Heinäkuun Hellemasut 2012 **TOUKOKUUSSA**

Hyvää äitienpäivää! Laskeskelin aamulla, että tämä on mulla jo 4. äitienpäivä mitä omalta osalta jollain lailla vietetään. v2009 odotin esikoista ihan alkuviikoilla näihin aikoihin ja nyt sitten on jo 3. vuosi kun poika on olemassa =)

Ihana aurinkoinen aamu, olin pyytänyt että lähdetään koko porukka leikkipuistoon, mutta mies ottikin pojan mukaansa ja lähti kaverilleen kyläilemään. Täällä sitä nyt nautitaan omasta rauhasta, kelpaa mun olla näinkin =) Oma äiti ja anoppi tulevat päivällä kahville ja loppupäivä kuluukin sitten jääkiekon parissa.

Muuten (.) voi ihan hyvin. Pissalla saa rampata ja välillä vauvan kääntyilyt sattuu kovastikin. Mutta vielä pystyn nukkumaan ihan ok ja oikeastaan olo on parempi kuin kuukausi sitten.

Ullis ja Juniori 32+2
 
Hyvää äitienpäivää hellemasut!!

Minä sain tänään istua valmiiseen aamupalapöytään, oli puurosta lähtien vaikka mitä. :heart:

MB: Meillä noita valmennuksia täällä Mikkelissä on kolme kertaa, kulkee nimellä perhevalmennus. Mitään synnytykseen liittyviä hengitysharjoituksia tai muita ei tehdä, ensimmäisellä kerralla käytiin läpi synnytyksen kulku, mistä tietää että synnytys on lähellä ym. synnytykseen liittyvää, ensi kerralla on sitten vauva-arjesta ja imetyksestä ja viimeisellä kerralla mennään tutustumaan synnärille jossa kätilö kertoo epiduraaleista ym. mömmöistä. :)
Niin ja hienoa ettei nyt ole ainankaan verta tullut, toivotaan ettei tulekaan!

Täällä olis tänään vielä ohjelmassa anoppilassa vierailu. Eilen käytiin jo minun vanhempien luona. Sitten varmaan loppupäivä meneekin remontoidessa. Omaan oloon ei mitään ihmeellistä, sitä samaa. Mylläystä, liitoskipuja jne.

Omena ja Pikku N 29+4
 
ruokapäiväkirjasta no pakko oli nyt alottaa tnä se,koska siinä pitää yksi päivä olla vkl. ja ei ois auttanut vaikka olisin ens vkl pitänyt,koska kuopuksella la sillon synttärit:heart: tulee joka tapauksessa herkuteltua...:ashamed:

me ollaan lähdössä siskon perheen luo kahville,sinne tulee porukatkin ja äite saa lahjan.

Aamulla tuli syötyä ihan frödinge prinsessa kakkua yksi pala,ja oli pakko käydä kävelemässä sen jälk.ulkona,jotta sokeriarvot ei ois ihan nousseet..vaan eipä nousseet,oli vain 4.6 sit ku mittasin.
Täytyy siskon luonakin vähän kävellä ja sit mitata,koska siellä tulee mässättyä.
Et kyl vaan tuolla liikunnalla,ihan jo kävelyllä on asiaa!

Nyt piirakan tekoon,ja nautitaan päivästä!!! PTT 31+4
 
Hyvää Äitienpäivää mammoille ja tuleville mammoille myös :)

Täälä työtkin alkaneet maistua taasen :) issiaskivut ovat nyt olleet taasempana kun olen saanut olla jalkeilla ja tössytellä (lue juosta) omaan tahtiin.
Jäljellä olis 9 työpäivää ja sitten alkaa lomalomaloma <3

Imetysliivit yöllä juu välillä pidän mutta sitten pidän mysö sellasia toppeja joissa pysyy liivinsuojat paikallaan ...toi harsovuoraus kuulostaa hyvälle. sitä testaan kyllä minäkin :)

Synnytysvalmennus oli silloin esikon aikaan ja ne oli ihan joutavia ainakin meillä... kumpainenkin meinattiin nukahtaa sinne :O

toka sokerirasitus läpäisty puhtain paperein :) Olin ihan sikavarma että nyt pomppas kun juodessa tuli jo niin etova olo mutta ei...kaikki kunnossa :)

Painonnousu nyt oon saanu painoni lähtöpainoon :) eli +-0 vieläkin on :) vaikka muodoltani jo melko muhkea ;D

nyt ruuanlaittoon :p

onona ja nelonen 29+5
 
Hyvää äitienpäivää!

Mulla oli aamiainen laitettuna, onneksi pöytään kun sänkyyn kannettuna se on niin epäkäytännöllistä.
Koivut kukkii ja mä tuskistun. Sitten tuskistuin siitä kun appikokelas sanoi "ootko varma että odotat vaan yhtä?" :kieh: loukkaannuin :(

SiinaS 31+5
 
JenniAa, kyllä on varmaan hymyjä sinulle irronnut kun massun kanssa kehässä olet juossut. IHANA!

Oikein hyvää äitienpäivää tuleville ja jo oleville äideille! :heart: Minä sain valmiin aamupalan, pojan leipomia keksejä, kauniin kortin ja tapetit seinälle. Siinä lahjaa jos missä! Taas itku kurkussa täällä hymähten miten ihanat miehet mun perheessä on ja vielä yksi lisää tulossa.

Pian pääsen minäkin laittamaan vauvan vaatteita, alkaa olla listoja vaille makkari valmis, sitten pitäs vaan hien ja hellyyden kanssa kasata Ikean malm-lipastot vauvan kamoja varten.. Just tässä miehen kanssa mietittiin, että mitähän meillä onkaan valmiina ja mitä ei.

Vauva kyllä syntyy ihan keskelle remonttielämää, mutta eipä sille minkään mahda, tää vaihe elämää kestää vielä muutaman vuoden. Vielä olisi puolikasyläkerta pintaremontoitavana, ennen vauvan tuloa. Voi kuulosta pienelle, mutta ei ihan sitä ole. Noh pikkuhiljaa :)

Perhevalmennus oli myös meillä, kun esikoista odotettiin, Kys.iin olisi saanut myös mennä tutustumaan, mutta en kokenut tarpeelliseksi, nykyään taitaa olla Kys.illä vaan tuo TUTUKS-netti versio tutustumisesta.

Huh huh, muutama kuukausi ja meillä on toinen poika :heart:
 
Kyllähän sitä näyttelyssä taitaa kaikki vauvamasun kanssa juoksevat saada joko sääliviä tai hyväntahtoisia hymyjä osakseen :D Mulla ei kuitenkaan ollut edes isoin vauvamaha jonka kanssa juostiin kehässä :LOL:
 
JenniAa: Pakko kirjoittaa, kun mäkin juoksen noissa kehissä vielä koirien kanssa, niin viime vkonloppuna mua kyllä huvitti jo, kun tuomari yksilö arvosteli koiraani ja pyysi sitten liikkeelle, niin ilmaisi asian kauniisti: "Menisitkö vielä edestakaisin, jos se vain sinulle itsellesi sopii ja jaksat vielä" :D. Ja siis juu, toki mä menin ;). Se varmaan sääli mun pallokala olemusta, heh.
 
JenniAa, mites teillä meni näyttelyssä? :) Mua NIIN harmittaa etten pääse nyt omien koirien kanssa mihinkään, nuorimmainen on nyt kasvattajalla muutaman viikon ni käyvät Itävallassa MV-näyttelyssä ja Joensuussa. Ens sunnuntaina nuo kaks vanhinta menee sit tohon ihan meidän lähelle ryhmänäyttelyyn, mun kaveri pesee, harjaa ja vie pojat kehään. Onneksi siis on auttavia käsiä :D

Eilinen päivä meni koirapuuhissa, meidän "väärän rotuisella" kävi naisvieras ja pariin kertaan astuteltiin. Nyt pitäs reilu 4vk odotella että se neitokainen menee ultraan, sormet ja varpaat on pystyssä et tulis koiravauvoja :D Ja viikon päästä tulee tolle toiselle urokselle kans naisvieras. Joten loppukesä menee sit toivon mukaan pentuhommissa :heart:

Mutta asiaan... :D

Täällä ollaan edelleen yhdessä koossa ja kaikki on hyvin, harkka suppareita on jonkun verran tullu. Kipeitä ne ei oo ollu mut epämukavia, vähän huono olo tulee välillä. Viikon päästä on viimenen istukka kontrolli ja luultavasti sit 3vk päästä se sektio, APUA meillä on ihan kohta vauva kotona :D

MB, tuo verinen vuoto osaa kyllä säikäyttää ihan kunnolla. Onko sulle puhuttu mitään et onnistuuko synnytys alakautta sen istukan takia vai joudutko sektioon? Yritähän ottaa rauhallisesti ettei tulis enää lisää vuotoja :)

Tänään kasattiin pinnasänky, vielä en sentäs lakanoita siihen laittanut :) Pitää käydä ostamassa vielä petauspatja ja kosteussuoja tuohon sänkyyn.

Laitetaas vielä loppuun pari kuvaa...
Pullan yksiö, 33+0

Ja Pullan menopeli, Audi Mini Quattro, eihän audimiehen lapsi muulla voi ajaa :LOL: Tosin voi mennä vähän aikaa ennenku Pulla pääsee tuon rattiin ;)
 
mun ns.äitienpäivä on ollut yhtä kärsimystä toivottavasti muilla oli kivempi..aamulla heräsin ihan ok fiiliksil mut se on se yks poikkipuolinen sana joka riittää raskaana olevalle naiselle ja se oli tällä kertaa se et mä kuulemma metelöin kun avasin yhden laatikon ja kuulemma anoppi herää.no hillitön itkupotkuraivari siitä ja itkemisestä sit hirvee migreeni :( mies kävi pari kertaa kysymäs kakulle johon en taipunut vaan puolikas panadol nassuun ja unta muutama tunti.kun heräsin pää oli kipeä ja huono olo(sokerit ja verenpäineet ok onneks) ja MUT OLI HYLJÄTTY!!kahvi oli jätetty sentää päälle ja ilmeisesti oli ollu pannussa useamman tunnin kun sitä ei pystynyt enää juomaan.. muut oli lähteny avoautoilemaan ja mulle oli jätetty koira joka vinku kuselle..nice.muut kun tuli takas ni sanoin et seurataan hetki mut voi olla et lähden tästä ensiapuun jos pahenee.onneks ei pahentunu.anoppi kyl kielsi ottamasta enempää panadoleja(se kun on sairaanhoitaja)mut otin sit puolikkaan salaa. päivä menny nukkuessa ja lepäillessä.sain mä mieheltä äitienpäivälahjankin..se oli ostanu mulle autoon hätävasara/turvavyöleikkurin :LOL: mun oma äiti arveli et migreeni johtuis siitä kun alun perin vieraita piti tulla vaan 2 mut sit tuliki 5 ja mulle iski stressi ruokien kans ja kaikesta säätämisestä..oikeassa tais olla.
 
hiphei, viikko 30 :wave: Ihan käsittämätöntä että se on nyt sit 8-12 viikkoa ja meille tulee pieni tuhiseva nyytti kotio <3 <3 <3 Vielä 12 työpäivää ja sit on pari viikkoa lomaa + 4 työpäivää ja vihdoin mammaloma :) Vähiin käy!

Käytiin eilen tontilla vähän talonpaikkaa mittailemassa ja metsässä tuli rämmittyä kolmatta tuntia. Siinä vaiheessa hyppelin ihan keveästi risukossa mutta yö oli yhtä tuskaa.. lihaksia kolotti ja liitoskivut teki eetvarttia! että pitikin! :headwall:

Minä kieltäydyin viettämästä vielä äitienpäivää, jotenkin aattelin että tuo huonoa karmaa näin etukäteen sitä juhlia :S
 
Viimeksi muokattu:
Kamala olo, heräsin huonoon oloon, vatsa "sekaisin" ja röyhtäyttää, mietin että olinko nukkunut selällään, mutta kyljellään heräsin. Nyt sitten kovottelee mahaa 15min välein aikatiukasti. Ugh, kamala olo!

Juuli-Luuli, se on jännä kun olo on kuin keijukaisella, ja sitten se kohta kostautuu.. Nimimerkillä. teen tuon vähän liiankin usein itselleni x)
 
Tänne ei mitään uutta. Viikonloppu meni mökkeillen, ja eilinen äitienpäivä ei kyl oikeen eronnu muista päivistä mitenkään:) Vaikka olikin erilainen äitienpäivä sitten vuosiin, ei lähdetty kyläilemään mihinkään kun tultiin mökiltä pois, oltiin vaan kotosalla iltapäivä.

Perjantaina neuvolaan, torstaina pitäis mennä uutta kotia tapiseeraamaan (saa kyllä isäntä hoitaa sen homman).

Maijamehi ja katkarapu rv 31+4
 
Tänään 34 POKS!

Niin ne viikot kuluu!!

MB: Hui kamala! Toivottavasti pieni pysyy masussa vielä pitkään!

Koiraharrastuksista: Juuri viikko sitten kävin juoksemassa kahden koiran kanssa näyttelyissä ja viimeiset näyttelyt, jonne olen koirani olen ilmoittanut on 10.6. ja laskettu aika on 25.6 :D Saa nähdä, miten mun käy! Lauantai sujui tokokoulutuksessa ja eilen olin agilitykisoissa talkoissa töissä 8tuntia... SM-agilitykisat on Jyväskylässä 15.-17.6. eli viikkoa ennen laskettua aikaa, ja olen luvannut tehdä sämpylöitä tapahtumaan, jos en ole jakaantunut :D Eli täällä ei maha hirveästi hidasta, mutta ei ole kyllä supistellutkaan, eikä ilmoitellut itsestään. :)

Se selkähän nyt vähän moittii pitkistä seisomisista ja istumisista, mutta nyt olen huomannut, että saunassa käynti rentouttaa lihakset, eikä tarvi niistäkään kärsiä sen jälkeen :)

Perhevalmennus ja synnytysvalmennus: Perhevalmennukseen ei sitten loppujen lopuksi menty, kun koulutin samaisena päivänä agia viime viikkoon asti, niin ne meni päällekäin... toisaalta koen, että saan sisaruksieni "valmennuksista" enemmän kuin noista.. Synnytysvalmennukseen on tarkoitus mennä lauantaina. Keski-Suomessa synnytysvalmennus kestää yhden ainoan päivän ja hurjat 2 tuntia!! :O Naapurimme ovat saamassa lapsen myös kesäkuussa, niin kertoi tämän meidän synnytysvalmennuksen olevan diaesitys, missä on jotain vanhoja dioja, kun Keski-Suomen Keskussairaalaan avataan tämä uusi modulisairaala, niin diat eivät edes olleet ajankohtaisia... Vähän sapettaa, mutta haluan tämän ensimmäisen kanssa mennä paikalle kuuntelemaan! :)

Äitiysloma alkaa virallisesti lauantaina eli tj 4 kokonaista päivää!!! Vau!!

Jebbis ja mini 34 + 0
 
  • Tykkää
Reactions: Omena85 ja Maanu
Koiraharrastuksista pitää minunkin mainita, että olen suunnitellut juoksevani agistartteja vielä kesäkuun alussa :whistle:. Saas nähdä :D Ohjattuja treenejä meinasin kyllä jatkaa ihan tappiin asti. Ja näytelmiä olis vielä ennen laskettua 3kpl, viimeinen 9.6. No ne ei kyllä tuota ongelmia, kun on vielä pienehkö koira.

Tässä olis yks video, jos jotakuta kiinnostaa katsoa miten möhömahan kanssa juostaan, video on viikko sitten taltioitu .. Ei se kyllä kovin kaunista katseltavaa ole, mutta onneks ei jaeta tyylipisteitä ohjaajan juoksemisesta =)

saara_lägi_070512.wmv - YouTube

Maanu ja Kepu 32+5
 
Jeheeh,täällä eka virallinen äippälomapäivä tänään :) Olin siis eka viikon talvilomalla,sit 4 vkoa kesälomalla ja nyt sit äippis,wuhuuh! En saanu sillon aikoinaan siirrettyä lomia niin että äippäloma jatkuis niiden perään niillä päivillä jotka kelan laskuri antoi. Piti sit aloittaa varhennettuna äitiysloma,en tod. ois halunnu mennä viikoks töihin tässä välissä kun rankka työ ja tukala olo välillä pelkästään sohvalla köllöttäessä.
Äippis ois oikeesti alkanu 25.5. eli ei nyt niin kamalan varhennettuna kuitenkaan.


Pakko nostaa hattua teille,jotka jaksatte koirien kanssa touhuta. Mullakin welsh corgi pembroke joka melkosen virkee tapaus vaikka onkin jo 9v. Mä en jaksa sen kanssa ees lenkkiä kävellä :( Alkaa masua vihloa ja tuntuu että happi loppuu jos pitkiä matkoja kävelee. Ei puhettakaan mistää juoksemisesta sen kanssa agilityssä tai lenkkipolulla,huih!
Tuossa se pihamaalla viihtyy hyvin ja toki sen kanssa tuossa lähistöllä käyn kävelemässä. Mies ei osallistu sen hoitoon,koska koira ei ole hänen..Se johtuu siis siitä että exän kanssa aikoinaan olin kun koira meille tuli ja meillä on ns. yhteishuoltajuus exän kaa..Ihan syvältä,koira on oikeasti mun,isältä sain synttärilahjaksi aikoinaan mutta exä on hullu narsisti jonka kanssa ei tule kukaan toimeen,niin parempi on tota koiraa vaihdella edes takas niin säästyn kaikelta kamalta : /
Nyt se kylläkin jää sinne mun exälle kuun vaihteessa,en jaksa vauvaa ja koiraa yhtäaikaa ja karvaa irtoo niin p*rkeleesti koko ajan,ois vauvalla silmät ja korvat täynnä muuten niitä.
Meillä tosiaan tämmönen mini-kaksio eikä tilaa liikaa muutenkaan,niin parempi koiran olla muualla eikä jaloissa pyörimässä..Enkä tiedä miten se suhtautus vauvaan kun jo mun ja miehen haliessa ja pusutelessa koira on välissä hyppimässä ja murisemassa. Ei siis mitään vihaista murinaa,vaan semmosta turhautunutta örinää :) Häntä kyllä kovasti heiluu..Lasten kanssa ei oo muutenkaan kamalasti ollu tekemisissä koskaan,vaikka ystävällinen ja kiltti koira onkin muuten,ainoastaan haluaa olla kaikessa mukana ja huomioituna ja keskipisteenä :)


Mutta voihan allergia! :snotty: Heti kun sateenton päivä,niin kyllä aivastuttaa. Nyt raskauden aikana on allergia oireet vahvistuneet. Neuvolalääkäri joskus sanoin että heinixiä vois käyttää,mutta jokapaikassa on kieltoja allergialääkkeistä raskaana.
Okei,eihän mitään lääkkeitä suositella raskaana oleville mutta jotenkin kamala epäluulo vaivaa juurikin allergialääkkeiden kanssa.. :confused:
Nenäsumutteet ei auta mitään,mutta koitan sillä pärjätä niin kauan kuin mahdollista.


Mukavaa viikkoa masuille ja mammoille!


Tipetsu ja Ykä rv 33+2


Ainiin. nipsu83 Koska sulla sektio? Joko tiedät päivän? Samoihin aikoihin taidetaan olla jakautumassa. Täällä siis 15.6. rv 37+6 eli vielä 4 vkoa 4pvää. :)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös yksi allergialääkkeiden kanssa tuskaileva, itte oon tuota Histecia syöny mutta se väsyttää ihan pirusti, niinkuin kaikki setiritsiiniä sisältävät, joten eipä se auta... Itte oon lääkkeen napannu ns. hätätapauksissa ja kovasti odotan että tuo samperin koivu lakkaa pölyttämästä.

Äitienpäivästä täytyy sen verran avautua kun aamusta meni itselläkin hermo kyllä ihan totaalisesti. Mies oli exänsä kanssa sopinut että tuo lapset meille n. klo 14 kun ollaan menossa käymään miehen äidin luona. Noh, exä pamahti meidän ovelle klo 10 jälkeen, me oltiin vielä nukkumassa! Ei mua se haitannut että lapset tuli jo aikasemmin mutta mikä ihme siinä on ettei ihmiset voi soittaa ja ilmoittaa että hei, meille tuli muutoksia, tullaan aikasemmin. Minäkin kun nukun ilman rihman kiertämää niin kyllä tuli tähänkin mammaan vauhtia että ehtii vetää jotain päälle. :D Ei sillä, miehen exällä ei ole yhtään hajua siitä että joskus voisi ajatella myös muita kuin itseä, sen aikataulut ei koskaan pidä paikkaansa, joko ollaan pirusti etuajassa tai sitten pirusti myöhässä. Miä miehellekin päivittelin et mitäs jos ei oltais oltukaan aamusta kotona vaan vaikka jossain menossa kun lasten piti tosiaan tulla vasta iltapäivällä? Nojooh.. se siitä avautumisesta. Muuten äitienpäivä meni tosi hyvin. :)

Eilen tuli kasattua Ikeasta ostettu hoitopöytä/lipasto, melkein kokonaan itse. :D Vähän piti mieheltä apuja kysyä välillä kun ei omat voimat ja taidot aina ihan riittäneet. Remonttikin alkaa olla loppu suoralla, enää ikkuna ja ovilistat ja sitten pääsee siivoamaan ja laittamaan vauvan huonetta. :heart: Hitaasti se remppa etenee kun koko ajan on jotain kyläilyjä ja mies viikolla viiteen asti töissä mutta kyllä se siitä!

Ei muuta kun oikein mukavaa alkanutta viikkoa hellemasuille!!

Omena ja Pikku N 29+5
 
Tipetsu: Mullakin on siis sama ongelma, että aivastuttaa ihan pirusti. Meinasin tulla tänne juuri kyselemään uskaltaako jotain mömmöä tuohon ottaa. En tiedä onko tämä raskaus nyt vienyt loputkin vastustuskyvystä. Pistää niin harmittaan ja väsyttään kun nokka vuotaa, silmät kutiaa ja saa aivastella niin paljon, että on lantionpohjalihaksilla töitä :). Mulla olis tuossa pöydän reunalla Duactia ja Flixonasea, mutta en ole uskaltanut laittaa kun niissä suositellaan lääkäriltä kysymistä. Prkl.

SiinaS 31+6
 
Duactia ei saa käyttää. Sen vuoksi mulla on sellainen kun Aerius kun oon niin moniallerginen ja astmanen ja atooppinen, eikä tuo setiritsiini riitä tehollaan. Täällä käytössä Nasonex, Flixotide ja Ventoline noiden Aeriusten kaverina. Silti tuntuu tukkoiselta olo jos ei sada:(
Me ollaan täällä mun vanhemmilla ja täällä on käppänä Siiri:) Mä olen hänen kanssa tehnyt kävelylenkkejä pitkin kyliä:) Hatunnostot teille jotka juoksevat vielä koiran kanssa. Kyl mäkin ehkä jotain matkaa juoksisin jos suoraan sais vaan mennä;) Suunnanmuutokset vauhdissa ei kyllä onnistu:D
Täällä oon aivan poikki vaikka mitään ihmeitä en oo tehnyt. Tekis mieli vaan nukkua. Kai toi phv ja oksentelu taas vie mehut:( Oon nyt yrittänyt syödä vaan vieläkin vähemmän kerralla ja useammin. Silti aamupala taas lensi. En tiiä voiko tota alkuraskaudessa määrättyä pahoinvointilääkettä käyttää. Vatsa on sit muuten kovalla, eilen koitin pientä lakumäärää josko se auttais:) Siis puoli Natural lakupatukkaa nautin;) Ettei sitten nosta verenpainetta.
Mutta nyt pyykkihommiin.

Kati ja Den Lille Prinsen 32+5
 
33+0 POKSIS!!!!!:D ootteko allergiset kokeillu ihan sumutteita nenän tukkosuuteen? mä en oo millekään allerginen mut kyllä vaan pistää noi pölyt aivastuttamaan.. ja kunnolla ku aivastelee ni sit on lirahdus lähellä:D mulle yks kaveri suositteli seesaminsiemenöljysuihketta(??) nenään.nozoil tais olla nimi. tuntuu et kostuttaa niitä limakalvoja ja mulla ainakin vähensi aivastelua.mulla on sellanen versio siitä missä on mentholiakin vähän.
kävin tänään poksuviikon kunniaks kirppareilla ja löysinkin 7 eurolla muutaman bodyn ja housuja taas ja syksyksi ihanan vaaleanpunasen vakosamettihaalarin. mies lähti jääkiekkopeliin(mulllakin oli lippu peliin mutta se meni sitten anopille..räyh!!) ja menee sieltä porukoilleen niin lupasin että ajelen tänään 130km sinne ja vietän illan omilla porukoillani ja tullaan sitten huomenna yhdessä kotiin niin ei tartte busseilla ajella..onhan se vähän kurjaa ajella noin pitkää matkaa kun selkä ei oikein tykkää mutta jos stoppaa välillä ja jalottelee niin eiköhän se siitä.
 

Yhteistyössä