Heinäkuun hellemasut 2012 -HELMIKUU

Hyvää torstaita kaikille masunkasvattajille! :)

ninnax: Aivan huikeita nimiä ovat pienet teillä keksineet. Eikös Kunkku ois aika jees? :D Kyllä kävi naurattaa. Muutenkin ihania pienet. Mun ystävä odottaa kanssa nyt lasta ja siellä 2-vuotias isoveli on ilmoittanut, että "vauvaa voidaan kuljettaa sitten täällä" ja osoittanut vaunujen tavaratilaa.. Ehkä siitäkin joutuvat vielä keskustelemaan :D

Kuurupiilo: Mulla kanssa atooppinen iho ja voin kertoa, ettei mitään parannusta ole tapahtunut raskauden myötä. Pahenee vaan. Lakanat on täynnä minun ihohilsettä ja vaikka rasvaan noin kolme kertaa päivässä, kutiaa selkä ja pakarat aivan tuhottoman paljon. En ole uskaltanut säärikarvojakaan ajaa pitkään aikaan, kun iho on muutenkin verillä ja suomuilla. Kyllä odotan kevättä ja kesää, jolloin tämä kuiva sisäilma ja muutenkin lämpötilavaihtelut ulkoa sisälle tullessa pienentyvät ja iho alkaa voida paremmin.

Positiivisia muutoksia: Minulla kanssa kynnet ovat aivan erilaiset kuin ennen. Ennen liuskoittuneet ja hauraat kynnet ovat nyt kuin tekokynnet: kovat, kiiltävät ja pitkät. Ihanaa! Olenkin löytänyt kynsilakat uudelleen ja aion todellakin ottaa tästä kaiken irti! :) Positiivista on myös tuo mahan kasvu. Varsinkin nyt, kun kumpu on jo selkeä eikä voisi luulla enää muuksi kuin vauvamasuksi, olen alkanut kantaa sitä ylpeydellä. Vaikka liikunta on vähentynyt ja lenkkeilyvauhti hidastunut varmaan puolella, olo omassa kropassa on hyvä. Rinnat eivät minulla ole kasvaneet oikeastaan ollenkaan, mistä olen hieman katkera :D Mutta enpä ole muutenkaan kyllä turvonnut tai kasvanut muualta kuin tuosta mahasta. Mieskin yksi päivä sanoi, että selvä poikamaha (oli lukenut vanhankansan uskomuksia netistä :D).

Huomenna pitkään odotettu rakenneultra. Toivottavasti pienellä olisi kaikki hyvin. Liikkeet ovat nyt niin selkeitä ja päivittäisiä, että varsinaista huolta pienen elossa olemisesta ei ole, mutta toki rakenteelliset asiat jännittää. Hieman pikkuhiljaa alkaa mietityttää jo sukupuolikin, vaikka aika selkeä poikaolo tässä on jo viimeiset kaksi viikkoa ollut. Ihanaa tosin olisi, jos sieltä tyttölupaus saataisiin :D Vaikka esikoista kun odotamme, niin ei ole väliä todellakaan kumpi sieltä on tulossa. Seuraavan kohdalla voikin sitten olla jo suuremmat toiveet sukupuolesta :)

Olen soitellut tämän viikon yliopistolle ja miettinyt täydennyskoulutusta tutkintooni tämän tulevan äitiysloman aikana. Aika paljon olisi etäopintoja ja työssäoppimista, jonka voisi suorittaa omalla paikkakunnalla ja esim. vasta syksyllä 2013. Opinnot kestäisivät siis syksystä 2012 jouluun 2013. Harras toive minulla olisi, että lapsi nukkuisi hyvin ja minulla olisi aikaa ja energiaa hieman opiskella. Motivaatiota olisi ja olisi jotenkin ihana tehdä jotakin eri tavalla järkevää äitiysloman aikana. Toki vauvan ja oman jaksamisen ehdoilla. Pidän tärkeänä äidin ja vauvan suhteen muodostumista eikä opiskeluni olisi tarkoitus olla pois vauvalta, vaan voisin tehdä noita verkkokursseja vauvan nukkuessa tai viikonloppuisin kun isukkikin on kotona. Mitä te tiedätte, saako KELAlta nostaa äitiyspäivärahaa, jos opiskelee samaan aikaan, mutta ei nosta opintotukia? Koska jos ei saa, jää opiskeluhaaveet sitten siihen. Onneksi tuo haku tuohon on vasta huhtikuussa, niin ehtii miettiä kaikkia vielä... Olenko ainut, joka on miettinyt äippälomalle muutakin touhua kuin vauvan kanssa olemista?

sopaka & seelis 21+1
 
SEE
Pikaisesti ilmoittelen että rakenneultra takana. Kaikki rakenteet normaalit ja painoa 390gr. Ja meille tulee TYTTÖ! Kahden pojan jälkeen ihan uskomaton fiilis, vaikka tietysti poikakin olisi ollut ihan yhtä tervetullut, mutta on se niiin ihanaa saada yksi tyttökin perheeseen. Isoveikat ovat niin innoissaan pikkusiskosta! Olen niiiiiiin onnelinen että terve lapsi näyttäisi olevan tulossa.

T:SEE rv 20+4
 
Positiiviset muutokset kropassa: Kuten joku muukin sanoi, mullakin tuo vatsan kasvu on se isoin ja ihanin juttu. Vaikka varmasti jossain vaiheessa maha on tiellä ja joka paikkaa koskee ja kolottaa niin silti odotan kovasti että vatsa tästä kasvaa vielä ja pyöristyy. Muutoin ei nyt tule mieleen mitään erityistä, naama kukkii, selkä ja rintakehä kukkii, alaselkää särkee... :D No kynnet ehkä täälläkin paremmassa kunnossa mutta väitän sen johtuvan vitamiineista ja kalkista.

Tipetsu: Mulle kanssa jo tupakan haju tekee nykyään pahan olon, silti täytyy myöntää että välistä haikailen tupakin perään mutta se jää aina hetkelliseksi haaveeksi. Saas nähdä jatkuuko sauhuttelu kun vaavi syntyy vai onnistuisko olemaan ilman.. :)
Meillä myös mies polttaa, on yrittänyt lopettaa mutta ei vaan onnistu. Minä kyllä sanoin hälle että ei minua hänen tupakointinsa haittaa, lopettaa sitten jos keksii miten sen saa tosiaan onnistumaan.

ON: Onneksi alkaa viikko olla lopuillaan. Töissä hässäkkää enemmän ja vähemmän. Onneksi ensi viikko lomaa.

Omena ja Napoleon 19+1
 
Ihanaa kun tulee kivoja uutisia rakenneultrista! :cool:
Onnea kaikille lupausten saaneille. :) Täällä pitäs pari päivää vielä jännäillä..

Positiivista täälläkin tuo et hiukset ei rasvoitu yhtä paljon kun aikasemmin.
Ja kiva kun masu alkaa oikeesti näyttää vauvamasulta. :heart:
Ja kotivaa´alla punnittuna neuvolan lähtöpainoon -5kg! Wuup!
Mut tätä painoa onkin itsellä jo valmiiksi ni parempi näin et alkuun vaikka lähteekin, eiköhän sitä tuossa ehdi vielä kertyä... :ashamed:

Ihanaa miten vähän on enää töitä jäljellä.. Jos laskin Kelan laskurilla oikein niin varhennettu äippäloma (todellakin jään heti pois kun mahd.!) alkais 16.5 ja sit olis vielä 4vkoa kesälomaakin.... Ah.. Loppurutistus vielä töissä!

Johanna26& Patu 20+3
 
Täällä tänään 19+0 ja poks poks poks, ens viikolla päästään mekin puolväliin =)

Mun on nyt ihan pakko tilittää siitä et olen täysin hurahtanu nyt tähän vauvan tuloon.
Aina oon ollut niin semmonen et mä ostan sit vast lähellä syntymään kaiken tarvittavan ja mä en mitään vaatteita hanki ja muutenkin ollut semmonen et en kauheesti puhu lapsettomille vauva juttuja ettei niiden hermot mee...
Mut must on tullut ihan kauhee...mä oon ihan sekoboltsi tost vauvasta, ja varsinkin nyt kun tietää sukupuolen jne. jne.
Oon nyt kaks päivää juossut kaupoissa ja tehnyt jo itelleni stressin et muistanhan ostaa kaiken tarvittavan =o
Mul on jo kaikki kaukalot,sitterit ja sängyt yms. isot hankittu, kiitos ihanien ystisten ja veljen mut sit tänään...kyllä ostin kaupasta TALKKIA!!!! Ettei se vaan tuu kesällä unohtaa...sit kun tulin kotiin ni mietin et alan olemaan jo ihan sekasin et nyt täytyy vähän alkaa miettiä "järjellä"

Toivottavasti muutkin sekoilee näin pahasti etten koht oikeesti joudu kakolaan,hah hah =)

Mukavaa illanjatkoa masuille =)
 
Mä en ole nähnyt unia tupakista tai alkoholista vaan nään samaa unta kuin edellisessäkin raskaudessa. Eli näin unta, että mun mies on jättämässä mut. Olen unessa hullun loukkaantunut, mutta toisaalta sen verran "cool", että sanon vaan "ok" ja mietin mihin muuttais, vai kumpi muuttais pois. Aamulla herätessä on sitten inhottava olo, kun uni on kuitenkin niin todentuntuinen.
Hitsiläinen kun alkas tuntumaan virtsaputkentulehdukselta. Toivottavasti tämä tunne menee nopeasti ohi. Mä en kestä että oonkin "koko ajan" kipeenä.

SiinaS 21+2
 
4D takana ja kaikki näytti hyvältä <3 Ja kuulema 100% poika!!!! Oltiin miehen kanssa ihan hämmentyneitä, jotenkin ajateltu, että toinen tyttöhän sieltä tulee :) Kuvia saatiin, tosi paljon samannäköinen kuin siskonsa vastaavissa kuvissa, mutta kyllä ihan selkeästi jotenkin pojan näköinen...

Huomenna sitten kerron töissä raskaudesta, sekin jännittää. En tajua mitä sitä nyt jännittämään, mutta en oikein tiedä, että millä sanoilla ilmaisen itteni...Oisko vinkkejä :whistle:

S-S 18+5
 
Heips,

Helmikuun ketju päivitelty, toivottavasti huomasin kaikki päivitykset, vaikka eivät olleetkaan punaisella ;). MSB jatkanee tästä pian maaliskuun ketjulla, ja sinne voi lisäillä sitten uusia päivityksiä taasen.

JA & 21 (poks)
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
Niin saattehan toki kirjoitella tähän ketjuun vielä niin paljon kuin haluatte, en sitä ;)...(Kun hiljeni ihan tyystin), mutta koitan laittaa seuraavalle päivittäjälle siis vain jonkin "merkin" että tietää mihin asti päivitetty tuota listaa.

JA
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
Uutta pinoa ei vielä tullu, vai olenko niin sokea etten vaan löytänyt? :D
No anyways, kirjoittelen nyt tähän vielä,ohjatkaa oikeaan pinoon jos sellainen jo on.

Noita alkoholiin/tupakkaan liittyviä unia olen nähnyt useaan otteeseen. Jokaisessa ollut se sama idea, että unessa en jotenkin muista olevani raskaana,kunnes joku huomauttaa asiasta tai itse muistan. Sitten ihan paniikissa mietin olenko mahdollisesti aiheuttanut jotain vaurioita, ja soimaan itseäni siitä miten olen ollut niin tyhmä että unohdin. Eikä tuo mitenkään siihen liity, että olisi tehnyt mieli juoda, alitajunta vaan käsittelee asioita jotenkin kierolla tavalla. Mutta hirveät morkkikset tuollaisesta on vielä herätessäkin, ihan kuin uni mitään vahinkoa saisi aikaan:LOL:

Jännä muuten, miten vähän alkaa jo huomata pikkuisella olevan selvästi sellaisia aktiivisia hetkiä jolloin mylläystä tuntuu mahassa pitkiä aikoja kerrallaan. Sitten välillä vaikka miten kuulostelisi ja makaisi paikallaan, ei ainuttakan tökkäystä tule. Ja vaikka tuntui pitkään, etteivät liikkeet ole mihinkään voimistuneet, niin juuri tajusin että ovathan ne! mahan päältäkin jo voi voimakkaimmat potkut nähdä selällään maatessaan. Vaikka olisi miten raskas ja huono päivä ollut, niin kummasti muuttuu mieli paremmaksi kun sängyllä maatessa alkaa mahassa möyrintä, ihan kuin ilmoittaisi että täällä sitä ollaan, älä murehdi äiti!:heart:

Kuurupiilo ja Ötökkä 21+2

 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maijamehi ja Maanu
Huomenia!

Miekään en löytänyt uutta ketjua vielä, joten tänne tulin hihkumaan.
Eli rakenneultra on nyt takana ja kaikki on juuri niin kuin pitääkin! :heart:
Siellä se pieni peukaloitaan imeskeli ja kovin liikkui. Antoi pariin otteeseen
oikeen kunnon monotukset ultra-anturiin, että jokos menet siitä häiritsemästä :D
425g oli painoarvio ja muutenkin kooltaan vastasi päivälleen viikkojaan.
Siveä tapaus oli, sillä ei koko aikana raottanut kunnolla jalkoväliään. Ensimmäiset puoli tuntia piti jalkojaan ristissä ja sitten kun hieman niitä avasi, napanuora olikin siellä näköesteenä :D Nauroivat kätilöt (kyllä, oikein kaksin kappalein yrittivät saada sukupuolta selville :) ), että tyttöhän sieltä varmasti on tulossa, kun noin piilottelee.. Penistä ei pienokaiselta löytynyt, pussit kyllä. Mutta kätilö sanoi, että tyttöjen ulkosynnyttimet on näillä viikoilla niin turvoksissa, joten vaikea mennä pusseista sanomaan, ovatko kivekset vai emätin. Pienoista tyttöoloa tuo käynti kuitenkin nostatti :) Mutta siis mitään varmuttaa ei ole, mutta ei jäänyt harmittamaan. Olen vain ihan superonnellinen, että vauvalla kaikki hyvin ja saatiin kotiin ihania tarkkoja kuvia pienestä.. :heart:

Näihin tunnelmiin

sopaka & seelis 21+2
 
hei vaan,en löytänyt uutta pinoa vielä,joten tänne kirjotellaan!
hurjasti onnea,uusille ultrassa käynneille! Paljon taas tuli poika lupauksia;)
Oli siellä pari tyttöäkin:)

laiva reissulta ollaan palattu,ja ihana pikku matka oli,muksut viihtyi ihan hyvin ja oli innoissaan koko ajan..Tuli kauhee matka kuume taas,ajattelin josko vielä alku kesästä lähtis laivalle ennen poitsun syntymää.

Omaan oloon: ei kummia,mulla kutiaa hirrveesti nännit,ja ne on ihan kuivat ja kauheen näkösetkin,toiv.ei oile rintatulehdusta..pitäs ostaa jtn.voidetta niihin.
Muuten ei kummia,mahassa pidetään elämää päivittäin,ja liikkeet tuntuu,ja potkutkin,vaikkakin vielä hyvin hentoina. Mahan päältä liikehdintää ei vielä näy,mutta kädellä saattaa tuntea välillä.

Alkoholi unia olen nähnyt,mut en sen tarkemmin niitä muista..mut jotenkin se on tullut vaan uniin nyt kun ei saa ottaa.

handed mä oon kans hurahtanut ja innoissani,ja mieli tekisi jo kaikkea valmiiksi,pestä vaatteita silitttää ja laittaa paikoilleen,koota sänky ja sinne kaikki valmiix,mut ei kai nyt sentäs ihan viä....vaatteita tosin osteskelen aina sillon tällön
PTT 21+2
 
Meillä siirtyi rakenneultra vielä pari päivää myöhemmäksi. Kuinka mää kestän?! Nyt se on siispä 26.3.

Jotenkin on pelokas olo, en oo muutamiin päiviin tuntenut liikkeitä, ja eilen alkoi päivällä alavatsakipu, päivästä aina nukkumaanmenoon kesti, tuntui ihan kuukautiskivuilta : / Pitäisköhän tässä alkaa huolestua.. Onko muilla ollut vastaavia tuntemuksia? Jos ei viikonlopunkaan aikana liikettä tunnu, niin kehtaiskohan maanantaina soittaa neuvolaan et pääsiskö sydänääniä kuunteleen? Tänään ainakin meidän oma neuvolantäti on pois, muistan että sanoi niin kun keskiviikkona sairasloma-asiaa ja labrajuttuja puhuttiin puhelimessa..
 
Mulla olis ens viikon tiistaina rakenne ultra, piti olla keskiviikkona mut soittivat äippäpolilta ja kysyivät voitaisko siirtä tuohon tiistaille. Mä olisin kyl ollu valmis menee jo vaikka heti tänään tai sit maanantaina, mut jos nyt malttais vaan odotella tuonne tiistaihin.

Mullakin on nännit kuivat ja kutivat tosi paljon. Esikoisesta oli samanlaista vaivaa, tai oikeestaan en tais silloin olla ihan rikki. Siis iho jotenkin et siin oli kokoajan jonkinlainen rupi, parani kuitenkin sit ku poika synty ja imetin (tosin poika ei kauheesti tissillä viihtynyt ku maitoa tuli tulvimalla). Tytöstä mulla ei moista ongelmaa ollut, mut enpä vedä siitä nyt mitään johto päätöksiä=)

Maijamehi ja katkarapu rv 21+1
 
PLÄÄÄÄÄÄÄHHH,mikä yö ja päivä. Karsee hammaskipu yllätti eilen iltayöstä. Panadolin voimalla sain nukutuksi muutaman tunnin. Aamulla laitoin pomolle viestiä tilanteesta ja kehotin hankkimaan mun työvuoroon tuurajaan kun ei voi tietää koska saa päivystykseen ajan.. Töihin ois pitäny mennä klo 13 ja just tulin hammaslääkäristä. Juurihoito tulossa,yksityiselle siis. Onneks hinta on sama kuin julkisella. Kipu säteili yläleukaluuhun ja päätä särki. Auh!
Nyt sitten huilailen tän pvän kotosalla.
Käytiin aamusella neuvolassakin. Raskaustodistus saatu ja äippäpaukkaus hakuseen laitettu,hihhiiih:)
Sokerirasituksen tulokset: 0h 4,4mmol/l, 1h 6,6mmol/l ja 2h 5,4mmol/l.
Neuvolan täti sanoi että ovat ihan normaalit. Jeheeeh! :)
RR 131/73
Paino +560g/vko
Hb 118.
Ykällä sykkeet 143 ja liikkeet ok.

Onneksi vauvalla kaikki hyvin,vaikka itsellä hieman hampaisto remontissa.
Huomenna poksahtaapi! :)



Tipetsu ja Ykä rv 22+6
 
  • Tykkää
Reactions: onona
mahtavista ultrakuulumisista :flower::flower:

SEE olipas mukavat uutiset kun tulee nyt tyttö :) kolmas kerta todensanoo ;D

(.) harkkasuppaillu kokopäivän :/ olin sen salmonellaepäilyn takia viikon pois töistä ja eilen tein 8h ja olipahan kiirus. noh nyt se antaa sitten sen tuntua :( maha ihan kivikova melkeenpä kokopäivän ollut ja oikein menkkatuntemuksiakin ollut. etureidet huutaa hoosiannaa kun ovat niin kipeät kyykkimisestä ja huimaa kovastikin välillä. mutta päivän oon sinnitelly hyvin. Juonu paljon, tein ruokaa ja sämpylöitäkin mutta nyt iski ihan toppi...huh huh..toivottavasti huomenna olisi parempi päivä sillä olis taas duunipäivä. ja aivan varppina rankka päivä kun on lauantai.
en muista et mulla ois näin aikseen ollu harkkasuppareita näin "voimakkaana" näin aikaseen...

paineen tunne onks teillä muilla ollu sellasta paineen tunnetta tuolla alapäässä? mulla tuntuu välillä et kohta poksahtaa ja ihan tuntuu kun nuo häpyhuulet ja mitä nuo kaikki vempeleet nyt tuolla onkaan :D ois ihan turvonneita?? outo fiilis... pitänee ottaa asia esille kunhan joskus tuonne neuvolaan asti pääsen (8+3 eka joulukuussa joskus oli) ja nyt toka 20.3....

nännit eivät minulla kutia, mutta yks päivä huomsin et iho ns. kesi niissä molemmissa ja irtoili sellasia ns. nahanpaloja...outoa.

unet näin tosiaan unta toissayönä että vauva oli tyttö. mulla kuitenkin vahva poikaolo johtuen siitä että toivon sen olevan poika. mutta ihan sama kumpainen tulee, molemmat yhtä tervetulleita ja rakkaita <3

köllötteleen taas...

onona ja nelonen 19+3
 
onona etsä ollutkin espoosta...täällä kun neuvolaa ei turhaan kuluteta. Mulla oli kans viikol 8 joulukuus ja seuraavan ajan anto 27.3...pistin pienen haloon ni sain sillon viikol 16 käynnin koska olen ensisynnyttäjä. Mut siis muut käy neuvoloissa mut näin meill espoossa =/

Mullakin töis noi harkkissupparit on kyl aikamoiset vaikkei nyt niin kivuliaat...mut siks 2 viikkoo saikul.

Jaksamisia sinne <3

handed ja masunasukki 19+1
 
handedKiitos <3 ja kyllä, espoosta valitettavasti...tuntuu ihan hullulle kun ensisynnyttäjiäkin tuollain pidetään "epätietoisuudessa" eikä oo kunnon neuvolapalveluja anneta. Mä totuin liian hyvää tuolla edellisessä asuin kaupungissani jossa oli joka kuukausi neuvola ja lopussa vielä tiheemmin...kolmesti oli lääkäri raskaudessa ja ultrienkin jälkeen pääsin lekuriin...täälä mulle vain naurettiin :/
Monille oon tästä kertonu ja ne on olleet ihan kauhuissaan et oonko ihan tosissani?!

noh, en jaksa tuota alkaa stressaamaan :( Muutenkin olo ei oo paras mahdollinen... hohhijakkaa! noh, tästä on suunta vain ylöspäin :)
 

Yhteistyössä