Heinäkuun hellemasut 2012 -HELMIKUU

U2
Huomenet Hellemasuille!

Työstä ja motivaatiosta viikko sitten taisin juurikin aiheesta myös kirjoitella.. eli nollissa on vai voiko motivaatio olla jopa miinuksella?? ;)
Ei oikeasti kiinnostaisi pätkääkään enää, kotona olisi paljon kaikkea puuhaa, jota pystyy vielä tekemään, kun muistaa levätä välillä.

Olin nyt lomalla pari päivää ilman tukivyötä ja deam!! Olisko se nyt kuitenkin sitä SI-nivel kipua täälläkin.. tuntuu melkein keskellä, aavistuksen vasemmalla, alhaalla/lähes viistosti häntäluun yläpuolella. Istuessa, maatessa ja kaikissa asennoissa. Tuntuu "paineena" yhdessä kohtaa. Oliko jollain muulla samaa vaivaa, kuulostaako tutulta?

Meillä masu heiluu jo silminnähtävästi, kun Köpsy rokkaa :) ihanan aktiivinen tapaus!

Tyttö/poika Olette saaneet paljon lupauksia tulevasta sukupuolesta. Kysynkin onko täällä ketään muuta, joka EI halua tietää etukäteen? Meillä siis kuudes kullanmuru, en ole koskaan kysynyt etukäteen, enkä nytkään. Neljän pojan vaatteista jäljellä on tasan kuopuksen vaatteet, tytön vaatteista ei juuri mitään. Ja ne olisivatkin jo 11 vuotta vanhoja...

Pakkaustakaan en aio ottaa. Niitä pikkuruisia vaatteita ei kovin montaa erilaista tarvitse, menevät niin hetken ja pakkauksen rahalla ostan sitten tarpeellista ja sopivanvärisiä ;) (jos oikein muistan pakkauksen vaatteet olivat "pienentyneet", ennen oli enemmän 60-80cm, eli vastasyntyneelle ei mitään)

Oikein ihanaa pakkaspäivää Hellemasut, kevättä ja kesää kohti!!

Huomenna poksutaan,

U2 & Köpsy 22+6 WOW!!
 
Huomenia kaikille,

Ihana päästä taas luekelemaan mukaan foorumille kun oon nyt kaks viikkoa saikulla ja jotenkin taas jaksaa, kun ei tarvi stressata töistä,

Töitä ja siitä johtuvaa väsymystä lukuunottamatta täällä on kaikki mennyt hyvin ja nyt väsymyskin alkaa helpottamaan kun aloin ottamaan lisärautaa vaikka hemoglobini onkin 133 mutta koska se oli tullut kuukaudessa alas 147:stä ni se oli hurja ero "normaali"tilaan.

Vihdoin ovat hurjat yöliset elokuvat loppuneet, mut nyt jatkuu nämä kauheat mielialamuutokset. Vähintään kerran päivässä tulee itkut, ilman mitään syytä heh. Ja perjantaina aamu alkoi sellasella raivon puuskalla, joka kestikin sit koko päivän, eikä kyllä mitään aavistusta, mistä moinen johtui :/

Mites muilla ton nukkuma asennon löytäminen...minä nukuin ennen selälläni ja nyt tuntuu et alkaa ahistaa jos nukun niin ja mikään asento ei tunnu hyvältä vaikka masukin on vielä hyvin pieni?

Onnea Maanu <3 <3 ;)
Meidänkin naimisiinmeno päätös synty hultoasemalla, hah, eli ei niin järin romanttista mut häät korvas sit kaikki =)

Huomenna ois sit 4D, jännittää ja ahistaa, huh...sukupuolen haluaisin kyllä niin tietää kun eilen nimetkin lyötiin lukkoon ;)

Liikkeitä en vielä tunne...en sitten mitään. Vähän jo odottaa josko se vois infota itestää. Dopplerin kun kuuntelen ni kyllä siellä menot on...syke menee kovaks ja vaimeaks eli kyl siel jotain tapahtuu =)

Mut tulihan taas teksitä
Mukavaa viikon alkua kaikilla

Handed ja Mahansukki 18+4
 
Huomenta täältäkin!

Ja heti maanantaina iloksi 21+0 POKS!

Työmotivaatio, juu... se on vaihtelevaa. Nyt sitä taas vaihteeksi on ja tulostakin tuntuu syntyvän. Onneksi. Muutama viikko onkin ollut aika tahmaista töiden suhteen. Mutta nyt kun iso osa porukkaa on lomilla, niin saa rauhassa tehdä roikkuvia hommia, jotka ovat jääneet viime viikon reissupäivien jalkoihin.

Mahasta ja sen kasvusta oli viime viikolla jotain puhetta. Minulla on nyt tuo kumpu alkanut näkymään kunnolla. Ja heti alkoivat työkaverit kommentoimaan. Minä en siitä pidä yhtään. Minun maha on minun ja sen kasvu ja koko eivät muille kuulu. Varsinkin nyt on hieman ahdistavaa kasvattaa mahaa tässä vieressä, kun työkaverilla on pettymys taas käsillä.

Ja harjoitussupistukset ovat tuttuja nekin. Eilen kävin salilla ja hiihtämässä. Parin kilometrin hiihtolenkki sai vatsan kovettumaan. Tuntui hieman säälittävältä, kun vauhtikaan ei ollut mikään kova. Lähinnä kävelyä sukset jalassa.

Mukavaa alkanutta viikkoa!
 
POKS rv 21 ja huomenna ultra!!!! :heart: |O

Huonosta omastatunnosta.. Mulla on sellainen tilanne, että oma veli on kärsinyt vaimonsa kanssa lapsettomuudesta jo noin 6 vuotta. Kun kerrottiin joulukuussa raskaudesta niin suhtautuminen oli aika ikävä... väkinäisen onnittelun sai puserrettua ja loppuilta mikä vietettiin yhdessä olikin sitten pelkkää mökötystä ja sen koomin ei mitään yhteydenottoa. Melkein tällasta reaktiota kyllä osasin odottaa ja en ole loukkaantunut mistään, mutta pikkasen on muutkin ihmetelleet, että miten mun raskausuutinen on voinut tulla niin " yllätyksenä"? Ollaan kuitenkin oltu miehen kanssa yhdessä 12 vuotta ja menty viime kesänä naimisiin...
Että sellasta. Saa nähdä miten tässä alkaa sujumaan tämä suhtautuminen, ymmärrän kyllä että haluavat pitää etäisyyttä, mutta en minäkään nyt uskalla ottaa heihin mitään yhteyttä... mielestäni aloitteen pitää tulla heidän puoleltaan, että he lähestyvät sitten kun ovat valmiita. Eikä mua harmita se ettenkö minä nyt tässä voi raskauttani hehkuttaaa, vaan se että tämä on meidän vanhemmille ensimmäinen todella odotettu lapsenlapsi, niin harmittaa että he joutuvat sitä sitten vähän salassa hehkuttamaan. Se on kyllä ihan totta mitä sanotaan, että lapsettomuudesta joutuu kärsimään myös lapsettoman parin koko lähipiiri, tai ehkä sitä on myös erilaisia lapsettomia jotka ei pura tuskaa läheisiin, en tiedä enkä ole tavannut.

Hiivasta ei onneksi ole ollut!! Nyt täytyy koputtaa puuta ettei tule! Mutta ihan alkuraskaudessa mulla oli joku lievä emätintulehdus johon sain reseptivoiteen ja lääkäri sanoi, että sen jälkiseurauksena voi tulla hiiva, että osta Canestenia, mutta onneksi ei tullut.

Työmotivaatio Juuh, kyllä en sellaisesta tiedä mitään! :D Ei oikeesti nappaisi ollenkaan! Varsinkin kun muut pitelee jatkuvasti talvilomia! Toki oma on päätökseni, että en mitään lomia pidä nyt ennen äippistä kun haluan säästää kaikki lomat sinne äippiksen jälkeen, mutta silti! Mulla ei ole fyysisesti rankka työ, mutta henkisesti sitäkin rankempi, sosiaalialalla siis.

Siitä tulikin mieleen kun oli puhetta siitä kasvavan vatsan "häpeämisestä" ja piilottelusta, että muuten mua ei haittaa ollenkaan, mutta en haluaisi että mun asiakkaat sitä tietää, koska en ymmärrettävästi haluasi että ne tietää kauheesti mitään mun yksityiselämästä. Mutta minkäs teet, siinähän tuo kumpu kohoaa =)

En saanu sitten viikonloppuna levätä yhtään kun tehtiin vessaremppaa, mutta kyllä tulee hieno vessa! :heart:
 
Työ ja motivaatio Täällä on motivaatio alkanut löytää tietään takaisin. Alkaa saada yksi iso muutos päästöstään töissä ja tietty minulla on alkamassa kahden toistaiseksi viimeisen yövuoron jälkeen pitkä vapaa. Kohta ei ole enää montaa viikkoa jälellä töitä, osittaista teen vielä huhtikuun loppuun asti, joten ei pääse työmäärä tällä hetkellä liikoja stressaamaan. Kesälomalle jään toukokuun 14. päivä ja siitä sitten kesäkuun 14. päivä alkaa mammaloma. Ja huhtikuussa minulla on vielä jäljellä lomaviikko, jonka ympärillä on vapaita, joten pitkiä pätkiä olen poissa töistä. Ja hauska huomio tulevista työvuoroista, minulla ei ole tämän viikon jälkeen yhtenäkään maanantaina ja tiistaina töitä huhtikuun loppuun asti :D. Toki viikonlopputöitä on, mutta hauska tämäkin, välttyy tietyiltä jutuilta kokonaan :D.

Torstaina olisi rakenneultra. Jotenkin olin ajatellut, että se on jo keskiviikkona ja puhunut siihen viisiin, mutta olin ollut väärissä päivissä. Ehkä tämä ilta- ja yövuoroputki ottavat veronsa. Kuitenkin kaksi seuraavaa päivää menee nopeasti (nukkuessa :D) ja yöt nyt vilahtavat ihan kiitettävää vauhtia ohitse.

Vatsa kasvaa ja sen huomaa. Liikkeitä en ole tässä viikonloppuna ehtinyt juurikaan kuulostella, jonkin verran tuntunut. Liikkeessä ei tunnu.

Ihanaa viikkoa kaikille! Minusta tuntuu, että kevätkin alkaa olla nurkan takana.

Kattiina ja pirpana 19+3
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
U2: me emme myöskään aijo kysyä sukupuolta. Jää sitten iso ylläri vielä loppuun.
Näin vanhan luokkakaverin yhtenä päivänä ja hän sanoi olevansa keskolassa töissä. Kyselin siinä sitten kaikkia juttuja ja hän sanoi että jopa 23 viikkoisetkin selviytyvät hyvin. Hengissä selviävät lähes kaikki mutta jälki"sairauksia" voi olla niin pienenä syntyneillä. Hänen uransa aikana (4v) vain yksi pieni keskonen oli menehtynyt. Jotenkin sekin tieto helpottaa että ei ole enää montaa viikkoa kun meidänkin pikkuinen on siinä vaiheessa että jos syntyisi niin elonjäämisprosentti olisi jo aika suuri. En kyllä missään nimessä toivo ennenaikaista synnytystä, saa mennä kyllä sinne heinäkuun loppupuolelle ihan reippaasti :p

Työmotivaatiosta: opiskelen tällä hetkellä joten ei tarvitse onneksi paljon töistä murehtia. Minulla alkaa kuitenkin ensiviikolla 5 viikon työharjoittelu ja stressaan niitä aina ihan hirveästi. Pelkään jo nyt että en jaksa ja että niillä viikoilla (20-24) tulee kaikenlaisia lisäoireita mitkä hankaloittavat työtä. Olen niin tunnollinen opiskelija harjoitteluissa, että pelkään etten mene lääkärille vaikka tuntuisi jotain supistuksia tms. Pakko vaan ruveta ajattelemaan että mikä tässä on tärkeintä.
Kevät on jo ihan nurkan takana ja sen huomaa kyllä vireystilassa. Kolmen viikon? päästä on jo kellojen siirto päivä joka tarkoittaa sitä että illatkin ovat jo valoisia tosi myöhään.

Penni3& leppis 18+2
 
:wave: Täällä kans yks joka ei halua saada tietoonsa tulevan sukupuolta. tosin tossa mietein et jos syystä tai toisesta se tulisikin tietooni ni mun tarvii pitää se sitten vaan omana tietona kun kerran isäntä ei halua tietää.

Maijamehi ja katkarapu rv 20+4
 
U2
Penni3 Katoin yks päivä jotain jenkkiläistä synnytysohjelmaa MTV Fakta- kanavalta. Siinä syntyi 25 viikkoinen ja henkiin jäi. Toki ohjelmassa ei kerrottu/seurattu niin pitkälle, että tuliko jotain komplikaatioita tms. Elintoiminnot muistaakseni tasaantuivat/vakiintuivat kuitenkin ja se oli jo hyvä merkki. Puhuttiin, että kolme kuukautta osastohoitoa olisi pienellä edessä.
Mutta siis mahdollisuudet alkaa jo monella meistä olla kohtalaiset :) Toivottavasti saamme kuitenkin kasvatella masuja tuonne kesään asti :heart:

U2 & Köpsy
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Nukkumisasennon kanssa ongelmia on ollut vähän täälläkin. Tykkään selällään varsinkin iltaisin nukkumaan mennessä olla, mutta muutamana iltana/yönä se ei olekaan tuntunut enää hyvältä, sellainen jännä kipu/paine/huono olo tullut, ihmettelin ensin mutta heti kyljelle käännyttyäni katosi. Eikä tuo maha nyt mikään kovin iso ole, siksi yllätyin, kun näinkin varhain jotain tuollaista tuli.

Työmotivaatio on täällä lähtenyt nousuun jostain syystä,hyvä homma! Ja olokin ollut kaikin puolin jaksavaisempi töissä ainakin nyt pari päivää, mitä nyt iskias on välillä itsestään ilmoitellut aika rajustikin. Mutta tarkoitus oli nyt tämä kevät painaa töitä täysillä niin pitkään kun pystyy ja kerätä rahaa, joten hyvä suunta siis motivaation suhteen ainakin.

Kasvavan mahan "häpeä" liittyy itsellä tällä hetkellä siihen, että kun muuten olen niin tarkka siitä mitä asioitani jaan esim. joillekin puolitutuille, niin tätä asiaa en voi olla jakamatta, se näkyy vaikka kukaan ei mitään kysyisikään. Se siinä kai inhottaa. Muuten olen alkanut pitää tästä kasvavasta kummusta, varsinkin tietyissä mekoissa ja kireissä trikoopaidoissa se näyttää erittäinkin kivalta jo:heart:

Kuurupiilo ja Ötökkä 20+5
 
Viimeksi muokattu:
ononalle voimia sekä muille sitä tarvitseville!

Työmotivaatio on todella hukassa myös täällä ja kiva kuulla, etten ole ainut :D Töissä on ollut vielä aika stressaavaa viime aikoina, ja tulosta pitäisi syntyä, mutta kun ei vähempää voisi kiinnostaa.. :(

Nukkuminen on vielä toistaiseksi ollut helppoa. Ja nukkumaan oon pystynyt selällä ja mahalla :) Viime yö oli itseasiassa ensimmäinen yö, kun nukuin ihan koko yön heräämättä edes vessaan, wow!! Näitä katkeamattomia öitä ei taida ihan hirveesti tulla enää moneen vuoteen :D

Hui, kun aika menee niin nopeasti! :O
23 POKS!! Vauva alkaa olemaan kohtapuoliin turvassa :heart:
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen, käyn kyllä oikeastaan päivittäin lukemassa teidän juttuja.. Itsellä ei ole mitään erityistä ollut.

Nyt olis sit täällä rakenneultra käytynä :)
Pikkuiselle kuului erittäin hyvää ja saimme tyttölupauksen <3 (Isäntä ollut oikeassa alusta lähtien)

Kova vipeltäjä siellä masussa kasvaa, tällähetkellä 21+3 painoa oli 438g ja kaikki tarvittavat jutut oikeilla paikoillaan ja oikeissa mitoissa. Syke liikkui siinä 155 tietämillä.

Liikkeitä olen tuntenut jo muutaman viikon ja välillä oikein jo ärsyttääkin, niitä tulee meinaan niin koko ajan. Muuten olotila itsellä ollut suhteellisen hyvä, mitä välillä väsyttää ja kiristelee masusta. Niin ja kyllä mullakin niitä harjoitussuppareita tulee, mut ei ne onneks satu, tuntuu vaan.

Maha ei onneksi vielä kauhean iso, mutta kyllä sekin vielä taitaa sieltä kasvaa jättiläiseksi ;)




Aurinkoista maanantaita kaikille ja jatkakaahan ahkeraa masujenne kasvatusta!



- Areev ja "palliton Johannes" 21+3
 
Täällä myös yksi pari joka ei halua tietää sukupuolta :) Ei se maailmanloppu ole jos sattuu sen kuulemaan mutta toisaalta on jotenkin kiva pitää jännitys yllä loppuun asti. Itse kun lähinnä vihaan kaikkea liian vaaleanpunaista/vaaleansinista ja kaikki kimalle/hörsö jutut saa lähinnä etovan olon aikaan :D Eli kelpaa varsin hyvin kaikki neutraalit värit ja kuosit kiitos.

Nukkuma-asennosta
: Täällä ei myöskään vielä ole ollut vaikeuksia vaikka olenkin ymmärtänyt että se selällään nukkuminen voi jossain vaiheessa olla hankalaa. Normaalisti tykkään nukkua kyljelläni tai mahallaan ja se on onnistunut toistaiseksi ilman mitään ongelmia.

Unet: Täällä nähtiin viime yönä ihan kamalaa painajaista josta heräsinkin kesken kaiken ja ei meinannut uni tulla. Lyhyesti, näin unta kauhuleffasta josta tuli unessa totta ja porukka alkoi vaan seota ja tappaa toisiaan. Hyh.

Omena ja Napoleon 18+5

 
Hei! Voisiko tuon minun päivityksen poistaa tuolta 15.7 la ajasta?

Mullahan meni kesken sillon raskausviikolla 8.Huomasin vaan tuon kun kävin täällä kurkkimassa miten teillä muilla menee. :D

Onnellista odotusta teille kaikelle ja kiitos kun olitte tukena sen ajan mitä kerkesin olla täällä. :heart:

Ei meillä ole enää aihetta suruun. Tulin heti uudelleen raskaaksi ja nyt menossa viikko 11+0 :) ensi viikolla jo np ultra ja laskettu aika 17.9.2012:heart:

Niin se elämä yllättää. :)

Mutta oikein mukavaa kevään odotusta kaikille ja vauvantuoksuista heinäkuuta ootellessa!

Riikka ja Niisku 11+0
 
Täällä esikoinen on kovassa kuumeessa ja kun varasin hälle lääkäriaikaa, niin otin nyt itsellekin ajan sen viikon kestäneen flunssan vuoksi. Neidillä ja mulla on korvatulehdus ja mulla on vielä poskiontelotulehdus siihen päälle. Ei auttanutkaan sarvikuono näemmä pelkästään, mutta hyvä sillä on nenäänsä huuhdella :). Nyt on sitten 3 päivää sairaslomaa molemmilla.

SiinaS 20+6
 
Tulin poksumaan 18+0 poks!

Tänään oli myös neuvola ja pääsin ylimääräseen ultraan kun pyysin :D Halusin nimittäin nähdä mitä pörriäinen oikein tekee siellä masussa, aloin tuntemaan ekoja potkuja viikolla 17+1. Kauhea meininki oli päällä, ei yhtään pysynyt paikallaan että olisi mitään mittoja tai kuvaa saanut otettua. Me neuvolatädin kanssa ihasteltiin kun tilanne oli sillä lailla myös hänelle uusi koska eivät ultraa kuin alussa ja lopussa. Potkuja tuli ultra-vehkeeseen tämän tästä ja heti potkun jälkeen piti taas kääntyillä. Neuvola oli kasilta aamulla ja pieni ryskäsi puoleen päivään saakka niin että aivan tuskastutti välillä mutta nyt on tosi rauhallista. Illalla sitten taas :whistle:.

SiinaS Mulla on puhdistettua merivettä semmosessa nokkapullossa mistä suihkauttamalla saa siistimmin puhdistettua nenän kuin sarvikuonolla. Niitä saa apteekista myös. Mutta mitään kivaa se ei kyllä ole :stick:.

Kolme viikkoa vielä pitää odottaa niin sitten olisi rakenneultra. Käyn lukemassa täällä kirjoituksia mutta aika laiskasti kirjoittelen.. köh!

Mutta mukavaa viikon alkua kaikille.

RauRau
 
nukkuma-asennosta selällään ei todsellakaan pysty olemaan,edes sohvalla,tutnuu et sisuskalut tulee suusta ulos:$
Eli nukun aina kyljellään jommalla kummalla,tai puoliksi mahalleen,ja tuolloin yleensä oonkin saanut tuntea niitä pieniä hentoja kuplia,olisko ne sit juurikin niitä potkuja.

omaan oloon ei ihmeempiä siis,ensi viikolla olisi se 4d ultra,naistenpäivänä=)
Aion nyt sinne mennä kuiteskin ja maksaa sen,vaikka rakenne ultrassa kaikki ok,mut onpahan kiva kokemus,ja kerta vielä mittailla,ja saa siitä sen dvd:n muistoksi.

Hu täällä lähdetään mini risteilylle,koko perheen kera..ihanaa...jtn.vaihtelua..
PTT 20+5
 
Heip! Pitkästä aikaa ajattelin pikaisesti kirjoittaa omia kuulumisia; ensi viikon tiistaina olis rakenneultra edessä, sitä vähän jännitellään.. Monet onkin jo päässy siihen, ja ihania uutisia on kuulunut:) Liikkeitä tunnen jokapäivä, varsinkin kun asetun makuulle niin alkaa vauva touhuileen, se on varmasti maailman ihanin tunne kun se kutittelee siellä massussa :) Mulla oli vain tuossa muutama viikko takaperin tosi paljon ennenaikaisia supistuksia, tosin kivuttomia, joka päivä, onneksi oli just neuvolaan aika ja kysäisin asiasta, olettaen sen olevan normaalia, no hoitaja sai lääkärin katsomaan tilanteen siltä istumalta ja olihan ne supistukset jotain saaneet aikaan, eli sanoi olevan 'sormelle auki', en tiedä kertooko tämä teille kokeneemmille jotain, itsellä meni hiukan ohi, olin kait hämmennyksissäni kun määräsi samantien kaks viikkoa sairaslomaa ja lepoa.. Mutta nyt tosiaan on supistukset vähentyneet yhteen per päivä, ja palailen tässä töihin ja tarkistus taas lääkärillä kahden viikon päästä ellei aiemmin ilmene tarvetta.. Että kaikkeen täytyy tosiaan varautua ja olla onnellinen jokaisesta onnistuneesta odotuspäivästä:) mutta kova tahto tuntuu meidän vauvalla jo olevan, osallistuu keskusteluihin juuri oikeilla hetkillä potkimalla ja ilmoitti eräs iltapäivä, ettei kahvi enään kelpaa, sain pitkästä aikaa halailla pönttöä alkuaikojen pahoinvointien muistoksi, eli nyt tee-linjalla mennään:) hmm tulipas asiaa, mutta lukisin mielelläni jos joillain olis kokemuksia noista ennenaikaisista supistuksista/niiden vaikutuksista/pienistä keskosvauvoista... Helena85 ja Pipsa 19+6 huomenna poks:)
 
Onnea Riikka:)
Ja hauskaa risteilyä PTT:) Piti tarkistaa milloinka on naistenpäivä,että osuuko meillä 4D:t samalle päivälle;) Mutta meillä on ensi vkon keskiviikkona<3 eli ei.
ON taas:) Täällä potkuharjoitukset jatkuu, varsinkin jos radiossa soi Jukka Poika:/ Sanoin miehelle et pikku ukkelilla ei oo kehuttava musiikkimaku. Johon mies sanoi että hän on hippi?!! Jepjep. Tänään taas käytiin zumbaamassa ja pojalla oli movet taas tunnin jälkeen päällä.
Mittailin töissä tänään verensokeria. Söin klo6 puuroa ja maitoa,klo7.15 kauraleipää ja kahvia ja klo8 omenan -> klo9.30 verensokeri oli 4.7. Väsymys ei siis johtune siitä. En viitsisi sitä rautaa omatoimisesti alottaa kun hb oli kuitenkin joulukuussa 125. No parin vkon kuluttua selkii.
Oli muuten NIIN turha tthlääkärikäynti tänään. Hymyili,tuijotti ja hoki että pitää sitten olla pois töistä kun on huono päivä selällä. Kuulemma kaikki ymmärtävät kun on raskaana ja selkävaivoja että sitä ei aina pysty olemaan töissä! Kirjoitti Panadol 500mg reseptin. Onneks työfyssari ja tthoitaja on järkityyppejä. Nyt on uudet teippaukset selässä, josko taas pärjäis tän vkon:)
Mitta nyt alkoi taas melske masussa <3

Kati ja Den Lille Prinsen 21+5

 
Viimeksi muokattu:
Neuvolassa käyty tänään. Kaikki oli hienosti. Painoa oli tullut 575g/vko. Kuulemma ihan sopivasti näillä viikoilla. Verenpaine 112/61 ja hemoglobiini 115. Oli hieman laskenut, mutta terkka sanoi, että alarajana keskiraskaudessa pidetään 100. Tämän jälkeen vasta lisärautaa. Paitsi jos iskee väsymys tms. Kohdunpohjan korkeus oli 17. Terkka sanoi, että hienosti tuntuu kohtu. Vauvan sykkeet oli 160 tienoilla ja kuulemma vahva ja tasainen syke.
Harjoitussupistuksista terkka sanoi, että ihan normaaleja. Toisilla on supistusherkempi kohtu kuin toisilla. Sitten on syytä huolestua, jos supistukset on kipeitä tai jos niitä tulee säännöllisesti.
Seuraavana onkin sitten toinen ja viimeinen neuvolalääkäri 20.3. Sitä ennen käyn vielä toisen kerran sokerirasituksessa ensi viikon perjantaina.

Nukkumisasennoista on ollut puhetta. Minä en enää pysty nukkumaan mahallani. Selälläni pystyn yleensä, mutta joskus tulee olo, että ei pysty olemaan niin. Kyljelläni useimmiten nukun nykyään.

helena85 Minä myös mietin tuota, että voiko nuo harjoutussupistukset availla jo paikkoja. Itse näen tilanteen vasta 20.3. Tietysti aikaisemminkin pääsee, jos aihetta tulee.
Eikös uudelleensynnyttäjillä toisaalta voi paikat aikaisemmin jo auetakin? En tosin tiedä miten aikaisin. Ekassa raskaudessa synnytystapa-arviossakin oli vielä kohdunkaulaa jokunen sentti jäljellä ja paikat ihan kiinni.

puppa 22+5
 
Handedmihin menette 4D-ultraan? Itse olen menossa Femedaan torstaina. Julkisen puolen ultra on sitten ensi viikon lopussa...Hassuahan se on mennä nyt 4Deehen, mutta en malta odottaa kun töissäkin pitäisi jo asia tällä viikolla ilmoittaa, jotta ymmärtävät miksi en esim. luistele oppilaiden kanssa jne.

Rupesi itseänikin nyt huolestuttamaan nuo kivuttomat supistukset....itsellänikin niitä on jonkin verran ollut, tosin vain levossa. Pitäisikö siis ottaa yhtetyttä neuvolaan? Kenelläkään kokemusta asiasta?

S-S, 18+2
 
Heips! Kyselisin teiltä kaikilta,että kenellä on linea negra? Onko selkeä? Onko saatu tyttö -tai poikalupaus? Mulle on ilmestynyt jonkinlainen haalea viiva,ja rengas navan ympärille..ettei vaan olis pojan merkki? P.S. En soittanut neuvolaan ainakaan vielä,kun tulehdusoireet loppui..jos ne taas alkaa niin sit vois soitella.. Kävin kaupoissa ja kirppiksillä ihailemassa vauvanvaatteita..en ostanut mitään,kun ei o varaa,ja se sukupuolikaan ei ole tiedossa..tuhma vauva kun ei näyttänyt kuka on! :D Lindexissä oli kyllä yllättävän ihania vaatteita.Siis todella ihania kuoseja -jopa pojille! Kun yleensä kaupoissa on vaan jotain prinsessavaatteita tytöille ja rumia vaatteita pojille..mun mielestä.. :D Olisin ostanut kaupan tyhjäksi jos olis varaa..vaikka vauva ei edes tarvi niin paljon pieniä vaatteita kun mulle varmaan kertyy.. :D _MB rv 23+2
 

Yhteistyössä