Heinäkuun Hellemasut 2012 **TOUKOKUUSSA**

Tyttönen87 ja nipsu83 Oikein paljon Onnea molemmille. Ihanaa kuulla näitä uutisia <3

Neuvola kuulumiset täältä:
Pissa oli puhdas
Verenpaine:126/69
Hemppa:135
Liikkeet normaalit, syke 140-160
ei turvotusta
Paino:+500g/vko eli yht. 8.5kg
Sf:27,5

Neuvolan täti mittas aluks Sf:n 25,5 ja laitto lähetteen ultraan koska meni alakäyrällä. Lääkäri kuitenkin mittasi 27,5 keskikäyrälle ja vauvan paino meni oikeissa mitoissa eli 1730g. Kaikki hyvin ja oli ihana nähdä vauva vielä ennen syntymää <3
Ja tyttöähän meille 4D:ssä luvattiin niin kysyin nyt et onko tytölle tässä välissä pallit kasvanut ni lääkäri nauro et ei oo et tyttö on edelleen tulossa,hih

Ihanaa viikkoa kaikille ja hyviä vointeja

Handed ja asukki 31+4 (Neuvolan mukaan 31+1, mutta saan kuulemma laskea aikaisemman ultran mukaan vaik eivät laskettua aikaa muuttaneetkaan)
 
  • Tykkää
Reactions: Maanu
PTT; mä söin Clomifenejä kaksi kiertoa. Ekalla kierrolla yhden per pvä->ei tapahtunut mtn ja sitten toisella kierrolla tupla annoksella ja sillon tää yksi (riittävä) solu kypsyi ja vielä irtosikin :heart: Meilkein tarkalleen tiedän milloin tää pikku ukkeli on saanut alkunsa:D
Pitää myös mainostaa että julkisella puolella ainakin täällä Helsingissä meillä tapahtui asiat tosi ripeästi! Huhtikuussa lähete Nklle, juhannusvkolla eka lääkäri (joka oli kyllä sitä mieltä et mulla mitään pcota ole...)joka määräsi labrat molemmista ja sitten parin vkon kuluttua siitä seuraava lääkäri joka totesi PCOSn ja määräsi clomit. Ja sitten mä olinkin jo melkein raskaana;)

 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maanu
Moi vaan!

Täällä turvotaan. Toissa päivänä tuntui hieman illalla turvotusta. Eilen illalla oli jo pohkeet juntturassa turvotuksen takia ja tänään se olo on jatkunut aamusta alkaen. Illalla on vielä tyttären eskarin kevätjuhla, joten saapa nähdä millainen pallo olen siihen mennessä. Samalla tuntuu, että tuo vatsanahka kiristyy koko ajan eikä olotila ole kovin mukava. Noh, jospa tämän seitsemän viikkoa vielä jaksaa....

Sairaalakassia en ole pakannut, ajattelin sen tehdä vasta synnytystapa-arvioon lähdettäessä. Optimistisena aion ottaa sen myös mukaan, kun arvio on viikolla 38 ja minulla ahdas lantio. Luvassa on taaskin iso vauva, joten elättelen toiveita hieman aikaisemmasta synnytyksestä, sektio tosin taitaa olla edessä. Eilen illalla taas jotenkin heräsin siihen ajatukseen, että meille on tosiaan vauva tulossa. Hyvin sitä on seitsemässä vuodessa unohtanut kaiken ja itse asiassa tämän oman olonkin onnistun unohtamaan hyvin usein.

Sisätutkimusta ei ole muuten tehty kertaakaan tässä raskaudessa minulle. Olisi ihan kiva tietää onko tuolla alhaalla tapahtunut jotain, kun kuitenkin sukkapuikkokipuja on aina silloin tällöin ja supisteleekin päivittäin, tosin kevyemmin vielä.

Isomahainen muuten olen minäkin, sf -mitta menee yläkäyrän yläpuolella. Viime viikolla terkka sanoikin, että maha on täynnä lasta. Raskausarpia odotellessa...

annales 33+1 (kait)
 
Täälläkin turvotaan jonkin verran.. sormukset ei mahdu enää käteen, mutta ei mitään pahaa turvotusta. Mutta sen verran, että huomaa. Lisäksi verenpaine on ollut tänään hiukkasen koholla, eli pistää vähän mietityttämään. Pitänee olla loppuviikosta yhteydessä neuvolaan, jos verenpaine on vielä jatkossakin koholla. Mitenhän tämmösessä tilanteessa pitää toimia, kun se on siis korkeampi mitä tähän asti ollu, mutta ei vielä lähelläkään niitä "rajoja", jotka nla:sta annettu? Onko kokemusta?

Muuten kaikki hyvin. Väsymys ja huonot unet painaa, sekä stressi jäljellä olevista kouluhommista. Jotenki ois saatava itteä niskasta kiinni, ehkä se tästä. Vauvan tavaratkin on vielä ihan levällään, eikä mitään ole laitettu valmiiksi. Se la mulla kuitenkin vasta kahden kuukauden päästä ja tod. näk. menee vielä yliaikaseksikin, jos ei mitään ongelmia tule. Sairaalakassin pakkaamista en oo vielä edes miettiny. Mun tyyli tosin on semmonen, että siellä on kaikista tärkeimmät vaan mukana, ja niitä en voi pakata ennen ku just ennen lähtöä.

Tää kirjoitus nyt ei ollut mikään hyvän mielen kirjoitus, jotenki kaikki tuntuu taas hankalalta ja jopa mun mies (!) sanoi yhtenä päivänä, että tää raskaus on ollu henkisesti mulle tosi vaikea. Kaks edellistä menny niin paljon helpommin. Tätä tää joskus on.

Voimia kaikille hellemasuille ja asukeille!

Ruususuu ja pikkumies 31+3
 
Heipsan.

Kesälomareissuja tuntuisi osalla olevan tiedossa. Kauheen kiva ois itsekin jonnekin päästä mutta luulen että me ei tänä kesänä ehditä pahemmin reissata. Mies aloitti uudessa työssä joten lomia hälle ei ehdi kertyä. Hän kyllä viikoksi lähtee juhannuksena kalareisulle, jossa käy isänsä kanssa joka vuosi. Minen sinne kyllä lähde, hyttysten syötäväksi keskelle ei mitään. :D Itse varmaan tunkaisen vanhempien ja/tai sisarusten mukaan kesällä jos ovat esim. sukulaisiin menossa niin pääsee vähän reissailemaan. Jos nyt vaan koen pystyväni istumaan tuntitolkulla autossa, sekään ei enää kovin suuresti houkuta.

Turvakaukalosta, meillä on kaksi turvakaukaloa, toinen on Brion Primo, ei tosin tämä ihan uusin malli mutta myöskin hyvät arvosanat saanut ja toinen on Oran Bany Safe vai Baby Nest vai mikä nyt olikaan. :D Se on meillä lähinnä siksi että tuon saa pelkillä vöillä kiinni joten en ole sidottu siihen että jos miehellä on auto niin pääsen itse vaikka tuttujen kyydillä liikkumaan, ei tartte sitä kaukaloa aina muistaa autosta pois ottaa.

Itsellä on myös jalkapohjia kutittanut tässä lähiaikoina, pitänee varmaan ensi viikolla neuvolassa kysyä, alkoi tuo raskauhepatoosi kuulostamaan aika pelottavalle...

Mutta ihanaa että keli viileni! Täällä on turvotus eilen ja tämän aamua pysynyt hyvin aisoissa, ananasta olenkin kyllä syönyt nyt kahtena iltana ihan himona ja tukisukat ollut jalassa melkein yötä päivää. Ehkä tänkin kanssa sitten selviää, helteet voi tietty taas tehdä tiukkaa kun jalat turpoaa kuin pulla taikina.

Tänään ajattelin ottaa vähän rennommin ja jättää "turhat" siivoilut ym. väliin mutta saas taas nähdä, kauanko sitä malttaa vaan istua. :D

Omena ja Pikku N 31+6
 
Maanu: Onko miehesi mielellään osallistumassa koirajuttuihin mukaan lapsenhoitajaksi, vai miten olet ajatellut järjestää tämän? Oma mieheni on ainoastaan kerran lähtenyt elämässään katsomaan agikisoja (ja nekin oli ensimmäisen agikoirani ekat startit), ja nyt mua jännittää, että tuleeko meille puolen vuoden tauko kaikkialle, kun en usko, että mies haluaa lähteä viettämään päiväänsä minkään kentän laidalle : /

Mutta tuosta kehtaamisesta juosta on samat tunnelmat kuin sullakin.. melkeinpä alkoi jo ärsyttää, kun joka toinen tuttu aloitti mulle keskustelemisen agikisoissa, että älä nyt vaan synnytä täällä... Ihan alkoi ärsyttää, kuin en omaa kroppaani tuntisi sen vertaa, että tunnen, tuntuuko pahalta... :stick:

Äitiysvaatteista, olen ostanut suurimman osan joko FB:n kautta tai sitten kirppiksiltä. Toppeja ja paitoja ostin jostain Hennesiltä ja Gina Tricotista, ja ne oli siis ihan normaaleja,mutta venyvämpiä.

ON: Eilen tunsin ekan kerran kipeämpiä supistuksia ja useita, enkä ollut tehnyt yhtään mitään erityistä. Vähän jännitti jo, että nytkö se pikkuinen jo haluaa tulla ulos, mutta illasta olo rauhoittui. Tänä aamunakin on ollut muutama vähän erikoisempi tunne vatsassa, mutta pitää nyt seurailla tilannetta. Mini-poika saisi kuitenkin vielä olla seuraavat 6 päivää vatsassa, niin syntyisi täysiaikaisena. Ja kaiken lisäksi mies on seuraavat kolme päivää risteilyllä, niin en aio synnyttää ilman sitä :|

Huomaa, että alkaa synnytys lähestymään ja hormoonit kehittyä senkin mukaan. Purskahdan itkuun, kun näenkin jotain lasta työnnettävän rattaissa ja toiseksi meinaa sydän särkyä, kun kavereiden lapsen alkaa itkeä. :D

Mutta on se hurjaa 37.viikko menossa eli kohta, kohta!!


Jebbis ja mini 36+1
 
Ruususuu: Turvotuksesta ja verenpaineista kyselit, mulla on turvotusta ollut nyt huhtikuun lopulta asti ja viime neuvolassa n. viikko sitten verenpaineet oli normaalia korkeammalla (siis muihin neuvolamittauksiin verrattuna, ei rajojen yli). Neuvolatäti sanoi että ei syytä huoleen.
 
PTT me ollaan oltu PowerParkissa kaks kertaa ja mennään uudestaan jos vain mahd. tykättiin kovasti siitä paikasta ja asuttiin siinä n. tunnin ajomatkan päässä aikoinaan niin helppo piipahtaa :)

Ruususuu mä sanoisin että oman olon mukaan kannattaa mennä. jos susta tuntuu et soitat ni silloin soitat, parempihan se on tarkistaa mitä mieltä ne on...minä oon pelannu noitten paineiden kanssa kolme edellistä raskautta :/ nyt onneks olleet hyvät..ainakin toistaiseksi. viimesimmässä söin ihan lääkkeitäkin siihen..

kesälomareissuja me lähetään maalle keski-suomeen ja sit oli puhetta et käydään muumimaailmassa ainakin ja sit joku päivä korkeasaaressa :) jos vain kunto sallii tietenkin ..

mahatauti / vesiripuli saavutti minut perjantaina ja oon ollu aika väsy. paino laski taas n 2kg ja ollaan alle lähtöpainon taas...neuvolasta käskivät vain juoda floridralia.. ja neljättä päivää kurasin vettä...onneks nyt jo parempi olo mutta vetenä tuli taas kaikki ulos...onneks huomenna aamulla neuvola. rautaakaan en oo voinu syödä moneen päivään ja hb oli torstaina 101. olo senkään takia oo mikään paras.

vauva matalalla musta jotenkin tuntuu et tää meitin epeli majailee viistosti tuolla alhaalla. ylämaha on ihan tyhjä kokoajan ja tuntuu et maha roikkuu.
Näinkin unta viimeyönä et synnytin pojan vessanpönttöön :X ja pesin sen siinä päällä olevassa säilössä...huheijaa mitä tää mieli ollenkaan keksii.. :D

nyt puuhiin...

onona ja nelonen 32+0 POKS
 
Jebbis, kyllä meillä mies on aika innokas tulemaan mukaan kisoihin ja näyttelyihin =) Tykkää kuvata ja olla muutenkin mukana. Taidan olla onnekas? Lisäksi mulla sisko on koiraharrastaja ja vanhemmatkin asuu tuossa kilometrin päässä ja saattavat joskus lähteä mukaan.. Ja varmasti hoitoapua sitten tulee saamaan :)

Ja joo, mulle kanssa hoetaan tota samaa, että ÄLÄ NYT ALA SITTEN SYNNYTTÄÄ. Se alkaa pidemmän päälle hieman ärsyttämään, kun sitä kuulee monta kertaa peräkkäin :D Aargh, ihan kun se vauva nyt ihan yht´äkkiä ilman ennakkotuntemuksia putkahtaisi ulos. Muutenkin, kuten sanoit, kai sitä nyt oman kroppansa tuntee itse parhaiten ja tietää mitä voi ja mitä ei voi tehdä!
 
Täällä on kirjoittelut jäänyt, mutta jos nyt ehtisi osallistumaan keskusteluihin kun äitiysloma alkaa :) olen kyllä kirjoituksia seurannut säännöllisen epäsäännöllisesti :) Mietin että onkohan täällä muita joilla edellinen lapsi syntynyt sectiolla ja nyt olisi tarkoitus normaalisti päästä synnyttämään? Itselle tehty sectio perätilan vuoksi ja nyt olisi alatiesynnytys vuorossa. Hiukan on jännitystä alkanut tulemaan lähinnä tuon vanhan haavan kestämisen vuoksi...
 
Trean2012: Täällä myös Hippu kääntyy välillä aivan poikittain. Tuntuu aika jännältä ja mahan päältä tuntee pepun ja pään. :heart: Muuten ollut aina neuvolassa ja äippäpolilla raivotarjonnassa. Eilen juuri sanoin ihan ääneen Hipulle, että älä nyt enempää käänny kun oli aivan poikittain tuolla. :D

Kävin tänään hakemassa siskolta muovikassillisen vastasyntyneen vaatteita. Voi kun ne on niiiiiin pieniä!!! :heart: Otin vain neutraaleja värejä, kun emme tosiaan tiedä kumpi sieltä tulee. Haen sitten lisää, jos tarvii kun Hippu on syntynyt. Nyt on ainakin sellainen "selviytymispakkaus" vaatteita alkuun että niillä pärjää kyllä hetken. =) Kauheasti tekis mieli laittaa niitä tonne hoitopöydän laatikkoon, mutta väsyttää niin kovasti että huilaan nyt ainakin hetken sohvalla ensin.

Mulle voi päivittää etusivulle iäksi 25 v. Tänään tuli taas yksi vuosi lisää saldoon. Mies oli ostanut ihanan Nomination-korun, jossa yhtenä palana oli myös kirjain H kuvaamassa Hippua. :heart:

Huomenna olisi sitten aamulla neuvola. Jos en ensi yönä saa nukuttua kunnolla niin sitten kyllä harkitsen jo sairasloman hakua. Meinasin tänään nukahtaa istuvilteni töissä, kun oon nukkunut pari yötä huonosti.

Oon ruvennut miettiin sellaista isyyspakkausta tms. miehelle, mistä täälläkin on tainnut olla puhetta. Kuinka moni aikoo hankkia sellaisen miehelleen? Ja mitä aiotte siihen ostaa? Luulisin, että mieheni olisi aika otettu jos sellaisen hänelle hankkisin. =)

MiNi87 ja Hippu 32+0 POKS POKS POKS!!!! :D
 
U2
POKS 36+0 :heart:

"Viime perjantaina kävin neuvolassa ja siellä todettiin että vauva liikkuu ihan miten vain vielä: hän oli pää alaspäin kun neuvolatäti aloitti tutkimuksen mutta sitten hän yhtäkkiä käänty taas vinoon tutkimuksen aikana! Taitaa olla pienikokoinen vauva ja paljon lapsivettä hän totesi (sf-mitta oli 31,5 ja viikkoja 32+6, joten maha on todella valtava). Toivon nyt kovasti että hän kääntyisi vihdoin oikeinpäin ja pysyisi siellä, käännökset ovat jo todella kivuliaat ja kun hän suurimman osan aikaa makaa ihan poikittain hän painaa keuhkoja ja vasenta lantiota pahasti. Onko jollain toisella samanlainen tilanne?"

Trean2012 Kopioin sinun tekstisi tuohon ylle :) Täällä myös yksi "vinksinvonksin" vauveli...
Eli olen vähintäänkin yhtä hämmentynyt kanssasi, tämä on kuudes muruseni ja aina ovat 31+ viikoilla painuneet lähtökuoppiinsa. Tämä vain sitkeästi pitää peppuaan oikealla ylhäällä ja päällä puskee vasempaan lonkkaan :/
Mulla on seuraava neuvola 7.6, jolloin lääkäri arvioi tilannetta ja lähettää ä-polille, jos tarve vaatii. Vettä on ollut hyvin tähän asti ja uudelleen synnyttäjän tilava lantio, venyneet kohtu/vatsanpeitteet ym antavat runsaat tilat kellua. Paniikkia pukkaa, mutta ei auta kuin odottaa... Mulla on myös mennyt rv 20 jälkeen sf-mitta yläkäyrällä ja himpun yli, vatsa on ISO :) johtuen juuri vedenmäärästä ja vauvan asennosta. (Kuopus on tehnyt lokoisat oltavat tälle tulokkaalle. Kuopus syntyi 41+3, painoa 4020g pituutta 53,5cm.)
Olen kirjoitellut siihen "vauva viistossa, kokemuksia"-ketjuun. Se on vain aika hiljainen...
Kovasti tsemppiä ja toivotaan, että nämä meidän pikkuiset ymmärtävät suunnistaa oikeaan soppeen ajoissa ja tietysti mielellään oikeinpäin :)

U2&Köpiel rv 36+0 aaaawwww!
 
  • Tykkää
Reactions: Trean2012
Isyyspakkauksesta: mä tein isyyspakkauksen ja annoin samoihin aikoihin kun ite hain äitiyspakkauksen postista :) isä oli kyllä aika otettu huomiosta :D

Pakkaukseen laitoin (tuli vähän kiire tehdä tuo niin jäi muutama suunniteltu juttu pois..):
- kirja "Vauva - omistajan opas. Käyttöohjeet, vianmääritys ja ensimmäisen vuoden huolto" (meillä isi siis tekninen ihminen, joten sopii hyvin)
- "Superisi"-t-paita
- tutteja
- korvatulpat
- namia

tuohon ois sopinu vielä mm. sikari mutta sai jo semmosen kaveriltaan ja myös meinasin ens esim. pienen pullon viskiä mut ku en ois osannu ostaa oikeenlaista ni jätin pois. Ja vähän kyseenalaista et sopiiko se nyt vauvaan liittyvään juttuun muutenkaan.. :)

Pakkaus itsessään oli ihan vaan tyhjä pahvilaatikko, johon printtasin ja teippasin päälle lapun tekstillä "Isyyspakkaus" :) Toki ois siihen paketointiinkin voinu panostaa, mut ajatus tärkein ;)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on myös isyyspakkaus kasattu. En ole vielä sitä antanut, ajattelin että pidän sen piilossa niin pitkään että vaavi syntyy. Isä voi sen sitten etsiä sillä aikaa kotona kun minä ja vaavi ollaan vielä sairaalassa. :)

Pakkaukseen laitoin:
Äänenvaimennin ja isin kulta tutteja
Super Isi -t-paidan
Viskipullo varpajaisia varten
buranaa varpajaisten jälkeen :D
korvatulppia
salmiakkia ym. karkkia
kahvimukin
energia juomaa
pyykkipojan
kylpyleluja
ja mitähän vielä... :D Tein noista jokaisesta ns. oman setin ja mukaan kirjoitin ohjekirjan. Eli mikä setti on tarkoitettu mihinkin tarkoitukseen. :)

Täällä on taas syöty itsensä ähkyyn ja joku ihmeen leipomisvimmakin iski, nyt on valkosipulisämpylöitä ja kaurakeksejä. Nyt vois kuitenkin alkaa suuntailla untenmaille jos huomenna sais itsensä vaikka vähän aikasemmin ylös sängystä. :)

Omena ja Pikku N 31+6

 
Eipä nyt oo muuta asiata kuin kommentoin tuohon isyyspakkaus-juttuun. Ja ainiin,meillä on huomenna 3v päivä..Ja salaa toivon kihloja ;)



Isyyspakkaus

-"super isi" t-paita
-vauvalle "isin kulta" body ja pipo
-"isi syöttää"-tuttipullo
-korvatulpat
-2 tetraa nan1
-hoitovoide
-puhdistuspyyhkeitä
-"vauva" -omistajan opas
-Ed-energiajuomaa
-viskipullo
-laatikko sikareita "onnea isälle"
-pari vaippaa
-pyykkipoika
- 2 "äänenvaimennin"-tuttia


sit siihen tulee vielä

-uimalasit ja essu roiskeita varten :)
-kumihanskat
-särkylääkettä
-karkkia
(-isin oma muki)



Tipetsu ja Ykä rv 35+3
 
NuttyKitty: Täällä kärsitään myös tuosta häntäluun kipeytymisestä. Se on kyllä niiiiiiin inhottavaa. En muista, että esikoisen aikana tällaista olisi ollut. Nykyisin ei välttämättä edes auta pehmeellä alustalla istuminenkaan. "Ylösnousemus" on täysin tuskaa aina, ei auta kuinka nopeesti tai hitaasti sen tekee. Eikä auta sekään vaikka yrittäis puolella kankulla istuskella. Toivottavasti tuo vaiva menee heti synnytyksen jälkeen ohi!

Juuli-Luuli: Ethän sinä edes ole mitenkään isokokoinen kuvasta päätellen :). Mutta joo, H&M:llä on pieniä vaatteita, paitsi meikäläisellekin sieltä on löytynyt sporttihousut, joissa on todella korkea vyötärö. On muuten kivat äitiyshousut minkä tahansa tunikan tms. kanssa. Itse en ole yhtäkään äitiysvaatetta ostanut kummassakaan raskaudessani (no imetysliivit on asia erikseen). Ihan oon "nykyajan löysällä muodilla" pärjäillyt :).

PieniTytönTylleröinen: Olen käynyt Powerparkissa, ja tykkään todella paljon kyseisestä paikasta. Paikka on siisti (roskaton) ja laitteet ovat uutuuttaan kiiltäviä. Itse olen ollut ajelemassa Kartingia siellä ja sekin on niin loistavaa puuhaa. Majoitus on mun mielestä jonkun matkan päässä Sjoella (hotellipaketit), mikäli ei asusta siellä asuntovaunualueella.. on siellä jotain asuntojakin, mutta en tiedä onko siellä virallista majoitusta.

Kesälomareissuista: Ei olla uskallettu suunnitella mitään reissuja. Mies kun tekee niin paljon töitäkin, että normi arkikin tuottaa hankaluuksia. Hän aikoo lomailla kyllä paljon kesällä, mutta kun ei osaa etukäteen sanoa koska tämä vauva tahtoo maailmaan tulla. Ei tästä ainakaan kauheen kauas uskalla lähteä - jollei kätilö ole lähettyvillä :D. Laivareissu meni hyvin.. jalkoja vaan turvottaa. Osasin tuohon varautuakin, joten en yrittänytkään kengillä koreilla.

SiinaS 34+0
 
  • Tykkää
Reactions: Juuli-Luuli
Juu..eilen olin taas ultrassa istukan takia,se on edelleen lähellä kohdunsuuta.Lääkäri laittoi lähetteen TYKSin äitiyspolille,ja menen vielä sinnekin tutkittavaksi.Huoh,olisi kiva jo pian tietää,miten se lapsi sitten syntyy..toivottavasti kuitenkin "vasta" kesäkuun loppupuolella (aion vielä käydä Helsingissä 15.-17.6.! Pakko päästä.. -L.A.:han mulla on 27.6.Harmittaa kyllä jos en "saa synnyttää normaalisti",mutta ymmärrän,että turvallisuus on ehdottomasti tärkeämpää kuin mun synnytyskokemus..en halua,että mä tai vauva joudutaan hengenvaaraan..muutenkin löydän sektiosta hyviä puolia: ei yliaikaista raskautta-> siro pieni vauva -ei repeämiä..ja pääsee helpommalla! Uskon että sektio ei ole lähellekään niin kivulias/rankka kokemus kuin alatiesynnytys..vaikka jälkimmäinen on varmaan hieno kokemus (monelle ainakin)..
Äiti toi mulle ihanat vauvantarviketuliaiset reissultaan,ja minä shoppailin tytölle myös pari ihanaa lelua,vaatteita ja petauspatjan kirpputorilta.. : )
 
tuota sektiosta..on ihmiselle tehtävistä vatsan alueen leikkauksista "suurin". Missään muussa leikkauksessa ei mennä niin monen pinnan lävitse kuin sektiossa.. ei se kamalaa ole, mutta luonnottomampaa parantua tietenkin kuin alatie hommista. Ja vaikutta useilla vatsan alueen "palautumiseen" jne. Että oikeastaan varmaan ihan yhtä työläs kun alatitse hoidettu synnytys.. :)
"syökää manteleita kun närästää" ja neuvoja itse valvoo täällä kamalan närästyksen kanss Ja kaikki närästykseen auttava manteleista lähtien loppu!
 
katso liitettä 16247mä oon niin äippälomalla!! pari päivää oli tossa taukoa kesäloman loppumisen ja äippäloman alkamisen välissä mut eipä kukaan soitellut töihin.tosin en ollut lupautunutkaan.otan lomaltapaluurahat sitten ens kesänä :)
Juuli-Luuli: saitko ilman toimituskuluja noi nextin jutut?toimitusajaksi luvattiin se 3 työpäivää..ilmottele saitko kuinka nopeasti. mä ajattelin et tekis mieli tilata sieltä pyjamia ja muita vauvan ihanuuksia sitten kun prinsessa on maailmassa..aika ihania kaikkia siel oli.ja samalla jos sais itelleenki jotain samalla.

meillä on torstaina kokoarvioultra.toivotaan ettei ole ihan kauhean iso että saan puskettua likan pihalle..toivon todella ettei tyttö ole perinyt mun suvun yhden haaran isoja geenejä..mun yks serkku oli lähemmäs 6kg ja 57cm syntyessään..se olis jo tuskallinen synnytys..toisaalta ite oo ollu alle 3kg ja mieskin 3kg:n pintaan ja kun ei toi mun maha oo kovin iso :) kiva muutenkin kun nähdään tyttö ruudulla vielä kerran ennen oikeaa kohtaamista :) ultran täti on ollut aina tosi kiva ja varmaan pyydetään vielä kerran varmistamaan ettei likalle ole kasvanut ylimääräisiä ulokkeita jalkojen väliin :D sukupuolella ei meille niinkään ole väliä kunhan on terve mutta jos sen nyt taas varmistaa niin ehtii vielä hankkia poikamaisempia vaatteita kun kaikki meillä on aika pinkkiä :D

Tanjasii: auttaisko maito närästykseen jos juot lasillisen? mulla se ainakin joskus auttoi ja piimä autto kanssa.piimää kun juon päivittäin niin ei ole närästänytkään raskausaikana läheskään niin pahasti kuin ennen raskautta
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TanjaSii
täällä ilmottautuu kanssa yksi hyrrä joukkoon ja muutenkin kova liikkuja! :)
neuvolassa viime kerralla oli ekaks pää alespäin mut kun tätsy otti mahasta kiinni
varmaan pelästy ja käänty poikittain ja kun mittas sf mitan niin käänty istumaan.
ja sitten vielä kääntyy niin ettei sydänääniä kuulu kunnolla. piti olla seuraava käynti ens ke mut ilmotettiin eilen että terkalla on puhjennu umppari ja makaa sairaalassa. jee meillä on yks terkkari täällä
ja oma lääkäri kan sairaslomalla ja sijainen on joku nuori mies mikä ei tee meille tärkastuksia
nyt sit selvittelevät että minne meidät lähetetään tarkistuksiin :) :) et ihan kivaa loppu raskautta:)

jee huomenna alkaa äippä loma!!!! no paljon se ei vaikuta kun olen kotona jo lapsien kanssa
mut saa ainakin muutaman latin enemmän rahaa:)

Huisp&pasus 34+5
 
  • Tykkää
Reactions: TanjaSii
Kiitos vinkeistä ton raskausmyrkytyksen suhteen! Illemmalla paineet ei enää ollu niin korkealla ja mulla on tosi hyvä olo, niin en nyt kauheen huolissaan oo. Onneksi on kotona tuo verenpainemittari, niin pystyn mittailemaan.

TanjaSii mulla on kans auttanu nuo maitotuotteet närästykseen! yhdessä vaiheessa närästi ihan valtavasti, mutta sen jälkeen oon alkanu tosi säännöllisesti syömään maustamatonta jogurttia (kun piimä ei mene alas) ja juon maitoakin niin närästystä ei oo sen enempää ollu. Toki siihen vaikuttaa moni muukin asia, mutta uskoisin, että noilla maitotuotteilla on vaikutusta.

Mulla ei ole kokemusta sektiosta, mutta ainakin mun alatiesynnytykset (2 kpl) on ollut niin helppoja, että sektiosta toipuminen ei ikinä voi olla semmosta. Molemmilla kerroilla oon kävelly synnytyssalista itse ulos ja yhtään tikkiä ei ole koskaan tarvinnu laittaa. Ensimmäisen synnytyksen jälkeen eka päivänä istuminen oli hankalaa ja inhottavaa, mut se helpotti 1 vrk:n jälkeen. Tokasta ei ollut edes sitä ongelmaa. Eli omien "kokemusten" perusteella en voi muuta ku suositella alatiesynnytystä!
TOKI ymmärrän ihan täysin, että alatiesynnytys voi olla jotain aivan muutakin. Ja aina tietenki äidin ja lapsen terveys on etusijalla. Niiden perusteella mun mielestä päätös pitää tehdä. Ja molemmat synnytystavat on aivan yhtä "normaaleja ja oikeita" ja molemmissa se äiti lapsen synnyttää!

Oh, tulipas vuodatus näin aamun alkajaisiksi :) Mut siis täällä kaikki hyvin!

Ruususuu ja pikkumies 31+4
 
  • Tykkää
Reactions: TanjaSii ja Ullis82

Yhteistyössä