Heinäkuun hellemasut 2012 - MAALISKUU

Huoh, nyt on 3D ultra takana:cool: Pikkuisella kaikki hyvin, ukkovarvastaan siellä söi. Muutenkin tuntui kovasti kaikki suuhun suuntaavan. Ja ehkä kaivoi nenäänsäkin :whistle: Istukka ja napanuora ihan nassun vieressä/edessä niin ei lääkäri Veli-Matti Ulander :heart: ollut kuvien laatuun ihan tyytyväinen :LOL: Mutta mulle nyt oli maailman tärkeintä saada tietää että kaikki on hyvin ja pippeli siellä edelleen oli haaruksissa. Painoa kullalla oli 569g.
Ja tosiaan, fb:n puolellekin kirjotin, minusta tuli tänään pienen enkeliprinssin täti :'(
Nyt on aika väsynyt olo...ihanan kamala päivä..

Kati ja Den Lille Prinsen

 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Juuli-Luuli,kuulostaapa tutulta! Miehet on just tollasia,että kaikki pitäis hankkia viime tipassa.Eipä ne ymmärrä että jos käytettynä meinaa jotain löytää,niin se on ostettava silloin kun löytää sopivan..meillekin käytetyt vaunut tulossa,varmaan vasta synnytyksen jälkeen,että saadaan sossulta avustusta niihin.Joten sinänsä ymmärrän että meidän kannattaakin odottaa.Mut sitten kun miehen mielestä vaippojakaan ei kannata ostaa etukäteen!!! Mutta minähän olen ihan pulassa,jos vauva on jo syntynyt eikä kotona ole riittävästi kestovaippoja! :O No joo,ei tästä mitään ongelmaa kannata tehdä.Mutta senkin pointin voit sanoa miehelle,että ei varmaan sit kaikkea pysty (rahallisesti) ostamaan kerralla,pari viikkoa ennen synnytystä (!!) eikä kerkiäiskään..Putkiaivoja tosiaan! :LOL:
Maanu,mun mielestä hienoja vaatteita on 9fashion:issa ja mamamiassa.Toki valikoimat ei ole mitään suuria..mut mamamiassakin on juhlamekkoja,jotkut alennuksessakin. =) Itse just laitoin miehen tilaamaan mulle 9fashionista kesäisen odotusfarkkumekon,jota olen kauan haaveillut.Wiii! Siitä tulee mun luottomekko..toivottavasti mahtuu sit kans loppuun asti. Ja äitiyspakkaus tulee ensi viikolla! Jee! -MB ja pikku potkiskelija rv 24+4
 
huoh,täällä ollut tnä kauheeta päänsärkyä...alkoi kello 3 päiväl,ja jouduin ottaan särkyläkkeen,eikä se tepsinyt vaikka lepäsinkin,ja toisen särkylääkkeen otin tos alkuillasta,kun jomotti taas tosi paljon! no se tepsi,hetkeksi,ja nyt taas vähän jomottaa ei kuiteskaan niin paljon et lääkettä joutusin ottaan..kummallista...mulla yleensä nuo särkylääkkeet tepsii heti.

Pikkuinen liikuskeli ja potki tnä sen verran et näin sen oikein masun läpi,tuossa päivällä,ja nyt illalla istuin sohvalla ja katselin masua,ja kyl se vaan muljahteli,ihanaa:D
voimia kati-81:hug:
mutta nyt tuutimaan PTT22+0
 
  • Tykkää
Reactions: LaraT ja Hertta_g
Kah, tämä lomalainen oli jo yhtä päivää edellä aiemmassa postauksessaan mutta ei se liene paha jos naistenpäivästä onnittelee moneen kertaan. ;) Uudemman kerran siis huomenna.

Lyhyesti omaa napaa, pikkuinen melskaa masussa kummasti. Nyt kolmas päivä kun liikkeet tuntuu selällään ja istuallaan hyvinkin selkeästi, ihanaa! Ja toisaalta outoa, jotenkin konkretisoitui taas kummasti tämä odotus. :)

Omena ja Napoleon 20+0
 
  • Tykkää
Reactions: LaraT
Voimia Kati81:lle ja perheelle, ja samalla onnea ihanista uä kuulumisista <3.

Täällä käy kova meno masussa joka päivä, liikkeet näkyy ulospäin ja tuntuvat hyvin kun laittaa käden mahan päälle vaikka istukka onkin edessä, taitaa tulla samanlainen ikiliikkuja kuin siskostaan :D. Neuvola oli maanantaina, ja mahdollinen alkava raskausmyrkytys :/..ääh...En tosiaankaan nyt kaipaisi sellaista tähän enään (no kukapa kaipais, ei sillä), toivotaan, että oireet muuta, ja jos on ollakseen tuo, niin ettei ainakaan etenisi nopeasti taikka pahaksi, jotta raskaus saataisiin mahdollisimman pitkälle. Mullahan olisi se 15-16 viikkoa jäljellä, huoh, pitkä aika odottavalle, vaikka taaksepäin katsottuna aika onkin mennyt hurjaa vauhtia.

JA & 21+6
 
Täällä poksutaa 20+0....jippiii,mekin päästään paremmalle puolelle =)

Tänään oli ihana aamu, miehen syntymäpäivä, naistenpäivä ja poksumispäivä,
Heitin herkkulakon päiväks taka-alalle ja syötiin suklaamunkit kahveineen vuoteessa =)

Aurinkoista naistenpäivää kaikille <2
 
  • Tykkää
Reactions: LaraT
handed, aika romanttista :heart: Itsehän jouduin muistuttamaan miestäni naistenpäivästä. Sitten se ryökäle oli kuitenkin toivotellut kavereilleen hyvää naistenpäivää fb:ssa, MURR :mad:. Kai senkin nyt pitäis tajuta, että raskaana oleva nainen vetää tollasesta herneet nenäänsä? No joo, pienestä on nämä mielialat kiinni..

Ihanaa naistenpäivää kuitenkin kaikille Hellemasuille :flower:

MB, kiitti vinkeistä =)

JA82, mitkäs sulla on/oli oireet tuossa epäillyssä alkavassa raskausmyrkytyksessä? Toivottavasti ei olisi sitä!

Maanu ja Kepukka 23+1
 
Ei kyl ollut romanttisuudesta tietoakaan kun potkin ensin miestä puol tuntii hereille ja sit kiikutin herkut ja toivotin syntymäpäivät ja muistutin naistenpäivästä,hah hah

Mut minä teen juhlan jos muut ei muista !!!! =))

Mäkin tosiaan haluaisin tietää noi raskausmyrkytyksen oireet?? Toivottavasti JA82 ei ole teillä sitä tai saadaan heti kuriin.
 
Morning Butterfly: tässä vähän funtsin niin, että itse kun ostan omilla rahoillani niin mitäpä siinä on ukollakaan sanomista :D ja kuitenkin minä niitä kärryjä(kin) varmaan enimmäkseen käytän :) En ole kuitenkaan marssimassa kauppaan ostamaan tonnilla uusia niin luulis kelpaavan :p
 
Viimeksi muokattu:
En oo muuten muistanut ilmoitella ketjun ylläpitäjälle, että täällä ois vahva poikaolo :) viikon päästä toivon mukaan siis varmistuu tämä asia..

Näin tuossa jo yli kuukausi sitten unta, että olin rakenneultrassa ja että hoitajatäti sanoi mulle hyvin vakuuttavasti että "kyllä tämä poika on" :D
 
Heippa!

Rakenneultra vihdoin eilen ohi, nyt pääsen nauttimaan loppuajasta vihdoin!
Kaikki oli kunnossa, ja saatiin poikalupaus (sitä me varovaisesti toivottiinkin) =) Kahteen kertaan ultrattiin, kun kaveri oli niin huonossa asennossa ettei lääkäri saanut sydäntä kunnolla ultrattua, pisti välillä kahville. Sillä välin poju olikin heräilly ja sydän saatiin tutkittua, kaikki rakenteet oli ok ja painoa hällä oli n.300g, istukka takaseinämässä.
Sen takia käyn erkoislääkärillä ultrissa kun multa löyty se kysta munasarjasta niin sitä seurataan, vielä ei ollu ainakaan kadonnu...
Tämä perhe on nyt niin onnellinen!

m-a-y+poju 20+2
 
Voimia Katille ja koko perheelle! Ihana kuitenkin, että itse olet saanut ihania uutisia vaikka perheen menetys vähän omaa onnea nyt varjostaakin. :/

Täälläkin saatiin hyviä uutisia. Ei ole kohdunkaula lähtenyt lyhentymään! Vauva yrittää sittenkin pysytellä vielä kyydissä :)

Vakuutuksista Jossain vaiheessa oli kyselty vauvavakuutuksista ja ajattelin tulla ilmoittamaan, että ainakin OP-Pohjolan asiakkaiden kannattaa olla hereillä. Tässä kuussa heillä on tarjous, että hoitokuluvakuutuksen syntyvälle lapselle saa ilman varausmaksua, joka on 271e. Eli ensimmäisen vuoden vakuutusmaksuista katoaa tuo vajaa 300e heti pois. :) Meillä vielä asuntolainan kerryttämät bonukset riittää maksamaan käytännössä kaikki meidän vakuutukset. Koti, vauva, auto jne..

"Terveysselvityksen perusteella myönnetyn varauksen jälkeen tulee maksaa varausmaksu 271e. Varausmaksu vähennetään vakuutuksen maksusta, joka on 359,81 euroa vuonna 2012, kun samassa sopimuksessa on vakuutettuna koti-irtaimisto. Ilman koti-irtaimiston vakuutusta maksu on 611,68 euroa vuonna 2012"

Mayu ja masu 22+6
 
  • Tykkää
Reactions: Minityyppi
Hellou!

Katille perheineen jaksamista!

Vakuutuksista: me luultavasti hankimme tällekin tulokkaalle vakuutuksen, pitäisi se asia hoitaakin nyt pikapuoliin. Varsinkin tuo Mayun vinkkaama alennus täytyy tutkailla, meilläkin on nykyisin vakuutukset kaikki OP-Pohjolassa. Mutta on tuo hirvittävän paljon kalliimpi vauvavakutuus kuin seitsemän vuotta sitten esikoiselle otettiin Tapiolasta, jossa meillä silloin vakuutukset olivat. Onhan ne kustannuksetkin nousseet toki tuossa ajassa.

Kävin aamulla salilla ja harjoitussupparit taas ilmoittavat olemassa olostaan. Koko aamupäivän ja vieläkin mahaa kivistelee. Liikkumattakaan en voi olla tai migreenit pääsevät ihan täysin valloilleen. Eilen olin elämäni ensimmäisen kerran akupunktiossa ja se auttoi ainakin hetkellisesti päänsärkyyn. Johan sitä kestikin viikonlopusta asti tällä erää.

Onneksi muutkin kilahtelevat, enkä ole ainoa siinä lajissa. Kestokilahtelunaihe on ihmistelen utelu. Eilen anoppi alkoi kyselemään kaikkea mahdollista taas eikä voi oikein ymmärtää, että minä en erityisesti nauti 9 kk:n migreenistä (sitä tämä minulle on) ja avauduin hieman ihmisten kyselyistä, uteluista ja kommentoinneista. Minä tiedän ihan ilman kommentointiakin, että mahani näkyy. Purkaukseni jälkeen hän kysyi "Ketkä kyselevät?". Mietin siinä hetken aikaa, että voi kukkaruukku sentään. Nukkumaan mennessä alkoi itkettämään tulevat kuukaudet ja lisääntyvät kommentit. Turha kait se on etukäteen surra, mutta miksi ihmeessä oletetaan raskausajan olevan kaikille yhtä nautintoa ja raskaana olevien naisten olevan julkista riistaa kommenteille?

annales 21+3
 
Pohjolan vakuutuksista kiitti tiedosta, mies on nimittäin huomenna menossa muistaakseni se oli pohjola,niin kyselemään nuista vakuutuksista,ja siirroista ja vauvan vakuutuksesta. meillä siis tyttöjen ja kotivakuutus on turvassa.

Täällä on tnä 4d ultra:) vielä näkee pikkuisen,jos ei muita ultria enään tule,ennen synnytystä ja saapahan tuohon rahaan sen dvd:nkin.

Aurinkoista päivänjatkoa!! PTT 22+1
 
Kiitos kaikille :heart:

Ja upeaa naistenpäivää kaikille teille ja meille ihanille ja kauniille naisille! Me pikku ukkelin kanssa aloitettiin päivä Fazerin aamupalalla rakkaan ystävän seurassa =) Sen jälkeen kummipoitsun ja hänen äitinsä kanssa yli tunnin lenkki auringossa. Nyt hetki lepoa (tai masussa kyllä mennään täysiiii) ja vielä olisi pt:n kanssa treenit :heart: Äidin ja isän kanssa oon keskustellut tänään eilisestä. Pikkuveli oli totaalisen romahtanut kun poika oli syntynyt :"( Mutta onneksi veljeni on alkanut puhumaan asiasta :heart: Nyt on pikkuisen enkeliprinssin hyvä olla...


Kati ja Den Lille Prinsen 23+1
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
Täälläkin on päästy viikoissa paremmalle puolelle ja rakenneultra oli tiistaina. Siellä kaikki rakenteet kunnossa ja kooltaan vastasi päivää suurempaa mitä menkoista laskettuna. Eli ihan aikataulussa mennään :) Painoarvio oli 333g rv 19+6. Ja poikalupaus saatiin :heart:

Liikkeitä on vihdoin alkanut tuntua enemmän. Tässä oli välillä stressi kun oli kolme tosi hiljaista päivää ja heti panikoin, että vauvalle on käynyt jotain.. No ultrassa näkyi kuitenkin erittäin virkeä kaveri jonka liikkeet näkyi kyllä mutta kaikki eivät tuntuneet. Ja tosiaan ihan kunnon potkujakin on alkanut tällä viikolla tuntua.

Täälläkin on alkanut nuo kilahtelut ja vedän pulttia ja otan nokkiini ihan mitättömistä asioista. Muutenkin mieli on epätavallisen herkkä ja ilon ja kiukun kyyneleet herkässä. Anoppia en kestä tällä hetkellä oikein ollenkaan, vaikka normaalisti tullaan ihan ok toimeen :D

Hyvää naistenpäivää hellemasuille :flower:

Bebel ja Niksu 20+1
 
Viimeksi muokattu:
4d-ultrassa käytyä juup,ei musta saanut enään niin selkeesti selvää...mikä aika outoa...kun rakenne ultrassa sain paremmin selvää raajoista ym.
Mutta siis pikkuisella oli kaikki mahdolliset virtaukset ym.kunnossa,aivot ja sydämen tarkasti kunnolla,ja kompura jaln mahollisuuden,ja ei löytynyt mitn. eli aivan normaalilta näytti kaikki,ja painoa oli huimat 523g..niin ja poika se edelleenkin oli:heart:

Kysyin häneltä tuosta kun juurikin vasenta kättäni särkee aamulla yön jäljiltä,ja puutuu sormet,niin sanoi johtuvan todennäköisesti turvotuksesta ja painon noususta,sanoi kyllä et jos jatkuvasti vaivaa niin neuvolasta saisin lähetteen ekg:hen..:O ei mulla kyllä mitn.vikaa sydämmessä kait ole:O
 
U2
JA 82 muakin kiinnostaa "alkavan raskausmyrkytyksen oireet"
ja millä niitä hoidetaan? Onko sulla ollut aiemminkin? En muista monesko lapsi teille enkä jaksa nyt palata etusivulle :)

Itselläkin siis ollut kahdesti ja synnnytykset käynnistetty etuajassa. Molemmissa päässyt 36 vkolle asti. Toisella kerralla kyllä oli tipalla, ettei käynyt neidille tai mulle huonosti. Tilani paheni vielä synnytyksen jälkeen :(

Siksi siis kovin utelias, mitä tehdään erilailla kuin 10 vuotta sitten, jos se havaitaan? Miten se havaitaan?

Tsemppiä Kati-81 perheelle, raskas kokemus ihan varmasti :hug:

Touhukas päivä takana=aika monta supistusta :/

U2 & Köpsy 24+2
 
Heips tännekin pitkästä aikaa ja hyvää naistenpäivää :) Täällä ei kuulu mitään kovin kummoista raskauden puolesta. Vatsa on alkanut kasvamaan ihan vauhdilla, viime viikon alussa mahaa ei vielä ollut oikeastaan yhtään ja nyt sitä ei kyllä oikein voi enää olla ees huomaamatta :D meidän talo alkaa olemaan loppusuoralla, ainakin siihen nähden mistä lähdettiin ;) muutosta haaveillaan tässä parin viikon jälkeen ehkäpä. Minusta on tullut miehelle ihan kamala akka, enkä oiken hillitse itseä noissa tilanteissa kun muutosta tulee puhe. Haluaisin jo niin kovasti päästä nauttimaan elosta miehen kanssa kahdestaan ja keskittyä yhdessä " Hilman " odotukseen. Rakenneultra lähenee ja vähän pelottaa onko kaikki hyvin mutta vielä en onneksi ole kauheena ehtinyt asiaa murehtimaan, koska takuulla ehdin vielä :D

Hensku ja "Hilma" 19+2
 
Onnea hienoista ultrakuulumisista :flower:

Pakko vielä miestä kehaista, kun aamulla oli ne minikilarit.. Oli se käynyt mulle vakkari kampaamoon lahjakortin ostamassa :heart:

Ja kun tulin duunista kotiin, niin meillä olikin yht´äkkiä pinnasänky! Oli saanut joltain kaverinkaverinkaverilta ilmaiseksi, kun oli vaan käyny hakemassa pois. Se on vielä tosi söpö ja näyttää ihan hyvälaatuiselta (ja on käyttämätön), paljon hienompi kuin ne Ikean pinnikset mitä meinattiin ostaa. Välillä on näköjään tuuriakin =). Lisäksi saatiin hyppykiikku ja joku muu härveli. Huh :)
 
Mulla siis tosiaan ollut keskivaikea raskausmyrytys vajaa 10 v sitten, en osaa yhtään sanoa miten sitä nykyään hoidetaan tai miten sen kanssa edetään...Silloin aiemmin sain verenpainelääkettä ja loppujen lopuksi oli pakko tehdä kiireellinen sektio koska mun kunto meni niin huonoksi nopeasti.
Nyt siis "oireina" jatkuva päänsärky (ja kun mulla ei ikinä normisti särje pää), ylävatsa kivut, jatkuva ns.huono olo, ei okseta tms, mutta vaikea selittää, sekä turvotus, onhan sitä aina raskausaikana, muttei ehkä ihan näillä viikoilla, ja ei voi laittaa oikein syömisenkään piikkiin kun sormet kuin nakit, kun ei oikein ruokakaan maistu nyt kunnolla, ja tulee syötyä aika vähän. Verenpaineita pitää nyt seurata alustavasti joka päivä kotona, ja lääkärin aikaa sekä seuraavaa neuvolaa aikaistettiin nyt niin, että ovat 2 vkon kuluttua, mikäli verenpaineisiin tulee suurta nousua ennen sitä, pitää mun olla yhteydessä neuvolaan. Toivon todella ettei nyt olisi sitä, mullahan tulossa suunniteltu sektio joka tapauksessa n. vkolla 37-39, joten olisi mukava nyt ilman lisähuolta päästä sinne asti, ja päästä näistä pääkivuista ja olosta eroon toki ennen sitä.

JA & 22 (poks)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä