Huomenta mammeliinit!
Tänne ei mitään uutta. Paitsi että mies pääsi töihin! Joutikin jo,oli työttömänä 7kk:tta. Miehellä on kyllä ihme mäihä,se firma minne meni nyt,niin sieltä soitettiin ma iltana,että tuletko aamullaa töihin! Ei edes tarvinnu hänen hakee sinne,hakivat hänet sohvalta!
No ei,työkkäristä olivat saaneet miehen tiedot. Tosi ihana juttu tämä,hieman helpottaa pelkoja rahallisesti selviytymisestä.
Heti innostuttiin katselemaan asuntoja,meillä siis 47m2 kaksio ja tänne tukehtuu kyllä aika pian vauvan synnyttyä..
Kaikki kelan paprut on täytelty ja raskaustodistus on matkalla palkanlaskentaan ja sieltä kelalle.
Mun pomo on ihan älytön. Se tivaa multa äitiysloman alku ja loppumis päivämäärää,mistä pirusta mä sitä tiedän koska meen takas! Äippälomahan kestää 105pv ja sitten vanhempain vapaa 158pvää.
Mä ilmotin pomolle kelan laskurin perusteella ne päivät johon saakka saan eka äippärahaa ja sit vielä tuo vanhempainrahua eli 158pvä,eli 14.5.2012-23.3.2013.
Mutta ei kelvannut kun halus tietää tarkan pvän tuon äippäloman osalta. Mä sanoin etten tiedä muita päiviä kun kelan laskureiden mukaan lasketun.
Palkanlaskennasta olivat pomolle sanoneet että mulle tulee kelalta ns. vahvistetut päivämäärät...? Eli siis päätös noista päivärahamaksuista,eikö?
Pomo ei ole koskaan aiemmin järkkäillyt äippälomia ja ihan hukassa tuntuu olevan,multa apua kyselee. Mulla ei ole sen kummemin kokemusta äitiyslomista kuin pomolla niiden järkkäilyistä.. Jauhaa vaan että tarvii tietää ne tarkat päivämäärät uuden määräaikasen palkkaamista varten..Miksei se voi tehdä vaikka vuoden loppuun tai tammikuun loppuun sopparia ja sithän se jo tietää mun päivämäärät..Sen pitää kaikesta tehä niiiiiiin vaikeeta aina,aaargh!
Mutta eipä ole kun 24pvää enää töitä,jeheeeh!!!!
Hankinnoista Vauvelin vaatteita ostetiin kaveri-porukalta,samoin leikkimattoo,sitteri,pehmee koppa vaunuihin,tuttipulloja on jne. Pinnis on mummoni luona vielä. Vaunut vaan puuttuu ja nämä hömpät,eli mobilet jne. kamppeet.
Meilläkään mies ei ole kovin innostunut näistä hankinnoista vielä tässä vaiheessa,ehditään kuulemma vielä..
Naistenpäivä oli meillä kuin mikä tahansa päivä. En saanut kukkia,suukkoja,haleja tms. Ostin keskiviikkona esikon ikkunalle..
Harmittaa nyt kun mies pääsi töihin,niin neuvolat käyn yksin jatkossa ja se kontrolliultra istukan takia on vkolla 15,niin sinnekin kai mentävä yksin. Tuo ultra on 13:20 ja miehellä ois töitä 15:30 asti..: /
Tipetsu ja Ykä rv 23+6