~ Heinäkuun Hellemasut 2012 ~ JOULUKUU

Heippa kaikille, ja tervetuloa uusille!
Hiljaiseloa täällä vietetty, ei oloista eikä mistään muustakaan raportoitavaa. :D
Teidän kuulumisia käyty kyllä lukemassa!
Ensiksi :hug: Maanu, toivottavasti kaikki kääntyy vielä parhainpäin!!

Ja onnea kaikille jotka ovat jo saaneet hyviä ultrakuulumisia ja päässeet kurkkaamaan pienokaista! :heart:

Meikäläisellä olis huomenna aamusta sokerirasitus (oonko ensimmäinen tästä joukosta???) jota en odota innolla..... :stick:
Nyt illasta pitää tankata ruokaa et kestää aamuun asti sit.. Jännä nähä miten käy, yleensä aamulla syön aamupalan ni ei ees ehdi tulla huono olo et saas nähä miten sit huomenna. :$
Ens viikolla (ke) pääsis sit itsekin sinne np-ultraan kurkkaamaan et onhan siellä vielä joku kyydissä..
Oon oottanu et millon tää huolehtiminen loppuu, nyt hirvittää ne sokerirasituksen tulokset ja jos siellä ultrassa löytyykin jotain.. :ashamed:
Ei auta ku ootella. Tuun kertomaan kuulumisia sit! :wave:

Johanna26 & "Patu" 10+1
 
Kivaa lukea tekstejänne :)!

Viime raskaudessa olin nukkuessani kuulemma pitänyt 'kännykän värinä-ääntä' :). Mieheni valitteli viime yönä (kun nukuin erittäin huonosti), että minä pidän kummallisia ääniä nukkuessani - eli siinä minulle jännä uusi raskausoire.

SiinaS 11+1
 
puppa ootpas sä jo pitkällä!!! mullakaan ei ole vielä kuulunut ääniä ,mutta haluan silti joka ilta kuulostella sillä,näytöllä näkee kuiteskin aina sykkeen. sen verran tota omaa massaa mahan päällä,niin ei varmaan kuulukaan..

Meitä onkin aika monta jolla on np-ultra 28p,joten sillon tulee varmaan monta ultra kuulumista=)

Niin ja käyn ite myös joka päivä monestikin lukemassa teidän kuulumisia,vaikka itellä ei olis erikoisempaa asiaa.. se on silti kivaa lukea toisten kuulumisia.
 
Heippa taas!

Ekana Maanulle tsemppiä ja positiivisia ajatuksia!!

Mulla on np-ultra 27. päivä eli enää alle viikko. En oo ees jännittänyt, koska sairaalassa ollessani ultrattiin ja siellä näkyi kaikki olevan kunnossa.

Pahaolo IHAN vähän hellittäny. En tiiä johtuuko siitä et oon pakottanu itteni syömään muutaki ku jugurttia, koska pahin olo tulee mulle sillon ku maha on tyhjä. Oon siis ruisleipää ja jopa pieniä annoksia lämmintä ruokaa alkanu syömään ja tänään ei oo vielä tarvinu oksentaa. "koputtaa puuta". Toivottavasti tää olo nyt alkais helpottaa ja pystyis alkaa kunnolla nauttii tästä raskaudesta.

Meillä muutenkin elellään jänniä aikoja, koska miehen hieman erikoisen työn vuoksi jännäillään tuleeko muutto uudelle paikkakunnalle. Sekaisilla fiiliksillä, koska toisaalta toivon että tulee, mutta sitten menee kevään opiskelut vaikeiksi.Tämä mahdollinen tuleva paikkakunta kuitenkin olisi paljon lähempänä miehen sukulaisia ja kavereita. Saa nähdä miten käy.

Huomenna Pohjanamaalle! Hyvää Joulua kaikille Hellemasuille! :)


Noola ja pallero 10+1
 
Moi!

Lista päivitetty taasen... Vilkaiskaa, onko kaikki niin kuin pitääkin! :)

Johanna26 Taidat tosiaan olla ensimmäinen sokerirasitukseen menijä. Tsemppiä huomiselle! :)

Huomenna olisi sitten np-ultra - hui! Vähän meinaa jännittää...

Brita ja salarakas 12+1
 
Mulla kans huomenna ultra aamulla, sitä ennen pitäis poiketa töissä joulupuurolla. Tänään oksennettu vain kerran, edistystä...
Mulla on aina ihan hämäriä syötävämielitekoja raskauden aikana, nyt mä himoitsen vadelma-Paula-jogurttia... kevyesti menis paketillinen (4prk) illassa. Witsi kun on hyvää.

kuures 11+1
 
Täällä uusi mamma ilmoittautuu. ensimmäinen lapsi olisi tuloillaan. rv 9 meneillään. Kaikki niin kovin uutta ja ihmeellistä.

Pahoinvointia ei ole oikeastaan ollut, mitä nyt välillä hieman kuvottanut mutta ne on tunteet ovat menneet ohi melko nopeasti.
Turvotus on tällä hetkellä mieletöntä, jouduin ostamaan jo mammalegginssit kun tavalliset (normaalia kokoa isommat) kiristi ja puristi ja ahdisti. Vatsan nipistely tällä viikolla ollut edellistä kiivaampaa, mutta siedettävissä rajoissa siinäkin menty.

Viime viikolla oli ensimmäinen neuvola ja nyt odotellaan kättäriltä ultra-kutsua :)
meillä mies aivan innoissaan ja kummatkin mummot kun tietää niin sieltä suunnalta innostuneisuutta löytyy.
Itse jotenkin epäluuloinen olo, kun odottanut sitä pahoinvointia kokoajan ja sitten sitä ei ole tullutkaan :) vaikka tyytyväinenhän sitä pitäisi olla kun ei okseta koko ajan.
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Aika moni on päässyt jo kurkkaamaan pikkuistaan=)
Maanulle halaus.

Tervetuloa uudet!

Oma napa: kävin taas ultrassa ja siellä se pikkuinen heilui:heart: np-ultra on vasta tammikuussa, mutta olen päässyt äitipolin kautta kurkkimaan pikkuista jo useamman kerran. Jotain hyvää tässä diabeteksessa. Sen sijaan olo on aika karmea, kun sokerit seilaavat aika holtittomastti vaikka päällään seisoisi. Alkuun ne oli korkealla ja nyt ne ovat vaarallisen matalia.

Kävin miehen ja pojan kanssa ekassa neuvolassa. Tunti siinä hurahti rupatellessa ja lappuja täytellessä. Seuraava aika meni kahden kuukauden päähän, kun mulla on harvennetut neuvola käynnit. Sinänsä harmi, koska meillä on tosi kiva neuvolatäti:D No nähdään me tammikuussa pojan 2v-tarkastuksessa.

Rauhallista joulua kaikille!
 
Huomenta!

Paha olo alkaa laantumaan, paitsi joskus tulee kuvotuksen aaltoja, jotka muistuttaa vihlaisujen lisäksi kohdun tapahtumista. Päänsärky on vielä pysynyt kohtuullisen hyvin pois, mutta jos tämä raskaus yhtään muistuttaa esikoisen odottamista, niin panadolia alkaa kulumaan pakettikaupalla jossain vaiheessa. Tänään on onneksi viimeinen työpäivä ja nyt jään lisätyövapaille vuodenvaihteen yli. Ihanaa ettei aamuisin ole kiire ja hoppu.

Tänä aamuna kävin puntarilla ja puolisen kiloa on paino vajonnut viikossa, ruoka on ollut lähinnä jogurttia, keittoa ja hedelmiä, ruisleipäkään ei ole maistunut. Hyvä vain, ettei vielä ole paino noususuuntaan kääntynyt, luultavasti turpoan keväällä kuitenkin palloksi, muualtakin kuin mahan kohdalta.

Joku kysyi sokerirasituksesta, minulla on se on edessä, mutta vasta siellä 20. viikon tietämillä. Esikoinen syntyi reilut 4 kiloisena, joten se on täällä automaattinen sokerirasitusohjaus meillä.

Joulusta: valmistelut ovat kesken, väsymys on pitänyt minut tehokkaasti pois mopin äärestä, mutta tänään pitäisi tehdä siivoukset loppuun ja huomenna valmistella ruoat sekä tehdä leivonnaiset. Suurin urakka taitaa olla piparitalon tekeminen, mutta se tehdään tyttären kanssa joten ihan mukavaakin touhua.

Seuraavan kerran kurkataan kasvua tammikuun alkupuolella sairaalassa, jossa tehdään nt-ultra. Eilen tuo meidän kuusvee kysyi ultrakuvia nähdessään, että mitä ne ovat. Emme kuitenkaan vielä kertoneet, ei taitaisi toinen jaksaa odottaa heinäkuulle kaivatun sisaruksen syntymistä.

Mukavaa jouluviikon jatkoa kaikille!

annales 11+0
 
Neuvolassa käyty. Viikkoja kuukautisten mukaan nyt 10+6. Sanoin jo ovella, että kaikki oireet on loppuneet ja muutenkin vahva olo ettei ole ketään kotona, joten alkoi ultrata heti. Kohtu näytti ihan tyhjältä ja doblerillakaan ei saanut sydänääniä kuulumaan. Sanoin vain, että kyllä minä jo arvasin ettei siellä enää ketään ole.. Huomenna aamusta äitipolille tarkempaan ultraan ja jos ei ihmettä ole tapahtunut ja löytyy sikiö jostain poimuista tms.. niin aloitetaan huomenna tableteilla tyhjennys. Voi tätä vitutuksen määrää alkaa vuotamaan aattona!!! Se on koko joulu saunoineen ja ulkoiluineen pilalla! Ei kait se auta, tulehduksen riski on jos monta viikkoa jo ollut eloton kohtu.. Onneksi on selkään melko tajunnan vievät särkylääkkeet, niin popsinpa joulun niitä... sain jo pilleri reseptin valmiiksi kun nekin voi aloittaa heti kun ensimmäiset oikeat kuukautiset alkaa.. Ei ole mitään aikomusta yrittää uudelleen, kun tavallaan en halunnut tätäkään.. Joulumieli lähti kyllä samantein. Ei paljoa kiinnosta laittaa mitään ruokia tai leipoa kun tietää vuotavansa koko joulun kun pistetty sika ja kivutkin varmaan nakkaa peti pohjalle ja vessaan pyhiksi. Joko sanoin, ÄRSYTTÄÄ!!
 
KSK voihan räkä! Jaksamisia! :hug:
Mut pieni toivonkipinä ois että siellä vielä on elämää..? Tsempit täältä!

ON: No nyt on sokerirasitus takana. Ei ollukaan niin paha kun etukäteen pelkäsin.
Pissi-ja verinäytteitä lahjoitettu samalla useampi putkilollinen.
Eikä tullut ees huono olo.
Litku maistui ihan laimentamattomalta vadelmamehulta, uh.
Nyt pääsee hengähtämään ja nauttimaan joulun odotuksesta.
Ens viikolla sit jännätään ultraa, niinkuin moni muukin! :xmas:
Ihanaa joulua ihanaiset naiset!
 
Maanu ja Ksk :hug:

Täällä on kanssa yksi menossa sokerirasitukseen. Neuvolasta käskettiin meneen viikolla 12, itselläni oli siis kolmosen raskaudessa raskausajandiabetes. Huonovointisuuteni vuoksi kuitenkin neuvolatädin kanssa päätettiin, että sit lykätään parilla viikolla, ei siitä sit mitään iloo oo, jos sinne meet ja oksennat litkut pihalle :x
Ultraa vartoilen kovin aika sekavissa tunnelmissa. Toisaalta hinku ultraan on suuren suuri, mutta samalla pelko siitä, ettei kaikki ole kunnossa on valtava, kun ei ole päässyt kertaakaan edes sydänääniä kuulemaan. Tiistaina sinne siis lääkärin jälkeen.
Huonovointisuus selkeästi alkaa helpottamaan. Eilen olin töissä ensimmäistä kertaa saikun jälkeen ja hyvin meni, vaikka olin saunottaja ja kotioloissa tuo sauna on laukassut usein sen oksentamisen. Tänään onkin sitten vaihteeks vähän huonompi olo ollut eikä jouluvalmisteluista tahdo tulla mitään. Onneksi nyt kuiten vapaa päivälle osui tämä etova päivä. Seuraava työ vuoro onkin aatto iltana vastal. Viimeksi viikon jaksossa oli kuitenkin 4 hyvää päivää ja 3 päivää kun kaikki tuli ylös eli suunta on jo parempi :)

Jos täältä nyt ei enää koneelle ehdi niin toivottelempa täältä kaikille hellemasuille oikein rauhallista joulua :heart:

PikkuEmma 11+3
 
vieläkö mahtuisi yksi innokas odottelija mukaan?
tällähetkellä rv 9+4, ja laskettu aika näillänäkymin 22.7. viime viikolla ensimmäinen neuvola ja pää ihan sekaisin. mullekin suositeltiin sukurasitteen vuoksi sokerirasitusta jo näin alkuun, mutta päätin etten siihen osallistu ennenkuin eka ultra on takana. ja eilenhän oli sitten ultra-aika kolahtanut postilaatikosta. tämä on meidän ensimmäinen ja yritystä takana jo kolme vuotta. niin tässä ollaan jotenkin vieläkin ihan äimänä, että ollaanko me muka oikeasti raskaana!
ja vielä pitää pari viikkoa jännäillä, ultra varattu 5.1. toivottavasti siellä on kaikki hyvin!

Huppi & pulla 9+4
 
Neuvolan ultralla ei näkynyt kuin musta kohtu, ei siis näkynyt yhtään mitään, eikä ruudulle tullut sykettä. Myös doblerilla ei löytänyt sykettä. Ei tuntenut kohtua myöskään käsin painelemalla. Se jäi vähän kysymysmerkiksi, minne kaikki "tavara" on hävinnyt kun vuotoja ei ole ollut.. Mutta huomenna sitten lopullinen "ratkaisu" tälle asialle.
 
KSK onpa kurjaa, voi höh :hug:

Nt-ultrassa käyty, kaikki ok, yksi vauva joka vastasi viikkoja 11+6 (neuvolan mukaan nyt ois 11+2), niskaturvotus 1,2mm eli normaali, pituutta reilu 5cm.
Heti kun näin vauvan mulle tulikin sellainen olo että se on varmasti poika... Saa nähdä sit :D
Sain ajan jo rakenneultraankin helmikuun lopulle.

kuures 11+2 (11+6)
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
^ Ihania ultrauutisia :)

Tuli tässä mieleen, että kuinka monella ketjulaisella on koiria ja ootteko miten edellisten lapsien kanssa totuttaneet koiranne ajatukseen vauvasta tai miten ensisynnyttäjänä ootte aatellut sen toteuttaa?

Itsellä on kolme koiraa, joista kaksi varmasti pärjää vauvan kuin vanhemmankin lapsen kanssa, mutta kolmas koira ei tykkää karvojen repimisestä tai on tarkempi luistaan ja ruuastaan ym. joten sen kanssa ihan oikeasti joutuu tekemään töitä jossain vaiheessa.. Se vähän jännittää, että miten se suhtautuu sitten vauvaan tai taaperoikäiseen.. :confused:
 
Voihan vitalis KSK Voimia sinne! :hug:


Mikä mulla on?! Olin näkevinäni valkovuodon olevan vihertävää/kellertävää??!! Vuoto ei kutita,ole kokkareista tai haise. Mitä hittoo?
Ärsyttää tuo meidän neuvolan systeemi kun tasan tunti on soitto aikaa ja aamusta 2h päivystävä hoitaja. Vaikka puhelimmella pääsis läpi,niin ei se paljo lämmitä kun ultraa siellä ei ole,eikä varmaan doppleria. Käskee mennä omalääkärille tai yksityiselle tai päivystykseen :( Tuohon toivoisin hieman parannusta.. Mitenkähän sitä sit kun joulun pyhät tulossa,niin minne tässä näytille pääsee, yksityiselle en taida enää raaskia mennä,mieskään ei innostu..
Ja sekin vielä että 2vkoa sitten sain Dalacin emätinvoiteen orastavaan hiivaan tms. oli 5pvän kuuri. Ja nyt kun virtsiskin vaivaa on kuuri antibiottejakin menossa ja kestää lauantaille.. Ja mielestäni vain tänään olen huomannu tuota värimuutosta. Eilen menkkajomotusta ja hemmetti kun menin eilen töissä nousemaan korkealla tai jouduin nostamaan jalan korkealle jotta itse pystyn nousemaan sinne myös. Sen jälkeen siis alkoi tuo menkkajomotus :headwall:


Noh,eipä muutenkaan ole semmonen olo että ois raskaana : / Entisköhän raskauskeijulta tulla vielä doppleri ennen joulua..?


Tipetsu 12+5
 
Viimeksi muokattu:
Jebbis: meillä kaksi koiraa, joista toinen on pelännyt aina lapsia ja jopa näykännytkin yhtä pikkasen. Pelkäsin, että kuinka käy, kun saamme kaksoset kotiin.. Toisen tiesin olevan lapsiin tottunut entisessä kodissaan, mutta adhd ja ns. ongelmakoira, joten mietin vähän, että millaista sähläystä kaikesta tulee. Lueskelin aiheesta etukäteen.

Ensinnäkin koiralla/koirilla ei saisi muuttua juuri mikään lasten tulon jälkeen, etteivät koe lapsia uhkana (ettei niitä yhtäkkiä tukita esim. kylppäriin päivisin tms.) ja lisäksi niillä pitää olla oma turvapaikka, johon lapset eivät saa mennä. Eikä tietenkään kenenkään tule kestää mitään repimistä tms.

Meillä kaikki on toiminut todella hyvin! Toinenkin koira tulee loistavasti molempien kanssa toimeen ja tämä lapsiystävällisempi osoitti jo alussa olevansa hyvin rauhallinen lasten lähellä vaikka muuten huiteleekin sinne tänne.

Kannattaa siis lueskella asiasta ja olla vastuullisena vanhempana valppaana näistä säännöistä ja antaa koirien reilusti tutustua uuteen/uusiin tulokkaisiin :)

Terkuin, Mirella_36 & (nro 3.) Mussu rv10+jotain
 
Voimia KSK :hug: <3 Mä en nyt ehi kirjotella paljoo ku ollaan ihan just lähöillään E-p lle. Täälä oli viime yönä kauheet vatsakivut pisteli kylkiin ku käänty ja alavattaa vähä niinku poltteli aiva niinku ois ollu pientä supistusta mut eihän niitä vie sais olla vai saako? Kyl kait sie kaikki on hyvin tänään ei ainakaa päivällä oo ollu huono olo :)
Nyt joulun viettoon hyvää joulua kaikille :)
Nennu ja Pulputtaja (t) 6+6rv ( huomenna poksuu taas yks viikko täyteen :) )
 
Moi!

KSK ja Maanu :hug:

Sancho ja Huppi Tervetuloa mukaan. :) Laittakaahan inforivi tulemaan, niin pääsette listalle eli nimimerkki/ikä/monesko lapsi/synnäri/tyttö vai poikaolo (jos on) niin ja laskettu aika tietysti. Sitähän sitten muutellaan tarvittaessa ultrien jälkeen.

NP-ultra takana, kaikki hyvin. :) Vauva vastasi viikkoja 12+2 niin kuin pitikin, niskaturvotus oli 2,1 eli normaali eikä verikokeiden perusteellakaan ole kohonnutta riskiä. Sydän sykki vimmatusti ja pienet kädet ja jalat heilui välillä. :heart: Kuvia saatiin mukaan kolme - kaksi sivukuvaa ja yksi jossa näkyy kasvonpiirteet. Miehen piti saada viedä yksi töihin näytille... :heart: Itse kerron pomolle raskaudesta huomenna, tänään mulla onkin ollut vapaapäivä.

Brita ja salarakas 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Hei vaan kaikki!

Olenkin enemmän tuolla kerhon puolella kirjoitellut, mutta nyt ajattelin välillä tänne kun la muuttui. Eli Brita minun la muuttui päivällä eli se on nyt 4.7.. Neuvola laskee vähän erilailla kuin muualla ja np-ultran mukaan kyllä la olisi 2.7., mutta ei kuulemma aleta muuttamaan parin päivän takia. Tuo 4.7. on nyt sitten virallinen.

Onnea kaikille muille hyvistä ultrakuulumista! :)

Ja Kaikkea sitä kuulee, paljon voimia sinulle :hug:

Täällä tosiaan oli np-ultra eilen ja kaikki oli oikein hyvin. Nt oli normaali ja syke yms. näkyi selvästi. Mutta ennen tätä tiistaina aamulla alkoi yht'äkkiä tulemaan kirkasta verta kamalasti ja säikähdys oli hirveä. Sitten vain äkkiä päivystykseen, jossa ultrattiin ja sikiö oli elossa ja liikkui hyvin. Mitään syytä vuodolle ei löytynyt, mutta lääkäri sanoi, että keskemenoriski on nyt paljon suurempi ja on otettava rauhallisesti. Onneksi heti seuraavana päivänä oli se np-ultrakin, missä myös oli vauvalla kaikki hyvin. Onneksi sitä kirkasta verta ei tullut kuin vajaan vuorokauden ja tällä hetkellä enää tiputtelee ruskeaa vuotoa. Mutta kyllä tosiaan säikäytti, kun sitä verta tosiaan tuli ihan kunnolla. Ja nyt sitten saa pelätä loppuajan ettei vain taas vuoto ala. Kävikin nyt meille sitten päinvastoin kuin muille rv 12 eli riskit vain kasvoivat. No pitää yrittää ottaa rauhallisesti ja olla stressaamatta (ja kuinkahan se on mahdollista?!).

Mutta oikein ihanaa joulun aikaa kaikille! :)

Lily 12+1
 

Yhteistyössä