Heinäkuun hellemasut 2012 - MAALISKUU

Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille!:hug:

Meillä pitää vielä jännittää viikon verran. Ihmeellisen myöhään täällä rakenneultra (rv22+0) Tuntuu että mummot täällä haaveilee tyttövauvasta. Mulla taas on poikaolo;) Meidän lapset ovat siis ainoita lapsenlapsia kummallekkin puolelle, joten kiinnostus on suurta.

Pieni on vihdoinkin alkanut liikkumaan! Olin jo melko huolestunut, kun uudelleen synnyttäjät yleensä tuntevat liikkeet aikaisemmin. Kaksi viikkoa sitten tuntui eka potku ja nyt pikkuinen liikkuu jo päivittäin.

Olo on aika junan alle jäänyt. Mun raskaudessa alkoi nyt se vaihe, että insuliinin tarve nousee jatkuvasti ja sen mukana on vaikea pysyä. Sokereiden heittely väsyttää fyysisesti. En ole oksentanut melkein viikkoon, joten sen suhteen edistystä:)

Meillä alkaa homeremontti huhtikuussa ja joudumme ennen vauvan syntymää muuttamaan ensin väliaikaiseen asuntoon ja sitten takaisin tähän, kunhan remontti valmistuu.

Naistenpäivänä sain mieheltä kimpun ruusuja ja pullon kokista, mitä näin raskaana olen himoinnut:)

Käytiin esikoisen kanssa kylpylässä uimassa ja jostain syystä uiminen ei tahtonut itsellä onnistua, kun mahaa alkoi heti supistelemaan kun yritti. Esikoisen odotuksen aikana tykkäsin uida, eikä tuntunut missään.
 
Hankinnoista meillä mies ei oo oikeastaan kiinnostunut noista hankinnoista. Silloin joskus sain sen raahattua vaunuja ja turvakaukaloja katselemaan, mutta itse sain päättää. On vain tyytyväinen kun mä hankin kaikkea käytettynä ja yhtä hämmentynyt siitä, miten ihmiset antaa ja lainaa tavaroitaan. Mua ei enää haittaa ettei hällä oo mielipidettä joka asiaan ja ettei puutu joka asiaan ;) Mulla on aika vahva tahto...ja jos mies sais päättää, meilläkään ei varmaan olisi vielä mitään ja sitä mä en kestäis :rolleyes:

Raskausmyrkytys mä ihan oikeasti jännitän että saanko sen. Olin jo ihan varman et nyt on raskausajan diabetes tullut kun oon niin väsynyt. Jep, neuroosit kunniaan :stick: Oon käynyt omatoimisesti mittailemassa verenpaineita ja yhtenä päivänä katsoin myös verensokerit töissä. Mutta jos jotain tulee, sit tulee ja sitten hoidetaan. Voi vain tehdä parhaansa, ettei niin kävis. Ensi vkon keskiviikkona on sokerirasitus, mitenköhän ne vastaukset siitä sitten saa?
Naistenpäivä mä NIIIN AION hakea tänään itselleni kukkia, koska tuo isompi ukko ei niitä mulle tuonut. Oli kyllä ihana, silitteli ja hali ehkä jopa enemmän kun yleensä. Pikku ukkeli kyllä potkiskeli taas paljon, siitä jaksan edelleen olla innoissani ja ihmeissäni:heart: Mies haki mut myös treenien jälkeen salilta.
Nyt on alkanut täällä jalkoja kuumottaa/särkeen iltasin. Auttaiskohan mentolisprii? Vai saakohan sitä ees mistään/käyttää? Ja toinen juttu on, että tissit, erityisesti nännit on ihan hiton arat! Eilen melkein itkin salilla kun kirveli ja sattu niin paljon! Kolme kertaa päivässä eilenkin ne rasvasin ja silti ne hilseilee ja sattuu:( Iskä käski kokeilemaan Tummelia...hämmentävä puhelu iskän kanssa eilen siis...

Mutta kohta taas ulkoilemaan. Mukavaa, aurinkoista päivää!

Kati ja Den Lille Prinsen
 
Huomenta mammeliinit!

Tänne ei mitään uutta. Paitsi että mies pääsi töihin! Joutikin jo,oli työttömänä 7kk:tta. Miehellä on kyllä ihme mäihä,se firma minne meni nyt,niin sieltä soitettiin ma iltana,että tuletko aamullaa töihin! Ei edes tarvinnu hänen hakee sinne,hakivat hänet sohvalta! :D No ei,työkkäristä olivat saaneet miehen tiedot. Tosi ihana juttu tämä,hieman helpottaa pelkoja rahallisesti selviytymisestä.
Heti innostuttiin katselemaan asuntoja,meillä siis 47m2 kaksio ja tänne tukehtuu kyllä aika pian vauvan synnyttyä..


Kaikki kelan paprut on täytelty ja raskaustodistus on matkalla palkanlaskentaan ja sieltä kelalle.
Mun pomo on ihan älytön. Se tivaa multa äitiysloman alku ja loppumis päivämäärää,mistä pirusta mä sitä tiedän koska meen takas! Äippälomahan kestää 105pv ja sitten vanhempain vapaa 158pvää.
Mä ilmotin pomolle kelan laskurin perusteella ne päivät johon saakka saan eka äippärahaa ja sit vielä tuo vanhempainrahua eli 158pvä,eli 14.5.2012-23.3.2013.
Mutta ei kelvannut kun halus tietää tarkan pvän tuon äippäloman osalta. Mä sanoin etten tiedä muita päiviä kun kelan laskureiden mukaan lasketun.
Palkanlaskennasta olivat pomolle sanoneet että mulle tulee kelalta ns. vahvistetut päivämäärät...? Eli siis päätös noista päivärahamaksuista,eikö?
Pomo ei ole koskaan aiemmin järkkäillyt äippälomia ja ihan hukassa tuntuu olevan,multa apua kyselee. Mulla ei ole sen kummemin kokemusta äitiyslomista kuin pomolla niiden järkkäilyistä.. Jauhaa vaan että tarvii tietää ne tarkat päivämäärät uuden määräaikasen palkkaamista varten..Miksei se voi tehdä vaikka vuoden loppuun tai tammikuun loppuun sopparia ja sithän se jo tietää mun päivämäärät..Sen pitää kaikesta tehä niiiiiiin vaikeeta aina,aaargh!


Mutta eipä ole kun 24pvää enää töitä,jeheeeh!!!! :)

Hankinnoista Vauvelin vaatteita ostetiin kaveri-porukalta,samoin leikkimattoo,sitteri,pehmee koppa vaunuihin,tuttipulloja on jne. Pinnis on mummoni luona vielä. Vaunut vaan puuttuu ja nämä hömpät,eli mobilet jne. kamppeet.
Meilläkään mies ei ole kovin innostunut näistä hankinnoista vielä tässä vaiheessa,ehditään kuulemma vielä..

Naistenpäivä oli meillä kuin mikä tahansa päivä. En saanut kukkia,suukkoja,haleja tms. Ostin keskiviikkona esikon ikkunalle..;)


Harmittaa nyt kun mies pääsi töihin,niin neuvolat käyn yksin jatkossa ja se kontrolliultra istukan takia on vkolla 15,niin sinnekin kai mentävä yksin. Tuo ultra on 13:20 ja miehellä ois töitä 15:30 asti..: /



Tipetsu ja Ykä rv 23+6
 
Viimeksi muokattu:
"XX alkaa jo olemaan niin leveä" sain kuulla tänä aamuna työpaikan kahvihuoneessa, joka on ahdas ja jossa kaikki muutkin, ihan ilman raskauttakin, saavat pujotella silloin kun siellä on paljon väkeä. Tähän voisin laittaa sellaisen litania kirosanoja, että ei mitään rajaa. Itse kun tänä aamuna mietin, että maha on vielä mukavan pieni eikä paina eikä ahdista vaan pystyy hyvin olemaan. Edellisen raskauden äitiyshousutkin pyörii vielä päällä.

Kati: minulla isä (76v) osaa kanssa heittää jänniä kommentteja, joskus jään hämmentyneenä miettimään, että enpä olisi tuotakaan uskonut hänen suustaan kuulevan. Mutta ihan oikeasti Tummeli saattaa auttaa, nännejä vartenhan se on kehitetty.

Naistenpäivänä miehet töissä onnittelivat ja illalla puutarhamyymälästä saatiin tyttären kanssa ruusut, kun siellä käytiin ostoksilla. Oma siippa ei muistanut, mistä vähän yllätyin, yleensä on kuitenkin jonkun kasvin tuonut.

Mukavaa viikonloppua!
 
Mä käyn neuvoloissa yksin samoin silti molemmat ultrat oon nyt käynyt yksin. Niin no neuvoloissa kyl pyörii meen tytär mun kanssa yleensä mukana. Esikoisesta kävin neuvolat yksin, kahdessa ultrassa oli esikon isä mukana ja yhdessä ei. Tuosta neidistä oli neidin kummitäti vissiin kaikissa ultrissa mukana. Näillä näkymin meen tulevaan synnytykseen yksin, aiemmissa en oo ollu yksin. Iiks jännittää jo näin etukäteen.

Liitoskivut vaivaavat välillä enemmän ja välillä vähemmän, yritän kuitenkin liikkua vaikka sattuukin. Lisäks välillä meinaa jalka lähteä alta.

Maijamehi ja katkarapu rv 22+1
 
Paljon on taas tullut hyviä rakenneultrakuulumisia. Onnea niistä!

Täällä sokerirasitus nro 2 takana. Hyvin meni. Litku oli tällä kertaa kolan makuista j asammutti janon ihanasti. Edellisellä kerralla oli jotain sitruunan makuista tosi imelän makuista juomaa, joka aiheuttikin sitten huonoa oloa. Tällä kertaa vain vähän väsytti, ei muuta. Ensimmäinen arvo sormesta mitattuna oli 4.4 eli ihan hyvä. Toivottavasti ei verinäytteiden arvot nouse yli rajojen.
Rasituksen jälkeen piti käydä syömässä kiinalaista ja ostamassa donitsikin. Voi tätä herkuttelun määrää..

puppa 24+2
 
Heipä hei hellemasut.

Täällä naistenpäivä onniteltiin mutta en miä kukkia tai muuta saanut. Mies nyt ei tosin koskaan tällaisia muista jos ei jostain kuule erikseen joten olin positiivisesti yllättynyt jo tästä onnittelusta. :)

Tipetsu: Onpas ärsyttävä pomo. Sähän voit olla kotona vaikka kuin pitkään periaatteessa. Tottahan sinne on se joku päivä ilmoitettava milloin äippäloma loppuu ja pitäis palata töihin jos ei sitten jatka muuten kotona mutta ei kait kovin moni tässä vaiheessa varmaksi osaa sanoa milloin töihin palaa. Itse oon kyllä kanssa aika pihalla näiden äitiyslomien ja rahojen ym. kanssa, seuraavassa neuvolassa täytellään ne paprut ja laitellaan eteenpäin. Mulla tosin se tilanne että valmistun koulusta huhtikuun/toukokuun vaihteessa joten ei tartte työnantajien kanssa tapella. Mietityttää kylläkin miten noiden liitonrahojen kanssa että miten niiden kanssa sitten käy jne. mutta kaitpa ne selviää.

Eikös äippäraha lasketa tällä hetkellä vuoden 2010 tulojen mukaan tai viimeisen neljän kuukauden mukaan riippuen miten äiti haluaa??

Täällä eilen touhuiltiin sängyssä ja taas kerran vähän vertahan sieltä tuli. Tää oli nyt jo kolmas kerta. Neuvolatäti on aiemmin sanonut että uskoo vuodon johtuvan limakalvoille tulleesta haavasta, itse en nyt oikein tiedä mitä ajatella. En nyt kuitenkaan taida viitsiä neuvolaan soittaa kun vuotoa ei tullut kuin sen hetken vaan kysyä maanantaina ultrassa ja soittelen neuvolalääkäriä myös maanantaina joten kysynpä sitten samalla vaikka sieltäkin...

Vaavi onneksi potkii kovasti ja myllää mahassa joten eipä hällä taida mikään vialla olla. :)

Hankinnoista: Meillä on kaukalo sekä pinnasänky jo tuotu kotia. Molemmat siis saatu tutuilta. Muutamia vaatteita myös on jo kaapin perälle kertynyt. Pinnasänky vaatii hieman maalaamista, mies lupasi sen tehdä kunhan kelit vielä paranee että voi pihalla sängyn hioa. Lisää vaatteita olisi luvassa useammaltakin taholta, parin viikon päästä olisikin tarkoitus lähteä tädin luokse tarkistamaan varastot ja tuoda mukana kaikki tarpeellinen (ja varmaan tarpeeton) :D

Ja koska siskoni on "ristinyt" masuasukkini Pikku N:ksi niin taidanpa tästä lähtien kutsua vaavia sitten sillä nimellä, on se jotenkin kivempi kuin Napoleon. :p

Omena ja Pikku N 20+2

 
No niin rakenneultra takana :)

Kaikki hyvin, vauveli kasvaa mainiosti. Kaksi ultraajaa oli, harjottelija ja sit ihka aito kätilö :D mahtavia kuvia saatiin ja poikalupaus saatiin. Ei paljo ollu erehtymisen varaa kun pippeli niin komiasti törötti pystyssä :D

Poika huusi kun kotio pääsin että Jes! kun kerroin että poika tulee! hiukka onnellinen toinen! :)

Mummukin soitteli ja kyseli jo ja kehui ostaneensa vauvalle jo jotain vaatetta. :)

kaikki hyvin valtakunnassamme siis! ei kommentoinut sen kummemmin mitään kun kerroin viikonlopusta. tuumasi vain että hyvä että nyt kuitenkin voit hyvin :)

mutta nyt syömään tai mää repeän nälästä :p
 
naistenpäivä kului ihan niinkuin normaalipäivä.

omaan oloon ei muuta kuin liitoskipuja enemmän ja vähemmän,ja tuo vasemman käden puutuminen...siitä soitin neuvolaan aamusta,ja se sanoi et voi johtua kohdunpainostakin: / tuntui et ei paljoo kiinnostanut,kun sanoin et googletin ja sanoin et voi olla ranneoireyhtymäkin...sanoi vaan et omalääkärille kuuluu nuo asiat:O kun neuvola lääkärin ajat menee huhtikuun puolelle..

Eli en nyt tiä pitäskö soittaa sinne omalääkärille aikaa vai mitä....eikai se pahitteexkaan olis?

onona paljon onnea pojasta!

hankinnoista miehen isän luona on hoitopöytä,ja pinnasänky,jonka saa haettua sit myöh. kaukalo pitäs hankkia,ja sit vielä puuttuvaa tavaraa...jotka on kyllä lapulla ylhäällä:D
Huomenna lähden ehkäpä ideaparkkiin shoppailemaan...
 
Äitiyspäiväraha lasketaan tosissaan nyt vuoden 2010 verotuksessa vahvistettujen tulojen perusteella TAI viimeisen neljän (vai kuuden???) kuukauden tulojen perusteella, mikäli tulot ovat nousseet oleellisesti tuosta vuoden 2010 verotuksesta. Kun odotin esikoista niin mielestäni ne laskettiin kyllä viimeisen 6 kk tuloista jos ne olivat väh 20 % suuremmat. Itse haen just tuota edellisten kuukausien perusteella määräytyvää päivärahaa, koska vuoden 2010 olin äitiyslomalla (=pienet tulot) ja nyt tienaan kuitenkin huomattavasti enemmän. Täytyy vaan jättää tuo päivärahan hakeminen ihan viime tippaan, että ehtii kerryttää noita tuloja, mulla kun palkka nousi vasta vuoden vaihteessa. Kelan sähköisessä asiointipalvelussa voi mielestäni laskettaa tuota omaa päivärahaansa, kun kirjautuu nettipankin tunnuksilla sisään.

Täällä kaikki ok ja talviloma edessäpäin. Vatsa on aivan mustelmilla klexanen pistämisestä, onneksi ei ole vielä rantakelit =) Saas nähdä miltä se näyttää muutaman kuukauden kuluttua.

Ullis ja Juniori 23+0 POKS (onko toi nyt totta?!)
 
PTT kiitos :)

Äippäraha llasketaan mun mielestä viimeisen 6kk:den tulojen tai sit 2010 tulojen mukaan... ihanaa kun mulla nyt tulot noussu ni saan lasketuttaa uusilla numeroilla :D

nimi meillä olis ollu pojalle valmiina mutta nyt kävi silleen että kaverin vauva sai saman nimen ja sit miehen serkun poika sai kans saman että pakko kai meidön on keksiä sitte uusi ja parempi nimi. yks kyllä muhii takaraivossa mutta jotenkin se "sotii" vastaan...en tiiä! ;D

nyt mentävä taasen..

onona ja poitsu 20+3
 
Äippärahasta vielä sen verran, että eikö se mene niin, että jos edellinen lapsi on alle 3v, saa automaattisesti saman rahan kuin edellisestä? Muutoin siis vuoden 2010 tietojen mukaan. Meillä esikoinen on alle 3v, mutta ajattelin kuitenkin koittaa hakea viimeisen 6kk tulojen mukaan. En tiedä onko tulot kasvaneet tarpeeksi mutta ainahan voi yrittää.
 
  • Tykkää
Reactions: Mayu
Juu voi olla että lasketaan äippäraha viimeisen 6kk ajalta, jostain jäänyt mieleen 4 mutten mistään tuota tarkistanut kun viestiä kirjoitin. Mullehan fiksuin on tuo 2010 koska silloin olin palkkatyössä, nyt opiskelen ansiosidonnaisella joten aika selkeä valinta minkä mukaan lasketaan. :)

Nimistä: Täällä ei oo pistetty tikkua ristiin asian suhteen. :D Välillä käynyt mielessä muttei vielä ole jaksanut alkaa nimirumbaan. Sitten kun työt loppuu niin on aikaa.

Omena ja Pikku N 20+2
 
:popcorn:

Nyt on ollut jotenkin niin rankka työviikko, että työkamu sanoi "normaalisti käskisin avata lonkeron perjantain kunniaksi, mutta sä saat hakee paljon herkkuja" :D .. Kun sanoin tuon miehelleni ääneen, niin hän sanoi "Voisin oikein hakea sulle niitä!" :) .. taitaa hyvittää eilistä naistenpäivää. :heart:

SiinaS 22+3
 
  • Tykkää
Reactions: Minityyppi
Miten minusta tuntuu, ettei ole enää (tällä hetkellä ainakaan) mitään kirjoitettavaa? Tähän raskauteen on jotenkin tottunut, ihan kaikkea ei joka hetki pelkää (no eilen saatoin miettiä onko pikkuinen hengissä, kun ei muka tarpeeksi liikkunut..), vatsan kasvun vihdoin hyväksyin ja osaan nauttia kropastani, suurimmat ihmissuhdesotkut nyt takana ja kaikki on vaan tätä odottamista. Mutta ihan hyvässä mielessä odottamista. Tekee mieli käpertyä itsensä ympärille ja vain olla, vaalia tätä uutta elämää ja tätä odotusta.
Muilla samanlaisia fiiliksiä?

Minua muuten nyppii yksi asia, ja se on raskaana olevien "paapominen" tai sellainen "et kai sä aio nostaa tuota?", "voidaan kyllä heittää sutkin kotiin ettei tarvii kävellä", "mene varovasti siellä on liukasta" jne. Siis ihan hirvittävän hyväähän kaikki tarkoittavat, mutta en minä hittovie ole mikään invalidi! Kävely tekee ihan hyvää (ainakin tällä lihomistahdilla:ashamed:), osaan varoa liukasta ja pystyn ihan normaalisti työskentelemään ja olemaan ainakin vielä toistaiseksi. Olen muutenkin sellainen ihminen, etten mielelläni tee itsestäni tai tekemisistäni suurta numeroa, koen jotenkin vaikeaksi tilanteet joissa joku huolehtii minusta tai voinnistani. Nyt tuota joutuu kohtaamaan päivittäin, enkä viitsisi pahastikaan sanoa takaisin, mutta haluaisin jotenkin ilmaista, etten kaipaa tuollaista ylimääräistä huomiota.

Typerää kai tuollaisesta on nokkiinsa ottaa, mutta häiritsee vaan jotenkin.

Hyviä vointeja kaikille hellemasuille, meikäläinenkin painelee nyt nukkumaan!:wave:

 
Äippärahoista, mulle varmaan tulee samat äippärahat kuin tuosta pikku neidistäkin ku ikäeroks tulee tuo vajaa 2 vuotta. Olin kyllä välillä töissä mut en tienannu kovinkaan paljoa ja vuonna 2010 mulla oli kans pienemmät tulot kuin tuon neidin äippärahoihin vaikuttavat tulot, joten luulisin että sen rahan saan sitten.

Omaan napaan ei mitään ihmeempää. Mulle ei oikeen kukaan hössötä, mut ehkä se voi myös johtua siitä ettei kovinkaan moni tiedä että odotan.

Maijamehi ja katkarapu rv 22+2
 
täällä kauheaan särkyyn herätty jo 6.30|O siis tuota vasenta kättä särki julmetusti,se särky oli vihlovaakin osittain...ja sormet oli puutuneina,10 min verran ravistelin ja jumppasin,niin helpotti,kunnes taas kun simahdin sänkyyn,ni sormet oli aivan puuduksissa...ja siis vain tuo vasen käsi..oikeassa ei mitn. ja kummallakin kyjelläni nukun,etten usko et johtuu nukkumis asennosta: /

No mulla on ma terkka aika varattuna ja jos saan ajan lääkärille,kun tarpeex valitan,ja sit ma on myös neuvola aika 12.00...epäilen ite sitä rannekanavaoireyhtymää...ainakin oireet vaikuttaa kaikki siihen.... mut olis kai se hyvä ottaa se sydän filmikin:|
Muuten olo on aikas hyvä...vaavi liikkuu,ja potkiskelee..

raskaana olevien paapominen täällä ei muut paapo kuin oma äiti,ainakin varottelee kaikestra mahollisesta,ja liukkaudesta...

tietääkö joku muutes saako raskausaikana ottaa tatuointia? kun mulla olisi aika varattuna toukokuun alulle...ihan pieni kuva vaan,ja jalkaan tulisi
 
POKS POKS RV 25! Vain 15 viikkoa jäljellä..ja tärkeään ultraan 5 viikkoa.Olis se pettymys jos ei sais synnyttää alakautta,se on kuitenkin kokemus sinänsä..olen ehkä "hyvä" synnyttäjä,kuten äitinikin.Hän ponnisti yli 5-kiloisen vauvan (mun veljen) ulos itse! :O ..ja keisarileikkauksessa vaurioituu vatsalihakset.mutta kyllä kai se istukka sieltä nousee,niin voin synnyttää normaalisti.Ja sukupuolen haluaisin niin kovasti tietää! Tule tyttö! Lapsi potkiskelee kovasti,sen näkee ulospäinkin kun maha muljahtelee.. :D -MB & pikku potkija RV 25!
 
  • Tykkää
Reactions: Omena85 ja Jebbis
PTT: Tällainen löytyi Simply Tattoon sivuilta:

Q: Voinko ottaa tatuoinnin ollessani raskaana tai kun imetän?
A: ET!
Tatuoinnin otto raskauden/imetyksen aikana voi negatiivisesti vaikuttaa teidän ja lapsenne terveyteen. Tatuoinnin otto raskaana saattaa tuottaa stressiä syntymättömälle vauvalle.
Vauvalle saattaa myös tulla allergisia oireita tatuointi väreistä.
Ja linkki sivuille: Simply Tattoo

Itsekin muistelen tatuointeja omaavana että kyllä niissä liikkeiden ohjeissa luki aina ettei raskaus/imetysaikana suositella otettavan tatuointeja.

Kuurupiilo kirjoitti ettei oikein ole mitään kirjoitettavaa tässä vaiheessa raskautta ja samalle tuntuu täällä. :D Vaikka tänne melkein joka päivä jotain käy kirjoittamassa niin mitään varsinaista asiaa ei ole, lähinnä tulee vastailtua muiden juttuihin ja tuumattua että oma olo pysynyt samana. :D

Tuosta paapomisesta, ärsyttää minua myös. Töissä minulta on kyselty kun kannan kahta kansiota että jaksanko varmasti. Kielletään rehkimästä, ei saisi mitään (ainankaan yhtä kansiota enempää) nostaa jne. Oma äiti ja anoppi kauhistelivat vöitäni että painaa lasta (no ei paina edes minun mahaa), ulkona on liukasta, onhan tarpeeksi päällä, muistanko syödä tarpeeksi ja auta armias jos jostain erehdyn sanomaan että koskee tai särkee... :headwall:

Tiedän, hyvää tarkoittavat mutta kyllä se tässä hormoonien täyteisessä olotilassa ärsyttää välillä aivan kamalasti. Ja kun tiedän että mummojen osalta asia ei todellakaan helpota sitten kun vauva syntyy... Pitänee yrittää ottaa vaan huumorilla ja paukuttaa itselleen että hyvää ne tarkoittaa.. :D

Hyvää viikonloppua hellemasut!

Omena ja Pikku N 20+3
 
Jee jee tänään poksui puoliväli!! Tää tuntuu jotenkin niin uskomattoman siistiltä !!

Rakenneultra olis ens viikon torstaina. Sitä odotellessa. Kurkattiin tiistaina töissä vähän mahan sisään ultralla. Siellä pikkuotus pyöriskeli ja sydän jumputti. Ei me siitä sen enempää osattu katsoa, että jännitettävää riittää vielä torstaille.

Meidän perheissä ei ole tapana paapoa ketään..päinvastoin asenne on aina sellainen että turhista ei valiteta ja läpi mennään vaikka harmaan kiven. Mä en itse siitä asenteesta kauheasti välitä. Mun mielestä on kivaa kun joku ulkopuolinen kysyy mun vointia ja muistuttaa että mun ei ole pakko jaksaa tällä hetkellä ihan kaikkea. Muutenkin huomaan että en stressaa työharjoittelussakaan asioita niin paljon kuin ennen, asioiden tärkeysjäejstys on mennyt ihan uusiksi.Tää on mulle todella helpottavaa kun ei tarvi olla koko ajan kärppänä ihan turhaan.

Onko teille jo neuvolassa annettu mitään informaatiota perhe- ja synnytysvalmennuksesta? Missä vaiheessa ne yleensä on? Tiedän etteivät kaikki niistä välitä mutta itse ja mieheni haluamme mennä sinne ehdottomasti.

Omena85: Mulla on sellainen kutina/tieto että jos on opiskelija niin vanhat tulot eivät vaikuta äitiysrahaan vaan se on silloin aina sen minimin mukaan. Paska homma mutta luulen että se menee niin (itellä sama juttu). Kannattaa selvittää asiaa Kelasta ennen kuin tekee mitään suuria tulevaisuuden taloussuunnitelmia.

Hitsi vie aamulla kun piti ottaa maitopurkki kaapista niin huomasin että kaappi olikin ihan lämmin ja ruokatavarat sen mukana..ähh. Juuri kun ajattelin eilen että jos ostettaisiin ihan uudet vaunut kuitenkin niin nyt ne rahat menee uuteen jääkaappiin. Joo, eikun huutonettiin pyörimään ja etsimään taas vaunuja :(

Liikkeitä ei tunnu vieläkään paljon tai kovin selkeästi. Mulla on kohtu taaksepäin kallistunut enkä tiedä missä istukka sijaistee. Olisikohan nämä syitä siihen että en tunne niitä. Noh, eiköhän sekin hetki jossain vaiheessa tule että potkut rupee ärsyttää =)

Hauskaa viikonloppua! Pakkasetkin rupee väistymään ja kevät on jo ihan oven takana...jee!

Penni3 & Leppis 20+0 POKS!
 

Yhteistyössä