Heinäkuun Hellemasut 2012 **TOUKOKUUSSA**

Hihhiih,kiitos vaan arvailuista. Kovasti on poikaolo ollu alusta asti,mutta nähtäväksi jää mitä jalkojen välissä on :) Toiveeksi kai tässä on hiljalleen poika käynyt juurikin vahvan pojuolon takia,mutta kyllä tyttö on ihan yhtä rakas :heart:
Kaikki jotka on mun masun nähneet ovat sanoneet poikamasuksi. Niinhän sitä jotkut sanoo että pojalta vähemmän pahoinvointia kuin tytöltä ja niin oli ainakin anopilla. Kaveri oksensi kaikilta kolmelta tytöltää reilusti yli puolen välin. Itse oksensin tasan kerran rv 6 tyhjään mahaan juodut kahvit. Muutoin olo ollu ihan normaali hkä alussa,hieman ehkä vain ällötystä :)
Linea negra on näkyvissä,ei vahva,kiertää navan ns. pippelimutka,himmentyy navasta rintoihin..
Mutta kuten sanottua kumpikin yhtä tervetulleita :)


Ihan järkky on tää allergia! Soitin neuvolaan jossa sanottiin setiritsiinin käyvän.Käski varmistaa apteekista. Soitin apteekkiin ja sanottiin että oman harkinnan mukaan ja lääkärin luvalla,he eivät voi sanoa suoraan voiko vai ei voi ottaa. Jostain tietokannoista luki ettei ainakaan eläinkokeissa ole huomattu sikiö vaurioita.
Soitin sit vikana äippäpolille josta sanottiin setiritsiinin käyvän,eivät suoria tai epäsuoria teratogeeneja havaittu. Eli otin sit heinixin,mutta eipä tuo paljo auta :O Ihan ihmeellistä miten vahvat oireet nyt. Kukkia kävin terrasta ja niitä laittelin ruukkuihin ja aivastelin :snotty:


Ois 17:30 kummitytön kouluun siunaamis-tilaisuus, sinne siis tänää. Mitähän siellä tapahtuu,kuka tietää?



Tipetsu ja Ykä rv 33+3
 
Viimeksi muokattu:
Tipetsu: Mä olisin veikannut tyttömasua, omani kun on myös vähän tuon mallinen ja tyttö on tulossa. Eikä mulla ole tullut yhtäkään oksennusta näiden kahden tyttöraskauden aikana - eiku ny huijasin, tulipas, koska olin alussa siinä pahassa mahataudissa :). Mutta ei siis raskauden aiheuttamaa.

Mitähän sitä tänään tekis ruuaksi.. Pihalla on jo yli 16 astetta ja meinaa olla jo nyt tuskaa.

SiinaS 32+0
 
Olen käynyt ahkerasti lukemassa kuulumisianne, mutta jostain syystä kommentointi on jäänyt väliin. Pitä tsempata asian suhteen nyt loppua kohden :)

Tänään oli neuvola ja kaikki oli kuten pitää. Painoa oli tullut 500g viikossa, yhteensä 5kg tähän mennessä ja siihen terkkari kiinnitti huomiota, että ei saisi noin paljon paino nousta koko loppuaikaa.. Mä en silleen jaksa kamalasti stressata painosta, koska mun mielestä sitä on tullut kuitenkin suhteellisen maltillisesti.
Kuun lopulla pääsen synnytystapa-arvioon ja saan toivottavasti tietää sektiopäivän.

Nandel, 32+6
 
Siitä vauvan kääntymisestä; mä en ainakaan vielä ole huolissani, koska rapu on ilmeisesti aika pieni vielä.. neuvolatäti arvio eilen että ehkä 1500g, että mä ainakin luotan siihen että kunhan paino vaan alkaa lisääntymään niin sen on pakko tilanpuutteesta kääntyä jommin kummin päin. Ei se voi ikuisuuksia olla sivuttain...

NuttyKitty ja Rapu 31+2
 
  • Tykkää
Reactions: Trean2012
Moi kaikille, itselläni on jäänyt kommentointi palstalle vähiin, mutta ahkerasti olen kyllä käynyt lukemassa! Täytyy alkaa tsemppaamaan.

Kuulostaa todella erilaisilta käytännöt eripuolilla Suomea. Lääkäriä ei ole näkynyt kertaakaan raskauden aikana täällä ja tuttavilta olen kuullut, että ei kannata odottaakkaan. Kolme kertaa on ultrattu ja ilmeisesti rakenneultra korvaa nykyään lääkärikäynnin! Mielestäni neuvolakäyntejä on ollut sopivasti kuukauden välein olen käynyt ja nyt tihenee kahteen viikkoon.

Oma olo on ollut erittäin hyvä ja sf-mitta menee alakäyrillä. Terkkari sanoi tänään, että lapsivettä on aika vähän, jonka vuoksi liikkeet tuntuu hyvin ja sf-mitta on pieni. Pikku kaveri on "oikein" päin, kuten olin itsekin jo arvellut. Kivasti tuntuu mahan päältä, että missä kohdin on pylly ja missä jalat :D.

Nadel: Mulla on tullut painoa raskauden aikana 6 kg ja terkkari sanoi, että ei ole mitään huolta. 4 kg voi tulla kuulemma huoletta lisää. Itselläni kuitenkin lähtöpainoa oli jonkun verran, joten toivoisin, että ei kovin paljoa enää nousisi. Alkuraskaudesta ei maistunut mitkään herkut, mutta nyt menis vaikka kuinka paljon. Täytyy alkaa rajoittaa, kun mun mielestä 80 kg ei saa mennä rikki! :kieh:

Ihanaa odotusaikaa kaikille!

Tuttava ja maha 30+6
 
Mullapas alkaa äitiysloma tämän viikon lauantaina! =) En ole kyllä tähän astikaan ollut töissä..sain muuten sähköpostia Vauva-lehdeltä,koska olin ilmoittautunut halukkaaksi Minun raskauteni- tai Raskaustesti-palstoille.Varsinkin tuo Raskaustesti on kiva palsta,vaikka hurjan henkilökohtainen synnytyskertomuksineen..no siksi se onkin niin mielenkiintoinen! :D kantoliinasta: no siis "en hyväksy" tarkoittaa enemmänkin "oudoksun".Mielestäni ei ole tyylikästä eikä tarpeellista korvata vaunuja kantoliinalla.Ymmärrän kyllä tuon koliikki-pointin.No niin,myöhemmin lisää. Moips!
 
Tipetsu: ei se pahoinvointi välttämättä kerro sukupuolesta, meille annettu vahva tyttölupaus enkä oo koko raskauden aikana voinu kertaakaan pahoin, ei oo ollu ees pientä kuvotusta.. :)

Hii, meillä huomenna neuvola :) ihanaa kun pääsee kuulemaan taas sen *pum-pum-pum* sykkeen :heart:
 
Juuli No ei tietenkään pahoinvoinnin perusteella voi päätellä/oottaa mitään, totesin vain näin kuulleeni näiltä ns. "kokeneimmilta" vanhemmat polven tyypeiltä :)



Voi jumankekka!!! Mies sai tänään kenkää!! Ihan paska firma olikin,mutta silti tuli puskista koko juttu. Miehellä oli siis toistaiseksi voimassa oleva soppari ja 4 kk:n koeaika joka oli siis vielä päällä. Mies on siis rakennusalalla.
Osaa takuulla hommansa ja tähän asti kaikki mennykin hyvin töissä.
Noh,olipa sitten työnjohtaja soittanut miehelle että tulee töiden jälkeen toimistolle. Miehellä siis työkohde vaihtuu jopa kerran päivässä.
Mies meni toimistolle ja siellä istui toimitusjohtajan lisäksi pari muuta ukkoa. Oli kuulemma tullut parin kohteen isännöitsijältä kyselyitä että miksi niin paljon käytetty työtunteja. Toisen kohteen tunnit oli ns. hyväksytty kun ne kaikki työtunnin eivät olleet miehen vaan kahden muun ukkelin lisäks,eli yhden työkohteen palautteen perusteella sai lähdöt,jossa oli siis yksin.
Mies tekee tosi huolella työnsä niin tehokkuus näköjään ratkaisee.
Entäs sit jos ois vaan hutiloiden asentanut keittiönkalusteet ja ne ois sieltä tippunu aiheuttaen suurempia vahinkoja ja laskua firmalle? Toi ois ehkä ollu pätevämpi syy irtisanomiseen.
Kukaan ei ollut koskaan sanonut kuinka kauan mihinkin kohteeseen on varattu aikaa. On todella aikuismaista kun ei sanota suoraan päin naamaa, jos jälki ei miellytä.
Mistä mies ois voinu tietää muuttaa työtahtiaan kun kukaan ei ole sanonu mitään. Sanoivat kyllä että työt on tullut tehtyä niinkuin on sovittu eikä irtisanomiseen liity mitään henkilökohtaista ja että voisivat palkata miehen uudelleenkin! Ihme paskaa! Onneks ei keretty pankkiin kyselemään lainaa. Mä kirjotin valmiiksi pohjan jonka mies laittaa liittoon tarkistettuaan tekstin eka. On tuo nyt ihan törkeetä.
Onko sitten nämä koeajat olemassa sitä varten että päästään helpoiten ihmisestä eroon jos ei naama miellytä eikä jakseta antaa negatiivista palautetta. On kuulemma tämä firma ollu ennenkin liiton kanssa tekemisissä..
Kamala miten työnsä huolella tekeviä ihmisiä voidaan kohdella.
Itsekin olen saanut monet kerran palautetta,mutta aina niistä on voitu puhua ja oppia eikä suinkaan potkittu pellolle samantien.
Entäs nyt sitten? Mies on työtön,mä äippälomalla. Kukkaron nyörit tiukalle.
Voi helvetin helvetti! |O :headwall: :mad:
Ja siis varmasti tuleva isyysloma on vaikuttanu asiaan, koska eräs toinenkin jää isyyslomalle ja tokihan siellä muutenkin kesälomat pyörii..



Voin kertoa että firma on Insaco Oy...hahhah.. :vampire:
 
Viimeksi muokattu:
tipetsu no huh huh mitä kohtelua miehes saanu :/ kurjaa!

supistelut rantautuneet tänne... pari päivää tullut ihanmukavia suppareita. onneks nyt oli vp, mutta silti äsken kävelylenkillä meinas tulla hätä kun sattu niin kovaa ja se kipu säteili jo etureisiin saakka...alaselkäkin ihan tulessa... vähän väliä supistelee mutta ei mitenkään säännöllisesti..

nyt meen lepuuttan ...pienimmäinen tuntuu lämpöseltä, eli kuumemittarin metsästykseen! :/

illajatkoja vain...

onona ja nelonen 30+0
 
tipetsu ei lainkaan yllättävää että rakennusalalla näin.. mutta koeaika on tässä suhteessa ihan peestä ku voidaan potkia pellolle ihan ihme syistä. Tsemppiä teille, toivottavasti miehesi löytää pian uuden työn :(. Mulla muuten myös samanlainen masu ja tyttöä veikataan. Monihan sitä sanoo että suippo on poikamaha ja sitten toiset taas sanoo päinvastaista että onhan se niin että ei näistä voi tietää :D

Olikos tuolla aiemmin synnytystapa-arviosta juttua, mulle neuvolalääkäri puhui sellasesta että olis viikolla 36. Ihan kiva kyllä. Ja eilen oltiin synnytysvalmennuksessa niin terkka puhui että täälä Sjoella tehdään 3 kotikäyntiä synnytyksen jälkeen, 2 äitiysneuvolasta ja sitten kolmas tuolta oman alueen lastenneuvolasta. Ihan jees.

Viikkoja alkaa olemaan täälläkin, ens maanantaina jo poksuu kolmosella alkava, huh! Mutta ei enää millää jaksaisi odotella että pienen sais syliin vaikka tietenkin vaan hyvä että pysyy masussa vielä. Eikä tässä mitään ole ollutkaan ihmeellistä, sokerirasitus oli ok, pissat ja kaikki ok, kohdunkaula kiinteä ja 3cm mitä ihan alussakin.. Vauveli on raivotarjonnassa ollut jo AINAKIN rakenneultrasta saakka, mutta kun nukun kyljellään niin kääntyy poikittain ja muksii yhtäaikaa molempiin kylkiin =).

Olen nyt kesälomalla ja aloitan varhennetun äitiysloman ensikuun alussa, syynä vähän tipahtanut työmotivaatio :D. Tänään leikkasin nurmikon työnnettävällä Stigan kelaleikkurilla, on muuten hyvää kuntoilua! Ei alannu edes supistella, vaikka ei mulla tuukkaa kuin tosi harvoin harjoitussupistuksia. Viimeksi kun neuvolassa mitattiin kohdunpohjan korkeus, alkoi supistella kun oli niin kovakourainen hoitaja.

Ei oo selkäkipujakaa vielä näkyny, vaikka uskon että vois tullakki jos en käyttäisi tukivyötä. On kyllä mainio, sen avulla pystyy tekemään kaikenlaista.

Huomaa, että en ole kirjoitellut hetkeen kun tuli näin kova kirjoitusripuli. Nyt jos menisi valmistautumaan unten maille.

RauRau ja pörriäinen 29+1
 
Siis tää remontti ei enää ole mukavaa mies luovutti eilen meidän yläkerran listojen kanssa (meillä rintamamiestalo ja yläkerta remontissa, jossa tosi hassu katon muoto), tänään tuli ammatti mies sitten tekemään "loppuun" hommaa, noh tuli ammattimiehellekin yllätyksenä katon muoto ja huoneen muoto, jep. Ei ole listat katossa eikä peitelistat seinässä. Voi hyvä jeesus. Minä jo kaksi päivää yrittänyt tehdä muuttoa, että pääsisi omaan makkariin nukkumaan, kas kun nukutaan tällä hetkellä pojan huoneessa ja se on sen verta pieni että nukutaan kaikki sitten samassa sängyssä ja minulla on mahan kanssa ahdasta! RAAAAAAH. Seuraavaan huoneeseen en uusia lsitoja osta, maalaan ja asennutan vanhat paikalleen.

Massun muodosta ja muusta Minulla ainakin ultrassa näkyi poika, ja esikoinenkin on poika. Ja mitään samaa ei oikeastaan odotuksissa ole ollut. Mahat on erilaisia, olot olleet erilaisia jne.. =)

Tipetsu Arrgh, inhottavalle kuulostaa, sympatiat teille!!!

Neuvola on huomenna taas, tää kahden viikon väli tuntuu lyhyelle.. En ole usklatanut enää puntarissa käydä kun tuntee, että turvottaa ja paino nousee ja nousee. Olen koittanut olla ottamatta siitä enää stressiä, kun tuntuu että vähän kaikki "painostaa" muuten mieltä.

Huolia.. Minulla on vähän monimutkaiset perhesuhteet, mulla ei ole oikeita vanhempia ollenkaan, vaan ns. sijaisperhe joka minut kasvatti vuosikymmeniä aikuiseksi.. Nyt vähän välit äitiini painaa, on suuttunut ilm. minulle jostain, ei ole vastanut kohta 3viikkoon puhelimeen minulle. Kamalan pahaolla, esikoinenkin koitti mummolle äitienpäivä toivotella mutta ei vastannut mamma puhelimeen.. Ja kun en ymmärrä yhtään mistä kyse.. Kyllä on tullut itkettyä ja itkettyä ja itkettyä..
 
voi vitsi,tulipa ihan itellekkin jännä fiilis :) onnea vaan koko perheelle! ei ollut edes enään keskosen mitoissa vauveli.

täälä on puhuttu selällään nukkumisesta siis onko mielipiteitä oikeasti ettei saisi maata,mulla on jäänyt takaraivoon tommonen ja nyt jostain kumman syystä oon alkanu herään aina selälläni :D en ikinä nuku selälläni!
ja siis pystyn ihan vielä selällään makaan ja ripsienpidennykseen oon menossa taas ja niitähän sitten huollellaan synnytykseen asti..
 
Oooi,onnea tyttönen87:lle! :flower: Ohhoh! Pieni on vain hiukan isompi kuin mun masussa oleva vauva nyt..mutta eikö keskosuuden rajana pidetä 2500 g? Toivottavasti saamme pian lukea synnytyskertomuksen täältä..vai jääkö se sitten vain kerhopuolelle..olis kyllä kiva kuulla miten kaikki meni.Onnea vielä kerran! Toivottavasti pienellä on kaikki hyvin,ja äidillä myös!
Musta tuntuu muuten viimeinkin,että hormonit alkaa herkistää mieltä..kääk..tai ehkä mä säikähdin kuitenkin siitä verivuodosta.On semmonen olo että mitä jos lapsi syntyykin jo kohta.. :O No,tuskin kuitenkaan vielä ainakaan kuukauteen.. -rv 34+3
 
onnea tyttönen87!!! kummipoju oli syntyessään aikalailla tuon kokoinen muutama vuosi sitten syntyessään :) täällä kärsitään närästyksestä..siis ei tarvita kuin ketsuppia tai pizzaa tai burgeri niin hitto ku närästää..noo joo pakkoko se on syödä noita(paitsi eilen kun ukko oli jääkiekkomatsissa ja mä vanhassa kotikaupungissani shoppailemassa) ja voi mitä löytöjä tein..siis mulle on iskenyt kamala kirpparikuume..kävin muutamalla kirppiksellä eilen ja tänään.löysin muutamat puolipotkarit, muutaman bodyn ja pari haalaria..toinen on siis sellainen tutan vakosamettihaalari ja toinen oli fleece-sisuksinen ja topattu haalari joka menee talvellakin.suuri osa vaatteista lähes käyttämättömiä ja kaikki hyvässä kunnossa ja maksoin eilisen ostoksista 33€..jippii!!!
 
  • Tykkää
Reactions: onona
Nandel, mä en kyllä käsitä miten se terkka sun painosta voi napista.. Mulla samat viikot ja tullut n.10kg, ei pidetty kovin pahana. Ja viimeks oli tullut se 1kg/vko, mut terkka piti saarnan siitä, etten saa murehtia painosta :D. Tän viikon odottajan uutiskirjeessä luki sitä paitsi: "Myös painosi on noussut, ja jatkaa nousua noin puoli kiloa viikossa." Mä en käsitä miksi jotkut neuvolatädit tekee tuosta painonnoususta väkisin stressattavan asian. Jos kuitenkin kaikki muut asiat on hyvin!

POKS 33+0 ja tänään vika työpäivä :D
 
  • Tykkää
Reactions: onona
Onnea Tyttönen87 <3 aivan ihana uutinen <3 vauvakin oli hyvänkokoinen viikoihin nähden! toivon mukaa teillä kaikki ok ja voitte koko perhe hyvin!!! <3
synnytyskertomusta odotellen :)

miss_understood hyviä löytöjä olet tehnyt :) mä oon kas ihan koukuttunut kirpparinkiertäjä :) kauheesti oon niitsä löytöjä tehnyt ja edullisesti.

Iltavuoroon pitäs tänään lähteä... ihan jees fiilis, mutta supparit on alkanu hiukan mietityttää kun tosiaan reisissä asti polte jo tuntui että pitäsköhän mun rauhottua hiukan. noh ei onneks oo enää kauaa töitä :)

Kauheita potkuja satelee tässä nytkin kokoajan..taitaa jumppatuokio olla herralla päällänsä. Ja mä oon melko sata varma että meillä taas istutaan mahassa.

painajaiset on alkaneet täälä öisin vaivata...viimeyönäkin näin inhottavaa unta et pyörin hereillä vaikka kuinka kauan :( ja mies oli yön töissä vielä et ei voinu ees kainaloon käpertyä ja siihen nukahtaa...

nyt hommiin että kerkeää jotain tehdä ennen duunia..

onona ja nelkku 30+1
 
Paljon onnea tyttönen87 ja perhe! :)

Selällään nukkumisesta kysyin joku aika sitten neuvolassa ja sanoivat, että ihan loppuvaiheessa ei suositella selällään nukkumista, koska kohtu voi painaa lonkkien/lantion seudulta suuret verisuonet ahtaalle, jolloin vauvan hapenottokyky vaikeutuu ja siitä voi aiheutua ongelmia. Sanoivat myös, että yleensä näissä tapauksissa myös äidille tulee niin huono olo, ettei hän voi selällään olla ja kääntyy itse automaattisesti kyljelleen. Joillakin tämä ilmenee niinkin pahasti, että voivat pahoin jo pienistä hetkistä selällään ollessaan, jopa neuvolatutkimusten aika voi olla joillekin äideille liikaa...

Niin ja allergialääkkeitä ei täälläkään neuvolasta suositeltu, sanoivat että jos on ihan pakko, niin voi ottaa. Kuulemma eivät myöskään helpolla täällä myy raskaanaoleville apteekista allergialääkkeitä ilman reseptiä... Noh, tähänkin asti olen selvinnyt ilman aiemmat raskaudetkin ja niin aion selvitä nytkin :) Vaikka tänä vuonna tämä tuskaista onkin, niin en uskalla riskeerata...
 
Viimeksi muokattu:
Onnea tyttönen87 :flower:

Tänne ei ihmeempiä itselle. Maanantaina oli neuvola, siellä kaikki ok. Uusi terkka oli, en tiedä tykkäänkö vai en, mutta eiköhän se tämän loppu ajan mene. Mietin vain, kun tämä siirtyi toisesta neuvolasta tänne sijaistamaan, niin tuli mieleen omena85:n eka terkka. Jospa ei kuitenkaan sama olisi.

Jäin kesälomalle maanantaina ja ei ole kyllä yhtään töihin ikävä. Tänään menen kampaajalle käymään ja perjantaina lähdenkin ystävän luokse ja lähdetään shoppailemaan lauantaina. Toivottavasti vaan ei mitään tapahdu, ettei päästäisi.

Ihanaa viikkoa kaikille!

Kattiina ja pirpana 30+5
 
Paljon paljon onnea tyttönen87!!!! :flower:
Kaikkea hyvää pienen prinsessan kanssa!

Ainiin, en muista et kirjoitinko jo tänne mut saatiin Pohjolasta se vakuutus nyt jo ennen vaavan syntymää!!!! Wuhuuuu!
Tämähän meiltä siis Tapiolassa evättiin niin Pohjola oli näköjään suopeampi.
Käytiin maaliskuussa kun heillä oli joku kampanja niin ei tarvinnut maksaa sitä varausmaksua joka on muutamia satasia. Jei!

Täälläkin taistellaan allergian kanssa.. Oon kyllä joka pvä syönyt allergialääkkeen ja tarvittaessa käyttänyt nenäsumutetta vielä. Ei tästä olosta muuten tulis mitään. Kun ei meinaa tulla nytkään. :mad:
Huspois siitepölyt!!

Voi miten teillä kaikilla on ihania "pieniä" massusia!
Meillä tosiaan kätilö ARVASI rakenneultrassa et ois tyty tulossa.. :D
Ei ollut niin vahva veikkaus et siihen luottaisin.
Ja minäkään en ole oksentanut kun yhden kerran ja sekin oli flunssan takia kun oli niin sitkeää limaa kurkussa et tuli sit aamupala perässä...
Tässä meidän Patun yksiö rv 31+3..


Johanna26 & Patu 31+3
 

Yhteistyössä