Heinäkuun Hellemasut 2012 **TOUKOKUUSSA**

tanjasii eikun kiitos neuvosta! Lisää saa antaa koska itse meinaan tässä sähkökäyttöisten pumpun hommata ja toivon että maitoa riittäisi pumpattavaksi asti :)

Mites pumpatun maidon säilyvyys, montako vrk säilyy jääkaapissa?
 
mä en aio silittää edes noita nyt pestyjä.oon myllyttänyt ne rummussa ja pehmeäksi ne sielläkin tulee ja irtopöly irtoaa kaikki..mä vaan vihaan silittämistä niin paljon :D
PTT: kyllä mustakin tuntuu painostavalta(etkö säkin jostain pirkanmaalta ollut?) yöllä jossain vaiheessa jyrähti ukkonenkin ja salamakin tais välähtää mutta nyt on vaan niin kosteaa että aloin jo miettimään että onko meillä sisätiloissa jotain pyykkiä kuivumassa vai onko ilmastointi sammunut :)

tayssin sivulla on aika hyvä info tosta äidinmaidosta..itsehän aion luovuttaa jos riittää yli oman tarpeen :)
Pirkanmaan sairaanhoitopiiri: Ammattilaisille: Äidinmaitokeskus
 
Viimeksi muokattu:
Pumpattu maito säilyy paripäivää ainakin jääkaapissa, jotkut lähtee väittää että jopa 8päivää!
Mun moni ystävä koki imetyksen kanssa paljon ongelmia, ja jostain syystä tykkäsivät mun tyylistä neuvoa ja kertoa vinkkejä, moni mm. luuli juurikin maidon tulon ehtyneen tai vauvojen räyhäävän rinnoilla siksi, että ovat nälissään ja sitten minä kävin kuiskuttelemassa hellästi heille piristäviä ohjeita ja kerroin peruskielellä mistä vauvan raivoamiset johtuu niin pian tuli aina tekstareita kiitoksen kera että jaksoin tsempata. Mulla siis paljon imettäviä ystäviä ollut aina ympärillä ja nuoresta asti vaan jotenkin imenyt tietoa ja taitoa itseeni ja yrittänyt löytää sellaisen kultaisen keskitien :)

Maidon pakastus:
Minä pakastin paljon, jotkut vauvat eivät välttämättä tykkää pakastetun maidon mausta (kun se sulatetaan), jos näin käy, sillon kannattaa ennen pakastusta pikapikaa kiehauttaa maito, siis vaan kiehauttaa (ei kiehuttaa) kattilassa ja tämän jälkeen pakastaa, näin maidossa olevien entsyymien toiminta pysähtyy ja maku pysyy täsmälleen samana. Omana esikoinen ei tosin mausta välitellyt söi ihan keittämätöntä pakastamatonta.

Muistakaa myös jääkapissa kylmennyttä ja avsta pumpattua lämmintä maitoa ei saa sekoittaa keskenään, sitten vasta kun kumpikin kylmiä sekoitellaan keskenään :)

Kyselkää ihmeessä jos siltä tuntuu, vaikka yksityisenäkin :) Vastaan mielelläni jos osaan. Ja tosiaan, itse olen sekä imettänyt, että lapsi on myös saanut korviketta, joten en ole mikään himo saarnaaja ;) Mutta mielelläni tuen imetystä ja imetystietoutta, äitinä ihminen on niin herkillä ja tekee lapsensa eteen mielellään kaiken, ja imetys on niin herkkä asia, että se on ensimäisiä mistä luovutaan koska se vaan ei ole helppoa tunnistaa vauvan merkkejä ja tissienkään ajatuksia ei ole helppo lukea ;)
 
PTT: Mulla oli muutamia arvoja yli rajojen ja aika paljon siinä rajalla. Yleensä ne aloittaa lääkityksen (tabletti tai insuliini) vasta, kun arvoja on selvästi enemmänkin yli rajojen ja tietysti myös vauvan koko vaikuttaa. Mulla aloitettiin toi lääkitys vähän niin kuin ennalta ehkäisevästi, kun sukurasite on niin voimakas sekä ylipainoa myös oli vähän (BMI 31). Ne halusivat tällä varhaisella lääkkeen aloituksella estää rv 24. jälkeen tapahtuvaa haiman toiminnan heikentymistä istukan toiminnan voimistumisen myötä. Kuullostaa kyllä siltä, että sulla ei välttämättä tarvi aloittaa mitään lääkityksiä, vaan jatkat kotiseurantaa tarpeen mukaan. En toki mikään lääkäri ole, mutta pidetään peukut pystyssä sille. =)

Sinänsä olen ollut kyllä tyytyväinen lääkitykseen, vaikka ensin vastaan laitoinkin. :D Nyt tosin ymmärrän sen tarkoituksen. Ja tuossa tablettilääkityksessä on vielä se hyvä puoli, että se ehkäisee painonnousua. Lisäksi olen pitänyt itseni todella tiukalla ruokavaliolla, ja kyllähän se näkyy. Paino ei ole noussut yhtään, ja siitä olen kyllä todella onnellinen. Ja lapsi kyllä kasvaa keskikäyrällä normaalisti. Tosin onhan tässä vielä viikkoja jäljellä, että jos hän ottaakin jonkun pyrähdyksen. Mutta asiaa ainakin seurataan hyvin.

Me olemme myös täältä Pirkanmaalta, ja kun otin tuossa pienet päiväunet niin heräsin aivan hiessä. Todella hapeton ja hiostava ilma. Mutta ne lupasikin mahdollisia ukkoskuuroja tännepäin.
 
Hei vaan!

Hengästyminen on tuttua täälläkin. Ihan riittää, että kipuan raput yläkertaan ja voi jestas miten sen jälkeen sitten puuskuttaakin. Masentavaa. Noh, lauantaina aion mennä kokeilemaan spinningiä ja testata miten se sujuu tämän mahan kanssa. Voi olla, että hengästyttää vielä paljon pidempään ja hartaasti sen jälkeen :)

Selällään nukkuminen onnistuu satunnaisesti, minä siis usein nukun normaalisti selälläni, mutta nyt tuntuu keuhkot painuvan lyttyyn ja on pakko kääntyä kyljelleen. Ja sekös on sitten taas äherrystä...

Keli on ollut tänään aivan mahtava! Huomenna suuntaan taimitarhalle ja aion ostaa auton täyteen kasveja, pari omenapuuta, kirsikkapuun ja luumupuun ainakin sekä muita mukavia kasveja. Meillä on pari päivää traktori lainassa, niin on hieman tehokkaampaa tuo pihan kunnostaminen verrattuna jyrsimen kanssa touhuamiseen. Ja pitkästä aikaa on ollut virtaa siivotakin kunnolla. Ihanaa, kun on siistiä ja vähän vähemmän koiran karvoja ympäriinsä.

Huoh, nyt tuli sukulaisia yökyläilemään ja jeesaamaan remontissa. Toivottavasti eivät lauo mitään fiksuja kommentteja mahani koosta tms. On jo joskus käpy palanut ko. henkilöiden kanssa raskauskommentteihin liittyen.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille ja onnea vauvautuneelle!
 
Pläääääh,hyi helvata mikä ilma! Ihan järkyttävän kuuma ja painostava. Täällä kuopion seudulla kyllä satoi yöllä ja siksi kai ilma nyt niin kuuman kostea. Alkas vaan satamaan,mä en jaksa olla mitenkään päin! Takapihalla 30.5 astetta ja sisällä 30.4 ja nyt oli vasta eka helle päivä herrajumala! Tuntuu ettei happi kulje ja jonkin verran suppareitakin ollut pitkin päivää..Ahistaaa!!!! Koiraakin varmaan p*skattaa mutta kun ei yhtään voi tuonne ulos mennä,aivastuttaa ja happi loppuu,niin oon sen tuohon takapihalle ja vaan päästäny. Sinne se ei kyllä kakkos tarvettaan tee..Miten pirussa tämmöstä kuumuutta kestää sit jonkun saakelin sektio-haavan ja vauvan kanssa hikisenä?! Meillä on niin hikisen pieni kämppäkin että mitään kattotuleetinkaan ei periaattees voi laittaa,vauva paleltuu sit ja kun kattokin niin matala jotenkin,niin mies löin varmaan päänsä siihen joka kerta kun ali kävelee.. Joku pöytätuuletin meillä on,mutta ei se mitään auta helteillä,lämmintä huoneilmaa vaan pyörittää. Voi perse sentään,oispa vaikka -20 tuolla ulkona..:(


Anteeks,omanapainen urputus.. :ashamed:


Hikinen Tipetsu ja Ykä rv 33+5
 
Tipetsu Niin täällä Varkaudessakin sama keli (en kyllä "valita"), mutta mua hiottaa ja turvottaa ihan sikana xD Ja kyllä se kestät sen kuumuuden sektio haavan kanssa, mäkin kestin :) Sitä vaan unohtaa sen hemmetin kuumuuden kun se vauva on vaaaaaaan niin ihana, ja käy paljon suihkussa viilentymässä (ja suihku tekee haavalle hyvääääää). Maito kun nousee niin oot joka tapauksessa tuskainen ja hikinen, oli hellettä tahi ei :p
 
  • Tykkää
Reactions: Tipetsu
Helteinen kesä tai ei, joka tapauksessa on kuuma. Esikoinen syntyi joulukuussa ja silti oli kuuma, joka tapauksessa. Meillä on kanssa kesällä kuuma kämppä. Ei minusta nyt ollut talvellakaan kauhean kiva kun ulos ei saanut ensin 2 viikkoon mennä ja sitten kun ikä olisi riittänyt, niin möllötettiin 4 seinän sisällä, kun oli koko ajan pakkasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Ullis82
Onnittelut Tyttönen87:lle pienen prinsessan johdosta :flower:

Koitan linkittää tähän kuvan meikäläisen vatsasta, joka menee nyt raskausviikolla 32. Katsotaan onnaako...

Muuten sekä neuvolassa että ultrassa kaikki hyvin. Vauvan painoarvio 1800g ja kasvaa hyvin keskikäyrillä. Istukka toimii hyvin ja samoin vauvan keuhkot ja vatsalaukku sekä sydän, jotka nyt tarkemmin katsottiin. Myös aivojen (sähköistä?) toimintaa katsottiin ultralla. Tulevat (3 kpl:tta) ultria sovittiin samalla.

Omat tiedot: paino noussut viimeksi 412g (yhteensä siis joku 20kg+10kg), kohdunpohjan korkeus oli 30,5, hemppa joku 118, verenpaineet normaalit, pissa ok jne jne. Kaikki siis ok :) Tytsy liikkuu tosi paljon ja on nyt kääntynyt rt:hen.

Oma olo tosi hyvä vaikka hengästymistä onkin havaittavissa, samoin jotain kuumia aaltoja. Myöskin uni on hiekan öisin hukassa. Kuitenkaan suppareita, peräpukamia tahi raskausarpia ei ole näkynyt, joten tyytyväisiä ollaan. Tärkein kuitenkin on oma rauhallinen olo kaiken suhteen ja se, ettei raskaushepatoosia ole tässä raskaudessa (ainakaan vielä) näkynyt. Raskausmyrkytyskin on pysytellyt poissa, vaikka se oli viimeksikin vai lievänä. Eipä tänne sitten sen kummempia - voidaan paksusti!!

Terkuin, Mirella_36+Mussu (pian siirrytään raskausviikolle 33 - WUHUU!)


Aijaa.com - 10209650
 
Viimeksi muokattu:
Hippuliina, hyvältähän tuo teidän tilanne kuitenkin kuulosti. Meillä pitäisi olla hieman keskiarvoa pienempi vauva, mutta kaikki mitat suht tasaisesti siellä keskikäyrän alapuolella. Ei sitä tosiaan voi toivoa kuin että kaikki olisi hyvin ja lapsi terve, muut asiat tuntuu aika merkityksettömiltä.
 
Huh, olipas kivulias ilta takana, nyt heräsin ilolla tähän päivään kun ei ollut enää mitään. Alaselkää vihloi ja kylkiä ja tuli supistuksia vaihdellen. Otin parit panadolit, mutta tuntui ettei se vaikuttanut suuntaan tai toiseen. Kun vihdosta viimein nukahdin pissasi tyttö sänkyyn (täyttää maanantaina 7 vuotta) ja sen jälkeen olikin taas vaikea saada unta. Olisin toivonut että oltais taisteltu pissa ongelmat pois ennenkuin vauva tulee mutta näyttää siltä että yöt tulee jatkossa olemaan tuplasti kiireisiä. alku vuodesta kerittiinkin olema jo pari kuukautta kastelematta, mutta sitten se alkoi, joka ikinen yö!!

Huomenna aamulla olisi lähtö särkänniemeen, odotan itekkin innolla vaikken pääse laitteisiin. Toivon syvästi ettei siellä tampereen suunnalla sada huomenna vaan paistaa aurinko. :)
 
Huomenta täältä suunnasta.

Pitäis keksiä jotain särkylääkettä hammassärkyyn, onneks ei oo kovin pahaks tuo särky äitynyt, mut on kuitenkin olemassa.
Sit pitäis keksiä mitenkä saa parin tunnin päästä pissattua purkkiin, ku oli nyt heti aamusti käytävä vessassa ku oli niin mahoton pissahätä:( Eli nyt aamulla kohti neuvolaa, ei vaan millään jaksais ku on huonosti nukuttu yö takana.

Onnittelut tyttönen pienen prinsessan johdosta.

Maijamehi ja katkarapu rv 32+1
 
Sateista huomenta Puumalasta :)
Eilen olikin ihana aurinkoinen päivä :heart: Mä vaan innostuin juoksemaan koiran ja pallon kanssa. Yö menikin sitten aika kehnosti kun alapää niin kipeänä. Tyhmyydestä sakotetaan tässä vaiheessa =) Pikku ukkeli harjoittelee heittohyppyjä, ottaa vauhtia kylkiluista/miekkalisäkkeestä ja huitoo tuolla alhaalla:) Aaltonaista pissahätää, öisin min.3tunnin välein.
MB: meille tulee kantoliina, toivon vaan että pikku ukkeli siinä viihtyy. Mun selän vuoksi sitä suositeltiin mielummin kun jotain reppua. Siinä saa vauvan sidottua niin lähelle ja sidonta tulee laajemmalle mun kropassa kun reppu. Ajattelin siis että kotona sitä käyttää ja sitten tarpeen mukaan ulkona. Mut en mä sillä vaunuja ajatellut korvata, meille tulee niiiiiinigsnat vaunutkin :heart:
Maija: Mä oon käyttänyt kipuihin Panadol zappia, 500mg tai 1g. Mä tuskastun ja ärsyynnyn kun sattuu :D Ni siks tota pikalääkettä.
Eilen en oksentanut ja paha olokin oli vain kahdesti \o/ Mielenkiinnolla odotan vkon päästä olevaa neuvolaa, painon takia. Ja terkkari yrittää saada ultraäänilaitteen vastaanotolle ku sitten lääkärillä ei oo ultraa käytössä. Pääsen lääkärille joka tekee vain ja ainoastaan äitiysneuvolaa! Omalla ta:lla on lääkäriajat niin tiukassa että "suostuin" sitten tälle:)
Onko teidän perheissä tapana että isä antaa äidille jonkun lahjan synnytyksen jälkeen? Mulla on useampi tuttu jotka ovat saaneet korun jokaisesta vauvasta. Vasta kun muutin pk-seudulle törmäsin tähän. Mä oon kyllä esittänyt toiveen;D Saa nähdä muistaako sitä kukaan=)

Kati ja Den Lille Prinsen 33+2
 
Olen täällä ahkerasti tehnyt liikelaskentaa. Vauva on viimeisen viikon aikana muuttunut todella vaisuksi ja liikkeet tuntuvat vaimeammilta. Olen seuraillut ja laskeskellut ja ihan mukavasti niitä sitten tuntiin kuitenkin tulee. Mutta se vaimeus ja heikkous huolestuttaa. Pitää kai tänään soittaa äitipolille. :(
Mami ja masu rv 30+6
 
Heippa hellemasut,

Tänne ei kuulu mitään erikoisempia.. Monena päivänä oon käyny teidän kuulumisia lukemassa, mut silti jostain syystä jääny kirjottamatta. Eipä kyllä kauheesti oo mitään tapahtunukaan :) Niin joo.. Onnittelut tyttöselle vaavin syntymästä! :)

Kevätsiivouksen olen aloitellu ja muutaman kaapin ja vaatehuoneen saanu jo siivottua. Sain raivattua tilaa vauvan vaatteille, nyt pitäs vaan vielä hommata korisysteemit, johon vaatteet sais. Ja lisäksi olen kääntänyt ympäri omat (ja naapurin :)) vauvanvaatevarastot, ja täytyy sanoa, että vaatetta meidän vaavilla ainakin riittää, huh! Jotain pientä uutta on silti kiva aina ostaa "paremmiksi vaatteiksi". Lisäksi oon tutkaillu, että vaippoja löytyy jne. ettei ihan hukassa olla jos vaavi yhtäkkiä päättäiskin syntyä!

Minä aion kyllä silittää kaikki vauvan vaatteet ennen ensimmäistä käyttökertaa. En yleensä tykkää silittämisestä, mutta se pienten vauvanvaatteiden silitys on mun mielestä niin ihanaa. Ja sitten ne saa niin hyvin viikattua kaappiin kun ne on silitetty.. Ja se pehmeys niissä, se on ihanaa! Ei mulla yleensä sit vauvan syntymän jälkeen riitä enää aika ja voimat kaikkia silittää, mutta haitanneeko tuokaan :)

Täällä siis fyysisesti asiat hyvin.. Henkisesti ei niinkään hyvin. Mielialanvaihtelut on tosiaan aika kamalia, ja sen lisäksi oon noille vanhemmille muksuille tosi kiukkunen. Harmittaa ihan mielettömästi, että pinna palaa niiden kans tällä hetkellä niin herkästi, ja toiset katsoo viattomana, silmät suurina, että mikä äitiä vaivaa.. Kärsivällisyyttä ei oo tällä hetkellä yhtään, vaikka asiat onki hyvin. Ärsyttävää..

Tämmösiä tällä kertaa, huomenna sitten poksutaan 30+0, JES :)

Ruususuu ja muru 29+6 :)
 
Kati-81 mä kyllä olen kuullu tosta lahjan hankkimisesta synnytyksen jälkeen. Mä olen häistä asti puhunut, että haluaisin tähän sormusyhdistelmään vielä yhden rivitimanttisormuksen vaikka ensimmäisestä lapsesta ja mies on tästä kyllä hyvin tietoinen :p Olishan se hieno muisto, mutta toisaalta rahaa menee muutenkin paljon vauvajuttuihin, niin en kyllä pety jos mitään en saa :)

Täällä nukkuminen alkaa olemaan jo tuskaa. Iltasin närästää ja yöllisen pikku ruokailun jälkeen närästys alkaa aina uudestaan. Kyljellään nukkuminen taas alkaa sattuman mulla lonkkiin :( Plus tietty 3-5 kertaa yössä täytyy käydä veskissä. Olis ihana nukkua ees yks yö putkeen ilman heräilyjä.

Mutta onneksi ei oo enää ku 7 viikkoa laskettuunaikaan :heart:

Noola ja Pikku-H 32+5
 
Allergisille isot tsempit ja jaksuja! Toivottavasti nämä sateet hiukan veisivät pölyjä pois.

Tyttönen87: Tätäkin kautta vielä hirmuiset onnittelut :heart:

Tanjasii: Kiitos rintapumppuvinkistä! Ei kyllä olisi pieneen mieleenikään tuommoinen asia tullut! Olen jo saanut sähkökäyttöisen rintapumpun, ja tarkoitus olisi sitä kyllä testailla, ja toivottavasti maitoa tulee sen verran, että tarvettakin olisi.

(.) Meille tuli edellispäivänä perheenlisäystä, kun norjalainen metsäkissatyttöni Mimo synnytti neljä suloista pienokaista! :heart:



Kissavauvojen kanssa täytyy alkupäivät olla suurimmaksi osaksi kotosalla, joten ajattelinkin tänään jatkaa silitysoperaatiota. Takaiskuna pesukoneemme meni rikki! Mutta onneksi keskiviikkona tulee jo korjaaja, ja pääsen pesemään 62-kokoisetkin vaatteet. Ihan kuin niillä kiire olisi.. ;) Tosiaan nyt vielä silitän pikkuvaatteet, koska niistä tulee niin ihanan pehmeitä. Luultavasti en kuitenkaan sitten vauvan syntymän jälkeen, saattaa olla että sille ajalle on muutakin käyttöä. :)

Tänään tehdään autokaupat ja huomenna mennäänki hakemaan vaunut + muuta pikkutavaraa vauvalle, joita ostelin vaunujen ostosta saamallani 100 e lahjakortilla. Alkaakin kaikki olla aika hyvin reilassa. ;)

Kestovaippailua olen viime päivät oikein urakalla tutkinut. Aika paljon vaippoja alkaa jo olla, lähinnä ihan pikkuvauva-ajalle imsevimsejä ja kuoria/villahousuja ja hiukan isompia taskuvaippoja. Taskujen imuja olenkin nyt ihmetellyt, ja meinasin itse alkaa surrutella, kunhan pikkuveljen tyttöystävältä ostamani ompelukone kotiutuu (Hän on ollut aiemmin vaatetusalalla, joten kone aika tasokas! \o/). Samoin villaimuja voisi alkaa neuloa, ihania täysvillalankoja löytyykin kotoa jo valmiiksi.

Pesänrakennusvietti siis täällä suunnassa aikamoista. :D


-A & Pikku-A 30+4
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella_36
Myös täällä kiukkuisuutta ja lyhytpinnaisuutta havaittavissa. Tää mielentila, omat säryt ja 2v uhmakiukut ei ole oikein hyvä yhdistelmä =( =( Hermot menee liiankin äkkiä, ja jälkikäteen sitten harmittaa ja mietityttää, että olinko liian ankara toiselle...

Neuvolassa kävin keskiviikkona, eipä ihmeitä. Painoa on tullut nyt alusta 12 kg, menee ihan samoissa kuin esikoisen kanssa. 5 kiloa siis vielä odotettavissa =) Sf-mitta tosin on muutaman sentin lyhyempi kuin esikoisesta näillä mitoilla, mutta epäilläänkin, että vauva on edelleenkin jotenkin vinksinvonksin. Vino raivotarjonta oli nyt viimeisin tuomio. Mulla on ylimääräinen käynti sairaalalla 13.6., ehkä tuo sitten selviää. Perätilavauvaa en ala kyllä synnyttämään, esikoinenkin oli melkein 4 kg ja lisäksi kun tuo verenohennuslääkitys tosissaan lisää sitä verenvuotoa....

Tänäänhän poksuu
Ullis ja Juniori 33+0
 
Mua ottaa kaaliin miehen vanhemmat. Siis mukavia ihmisiä ovat ja paljon heidän kanssa esim. viime kesänä mökillä oltiin kun mies oli isänsä kaverina terassin ja veskin rakennus urakoissa. Miehen vanhemmat on n. 10v vanhempia kuin mun vanhemmat ja sen huomaa.. Anoppi puhuu koko ajan,vaikkei ois mitään asiaa ja sillä on tapana puhua asiasta jotenkin mainitsematta asian pointtia,siis sitä mihin se liittyy. Selostaa vaan mitä kukakin on mieltä asiasta tai mitä kukakin on sanonut jne. Siis asian aihe ei tule esille ennen kuin kysyy että mistä puhut.Selostusta tulee taukoamatta.
Sit toinen on ruokailu. Vaikka oltas kotosalla syöty just ja sit sinne kahvittelemaan mennään,niin heti lautaset pöytään ja "syökee,syökee.." kuuluu molempien suusta. Mä en tarvi ruokaa yhtään enempää kuin jaksan syödä. Anoppikin sanoi että "syöhän nyt niin pikkukaveri ehtii kasvaa sektio päivään ihan normaalin kokoseks.." Just. Se ottaa kyllä sen minkä tarvii vaikkein söiskään koko ajan..
Miehen isä taas kiroilee koko ajan ja tähän asti olen pystyny sen suodattamaan,mutta nyt jotenkin särähtää kauheesti korvaan kun joka kolmas sana on vittu,perkele,saatana...tai hieman nätimmin "saameri,perskatti,helekatti.."
Siis ihan normaali asia vaikka "pitää käydä tekemässä lotto,jos saatana vaikka jotain voittas,saameri" tai "kylläpä meni pitkäveto meni vituiks,perseperkele" Mä en jaksa kuunnella tota yhtään!! :mad:
Ja nyt ois pitäny sinne mökille lähtee. Sanoin eilen miehelle että menis yksin,mä en halua lähtee kun mökkitie on ihan järkyttävän kuoppainen jne. tuntuu mahassa ihan kauheelle! Ja toisekseen jos jotain alkas masussa tapahtua,ei siellä ois ketään ajokuntosta jos lähtö tulis.
Appiukko kittaa olutta koko ajan ja lopuks illasta tempaisee jonkun kossupullon,humaltuakseen lopullisesti.
Mieskin isänsä seurana joitakin ottaa ja anoppikin pari,muttei sillä ole korttia jos pitäs lähtee. Itse saisin suppareineni ajella KYS:iin..:headwall:

Mua ottaa aivoon tuo kaljankin kanssa läträily,ärsyttää kattoo kun koffin tölkki huulilla on koko ajan joku,ihan sama minne kattos. Ja aamullakin heti aamupuuron jälkeen appiukko tuumaa "taidanpa ottaa kaljan,perkele, kun ei tässä vielä taideta olla lähdössä mihinkään,perskatti.." Justjust.HETI AAMUSTA KUN VIIMESEKS ILLALLA SITÄ KATTO!!!
Mies ei ymmärrä mun pointtia,hittookos siinä että noituu kuin turkkilainen kaljatölkki kourassa kun itse on kasvanu siinä porukassa.
Mulla huonoja kokemuksia humalaisista ihmisistä,isäni otti kovasti viinaa kun oltiin pieniä,mut isä oli vasta sen ikäinen silloin kun mä olen nyt ja kolme alle kouluikästä oli ja taksi-ura alussa..mut silti. Porukat riiteli paljon ja muutaman kerran poliisit kävi meillä. Setäni oli iha täyspäiväinen juoppo,kunnes n. 15v sitten tuli uskoon ja on ollu kuivilla siitä asti. Eno oli juoppo-hullu joka hakkasi vaimonsa,nyt ollu juomatta 4v. Ukkini joi myös paljon kun äiti oli nuori. Ukin setä istui aikoinaan taposta linnassa,huh! Semmonen suku...
Exä narsistinen lääkkeiden-viinan-huumausaineiden sekakäyttäjä, väkivaltainen yms. Mutta silti mies ei tajua!
Nyt jotenkin kun itse on tulossa äidiksi,en kaipaa ketään muita äitejä omaani tai anoppia..Jotenkin tulee viimeinen aikuistuminen nyt oman lapsen myötä ja haluan olla nyt oman perheeni kanssa: mies,minä,koira ja vauvan odottelu. Miehellä taitaa vaan olla toisinpäin eli kaikkien muiden ihmisten seura kelpaa,mua kai katellu tarpeeks..:$
Mökillekään ei koskaan päästä kahdestaan,paitsi ehkä nyt tulevalla viikolla.. Mutta en uskalla lähteä sinne jos vaikka alkaa tapahtua. Tästä kotoa kätsempi lähtee ja tänne parempi vaikka lanssi soittaa. Mökille on tästä meiltä n. 12km. eli ei kaukana mutta silti keskellä metsää on..

Pakko oli purkautua kun niin ärsyttää nuo ihmiset. Ja pinnan kiristelyä tainnut olla teillä muillakin eli kuulunee raskauden loppuaikaan?



Tipetsu ja Ykä rv 33+6 Huomenna poksahtelee!!! :)
 
tipetsu voi mä ottasin ennemmin nuo appivanhemmat kuin tän hetkiset...mä en oo missään väleissä miehen äitenkaa,eikä sekään ole lapsiin yhteyksissä mitenkään,en halua nähdä tai kuulla koko ämmästä..vihaan sitä. ja mies tietää sen.
miehen isän kanssa ollaan kyl yhteyksissä,ja hällä on vaimo ja he onkin toistasakkia mukavia,mutta eipä ole nekään kertaakaan kysyneet esim.mun vointia..silloin harvoin kun siellä käydään kylässä.

onneksi mun omat vanhemmat on sit aivan ihanat!!! isän kaa en nyt yhteyksiä pahemmin pidä,mut väleissä ollaan kyl. ja omaa äitee nään lähes päivittäin,onneksi porukat onkin muuttamassa tuohon paljon lähemmäksi ensi kuussa.
huh tulipas selostusta!
Huomenna olisi kuopuksen mun vaavin 4v synttärit:heart: et vilskettä piisaa,ja tnä tuli siskon muksut yökylään jo valmiiksi,hyvä et tulikin kun täällä ainakin sadepäivä!
vauvan liikkeet täällä ainakin on ajoittain hiljaista päivisin,illalla kun istuu sohvalle ja rauhoittuu niin johan alkaa muljehtia vauva. et olisko pikkuhiljaa tila loppumassa???
PTT 32+2
 

Yhteistyössä