~ Heinäkuun Hellemasut 2012 ~ JOULUKUU

Nonnih, eli tarkempaa infoo: Sancho/LA 26.7./24/Ensimmäinen/Kät

teen kolmivuorotyötä niin aina välillä sattuu noita yövuorojakin tulemaan, viime yö oli kyllä niin kamala kokemus että, nyt ymmärrän niitä joilla on sitä pahoinvointia. Muuten pientä kuvotusta välillä lukuunottamatta ei ole ollut pahoinvointia, mutta viime yönä aamuyöstä tuli niin kamala olo ja jatkui aina vaan, ja pääsinpä halailemaan IDOakin :/ noh, kotiin selvisin ja herätessä paha olo jatkui aina vaan. Elovena keksin syötyäni, alkoi hellittää ja nyt on melko voittoisa olo.
Mutta olen onnellinen siitä että seuraavat yövuorot ovat vasta reilun kahden viikon päästä!

Koirista, Meillä on kaksi koiraa, beagle ja sakemannin sekoitus. Kumpikin on tottunut kyllä lapsiin, beagle antaa yleensä olla melko rauhassa lapsien kun on rauhallisempaa sorttia. Saku taas on melko adhd, mutta rakastaa lapsia! :) Se vahtii miehen siskon lapsiakin ja kulkee perässä ja aina valmis leikkimään, eikä sitä häiritse yhtään vaikka hieman lapsi roikkuisi. Huomio on aina huomiota, oli se lapselta tai aikuiselta. Eli melko luottavaisin mielin tämän oman vaavinkin uskaltaa sitten ensi kesänä tuoda kotio:)
 
Heissan vaan kaikille pitkästä aikaa.. Ei oo tullu kirjoteltua, mutta lukemassa käyn säännöllisesti täällä.. En nyt saa (lue:eek:saa) punattua tätä, ku puhelimella kirjotan.. Mut mun la:ksi saa muuttaa 30.6 varmistui tänään np-ultrassa. Sielä pienellä kaikki hyvin, hurjat 7cm oli pituutta, ja turvotusta 1,5mm. Riski oli 1:4500.

Hyvät joulunajat kaikille!!!

Jenhy 12+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Vieläkö mahtuu uusi odottaja mukaan? :)

Esikoista odotellaan, nyt on menossa rv 12+4. Maanantaina oli np-ultra, niskaturvotusta oli 0,8mm ja riski oli 1:19000. Vauva oli 7cm pitkä ja kovin vilkas :)
Mulla on ihan kamala pahoinvointi, viimeset pari viikkoa oon joutunut oleen saikulla ja tänään piti käydä tk:ssa nestetyksessä. Toivottavasti olo alkas pian helpottaan...

Meillä on kolme koiraa ja en usko että tulee olemaan mitään ongelmia vauvan ja koirien kanssa. Mutta voi mennä jonkun aikaa että nuo kahelit saa kulkemaan sievästi vaunujen kanssa :D

Kuinka paljon ootte jo tehny hankintoja vauvalle? :)
Ite oon jonkun verran jo vaatteita ostanut. Vaunuja, kaukaloa jne. pitäs mennä katteleen joskus alkuvuodesta, merkit, mallit ja värit on jo päätetty :D

Tässä vielä tarkempaa infoa lisättäväksi tuonne ensimmäiselle sivulle:
nipsu83 / 28v / ensimmäinen / OYS
Laskettuaika on 1.7.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan hippu,sancho ja nipsu83! Onnea kaikille hyviä uutisia ultrasta saaneille! :flower: KSK,onpas kurja tilanne..hyvä että et ole murheissasi kuitenkaan,sikäli poikkeuksellinen tilanne.
Lily08,voi ei,varmasti pelottavaa tuollainen verivuoto.. :( Nyt sun pitäis lepäillä niinku lääkärikin sanoi.
ON: Täällä ei mitään ihmeellistä raskauteen liittyen.Hyvin voin.Sain äsken monta vauvan katselukirjaa lahjaksi yhdeltä tutulta..kiva! Mahaa pistelee hiukan,joten kohtu kasvaa ja kaikki on ilmeisesti hyvin..Ultraan 6 päivää!
-MB & pikkuinen 13+5
 
Kiitos kaikille tsempeistä ja myötätunnosta :)

Alkushokin ja päivän itkemisen jälkeen olo alkaa jo olemaan vähän rauhallisempi olo. Nyt ajattelen lähinnä, että tulee mitä on tullakseen. En haluaisi istukkabiobsiaan (neulakammon ja sen km-riskin takia), mies kyllä haluaisi. Ja kyllä me Down-lapsikin vastaanotettaisiin, ei tunnu nyt mahdottomalta ajatus. Mutta kun on olemassa vakavampiakin kromosomihäiriöitä kun Down. Keskiviikkona on aika neuvontaan sikiöntutkimusyksikköön ja jos päätän haluta istukkatutkimuksen niin se tehdään siinä. Tiistaina on onneksi neuvolalääkäri aamusta ja iltapäiväksi varasin Femedasta ultran; haluan nähdä, onko vauvan kehitys jatkunut normaalisti.. Ja kyselen tarkemmin esim.nenäluusta. Jos ei ole kehitys jatkunut ja jotain näyttäisi olevan vialla, päätös jatkotutkimuksesta on helppo tehdä. Np-ultrassahan kätilön mukaan kaikki oli kunnossa, eikä hän ollut lainkaan huolestunut.

Joulusta ajattelin joka tapauksessa nauttia ja yritän olla murehtimatta asiaa.. Keskiviikkonahan se päätös vasta pitää tehdä :)

Toivon todella, ettei kukaan muu tästä porukasta joudu näitä asioita pohtimaan, vaan odotuksenne sujuisi onnellisten tähtien alla. :heart:

Maanu ja Sisukas 12+1
 
..Joka tahtoisi mukaan keskusteluun.. :)

Olen lukenut jo parisen viikkoa ketjua ja ajattelin vihdoin rekisteröityä tänne.
Eli siis ensimmäistä odotellaan ja eka neuvola oli 16.12 ja ultra olisi 30.12. Jännittää kyllä että onko sielä ketään. Nyt menossa viikko 10 (huomenna +1)

ON: Pahoinvointia ei oikeastaan ole ennen tätä aamua ollutkaan kuin pientä kuvotusta, vatsaa nippaillut välillä ja monesti ylösnoustessa, kun istunut pidempään, on ollut alavatsa/nivuskipua. Tuntuu melko epätodelliselta mutta vaikka aluksi olinkin hieman peloissaan yms. mutta nyt miehen kanssa molemmat odotellaan innolla mitä tuleman pitää.. :)

Oikein rauhallista ja nautinnollista joulun aikaa kaikille ja voikaa hyvin! :)
Loppuun vielä tiedot:
Jenkku87 / 24v. / ensimmäinen / LS

Jenkku87 & Paapa rv 10
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Heipä hei kaikille.

Täällä oli tänään ensimmäinen neuvola. Tietoa ja lippuja sekä lappuja tuli vaikka millä, kaikki ei kyllä tasan jäänyt mieleen mutta neuvolatäti oli oikein mukavan oloinen. Sydänääniä ei vielä tällä kertaa kuunneltu mutta ensi kerran sitten. Muuten kaikki ok.

Raskauspäiväkirja tuli hankittua, kiva päästä laittamaan ajatuksia ja tuntemuksia ylös jonnekin.

Ainiin, laskettuaika tarkentui, eli se olisi 25.7.

Jos en enää huomenna kerkiä tänne kirjoitella niin oikein hyvää joulua kaikille hellemasuille!!

Omena ja maha-asukki 9+0
 
Yhdeksältä on ultra. Tuntuu kuin ois menossa viimeiselle tuomiolle..:'( viime yönä en kyennyt nukkumaan ollenkaan, pelkään niin hirveesti sitä tyhjennystä ja mietin haahuilin koko yön tarkistelemassa onko mulla vanhoja lakanoita/pyyhkeitä. Pitänee ostaa siteitä.. Päätin etten ota tyhjennystä kotiin ollenkaan vaan pyydän ajan kaavintaan ensi viikolle. En halua kotona valua kohdun sisältöä pöntöön, en nähdä, enkä tuntea mitään..

Kyllähän se itku nyt meinaa tulla kuitenkin vaikka yritin psyykata ihteeni "ei tunnu missään" asenteella. Tuntuupa nyt sitten kuitenkin. Siihen univelat, ni jopa alkaa joulun vietto ihanasti!! En jaksa edes toivoa mitään hyviä uutisia. Ajattelin että pessimisti ei pety, mutta kyllä se vaan kolahtaa kun viimeisen kerran varmistuu ja kuulee ne sanat: alkion kehitys on nyt loppunut..

Rv 11+0
 
Kaikkea sitä kuulee, halit sinulle. Tiedän tasan mitä käyt läpi! Minä koin tuon saman v.2008, ja vaikeetahan se on. Itse sain lääkkeet ensin kotiin, vuosin tosi paljon ja menin seuraavana aamuna sovitusti sitten vielä kaavintaan. Olin silloin rv 9, mutta kehitys oli pysähtynyt jo rv 6. Voimia sulle siihen läpi käymiseen ja toivottavasti saat nautittua joulustakin edes pienen ajatuksen verran:hug:

Itse olin eilen eka kertaa neuvolassa. Ja samat ensi lörinät varmaan niinkuin kaikilla muillakin. Ensi viikolla verikokieta, seuraavalla np-ultraa ja sitten jo lääkärin neuvolaa. Sitten aletan ollakin jo hyvillä viikoilla. Muistutteli kovasti, etten ehkä vielä reilun viikon päästä ole kuitenkaan työkuntoinen. Itselläni hikikarpalo jo otsalle siitä kirposi...miten noloa, kun olen ollut jo sitten 4 viikkoa saikulla. Mutta täti on kyllä niin ihana, ja rauhoitteli, ja kyseli mikä on kuitenkin tärkeintä. Tottahan se on, että oma ja vauvan vointi menee ohitse työkiireiden. Ja todellisuudessa ne taitaa pärjätä ilman minuakin;)
Olo on ollut nyt 2 pv siis parempi, hiukan. Ja tänään uhkasinkin vähän siivoilla, sen verran että imuroin ja laitan astiat koneeseen.
Joulu tulee, halusin tai en. Joten illalla kinkku uuniin, ja kellot soimaan!
Ihanaa joulua kaikille!!!

jaana ja (nimeämätön mahavauva rv 10+3):xmas:
 
Tervetuloa uusille odottelijoille!! :)

KSK: Kovasti voimia sinulle ja miehellesi. Toivottavasti se joulufiilis silti pääsisi nostamaan päätään. Olet ajatuksissa! :hug:

ON: Nt-ultrassa käytiin tänään. Olipa ihanaa päästä kurkkaamaan pientä näin ennen joulua. Ensin tutkittiin mahan päältä ja siellä se pieni venytteli itsensä aivan uusiin lukemiin (11+5), mutta alakautta ultratessa saatiin paremmin kuvaa. Alakautta mitatessa pieni vastasi päivälleen viikkoja (11+2). Kova oli toisella meno ja kovasti siellä vilkutteli ja pyöri. Päätään piti niin piilossa, ettei kätilö saanut aivoja kuvaan ollenkaan. Piti kutsua paikalle toinen kätilö ja minä sain jo melkein paniikkihalvauksen, että onko meillä aivoton pieni siellä. Mutta toinen kätilö sai heti aivot kuvaan ja kaikki oli just niin kuin pitikin.

Ainoa, mikä jäi mietityttämään oli tuo niskaturvotus. Kahdella ensimmäisellä mittauksella turvotus oli 1,77 ja 1,76, mutta kolmannella mittauksella kätilö sai tulokseksi 2,27, joka menee ns. normaalirajan yli. Verikokeissa täällä käydään vasta tuon ultran yhteydessä, joten tuloksia pitää odotella vielä parisen viikkoa. En haluaisi huolestua noista lukemista, kun tiedän, että turvotusta pienillä esiintyy, mutta tottakai asia mietityttää. Haluan nyt kuitenkin jouluna iloita siitä, että pieni on elossa, hänellä on kaikki raajat, aivot ja sydän löi. Napanuora oli sellainen kuin pitääkin ja ruskuaispussi oli siellä surkastumassa. Myös vuodot ovat minulla loppuneet, joten kai tässä pikkuhiljaa uskaltaa hengittää :)

Olen eilisen päivän siivonnut kuin hullu. Nyt on muutama joulukakku uunissa ja lahjat paketoitu. Kohta pitäisi vielä käydä kaupasta lisää lahjanarua, pakata auto ja ottaa suunta kohti valmiita joulupöytiä anoppilaan ja omien vanhempien luokse.
Joulun pyhinä en koneella olekaan, joten
OIKEIN HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE! VOIKAA HYVIN!

sopaka & mutkula (nimi muuttui, kun pieni niin kovasti mutkuloi :heart:) 11+2
 
Niinhän siinä kävi, että sydän oli lopettanut sykkimisen. Lääkäri sanoi, että älä katso, mutta ehdin jo katsoa. Sikiö oli täysin ihmisen muotoinen ja tunnistin kädet,jalat,pään. Hajoaminen oli ehtinyt alkaa ja näin pienet jalat ja kädet repsottavan harallaan ja näky syöpyi päähän loppuiäksi. Oli mahdoton sanoa millä viikolla on kehitys loppunut kun ei saanut mitattua. Yksi jalkakin taisi olla irti :O

Kaavintaa ei lääkäri suositellut ja jouduin ottamaan jo ensimmäisen tabletin suun kautta. Vuoto alkaa tänään-sunnuntaina ja su otan viimeiset tabletit. Kävin ostamassa siteitä ja särkylääkettä ja nyt odotellaan..

Ensin olin et ei mitään ja lähin sairaalasta kauppaan. Siellä sitten kassalla se iski. Itkin silmät päästä, enkä voinut lopettaa. Pakkasin tavarat ja itkin.Ihimiset tuijotti ja en vaan saanut itkua loppumaan, enkä saa vieläkään. Pitää alkaa valmistautua siteillä jne. ja alkaa nyt kuitenkin paistaa piirakat jne. Paskin joulu ikinä. Tarvii pinnistellä nyt ihan tosissaan että jaksas lapsille sen joulun laittaa..

Onnea odotukseen hellemasuille!! Sovitaan, että olin viimeinen huono uutinen tässä porukassa ja muut saa kesäkäärönsä syliin asti. Ja hyvää joulua kaikille. Kyllä se tästä vielä meillekin hymyksi muuttuu, kunhan nyt itkee nämä itkut ensin :ashamed:
 
U2
Heippatirallaa!
Tästäkö alkaa seesteinen keskiraskaus ;) Olo tuntuu aivan loistavalta. Joulua laittanut lasten kanssa kotiin eikä stressin häivääkään ole mielessä.

Vatsa alkaa selvästi muuttumaan, ei enää sellaista ällöä turvotusta vaan selkeästi ihka oikea vauvamasu <3 ihan aamusta alkaen ;)
Nythän se hurja kasvu alkaa, joka alkaa tosiaan näkymään. Seuraava neuvola on vasta 3.1, mutta tässähän menee joulunpyhät kuitenkin nopeasti.
Katsoin kuopuksen aikaista äitiyskorttia ja 16+ viikolla olin tuntenut jo liikkeet, ihanaa!!

Ihanaa Joulunaikaa jokaiseen kotiin

Ksk, kurja mieli puolestasi. Olet ajatuksissa <3

U2+Köpiel 13+3

Voi ei Ksk, olimmekin kirjoittaneet yhtäaikaa.... Kyynelten läpi muokkaan tätä viestiä. Miten voikaan tuntua näin pahalta ...prkl, puolestasi :(
Anna itsellesi aikaa toipumiseen, ota kaikki apu vastaan. Yritä edes vähän nauttia lastesi vilpittömästä Jouluriemusta. Helppoa se ei ole, mutta yritäthän kuitenkin :hug:
 
Viimeksi muokattu:
ksk, voimia!

mulle voi päivittää seuraavan rivin:

huppi/30v./ensimmäinen/NKL

onko kukaan muuten suunnitellut hankkivansa doppleria (tai ehkä jo omistaa)? meillä on ollut mielessä, että olisi kiva kotonakin kuunnella että kaikki kunnossa.

katselin, että jotkut on todella ajoissa kertoneet työpaikalla raskaudestaan. itse olen ajatellut "pimittää" tietoa vielä jonkin aikaa, vaikka esimies jo oli vähän muilta kysellyt että onkohan toi raskaana. mielestäni en ole velvoitettu ottamaan kantaa hänen epäilyihinsä. jotka vielä kaiken lisäksi alkoivat siitä, että oli pikkujouluissa seurannut juomisiani! onhan se nyt jokaisen oma asia mitä ja kuinka paljon juot. silloin hieman jurppi... ja aion välttää kaikkia juhlia nyt muutaman viikon ennenkuin aika on kypsä...

Ihanaa Joulun Aikaa!

niin, ja laskettu aika tosiaan 22.7. näillä näkymin
 
Viimeksi muokattu:
KSK, voimia ja jaksamista :hug:

Tervetuloa uusille!

ON, tänään oli eka neuvola. Lappusia täyteltiin ja hiukan oli muuttunut käytännöt sitten vuoden 2009, muttei mitään kummallisempaa. Sokerirasitukseen pääsen jo 14+ viikolla. Muuten oli asiat ok, verenpaine loistava, hb riittävä jne. Esikoisen viihdyttäminen alkoi käydä jo työstä ja kauhulla odotan seuraavaa käyntiä, joka on lääkärineuvola, kun lienee otettava esikoinen mukaan. Muuten ei lääkärineuvolaa tässä vaiheessa olisi, mutta kun tarvitsen työmaalle lääkärin suosituksen yötyön lopettamisesta, niin se on tässä välissä sitten.
Laskettuaika muuttui päivää aikaisemmaksi eli uusi LA 20.7.2012..
Sydänääniä ei suostunut terkka kuuntelemaan, eikä edes kokeilemaan, kun eivät kuulemma kuulu vielä ja sitten äidit panikoi vain turhaan.

Pitäisi ruveta viimeisiä jouluherkkuja tekemään, mies lupasi siivota sillä aikaa, kun käydään esikoisen kanssa asioilla keskustassa, saa samalla mukavan kävelylenkin ja nauttia ihanasta aurinkoisesta kelistä! Alkaa vireystila kohentua, jaksaa ajatella jo liikkumistakin, illasta menen venyttelytunnille ja huomenna aattona meinasin puntille mennä ennen töihin menoa.

Kattiina ja pikkuinen 10+0 (poks)
 
Täällä on muutamalla jo tiedossa sokerirasitukseen meno. Me puhuttiin ensimmäisessä neuvolassa asiasta mutta ei sen kummemmin että milloin se olis. Mulla oli viime raskaudessa raskausdiabetes niin sokerirasitukseen olen menossa tälläkin kertaa. Mitenhän pitkälle sitä joutuu odottelemaan. Mielellään senkin tekis pois alta hyvissä ajoin..

Huppi dopplerin tilasin tässä raskaudessa. Vasta muutama päivä sitten sain sydänäänet kuuluviin vaikka neuvolassa kuului jo viikkoja sitten. Nyt kun on se jonkin aikaa ollut, olen vähän katunut ostostani. Onhan se ihan kiva mutta ilmankin pärjäis ihan hyvin..

Tämä päivä on kulunut jouluvalmistelujen merkeissä. Tuntuu että virtaa on niinku pienessä kylässä. Hyvä niin. Väsymys olikin jossain vaiheessa ihan kamalaa. Nyt on kaiken kaikkiaan oikein hyvä olo. Mahakin alkaa jo pullottelemaan vähän. Ihana raskaus!
Mielialanvaihtelut ja äkäisyys tosin vaivaavat. Tämä saa miehen pinnan välillä todella kiristymään. Onneksi hän tietää mistä ne johtuu ja kestääkin puuskiani kiitettävän hyvin.

Hyvää joulua kaikille!

puppa 13+2
 
Hei!

KSK Olen todella pahoillani puolestasi. :hug:

Päivittelin listan joulukuntoon... :) Seuraavan kerran palaan palstalle tapanina tai välipäivinä - tänään lähdetään mun vanhempien luo joulun viettoon.

Kaikille hellemasuille oikein ihanaa ja rauhallista joulua!

Brita ja salarakas 12+3
 
KSK: Paljon voimia sinulle ja perheellesi! :hug:

Onnea heille jotka ovat saaneet hyviä uutisia ultrasta!

Täällä alkaa olla kaikki jouluhommat tehty, nyt saa vaan rentoutua ja leväthää! Ihanaa! Masu kasvaa hurjaa vauhtia, toivottavasti pikkutyyppikin siellä mukana! Onkin ollut pari päivää vähän parempi olo ja monien viikkojen jälkeen jopa nälkä! Toivottavasti huomennakin olisi yhtä hyvä olo. :)

Hyvää joulunaikaa kaikille hellemasuille!

neito 9+4 :xmas:
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista ja tervetuloa mukaan uudet hellemasut.
Valtavasti voimia ja jaksamisia ksk:lle!, ihan kauhia tilanne ja vieläpä ennen joulua. Itku ihan pääsi kun luin tekstiäsi :/

Hyvää joulua kaikille, voikaapa paksusti =)

Tyttönen + mahaörkki 11+4
 
Kaikkea sitä kuulee Olen todella pahoillani puolestasi! Voimia! :hug:

Maanu Ymmärrän tuskasi tässä tilanteessa! Itse sain myös viime viikolla ultrassa ikäviä uutisia ja lähetteen sinne sikiötutkimuksiin. Minä huolestuin kovasti ja aloin murehtia pikkuiseni puolesta. Ajattelin, että alituinen stressi ja murehtiminen nostaa minulla varmasti keskenmenoriskiä, joten minun kohdallani asioille oli tehtävä jotain. Osallistuin istukkabiopsiaan. En siksi, että tekisin abortin (sitä en voisi koskaan tehdä), mutta siksi, että minun ei tarvitse murehtia koko loppu raskautta, että onko lapsella jokin kehityshäiriö. Joko minä saisin huonoja uutisia ja aikaa valmistautua tulevaan tai sitten saisin rentoutua siltä osin mieleni. Minun kohdallani sain tänään hyviä uutisia ja kerrottiin ettei lapsen verestä todettu kehityshäiriötä. Tämä ei ole kyllä kehityshäiriö, mutta kun synnytin esikoiseni, niin hänellä oli napanuora kaulanympäri, hän ei itkenyt yhtään ja hän näytti silmiini siniseltä. Viikon ajan (onneksi vain viikon) hänellä oli vähän vaikeuksia, mutta sittemmin hänen kehityksensä on mennyt hyvin. Se miksi sinulle tämän kerron, on se, kun olin väsynyt synnytyksestä ja sain viimein lapsen syliin. Uskotko, kuinka oli shokki, kun hän ei ollutkaan kunnossa. Minä en ollut yhtään valmis ottamaan vastaan tällaisia uutisia. Enkä siis nytkään halunnut ottaa riskiä näiden kehityshäiriöiden kanssa, vaan haluan tietää sen aiemmin. Ajattelen, että jos saisin synnytyksessä lapsen syliin, josta näkyy, että hän on sairas. Tiedän, että ottaisin sen raskaasti!

Jos teillä muilla ei seilaa lasketut ajat päivän mukaan, niin mulla sitten seilaa. Viime viikolla nt-ultrassa laskettu aika siirrettiin takasin yhdellä päivällä eteenpäin. Ajattelin sen varmistaa vielä neuvolasta, että minkä päivän mukaan mennään, etten ole aina päiviä siirtelemässä eteen ja taakse ja tämän uudemman tiedon mukaan kuulemma mennään (lääkäri kertoi). Eli voisitko Brita siirtää minut takaisin sinne 2.7. Voit myös päivittää, että odotan tyttöä. Tämä on varmistettu lapsen kromosomeista, joten lienee pitävän paikkaansa.

Onnea muiden odotukseen ja toivottavasti te muutkin saatte hyviä uutisia!

Silly 12+4
 
KSK Voimia ja halauksia sinulle ja perheellesi, itku silmässä luin tekstiäsi:hug:

Tervetuloa uusille hellemasuille ja onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille!!

OmaaNapaa: Mulla suunnitelma joulusta töissä, muuttui jouluksi kotona kera flunssa ja ilman ääntä. Paljon mielummin oisin kyllä ollu töissä kun kipeenä. Eilen kävin lääkärissä ja sain varaksi antibiootit mitkä tarvii alottaa sit vasta jos kuume nousee tai räkä muuttuu keltaseks. Lisäks sain kortisoni-nenäsumutteen, pakkausselosteen mukaan sitä ei tulisi raskaana ollessa käyttää, mutta lääkärin lukeman (näytti myös minulle) duodecimin tietokannan mukaan voi käyttää raskausaikana, enkä nyt oikeen tiiä uskallanko sitä laittaa vai en? Vielä on siis purtelo avaamatta.
Eilen kerrottiin isännän vanhemmille tulokkaasta, anoppi oli arvaillu et näin saattas olla ja molemmat onnitteli ja oli ilosia:heart:

ILOISTA JOULUA JA VOIKAAHAN PAKSUSTI!!!

Hiiha & Keijo-Annikki 10+4
 

Yhteistyössä