Heinäkuun Hurmaajat 2010 Tammikuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

helise Oon syönyt tuota Obsidania aina verenluovutuksen jälkeen ja valitettavasti mulla menee siitäkin aina aluksi maha sekaisin. Mutta hyvä uutinen on se, että maha kyllä rauhoittuu kun syöt kärsivällisesti tabletteja muutaman päivän. Mulla helpotti joskus 4 päivän jälkeen. Varmasti vaikuttaa jaksamiseen muutenkin kun saa hemoglobiinia vähän ylemmäksi. :)

susanna85 Mä haluaisin mennä vauvelin kanssa vauvauintiin. Ja tuossa salilla, missä käyn, järjestetään päivällä äiti&vauva -jumppia eli sinne myös!
 
Minä aion käydä vauvan kanssa MLL:n perhekahvilassa mutta voi olla, että muut harrastukset jää, koska mun pitäisi ottaa myös tuo kakkonen mukaan. Kakkosen, joka on nyt siis vielä vauva, kanssa harrastetaan myös vauvajumppaa tällä hetkellä.

Kuka oli ostanut katosta riippuvan kehdon? saisinko sen linkin sinne nettikauppaan tänne uudelleen, kiitos ;)
 
ärrieri

En ole vielä ostanut, mutta hakusessa on. Tällaiseen olen törmännyt:

http://www.orasel.fi/www/popupcard.php?id=57

Toivottavasti linkki toimii. Jos löydät jonkun toisen mallisen, niin vinkkaathan minulle

:whistle:

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 13+1
 
mulla taas sellanen flunssa joka alkaa aina heti raskauden alussa ja loppuu kun saa vaavin ulos.hengitystiet on tosi ahtaalla,yöt kaikest pahimpia,kun ei saa henkee kunnolla,kun nenä niin tukossa.

mulla ilmaantunu taas liitoskivut,huomannu sen kun tekee pitempiä väliä ilman taukoa tai ylipäätään pitkinä työpäivinä(istumatyö)kun nousee penkistä ylös niin saa lyllertää kun sattuu niin prkl alapäähän.tätä oli viime raskaudessakin ja jouduin jäämään saikulle kuukautta ennen mammaloman alkua,sama siis nyt tiedossa.silloinkin sinnittelin turhan pitkään.

mammahousuja en ole vielä tarvinnut,töissä olen joutunut pitämään jo omia housuja kun ne työhousut ei enää mahdu kiinni.pomo katsellutkin varmaan sen takia mun epäilyttävästi,aina kun puhuukin mulle katsoo välillä silmiin ja välillä mahaani.taitaapa arvata että pieniin päin ollaan.meillä kun töissä täytyy pitää työvaatteita.

tänään saa taas lösöttää sohvalla illalla ja nautiskella töllön antimista,huomenna vp.siellä tulee putkeen hyvää ohjelmaa,huippumalli haussa,täydelliset naiset ja vielä 2 jaksoo sinkkuelämää.jee jee.

kuinka moni seuraa sinkkuelämää sarjaa? mie oon ne kattonu moneen kertaan eikä niihin vaan kyllästy.viimeksi sai itekki hormoonien takia pillittää,kun kiho kerto carrielle sydän leikkaukseen menostaan ja carrie otti tiedon raskaasti.itkimme siinä sitten carrien kanssa yhdessä :'( sitten oli siinä hauskaaki,kun samantha oli löytänyt harmaan karvan alapäästään ja keksi sitten värjätä pehkoaan,siitähän tuli PUNAINEN kyllä sai nauraa taas!!!!

vaan eipä tässä kummempia,heippa!

virpi ja pallero 12+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja virpi1980:
mammahousuja en ole vielä tarvinnut,töissä olen joutunut pitämään jo omia housuja kun ne työhousut ei enää mahdu kiinni.pomo katsellutkin varmaan sen takia mun epäilyttävästi,aina kun puhuukin mulle katsoo välillä silmiin ja välillä mahaani.taitaapa arvata että pieniin päin ollaan.meillä kun töissä täytyy pitää työvaatteita.
Heheh, mä oon huomannut tän kanssa! Töissä ihmiset tuijottelee mun mahaa, yrittävät silleen "huomaamatta" mutta hassuahan se on kun kukaan ei enää katso silmiin kun puhuu mulle. :) En enää piilottele raskautta töissä, mutta ihan kiusallanikaan en sano mitään, ennen kuin uskaltavat kysyä. ;)

Täällä katsotaan kans Sinkkuelämää. Lisäksi mulla on ollut vuosikausia tosi paha Frendit -addiktio. Oon nähnyt kaikki jaksot valehtelematta ainakin 5 kertaa, mutta ne ei vaan vanhene! Samoin Fresier ja Seinfeld on tosi hyviä.

Kirjoista oon ihan rakastunut irlantilaisen Marian Keyesin kirjoihin. Ne on ihan järjettömän hyviä englanniksi, mutta suomennoksetkin toimii. Kehotan tutustumaan jos on liikaa aikaa eikä mitään tekemistä. =) Mun suosikkeja on Rachel's Holiday, Angels ja Sushi For Beginners. Pitäis ilmeisesti lukee nyt niin paljon kuin ehtii - työkaverit varoitteli, että seuraavan kerran on aikaa taas lukea 18 vuoden päästä...

pauliina82 Mulle tuli ihan järjetön jätskihimo, kun mainitsit aikaisemmin... En pysty ajatteleen mitään muuta. :LOL:

dana88 Mites sen sun sairaalareissun kans kävi? Onhan kaikki ok ja vointi jo parempi?

Tsemppiä kaikille flunssaisille! Mulle meinaa pukata vielä päänsäryn ja olin ensin ihan kauhuissani, että nyt se migreeni sitten tulee, kunnes tajusin etten ole juonut kahvia pariin päivään. Vieroitusoire. Toivottavasti se ei vaan nyt muutu migreeniksi... Mulla on tuossa molempia, Burana 600mg ja Panacod, jälkimmäistä en ole koskaan ottanut migreeniin, joten taidan ottaa Buranan jos menee pahaksi. Kurja jos Panacod ei autakaan ja pitää sitten syödä kauheesti lääkettä..

Kauhee puheripuli mulla. :D Huomaa, että on ollut päivän yksin kotona neljän seinän sisällä...
 
lääkärineuvolassa käyty ja kuuluihan se yksi maailman ihanimmista äänistä: sydämen syke. :heart: :heart: Kaikki ok, hb kyllä laskenut 114 ja rautaa pitää alkaa syömään. painoa tullut nyt jo n 5kg! :p mites muilla?
ensi kuussa on ultra ja sitten seuraava neuvolakäynti onkin vasta maaliskuussa.

sadee80 & rusina 16+1 :heart:
 
-->sadee80painoa tullut nyt jo n 5kg! :p mites muilla?

Mulla on tullu joku reilut 3 kiloa ja maha on kyllä kasvanut HURJAA vauhtia. Tänään näin pikkusen taas ultrassa kun muuten on ollu onkelmaa ja jouduttu ultraamaan pikkusen vointiakin. Siellä se vilkutteli ja koko vastasi 17 viikko, elikkäs suunnilleen oikeaa kun nyt 16+4 viikolla mennään! :heart:

 
Olivia81 Sairaalaan ei onneks tarvinnut lähtä, mutta oloa seurailaan nyt samoin painoa. Paino on nyt tippunut eka punnituksesta 4-6 kg. Saattaa olla, että seuraavaa neuvolareissua aikaistetaan viikolla parilla, selviää loppuviikosta.

Alkaa aika heikolta näyttää, että löydettäis isompi asunto ennen kesää :( Aika heikosti löytyy turvalliselta alueelta hyväkuntoisia kolmioita :/ Noh tänään suunniteltiin kuinka mahuttais vauvan kans tänne, pitäis hävittää jotain huonekaluja makkarista niin mahtuis pinnasänky, hoitopöytä ja ylimääräinen vaatekaappi. Ahasta vois olla, mutta eiköhän mahuttais.

Dana88 & Pikkune 15+3
 
olenkohan mä sitten ainoo, kenellä omat vaatteet menee vielä ihan hyvin päälle, ainoastaan istuessa farkut kiristää...?? onhan tuota mahaa nyt ihan vähän pulpahtanut ulospäin, mutta toivoisin olevan jo vähän enemmänkin. ekat mammahousut tuli tänään postissa, tosin en ole ehtinyt vielä sovittamaan... Noin muuten en osaa sanoa painon lisääntymisestä, kun emme omista vaakaa...ihan tietystä syystä! :LOL:

14+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja dana88:
Mietin täsä pitäiskö pistää Facebookkin np-ultrakuva ja alkaa täten julkiraskaaksi :D

Miten muut, ootteko jo "julkiraskaita"?
En ainakaan vielä tässä vaiheessa aio ilmoittaa raskaudestani FaceBookissa, en tiedä laitanko ollenkaan ja ultrakuvaa en varmasti laita. Mutta jokainen tehköön kuten parhaaksi näkee.
Parille kaverille olen ultran jälkeen paljastanut, mutta isovanhemmat ja sisarukset eivät tiedä vieläkään. He asuvat tuolla 200 km päässä, joten ehkä jossain vaiheessa kerrotaan kun sielläpäin käydään. Meinasin miehelle, et laitetaan Dubaista kortti ja siihen meidän kaikkien nimet + salamatkustaja - mies vaan ei ollut ajatuksesta innostunut, joten taidamme haudata tämän huonon ajatuksen. Mut ei oikeestaan enää salailla raskautta vaikkei kyllä siitä huudellakaan. Kyllä tuossa eessä alkaa jo sellainen pallomaha olla, ettei sitä paljon enää piilotellakaan :LOL: . :heart: Eli jos joku kysyy, niin sitten kerrotaan.

Sukupuoli Esikoista oottaessa mies oli ehdottomasti sitä mieltä, että haluaa tietää sukupuolen, minä olisin pitänyt salaisuutena. Mentiin sit miehen tahdon mukaan, mut vauvelipa ei halunnut vermeitään näyttää, joten salaisuutena pysyi loppuun asti. Tosin mulla oli mutu-tuntuma pojasta ja poika tuli. Tytön kohdalla kävi täsmälleen samallalailla. Varmaan nytkin mies haluaa sukupuolen tietää, aika näyttää pitääkö tääki vauveli sen omana tietonaan syntymäänsä asti :LOL: .

Rytmihäiriöistä Niitä minulla ei ole onneksi ollut koskaan/yhdessäkään raskaudessa tai sitten en niitä tunnista/tunne. Mutta varmasti inhottava vaiva.

PikkuMyy-82 Se on tosiaankin hirmu mukavaa, kun ystävä odottaa melkein samoilla viikoilla. Meillä kävi esikoisen aikaan niin, et kaveripariskunnan la oli viikkoa aiemmin kuin meillä. Heidän lapsi syntyi viikon etuajassa ja meidän meni 10 pv yli, joten ikäeroa lapsille tuli n. 3 vkoa.

Livekeikoista Eipä taida tulla käytyä, kun on aina kyseltävä jostain lastenhoitajaa. Kyllä meillä on muutenkin nuo omat menot vähentyneet 2 muksun jälkeen ja nyt tulee vielä tää kolmas. Rotuaaripiknikissä (Yö, Muska, Popeda) oltiin viime kesänä, mut tältä kesältä taitaa jäädä väliin.

Pai80 kelan tuet lasketaan verotuksen bruttotulon mukaan, käsittääkseni laskuri (kelan sivuilla) sitten vähentelee siitä tarvittavat vähennykset tai ainakin siitä saa suuntaa äippärahan suuruudesta. Vuoden 2008 tulojen mukaan lasketaan eli viimeksi valmistuneen verotuksen mukaan. Siitä nyt on kyllä aikaa kun niitä viimeksi olen laskeskellut, mutta näin muistelen.

äitiysvaatteista Vielä menee omat housut ja muut vaatteet päälle, joten ei ole vielä tarvinnut äitiyshousuja tms. ruveta pitämään. Onneksi oli noita isompia housuja jäljellä vielä viime keväältä kun laihduin 10 kg ja vaatteet vaihtui pari kokoa pienemmiksi. Nyt niistä vaatteista on hyötyä. Pitää sit vauvan syntymän ja imetyksen jälkeen ottaa taas kunnon hiihtokuuri, et pääsee "missin mittoihin" :LOL: .

autokeskusteluun Hyvä, ettette helise ottanut sitä 3 ovista autoa. Kyllä siihen on tosi hankala tosiaan sitä vauvan koppaa laittaa ja ostokset yms. Itse olen ehdottomasti 5 ovisen kannalla. Farkku on hyvä, mutta siinäkin joutuu kumarteleen tosi alas, kun vauvan kaukaloa laittaa tai sitoo lapsen turvavöitä turvaistuimessa. Meillä on tila-auto ja saa olla melkein seisoma-asennossa, kun laittaa lapsia turvaistuimiin ja turvakaukaloa autoon. Myös etuistuimella saa istua ihan kunnolla istuimessa. Nykyään kun menee esim. farkku autoon, niin tuntuu kuin lattialle istuis :LOL: . Suosittelen tila-autoa - onhan ne hintavia, mutta on niillä eri mukava matkustaa. Ja ehdoton autossa lasten kans matkustettaessa on ilmastointi. Kuinka monella autossa on ilmastointi? Meillä ainakaan ei matkat sujuis ilman ilmastointia - sitä kitinää ei jaksais kuunnella erkkikään... ja dvd kahdella näytöllä (molemmilla lapsilla oma näyttö) on myös pitkillä matkoilla hyvä juttu - ei kuulu kitinöitä takapenkiltä :heart: .
Mites niillä, joilla ei ole ilmastointia autossa on pitkät automatkat sujuneet? Olen monesti ihmetellyt, et miten sitä ennenvanhaan matkustettiin, kun ei ollut ilmastointia - oliko samanlaista kitinää kuumuudesta? Lapsuudessa meidän autossa ei moista mukavuutta ollut, mutten enää muista miten automatkat sujui. Ei ainakaan isompana pahempia kitinöitä ollut (muistaakseni) - oltiin kilttejä lapsia :LOL: .

helise toi laivaristeily on tosi kiva ja varmasti piristää. Me käytiin koko perhe toissa kesänä ja ihan mukava reissu oli. Ja helpotti kummasti reissaamista, kun tällä meitin nuoremmalla muksulla oli valjaat ja koiran 5m pitkä fleksi :LOL: , ei ois ilman niitä selvitty ton meidän karkailijan kans. Typykkä on pikkasen vilkkaan sorttinen... mut herätti kyllä hilpeyttä laivalla - varsinkin ulkomaalaisten silmissä - mut tuli myös kehuja et toihan on loistava keksintö jne. Neiti on muutaman kerran kaupassakin karannut, et on pitänyt ihan kuuluttaa (ei tarvi ku sekunniks katse irrottaa, ku kattoo esim. vaatteita) ja päiväkodistakin on karannut - onneksi ei kerenny kun parkkipaikalle kun tädit huomas... et suosittelen varsinkin matkoilla valjaita ja koiran flexiä, jos sattuu tuleen yhtä vilkas lapsi :LOL: .

flunssa itelläkin oli joku aika sitten, mutta ainoastaan nenä vuoti ja oli tukkonen - ei kurkkukipua tai yskää. Tuo on kyllä tosi tympee vaiva, johon ite laittelin nenälle kamferivoidetta (HomCare) ja sillä sain nenun auki. Sitä meillä laitetaan lapsillekin kun flunssa tulee - tai itseasiassa ite sitä jo vaativat heti kun on vähänkään tukkonen olo.

vatsakasilmanvauvaa minkä merkkinen tila-auto teillä on? Meilläkin on tila-auto, josta saa kaikki penkit irti - voi siis tehdä vaikka kuus paikkasen auton tai miten haluaa ja tarvittaessa, jos tarvii isompaa kulettaa saa paljon tilaa, kun ottaa penkkejä irti. Ja 3:n rivin penkit -(7 paikkanen auto) kulkee normaalisti matalana mukana ja sieltä nostetaan tarvittaessa. Meillä siis VW Touran. Istumajärjestystä meillä on kans mietitty ja aattelin, et esikoinen vois mennä 3:lle riville istuun ja typy takapenkille vänkärin taka ja vauvan koppa kuskin taka - näin pääsen hoiteleen vauvaa vänkärin paikalta. Siitähän ei tule yhtään mitään, et nää kaks sisarusta laittas vierekkäin istuun :LOL:.

Ensisänkynä meillä tulee olemaan äitiyspakkauksen laatikko, johon on koristukset ja pehmustukset jo olemassa - on siis käytetty sitä myös kahdella aikaisemmalla lapsella ja laatikko sijoitetaan pinnasänkyyn niin ei tarvi lattialla pitää. En viitti mitään kehtoja ruveta ostamaan, koska käyttöaika tulee olemaan tosi lyhyt. Aika paljon meillä on vauvat nukkuneet myös vieressä, kun yöllä otan rinnalle syömään, niin yleensä nukahdan siihen ja jossain vaiheessa olen herännyt & laittanu maitobaarin kiinni :LOL: . Ei meillä ole kyllä lapset kovin usein yöllä heränneet syömään, esikko (poika) heräs 6 h välein ja typy 9 h välein =) . Pojat on kuulemma kovempia syömään ja se tuli kyllä huomattua.

2. kolmannes Täälläkin on energinen 2. kolmannes alkanut, kyllä huomaa, että sitä jaksaa aivan erilailla siivoilla ja hiihtelemässä olen käynyt 21 km lenkkejä, viimeksi tänään. 182 km on tullut jo raskausaikana hiihdettyä =) . Tänään rupes kyllä ekalla kympillä tekeen pahaa ja meinasin et pitääkö lähtä kotia, mut sit rupes piristyyn ja ihan hyvin meni toka kiekka. Mut päätin et jatkossa pitää ottaa juomista mukaan ja kävin fitnesin patukoita ostamassa, et voi sellasen syöpästä, jos tulee vielä huono olo matkalla. Huomenna pidän hiihdosta vapaapäivän, kun on tullut jo 105 km tullut hiihdettyä 6 pv:n aikana.

Laura-vm86 mahtavaa, että olet uskaltautunut noinkin pitkän tauon jälkeen laskettelemaan. Itse en ole tainnut lasketella 15 vuoteen ja en kyllä uskaltaisi lähtäkään nyt. Mut on tossa hiihtolenkillä paljon mukavia mäkiä =D. Laskettelu ois kyllä kivaa, mut mulla ei mies ole siitä lajista ollenkaan innostunut ja yksinkään en viitsi lähtä.

hankinnoista mitään hankintoja en ole vielä vauvalle tehnyt, enkä varmaan teekään ennenkuin keväämmällä - sen verta taikauskoinen olen. Toisekseen tuolla on paljon vaatteita sekä tytölle että pojalle oottamassa aikaisemmista raskauksista ja lähes kaikki muukin löytyy. Jotain vaatetta tietty pitää uutenakin vauvelille ostaa - niitä kun on niin mukava hiplailla (oon kyllä kaupassa jo siihen syyllistynyt, mutta olen malttanut mieleni, enkä vielä ole ostanut mitään). Ja turvakaukalo sekä sitteri ja itkuhälytin ainaki pitää ostaa. Varmaan ostetaan joku sellainen radiopuhelin systeemi, jota voi käyttää itkuhälyttimenä. On sitten jatkossa siitä iloa miehelle tuolla metsästysreissuilla. Aiemmin meillä oli kallein malli Philipsin itkuhälyttimistä, mut myytiin se jo pois. Siinä oli kätevä, kun valojen välkkeestä näki, et ääntä kuuluu, kun ääntä ei ois kuullu imuroidessa tms.

susanna85 samassa jamassa ollaan, mulla loppu työt marraskuun lopussa. Oisivat halunneet vakinaistaa mut, mutta pääpaikalta ei annettu paikkaan täyttölupaa säästösyistä - eikä myöskään saanut samasta syystä jatkaa määräaikaisenakaan :headwall: . Itse ajattelen ihan samalla lailla, et ei kukaan tällasta pallomahaa ota nyt - sehän jää pian saikulle heti tai joutuu maksaan palkkaa äippäloman ajalta jne.... :kieh: , mutta silti laitoin eilen vinon pinon hakemuksia. Työpaikkahaastattelussahan ei saa kysyä perhesuhteista, lapsista jne. asioista, joten ei ole pakko kertoa raskaudesta haastattelussa - jos eivät sitä huomaa. Mietityttää vaan hakea paikkoja, joissa työsuhde ois esim. vuoden loppuun, kun kesäkuussa jään jo äippälomalle - ei ois oikeen reiluu työnantajaa kohtaan. Ja koulutuksiinkaan ei nyt kantsi hakee, kun kesken jäisivät. Aikaisemmissa raskauksissa olen pystynyt olemaan äippälomaan saakka töissä ja niin uskoisin nytkin pystyväni, jos töitä vaan sais.

Lapsen kanssa harrastamisesta vauvauinnissa on käyty kahden aiemman lapsen kans ja suunnitelmissa ois käydä tämänkin kans. Suunniteltiin jo miehen kans, et mies vois mennä isompiin altaisiin isompien lasten kans ja minä vauvan kans vauvauintiin ja välillä voitais vaihtaa, niin pääsis isukkikin vauvan kans vauvauiskentelemaan :LOL: . Muskareissa on kans aloitettu alle 1-vuotiaana ja varmaan aloitetaan tänkin kans, vaikka yhtä hullunmyllyä alkaa oleen näiden lasten harrastusten kans... Esikoinen pelaa kaks kertaa vkossa jalkapalloa, typy käy muskarissa ja liikuntaleikkikoulussa, mies aloitti iltaopiskelut työn ohessa 2 iltana viikossa (3 vuotta), ite käyn englantia opiskelemassa (pitämässä taitoa yllä) kerran viikossa ja tän päälle urheilut, kaverin kans lenkkeilyt ja tulevat vauvan harrastukset :LOL: ja sit mulla on noita luottamustoimia, et kokouksissa pitäs olla kerran pari kuukaudessa ainaki ja kaikenkukkuraksi vielä toi jälleenmyyntityö (sitä teen oman jaksamisen mukaan eli tosi laiskasti - lähinnä asiakkaat soittelee tuotteita ja niitä toimittelen) - ollaankohan kohta pehmustetussa huoneessa pillerihumalassa :LOL: .
Nii ja äippäloman aikana ainaki aattelin käydä seurakunnan perhekerhossa kerran viikossa - siellä on tullut käytyä molempien lasten aikana - mukava vaihtaa ajatuksia toisten äitien kans siellä ja paljon on tullut uusia ystäviäkin sieltä.

pauliina82 Kuulettaa, et ne ultrat muuttuu Oulun terveystalolle. Tänään neuvolan täti vastas sähköpostiin, kun siit viime viikolla kysäsin ja meinas, et hänellä ei vielä ole tietoa, mihin muuttuu. Aiko kysellä esimieheltään. Mut tk:ssa perjantaina meinasivat tuota Terveystaloa ja näin Audin Tekaykin puhui, et kunnat on tehneet kimppa -tarjouskilpailun (Haukipudas hoitanut sen) ja kaikki kunnat jotka tarjouskilpailuun sitoutu, siirtyvät Oulun Terveystalon asiakkaiksi ultrien osalta (ei ollenkaan paha, kun siellä näyttäis olevan 4d -ultra ja sen sais sitten ilmeisesti ilmatteeksi). Oulu on ainoa, joka hoitaa ultraukset itse.

Kirjoista Se kyllä pitää aikalailla paikkansa, et lasten myötä kirjat ja monet muutkin (tv:n katselu) saa unohtaa. Meillä ainakin ne on jääneet minimiin lasten syntymän jälkeen. Illat menee lasten kans laatuaikaa viettäessä ja kotitöitä tehdessä.

sadee80 mulla oli painoa tullut kans melkein 4 kiloo. Neuvolan täti oli jonku + -merkinnän laittanu painon viereen, et ei tainnu olla hyvä asia :( . Nyt koetan hillitä syömishimoja ja hiihtää, ettei aivan mahottomaksi mene toi paisuminen :ashamed: . Kahdessa aikaisemmassa raskaudessa on tullut 18 kg ja ilmeisesti joku 11 kg ois ihanne :ashamed: , mutta hyvinhän nuo kilot on imetyksellä karisseet.

Ja sitten omaa napaa... virtaa on alkanut oleen ensimmäisen kolmanneksen väsymyksen jälkeen. Mahakin pullottaa jo ihan kiitettävästi. Sunnuntaina meinas olla pikkasen kipeenä masu navan yläpuolelta, meinasin jo säikähtää, et ei hyvältä vaikuta. Mut sit se meni ohi, kun söin hapankorppuja ja kahvia :LOL: . Nyt vointi on ollut ihan hyvä, mitä nyt välillä puuskututtaa ja tuntuu, et vaappuu välillä jo ihan ku Martti Ahtisaari :LOL: . Ripulia tuntui joillain olevan, mut mulla siitä ei ole pelkoa pikemminkin päinvastoin - ummetus vaivaa aika-ajoin.
Jotenkin mulle on tullut poikaolo. En osaa sitä mitenkään selittää, mut makeakaan ei hirveesti maistu, kuten ei maistunut esikoistakaan oottaessa - paremmin maistuu suolanen. Aika näyttää olenko oikeessa.

Mutta lopetan romaanin tähän ja poksun...

SMSM ja Hippu 15 + 0 POKSSSS
 
Täällä oli taas ihan tosi raskas maanantai. Viime yö meni huonoilla unilla ja aamulla väsytti ja kiukutti oikein huolella. Eikä se väsymys helpottanu mihinkään koko päivänä. Millon se energinen aika alkaa ? Jumpassa pitäis tietty yrittää käydä josko sieltä sais virtaa. Mut ku tällä viikolla on töitä viiteen ja kotona oon vasta joskus kuuden jälkeen, niin eipä siinä kauheasti mihinkään enää ehdi :(

Tänään on taas ollu vatsakipuja. Ihan jopa paikallaan istuessa on tullut vihlaisuja. Ei yhtään kiva. Lisää vaan huolta vauvan voinnista :'( Vielä pitäis ens viikon keskiviikkoon saakka jaksaa odottaa et kuulee et onko masussa kaikki kunnossa. Jotenkin tuntuu et parempi ois olla kotona ku vatsa vihloo jatkuvasti, kotona pääsis lepäämään ku tarvis jne. Mutta ei kait ne nyt ihan näin pienistä syistä kuitenkaan saikkua ala kirjottamaan ?

Muutenkin ollu taas tänään paha mieli, en oikein itekkään tiiä et miks lopulta. On vaan ollu. Tuntuu ettei mistään tuu mitään ja kukaan ei mitään... Plaah...

Anteeksi taas kauhea valitus.

 
painosta mulla paino taas -1 siihen alkupunnitukseen, mutta lähtöpainoa sen verran, että mua ei haittaa olleskaan.

kirjoistaMä rakastan lukemista,.JA täytyy myöntää, että lukeminen on vähentynyt, mutta ei loppunut. Nyt kun esikoinen on sen vuoden niin käytän päiväuni ajat lukemiseen ja illalla mennään aikaisin sänkyyn, niin kerkiän lukemaan joskus jopa kaksi tuntia. Mutta ehkä puolen vuoden päästä asia on todellakin toinen, joten nautin nyt vielä tästä mun lempiharrastuksesta.

autoista meillä ois kanssa isomman auton osto edessä, muuten mahdutaan hyvin, mutta joka toinen viikonloppu tulee ahdasta kun miehen poika meillä on aina silloin. Joten pitää vähän miettiä mitä asian kanssa tehdään. Kun ois tuota rahanmenoa muutenkin . Ja se raha ei valitettavasti kasva puussa.

hankinnoista kaveri perhe kävi meillä su kylässä. Ja heillä ois carenan tuplat ne swingit(?) ja me saatais ostaa ne heiltä. Kyllä houkuttaa koska niitä ollaan katseltu, mietin tässä vaan sitä että pitäisiskö siihen ostaa se kovakoppa, että vauva ois muhun päin, koska muuten se ois toiseen suuntaan, mutta sitten pitäis kantaa vauva kolmanteen kerrokseen, mutta pitänee miettiä mitä tuon kanssa tehdään.

liitoskivuistamulla alkaa tuo häpyliitos kipuilemaan jo nyt. onpa ihanaa että jo nyt..

huomenna poksuu rv 14 jee jee
 
Heippa kaikki mammakaverit!

Ihan ensin pitää kommentoida että kaksiovisellakin autolla pärjää. Ja ilman ilmastiontia. Tottakai 5 ovinen on helpompi, mutta ei tuo kaksi ovinen mikään mahdoton ole. Meillä oli kaukalo etupenkillä lapsen ollessa vauva ja kun hän kasvoi siirsimme hänet takapenkille.

Muillakin ollut alhaiset hemppa lukemat. Sama myös täällä. Viime neuvolakäynnillä oli 105. Nyt syön kaksinkertaista obsidan annostusta ja kohtalaiesen hyvin on maha kestänyt. Vähän oli alussa sekaisin, mutta nyt jo rauhoittunut. Kunhan ei kovaa ummetusta tulisi..

Kiloja on tullut jo 6 tai vähän ylikin. Kääk. Mun ei tee mieli mitään makeeta, mutta ruoka maistuu liiankin hyvin.. Pakko alkaa vähän kontrolloimaan mitä suuhunsa pistää. Tosin ekasta imetyksen avulla laihduin kyllä parissa kuukaudessa alle raskauden lähtöpainon. Jospa se nytkin veisi kilot. Mahaa on ihan turha enää koittaa peitellä, se on jo iso ja pinkee pallo. =)
En ole mitenkään erityisesti huudellut raskaudesta, mutta kyllä lähimmät ystävät ja sukulaiset tietää, sekä työkaverit. Facebookkiin en ole laittanut enkä tule laittamaan mitään tietoa raskaudesta. Olen muutenkin aika huono laittamaan sinne mitään hirmu henkilökohtaisia juttuja yleisesti nähtäväksi. Mutta kivahan niitä toisten juttuja on lukea ja katsoa.

Onko muilla ollut närästystä? Mulla on! Ärsyttävä vaiva, täytyy varmaan käydää rennietä hakemassa. Eikös sitä saanut ihan huoleti syödä? Mulla ei ole koskaan ollut muuten kun raskaana närästys oireita. Viime raskaudesta mielestäni se tosin alko vasta ihan loppumetreillä.

Tiedättekö onko jotain rajoituksia lentämisen kanssa, tai jotain mitä pitäisi ottaa huomioon? Näin alussa saa varmasti lentää vielä ihan huoleti. Joudun työn puolesta jonkin verran reissaamaan, nyt torstaina olen lähdössä Lontooseen. =) Täytyy ehkä ostaa sieltä ensimmäiset hankinnat vauvalle. :) Olen itsekkin ehkä hiukan taikauskoinen tossa asiassa, en halua ostaa liian aikaisin. Ja suurimmat hankinnat tulikin tehtyä jo esikoiselle, samat rattaat ja sitterit saa kelvata. Ja miks eivät menisikään kun kuitenkin ovat vielä ihan kunnossa. Onneksi juuri noita isoimpia juttuja en kerinnyt myymään/antamaan pois. Vaatteet melkein kaikki ovat kyllä menneet kiertoon. Meille kun ei pitänyt tulla enempää lapsia. Mutta ihanaa kun saa taas olla raskaana! =)

Jatkuvaa flunssaa joku valitteli. Mulla se on ympärivuotinen vaiva normaalistikkin, mutta raskausaikana pahenee entisestään. Käytän siihen kortisonilääkettä suihkeena. Just yöt ovat pahimpia. Raskausaikana kuulemma limakalvot turpoaa ja siitä johtuu tukkosuus. Ja yöt ovat pahimpia koska vaakatasossa verikiertää enemmän päässä tai jotenkin näin se meni... Ei nyt kyllä kuulostanut kovin ammattimaiselta, mutta jotakuinkin näin se meni. Tiedän kyllä tarkalleen mistä puhut! Ärsyttävä vaiva. Alkuraskaudessa ensimmäiseen puoleentoista kuukauteem en juurikaan nukkunut koska en tiennyt mikä on oikea lääkitys raskausaikana. Vasta kun pääsin omalle lääkärilleni, sain lääkityksen kohdalleen. :) Voitte uskoa että olin sillon alussa naatti, yhdessä alkuraskauden väsymys, sateinen marraskuu ja tämä unettomuus.. Meinasin tulla hulluksi. Mutta onneksi nyt taas kaikki hyvin ja henki kulkee! =)

Tässähän tätä tuli jaariteltua. Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille ja hyviä vointeja!

Heta-h 16+1
 
Heta-h mä kärsin kans närästyksestä. Edellisessä raskaudessa mulla oli aivan tajuton närästys, rennietä en ole koskaan syönyt, mutta terveydenhoitajan suosittelema mantelin pureskelu auttoi pahimpaan hätään.

Päpsy ja pikkunöösi 13+4
 
Poksutaan rv16 =)

Tulin vähän aika sitten rivitanssi tunnilta :D

Meillä vauvasta ei tiedä vielä kun minun pikku sisko ja veli, kakasi kaveria ja mies tietysti... Äidille en ole vieläkään kertonu saatikka miehen äidille :|
Siskon la oli lauantaina mutta mitään ei ole vielä tapahtunu, jännityksellä odotetaan milloin synnyttää =)

Mitään uutta en ole vauvalle vielä hankkinut, kaikkee on jo ennestään mutta jotain tulee kuitenki myöhemmin ostettua :)



 
Mie sain tänään miun kauan odottamat mammahousut postista ja sopiivat täydellisesti, olen niin onnellinen, ei tarttee enää normihousuilla kärvistellä =)

Kysymys niille, jotka ovat kärsineet raskauden aikana ärsyttävästä vaivasta nimeltä hiiva (Mikäli haluutte vastata). Ootteko hoitaneet apteekkituotteilla vai ihan jollain kotikonsteilla ja oletteko konsultoineet neukkutätiä tahi lääkäriä asiassa??? Täällä vaan tunnostaa että kaiken tän muun paskan keskellä vielä sekin vaiva haluaa tulla kehiin :'(

Miusta tuntuu ihan hirmu hassulta kun melkein joka päivä joku kirjottelee neukku tahi lääkärineukku kuulumisia ja mie olen vasta KERRAN käynyt neuvolassa...Ja seuraavaan kertaan vielä aikaa..Haluisin niin vain kuuntelemaan pienen sydänäänet niin saisin vähän mielenrauhaa...Koko aika sellanen entä jos olo...mie kyllä sanoi, että kaikki mikä on tapahtuakseen tapahtuu, me ei voida siihen vaikuttaa vaikka se pahalta tuntuukin. Siinä hän on kyllä harvinaisen oikeassa...Nooh..mutta vielä ku pari viikkoa jaksaa...

Mie olen täällä päivän potenut jotain vatsalenssua..Oksentamassakin piti käydä (varmaan kaikkia kiinnostaa :LOL: ) ja edelleen sen verta huono olo, että huominen koulupäivä pitää suosiolla jättää väliin..Vaikka olisinkin lääkärin luennoille halunnut, mutta jos miettii oksennanko vaiko enkö ni varmaan viisain pysytellä kotosalla...

Nyt taitaa tämä mamma lähteä nukkumaan tätä pahaa oloaan pois...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
Alkuperäinen kirjoittaja Kepsukka:
Mitenköhän sitä jaksaa töissä huomenna? Meillä kun esimies on sairaslomailuissa vähän niuho, jollei oo kuumetta, ei voi olla kipee...
Ei missään nimessä kipeenä töihin! Varsinkaan vauva masussa. :) Tosi kurjaa, jos ei esimies älyä sen vertaa. :/ Jää kotiin vaan muitta mutkitta! Meillä ei tarvitse kuin aivastaa työterveydessä ja ne laittaa saikulle, jos on raskaana. =)
No töissä olin ja ihan suht hyvin jaksoin. Meillä tosiaan ei hyvällä kattella sairastelua ja esim. 3 sairautta 3kuukaudessa aiheuttaa sen, et on pakko käydä joka sairasloma /sairastapaus työterveydessä tietyllä lääkärillä. Normisti voi siis olla maks 3pv ilman sairaslomatodistusta, esimiehen luvalla, kotona..

Ensisängystä Esikoinen nukku äitiyspakkauksen laatikossa (siihen oli sellanen kiva kangasreunus) mutta silloinen kissa päätti tuhota laatikon sen jälkeen ku se muuton aikoihin oli kissan ulottuvilla. Eli tuota ei ollu käytettävissä enää sillon, ku kuopus synty. Meillä oli pinnasänky ilman laitaa parisängyn vieressä ja osittainen perhepeti koettiin meillä tosi toimivaksi. Nyt 3. yö kun kuopus nukkuu isonveljen kanssa kerrossängyssä, tähän asti nukkunu mun vieressä pinniksessä (jossa siis pikkuvauva-ajan jälkeen laidat ihan normaalisti) ja osan yötä mun kainalossa. Yllättävän hyvin siirto "ison pojan sänkyyn" on sujunu.

Helise se mitta häpyluu-kohdun pohja on kohdunpohjan korkeus eli sf-mitta. Neuvolakortissa pitäs olla sellanen kaavio, minne noista mitoista piirretään käyrä

Harrastuksista Tullaan varmaan käymään avoimess päiväkodissa ja ehkä jossain srk:n perhekerhossa. Nyk.kuopus on vauvan synnyttyä reilu 2v ja jää kotiin meidän kaveriksi. Aamupäivät saadaan olla keskenämme, puolilta päivin esikoinen tulee eskarista, joten sillon pitää olla kotosalla. Jos siis jotain harrastellaan, tulee tapahtumien melkein olla aamupäivällä, koko katraan roudaaminen aktiviteettien pariin ei ainakaan tällä hetkellä innosta..

Heta-H lentämisestä on yhtiökohtaisia rajoitteita, tarkista viikot lentoyhtiöltä. Eli osa vaatii esim. rv 28 jälkeen lääkärintodistuksen, jotta pääsee koneeseen. Sitä, että millä viikolla ei enää "saa" lentää, en muista. Mutta eipä meistä varmaan kukaan enää rv 37 jälkeen koneeseen halaja vai?

ON seesteinen (?) keskiraskaus kait se on tännekin koittanu. Enää ei ainakaan kuvotus ja väsymys vaivaa 24/7 yhtä pahana ku aikasemmin.. Issiasta ja selkäjumituuksia ja liitoskipuja odotellessa, niitä kun todennäkösesti tulee taas kuten edellisissäkin odotuksissa. Työt ei ainakaan yhtään helpota, osa meidän lapsiryhmän lapsista on kumminki aika pieniä vielä eikä tuo kupuskaan kotona ole kovin suuren suuri. Eli nostelua ja kantamista tulee väkisinkin. Vaan nyt kun on hyvä olla, pitää siitä nauttia. Pitäsköhän kaivaa sukset ja lähteä itekki ladulle? Täällä joku olikin oikeen urakalla sivakoinu, samoihin lukemiin en yllä mitenkään päin, mutta jos edes muutaman kilometrin sais aikaseks.. Esikko oli isänsä kanssa tänään (taas) ladulla, se kun nauttii hiihdosta tosi kovasti. Ostin itellekin sukset viime vuonna, vaikka joskus teininä hiihtämisen kirosinkin alimpaan kastiin, mut eihän se kamalaa ollutkaan!
Nyt nukkumaan, tässä onkin taas tullu jumitettua oikeen urakalla.
Kepsukka ja masukki (14+3)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rae89:
Kysymys niille, jotka ovat kärsineet raskauden aikana ärsyttävästä vaivasta nimeltä hiiva (Mikäli haluutte vastata). Ootteko hoitaneet apteekkituotteilla vai ihan jollain kotikonsteilla ja oletteko konsultoineet neukkutätiä tahi lääkäriä asiassa??? Täällä vaan tunnostaa että kaiken tän muun paskan keskellä vielä sekin vaiva haluaa tulla kehiin :'(
äkkiä tätä vielä kommentoin. Mulle sano nla-lääkäri, että apteekin tuotteita saa käyttä. Mutta kannattaahan se vielä apteekissa varmistaa. Farmaseutti kyllä kertoo, jollei se tiedä, niin kaikissa paketeissa on käyttöohjeissa mainittu käytöstä raskauden aikana. Ja teratologinen tietopalvelu on tarkotettu odotuksen ja imetyksen aikaisten lääkkeitten käytöön, tai siis että sieltä voi varmistaa, saako käyttää ja millä rajotuksilla. On kait ensisijasesti terv.huoltoihmisille tuo palvelu, mutta tiedän monen imettäjän sitä käyttävän.. numero varmaan löytyy googlella..
 
autosta vielä. meillä kans tila-auto ja tuntuu nykyään (kun on tottunut ;) ) ehdottomalta. ihanaa kun pääsee itekkin sisälle ja tosiaan lähes seisomaan kun kiinnittää kolme (kohta 4) lasta paikoilleen. ilmastointikin löytyy mikä kesämatkustelussa kyl kans ihan ehdoton lasten ja koirien kanssa :heart: meillä myös tuo dvd jossa kaksi erillistä näyttöä- ostettiin se pari vuotta sitten kesällä kun reissattiin lapissa lasten kanssa ja päivän ajot venyivät ;)

painosta vielä kans. jotenkin mulla on joka raskaudessa tullut tähän alkuun paljon kiloja lisää ja sitten se on tasaantunut, joten en nyt kauheesti stressaa.. :p Aikasemmissakin raskauksissa tullut kuitenkin kaikenkaikkiaan kiloja lisää se n 11-13kg. toivottavasti nytkin pysyttäis suht samoissa kokonaislukemissa... :whistle:

hiivasta mulla oli siitä riesaa varsinkin esikoista odottaessa ja silloin neuvolasta sanoivat että apteekin tuotteita voi käyttää ja käytinkin. Mutta sitä asetinta ei saa raskauden aikana käyttää.

energinenolo täälläkin. ihanaa! B) Huono-olo ei vaivaa, eikä väsymyskään niin pahasti (vaikka sitä kyl on kun rautaakin nyt jouduin alkaa syömään ja kuopus saattaa vieläkin herätellä usein yön aikana, viime yönäkin noin 5 kertaa). :heart:

sadee80 & rusina 16+2 :heart:
 
Täällä on jälleen kerran huonosti nukuttu yö takana :( Alkaa kohta pinna palaa ku aamulla on sitten ihan hirvee olo ku ei oo saanu yöllä nukuttua kunnolla. Täytyy varmaan tästä nukkumisesta jutella neuvolassa.

Eilen illalla iski sitten taas hirvittävä huoli pikkuisesta. En ymmärrä mistä ne fiilikset oikein tulee ? Niillä ei ole mitään tekemistä järjen kanssa. Jotenkin vaan miettii että mitäs sitten jos rakenneultrassa paljastuukin jotain sellasta että raskaus "pitää" keskeyttää tai lapsi ei olekkaan enää elossa. Kaipa tää on sitä äitiyteen valmistautumista ku ajatuksilla ja tunteilla ei oo mitään tekemistä järjen kanssa. Onneks nyt mieskin jaksoi kuunnella huoliani ja sovittiin että jutellaan asioista taas kerran paremmalla ajalla. Että jospa se tästä. Ja onneks mulla on kuitenkin tollanen puoliso, jonka kanssa selvitään ihan mistä vaan. Se on meillä se järki ja minä oon enemmän tunteet.

Erehdyin eilen kattomaan Neloselta sen "Sairaalan" hirmusen kiva et siinä näytetään melkein joka jaksossa synnytys. Taas iski sellanen "onko ihan pakko, jos hirvittää"... :LOL: Milläs fiiliksillä muut esikoisen odottajat ovat synnytyksen suhteen ?

Kaipa se pitää alkaa taas tekemään töitä. Sentä pääsin autolla töihin, niin oonpa sitten vähän aikasemmin kotona ku eilen.

 
olen kova lukemaan,ja ei oo tarvinnut siitä lasten tultua luopua =) Meillä muksut menee 20aikaan petiin,niin iltasella on hyvää aikaa lukea tai tuijottaa telkkua.Kun tuo kolmonen synty niin hetkeksi joutui kyllä luopumaan kaikista omista iltajutuista kun poika karjui puolille öin joka ilta,mutta aikansa kutakin..toivotaan että tämäkin vauva jossain vaiheessa ymmärtää ruveta iltasella ajoissa nukkumaan :LOL:
Väsymys on hiukkasen helpottanut,ja huono olokin on vähentynyt,lähinnä aaltoilee eli voi tuula milloin tahansa.Eilen nukuin päikkärit,ja heräsin kun piti lähtee oksentamaan..
Nyt tuiskuun pulkkalenkille kuopuksen kanssa =)
Maha on minulla ollut koko raskauden kipeä,eikä sille mitään voi..yöllä heräilen usein ja olen varma että kesken menee kun mahaa särkee.. :ashamed:
 
Hieno toi kehto, mikä laitetaan katosta roikkuun. Nyt rupes himottaan sellaista, kun vois olla ihan kätevä ja oran myymälä on vielä aika lähellä..penteles sentään :LOL: Meillä esikoinen kyllä nukkui alusta asti pinnasängyssä. Musta tuntuu jotenkin kamalalta laittaa vauva pahvilaatikkoon :D Laitettiin reunoille pehmusteita, että se vähän pieneni.

Painosta Painoa oli lähtenyt melkein kilo pois, mutta ei mulla viime raskaudessakaan tullut kuin muutama kilo (reilusti alle 5). Eiköhän ne sitten saa pois, kun synnyttää ja en ala vielä ainakaan asiasta stressaan.

Meidänkin tarvisi ostaa isompi auto, mutta kun tuntuu niin tyhmältä laittaa rahaa autoon. Muutaman vuoden päästä arvo on laskenut kuin lehmän häntä ja olisi monta parempaakin kohdetta laittaa rahaa. Tämän hetkinen auto on kuitenkin pari vuotta vanha vaan.
 
Pai80 Miule tulee kanssa niitä ihan järkyttäviä pelkotiloja aina silloin tällöin, nytkin silleen lievästi vaivaa...Kumminnin 11.1 oli ultra ja siellä oli kaikki hyvin, mutta silti tuntuu aivan kauhealta ja kammoksun seuraavaa neuvolaa...Jos ei pienen sydänäänet kuulukkaan :'( Ei kait näistä pelkotiloista pääse ollenkaan eroon tässä odotuksen aikana...
Synnytystä en ole vielä pahemmin miettinyt..Jos kävisin miettimään niin menisin varmaan ihan hirmuiseen paniikkiin, joten helpompi että panikoin sitten lähempänä sitä synnytystä :LOL:

Vaan pitäsköhän se alottaa nuitten koulutehtävien teko..Kun vielä suht hyvä olo...

Rae ja Nyytti 13+5 (TAI 14+2 jos ultraa uskottas)
 
Rae89 Mä ilmotaudun tohon hiivajoukkoon :kieh:
Eka koitin 2 canesteenia, siis niitä apteekin, mutta ilman asetinta ja ei vieläkään auttanut ja mieskin sen sitten sai.. Sit sain lääkäriltä reseptin (neuvolaan soitin) 10 päivän flagyl kuuriin ja eilen otin vikan, tuntuu auttaneen kyllä vaikka paikat hellänä onki. Sitten vielä neuvolan täti suositteli syömään sellasia maitohappo juttuja kun femiflor (apteekista ilman reseptiä), ne on tabuja ja tykkään kyl paljon enempi niistä ku mistään emätinpuikoista.. ja tosiaan on ihan maitohappopohjasia tms..eli ei mitään haittaa lapselle, auttaa vaan pitää emättimen oman bakteerikannan normaalina. Sitä syön nyt ainaki seuraavat 10 päivää ja sit katotaan pitäskö syyä koko raskaus loppuun.. :headwall:

Pai Mä katon tota sairaalaa melkee joka päivä ja pillitän hirveenä aina ku tulee synnytys.. Mä en niinkää pelkää, mutta kyllä vähän mietityttää että selviänkö, vaikkakin tiedän että kaikki siitä jotenkin selvii.. =)
Sitten mua harmittaa älyttömästi ettei tuola TAYSissa ole perhehuoneita, haluisin niin kovin että mies sais olla alusta saakka kokoajan mukana, mun tuurilla vielä synnytän illalla seiskan aikaan ja mies ajetaan jo ysiltä kotiin ja mä jään ihan yksin (niitten kaikkien hoitsujen ja muitten äitien kanssa :LOL: ) koko pitkäks yöks.
Meillä mies kuitenkin heitti ilmaan ajatuksen että jos mentäs kuitenkin Vammalaan synnyttää kun se ois niin paljon lähempänä meijän mökkiä (jossa siis ollaan ku synnytys lähenee että saadaan koirat hyvin jätettyä äitille hoitoon) ja ei ne sieltä kuulemma ketään käännytä pois vaik TAYS oiski suunniteltu synnäri. Jotenkin aina sitten vaan alkaa ajatella että mitä jos vauvalla ei olisikaan kaikki hyvin..sit jouduttas lähtee kuskaa TAYSSiin ja se voi sitten olla pienelle pahasta. En tie.. aika näyttää, ajateltiin että jutellaan neuvolantärin kanssa asiasta sitten lähempänä loppua.

Painosta Mulla on nyt tullut huimat 300 grammaa painoa lisää ekasta punnituksesta.. Oon tosi ilonen ku en haluis mitään 20 kiloa paisua tän raskauden aikana (kaikki muut varmaan haluu :LOL: ).. mutta vielähän sitä ehtii.

Sitten omaa napaa.. Mulle soitti eilen lääkäri että laittas musta lähetteen äippäpolin psykiatrille ku mulla on tätä ahistusta. JA mua ottaa päähän niin perkeleesti.. Ketä ei ottas päähän ja ahistas jos on maannu 10 viikkoa putkeen ja koko ajan on niin huono olo ettei oikee mitää voi tehä.. Eikö kaikkia alkas ahistaa? Mä en tosiaan halua mitään nappeja alkaa nappailee kun kuitenkin on ihan hyvä olo myös psyykkisesti sillon ku ei oo ihan hirmu huono olo. :headwall: :headwall:
SITTEN.. Mun ah niin ihana koirani, narttu, päätti aloittaa nyt juoksut, siis pari päivää sitten kun tuolle urokselle on varattuna kastrointiaika kahen viikon päähän...!!! Eihän tässä mitään, eilen peruin ajan ja alon metsästää uutta aikaa joka onneks löyty toiselta lääkäriltä perjantaiks. Perjantaina pakkaan siis koiran autoon ja ajan vantaalle jossa on leikkaus ja sitten vielä meen viikonlopuks äitille että pääsen kavereita morjestaa..

Maha on nyt muuttunu ihan pinkeeks palloks ja 3 päivää olen jo tuntenut liikkeitäkin, on kyllä aivan ihanaa... :heart: Jo viikko sitten aattelin että oiskohan ollu potku, mutta sitten nyt pari päivää sitten ku luin kirjaa (kirjahullu minäkin) oon ihan varma että liikkeitä ne on mitä tunnen.. OON IHAN HALTIOISSANI.. en edes uskaltanu odottaa näin aikaseen niitä tuntevani ku kuitenkin on esikoinen tulossa.. :heart:
Mites muut, tunnetteko jo liikkeitä?
 

Yhteistyössä