Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

Onpa Rubialla (olihan se Rubia, joka tästä äidistään puhui?) ollut vaikeuksia äitinsä kanssa :( Itselle on ainakin äidin tuki hyvin tärkeä, niin en osaa edes kuvitella, miten pahalta tuo voi edes tuntua...

Tsemppiä verenpaineiden kanssa taisteleville, nimim. omaa kokemusta!

Eli neuvolakuulumisia (mä en nähnyt tämän raskauden aikana kuin kerran lääkärin, ja en kuulemma näekään)...

Verenpaineeni oli noussut 135/94-96 ja alapaine on ollut maksimissaan 80 tähän asti. Tämän lisäksi on ollut kutinaa ja turvotusta, niin mut laitettiin saman tien labraan verikokeisiin raskausmyrjytystutkimuksia varten. Eli katsotaan, mitä sieltä tulee..

Sf-mitta oli 33cm ja vauvan sykkeet oli 140.. Eli nuo oli ookoo.
Painoa oli tullut 373/vko, nyt siis yhteensä 15,9kg... Tänään saavutettiin uusi kymmenluku (80kg) ja kyllä masensi mieltä... :(

Mutta nyt jännäillään labratuloksia tuosta raskaushepatoosista ja jos arvot on korkealla, niin lähetettä tulee äitiyspoliklinikalle ja mahdollisesti käynnistellään. Siskolla tuo oli ekassa raskaudessa, niin vähän jännittää, että onkohan sitä nyt sitten itselläkin.. Sinänsä en ole huolissani, koska vauvahan on jo täysiaikainen, niin ei haittaisi, vaikka käynnisteltäisiinkin jo synnytys.

Jebbis ja mini 37+3
 
Aurinkoista huomenta :flower: ja hirmuisesti tsemiä kaikille, joilla vaivoja ilmennyt. Onneksi la:t on aina vain lähempänä!

Ruususuu kiitos ajatuksistasi :) Täällä onneksi nyt on ainakin tuo lääke ja rauhallisesti ottaminen tuottanut tulosta. En suosittele kenellekään kuukauden asumista omien vanhempien luona raskaana kylpyhuoneremontin aikana. Äiti ja anoppi ovat ihan varmoja, että maanantain kotiinpaluujärkytys oli se laukaiseva tekijä, joka nosti mun verenpaineet. Mä en ihan usko, mutta uskon, että ei se ainakaan tilannetta yhtään helpottanut. Ja paljon voimia sinnekin :heart:
Mä oon aika kovassa seurannassa täällä kotona :D Ystävä soittaa joka päivä, äiti soittaa joka päivä, mies on kotona mun kanssa ja anoppikin kyselee mun vointia ja remontin etenemistä joka päivä. Mies kysyi eilen kaupungista lähtiessä, että tarvinko välipalaa tai että pitääkö käydä vessassa ennen ku lähetään kotiin :p

Synnytystapa-arvio ei oo tehty. Jälkimmäinen neuvolalääkärikäynti meni siihen että sain sen lähetteen päivystykseen ja siellä lääkäri kokeili että kohdunkaulaa jäljellä 1.5-2cm ja sormelle on auki. Sellainen sisätutkimus. Neuvolalääkäri ei sen takia tutkinut, kun ajatteli että sairaalassa kuitenkin tutkivat. Mutta mulla on äippäpoli aika vajaan kahden vkon kuluttua, pitää ehkä muistaa kysyä?

Hämmentävää että taas alkaa nää aikaiset heräämiset kun on saanut univelat nukuttua pois :) Muutenkin kroppa taitaa viestittää ja valmistautua tulevaan :heart: Eilen puhuinkin tuolla fb:n puolella tissikivuista. Illalla tuli sitten sellainen kipukohtaus, mutta ENNEN Albetolin ottoa. Oli siis vain sattumaa, että kolme aiempaa kertaa tulivat tunti lääkkeen jälkeen :O Kaikenlaista. Tuolla mä sitten makasin kylmäpussi rinnoilla. Mies kysyikin että "eikö oo ihanaa olla raskaana?" Mutta on joo. Elättelen kovasti uskoa ja toivoa että kaikki unohtuu kun tää pikku mönkijä syntyy :heart:

Oon miettinyt noita kotiintulo vaatteita. Hih, mä oon nirso SENKIN suhteen. Eilen kävin kaupungilla RAUHALLISESTI käpyttelemässä ja poikkesin H&M kidsissä ja Lindexillä. En mukalöytänyt mitään:D Nyt sitten viime yönä näin unta vaatteista ja tiedän mitä käyn ostamassa! Meillä ei ole juuri lainkaan 50cm vaatteita, ajattelin siis ostaa sen kokoiset kotiintuloa varten. Ja sain vinkin, että osta kahdet kotiinlähtöpuklujen varalta.

Kati ja Den Lille Prinsen 36+2 :heart:
 
Mä oon kirjaimellisesti valvonut koko yön :/ Alkoi ensin levottomalla ololla, vaikka nukutti ihan hurjana, kohta alkoi särkeä vähän päätä ja uni ei vaan tullut. Pian särkikin niin, että pengoin kaikki kaapit, löytääkseni panadolia, ei löytynyt, lopulta otin jo buranaa kun tuntui että kuolema tulee. Sitten tuli tuskainen olo ja että oksennuslentää, yritin oksentaa ja ihmettelin kun ne tuli sellaisina alltomaisina kohtauksina.. Jostain syystä ennen viittä aloin kaipaamaan sitten kuumaa suihkua ja siellä istuessa tajusin, että oksennus tunne tulee koska mua supistaa, supistus ei vaan tuntunut, oli vaan kiva kova vatsa.. ja kohta ne sit tuntuikin ja mä jo kellotin niitä ja istuin suihkussa. Huh huh mikä yö! joskus seitsemän aikaan alkoi sit helpottaa ja kerkesin pojan vieressä 45min torkkua ennen kun se heräsi. Neuvolasta soitteli sitten äsken loput hepatoosikokeet ja ne oli ok, mutta komensi että jos uudestaan iskee tuollainen olo niin suoraan KYSiin.

Anteeksi oma napa :ashamed: mulla on aivan kamala olo.
 
TanjaSii *halit*:hug: Älä turhaan pyydä anteeksi! Toivottavasti olosi helpottaa ja vauva vielä ei lähtisi syntymään. Päikkärit on varmaan tänään paikallaan? Ja kai saat sitä parasetamolia tänään kaappiin varmuudeksi? Jaksuja.
 
  • Tykkää
Reactions: TanjaSii
Heipä hei!

Mulla oli kans toissa yö ihan ihmellinen. Menin sänkyyn jo hyvissä ajoin ja nukahdinkin, mutta heräsin ennen puolta yötä. Oli tosi levoton olo, oksetti, päätä särki ja tärisytti. Mikään asento ei ollut hyvä ja selkää pakotti ihan kamalasti. Vasemmalla kyjellä ollessani tunsin myös kuinka yhtäkkiä Hippu tärisi hetken (????). Vaihdoin kylkeä oikealle ja taas se tärisi hetken (????). No sitten olin itse jo ihan tosi levoton ja mietin, että mikä ihmeen kohtaus sillä nyt siellä on. Muuten Hippu kyllä liikkui ihan normaalisti, ehkä jopa vähän normaalia enemmänkin. Nousin sitten ylös ja mittasin verensokerin (5,6) ja verenpaineet (128/75). Päätin sitten syödä pari leipää ja istuin sohvalla puoli-istuvassa asennossa, mutta ei siinäkään ollut hyvä. Nappasin sitten 1 gramman verran parasetamolia ja menin takaisin sänkyyn. Olin hereillä jonkun aikaa ja sitten olin nukuhtanut. Aamulla heräsin ihan kuin olisi krapula ja tuntui kuin en olisi nukkunut yhtään.

Sen yöllisen jälkeen ei ole Hippu tärissyt. Laitoin kuitenkin asiasta sähköpostia äitiyspolille ja sieltä sanottiin, että hän ei ole aiemmin kuullut tällaisesta (ollut kätilönä yli 20 vuotta). Ja että jos lapsi liikkuu normaalisti ei pitäisi olla huolta. Sanoi toki kysyvänsä asiasta vielä kollegoiltaan. Kohdussa kuulemma lapsi harvoin mitään kohtauksia saa. Että sellaista kummallista... Yhtenä vaihtoehtona mietin, että olisiko tärinään vaikuttaa se, että join päivän aikana kolme lasia Pepsi Maxia, jota yleensä en kauheasti juo ja kahviakaan en käytä (teetä max pari kuppia päivässä)...

Sunnuntaina loppuu sairasloma ja maanantaina täytyisi mennä vielä viikoksi töihin. Sitten alkaa se kauan odotettu äitiysloma. :heart:

MiNi87 ja Hippu 33+3
 
Mini87 Vauva teki varmaankin kuule pitkät pitkät pitkät pissat! Se ihan oikeasti tuntuu sellaisena aika kovanakin tärinänä jos sillä on rakko ollut kovin täynnä :) (voi tietysti olla jotain muutakin mutta mä luulen, että tuo voisi olla se mukavin selitys sinunkin korville). Vauva voinut nukkua ja herännyt sun huonoon oloon ja sitten käynyt pissalle just siinä asennossa että kun olet kylkeä käännellyt niin tuntunut se tärinä kovasti. Mulla nimittäin kumpikin tärissyt mahassa aika kovaa ja en ole koskaan siihen muuta selitystä saanut. Mikähän ihmeen huono-olo kohtaus meille kummallekin iski?

Kati-81 juu panadol kauppaan on mentävä. Olo on kuin krapulassa!
 
  • Tykkää
Reactions: MiNi87
Hei Mini87 (ja muut :)). Joskus aiemmin kyselin neuvolassa th:lta vauvan hikasta, kun varsinkin silloin tuntui että vauva hikottelee jopa 5 kertaa päivässä ja olin siitä vähän ihmeissäni. No siinä sitten kun juteltiin th mainitsi, että usein vauvat tärisee kohdussa (minulla ei ole kuitenkaan näin tapahtunut) ja että äidit usein sitä säikähtävät. Oikein sitä selitystä tälle en muista, mutta jotenkin se liittyi vauvan keskushermostoon ja ehkä siihen, kun se ei ole vielä kehittynyt kunnolla. Ja on kuulemma ihan normaalia, saattaa vain saada äidin ihmettelemään :).
Keskiviikkona oli neuvola. Kaikki hyvin, eikä mitään pelkäämääni raskausmyrkytykseen viittaavaakaan..Eli päänsäryt varmasti johtuvat niskoista ja hartioista jotka jumissa.

BiiQ ja pikku-höppänä 34+6 :heart: (huomenna siirrytään taas uudelle viikolle :) )
 
  • Tykkää
Reactions: MiNi87 ja TanjaSii
Tsempit kaikille, joilla ollu vaivoja!! :flower:

Mulla omaa napaa taas vaihteeksi. Rupesin tossa miettimään, kun lääkäri eilen mittasi sf-mitan ja oli täysin sama kuin kaks viikkoa sitten (34). Kuittasi asian vaan sillä, että voi johtua siitä, että on eri mittaaja tai vauva on eri asennossa, mutta tiedän, että on samassa asennossa ja mahakaan ei ole laskeutunut. Nythän sen vaavin pitäs ottaa spurtti ja kasvaa aika paljonkin näinä viimesinä viikkoina. Rupesin sitten asiaa stressaamaan ja mietin, että pitäskö vaivata nauvolaa sillä, että pyytäis mittaamaan uudestaan. Koska jos sf onkin pysynyt samana niin eikös se viittaisi siihen, että pallero ei kasva kunnolla?

Ja kiitos annales! Taidan ens neuvolassa kysyä, että olisko mahdollisuutta päästä kunnolliseen synnytystapa-arvioon.

Noola ja Pikku-H 35+5
 
Jebbikselle tsempit täältä! Toivottavasti ei ois tuota hepatoosia ja saisit nyt antaa loppuraskauden mennä omalla painollaan.. Jaksamista!

TanjaSii ja Mini onpas täällä nyt "yömeininkiä"! Itse heräsin viime yönä tuossa vähän ennen puolta kuutta vessaan. Sit en saanut enää unta kun tuntui et oon jo ihan virkeä ja mies kuorsasi niin kovin et ikkunatkin vissiin helisi. :LOL:
Sit meni hermo ja muutin peittoineni sohvalle. Sit heräsin 6.15 kun kahvinkeittimen ajastin lähti käyntiin ja keitti miehen aamukahvit ja 6.30 soikin hänen kellonsa..
Möngin takaisin sänkyyn ja heräsin puoli 10 maissa.. Tähän asti saanut tosi hyvin yöt nukuttua ni ärsytti kun tuntui ihan puolinaiselta tuo nukkuminen.
Ehkä tää on nyt sitä valmistavaa sitten tuohon vauva-arkeen... ;)

Meilläkin Patu on tosi kova hikottelija!
Ainakin kerran päivässä on hikka, joskus on tainnut olla kolmekin kertaa.
No siellä ne keuhkot vahvistuu. :heart:

Mukavaa päivänjatkoa mammat! :wave:

Johanna26 & Patu 34+4
 
Heipä hei hellemasut.

Enpäs sitten saanut raskaushepatoosin alustavia tuloksia tänään. :(
Soitin neuvolaan niin oma terkka oli poissa, sijainen sanoi että ei valitettavasti ole tullut vielä, soita maanantaina uudestaan. Luulen että meilläkin on vain väärähälytys mutta silti ahdistaa ja ärsyttää odottaa viikonlopun yli.

noola: Soita vaan neuvolaan! Kyllä itsekin miettisin varmasti kuumeisesti onko kaikki ok, itselläkin kun se käsitys että nythän se vauva kasvaa n. 250g viikossa (näin taisin lukea tuolta raskaus osiosta).

( . )
Eilen jaksoin sen verran reippailla että sain tämän huushollin imuroitua ja vessan pestyä. Tänään pitäis vielä jaksaa pyyhkiä pölyt tasojen päältä ja pesaista vähän lattioita. Kamala laiskotus vaan päällä. Mihin se pesänrakennusvietti oikein katosi? :D

Omena ja Pikku N
 
Kiitos vastauksista ja tiedoista, TanjaSii ja BiiQ! Lämmittää aina mieltä kun joku osaa sanoa jostain asiasta jotain. =) Itsekin luin tuosta pissajutusta ja hermostoon liittyvistä tärinöistä jostain, mutta aina kun ei voi tietää mihin uskoa. Jännä vaan se kätilö, joka mulle sieltä äitiyspolilta vastasi, kun se ei osannut sanoa asiaan mitään ja on kuitenkin tehnyt töitä jo yli 20 vuotta siellä. Mutta sain nyt jo tätäkin kautta mielenrauhan, kun kuulin teidän kokemuksianne, kiitos siitä vielä. =)

Mutta jännä kyllä tosiaan, että mikähän ihme tuon huonon olon meille Tanja tekee? Koitetaan kaikki jaksaa vaivojemme kanssa, ei ole enää kauaa kenelläkään! :heart:

Omena85: Kurja, että et saanut vielä tuloksia. Inhottavaa elellä viikonloppu ilman tietoa. Ajattele vaan kovasti, että se on väärähälytys ja tulos tulee sitten maanantaina, eikä huolta! =) Helpommin sanottu kuin tehty.....

Noola: Se on sen SF-mitan kanssa välillä vaikeaa, kun tosiaan riittää että vauvan asento ihan vähänkin erilailla kuin edellisellä kerralla ja mitta on eri. Äitiyspolilla kun kyselin SF-mitasta, kun sitä ei ollut ennen rv 30 mulla mitattu vielä ollenkaan, niin se kätilö siellä sanoi, että se SF-mitta on neuvolan juttuja ja että ei se oikeastaan kerro yhtään mitään. Kun kuulemma juuri tuo vauvan asento voi vaihdella niin paljon, että sen takia se ei ole luotettava ja siinä voi olla isojakin heittoja. En sitten siinä sanonut mitään, mutta ajattelin vaan mielessäni, että no kyllä kai silläkin nyt joku suuntaa antava tarkoitus on, kun ei neuvolassa voida aina ultrailla tms. Mutta ehkä oman mielenrauhasi takia suosittelisin että soitat asiasta neuvolaan ja kerrot huolesi.

Mä täällä laittelen kauheasti ruokaa, kun huomenna on kaverin polttarit ja täytyy sinne tehdä ITSELLE evästä, kun en kuitenkaan ihan kaikkea pysty syömään. Karppipizzaa juuri tein ja kanamakaronisalaattia! :p On muuten toi karppipizza todella hyvää eikä nosta sokereita, suosittelen. :p Nyt täytyy alkaa kerätä tavaroita, lähden kohta anoppilaan hierontaan.

MiNi87 ja Hippu 33+3
 
  • Tykkää
Reactions: TanjaSii ja BiiQ
Noolakannattaa soittaa ja kysyä neuvolasta, että miten asian laita on. Minä luulen, että ei oo hätää, koska mullakin aikaisemmissa raskauksissa on välillä ollu aikoja, että "käyrä ei nouse ollenkaan". Mutta silti vaavit on ollu aivan kunnossa. Se sf-mitta on tosiaan täysin mittaajasta ja vauvan asennosta kiinni. Mulla kakkosen raskaudessa oli jopa niin että käyrä teki täyden notkahduksen. Mutta aina kannattaa varmistaa!

Omena85 Onpa inhottava, että pitää yli viikonlopun odottaa. Nuo on aina ärsyttäviä, ku sit koko viikonloppu menee vähän päin seiniä, ku miettii sitä asiaa. Epätietoisuus on aina sitä kaikista ahdistavinta. Huononki tiedon kans on jotenki helpompi elää. Tsemppiä!

Mulla kans tuli jossain vaiheessa noita kamalia kohtauksia yöllä. Se oli suurimmaksi osaksi sillon päänsärkyjen aikaan. Kävin kans suihkussa ja pyörin ja valvoin ja kaikki oli huonosti.. Tiedän siis todellakin tunteen, minkälaisia semmoset yöt on. Niiden voimalla ei kovin pitkään jaksa. Toivottavasti on parempia öitä tiedossa.

Neuvolasta terkkuja jälleen.. Kävin näyttämässä omaa verenpainemittaria siellä ja mitattiin sit molemmilla mittareilla siellä ja näyttivät samoja lukemia (ihan kamalan korkeita, kun mua niin pelotti). No nyt on ainakin sit todettu jälleen mun oman mittarin luotettavuus, eli voin jatkaa kotona mittailuja ja sit jos ne kotona on koholla niin sit ottaa yhteys neuvolaan/sairaalaan. Eli voin huokaista helpotuksesta toistaiseksi ainakin.

Viikonloppuna tiedossa reissu siskon tytön rippijuhliin, eli mukavaa ohjelmaa :) Jaksamisia kaikille, sieltä se LA lähenee..

Ruususuu 32+6
 
mulla on kanssa ollut muutaman kerran tollanen mahatärinä ja hikka meillä on joka päivä monta kertaa :) tampereen synnyttäjät!! Aamulehti
tosi kiva jos joutuu vauvan kanssa makailemaan käytävällä.mä lähden kyllä sitten kotiin heti ku mahdollista.noissa kommenteissa oli että 7 odottajaa oli odottanut käyrille pääsyä.. sairaalaan lähden kyllä vasta ihan oikeasti sitten kun pää on jo näkyvissä ettei tartte odotella.mä jo katoin että meiltä olis tunnin matka vammalaan ja kaveri suositteli sitä lämpimästi mut jos viikonloppuna päättää syntyä ni sit ei oo ku tays vaihtoehtona ja nekin saattaa lähettää hämeenlinnaan..voi perse!!!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kanssa viimeksi viime yönä on täristelty, ja mulla liittyy siihen, että kun vaavi venyttelee käsiä tai jalkoja niin siinä raajassa tuntuu se tärinä. Itse myös mietin että mikähän kohtaus sille nyt tuli, mutta ajattelin että voihan se olla vielä kehittymättömät lihakset tms. jotka siellä tärisee.
 
Kääk..mulla on ollut keskiviikosta alkaen semmoista pientä menkkatyyppistä kipua alaselässä..eikö se viittaa supistuksiin? Tämä on ollut kyllä ihan lyhytkestoista,n. 10 sekunnin ajan..tänään pari sekuntia..vauva möyryää kovasti mahassa.Eihän ensimmäiset pikku supistukset (jos tuo nyt edes oli supistelua) nyt tarkota että vauva nyt just syntyisi? Laskettuun aikaan on reilu 2 vk..siksi olen huolissani kun mun pitää välttämättä päästä käymään Helsingissä 15.-17. päivä,siis reilu viikko ennen l.a.:ta,olisin siellä 2 yötä..kyse on siis 200 km etäisyydestä,Turussa asun..olenko ihan hullu kun lähden? Voinhan mä sit hypätä junaan jos synnytys alkaa! heh..eikö muutenkin ole niin,että kehotetaan sinnittelemään tuntikausia kotona ennen sairaalaan lähtöä,niin ei tuossa niin hirvittävä kiire tulisi..tietty jos tulis komplikaatio niin tilanne olisi paha..mulla on ollut koko ajan semmonen olo,että h-hetki menee yli lasketun ajan,vaikka varmahan ei voi olla..
 
Neuvolassa käyty ja hepatoosikokeen tulokset tulleet, ei hepatoosia :) Eli täälläkin onneksi väärä hälytys, toivottavasti myös Jebbiksellä ja Omenalla myös. Täällä ainakin jotain muuta kutinaa vaan. Uudella lähetteellä sit vaan labraan, jos jatkuu/pahenee. Terkka sanoi, että vaikka eilen oli nuo arvot niin vaikkapa viikon päästä tilanne voi olla eri. Eli kannattaa herkästi käydä tsekkaamassa =).

36+2 (34+0)

Paino +525g (0g) yht. 10,5kg
RR 124/63, syke 55 (119/73)
Pissa -/- (-)
SF 32 (30)
Lapsivesi N
RT
Syke 142 (146)
Turvotus-aihetta sivuttiin, mutta ilmeisesti mulla ei ole :D
Kurkattiin ultrallakin pikkuista ja siellä se oli pää yllättävän alhaalla :heart: Itse ajattelin, ettei olis niin alhaalla vielä. Ihana kyllä tuo neukkutäti, taas 50min meni rupatellessa =)

Kävin hakemassa postista Weledan paketin, jossa välilihaöljyä ja painavien jalkojen öljyä. Saas nähdä miten toimii, pitihän se heti kokeilla ;) Onko kukaan muu ajatellu tehdä noita "välilihaharjoituksia"?

Yöt, mä oon alkanu heräillä tunnin välein vessaan ja tulee valvoskeltua aina joissain väleissä. Sit kun mies tulee töistä kuuden paikkeilla aamulla niin sen jälkeen nukun parhaiten =). Päivällä oon kuitenkin aika pirteä ja jaksan touhuta.

MB, aika nopeastihan Helsingistä Turkuun pääsee, mutta ehkä kannattaa ens viikolla vielä tarkkailla olotilaa, että kannattaako lähteä =) Itse en enää tuntia pidemmän ajomatkan päähän sairaalasta ajatellut lähteä. Toi menkkatyyppinen juilinta selässä on varmaan aika tavallista tässä vaiheessa, itselläkin melkein päivittäin.

Käytiin muuten toissapäivänä tutustumassa synnytyssairaalaan (siis Lohjalle), muuten jäi hyvä ja luottavainen mieli, mutta .. Mä kun olin toivonu kovasti voivani lievittää kipuja ammeessa, mutta rempan takia ne onkin pois käytöstä kokonaan :( Se oli pettymys, mutta onneksi sai nyt tietää. Akupunktiota kiinnostaisi kokeilla sen sijaan.

Ihanaa viikonloppua kaikille masuille :heart:



Ps. Empä usko, että pikku Kepa ois ihan vielä kolmea kiloa (kuten tuossa väitetään), kun sitä ennakoitiin syntymäpainoksi..
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Täällähän on monilla meininkiä öisin! :O Kuullostaa inhottavalta tommoset olot,jaksuja teille! :hug:

Mulla soi tänään puhelin,soittaja oli KYS:in kätilö! Eka soitteli että kun mulle on varattu ensi torstaiksi sektio että tulisinko vielä ke näytille,niin lääkäri tutkii ja ultraa. Noh,siis mullehan on varattu sektio pe 15.6. jo aikaa sitte ä-polilla ja kätilö sit tuumaili että selvittää asiaa ja soittelee sit uusiks.
Puhelin soi ehkä tuntia myöhemmin ja sektio-aikaa siirrettiin siihen torstaille!! :O Ykä siis syntyykin 14.6.2012!! :heart: Tuntuu kyllä vähä tyhmälle kun on asennoitunu niin hyivn kuin mahdollista siihen perjantaihin..Sanoi että kun verenvuodon mahdollisuus on olemassa,niin ei viiti jättää sitä viikonloppua vasten :confused: Mitä tuo tarkoittaa?! Tanjaaaa!!!??
Ke menen verikokeisiin ja synnärille ultraan..
Oltiin miehen kanssa ihan ihmeissämme tuon puhelun jälkeen,meidän vauva syntyykin jo 6pvän päästä! :) Päätettiinkin sit miehen kanssa ettei kerrota kummankaan vanhemmille Ykän uutta synttäripäivää,laitetaan vaan tyynesti viestiä kunhan pääsen osastolle :) Mun äiti kyllä suuttuu,mut siinähän suuttuu.

Äskenki siellä käytiin päiväkahvilla,niin mutsi vaan toitotti että "pyydä mut sit sinne sairaalaan kunhan jaksat" sanoin ettei KYS:illä saa osastolla olla kuin vauvan isä ja sisarukset ja sen äiti tietää kyllä itsekin. Sanoin sitten etten halua että sinne muita tunkee,että onhan mulla mies,kätilöt ja lääkärit siellä. Siihempä äiti sitten "ei ne voi tietää siellä mikä on sun parhaakseks,sen voi tietää vai äiti.." Mulla meinas pinna palaa ja sanoinkin perään että meillekään ei tarvi tulla ketää pällistelemään koko sillä viikolla kun kotiudutaan..



Tipetsu ja Ykä rv 36+6
 
tipetsu jos sulla oli istukan takia tuo sectio mikäli muistan oikein niin äidit yleensä menettää verta silloin enemmän kun herkästi istukka repeää/hajoaa siinä tiellä ollessaan on siis vauvan kulkureitillä.. Arkipäivisin on enemmän henkilökuntaa paikalla sairaaloissa kaikilla osa-alueilla joten riskitapaukset tehdään mielellään sillon pois. Kaikki etis-istukka äidit on riskivuotajia. Mene turvallisin mieli oli päivä mikä tahansa harmi, että sulle perusteltiin noilla sanoilla tmp siirtoa mikäli kukaan muu ei oo puhunu verenvuodon määrästä mitään aikasemmin.

( . ) unta riittää, mutta unen päästä ei saa kiinni kun mini painaa. Supistukset polttelee, muttei ole erityis kipeitä. Oon parina iltana tehny avaavia liikkeitä, jotta mini tippuisi alaspäin ja ainakin nivuset ja häntäluun saa kipeytymään urakalla. Lenkeillä kivut on mukana kun alavatsan lihakset pehmenee ja nivuset kramppaa. Sitkeesti vaan eteenpäin, kotiin en jää odottelemaan :) Viikonvälein neuvolatätiä moikkailemaan ja lopputsempit päälle. Henkisesti alkanu valmistautumaan ja miettimään synnytystä ja miehen kanssa siitä keskustellaan paljon. Pyrin toimimaan kätilöiden toivomalla tavalla enkä haluisi jäädä sänkyyn jumiin parkumaan kipujani kun synnytys käynnistynyt. Kivunlievitykset tulee jos on tullakseen. Ehdotonta kantaa ei oikeastaan ole mihinkään asiaan. . Saa nähdä kuinka muijan käy.

Sandrastiina ja mini rv 37+4
 
Sektioäideille vinkiksi Ne sairaalan verkkoalushousut ovat todella karmeat! Mulla ne sotkeutui siihen sektiohaavan tikkeihin niin pahasti, että mieskin repi niitä pois ihan tosissaan. Toista kertaa en halua sitä kokea, joten mukaan lähtee maxi-pöksyjä.:D

Mulle on ainakin tehty suunniteltu sektio perjantaina. Ihan turvallisin mielin voi olla.
 
Viimeksi muokattu:
tipetsu oih,sulla se vain lähestyy ja lähestyy...jännittävää...ja tuo 14.6 silloin on miehenkin synttärit:)

Täällä mittailtu sokereita,ja äsken söin 3 oma tekoista lihapullaa,ja rösti perunoita(pakaste)+ yhen ruisleivän,no ei noussut arvo liikaa mut lähellä oli 7.4

ootteko muut kokeilleet tai siis syöneet karkkia kuinka,tai sipsiä te muut sokeri piinaajat?? kun mulla on ihan tajuton irtokarkki olo!!!! siis mä en enää kauaa kestä,ennenkuin vetäsen jonkun 400g pussin..

Tnä ollut ihan hieno päivä,petasin muutes vauvan sängyn,ja nyt aattelin et meen ja pakkaan vaatetukset vaaville,aion ottaa kahet eri vaihtoehdot,toiset 56cm,ja toiset 62cm+ tutin pakkaan sit myöhemmin,ja yhen harson pukluja varten.
Käytiin eilen ostamaan Johannasta se turvakaukalo,ja nyt se autossa sitten kököttääpi,ilman matkustajaa viel.
PTT 35+2
 
tipetsu Mä oon sen aamun 14.6 Kys.issä, vähänkö mä jännitän sun puolesta siellä piän kaikkia sormia ja varpaita pystyssä ja ja ja! <3 Kuulostaa varmaan tyhmälle kun ikinä olla nähtykään, mutta kyllä miä vaan teitä kaikkia kirjottelijoita ajattelen =)

Mini87 Mä oon jo miettinyt missä asennossa kuu on, kun niin ihmeellinen olo oli ja on edelleen, johtuen varmaan väsymyksestä.

Omppu Koita jaksaa viikonlopun yli, maksa-arvot sun olisi tosin pitänyt nyt iltapäivästä saada (niissä ei montaa tuntia mene), mut sappi-arvoissa menee 2-3päivää ainakin, joten ne olisitkin saanut vasta maanantaina =)

mami2010 joo mullakanssa tikkeihin tarttu ne housut :D omat oli pop!
 
PTT, kyllä mä ainakin oon ihan kohtuudella syönyt karkkia. Nyt tarvis ottaa itseään niskasta kiinni ja yrittää mittailla sokereita. Tän muuton yhteydessä oon ollu mittailematta ku en oo muka kerinny, eikä kyl liuskojakaan oo pahemmin ollut.

Hui kauhistus, ku toiset jo tosiaan tietää koska vaavi syntyy. Ite oon tietysti asennoitunut siihen että tää pikkuinen syntyy joskus lasketun ajan jälkeen, toki eihän sitä voi ikinä tietää. Mut jos ajattelee tän pikkuisen sisaruksia niin siihen nähden toki tää syntyy joskus heinäkuun puolen välin paikkeilla (oon kyl jo melkein varma et silloin pe 13.7.:LOL:). Mies kylläkin povas et jos pikkuinen syntyis 5.7., mut saa nyt sitten nähdä.

Maijamehi ja katkarapu rv 35+1
 
Hiphei! Näyttää olevan jännät paikat jo monella. Itsellä ei erikoisempia odotukseen.

Nyt olen viikonlopun ihan yksin ja se on ihan jees :). Ei oo pakko tehdä mitään jos ei taho. Olis kiva kyllä siivoilla ja nähdä työnsä tuloksen ja nauttia jopa siitä siisteydestä kun kukaan ei sotke <3 :D.

SiinaS 35+3
 

Yhteistyössä