julkiraskaus
Työkaverit, lähimmät ystävät, perhe tietää. FB:ssa olen kommentoinu yhden tuttavan ultrakuvaa ja kommentista käy kyllä ilmi, että meillekin on kesävauva tulossa. Pari tuttua on sitten sen kommentin sieltä bongannu eli kai silleen puolijulkiraskaana ollaan... Töissä odottelen mielenkiinnolla, koska alkaa lasten vanhemmat kyselemään. Mulla kun tuota vararavintoa on omasta takaa melkoisesti, ei vauvamasu ole kovin selkeä + aika moni ei varmaan uskalla kysyä, jos pelkäävät mun vaan lihonneen..

Muutoin vois olla ihan ok olo, mutta kuopuksen flunssa tarttui sitten muhunkin. Äsken mittailin kuumetta, niin joo-o olihan kivat lukemat, peräti huikeat 35,7. Kuopuksen kanssa oli ihan samantapanen flunssa odotusaikana, siis että lämmöt päin vastoin laski ja koska ei tullu kuumetta, flunssakin kesti normaalia pidempään. Mitenköhän sitä jaksaa töissä huomenna? Meillä kun esimies on sairaslomailuissa vähän niuho, jollei oo kuumetta, ei voi olla kipee...
Mentävä laittamaan kuopusta valmiiks unille, edellisenä iltana otettiin kerrossänky käyttöön eikä meinannu nukkumisesta tulla mitään. Jos vaikka auttais et alotetaan ajoissa?

 
Heips mammat! B)

Täällä maha kasvanu jo valtavasti, ei kauaa voi enää salailla :) Tänään kerroin sit vihdoin mun isovanhemmillekin vauvasta, vastaanotto oli odotusten mukasta, mut ei sen väliä, kunhan nyt tietävät.

Olo on hyvä, ainoa riesa on noi finnit, ihan ku ois 15 taas :kieh: Ja öisin näkee kaikkia vauvaunia, eikä oikein saa nukuttua kunnolla.. Toivottavasti ens yönä saa kunnon unet. Perjantaina iski semmonen hirmuinen paniikki, ettää jos kaikki ei olekaan hyvin (ilman mitään syytä). Soitin itku kurkussa neuvolaan ja pääsin kuuntelemaan sydänäänet. Oli kyllä ihana täti (ei siis mun oma neuvolantäti), lohdutti että tällanen panikointi on ihan normaalia ja käski soittaa aina kun siltä tuntuu. Jos nyt kumminki koittais seuraavan viikon neuvolaan asti malttaa. =)

Julkiraskaus. Teidän innoittamana päätin etten enää piilottele mahaa, mutta facebookkiin en kyl aio mitään laittaa. Mut saa sitten tutut miettiä kun mut näkee että oonko lihonnu vai... :D

Monkki ja Tenho 15+0 POKS
 
Heis!

helise Meillä myös on auto menossa vaihtoon, nyt on 5 ovinen ihan perusauto. Omasta mielestä pärjättäis ihan hyvin sen kans, kun on vaan yhden lapsen kera. Miehen mielestä pitää laittaa farmari, tänään käytiin kierteleen autokauppoja. Vähän harmittaa kyll autonvaihto, kun oon niin tykästynyt tuohon nykyiseen autoon :) Sekin on kumminkin uutenalaitettu pari vuotta sitten.

virpi1980
Meikäkin on menossa Sonata arctican keikalle Teatrialle!Satuikko olemaan Kemissä elokuussa Sonatan-keikalla? Oli aivan huippukeikka :) Tuo Oulun keikka taitaa olla mulle neljäs tai viides sonatan keikka.
Parille muullekkin livekeikalle ois liput täss keväänpäälle ja kesälle. Klubikeikoille aattelin mennä tässä keväällä, mutta festarit jää väliin. Ois yhille festareille liput Kesäkuulle, mutta taidan joutua skippaan keikan :(

Täällä yhä voidaan pahoin ja masukumpu on laihtumisen vuoksi kadonnut melkein kokonaan. Paino tippunut useamman kilon. Kaikki vaatteet on isoja :/ Housut tippuu jaloista.

Dana88 & Pikkune 15+2

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kepsukka:
Mitenköhän sitä jaksaa töissä huomenna? Meillä kun esimies on sairaslomailuissa vähän niuho, jollei oo kuumetta, ei voi olla kipee...
Ei missään nimessä kipeenä töihin! Varsinkaan vauva masussa. :) Tosi kurjaa, jos ei esimies älyä sen vertaa. :/ Jää kotiin vaan muitta mutkitta! Meillä ei tarvitse kuin aivastaa työterveydessä ja ne laittaa saikulle, jos on raskaana. =)

Mä jään kans itse huomenna saikulle kotiin. En viitsi mennä puolikuntoisena töihin tarttuttaan muita ja keräämään uusia viruksia huonon vastustuskyvyn takia. Onneksi voin olla kolme päivää omalla ilmoituksella saikulla, niin ei tarvi raahautua lääkäriinkään. Tosin mähän voin tehdä työt kotoakin käsin, mutta ajattelin, että jos pari kertaa lukaisen mailit, niin saa riittää.

Oli muuten pakko tulla tähän koneelle roikkuun kun MissSuomi -kisat aiheuttaa liikaa myötähäpeän tunteita. Ja miksi ihmeessä ne on stailattu tuolleen teinipissisten näköisiksi?!
 
dana88: sille samalle teatrian keikalle meikäki menossa.en ollut kemissä.en ole aikaisemmin päässyt niitä näkemään,nyt siis eka kerta,sillä aivan töpinöissään sitä odotan.monen monta vuotta niitten fani ollut.jeps jeps.kunpa laulaisivat kaikki mun suosikki biisit.
 
Heipä hei!

Onpas taas tullut paljon viestejä :)

Aika monella tuntuu flunssaa olevan-täällä myös (on ollut jo yli 2 viikkoa). Sain vajaat viikko sitten ant.b. kuurin ja nyt tuskailen sen kanssa-vatsa on ihan sekaisin :(
Ei kuulemma ole kuin yksi kuuri, jota voi raskausaikana turvallisesti käyttää, eli ei sitä voi vaihtaakaan. Maitohappobakuista ei ole paljoa apua. :|
Pitäisi kuitenkin tehdä vaikka mitä...tauti on vaan vienyt voimat melko nolliin.

Meillä vaihdettiin autoa syksyllä. Tila-auto on käytössä, kun porukkaa on sen verran enemmän. Kaikki penkit saa erikseen irti, mikä on loistavaa. Autossa pystyy kuskailemaan joskus jotain isompaakin. Eilen yritettiin miettiä, että mikähän olisi vauvan kannalta turvallisin paikka? Kuljettajan vai vänkärin takana?

Samoin rupesin katselemaan ihania kehtoja. Meillä saisi tupaan isoihin hirsiin kiinnitettyä sellaisen roikkuvan kehdon. Täällä on kuulemma ollutkin niin joskus vuosikymmeniä sitten
:heart:
Millaisia ensisänkyjä teillä toisilla on vauvalle? Pinnasänky tulee meillä hommattua varmaan sitten vähän myöhemmin.

Vaunujakin oon katsellut, mutta hankitaan sitten kun on ajankohtaisempaa. Valinnanvaikeus on varmaan niiden suhteen edessä...olisi vaikka mitä ihania umbodumbo-malleja :)

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 13+1

 
Monkki Mulla kans aina odotusaikana riesana se että naama kukkii. :p ja yläselkään kans tulee odotusaikana näppyjä. äh! |O

ensisängystä meille ei sellaista tule. meillä vauva nukkuu aina perhepedissä. :heart: nyt kuopus siirtyi just pinnasänkyyn nukkumaan (otan kyl yhä viereen jos useampia herätyksiä yöllä ) ja kuopus siis kohta 11kk :heart:

tänään mulla on se odotettu ja pelätty lääkärineuvola. Se on vasta iltapäivällä joten koko päivä pitää odotella ja jännittää.. :p :heart:

sadee80 & rusina 16+1 :heart:
 
Huomenta

Eilen illalla tosiaan harkitsin jo että siirryn mammahousuihin, mutta ei vielä raaski ku omat menee just jalkaan. Onkos täällä vielä muita jotka ei ois siirtyneet mammahousuihin ?
Otin kyllä mukaan varalta hiuslenksun että saa viriteltyä napin auki ku alkaa oikein painamaan.

Vielä ois reilu viikko neuvolaan. Hitsit että voikin jännittää pelkkä terveydenhoitajalle meno. Ja ne sydänäänet...

 
Hei pitkästä aikaa! Jälleen pääsin koneelle ja tekstiä oli tullut niin monta sivua että matkan varrella unohtui kaikki mitä piti kommentoida.. :(

Moni viruu flunssassa,niin myös minä. Iski kuin salama kirkkaalta taivaalta eilen aamulla ja olo on aivan kamala! Panadolia vaan uskaltanut ottaa eikä sekään tuohon tukkoisuuteen auta. Väsyttää mutta ei saa yöllä nukuttua :(
Lääkäri on tunnin päästä,josko sieltä sais jotakin nenäsumutetta jota raskaana oleva saa käyttää...
Maha on jo näkyvissä,lauantaina koulutuksessa jäin kiinni lopuille työkavereille raskaudesta..turha enää pitää salassa kun se näkyy niin selvästi.

Vaunuja katsellut mutta en uskalla vielä ostaa jos jotain sattuukin... tekis mieli hommata vaikka mitä mutta ehkä sitten keväämmällä :)

Paha olo on jo taakse jäänyttä elämää eikä suurempia kipujakaan ole,välillä viiltää joku asento,aivastus yms äkkinäinen. Neuvolassa sydänäänet kuului hyvin,syke oli 155.

Kuinkas se nyt olikaan,tyttö vai poika syke..muistaakseni niistä oli joskus juttua mutta en jaksa selailla taaksepäin niin paljoa. Tyttöolo on alusta saakka ollut..

Nyt niistämään taas ja tohtorille menoa odotellen..

Taatu & masunasu
 
Voi teitä flunssasairaita :hug: Paranemista kaikille.

Mä ihmettelen suuresti etten ole ollut flunssassa lokakuun jälkeen. Sillonkin olin vaan sellasessa pienessä nuhassa ja lämmössä. Ja sikarokotteesta tuli sitten vähän lämpöä, mutta ei muuta. Toivottavasti tää terveenäpysyminen jatkuu, ku oon tottunu aina flunssassa lääkitsemään itseni kunnon pöhnään.
 
Hei kaikille kanssasisarilla piiiiitkästä aikaa!! :wave:

En ole teitä unohtanut vaikka siitä onkin ikuisuus kun viimeksi oon täällä vieraillut, oon ollut vähän kipeenä ja muutenkin olo on ollut täysin voimaton niin ei ole jaksanut koneella paljon olla. Nyt alkaa tuntua että ehkä se energinen toinen kolmannes on vihdoin täälläkin! :) Eilen ainakin sain sellaisen siivousspurtin että sain enemmän aikaiseksi kuin koko raskausaikana yhteensä, mieskin sanoi että oon ku toinen ihminen :D Eilen oksensin vielä hampaiden pesun jälkeen, mutta muuten on onneksi sekin helpottanut ihan älyttömästi (ja olihan se jo aikakin!) :)

Tää on nyt tällainen pikainen oma-napa-sepustus (sori!), luen ajan kanssa teidän juttuja ja kirjottelen sitten lisää mietteitä jahka kerkiän. Masu on kasvanut jo selväksi pieneksi palloksi, oikeastaan tässä viime viikonlopun aikana se pullahti kunnolla esiin, enkä oikein voi töissäkään asiaa pahemmin salailla enää. Ajattelen että huomatkoon itekseen, ja on yksi jo uskaltautunut asiasta kysymäänkin. Pomo otti asian tosi hienosti kun viime viikolla kerroin (vaik eipä se paljon muuten sitä vois ottaakaan) :)

Reilun parin viikon päähän varattiin 4D-ultra, ei välttis muuten oltais menty mutta kun sen nyt ilmaiseksi saa niin pitäähän sitä mennä tutkaileen rakenteita ja selvittään istukan paikkaa (mulla ku oli epäily eteisistukasta) ja samalla toki sukupuolikin selvittämään :) Ajateltiin ensin ettei haluttais tietää, mutta taitaa uteliaisuus voittaa (+ on kiva ostella "oikeanvärisiäkin" juttuja) :) Uskaltauduin ostamaan tässä jo brion hoitoalustan kun se oli puoleenhintaan, niin pakkohan se oli :)

Mitäs muuta.. repäisykipuja on välillä kovastikin mutta hyvä vaan että siellä paikat kasvaa. Liikkeiden tuntemista odotan jo kovasti, vielä en ole sellaisia bongannut :)

Nyt pitää jatkaa töitä, palailen asiaan kun oon päässyt taas kärryille teidän jutuissa. IHANAA PÄIVÄNJATKOA KAIKILLE MAMMOILLE JA MASUASUKEILLE!! :heart:

Nuu 16+1
 
Heips kaikille!

Täällä vielä pienesti flunssa pyörii, ei ota lähteäkseen :(
Eilen oli todella mukava päivä kun mieskin oli kotona, syötiin hyvää ruokaa, käytiin luistelemassa varmaan 3 vuoden tauon jälkeen ja illalla mies teki vielä lettuja...Siinä sitten intouduttiin tuolla makkarinkin puolella ja nyt koskenut mahaan ihan hirveästi ja jostain syystä myös massu ihan sekaisin...Luojan kiitos miula tänään vapaapäivä..Ei olis koulussa istujaksi...Tosin tenttikirjat edelleen odottaa avaamattomana..Jotenkin tunne että ne ei perjantaina tule menemään läpi :ashamed:

Mie en vielä ole siirtynyt mammahousuihin..Yhdet omat housut menee vielä erittäin hyvin jalkaan..Tosin tänään postiautoa odottelen, että tulis lappu postiin tulleesta paketista..Siellä pitäis kahdet housut olla minuu odottamassa..Toivottavasti sopiat...

Maha kyllä pulphatanut jo niin hyvin näkyviin, että peittely voi ollla työlästä, mutta jostain syystä poden taas ihan järkyttävää pelkoa pienoisen puolesta, ni en pahemmin haluis huudella..Seuraava neukkukin vasta n. 2 viikon päästä..Siellä jos sydänäänet kuuluu hyvin niin ehkä rohkenen sitten "tulla kaapista ulos" eli en varsinaisesti kerro, mutta jos joku kysyy niin myönnän :) Pitkä aika se 2 viikkoa ja tuskin on mahdollista päästä aikasemminkaan..Kait se on vaan "kärsittävä"..

Anteeksi taas erittäin omanapainen kirjotus, mutta mieskään ei aina jaksa minuu kuunnella enkä välttämättä sitäkään haluis koko aikaa huolestuttaa...

Rae ja Nyytti 13+4
 
Däällä on dedä ihad dukossa! Ei viitsis sitä Nasoliniakaan koko ajan olla suhuttelemassa, joten tuhistaan sitten.

Mulla menee kyllä vielä vanhat housut jalkaan, mutta en viitsi enää pitää kun ne painaa epämiellyttävästi vatsaa. Mulla on kahdet mammahousut, joita oon pitänyt töissä ja tietty kaikki mekot menee.

Katsoin just Neloselts Vauva tulossa -ohjelman ja tuli taas sellanen olo, että epiduraali tulee olemaan mun paras ystävä synnytyksessä. :D Ei pitäis katsoo noita ohjelmia, mutta ei tässä saikulla paljon muutakaan puuhaa ole...

 
Apuva kun jännittää töihin meno! Yli kuukauden olin saikulla niin pikkasen outoo lähtee taas töihin.. Onneks on vaan 5 tunnin iltavuoro ekaks.. Oksettaa kyllä jännityksestä :( Muuten on ollu pahoinvointi poissa viime tiistaista lähtien ja on oikein pitäny dopplerilla kuunnella et onko siellä mahassa eloa ja onhan siellä :heart:

Käytiinpähän muuten eilen laskettelemassa! Vähänkö oli ihanaa! 10 v sitten tullu viimeks käytyy ja nyt oli vielä kivempaa ku sillon. Tekis mieli lähtee heti ens viikonloppuna uudelleen mut en tiiä viittiikö enää mennä, jos vaikka jotain sattuu..

Mulla ei oo virallisesti flunssaa mut taas n. 10 kertaa aivastanu tänä aamuna ja niistäny puol rullaa mut tuo on aika normaalia :D

Enää 4 kuukautta töitä, sit kesälomalle ja siitä äippälomalle, vähänkö ootan innolla! Ei kiinnosta työt pätkän vertaa..


Laura ja vauveli 13+4
 
Täällä kanssa yksi joka aivastelee varsinkin töissä koko ajan :snotty: nuha vaivaa myös vielä...
Julkaisin facebookissa raskauteni kun 12 vko:a tuli täyteen, en malttanut odottaa mutta ultrakuvan jätin sentään laittamatta, vaikka jokaisen oma asia!

Oon kyllä ostanut vaunut ja saanut kaikenlaista kamaa vaikka taikauskoinen olenkin niin uskon myös siihen että kävi miten kävi niin on tarkoitettu...
Alkaa kyllästyttämään tää alaselkä/pakarakipu, mulla oli tätä kyllä ennen raskauttakin, mutta kun oon liikkunut vähemmän niin se on taas palannut, kiitos istumatyön :/
Mietin juuri onko täällä länsi-tampereella minkälaisia äitilapsi-kerhoja tms.

Fiinukka ja käpy 13+3
 
hei!

Äippähousuihin en oo siirtynyt vielä, yhdet on kaapissa mutta en käytä niitä ennenku on pakko. Oon kokeillu, enkä viihtyny niissä :)

Aamulla oli neuvola ja kaikki vaikutti olevan ok. Kohtu oli enää 2cm navasta alas ja kasvanut kuulemma viikkoihin nähden hieman keskivertoa enempi. Sydänäänet oli normaalit.
Ja mittas terkka myös sen jonku ihme mitan mikä otetaa jostai häpäluusta ylöspäin, mikä sen nimi on?!
No oli mulla huimat 12cm :)

Ainoo miinus oli mun hemoglobiini, oli tippunu ja oli vaan 110, joten rautakuuri iski. Höhh. Aikasemmin mulla on aina menny maha ihan sekaisin rautatableteista, mutta tää on joku uusi valmiste, obsidan ja sen pitäs olla vähän vatsaystävällisempi sitten.
Mutta ei ihme että on väsyttäny ja päätä koskenu. Tai hermostuttanu. Tostahan se vaan johtuu :)

Jep. Nyt takas tenttikirjojen parii, ke ja to on tentit. Onneks on nyt tää ja huominen vapaa nii kerkii vähä lukee myös.

Mukavaa päivänjatkoa!
 
Nyt on työkkärikäynti takana... Olipa tosi kiva käynti kun periaatteessa ihan turhan takia, ei kukaan kuitenkaa pitemmäks aikaa palkkaa tällasta pallomahaa.. Noh, kun vaan tää saikku loppus ni pääsis sitten tekeen sijaisuuksia kouluihin, hirmu ikävä on kyllä koulutyötä..
Odottelen juuri lääkäriltä soittoa jotta saan tietää paljonko tällä kertaa saikku jatkuu, perjantaina sanoi ettei rehellisesti sanottuna usko että enää palaan työelämään ennen kun vauva on syntynyt. Meinasin siihen pillahtaa itkuun että kyllä mä prkl haluun kun mökkihöperöks tulen jos joudun kotona makaan kaiket päivät. Mutta kyllä mä ymmärrän ettei näillä pyörrytyksillä ja oksennuksilla paljon töihinkään mennä SIISPÄ... Mä olen kehittänyt uuden teorian miks voin niin pahoin.. Se johtuu siitä että niska ja hartiat on niiiiiiiin jumissa... oikee alkaa pyörryttää ku päätä kääntää ja monet yötkin valvon ku tuntuu että niska räjähtää.
Koitin tehä niitä venyttely yms liikkeitä kepin kanssa, mutta ei auta ja tänään sitten varasin ajan fyssarille, mies oli puhunut töissä mun olosta ja joku oli sitten suositellut tätä valkeakoskilaista, sano että on superhyvä, eka hieroo ja sitten naksauttelee.. Hinta on kyllkä hirvee, 40-50 euroo 45minuuttia, mutta jos jo yksi kerta auttaa ja sitten ite tekis niitä omia venbytyksiä niin eiköhän tää tästä. Keskiviikkona on sitten aika..

Laura vm86 Vitsi mä kanssa oon miettiny että uskaltasko mennä laskettelee.. Mutta oon kahen vaiheilla uskallanko.
Viime talvena hiihin koiran kanssa ja sitä on hirvee ikävä, mutta en kyllä uskalla nyt kun tuo koiran kanssa hiihto menee niin hirveisiin nopeuksiin että sit jos kaatuu ni ei hyvä. Ei mulla kyllä nyt ole suksiakaan kun viime talvena lainasin työpaikalta..

Aiotteko harrastaa lapsen kanssa?Kun mä mietin noita äiti-lapsi hommeleita täällä ja oisin kyllä hirmu kiinnostunut siitä vauva tanssista vai mikä se nyt oli? Eli ihan pienenä vauva jo on lattaritunnilla (ei siis kovaa jyskettä vaan enempi rauhallista) kantoliinassa mukana. Tykkää kuulemma kovasti ainakin mitä netistä oon tutkaillu. Sama juttu näitten vauvauintien yms kanssa.. kovasti kiinnostas.
Onko kellään omakohtasta kokemusta näistä pienen vauvan kanssa harrastettavista jutuista? Etenkin Tampereen seudulla..

Jep.. mä lähen nyt kuolaamaan kun kovin tekis mieli mokkapaloja, mutta ei ole aineita ja ei olokaan ole sellanen että uskaltas lähtee kauppaan ajamaan.. :ashamed:

susanna ja papu 16+4
 
Heissan!

Nyt sitten mun sisko ja isä tietää vauvasta :) Sisko oli ihan innoissaan ja onnitteli, vaikka epäilinkin ihan muuta...

Varasin sen rakenneultran oysiin, se ois sitten 23.2. illalla niin ehtii mieskin mukaan. Siellä sanottiin että helmikuun loppuun asti tekevät näitä ultria siellä ja sitten muuttuvat johonkin toiseen paikkaan.. joten sinneppä sitten mennään!

Ei tänne ihmeitä, jätski tuntuu maistuvan..taas tuli sitä syötyä kahvin kanssa, ja kahvi kansa on alkanu maistua :) kiva, eipä enää sitten väsytä niin paljo päivällä.

pauliina rv16+1
 

Yhteistyössä