Heinäkuun Hurmaajat 2010 Tammikuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Rae, ihanaa, että miehesi oli mukana, ja loistavaa, että kaikki oli hyvin! :heart:

Kardemummma: loistavaa että sait vastauksen sinua askarruttavaan asiaan. Kaikki hyvin. :hug:

Liplatus: Mulla rakenneultra 23.2 ja kätilö sanoi, että sillon lääkäri päättää sitten jatkosta.

Mä en muistanut, että ultrat maksaa!!! Siis kaksi raskautta takana ja nyt kun tuli lasku np-ultrasta, niin olin iha ihmeissäni. Niitä laskuja saakin sitten luultavasti tän kaksosraskauden myötä maksella ihan kiitettävästi. Voi pihkura! :kieh:

Termiitti kyseli hankinnoista.. Mä olen muutamia vaatteita ostellu alennuksista ja nyt oon tekemässä kauppoja turvakaukaloista. Myös yhden sitterin ostin huipputarjouksesta, sillon en vielä tiennyt, et tulokkaita onkin kaksi. :D Paljon on hankittavaa, joten hyvä aloittaa ajoissa. Ajattelin, että jos jotain ikävää sattuiskin, voisinhan aina myydä ostamani tavarat eteenpäin.

Muumurskainen: toivotan onnea uuteen yritykseen!!! :flower: :hug:

bambina Mä kävin np-ultrassa vko 11+5 ja kaverit vastas näin:
vas: crl 62 (eli vastas viikkoo 12+4 ja sen mukaa laskettu aika vaihettiinkin)
oik: crl 63 (eli vastas viikkoo 12+5)

Liikkeistä ja merkinnöistä vielä sen verran, että ekassa lääkärineuvolassa sydämensykkeen kohdalla pelkkä + Ja ultrassa sydämensykkeissä +/+ ja liikkeissä ++/++.

Stra86 & murut 15+jotai... :heart:
 
neljännen odottajana ei paljon tarvii neuvoloissa käydä =) Joulukuussa kävin ja nyt oli niskapoimu-ultra viime viikolla,joka laskettiin kuulema käynniksi..ja sitten helmikuun lopussa on seuraava neuvola =) Mulla oli nt ultrassa viikot 11+3 ja 49mm pääperämitta.
Mulle isku flunssa,mutta jospa se menisi ohi :ashamed: Mies parka säälittää,kun oon vaan maanut kaikki mahdollise ttilaisuudet petissä,ja voivotellut oloa..mies parka jäänyt ihan vaille huomiota,kun on koko ajan huono olo ja se vie voimat :ashamed: Jospa se olo tästä paranee =)
Hipsu 12+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kellokanerva:
Virpi: Meillä tällä hetkellä Opel Zafira ja 4 pientä lasta. Sinne takatilaan, jossa on 2 penkkiä, on aikas hankala mennä,mikäli keskipenkillä on kiinnitetty 5-pisteturvaistuin tai turvakaukalon jalusta. Keskipenkkiähän voi siirtää kiskoilla. Yks vaihtoehto on mennä taakse takaluukun kautta kuten meillä tehdään. Toista penkkiä pidetään alhaalla, niin on sitten vähän tavaratilaakin. Ja suksiboksi on kätevä. Sinne mahtuu rattaatkin.
Kun meillä kesällä syntyy viides, niin tulee auton vaihto.
Touranissa pystyy kaikkia takarivin penkkejä siirtämään kiskoja myöten ja tarvittaessa ottamaan näppärästi irtikin - helppo ottaa pois ja laittaa takas. Näppärä kulkea takapenkin kautta "sikaosaston" penkeille. Muista malleista en tiiä, mutta Touranissa "sikaosaston penkkejä ei tarvi irroittaa pois, silloin kun tarvii enemmän takatilaa - ne vaan laitetaan matalaksi ja kulkevat aina nätisti mukana tavaratilassa - tarvittaessa nostaa ne sieltä sitten pystyyn. Tavaratilaa ei Touranissakaan paljon jää, jos kaikki paikat ovat käytössä.

Kovasti on taas kirjoituksia tullut, hienoa. Ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista kaikille ja kardemummalle hyvistä uutisista neuvolassa.

Dana88 Minäkäänlaisia raskausarpia ei ole näkynyt, ei nyt, eikä aikaisemmissakaan raskauksissa. Rinnat on kyllä kovasti kasvaneet ja mies tykkää :LOL: .
OYS:sta, mulla ainakin on ihan positiiviset muistot sieltä. Kätilöt olivat mahtavia synnytyssalissa ja osastolla hoitajilta sain tarpeeksi tukea niin esikoisen synnyttyä kuin toisenkin synnyttyä. Ainoa mikä sai minut pillittämään esikoisen synnyttyä, kun vauva vietiin valohoitoon bilirubiinin takia. Lapsen parhaaksihan se oli, mutta äiskä pillitti naama punasena, kun vauvaa ei ollut vieressä - toki rinnalle toivat aina. Mieskin koitti lohduttaa kovasti, mutta eipä siinä hormoonimylläkässä mikään auttanut. Ei paljo kehannut missään sitten liikkua itkuisilla silmillä ja punaisella naamalla...
En tiiä sitten onko nää keskustelupalstoilla kirjoitelleet olleet sellaisia, jotka olisivat tarvinneet sitten normaalia enemmän tukea, mutta ei mulla ainakaan ollut mitään moittimista, vaikkei ennestään vauvanhoitokokemusta ollutkaan. Miehenkin opettivat siellä pesemään vauvan, oikeat otteet, vaipan vaihdot, navan puhdistukset jne. ja aina olivat mukana vauvan hoitotoimissa (paitsi jos ei halunnut). Perhehuonetta emme ole ottaneet, vaan olen ollut ekan saadessa 3 hengen huoneessa ja hyviä neuvoja sain näiltä konkariäideiltä =) . Toisella kertaa olin eka yksin huoneessa ja toisena päivänä siihen tuotiin sektioäiti kaveriksi, jota auttelin juotavan haun yms. missä pystyin, mutta vauvaan en koskenut - sen hoiti hoitajat. Perhehuonetta emme ota nytkään. En usko, että lapset haluaa asua sairaalassa edes muutamaa päivää ja toiseksi nuorempi on sen verta vilkas, et on kohta koko osasto sekasin... ja ääntäkin löytyy, joten säästän myös henkilökunnan kuten muidenkin äitien/vauvojen hermoja. :LOL:

Rae89 Mahtava juttu, että miehesi lähti kuitenkin ultraan mukaan. On se miehellekin kuitenkin sellainen kokemus ja todentaa raskauden hänellekin paremmin :flower: .

Seksiä tekee täällä edelleen mieli, kuten kaikissa raskauksissa :whistle: , hajut ei pahemmin ole haitanneet vielä. Mies ei onneksi tupakoi, eikä juuri koskaan vettä väkevämpääkään juo, joten niistä hajuistakaan ei ole haittaa.

Liplatus Mulla kans vaivaa tuo suun kuivuminen, viime yönäkin oli kuin santapaperi kuiva.. yleensä käyn yölläkin vessareissun yhteydessä juomassa. Sama vaiva on tainnut mullakin olla kaikissa raskauksissa. Ja sen ei ainakaan pitäs johtua juomisen puutteesta, kun juon paljon nestettä päivälläkin - ja hyppään kiitettävästi myös vessassa.

Pyykinpesukone ja kuivausrumpu = pesutorni Meillä on kans Boschin pyykinpesukone ja kuivausrumpu toinen tais olla 7 kg ja toinen 8 kg (ostettu keväällä 2008), kun ei saanut silloin molempia 8 kg:na, mutta hyvin on noilla pärjätty. Lisäksi kuivatetaan vielä naruilla - pyykkiä kun lapsiperheessä riittää... ihan kiitettävästi. Ja kuten joku toteskin, niin kovasti vaatteista kyllä pölyä lähtee... sellainen nukkamaton saa aina tyhjentää. Varsinkin isoille petikamppeille näppärä kuivatusmuoto, kun niitä on hankala ripustella kuivamaan pienissä kuivatustiloissa.

Oltiin eilen miehen ja tytön kans ultrassa, poika meni päiväkotikaverin 6 v. synttäreille ja vannotti tuomaan vauvasta kuvia :) . Ultrassa LA siirtyi viikolla eli uusi LA on 12.7 (entinen 18.7) rv 14 +1 (vanha 13+2). Lääkäri kysyikin, et onko mulla epäsäännöllisen kuukautiset, mutta ei ole kun kellontarkkuudella melkein on tiennyt milloin alkavat. Outoa, miten olisi voinut hedelmöittyä viikkoa aiemmin... kokoa vauvalla oli 83 mm. Tuo suhdeluku vaan jäi vähän häiritsemään, vaikka lääkäri sanoi sen olevan ihan ok 1:4200, kun esikoisella oli 1:11039 ja toisella lapsella oli 1:21045, en vaan huomannut siitä kysellä siellä, kun en muistanut aiempien lasten suhdelukuja. Pitänee kysyä torstaina neuvolalääkäriltä. Kuvia saatiin mukaan 6 kpl ja niitä mies illalla vielä kovasti kotona halusi katella :hug: . Mahtava kokemus oli ultra jälleen ja ihana mieslääkäri ultrasi vatsan päältä. Kyseli vielä jäikö meillä mitään kysyttävää. Tosi ihana kokemus OYS:ssa. Samantien saatiin myös raportti ultrasta mukaan, jossa niskaturvotus 2.1 mm eli ihan hyvä. Torstaina olisi mullakin neuvolalääkäri kuten Kepsukallakin.

Ennu Mulla myös samanlainen mies. Hänelle perhe ja lapset ovat kaikkikaikessa. Hän oli myös esikoista oottaessa kaikilla neuvolakäynneillä, ultrissa ja synnytyksessä mukana (kun jouduin oleen synnytysosastolla yön yli tarkkailussa, mieskin yöpyi siellä kanssani ja ilmoitti töihin - otti sisäänteoista). Toista lasta oottaessa oli mukana ultrissa sekä synnytyksessä ja tietty äitipollilla on ollut mukana aina. Kolmatta oottaessa on mukana ultrissa ja synnytyksessä. Mutta aina kyselee neuvolakäyntien kuulumiset, kattoo neuvolakortin ja myös lasten neuvolakäynneistä kyselee, jos ite ei pääse mukaan (soittaa jo töistä :heart: :heart: ). Illat peuhaa ja leikkii lasten kans, kuljettaa harrastuksissa, mutta tekee myös kotitöitä - laittaa ruokaa ja siivoaa. Täydellisempää miestä en vois löytää :heart: :heart: . Tänä vuonna tulee 10 v. kihloissa ja 8 v. naimisissa.

Hiihtämässä kävin toissailtana 20 km pitkästä aikaa kun sää lauhtui. Eilen en sitten kerennyt hiihtään, kun käytiin illalla klo 18 eka ultrassa, sit kaupassa ja haettiin esikoinen synttäreiltä. Kello oli jo sen verta paljon, et iltatouhuihin ja nukkuun. Tänä iltana saa nähä kerkeenkö hiihtään, kun mies aloittaa iltaopiskelut työn ohessa (3 vuotta kestää ) ja taitaa olla koulua yli kahdeksaan tänään, sit vielä puolisen tuntia kotiin ajoa... joten en taida tänäänkään ladulle ehtiä tai sit käyn vaan kympin hiihtään... Huomenna menen kyllä hiihtämään sen tiedän jo varmuudella, jos sää vaan suosii...

Marza1970, mulla on jotain vasta-aineita veressä tai ainakin niistä on maininta verta luovutettaessa. Joskus selittivät mitä ne tarkoittaa, mutten enää muista. Mulle on vaihdettu veret syntyissä ja hätäkastettu, koska meinasin kuolla. Mutta ei meillä ole mieheltä silti koskaan verikokeita otettu.
En tiiä liittyykö se sulla samaan kuin mulla aikoinaan, että tuli liian samanlaista verta molemmilta vanhemmilta ja veri oli niin paksua, että tukki suonet (jotain tällaista sain äidiltäni selitykseksi) ja siksi vaihdettiin veret heti syntyissäni.

vatsakasilmanvauvaa Meille taas on sanottu aivan päinvastaista vaatteiden kuivatuksesta. Talvella varsinkin puutalossa tahtoo puu kuivua liikaakin niin on hyvä kun saa kosteutta vaatteitten kuivatuksesta (kesällähän vaatteet kuivataan etupäässä ulkona) kuten myös iho, varsinkin jos on atoopikko. Meillä kun on atoopikkoja on hyvä kun kuivatetaan vaatteita sisällä (vaikka välillä käytetään kuivausrumpuakin), niin ei tarvi niin paljo ilmankostutinta käyttää. Ja tuo leivinuunin lämmityskin kuivattaa sisäilmaa, niin vaatteiden kuivaus tuo kosteutta ilmaan. Iät ajathan vaatteita on kuivatettu sisällä ja vanhat hirsitalot ovat todella haluttuja/hyvässä kunnossa. Kyllä puu tarvii kosteutta ettei kuivu ja rupee halkeileen - tällaista informaatiota asiantuntijat meille on antanut ja maalaisjärjellä ajateltuna olen samaa mieltä. Ja kyllä ne rakenteet kärsii ajanoloon joka tapauksessa säiden vaihteluista, sille ei voi mitään...
Ei millään pahalla.

muurmurskainen :hug: , voimia teille ja onnea uuteen raskauteen, toivon mukaan pääset pian taas odottajiin.

bambina np ultra rv 13+1, mutta muuttui ultrassa rv 14:ksi ja pituus oli 83 mm.

Star86 Ei meillä ole koskaan ultrat maksaneet mitään. Nyt en sitten tiedä muuttuuko käytäntö, kun OYS ei enää ultraa vaan rakenneultra on jossain muualla. Kysyn torstaina, kun on lääkärineuvola, et missä jatkossa ultrataan.




SMSM ja Hippu rv 14+1 (ennen 13+2)
 
verta tänään paperiin käydessäni vessassa ja nyt on tietysti paniikki meneekö kesken :'(
Päivystykseen menen jos vuoto pahenee,nyt ei ole tullut mitään ja toivon ettei tulisikaan..aamulla tekee hoitaja ultran neuvolassa..toivon selviäväni sinne asti :ashamed:
masentunut Hipsu
 
Voi sentään muurmuskainen :hug: Voimia teille!

Minulla taas perustuu koulutukseen omat mielipiteet. Olen ollut niin monta hometaloa kosteusmittaamassa ja analysoimassa syitä. Ei se pieni määrä pyykkiä mitään tee, mutta ajan kanssa ne vauriot syntyvät-varsinkin, jos tuuletusta ei ole kunnolla järjestetty. Rakennevirheet onkin sitten oma lukunsa...
Mitä tulee entisaikoihin, silloin pyykkiä ei olekaan pesty ihan joka päivä-pääsääntöisesti pyykit on kuivattu ulkona/ulkosaunassa.

Meillä on myös kotona atoopikko, eikä ilmankosteutinta ole käytetty-se tuo uskomattoman määrän bakteereja huoneistoon (tarkoitin kosteutta joka parantaa bakujen elinympäristöä). Kunnon rasvalla ja ihon hoidolla on thank god päästy parempiin tuloksiin.

Jos puutalo on tehty kosteasta puusta niin tottakait se halkeilee kuivuessaan. Nim. ehjät seinät ja talo vm. 1790.

Hyökkäys mielipiteeni puolesta. Nih! :LOL:



 
Voi hipsu, älä huoli. Kyse on varmasti jostain ihan harmittomasta! Niitä vuotosyitä on miljoonia muitakin kuin se pahin.

Päivän paniikki Luen teidän nt-ultraraportteja ja vauvvelien mittoja. Toistaiseksi ei oo tullut vastaan ketään, jolla olisi mennyt niin päin, että koko vastaa pienempiä viikkoja kuin on olettanut. Meillä varhaisultrassa rv7+4 sikiö vastasi viikkoja 7+1 (eli heitti kolmella päivällä ) ja NP-ultrassa rv11+3 vastasi viikkoja 11+1 (eli heitti kahella päivällä ) ja oli 43mm pitkä. Tiedän toki, että kyse on vain muutamasta päivästä. Ja tiedän, että joku sanoo, että toi on ihan yksilöllistä ja että mitat voi heitellä, mutta miks kellään muulla ei heitä tuohon suuntaan? :'(
Kehittelen täällä teorioita jostain todella hitaasti kasvavasta ja alikehittyneestä pienokaisesta :x Ärsytän itseänikin tällä hysterisoinnilla..

 
Hipsu kyllä kaikki varmasti on hyvin... toivotaan parasta, ehkä sullakin on limakalvot herkillä tms.. Ja kai sitä verta enempi tulis jos kesken menis, ei vain paperiin pyyhkiessä.. :hug:

Kardemummma Hei nyt kuules otat rauhassa sielä!!! Sä saat hermoromahuksen tota menoo jo ennen puolväliä.. :D Ei vaan kyl ymmmärrän että kaikkea tulee mieleen, mutta koita relata, ku ei se stressi tee hyvää sille vauvalekaan.. :hug:

MULLA PALAA KÄPY TÄÄLLÄ!!!
Yritän täytellä kelan sairaspäivärahahakemuksia ja hyperventiloin urakalla... mä en tajua näistä papereista yhtään mitään!!! Miks ei niihin voida kirjottaa suomeksi asioita,,, jotain ihmeen siansaksaa näyttää olevan :kieh:
Hitto ku pyörryttää ja oksuttaa ku vilkaseekin tohon paperipinoon päin..



-----

Eikä ole ku 15 + 5... koska tuo oikeen muuttuuuuu??????
 
Mä en nyt kyllä oikein usko, että pyykinkuivaaminen sisällä voi homehduttaa talon :eek: Tai kuin paljon sitä sit tarvis oikein kuivata ja kuinka litimärkänä. Mut en halua ruveta tappelemaan mistään noin typerästä kenenkään kanssa, vaikkei suoranaisesti "puolustelu" mun mielipiteeseen liittynytkään. Ihan näin maalaisjärjellä ajattelen vaan :D Mäkin olen asunut vanhassa hirsitalossa, niin on se ihan eri asia ja maailma kuin nykyajan talot. Meillä oli sammalta esimerkiksi lattioissa villan tilalla.

Kardemumma: Eiköhän ne ois sanonut siellä jotain, jos olisi ollut huolestuttavasti pieni? Eihän vauvat synnykään samankokoisina, niin tuskin siinä mitään on *yrittää lohduttaa* :hug:

Hipsu: Mullakin tuli juuri kuvaamallasi tavalla viimeeks verta ja ryntäsin tietty heti äippäpolille. Ne suurinpiirtein nauro mut ulos sieltä ja ei ymmärtänyt lainkaan 2 keskenmenon jälkeen tuota pelkoa. Joten ihan normaalia voi olla :)
 
kardemummma Meillä oli eka ultrassa 7+4 mittana 10mm tasan, joka vasta 7+0. Np-ultrassa sitten 12+1 mitta oli muistaakseni 53mm, joka vasta viikkoja (vai olikohan 12+0). Lääkäri sanoi tuon ekan ultran yhteydessä, ettei mitat ole ikinä kovin tarkkoja eli niissä voi olla epätarkkuutta. Eli ei tuijotella millejä! Sä olet nyt selvästi vapaapäivän tarpeessa. :) Itsekin tarvisin yhden - miksi kaikki muut ihmiset on muuttuneet järjettömäm ärsyttäviksi viime aikoina?!

hipsu79 Toivottasti kaikki on hyvin! Heti vaan lääkäriin jos vuoto tulee takas!

Tyhmä tikkeri muuten, kun ei päivity! Tänään on 14+2!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
kardemummma Meillä oli eka ultrassa 7+4 mittana 10mm tasan, joka vasta 7+0. Np-ultrassa sitten 12+1 mitta oli muistaakseni 53mm, joka vasta viikkoja (vai olikohan 12+0). Lääkäri sanoi tuon ekan ultran yhteydessä, ettei mitat ole ikinä kovin tarkkoja eli niissä voi olla epätarkkuutta.
Jihuu! Tää rauhotti vähän. Tai ehkä jopa paljon! Kiitos :hug:

Ja ei toi munkaan paskatikkeri voi päivittyä, vaikka nyt on 15+1 :LOL: :kieh: joten en ees tällä kertaa lykkää sitä tähän..

 
Mulla oli tänään aamulla neuvola+lääkäri, hemoglobiini oli noussut 109:stä 126:een ja veriryhmäkseni paljastui O-, joten saan sen jonkun piikin synnytyksessä. Neuvolalääkärin sijainen oli joku nuori sälli ja mietinkin onko edes lääkäri kun näitä huijareita tuntus olevan liikkeellä, no se sai sykkeen 149 mutta sanoi et laite renaa ettei saanu kunnolla ees mun omaa sykettä sillä...höh. Huvitti kun mies on mukana ja sit tollanen nuori jätkä sorkkii vaimoa, sanoinkin pois lähtiessä et on se hyvä et joku muu saa sormeilla sun vaimoos ;) seuraava lääkäri onkin sit vasta viikolla 26.

Joku kyseli hankinnoista, ostin Emmaljungan yhdistelmät kevyimmät mahdolliset hintaa tuli 570 ? ilman hoitolaukkua ja sekin maksaa suolaiset 69? katotaan nyt hankinko sitä...

Muurmurskaimelle voimia :heart:
 
haluista , mulla halut on kasvanut tässäkin raskaudessa, näi nkävi viimeksikin. :whistle:

kaardemumma yritä olla pohtimatta kaikkea, :hug: toedän, että se on todella vaikeaa, oma persoona on niin kaikesta huolehtivainen, mutta raskaudessa olen ollut suht rauhallinen, koska jotenkin se että äidin stressi taso vaikuttaa lapseenkin.

Mitäs muuta olette pohtineet... np ultran mitat eli mun laskujen mukaan oli 11+0 ja pääperämitta oli 45mm.

hankinnoista mun pitäis ihan alkaa pistää ylös mitä tarvitsee ostaa, vaatteita tulee aina käteen, mutta noi isompia hankintoja pitää kuitenkin miettiä, mitä ja mistä. Carenan tuplia mennään ensi kuussa katsomaan Vauvatalo Johannaan, ne ois halvimmat, mutta pitää katsoa miten ne käytännössä toimivat.

ultra maksaa porvoossa 22 e sen perus poliklinikka maksun, ja se tulee postissa kotiin.

Olikos joku muu menossa Porvooseen synnyttämään?

Emmy ja pirpana 13+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vatsakasilmanvauvaa:
Voi sentään muurmuskainen :hug: Voimia teille!

Minulla taas perustuu koulutukseen omat mielipiteet. Olen ollut niin monta hometaloa kosteusmittaamassa ja analysoimassa syitä. Ei se pieni määrä pyykkiä mitään tee, mutta ajan kanssa ne vauriot syntyvät-varsinkin, jos tuuletusta ei ole kunnolla järjestetty. Rakennevirheet onkin sitten oma lukunsa...
Mitä tulee entisaikoihin, silloin pyykkiä ei olekaan pesty ihan joka päivä-pääsääntöisesti pyykit on kuivattu ulkona/ulkosaunassa.

Meillä on myös kotona atoopikko, eikä ilmankosteutinta ole käytetty-se tuo uskomattoman määrän bakteereja huoneistoon (tarkoitin kosteutta joka parantaa bakujen elinympäristöä). Kunnon rasvalla ja ihon hoidolla on thank god päästy parempiin tuloksiin.

Jos puutalo on tehty kosteasta puusta niin tottakait se halkeilee kuivuessaan. Nim. ehjät seinät ja talo vm. 1790.

Hyökkäys mielipiteeni puolesta. Nih! :LOL:
En minäkään usko, että vaatteiden kuivaaminen sisällä voi homehduttaa talon. Nykyiset pesukoneetkin linkoaa ne jo niin kuiviksi. Ja toiseksi näistä homeiden mittaajista on tehty paljon tutkimuksia ja suurin osa tuntuu olevan huijareita - että se siitä. Mutta enpä jatka enää näin tyhjänpäiväistä keskustelua - ei millään pahalla. Ajatellaan talonpoikaisjärjellä =). Taloja on homehduttanut muovin käyttö seinien välissä ja muut väärät materiaalit kuin pyykin kuivatus! :LOL:

Hipsu Ei varmaan ole mitään vakavaa, kun enempää ei verta tullut. Toivotaan että loppui tähän ja kaikki on hyvin :hug: .

 
Hei!

bambina Meillä oli np-ultra 12+3, vastas 12+3 ja koko oli 58mm :heart:

Muumurskainen :hug:

Käykö muilla kipeää vatsaan/nivuseen, kun yskii tai aivastaa?

Dana88 & Pikkune 14+4



p.s Ai niin ostettiin vaunu muistaakseni sillä viikolla, kun tuli rv 10 täyteen. Tuli niin hyvä tarjous vastaan, että ei voinut kieltäytyä. Emmaljungan edge duo + lisävarusteet (hoitolaukku, lämpöpussi ja jotain muuta) En muista mitä kaikkea tuli mukana.
 
dana88 Mä tässä vähä aikaa sitten menin ihan kaksinkerroin ku erehdyin yskäsemään vähän varomattomastai... Sattu niin pirusti.
Mulla kyllä vihloo muutenkin tonne vatsaan, lonkkien yläpuolelle jne... Ihan ku joku tökkis neulepuikolla. Sillon alkuraskaudessa oli sellasta et joku ois puukottanu, nyt jo lieventyny neulepuikoks :LOL:
 
Uhkaavan km:n vuoksi vietetty päivä tk:ssa ja gynen polilla (eivät meillä huoli äitiyspolille ekan kolmanneksen aikana) Eilen alko kunnon kivut ja verinen vuoto, suppareita ollutkin jo. Vanhaa verta löyty ja tulee kohdusta,mutta sikiö kunnossa eikä lääkärikään osannu sanoa mitä olis. Huomenna siis töihin, mutta kieltämättä huolestuneena. Torstaina sit se biopsia.

Eä ja lapanen 12+0
 
pysynyt poissa onneksi,ja toivon ettei alakkaan :'( Pitkä aika odotella aamua,että näkee onko kaikki kunnossa.Muutenkin on surua lähipiirissä,niin itkuksi mennyt koko päivä :/
Kiitoksia kaikille myötätunnosta =)
 
pai80 Itselläni ollut koko raskauden ajan yöunet huonot ja heräilen jatkuvasti...jos en vessaan,niin muuten vaan. Aamuisin yleensä väsyttääkin lähteä sitten töihin :/
muumurskainen :hug: voimia sinulle!!
hipsu79 Ei se välttämättä mitään vielä tarkoita! Itse vuosin/tuhrutin 2-3 viikkoa ja silti kaikki on kunnossa. Ultrassa syyksi nyt selvisi etinen istukka. Nyt oltu jo pari viikkoa ilman vuotoa =)
emmy83 Minä olen synnyttänyt kaksi lasta Porvoossa ja sinne menen myös tämän kolmannenkin synnyttämään =)
Pieniä liikkeitä alkanut jo tuntumaan silloin tällöin ja innolla jo odottelen isompia tuntemuksia. Viime raskaudessa tunsin liikkeet hyvin jo viikolla 15-16 :) Lapset odottavat myös innolla uutta pikkusisarusta,mutta saas nähdä kuinka mustasukkaisia sitten lopulta ovat kun vauva joskus syntyy....Toukokuun loppuun olisi töitä sitten työsopimus loppuu ja jään odottelemaan vauvan syntymää :heart:

äiti -79- vauva 13+3
 
kardemummma: itse kävin ultrassa tasan 12 viikolla(menkoista laskettu aika)no siellähän koko oli laskettua aikaa pienempi,vastasi viikkoa 10,eli minulla myöheni la.harmillistahan se oli että aika myöheni entisestään.

minulle ei niskapoimu mittausta etes tehty,ultrassa tutkittiin vain sikiön mitta ja tarkistettiin la.

sikiön crl oli minulla viikolla 10 33.0mm

autoista: itse ollaan myös mietitty tuota tourania(vaikka volkkareista onkin vain huonoa sanottavaa)sitten toinen on honda stream,onko kellään siitä kokemusta?tuo touran on kyllä sikakallis.

täällä kans pestään suunnilleen koneellinen pyykkiä joka pv,viikonloppuisin useampikin.sisällä telineissä kuivataan ja petivaatteet ovien päällä.ärsyttää se että niitä telineitä on sitten aina pitkin mökkiä vaan siihen on niin tottunut jo.kodinhoitohuone niin pieni ettei sinne mahdu kuin pari telinettä kerrallaan.onneksi kesäisin saa sitten kuivatella ulkona pyykit.jää niihin aivan eri tuoksukin kun raikkaassa ulkoilmassa on kuivattu.

mutta eipäs tässä kummempia,täytyy mennä jatkamaan saunan jynssäystä,plaah!

virpi ja asukki 12+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja kardemummma:
Päivän paniikki Luen teidän nt-ultraraportteja ja vauvvelien mittoja. Toistaiseksi ei oo tullut vastaan ketään, jolla olisi mennyt niin päin, että koko vastaa pienempiä viikkoja kuin on olettanut. Meillä varhaisultrassa rv7+4 sikiö vastasi viikkoja 7+1 (eli heitti kolmella päivällä ) ja NP-ultrassa rv11+3 vastasi viikkoja 11+1 (eli heitti kahella päivällä ) ja oli 43mm pitkä. Tiedän toki, että kyse on vain muutamasta päivästä. Ja tiedän, että joku sanoo, että toi on ihan yksilöllistä ja että mitat voi heitellä, mutta miks kellään muulla ei heitä tuohon suuntaan? :'(
Kehittelen täällä teorioita jostain todella hitaasti kasvavasta ja alikehittyneestä pienokaisesta :x Ärsytän itseänikin tällä hysterisoinnilla..
Voi murunen.. Olisko nyt oikeesti kyse siitä, että vauva ei olekaan ollut nt-ultrassa viikolla 11+3 vaan ihan oikeasti viikolla 11+1. Kun kumpikin noista ultrista vastaa 2 tai 3 päivää pienempää. Jospa se sikiö on oikeastikin hedelmöittynyt 2/3pv myöhemmin, kuin laskureiden mukaan. Loogisin, turvallisin ja mieltä rauhoittavin selitys asialle??

Alkuperäinen kirjoittaja susanna85:
Eikä ole ku 15 + 5... koska tuo oikeen muuttuuuuu??????
samaa mietin. Mulla on tallennettuna omiin tickereihin ja mun mielestä muuttaa sen rv:n vaan, jos käyn muokkaamassa jo luotua laskuria?

Alkuperäinen kirjoittaja virpi1980:
täällä kans pestään suunnilleen koneellinen pyykkiä joka pv,viikonloppuisin useampikin.sisällä telineissä kuivataan ja petivaatteet ovien päällä.
Meillä kans telineitä millon missäkin. Mutta lakanat on nykyään telineillä kans, edellisessä asunnossa saatiin useampi ovi sen näköseks, että pyykkiä on kuivattu..

Enkelinäiti ja hipsu79 tsemppiä molemmille! Piinaavaa varmasti tuollaiset vuodot ja supprit ja keskenmenouhat yms!

Tää läks kauppaan ny

tuo päivitty, kun kävin rimpsrampsun kopsaamassa lilypien sivuilta...
 
Mistä tätä unta oikein riittää ja riittää näin päivällä ? Töistä tultuani nukuin taas jonkun tunnin ja nyt yritän pysytellä hereillä ja alkaa kohta lueskelemaan vielä huomiseen tenttiin.

Voimia muumurskainen :hug:

Ja toivottavasti Enkelinäidin ja Hipsu79:n vuodot ovat harmittomia ja kaikki on masussa ok. :hug:

 
Onneksi olkoon hyvistä ultrakuulumisista :flower:



Alkuperäinen kirjoittaja vatsakasilmanvauvaa:
Erityisesti (onkohan pampersin vaippamainos), missä on vastasyntyneitä eri puolilta maailmaa äitiensä sylissä saa mut itkemään 100 % varmasti(nytkin on silmäkulmat kosteina, kun ajattelen sitä )
mulla on ihan samanlaista herkistymistä tota mainosta katsoessa.. ne vaan on niin ihania :heart:

Rae89: Musta oli kans todella ihanaa lukea sun tekstiä kun kerroit et mies oli ollut ultrassa mukana! Susta varmaan tuntui todella ihanalta :)

muumurskainen: toivotan sinulle nopeaa tärppiä kuumeilijoiden puolella.. tuntuu varmaan tällä hetkellä ikävältä.. toivottavasti saatte vielä vauvan tänä vuonna :hug:

Pai80 ja Solnushka: mulla on yöt sellasia et herään noin 3 krt käymään wc:ssä.. yleensä ei kyllä ole sen jälkeen mitään vaikeuksia saada unta, mutta vettä on pakko käydä juomassa kun on niin kova jano..

hipsu79: paljon voimia :hug:

kardemumma ja bambina:
meillä oli np-ultra menkkojen mukaan viikolla 12+1 mutta sikiö vastasi kooltaan viikkoa 11+1 jonka mukaan np-ultrasta päiviä nyt sitten lasketaan.. eli 11+1 koko oli 45mm noin.. joten itse kiinnitin samaan huomiota kun muilla oli suurempia lukemia, ja tämä oli siis pääperämitta.. uskon kuitenkin että kaikki on hyvin..

Fiinukka: sä saat sitten varmaan AntiD-piikin sitten synnytyksen jälkeen jos vauva on rh+ veriryhmää.. mun käsittääkseni sen pitäs tulevissa raskauksissa ehkäistä jotain vasta-ainemuodostusta.. jos olen oikein käsittänyt..

sitten jatkan omia virsiä :LOL:
mulla on ollut nyt joka päivä huimausta ja päänsärkyä.. tästä on ollut täällä aiemmin puhetta mutta kellä kaikilla teistä on ilmennyt näitä?



ja toi on tänään jo 13+1 :heart:
 
[quote="virpi1980
autoista: itse ollaan myös mietitty tuota tourania(vaikka volkkareista onkin vain huonoa sanottavaa)sitten toinen on honda stream,onko kellään siitä kokemusta?tuo touran on kyllä sikakallis.
[/quote]

Meillä taas ei ole kuin hyviä kokemuksia volkkareista, miehen kotona on ollut aikaisemmin useampikin volkkari ja meillä on kolmas volkkari. Kyllähän tuo Touran kieltämättä maksoi - varsinkin kun otettiin se suoraan tehtaalta ja lisävarusteena oli talvipremiumpaketti (webasto, erikoisratti ja peruutustutka), lohkolämmitin sisäpistokkeella sekä vetokoukku. Melkein 40000 euroa siihen uppos... mutta eipä onneksi tarvinnu lainoja tai muita rahoituksia ottaa, kun entisestä autosta saatiin kivasti (3 v. vanha volkkari) ja säästöistä maksettiin loput. Nuukasti kun elää, jää jotain sukanvarteenkin =) . Nii ja tuo hinta oli ennen autoverouudistusta, sen jälkeenhän autojen hinnat halpeni, joten nyt Touranin saa huomattavasti halvemmalla =) .

Meillä kans kuivatellaan yhdessä telineessä ja kodinhoitohuoneen naruilla vaatteita ja osa laitetaan kuivausrumpuun. Monissa vaatteissa on kielto kuivausrummulle, niin niitä en ole tohtinut sinne laittaa vaikka kuivausrummussa on ohjelmat hyvinkin herkille vaatteille.

Enkelinäiti Toivotaan parasta ja että kaikki on hyvin ja vuoto harmitonta :hug:

Bebek Siis en minä ole saanut mitään AntiD-piikkiä, vaikka esim. poika on rh+? Mulla itellä on veri vaihdettu syntymän jälkeen. Mies meillä on B rh+, minä A rh+, poika AB rh+. Tytön veriryhmää en tiedä, kun hänelle ei ole tehty mitään operaatioita (esim. leikkaus), jossa se olisi testattu. Pojalla leikattiin nielu ja kitarisat, kun hän oli 2 v. 10 kk ja silloin tutkittiin myös veriryhmä.

Päänsärkyä on ollut välillä, mutta huimausta ei ollenkaan. Onneksi tuo päänsärky ei ole ollut kovin kova, eikä kestänyt hirveän pitkään. Mulla kun ei yleensä ole koskaan päänsärkyä.



 

Yhteistyössä