~ Heinäkuun Hellemasut 2012 ~ JOULUKUU

Hellurei!

Omaa napaa; Kuunneltiin miehen kanssa hetki sitten dopplerilla katkiksen sydänääniä.. Ja vihdoinkin kuuluivat! (Ollaan jo muutama viikko sillon tällöin kokeiltu kuuluuko mitään.) Kyllä siinä muutama kyynel taisi tipahtaa poskille. :heart: Ja kaiken kukkukkuraksi "huomenna" on np-ultra, eli siis noin kahdeksan tunnin kuluttua, mahtavuutta.

Tulihan tunneryöppy ja pakkohan siitä oli tänne tulla kertomaan! :)

Tiuh ja Katkis 23min sitten vaihtui rv 12+0
 
hei ne jotka on yli ton 9+ jotain? niin onko pahoinvointi vähenty, oireet helpottunut?

itsellä kun on ihan normaali olo, mitä nyt nälättää enempi.. mut ei sillain muuten mitään muita.. tosin esikoisestakaan ei ollu raskaus aikana mitään oireita, taitaa tääkin nyt sit loppuun mennä oireitta, ainahan sitä toivoa saa :D toisaalta jos ois oireita, ois vähän todellisempi olo :) !

tiuh varmasti ihana tunne kun sykkeet löytyy, minäki jo kovasti odotan et löytäisin tolla doppleril sykkeet, olen jo monta viikkoa yrittäny tuloksetta, mutta huomenna poksahtaa tasan 10 :D olen vaa ollu malttamaton :) yritän olla ny kokeilematta ens viikkoon, jos sit saisin kuulumaa :) !

Muilla painon laskua? Itsellä lähteny ekasta neukku kerrasta, joka oli pari viikkoa takaperin ni 1,2kg pois.. parempi näin päin ku et tulis lisää , tosin esikoisestakin läks ensin 2 kiloa alussa pois, mut tulivat kyl takas hyvinkin monella kertoimella :'D

käyn hakemassa itselleni "joululahjan" postista tänään.. oikeen teho siivouslaite, jossei o ihan huijausta :D sais sillä siivotuks kylppärin kauttaaltaan jos toimii niinkuin pitäis :D !!!

Muita jolla ei työt nappais yhtään? :eek: voisin niin jäädä jo ainaki pienelle lomalle :D !

Mirkelo & Nyytti 9+6 <3
 
Huomenta!

Täällä aamu aloitettu np-ultralla ja hyvältä näytti. 6,5cm mötikkä ja niskaturvotusta 1,2mm. Syke oli 157 ja jalkojen välissä selkeästi jotain.. :) saa nähdä mihin se siitä muovautuu. Oli tosi selkeä ultra ja ultraaja ihana, rauhassa katsoi kaikki kohdat ja eri suunnista.

Mitäs uutisia Tiuh sai? :)


Mirkelo minulla väheni/loppui pahoinvointi just tuossa 9+ viikoilla. Meinasi hetken huolestuttaa, mutta kaikki edelleen siis oikein hyvin, joten tyytyväinen olen tähän parempaan olotilaan. Enää ajoittaista kevyttä ällötystä, jos syömisissä tulee iso tauko.


Ihanaa joulua teille kaikille!
:xmas:


Vilhelmiina 12+3
 
Huomenia kaikille Helle masuille :)
Nyt ois joulu siivot tehty pari lahjaa pitäs tänään viä käyrä hakemas ja paketointia ois ku huomenna sitte lähetään kohti E-P tä jolun viettoon ihanaa :)
Noista hankinoista mä oon päättäny olla hankimatta vie mitää on viikkojaki vie niin vähä isoimmat hankinnat varmaan tehään sitte rakenne ultran jälkeen vsat eli jollain 20rv jos ei sit saada lahjotuksena läheisiltä jotain tietenki otetaan vastaan. Tiedän ainaki että Kummitädillä on toden näkösesti vauvan vaatteet säilös ku sen pikkusin on vasta 2v. Ja avopuoliso on puuseppä amatiltaan on luvannu tehä kehdon vauvalle tai vauvoille siinä oiski hommaa jos sais kaksi tehä :)

Mulle vois muuten lisätä TYTTÖ OLON JA IKÄ ON 24V

Oma napaa: Olo on ollu ihan hyvä vähä närästys meinaa palata takasin mutta ei pahasti. Vatsa kipuja on välillä varsinki yöllä välillä tuntuu ettei kylkee pysty kääntään ku niin sattuu kylkeen ja ala vattaan. Jospa ne ois ihan niitä hyviä merkkejä että kohtu kasvaa, ku mitää veristä vuotoa täälä ei oo ollu ollenkaan :) Mua on alkanu himottaa syödä omenoita eilen vedin putkeen 3 omenaa :) . Viimme raskaudes vedin appelsiinejä :) nuo on kyl vaan hyviä himoja :)
Onnea vielä niille keitä en oo onnitellu hyvistä Ultra kuulumisista :) <3
Jouluna ei varmaan niin tuu päiviteltyä täälä.
Oikein rauhallista ja hyvää Joulua kaikille Hellemasuille voikaa paksusti ja syökää hyvin :) ( jos vaan pystytte )
<3 lla : Nennu ja Pulputta (t) 6+5rv ( ehkä terkkarin arvio )
 
Minnuska78: tykkäys ensimmäiselle kappaleelle, tuolle toiselle ei :(
Meillä on erityislapsi, joka on äärimmäisen harvinainen, koska yleensä tulevat kesken pois (ei periytyvä juttu). Itse pelkään keskenmenoa, vaikka en ole sitä ikään kokenut, mutta toisaalta, jos on vaikeasti vammainen, niin jopa toivon sitä, koska kaksi erityislasta voisi olla aika haasteellista yhteen perheeseen.. Että siinä mielessä keskenmenokin voi olla loppupeleissä hyvä juttu, mutta korostan, että on erityislapsia ja erityislapsia, eikä minuakaan esim. mikään "pikkuasia" kuten sydänvika, pahat allergiat, diabetes tms. enää haittaisi. Ainoastaan, jos tulisi todella vaikeasti kehitysvammainen lapsi.. Ja en halua missään nimessä pienennellä kenenkään ongelmia, koska varmasti myös pahat allergiat voivat olla todella haasteellinen juttu tai adhd tms. Mutta itse nyt vaan ajattelen tällä hetkellä näin..
 
Heippa!
Tänään tuli pelätty puhelu naistenklinikalta, eli olin jäänyt seulonnoissa kiinni :'( Meillähän oli sitä turvotusta 2,8mm. Ja ikää mulla 30v., eli sekin kai on jo vähän liikaa näissä.. Riski on 1:30 eli 3% mahdollisuus että lapsi ei ole terve. Tarjosivat jatkotutkimuksia, mutta ne kyllä arveluttaa, kun km-riski niissä on n.1%. Varasin kuitenkin ajan neuvontaan, missä voi vielä tehdä päätöksen. Mut aika varmalta tuntuu, etten tuota 1% riskiä ole valmis ottamaan..
Vähän surullisen sävyn sai meidän joulu, mutta täytyy vaan koittaa jotenkin ajatella positiivisesti : /

Maanu ja Sisu 12+0
 
Halaus! Tiedän miltä tuo tuntuu!! Haluan kuitenkin kertoa, että minä kävin myös keskustelemassa ja meillä tulos johtuikin siitä, että odotin kaksosia ja hcg kahden istukan vuoksi korkea. Niskaturvotusta ei ollut kummallakaan, mutta riski tuli pojalle (isommalle sikiöille). Meillähän kävi (ironisesti) niin, että TYTÖLLÄ oli sitten sydänvikaa jne., mutta poika täysin terve. PALJON olen kuullut, että nämä hälyttävät turhaa ja taas toisaalta moni menee seuloista läpi täysin (vaikka otettaisiin lapsivesitutkimus, koska esim. kromosomipoikkeavuuksia on ememmän kuin lotossa vaihtoehtoja ja moni jää diagnoositta synnyttyäänkin).

Onneksi tuossakin on kuitenkin 97% mahdollisuus saada terve lapsi!!!!
 
Ultrassa siis käyty aamuvarhain :) Hirmu mukava kätilö oli ja paljon selosti mikä missäkin sijaitsee yms. Mies näytti olevan hieman huulipyöreänä tuijottaessaan ruutua. :) Siellä köllötteli pikkunen vaava 5cm ja niskaturvotus oli 0,6mm. Hyvältä siis näyttää. Kätilö sano vauvaa kunnon köllötelijäks, piti vajaa kymmenen minuuttia herätellä pikkasta, että esitteli liikkeitä :heart: Taitaa olla samanlainen unikeko kuin äippänsä!

Täällä on kyllä ihana käydä lukemassa muiden kanssaodottajien kuulumisia, että tattista vaan teille kaikille! :)

Rauhallista joulun odotusta kaikille!

Nyt syömään!

Tiuh ja Katkis 12+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Minityyppi
Voi kauhia oon tosi pahoillani Maanu itku tuli,voimia<3 :'( alko itelläki pelottaan jos sie nyt oikeesti se toinenki vauveli alkaa kehittyyn että kuin iso riski on erityislapseen :( en tie mitä teksin jos sellanen tilanne tulis että sais sietää että sie ois kehitysvammanen lapsi koska ite oon työskennelley melkeen 5 v kehitysvammaisten parissa niin on jäänyt vähä sellanen kauhu kuva siitä millasta lapsen elämä vois olla sitte aikusena :( Mutta eihän se kannata etu käteen sellasta alkaa stressaan pitää olla nyt onnellinen ku kaikki on toistaseksi hyvin :)
 
Maanu: Älä vajoa synkkyyteen! Tiedän kyllä tunteen. Meilläkin testit seula hälyytti viimeksi vuonna 2008. oli muistaakseni niinkin kauhee luku kuin 1/5 Olin kuin maani myynyt, sillä oltiin jo puhuttu valmiiksi, että jos jotain häikkää vauvassa on, niin keskeytetään (niin karmeelta kun se kuullostaakin). Pääsin muutaman viikon päästä uuteen ultraan ennen punktiota (jota ei koskaan tarvittu!), ja toisen lääkärin mittaamana niskaturvotus oli tosi pientä, ja niinpä riskiarvo tipahti + puolelle, ja terve tyttövauvahan sieltä sitten tulikin=)
Eli siis voi käydä vaikka mitä vielä tässä, älä hätäile!
Hienoa antaa neuvoja tietenkin, kun itse luulen olevani kohta samassa tilanteessa. Päätettiin osallistua taas, ja olen varma että hälytyskellot soivat taas. Siihen jo orientoituneena.

Mun on pakko kertoa myös tämmöinen tarina joka sukulaiselle sattui:
Hän oli miltei 40, ei jäänyt kiinni seuloista, mutta rakenne uä paljasti kauheaa. Vauvalta puuttui aivot! Hän joutui synnyttämään vauvan normaalisti rv 23, ja siitä on jäänyt arpia monen sydämmeen. Anteex, ei ole tarkoitus pelotella ketään.

Olo on tänään ollut ehkä hiukan parempi, suunnittelin jopa meneväni kauppaan. Mutta en ole jaksanut. Jos pakkaisi loput joululahjat vaikka..
Pelottaa että tämä huonovointisuus on tehnyt minusta myös laiskan=)

jaana ja papu rv 10+1?
 
Heippa kaikki taas pitkästä aikaa!

Maanu: Älä tosiaankaan vajoa vielä synkkyyteen. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta niin monesti on seula hälyttänyt eikä se aina tarkoita sitä pahinta. Tietysti tuo mietityttää ja tuntuu karseelle, ei siitä pääse mihinkään. Älä kuitenkaan vielä heitä pyyhettä täysin kehään! Voimia ihan hirmuisesti tähän epätietoiseen aikaan! =)

En oo ehtiny käydä kirjottelemassa, kun oma olo on ollu aika hanurista. Ei jaksa mitään ja yököttää ja lämmöt koholla just sen 0,5 astetta. Tuntuu niinkuin olis kuumeessa vaikken ookaan..Onko muilla ollu tuota lämmön nousua?

Onneks äiti kävi täällä vähän auttamassa ja tekemässä jouluruokia ynnä muuta, kun ite en oo kyenny. Kohtahan se on joulu on ohi ja sit pääsee jännittää omaa np-ultraa, hui.

Mukavaa Joulunaikaa kaikille!!
 
Onnea tiuh ja muut ultrassa käyneet! Mahtavaa! Maanu,mä en murehtisi kovin tuota riskiä,3 % on aika pieni mahdollisuus kuitenkin..ja ei noi riskiluvut ole mitenkään tarkkoja.Itse en usko,että mun lapsi voisi olla vammainen (vaikka tietysti voi olla;aborttia en tekisi missään tilanteessa).Mitä sitä etukäteen murehtimaan.Olisi se silti kova paikka ja pettymys..Keskenmenoa olen kyllä pelännyt,mutta sekin pelko alkaa väistyä.Viikon päästä on vihdoinkin eka ultra! On ollut tosi pitkä odotus,mutta kohta se jo on...Tat-ta-dam! Varmasti juhlava hetki!
MB & pikkuinen 13+4
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Maanu: Just eilen juttelin neuvolassa noista seulonnoista ja mun terkka sano että hänen pitkän uransa aikana on valitettavasti tosi usein ns. löyty jotain riskejä ja lisätutkimuksissa todettu huolen olevan turha. Toivottavasti teilläkin näin! On varmasti vaikeaa olla ajattelematta ja pelkäämättä mutta onneksi on myös olemassa virheen mahdollisuus! Voimia teille!

Mirkelo: mulla ei ainakaan ole pahoinvointi loppunut, joka päivä oksennan. mulla paha olo tulee syönnin jälkeen. mut pakko välillä yritää syödä, muutenkin on niin väsyny että kohta oon ihan sänkypotilas. :(

ON: Eilen siis eka neuvola, ja terkka oli yhtä ihana kun muistinkin. Ihan perus juttuja, verenpaine pelotti kun viime raskaudessa oli tosi koholla ja muutenkin jännään aina mittausta, mut nyt oli tosi hyvä. :) LA muutui 23.7. Paino oli pudonnut pari kiloa, mutta ne tulee varmasti takaisin!! :D

Hyviä vointeja teille,
neito 9+2
 
Mirkelo: Itsellä pahoinvointi katosi lähes kokonaan muutamaksi päiväksi nimenomaan tuossa 9+ viikolla, ikävä kyllä tuli sitten takaisinkin. Tosin nyt ei enää niin jatkuvaa, välillä tosi hyviä päiviä ja välillä huonoja. Ehkä tähän jotenkin on tottunutkin, niin oudolta kun se kuulostaakin :D Ei enää harmittele pikku kuvotuksia, kun tietää että pahempaakin on.

Hyviä uutisia np-ultrista saaneille oikein paljon onnitteluja:flower: Hienoa kuulla hyviä uutisia. Ja huonompia tuloksia saaneet, muistakaa että prosentit ovat prosentteja eivätkä todennäköisyydet kerro vielä juuri mitään... ja niitä vääriä hälytyksiä tuntuu välillä tulevan vähän liiankin kanssa.

Oma napa on melko tapahtumaköyhä nykyään. Väsyttää ja ei väsytä, oksettaa ja ei okseta. Ensi viikolla np-ultra ja tuntuu, että aika on mennyt hirmu nopeasti jo, juurihan plussasin ja viikkoja oli 4:)
Itseäni on ruvennut risomaan öinen heräily. Joka yö herään muutaman kerran vessaan, ja se nyt on vielä ok, mutta joskus 4-5 aikaan uni tuntuu vaan loppuvan. Tänäänkin leivoin piparit ja keittelin aamupuurot jo ennen kuutta:O Ei todellakaan tapaistani. Pari tuntia sitten myöhemmin vielä nukuinkin, mutta risoo tuollainen heräily silti, mieluummin käyttäisin senkin ajan nukkumiseen ettei tarvitsisi päivisin aina nukkua.

Kuurupiilo ja salaisuus 10+3
 
Maanu:hug:
Onnea kaikille np-ultrassa kävijöille

Itseä kans alkoi nyt jänskättään, se np ulta..jos se siel ei kaikki olekaan hyvin....huoh,mutta en jaksa vielä turhaan huolehtia...

onko muilla välillä semmosta kiristyksen tunnetta? mahan alueella.

Vieläkään ei ole kuulunut ääniä,mutta sykkeet heitellyt,120-156 välillä...kuinka se syke voi muutes muuttua kun liikuttaa vähäsen sitä anturia mahan päällä esim.just 125-145??
PTT11+0 ja maha kuin pallo
 
Hei hellemasut!

Ensiksikin onnittelut hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille!

Maanu :hug: Toivottavasti osoittautuisi vääräksi hälytykseksi.

Pahoinvointia on edelleen ilmassa ja tämä 3-vuorotyö ei ainakaan helpota oloa millään tavoilla. Jos ei voi raskaudesta pahoin, niin voin valvomisesta ja liian vähästä unesta. Jätän kyllä yötyöt pois raskauden puolivälissä, jos vaan lääkäri kirjoittaa minulle suosituksen siihen. Viimeksi kirjoitti ja sanoi, ettei ole koskaa aikaisemmin joutunut kyllä kirjoittamaan, että yleensä nämä on muuten työnantajan kanssa sovittu. Mutta meillä vaaditaan, joten ei siinä. Minulla on kuitenkin työmatkaa ja lisäksi yksintyöskentelyssä on aina riskinsä. On nostamisia ja muita, joten ihan mielelläni jään sitten sivuun öiden teosta.

Perjantaina olisi eka neuvola, hiukan jännittää, että millainen tämä uusi terkka on. Ainakin esikoisen neuvolassa vaikutti hyvin mukavalta. Tiedän jo, mistä tulee "sanomista", sama oli ekassa raskaudessa. Mutta ei siinä mitään.

Kattiina ja pikkuinen 9+jotain
 
maanu mäkin oon jäänyt seulonnoissa kiinni jo kaksi kertaa, ja kyllähän tähän kolmaanteenkin on odotettavissa sama. riski on ollut kanssa iso mut turvotukset on ollu alle 2cm että kaikki muut mitä siihen lasketaan on suurentannu sitä. ensimmäistä jännitin ihan sikana mut toisen kanssa meni jo "rutiinilla" kyllähän tietenkin on olemassa mahdollisuus siihen pahempaan mahdollisuuteen mutta en ole tietoisesti päästä pelkoa irti ennen kuin on asiasta varmistus. mutta yksi hieno asia siinä on että jos haluaa tietää sukupuolen niin sen saa tietää varmasti eika tarvi ultrassa arvuutella. oikeestaan en haluaisi tietää kumpi on mutta utelias kun olen niin varmaan kysyn sukupuolen.

onneksi vietetään muualla joulu niin ei tarvi mitään sen enempää vouhotella sen kanssa. en ole yhtään joulu ihminen tietty lasten kanssa ihanaa mutta jos lähipiirissä ei olisi yhtään lapsia niin aurinkoon suuntaisin karkuun koko vouhotusta. lahjat mitä oon ostannu odottaa paketointia viimeiseen iltaan ennen lähtöä elikkä aiks huomenna on paketoitava :)

RAUHALLISTA JA HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE JO NÄIN ETUKÄTEEN

HUISP& pasus 11+5 ja kaksi pientä tonttu tyttöä.
 
Tervehdys kaikille ja onnea kaikille hyviä uutisia saaneille!

Joku kyseli täällä pahoinvoinnista, itsellä tulee huomenna (tai no ultran mukaan eilen) rv. 9 täyteen ja pahoinvointi on helpottanut. Ei se ole kokonaan pois mennyt mutta jos muistan syödä jotain kun nälän tunne iskee niin aika hyvin pysyy olot aisoissa. Sitten jos syöminen unohtuu niin ai että... :X Tai jos syö liikaa, sekään ei hyvä.

ON: Väsymys on ollut aivan kamalaa viimeisen viikon ajan. Aloitin uudessa työharjoittelupaikassa ja nää aamuheräämiset vaikka vasta yhdeksään menenkin on jotain aivan kamalaa. Kuten yllä mainittu pahoinvointi on alkanut onneksi pysyä aisoissa. Housut kiristää ja omat paidat ei istu päälle, piti ostaa "teltta" vaatteita jotta töissä ei vielä maha liikaa näkyisi. Vuoden vaihteen jälkeen varmaan uskaltaa sielläkin jo sanoa niin sitten on ihan sama.

Huomenna ois eka neuvola. Sitä ei oikein osaa jännätä ja odottaa niin kovasti kun tuli tosiaan siellä varhaisultrassa käytyä mutta silti kiva päästä nyt jo neuvolaankin. :)

Omena85 ja maha-asukki 8+6 (tai 9+1)
 
Ultrassa käyty täälläkin ja kaikki oli niin kuin pitikin. Uskomatonta, miten reilu 5 cm toukalla voi näkyä jo sisäelimet, sormen luut ym...

Mulla oli paino pudonnut kilon eka neuvolasta ja ihan omissa vaatteissani kuljen edelleen. Työhousut on sen verran timmit, että sitten kun ne ei enää mahdu jalkaan niin tietää että maha on ilmestynyt. Vaihdan työpaikkaa ensi viikon jälkeen ja toivon raskauden pysyvän salassa mahdollisimman pitkään uudessakin paikassa.
 
Hei!

Maanu: Voimia sinulle! Toivottavasti et kuitenkaan ihan mieli maassa kulje. Nuo prosentit ovat kuitenkin todella pienet, toki olemassa. Hirveästi tulee vääriä hälytyksiä, joten toivotaan, että teillekin tulossa ihan terve lapsi! :hug:

Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! :flower:

Huonosta olosta. Minulla loppui huono olo viikon 10 alussa ja nyt ollut suhteellisen tasaisesti hyvä olo. MUTTA eilen iltaällötys palasi ja tänään en ole saanut alas mitään ilman, että se olisi tullut myös ylös. Soittelin jo sairaalallekin, että pitääkö tässä miten paljon huolestua. Pitää kuulemma tehdä vichy-omenamehusekoitusta ja yrittää sitä litkutella alas. Mies tuo töistä tullessa. Tiedä sitten, miten menee, kun ei vesikään pysy mahassa. Täällä nyt sitten seuraillaan tilannetta, että mihin suuntaan vointi menee, että pitääkö tiputukseen lähteä. Toivottavasti siihen ei jouduta. Nukuttais, mut en viitsi mennä nukkumaan, vaan yritän pitää itteni nyt "kiireisenä". Perjantaina np-ultra. Sitä odotellessa :heart:

sopaka ja heinis 11+0
 
Tervehdys kaikille!

Täällä on uusi foorumilainen ja ensiraskauttakin vietellään, joten kaikki on ihan uutta ja ihmeellistä.

Periaatteessa mulla ei ole laskettua aikaa, kuin sellainen terkkarin about heitto, joka on 5.7., mutta se on hyvin karkeesti arvioituna, kun ei ole viimeisistä menkoista tietoa / muistikuvaa.. Jotenkin tuli itselle täytenä shokkina (positiivisesti), että tulin raskaaksi heti ensimmäisistä yrittämisistä, joten en edes en edes ollut kuvitellut kirjaavani mitään tietoja ylös. :D

Jebbis/25v/LA 5.7./ ensimmäinen/ KSKS

Tässä ollaan podettu lievää pahoinvointia, väsymystä, rintojen aristelua ja esim. kahvin juomisen ilo päättyi, kun alkoi maistua niin järkyttävän pahalle..

Eka neuvola mulla oli 7.12. ja tosiaan mulla oli terveydenhoitajan sijainen, joka nyt ei ihan hirveän selkeästi osannut mulle selittää asioita, joten lähdin sieltä neuvolakäynniltä huuli pyöreänä, että mitäköhän tässä nyt pitäs tehdä..

En edes tiedä, onko minulla nyt 29.12. ultrana millainen ultra... Ei mitään tietoa!

Muutenkin pelottaa ja ahdistaa, että mitä jos ei olekaan raskaana, jos tää on jotain valeraskautta vain (pään tuomat oireet) tai jos olen ollut raskaana ja sille onkin tapahtunut jotain.. Ihan hirveää epätietoisuutta ja epävarmuutta ja hieman harmittaakin tuon ekan neuvolan jälkeen.

Ollaan siitäkin huolimatta kerrottu joillekin läheisille kavereille ja perheille..
 
Viimeksi muokattu:
Pahoinvointi mulla helpotti pari viikkoa sitten. Muutaman päivän on ollut pirteämpi olo myös. Tilalle on tullut jatkuva nälkä. Voisin syödä koko ajan ja tuhteja aterioita. En mitään hedelmiä ja salaatteja. Toki toppuuttelen tässä itseäni mutta ruokaa kroppa vaatii.

Maanu Voi ei! Vielä on hyvin todennäköistä kuitenkin että lapsi on täysin terve. Varmasti kuitenkin huolestuttaa. Voimia ja toivotaan että kaikki on hyvin!

Minä sain vasta eilen ekaa kertaa dopplerilla kuulumaan sydänäänet. Neuvolassa kuului jo viikolla 9+1 mutta kotona vasta nyt. Onneksi en ole panikoivaa sorttia niin voi huoletta tuon dopplerin kanssa leikkiä.
Uskomatonta että 14. viikko lähti jo käyntiin!

puppa 13+0
 

Yhteistyössä