Heinäkuun hellemasut 2012 -HELMIKUU

Kyllä sinä kati saat olla omasta vauvastasi onnellinen ja täytyykin :). Varmasti ystäväsikin sitä haluavat. Surra toki voit heidän kanssaan, mutta minkäänlaista huonoa omaatuntoa ei tarvitse omasta onnesta kokea. Näin mä tän asian näkisin :). Mutta tosi ikävä tilanne! :'(

Huomenna poksuu ja aamusta heti neuvola, saa selvyyden hemppa-arvoihin. Ja toivottavasti keskitytään tällä kertaa olennaiseen (esim. kelapaprut ym.), eikä joidenkin mielialakyselyiden täyttämiseen.. Nyt pitäisi olla täytettynä vanhemmuus ja parisuhdekysely, voi jeesus. En kyllä täytä. Sanoinkin miehelleni, että jos haluan terapiaan, menen TERAPIAAN, ei kiinnosta vatvoa parisuhteen nykytilaa neuvolassa! Onko muilla tällaisia yli-innokkaita (?) neuvolatätejä? Seuraavalla kerralla pitää ehkä kieltää miestä tulemasta neuvolaan..

20+6
 
Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!!

Ihan ekana omaa napaa, eilen tuntui semmoinen potku mahassa että oksat pois!! :heart: Aivan ihana fiilis ja siitä vieläkin aika hullaantunut. Muutenkin on möyrimistä tuntunut eilen ja tänään aika paljon. :)

Hiusten värjäämisestä: Mulle kaveri sanoi että hän ei kanssa värjää tukkaa raskausaikana ja että erityisesti ennen rv. 12:sta se olisi jotenkin pahasta. En miä vaan kyllä oo koskaan aiemmin mistään kuullut että hiustenvärjäys raskausaikana olisi jotenkin vaarallista. Eiköhän se neuvolatäti asiasta sanois jos tukkaa ei sais värjätä. Omaa päätäni siis olen ja aion värjätä.

äitiyspakkauksesta ollut puhettameillä otetaan pakkaus koska ensimmäinen lapsi (minulle). :) Vaikka vaatetta saadaankin paljon muualta niin silti siellä on kaikkea kivaa mitkä ainankin ekan lapsen kohdalla kiinnostaa ja haluan.

Istukan sijainti: Harmittaa etten nt-ultrassa tajunnut kysyä missä se istukka oleilee sillä hetkellä. Olen nyt muutaman kerran sänkytouhujen jälkeen vuotanut verta, neuvolatäti ollut sitä mieltä että ei ole hätää mutta itseä häiritsee silti. Mietinpä siksikin voisiko istukka esim. olla kohdun suulla tms... Rakenneultraankin vielä 3 pitkää viikkoa.

Joku kyseli uskaltaako immeiset paljastaa painoaan, täällä lähtöpaino oli 74kg ja tämän hetkinen paino n. 72kg. Riippuu ihan punnitsenko itseni aamulla vai illalla :D Aamulla paino on yleensä 71 ja jotain, illasta taas 72-73. Vaihteleeko muilla paino minkä verran päivän aikana? Minä kun en normaalisti ole pahemmin puntarilla jaksanut juosta niin tuntuu kovin erikoiselta että päivän aikana paino voisi vaihdella jopa lähemmäs 2kg. : /

Mutta eipä tänne muuta. Seuraavaa neuvolaa odotellessa ja erityisesti ultraa.

Omena ja Napoleon 17+6
 
Minä olen värjännyt hiuksia ihan normaalisti 5 viikon välein niinku ennen raskauttakin ja en usko että siitä olisi haittaa.

Painosta.. Se on noussut vajaa 6kg. Stressaa välillä melko paljon, mutta empä sille taida voida kovin paljoa. Harrastan liikuntaa noin 5 kertaa viikossa, käyn jumpissa, hiihdän ja juoksen. Syön terveellisesti ja herkuttelen mielestäni normaalisti. Aloituspainoni oli normaali.
 
Pitkästä aikaa ajattelin kirjoitellakin. lukemassa oon käyny aina silloin tällöin, täällä on käyty niin valtavasti keskustelua, että hyvä kun mukana pysyy!
Meilläkin odotetaan ensimmäistä ja aiotaan ottaa äitiyspakkaus. Sisko on kyllä raahannu jo vauvan vaatteita säkki kaupalla ja lupasi tuoda vielä lisääkin, kun saadaan sukupuoli selville. Naureskelinkin sille jo, että vaikka saataisiinki tietää niin sille en ainakaan paljasta kun näitä vaatteita on jo niin paljon, ettei tiedä mihinkä niitä lykkisi :) (heillä siis neljä lasta, kaksi tyttöä/kaksi poikaa, joten valinnan varaa löytyy..)
siskolta saadaan myös turvaistuin, on sellainen telakallinen ja hän kehui, että on superkätevä, kun mennään esim. kauppaan, kun kopan saa mukaansa "pyörille" eikä mahdollisesti nukkuvaa vauvaa tarvitse enempiä kiikutella, että saa sen mukaan.
liikkeitä odotellaan täälläkin edelleen. jotain pieniä tuntemuksia on ollut, mutta en osaa sanoa onko ne vaan vatsan väänteitä vai maha-asukin aikaan saamia. Malttamattomana kuitenkin haluiaisin niitä jo kokoa, vaikka moni sanookin, että niihin tulee vielä kyllästymään..!
Hirmu aikaisin te olette jäämässä äippälomalle. Oon jotenkin laskenut, että mulla alkaisi vasta 18.6. Ajattelin kanssa säästellä lomia paluuseeni, yhden viikon pidän toukokuun lopulla, kun ollaan varattu kreetan matka.
saatiin tänään yksi suru-uutinen kun minun vaarini siirtyi taivaanporteille. Meidän suvussa on ollut sellainen "kirous" että yksikään vauva ei synny, jollei joku kuole ennen syntymää. Eikä tälläkään kertaa vältytty tältä kohtalolta. Mutta toinen olikin jo lähes 90-vuotias, joten hänen aikansa tuli nyt täyteen. Olisi vain ollut mukava, että olisi syksylle asti jaksanut, että olisi ehtinyt tutustua uuteen tulokkaaseen ja juhlia omia ysikymppisiä. Mutta elämä on. Meillä ei sitten olekaan tulokkaalle yhtään vaaria taikka isovaaria. Molempien isät kun on jo haudanlevossa. No, molemmathan nää kuuluu elämään ja sitäkin ihanampi mummo odottelee jo kovasti. Äitini on intopinkeänä ja kokee jo synnytystuskia puolestani, tässä vaiheessa! Katsotaan kun laskettu aika lähestyy.
nyt vaan odotellaan omaa rakenneultraa, ihanaa päästä taas näkemään kaveria ja toivottavasti sukupuolestakin saadaan valistunut veikkaus! malttaisi vaan odottaa maaliskuulle, meillä on aika 5.3.
Ihania odotushetkiä kaikille hellemasuille!
 
Hiuksia en ole värjännyt hetkeen kun projektina on saada oma väri esille taas monien värjäilyvuosien jälkeen. Olen kyllä kuullut kampaajilta että värjäys on ihan turvallista, ainakin kampaamoissa tehtynä. Mutta toisaalta kuinka paljon asiaa on tutkittu ja voiko olla ihan varma, ettei siitä aiheudu mitään ikävää. Kyllä sitä tulee esim. meikattua ja laitettua tukkaa noin muuten, että ei tässä ihan kemikaalitonta elämää vietetä kuitenkaan.. Jokin aika sitten oli juttua siitä, miten meikitkin voivat olla sikiölle haitallisia.
Äitiyspakkauksen ottamisesta en ole vieläkään varma. Täytyy vielä pohtia asiaa. Ensi viikon alussa on neuvolla, josta saa kelan paperit.
Sain tänään anopilta muutaman hänen tekemänsä kestovaipan. Mahtava juttu että hänellä on intoa tehdä vaippoja ja lisää on vielä tulossa. Pääsispä itekin väkertämään..

puppa 21+6
 
Kati-81, tottakai sinä saat olla onnellinen omasta odotuksestasi! Tosin tiedän tuonkin, ettei asiasta välttämättä osaa olla iloinen, kun läheisillä ei asiat suju hyvin. Itselläni eräs läheinen käy läpi lapsettomuustutkimuksia. Yritä siinä sitten olla raskaana vieressä. Kieli keskellä suuta sitä joskus saa olla, mutta kyllä sinunkin läheisesi varmasti toivovat sinulle vain pelkkää hyvää. Keskenmenoa ei kukaan halua kokea, ainakaan ne eivät sitä kenellekään toivo, jotka itse ovat sen tuskan läpikäyneet.

Liikkeet omalla matkalaisella ovat vilkkaat. Välillä niinkin vilkkaat, ettei tarvitse kuvitella yöllä nukkuvansa. Luvassa lienee klo 02-04 välillä yösyttöjä, jos nykyinen rytmi pitää vielä heinäkuussa. Onneksi yöt ovat kesällä valoisia ja auringonnousut kauniita.

Äitiyspakkaus otetaan juu, edellisestä on aikaa seitsemän vuotta ja onhan tuo niin laaja setti, että se kannattaa. Varsinkin kun meiltä ovat monet tarvikkeet jo lähteneet aikaa sitten kiertoon.

Työpäiviä olen alkanut pikkuhiljaa laskemaan. Mutta on niitä vielä paljon jäljellä, kun jään vasta kesäkuussa pois töistä. Jätän vuosilomat tältä vuodelta jemmaan lähes kokonaan ja pidän ne sitten miehen isäkuukauden jälkeen vasta ensi talvena. Hiukan on nyt viime aikoina ollut motivaatiopulaa töissä varsinkin, kun on pitänyt tylsiä vääntöjä käydä asioista läpi. Onneksi nuo kaikki taitavat ratketa hyvälle mallille eikä tarvitse kesällä jäädä pois epätietoisissa tunnelmissa pois töistä ja jättää projektia pahassa tilanteessa toiselle vedettäväksi.

annales 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: kati-81
Omaa napaa... Mikähän mulla on? On jotenkin alkanu tuntua että häpeän masuani..??:O Siis tätähän mä olen oottau melkein 9 haikeaa vuotta. Ja heti kun plussasin,en meinannut malttaa mieltäni että koskakoska masu alkaa näkyä..
Töissä asiakkaat tuijottavat masuani ja vedän takkia vaan eteen. En halua asiakkaiden edes huomaava masuani,saati kommentoivat siitä mitään.
Vanhempieni luonakin tuntuu jotenkin epämiellyttävälle masun kanssa käydä..
Ei oel epäilystäkään kuitenkaan siitä ettenkö jo rakastaisi vauvaa,mutten taida tykätä olla raskaan.. Tää on ihan kamala tunne! Oonko mä jotenkin hullu tms.
Todella inhottava olla itsensä ja näiden fiilisten kanssa :'(


Tipetsu 21+3
 
Tipetsu, ihan pakko tulla kiireesti kommentoimaan tuohon kysymykseesi vatsan häpeämisestä. Et ole yksin asian kanssa, yllättävän moni raskaana oleva tavalla tai toisella häpeilee muuttuvaa kroppaansa, sen saamaa huomiota tai ei pitä ollenkaan raskauden tuomista muutoksista (vaikka niitä miten olisi etukäteen odottanut).

Minulla oli aluksi ihan kamalia ongelmia hyväksyä kroppaa joka alkoi muuttua ja levitä. Vähän helpotti kun vatsa alkoi näyttää siltä, että raskaana tässä ollaan eikä vain paisuttu. Mutta tuota samaa peittelyä olen huomannut viime päivinä harrastavani. En edes oikein tiedä miksi, yksin ollessani osaan jotenkin iloita vatsasta, mutta kun lähden ulos ovesta, tahtoisin piilottaa sen. Tämä kai liittyy ainakin siihen, että koen ihmisten katseet (ja kommentit esim. töissä) jotenkin niin tunkeilevina, tämä on minun asiani ja minun lapseni, nyt jotenkin joudun pakosti sen jakamaan muillekin. Mutta ei tuo ole kai ainut syy, koska kuitenkin hetkittäin osaan kasvavasta vatsasta iloitakin. Ja miten minäkin odotin oikein että vatsa alkaa näkyä! Ja nyt ollaan tässä... :stick:

Mutta ihan rauhassa voit olla, ei sinussa ole vikaa etkä ole hullu, etkä edes ainut joka tuollaisten ajatusten kanssa kamppailee:hug:

Kuurupiilo ja Ötökkä (saako jo laittaa 20+0 kun enää vajaa tunti vuorokauden vaihtumiseen)
 
Oivoi, neuvolassa käyty.. Nyt seuraa valitusta ja omaa napaa ->

Sokeriseurantahan sieltä napsahti, voi perse. Olivat sitten oikein kunnolla koholla :(. Suorastaan hävettää oma tyhmyyteni. Ei jaksais mitään ylimääräistä.

Paino +625g mut kuukauden takaisesta +2,5kg :ashamed: Ja toi luku alkaa olla aika ällöttävissä lukemissa, varsinkin kun se neuvolan vaaka näyttää 4kg enemmän ku kotivaaka!

RR 127/76
Hb 119
Syke 158 :heart:
Sf-mitta 18 (keskikäyrän tuntumassa)

Raskaustodistuksen lähettää mulle ensi viikolla postissa ja paperit saan täyttää ihan itse.. Seuraava neuvola sitten 21.3 ja neuvolalääkäri 27.3. Ja sokerirasitukseen heti, kun pahoinvointi antaa myöden.

No, onneksi ulkona paistaa aurinko ja sain muutamaksi päiväksi jäädä kotiin lepäilemään. Kyseli jo multa, että oonko varma etten ole masentunut. Ehkä tämä tästä.. Nyt pitäisi vielä olla raskauden parasta aikaa :x

Maanu ja Kepsukka 21+0 POKSIs
 
poksutaan 20+0=) Ja sen kunniaksi yöllä taisin tuntea moniakin hentoja potkuja..kun satuin olemaan hereillä 1.30-2.00 entiä mikä valvotti ja kesken kaiken heräsin.

Musta on ylpeetä kantaa isoa mahaa,sit kun se vielä tästä isontuu,ja kesällä varsinkin,mekkoja ja kireitä toppeja,jotta se näkyy oikein kunnolla:D

Huomenna sitten voikun saisi niitä hyviä uutisia,ultrasta!

Mulla muutes on naistenpäivänä se 4d ultra varattuna 8.3,et sillon sit kans näkee vielä pikkuisen ja oikein tarkasti=)
PTT 20+0
 
Kati-81 Niin tiiän mille susta tuntuu... Mun kaverille kävi myös noin...
Mun mielipide hiustenvärjäyksestä... Oon ite Parturi-Kampaaja ja joku oli täällä kirjoittanut, että kampaajat tulisi vaikeammin raskaaksi, minä en tuota allekirjoita... Mehän tulimme raskaaksi ekasta yrittämästä. Enkä ole muidenkaan kuullut valittavan vaikeaa raskautumista. Sitten siitä värjäyksestä, nykyään aineet on aika mietoja ja toki riippuu siitä, kuinka kovilla aineilla värjätään, mun mielestä voi ihan normaalisti värjätä hiuksia, katsoo vain värjäysvälejä ja vaihtaa miedompiin. Itse värjään 3-4vkn välein tyven... Eri asia, jos asiakkaalla on päässä haavaumia yms, niin silloin väri pääsee paremmin verenkiertoon. Mutta, entäs me kampaajat, joka päivä niitä aineita haistellaan ja ollaan tekemisissä? tänään mulle lääkäri soittaa ja selvitellään asiaa, onko sikiölle haittaa. Kysyin jo alkuun neukkutätiltä työstäni, ja hän ei sitä kieltänyt, ja kertoi myös tuntevansa monia kampaajia, jotka ovat loppuun asti tehneet töitä.

m-a-y+ toukka 18+1
 
Toinen neuvola takana, kaikki arvot kunnossa, hemoglobiinikin noussut takaisin 120. Neuvolan mittari näytti vain 100, joten kävin ihan labrassa, josta tuli tuo tulos. .Verenpaine oli tosi alhainen, kuten yleensäkin, saisin kuulema syödä vähän suolaa enemmän.

Painoa ei ole tullut paljoa, 2kg, saisi kuulema tulla enemmänkin kun lähtöpaino on niin alhainen. No, ei ole tarkoitusta rueta väkisin syömään mitään ylimääräistä, viime raskaudessa näyttäisi olleen ihan sama tilanne vastaavilla viikoilla, joten kyllä ne tarvittavat kilot tulevat sitten itsestään. Lisäksi kun sairastan refluksitautia,joka on äitinyt tosi pahaksi, syöminen on tällä hetkellä melko hankalaa. Maha täyttyy tosi vähästä ja tukala olo ja ruoan nouseminen kurkkuun jatkuu tuntikausia syömisen jälkeen :/ Harmittaa vietävästi. Pitää varmaan mennä lääkäriin, jos ei kotikonstit ja ruokavalio tehoa.

Edellisestä raskaudesta on 6v, joten otan ihan innolla äitiyspakkauksen! On tullut annettua pois/myytyä kirpparilla lähes kaikki vanhat tavarat, joten mukava saada uudet tilalle.

Rakenneultra jännittää paljon, se on reilun 2vk päästä...toivottavasti kaikki on hyvin, sitten uskaltaisi jo iloitakin. 4D-ultraan mennään sitten joskus maaliskuun lopulla, vaikka nyt saataisiinkin jo sukupuoli tietääkin. Siihen rakenneultraan asti yritän siis peitellä vatsaani töissä, joskin aika haastellista jo on :)

Nyt esikoista viemään hiihtokouluun, aivan upea ilma!!

S-S ja kesäheinä 17+4
 
Pakko tulla kommentoimaan sua,Hensku85.Älä yhtään murehdi sun painoa,koska 6 kiloa on VÄHÄN lisäystä.Normaalipainoisella täytyykin tulla kiloja lisää,eihän se vauva muuten kasvais.Itse olen hoikka,ja samanverran painoa tullut,5,5 kg.(Nyt rv 23 jo.) Ja ei ole yhtään ylimääräistä.Sinähän harrastat PAALJON liikuntaakin,niin tuo ei kyllä ole lihomista,vaan vauvan kasvua! Toki rasvaakin tulee vähän lisää ja kuuluukin.Hoikalle "saa" neuvolan mukaan tulla kiloja 12-18! Eli tuo painonnoususi on todella maltillista.Eri asia täysin,kun joillakin paino nousee 20-30 kg ja on tullut mässäiltyä..tosin voi se kai tulla ilman mässäilyäkin,on niin yksilöllistä tuo painonnousu.Sinä et liho,sinä kasvatat vauvaa! ;)
 
Saako Kati-81 udella, että mitä uutisia sun läheiset saanu? Toivottavasti jotain epäilyksiä vaan, jotka osoittautuu vääräksi!

Itsellä ultra ylihuomenna, ja kyllä jännittää!!! Vatsastani olen kyllä valtavan ylpeä ja onnellinen, ja ylpeydellä sitä kannan :) Muutenkin olo on sellainen, että raskaus selvästi sopii mulle ja tuntuu, että olen onnellisempi kuin koskaan ennen <3

hertta_g ja pikkuhoo 20+2
 
Täällä vaan kateellisena haaveillaan äitiyspakkauksesta :| Sitä ei saada koska emme asu Suomessa. Onneksi miehen siskon vauvalta on tulossa paljon vaatteita yms tavaraa kiertoon. Isot tavarat kuiten pinnasänky, sitteri, kaukalo jne löytyy esikoisen ajoilta. Jonkin verran on esikoisen vaatteitakin tallessa, mutta eipä ne kaikki ole enää ihan tätä päivää. Kuitenkin 9v tässä on aikaa kulunut. Pikkuhiljaa pitäisi herätä tekemään noita ostoksia... Ihan kiva on kylläkin jotain ihan omaa uutta hankkia tälle tulokkaalle. Ehkä rakenneultran jälkeen sitten uskaltaa alkaa tekemään noita hankintoja ja jospa siellä varmistuisi sukupuolikin niin olisi helpompi vaatteita ostella. Vajaa 2 viikkoa vielä rakenneultraan.

Liikkeet tuntuu vielä todella hentoina ja aika satunnaisesti vain. Pari tiukempaa potkua on kyllä tällä viikolla tuntunut :) Onneksi pieni kuitenkin edes hiukan ilmoittelee itsestään päivittäin.

Täällä podetaan aina iltapäivä-iltaähkyä eli lounas jämähtää totaalisesti vatsalaukkuun ja loppupäivänä ei syömisestä tule oikein mitään. Painoa ei ole tullut juurikaan lisää, ainakaan oman vaa´an mukaan. Makea on kyllä alkanut taas maistumaan :ashamed:

Bebel ja niksu 18+0 (POKS)
 
Tosta mahasta. Mulla on ihan sama juttu, et on alkanu ahistaa. Tykkään itse mahasta, mutta se ahdistaa ku tutut ihmettelee, että onpa sun maha kasvanu ym. En jotenki siedä sitä huomiota. Nytkin olin käymässä toisella paikkakunnalla ja näin paljon kavereita ja jo etukäteen ahdisti tilanne, kun tiesi että kaikki ensimmäisenä tuijottaa mahaa ja hihkuu. Mä en muutenkaan ole mikään "ihkuttaja" ja kivointa mulle olis, että jokainen pitäs mölyt mahassaan, koska mä kyllä tiedän että maha on kasvanu. Toisaalta äsryttää itsessä tää puoli, mut en mä sille mitään voi.

Potkut tunnen päivittäin ja oon tuntenu monta viikkoa. Ihan selvästi tuntuu ja näkyy jo päällekkin, niin mieskin on päässyt ihailemaan :)

Rakenneultra on viikon päästä. Pikkuhiljaa alkaa odottamaan enemmän ja ehkä hieman kauhunsekasin tuntein. Toivottavasti kaikki vaan olis hyvin. Ja olishan se kiva kuulla kumpi on tulossa :)


Noola ja pallero 20+3
 
Masusta jatkan...

On hienoa että toiset osaavat täällä hehkuttaa kuinka ylpeitä ovat masustaan. Kantavat sitä ylpeydellä ja kokevat että raskaus sopii heille. Kivat teille ja ihana juttu,mutta mulla on kai jonkin sortin masennus tms. menossa.
Olen kuitenkin toivonut lasta jo kauan ja liian monesti pettynyt. Tämä raskaus olikin ylläri ja ehkä en osaa suhtautua tähän vieläkään luottavaisin mielin kahden km:n jälkeen.. Pelottaa edelleen ja mitä vaan voi sattua vielä ennen syntymää ja syntymän jälkeen.

ja tuosta masun tuijottelusta..Meillä siis asiakkaat vakkari porukkaa jotka luulevat että heille kuuluu kaikki meidän kassa-neitien asiat. Kyselevät joko olet ollut lomalla jne. Koen tuonkin niin ahdistavana,saati sitten masuun liittyvät tuijotukset ja virneet jotka heidän naamoilleen nousee.. Sormessani ei ole kihlasormusta,jonka kaikki tuntuvat tarkistavan ensimmäisenä masun huomattuaan..

En tunne olevani seksikäs tai haluttava enää.. Lauantai aamuna miehen kanssa puuhailtiin ja kesken touhun miehen enin innostus taisi lopahtaa..
Toissapäivänä mies oli sitten viihdyttänyt itse itseään vaikka olin vongannut koko aamun ennen töihin lähtöäni. Onhan tuo täysin luonnollista eikä siinä ole mitään väärää,mutta silti itsetuntoni koki kolauksen. Varsinkin kun en ole sujut mahani kanssa ja kun mies ei halunnut minua.. Ja nämä kaksi asiaa sitten vaan polkevat itsetuntoani alemmas.. :( Pitänee neuvolassa ottaa puheeksi tämä. Vaikka meidän neuvolan-täti ei todellakaan ole yli-innokas,päinvastoin ei paljon korvaansa lotkauta tuntemuksilleni. Kaikki on kuulemma normaalia...


Nytkin pitänee lähteä töihin ihmisten pällisteltäväksi...



Tipetsu 21+4
 
Rakenneultrassa käyty ja poikahan se siellä köllötteli! Ihan niinkuin arvelinkin. Painoa pienellä oli 436 g ja kaikki hyvin.

Olen nimittäin nähnyt etiäisiä näistä meidän lapsista, että kaksi poikaa keskenään touhuaa. Sillä olin niin varma pojasta, että ostelin jo bodynkin jossa lukee pikkuveli =) Voihan se olla, että tämä meneekin nyt ihan pieleen ja tyttö tulee =D

Voihan ihanuus!!!! Hankalaa vaan, kun mulla olisi ollut tytölle nimi valmiina, pojan nimestä ei hajuakaan....

Ullis ja Juniori 20+5.
 
Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin :).

Painoa oli tullut hiukan, painon nousu ekaan neuvolaan 100g, että eipä juuri. Pissa puhdas ja paineet hyvät. Syke löytyi ja jumpsutti sydän mukavasti, sf-mittaa ei vielä mitattu, kohtu hiukan navan alapuolella, niin kuin kuuluukin tässä vaiheessa. Vajaan 4 viikon päästä seuraava neuvola, jossa saakin raskaustodistuksen. Sinne pitää täyttää myös molempien vanhempien voimavara-kysely. Onko muilla ollut tällaista kyselyä.

Terkka odottaa kanssa myös, hänelle kuulemma tulee juhannusvauva. Aika hauska :).

Ensi viikolla oliskin sitten jo rakenneultra (rv 19+6 silloin). Hiukan meinaa jo jännittää.

Kattiina ja pirpana 18+5
 
Hertta: Vauvalla ei nähty munuaisia ultrassa ja nyt tosiaan varmistui että lapsivettä ei ole yhtään :"( Kyse on mun pikkuveljen ja puolison (enkeli) esikoisesta.Omat ongelmat tuntuu niin kovin pieniltä:"(

Kati ja Den Lille Prinsen
 
Morning butterfly, kiitos :D lievensit stressiäni hieman :)

Mulla on mennyt yöunet tosi huonoiksi ja olen jatkuvasti sit tietty tosi väsynyt. En meinaa saada unta ja sit ku nukahdan niin herään välillä jopa 3 kertaa yössä ilman mitään syytä. Töissä huomaan laskevani et milloin alkaa kesäloma ja äippäloma :D onneksi talon pitäs olla kuukauden sisällä valmis niin sekin helpottaa montaa asiaa.

Voipi olla et iltasella palailen vielä kirjottelemaan, nyt jumppaan :)

Hensku ja Hilma 17+1
 
U2
Poksista!

Eilen paukkui 22+0, mut en ehtinyt tänne..kiireinen lomalainen ;)
Paljon olen lukenut ja lähes päivittäin..


Mulla on painoa tullut jo lähes 10kg. Mutta en ota stressiä, olen kuitenkin ennen raskautta ollut hoikka, bmi19. Eli paino kieppui siinä 55-56kg ja nyt painan noin 66kg. Syön pääsääntöisesti terveellisesti, mutta liikun nyt vähemmän. (olen myös syönyt enemmän mm. jäätelöä, uusi heikkouteni)
Imetys on karistanut (5 kokemusta)ennenkin kilot melko helposti, joten luotan siihen. Enkä olisi ollenkaan pahoillani vaikka muutamia kiloja jäisi pysyvästi, niin toivoin viimeksikin, mutta toisin kävi ;) Ja otan toki huomioon, että nyt on taas ikää se kolme vuotta enemmän kuin kuopusta odottaessa..Aika näyttää.


Liikkeet ovat todella selviä, näkyvät ihanasti päällepäin ja tuntuvat jo lähelllä napaa, eikä tuolla alavatsalla :D
Seuraava neuvola on vasta 7.3. sitten saa Kelan paprut ym.
Töissä on välillä aika puuduttavaa ja aamukampa tekisi mieli hankkia.. Katsotaan miten oikeasti selkä/iskias kestävät. Joka kerta kun nousen esim tuolilta ylös, kuuluu oikealta puolelta lantio/lonkka mikälie seudulta sen päiväinen rutina ja pauke, että huh.. Myös vasemman puolen iskias on alkanut tuntumaan, se on vaivannut ennenkin ja joskus todella pahasti.
Toivottavasti vaivat pysyvät vielä kurissa kuitenkin. Toukokuun puolivälissä jään äitiyslomalle, niin eihän siihen ole enää matkaa kuin hujaus ;)

Että tällasita omaa napaa tänään :)

Voikaahan entistä pulleammin Hellemasut!

U2 & Köpsy 22+1


Surun kohdanneille vielä :hug:
 

Yhteistyössä