Heinäkuun hellemasut 2012 -HELMIKUU

Onnea kaikille rakenneultrassa hyviä uutisia saaneille, ihan mahtavaa!!

Aamulla katselin telkusta suorana kun prinssi Daniel kertoi prinsessan syntymästä, ihan liikutuin, on jotenkin niin herttainen tuo naapurimaan prinssi.

Kokeeko kukaan muu tätä rintojen kasvua epämiellyttävänä? Mulle on jotenkin tosi vaikea kestää tätä. Olen pieni ja sirorakenteinen, joten näytän lähinnä siltä, että joku on lisännyt kroppaani irto-osia tai olen ottanut silikonit. Kokeilin läpi kaikki omistamani rintsikat ja ainoat, jotka tuntuivat siedettäviltä olivat uikkarin yläosat :)

Flunssaa meinaa pukata, toivottavasti ei äidy pahaksi...

Mukavaa torstai-iltaa kaikille,

S-S ja 17+5
 
Kyllä tuo rintojen kasvu sinänsä epämiellyttävää on, että saisi jatkuvasti olla ostamassa uusia rintsikoita. Aika alussa jo piti siirtyä b-kupista c:hen, ja niistäkin tursuaa yli. D-kuppeja en kyllä osta :D. Urheilurintsikat on parhaat! Siis sellaiset toppimalliset. Enkä kyllä tunne itseäni mitenkään kovin seksyksi näissä "uusissa" rinnoissani, kauheat utareet :LOL: Masun kasvamisesta nautin enemmän :heart:.

Onko muuten kellään ollut hiivatulehdusta raskauden aikana? Saako siihen aloittaa omatoimisesti lääkityksen vai vaatiiko lääkärikäyntiä? Mitä valmistetta olette käyttäneet?

Eipä tuo Victoria kauaa sairaalassa viihtynyt.. Aikas hehkeänä 12h jälkeen kotiin :D

Ja onnea vielä ihanista ultrakuulumisista! :flower:
 
Maanu kyseli hiivasta...mulla on ollu kerran ja hain vain apteekista itse voiteen ja sillä pärjäsin. näin oon aina toiminu. Canestenia saa ainakin käyttää.

neuvola-aika joudin siirtämään neuvola-aikaa niin sain seuraavan ajan kuukauden päähän...ois siis maanantaina ollu aika. melko huonossa jamassa näköjään on täälä koko neuvola-aika hommatkin...noh, oonhan mä käyny kerran neuvolassa... viikoilla 8+3 :D ja sit tietty se np ultra... huoh. nooh, empä jaksa alkaa tuota stressaamaan....

onona ja nelkku 18+3
 
MB kiitos,ja kiitos muillekin!!!

Tää mamma leijuu ihan taivaissa,pitäisikö sitä palata maan pinnalle?:D
Näin kahen tytön jälk,on mahtavaa kuulla pojasta,ja kun tämä viimeiseksi lapseksi jää.

Kysyin eilen myös sitä mikä voi olla,kun välillä köyristää itseään ja tuntuu jokin kova,ottaa vastaan,niin sanoipa vain että voipi olla pää.

Niin ja vielä oli ultraus hetkellä perätilassa,mutta sehän kääntyilee siellä vielä vaikka kuinka,ja paino oli 330g=)

Tissien pursuamisesta itelläni ei juurikaan tissit kasva,saisi kasvaa mun puolesta,mut eipä niissä mitn.juurikaan tapahdu,nytkin menee vielä ihan omat liivit.
Juu kuinkahan hehkeänä sitä itse palaa laitokselta...:whistle:
PTT 20+2
 
  • Tykkää
Reactions: ninnax
Maanu kyselit hiivatulehduksesta. Mulla pari kertaa ollut jo, ja vasta hain apteekista lääkettä. Mun neukkutäti sano että Canesten Combia voi käyttää ja samoin apteekin farmaseutti, mutta sitä asetinta ei saa käyttää. Eli se puikko työnnetään sormin eikä kauheen syvälle ja rasvaa voi käyttää normaalisti. Se hiiva on kyllä yks pirun tekele! Tuun tod.näk kärsii siitä monesti vielä tän raskauden aikana. Ja muistaakseni tältä palstalta luin, että gefilus-tabletit auttais, mut apteekin farmaseutti sano ettei pidä paikkaansa, ne tabletit kun vaikuttavat suolistoon, ei alapäähän. Oli tohon hiivaankin jotain ennaltaehkäiseviä puikkoja tms, mut ihan sairaan kalliita...
 
Hei vaan kaikille taas pitkästä aikaa!

Minäkin käyn kyllä lukemassa teidän kuulumisia, mutta olen niin kamalan huono itse kirjoittelemaan. :ashamed:

Mutta kuitenkin ensin suuret pahoittelut huonoja uutisia saaneille. On varmasti todella hirveää kuulla sellaista jo näin pitkällä ollessa. :hug:

Ja sitten taas onnittelut muille ultrista hyviä uutisia saaneille! :flower: Ihanaa, että koko ajan tulee lisää näitä uutisia. :)

Meilläkin oli eilen se kauan odotettu rakenneultra. Kaikki oli rakenteellisesti hyvin, mutta eihän ne ultrat kaikkea kyllä kerro. Ja nähtiin sukupuolikin selvästi ja toinen tyttö näyttää meille olevan tulossa. Eli mulle voi päivittää tyttölupauksen. :) Painoa oli vauvalla 362 g ja vastasi kooltaan muutamaa päivää pienempää kuin viikot oli. Nt-ultrassa taas oli pari päivää isompi. Eli vähän kyllä huolestuttaa tuo kasvaminen, mutta ei se lääkäri kommentoinut sen enempää.

Nyt varmistui tyttölupauksen myötä ettei me oteta äitiyspakkausta. Pojan kohdalla oltaisiin ehkä otettu, kun vaatteita ei pojalle ole yhtään. Esikoisen vaatteet kun ei oikein unisex-mallisia ole. :D No nyt ei tarvitse ainakaan vaatteita ostella.

Täällä myös kärsitään selkäsärystä. Issias vaivaa varsinkin. Ja nivusten ja häpyluun alueellakin kuuluu välillä hirveää rutinaa. Melkoisen raihnainen olo välistä. :D

Päähän on särkenyt nyt pari päivää tässä. Paracetamol auttaa vain vähäksi aikaa. Onko teillä muilla ollut vielä näillä viikoilla pitkään kestänyttä päänsärkyä? Heti nousee itsellä mieleen raskausmyrkytys tmv.

Mutta oikein rentouttavaa viikonloppua kaikille hellemasuille! :)

Lily ja tytsky 21+2
 
:wave: Pitkästä aikaa!

Olen melkein päivittäin käynyt teidän kuulumiset lukemassa, mutten kai kertaakaan koko helmikuussa kirjoittamassa..

Rakenneuä meilläkin oli jo pari viikkoa sitten, kaikki hyvin siltä osin ja painoa oli poitsulla silloin 19+ viikoilla 338g. Nyt olenkin sitten kolmisen viikkoa pois töistä, osittain kivuliaat supistukset ovat alkaneet ja työ on hyvin fyysistä pienten lasten kanssa, niin lääkäri katsoi parhaaksi, että kasvattelen mahaa kotona toistaiseksi.

Meidän vauva on ollut joka ultrassa kovin meneväinen tapaus, saa nähdä jatkaako viuhtomistaan myös ulkopuolella yhtä tehokkaasti. :)


Kaikille ihanaa viikonloppua ja voikaa hyvin!




Vilhelmiina 21+6
 
Heippa,

Täällä alkoi flunssan jälkitauti :( viruksen aiheuttama, sitkeää limaa tulee yskittyä ja kuume nousee.. Ja juuri kun pitäis muuttaa uuteen kotiin, just tänään! Ihan hirveet omantunnontuskat kun ei voi tehä mitään :( mut tärkeintä pitää nyt masuasukista huolta ettei vaan sille käy kuinkaan.

Sairasteluista huolimatta tänään poksuttiin 19+0! puoliväli siis käytännössä :)

Onko teillä muilla tullut jälkitauteja nyt raskaana ollessa?? Mulla ei ole ikinä ollut ennen!! Kamalaa kun tääki piti tapahtua just nyt kun on vaavi masussa.. :(

Lily, mulla on päänsärkyä ollut nyt pari päivää mut luulen sen kyllä johtuvan näistä sairasteluista..

Hyviä vointeja ja Viikonloppuja kaikille!

jaanamaria & masu 19+0
 
Täällä taas.
Töissä onneks rauhallista. Selkäsärky on täälläkin kiusana. Niin kauan kun saa liikkua tai istua ja sopivassa suhteessa toisiinsa, asiat on hyvin. Makaaminen ja paikallaan seisominen aiheuttaa jumin/kivun. Mulla on siis tuo vanha selkävika, joka siis varmasti tekee loppuraskaudesta ainakin kovemmat selkäkivut. Meillä on mahti työterveyshuolto, varsinkin työfyssari, joka katsoi jo mun kävelyt, seisomiset ja liikkuvuuden. Seisoma-asento on pielessä ja kun töissä on paljon seisomista ja joinain päivinä vähän lepoa, aiheutuu siitä selän väsyminen/kipu. Mutta kyllä tämä tästä :)
Mulla on ihan hirmuinen väsymys ja JUUSTOhimo! Mä en yleensä ikinä syö esim leivän päällä juustoa ja nyt voisin syödä sitä paljaalteen kokoajan. Käytän kyl maitoa/jogurttia/rahkaa joka päivä, mut tää on nyt tullut uutena. Väsymys on palannut, hb on katsottu joulukuussa. Silloin oli laskenut 135->127. Oon kyl yrittänyt syödä monipuolisesti.
Pikkuveli viestitti eilen mulle :heart:
Mukavaa viikonloppua muillekin masuille :flower:
Kati ja Den Lille Prinsen 21+2
 
Lily kyseli päänsäryistä. Mulla on ollut parina päivänä niin maan karmee päänsärky, eikä oo reilullakaan parasetamolitujauksella edes helpottanut. Olen kahtena päivänä joutunut sen takia lähtemään kesken päivän pois töistä.
Mä veikkaan että mulla ainakin johtuu hormooneista, koska aikoinaan kuukautistenkin aikana ollut jäätävät päänsäryt.

Meillä on pikkuinen ollut ilmeisesti vilkkaalla tuulella, tänään tuntunut jonkin verran pulinaa, ja yksi ilta tunsin kunnon potkaisun ja sitten koko illan kutitteli mahaa :heart:
 
Päänsäryistä: Täällä on kanssa ollut toisinaan aika inhottaviakin päänsärkyjä, erityisesti muutama viikko sitten kun onnistuin vilustuttamaan itseni. Normaalisti minua särkee päähän TODELLA harvoin. Ei nytkään kovin usein mutta herkemmin selvästi.

Joku kyseli hiivasta, täällä oli kerran nyt raskausaikana. Itse syytin ostamiani mamma legginsejä joita käytin kovemmilla pakkasilla farkkujen alla. Tuntui että koko alapää hautoo niissä ja töissä mulla on vielä nahkatuoli... :D No voi se olla että tuli muustakin mutta who knows. Joka tapauksessa, Canesten on tosiaan turvallinen käyttää kunhan muistaa olla käyttämättä sitä asetinta. Apteekin täti ei ihan osannut sanoa miksi asetinta ei saa käyttää..

Liikkeitä on nyt eilen ja erityisesti tänään tuntunut paljon vähemmän mutta enpä ota stressiä. Kyllä sieltä eilenkin pari potkua tuli. :)

ON: Seuraavaa neuvolaa odotellessa, se oliskin 5.3. Rakenneultra vasta 12.3. mutta äkkiähän tää aika tuntuu menevän. :)

Niin ja kaverini sai toissailtana 2 tyttöä :heart: Kuvan perusteella aivan mahdottoman suloisia tapauksia. Ei voi sanoa kuin että onneksi olen raskaana, muuten voisi iskeä vauvakuume. :D

 
Minnuskalle ja perheelle kovasti voimia :hug:

Samoin Kati81, voimia ikävään tilanteeseen :hug:

Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :flower: On se niin helpottavaa aina nähdä ja kuulla että pikkuisella on kaikki hyvin!

Meillä oli eilen ultra yksityisellä, varasin sen siis koska rakenneultrassa vauvalla todettiin laajentuneet munuaisaltaat mutta lääkäri ei oikein enempää osannut asiasta sanoa. Edelleen oli toinen munuaisallas hiukan laajentunut, toinen ei ollut vaikka rakenneultrassa ilmeisesti molemmat olivat. Lääkäri sanoi että tämä kuitenkaan hyvin harvoin tarkoittaa esim. kromosomipoikkeavuutta, silloin olisi yleensä joku muukin merkki poikkeavuudesta. Sanoi että on hyvä että laajentuma on huomattu niin sitä voidaan seurata raskauden aikana ja jos ei häviä itsestään niin syntymän jälkeen mahdollisesti vauva joutuu syömään virtsatietulehduksen estolääkettä ja jos tilanne on paha niin joku leikkaus on ehkä edessä. Mutta on kuulemma aika yleinen vaiva, tyksissä kuulemma tehdään joka päivä tälläisiä leikkauksia. Jos asiaa ei olisi huomattu niin vauvalle voisi tulla pahoja virtsatietulehduksia. Tietenkin toivon että laajentuma häviäisi jo odotusaikan, kontrolli on 4 viikon päästä. Muuten kaikki oli pikkuisella hyvin, pään ja vatsan ympärysmitat vastasi 5 päivää nuorempaa mutta reisiluu taas tasan viikkojen mukainen. Lääkäri katsoi taulukosta niin tällä kasvuvauhdilla olisi laskettuna aikana 3200g-3300g eli aika siro vauva! Meidän muut lapset on olleet vähän isompia, ei kuitenkaan yli 4kg ole kukaan ollut. Ja vauvan kasvuun tietty vaikuttaa kuinka paljon syön herkkuja nyt loppu aikana :whistle: Makeaa tekee mieli kyllä tosi usein ja ihan hirvittää mennä neuvolaan punnittavaksi ensi viikolla... Niin ja ultrassa lääkäri myös sanoi että melko varmasti vauva on tyttö :heart: Se siitä mun poikaolosta siis :D Voi siis päivittää listaan tyttölupaus ja poistaa sen poikaolon. Ostin sitten ultran kunniaksi 2 pientä tyttöjen bodya, vaikka meillä paljon on valmiinakin noita tyttöjen vaatteita kun tämä olisi sitten kolmas tyttö meille!

Vaunuistakin on ollut puhetta, meillä on käytössä esikoiselle ostetut Emmaljungan yhdistelmät, ostettiin jo esikoiselle käytettynä vuonna 2007 mutta ihan hyvin on toimineet =) Käytössä on myös Emmaljungan kaksostenrattaat, nekin on tosi hyvät mutta niin isot ettei mitenkään mahdu autoon. Ostettiin isompi autokin viime viikolla, nyt on ihanaa kun ei tarvi mahduttaa 3 turvaistuinta takapenkille, ja kesällä sitten 4 ei olisi mitenkään edes mahtunut autoon... Nyt on oikein tila-auto sitten =)

Meillä on tänään 5v hääpäivä, mies toi aamulla kukkiakin kun tuli yövuorosta :heart: Nopeasti on kyllä aika mennyt, toisaalta tuntuu että ollaan oltu naimisissa vaikka miten kauan =)

Tämmöisiä kuulumisia tällä kertaa tänne, mukavaa viikonloppua kaikille!

Hippuliina ja yllätys 20+5
 
Hei,

pitkästä aikaa. Kirjoittelin vahingosta tuonne tammikuun puolelle, kunnes huomasin että
on helmikuun ryhmäkin. Eilen oli rakenneultra ja en kysynyt sukupuolta. Terveeltä vaikutti
kaikin puolin. Sain tosin kuvan mukaan, ja näyttikin sitten tytöltä. En nyt malta odottaa, vaan
pitää mennä huomenna yksityiselle selvittämään uudestaan : ))) Ennestään meillä on poika.
 
Joku kyseli hiivasta ja sen hoidosta tuolla ylempänä. Noita Canestenin tuotteita ainakin saa käyttää, kuten jo joku ehtikin vastata, kunhan ei sitä asetinta käytä pukkoja laittaessa.
Ja tuosta maitohappobakteereista sen verran, että vähän kummeksun tuota apteekin näkemystä asiaan... Itse olen viime aikoina pääsääntöisesti hoitanut hiivani ruokavaliolla (gefiluspiimää, liiat sokerit yms pois) ja kyllä on toiminut. Ja esim. Tyksissä missä olen naistentautien- ja synnytysvuodeosastoilla ollut harjoittelussa (kätilöksi opiskelen), ihan ohjeistetaan raskaana olevia ja muitakin joilla on ongelmia tuon hiivan kanssa, kokeilemaan ruokavalion avulla (eli maitohappobakteerit ja/tai happamat maitotuotteet jne osaksi päivittäistä ruokavaliota), varsinkin jos hiiva helposti uusii tai ei hoidu pelkillä lääkkeillä.

Oma napa: Pikkuisen liikkeet tuntuvat jo päivittäin ja niihin on jo tottunut kivasti, ei enää jokaisen töytäisyn kohdalla tule sellaista "iik ihanaa, se liikkuu" -fiilistä ihan joka kerta :D Edelleenkään ei touhutessa ja liikkeellä ollessa noita liikkeitä ehdi/pysty havainnoimaan, mutta jo istumaan mennessä yleensä vähintään joku satunnainen tökkäisy tuntuu.

Olo muutenkin alkaa olla loistava, väsymykset ja kaikki pahoinvoinnit ovat nyt takana. Tuossa edellispäivänä oikeastaan vasta huomasin, että ei ole tullut moneen päivään edes sellaista vähän etovaa oloa, mikä tähän asti vaivasi heti jos ei ollut hetkeen syönyt, vaikka muuten en enää voinut pahoin. Kyllä siis ainakin minun kohdalla puheet keskiraskauden ihanuudesta pitävät paikkansa! =) Niitä ison mahan vaivoja tässä sitten vaan odotellessa...
Rakenneultra parin päivän päästä, sen jälkeen toivottavasti ollaan vähän viisaampia tuon jälkikasvun sukupuolestakin.

Kuurupiilo & Ötökkä 20+3
 
Hei hellemasut!

Täällä yritetään saada yövuoroista aiheutunut väsymys taltutettua. Enää kaksi yötä ensi viikolla ja yöt on minun kohdalta valvottu hetkeksi. Yöt vielä menee joten kuten, aamun vika tunti on raskain, kun on aamutoimien teko. Kaikkein pahintan on kotimatka ön jälkeen (vajaa 50 km), viime viikolla havahduin siihen, että olin toisella kaistalla, joka onneksi sattui olemaan ohituskaista. Muutenkin huomaa töissä, että on tiettyjä juttuja, joissa vatsa alkaa olla tiellä ja ei pysty tekemään kunnolla.

Tänään olisin menossa kampaajalle. Pääsee leikkauttaan tukkaa, on täysin ylikasvanut malli. Väriä en raaski nyt laittaa, voisi melkein saada oman värin takaisin ja katsoa, onko se sitten kiva.

Eilen poksui 19+0, nopeasti aika menee. Keskiviikkona onkin rakenneultra, hiukan meinaa jo jännittää. Sukupuolta aion kysyä, jos sen vaikka näkisi :).

Kattiina ja pirpana 19+1
 
Tänne ei mitään uutta eikä ihmeellistä, mitä nyt tuo hiiva näyttäis hiukan kiusaavan.

Liikkeitä tuntuu, lähinnä kuitenkin vielä selällään ollessani. Voipi siis olla että nytkin on istukka edessä tai sitten pikkuinen viihtyy masussa niin että potkii tuonne jonnekin sisuskaluihin päin jolloin ei liikkeet tunnu.

Maijamehi ja katkarapu rv 20+2
 
Huomenia naiset!

Ihan hävettää kun niin harvakseltaan tulee kirjoiteltua.. :ashamed:
Ja täällä yritetään toipua flunssasta, tää on kyllä ihan hanurista. Sain kyllä antibiootit jotka on ok vaikka tyyppi on masussa. :)

Ja ihanaa, nyt parin päivän aikana on alkanu tuntua liikkeet ihan kunnolla!! Tuntuu vähän ku ois pieniä kaloja masussa mitkä liikuskelee. :D
Selkeitä potkuja ei oo tullu vielä mut eiköhän ne sieltä.
Nyt ollut aktiivisimmillaan näin aamupvällä ja sitten illasta. Ihanaa kun tuntuu jotain edes ni tietää et toisella on kaikki hyvin vaik ite onkin ihan räkäinen.
Vielä reilu viikko rakenneultraan ni päästään sit kurkkaamaan tyyppiä ja saas nähä saanko vahvistuksen omalle poikaololle. ;)

Ihanaa viikonloppua!!!

Johanna26&Patu 19+5 :heart:

*muoks kun en viitsinyt uutta aloittaa*
Vanhemmat tekivät tänään pikapyrähdyksen Ikeaan ja voi apua mitä kaikkea ihanaa sieltä tuli meidän Patulle! :D Verhot lastenhuoneeseen, parit lakanat, huppupyyhe ja semmoinen söötti unipussi! :heart: (taitaa olla jotain fleecen tapaista et ei ehkä ihan heinäkuussa tarvi käyttää, heh) Mut aivan ihania, ääk! :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Rakenneultra oli eilen, ja kyllä helpotti! <3 Pikkuisella kaikki niin hyvin kuin tässä vaiheessa voi sanoa, paras mahdollinen tieto siis saatiin :) Kasvaa tasaisesti, kun joka ultrassa ollut kolme päivää isompi kuin arvioitu laskettuaika. Nyt oli painoarvio 350g <3 Istukka on mulla edessä, mutta liikkeet tuntuu silti hyvin. Mieskin ne jo vatsan päältä tuntee. Pikkuinen ei halunnut näyttää kumpaa sukupuolta on, kovin oli jalat ristissä - tyttö siis varmaan tulossa ;) Nyt sitten mietitään, että mennäänkö 4d:hen maksamaan siitä tiedosta vai ei.. Tietääkö muuten kukaan paljonko Cacciatore velottaa nykyään Femedassa? Olishan se ihan jännää odottaa heinäkuuhun asti, mutta miehen kanssa ollaan kyllä aika malttamattomia tyyppejä, leijonia kun ollaan ;)

Täällä ei onneksi hiivaa ole kiusana, mutta issias kyllä muistuttelee itsestään tasaisesti.. Oon lastentarhanopettaja, joten työergonomia on meillä aika huono, kaikki pöydät, lavuaarit ym kun on lasten tasolla.. Täytyy vaan itse olla tarkkana työasennoissa. Aika hyvin kyllä "ajoitettiin" tämä raskaus, kun äitiysloma alkaa samana päivänä kun lähetän meidän eskarit kesälomalle ja koulutielle :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Hertta_g ja pikkuhoo 20+5
 
RV 23 POKS! (keskosten hoitoraja jo saavutettu..) :wave:
Muuten,onko semmoinen vihertävä kokkareinen valkovuoto vaarallinenkin juttu? Kuulemma 70 %:lla raskaana olevista naisista on bakteerivaginoosi,ehkä mullakin on se..jotkut tulehduksethan saattaa olla vaarallisia vauvalle.Viimeksi kun mun pissa testattiin,niin ei kyl ollut tulehdusta..taidan soittaa joka tapauksessa neuvolaan..
 
  • Tykkää
Reactions: Omena85

Yhteistyössä