Heinäkuun Hellemasut -15 *kesäkuussa*

Nelli hyvä et vauvalla kaikki hyvin :)

Hyvä myös että ipnan supistukset hellitti, nautihan kylpylästä!

Mulla oli kauppareissun aikana tullu pikkuhousunsuojaan (laitoin kauppareissun ajaksi kun valkovuoto alkaa tulemaan kun laitan kotioven kiinni :D ) jotain kirkasta limantapaista vuotoa vähän. Heti tuli mieleen limatulppa? Sitä oli kyllä vähän mutta suihkuun mennessä tuntui et jotain valui häpyhuulien välistä, ällöä :confused: Jos tuo nyt ois sitä tulppaa niin mitä se merkkaa näin tässä vaiheessa raskautta? eihän mulle lähtö tule sairaalaan vielä eihän? Onkohan ihan normaalia et saattaa tulla tollaista? Koska varma en ole, saattaapi olla ihan valkovuotoa mut mun mielestä oli kummiskin erilaista kuin yleensä.

Lisäys: Äsken pissalla käydessä tuli paperiin pyyhkiessä kirkasta limaa. Hjälp? Laitoin pikkuhousujensuojan pikkareihin..
 
Viimeksi muokattu:
StaRR se voi olla just kirkasta tai sit kellertävää , rusehtavaa ja verensekaista. Mutta kyllä se vv erottuu. Hyvinkin tulppa alkaa irrota . No joillakin sitä voi tulla vaikka parin viikon ajan mutta esim.Mulla se enteilee synnytystystä ihan vuorokauden sisään.. Näin aiemmin . Mitä minä sanoin, sinä lähet ekana ;). Tai eihän sitä tiedä .Olot sulla kyllä melkoisen lopun edellä kuulostaa olevan. Pidä meidät ajantasalla joohan!? Tsemppiä .
 
Millähän sitä tuli 2vkoa sitten, niinkun keltaista räkää ja paljon tai siis monella vessakerralla. Mulla taas on ennen lähtö tullut kun siinä on ollut seassa verta, joten nyt tuskin mitään merkkaa. Tänään kyllä oli pari pisaraa verta aamulla, mutta eilen oli illalla se lääkäri tai voihan se olla jokin haavakin.
Särkeepä hammasta, ja ei edelleenkään ole mitään muuta kuin lasten särkylääkkeitä, mun muisti on onneton. Heti aamusta apteekkiin :D
 
Moi kaikki!

Ensiksi haluan onnitella Annuuta pienestä tytöstä, kun sekin taitaa olla jäänyt <3

Seuraavaksi tsemppiä kaikillle vaivaisille! Ei oo kauaa enää.

Täällä poksui eilen 37 viikkoa, joten vauva saa tulla :) Parina yönä oon saanut kellottaa supistuksia, mutta ovat sitten parin tunnin jälkeen rauhottuneet. Maanantaina kävin lääkärineuvolassa ja siellä todettiin vaan, että paikat on lyhentyneet ja pehmentyneet ja vähän aukikin ja vauvallla kaikki hyvin. Mulla oli verenpaineet koholla ja protskut plussalla, kuulemma jos pää tulee kipeeks niin saa Jorviin soitella. Piti ottaa sieltä parit stiksit mukaan kotiin mutta unohdin, paineita oon mittaillu ku sain lainaks miehen vanhemmilta mittarin. Ai joo, painoa tullu nyt 17-18kg, yöks! Turvotusta tosin ihan reippaasti.

Olot ollu yllättävänkin hyvät nyt viime aikoina, virtaa löytyy ihan eri lailla kun joku aika sitten. Kävelyllä käyn päivittäin koiran ja useimmiten ton kuopuksen kanssa ja ulkoillaan muutenkin monta tuntia päivässä. Mieli on malttamaton, kun on se täysiaikaisuus saavutettu :D Ja toki kun edellinen syntyi 37+6, niin väkisinki aattelee että tääki sitte, vaikka voihan tässä vielä olla sen viis viikkoaki raskaana (no ei kai oikeesti, eihän`:eek:)

Kivaa viikonloppua kaikille, toivottaa

KeepGoing 37+1
 
  • Tykkää
Reactions: ipna ja nelHM
Ai joo, jotain "räkää" täälläki valutellu pari päivää, mutta en silti limatulpaks sanois. Mulla se tulppa ollu aina sellanen verensekanen ja tosiaan meinannu synnytystä sen saman vuorokauden aikana. Mutta eipä se tarkota että kaikilla ois niin.
 
Huomenia kaikille!

KeepGoing onnea täysiaikaisuudesta! Kohta täällä alkaa syntymään vauvoja =). Jospa toi tulpan tulo tietäisi hyvää. Ja mulla on kaikki syntyneet 38-39, en suostu edes ajattelemaan että tämä menis 40 asti :D

Tosta tuplasta.. Luin kuopuksen odotuksesta taas. Tuota keltaista räkää oli tullu minullakin tasan viikko ennen synnytystystä kerran. Mullakin ollu verensekaista limaa sit se kun synnytys lähellä.

StaRR Mikä tilanne??

Täällä vauva liikkui illasta normaalisti ja yölläkin oli liikekannalla paristi. Hyvä! Hermo on tosi kireenä ..Ärsyttää . Kaipaisin omaa rauhaa, mutta mies otti vkl:n töitä kans , että ei toivoakaan. Odotan vain että jotain alkaa tapahtua ja tämä syntyisi . Oikeestaan mitään muuta ei päässä nykyään liiku. Onneks sentään keli on hyvä niin päästään ulos. Vaikka torille hengailee.

Aurinkoa kaikille =)

Nelli&Timpsu 35+5
 
Huomenta :)
KeepGoing Jeij! Onnea täysaikaisuudesta, kohta se päivä koittaa täälläkin.

Nelli harmi et mies koko ajan töissä, sun ois tärkeetä nyt levätä kun iso koitos edessä. Saisitko jonkun muun auttelemaan vähän kotiin?

Mulla oli oudon kivuton ilta ja viime yö, ihan ihme juttu. Yöllä vessaan noustessa ei minnekään sattunut kun yleensä saa ähistä ja puhista et pääsee liikkeelle pedistä. Toki takas sänkyyn vessasta tullessa mies asetteli aina tyynyn mun jalkoväliin mut mihkään ei sillain sattunu o_O
Tuota kirkasta limaa tuli taas aamulla paperiin, semmosta venyvää muttei mitenkään hyytelömäistä tai kokkareista. Eikai tuosta tartte minnekään soittaa vaan voi seurailla kotona? Luin jostain eilen muistaakseen et vaikka olis osittain limatulppaa niin se ei yksinään oo syy lähteä päivystykseen..??
Nää on taas näitä juttuja mitkä pistää miettimään kun ekaa odottaa.. Ma ois nla, täytyy siellä mainita.
Ihan hyvä fiilis, meinasin kohta lähteä vähän kävelemään miehen ja koiran kanssa. Ei pitkästi mutta vähän jalottelemaan tuonne ulos pienelle lenkille.
Oih, odotan niin sitä hetkeä kun pääsen taas kunnolla liikkumaan sit, vaunut vaan mukaan ja lenkille. Sais karistettua vähän kiloja, iloa liikunnasta ja varmasti tykkään kävellä kun nyt tää on ollu tämmöstä ettei oo pitkään aikaan päässy/kyenny liikkumaan kunnolla.
Muuten, milloin yleensä saa alkaa lenkkeillä yms. synnytyksen jälkeen? Olettaen et normaali alatiesynn. on kyseessä?
Aurinkoista lauantaita kaikille täältä lakeuksilta :rolleyes:

StaRR 36+3
 
Heippa heinäkuiset :)

Pieni tyttömme on nyt 1 kuukauden ja 5 päivää vanha. Tyttö on vielä Tyksissä hoidossa, tytölle jouduttiin uudelleen tekemään uusi verensiirto ja sairastui vielä RSV-infektioon joka pelästytti kaikki.
Painoa hänellä on nyt päälle 2,1 kiloa, eli 400g plussalla syntymästä. Pikku hiljaa aletaan opettelemaan syömistä, kun tähän asti on mennyt nenämahaletkulla ja suonensisäisesti.
Tyttö voi tällä hetkellä ihan kohtalaisesti, sydänkoneesta päästiin toukokuun lopussa eroon ja lopulta nasaalistakin keskiviikkona.
Anemia on tytöllä hankala, joka veritankkauksen jälkeen menee muutama päivä jolloin arvot pysyy hyvänä kunnes taas lähtee laskemaan. Tällä hetkellä on jälleen lasku suunnassa ja verensiirto on edessä.
Kotiutuminen on nyt vielä avoinna, ehkä lasketun ajan tienoilla, riippuu niin tytön voinnista.

Ihanaa loppu raskautta teille ja kuullaan taas.

Annu ja tyttö 1kk5pv
 
Annu: Onpa liikuttavaa kuulla kuulumisianne. Kaikkea ihanaa ja hyvää teille!!

Starr: Olipas kurjaa kommentointia sivustaseuraajalta. Onhan se helppoa kuvitella, että kyse on vain tahdonvoimasta, jos oma raskaus on sattunut sujumaan vaivattomasti. Niinhän se tuntuu muutenkin olevan, että jos jokin asia itsellä menee hyvin, niin se tietenkin johtuu siitä, että on itse niin hyvä tyyppi eikä siitä, että itsellä olisi ollut myös onnea matkassa.

Täällä tuntuu monella olevan melko jännittävät hetket käsillä. Eikä tietty ihmekään, kun ollaan jo kesäkuun puolella. Itselläni on kyllä vielä täysin hiljaista. Supisteluja ei ole ollut ja yhden illan kestäneet (todennäköisesti 30km:n pyörälenkistä provosoituneet) liitoskivutkin ovat nyt pysyneet poissa. Pitkien matkojen pyöräilystä tosin luovuin nyt niiden "pelästyttämänä". Ajattelin loppuraskauden keskittyä kävelyyn ja uintiin voinnin mukaan. Maanantaina alkaa virallinen äippäloma, mikä kai tarkoittaa sitä, että on ihan oikeasti lupa keskittyä itseen. Vähän edelleen suunnittelen maalaavani mökin ulkoseiniä, mutta täytyy nyt katsoa. Mies onneksi muistaa aina huolehtia, etten ihan överiksi rasituksia vedä. Meikäläinen kun saa aina päähänsä kaikenlaista. Ennen noita liitoskipuja keksin tällä viikolla, että olisin lähtenyt kaverin mukaan, kun hän eilen pyöräili 175km kahden paikkakunnan välillä. Noh, luovuin kyllä ajatuksesta, kun aloin laskea, että tällä pyöräilyvauhdilla hidastuttaisin kaverin menoa huomattavasti. Samana iltana oli sitten ne liitoskivut, jotka meinasivat estää sängystä ylöspääsemisen, mikä kyllä lopullisesti palautti realiteetteihin. Mies sanoi jälkikäteen, ettei hän olisi kyllä päästänytkään.. =P

Sain neuvolasta eilen soiton. Masun kasvu on nyt hidastunut siten, että ollaan tiputti alakäyrän alle. Tämän vuoksi viikon 36 synnytystapa-arvioultra siirrettiin toiseen yksikköön, jossa on tehokkaammat laitteet. Arvelisin, että tarkoituksena on, että istukan toimintaa ja sikiön kokoa pystytään paremmin arvioimaan. Itse en ole kauhean huolissani, kun masu on kuitenkin kasvanut, koko ajan ollaan menty alakäyrillä, kyse on vain yhden sentin erosta ja viikon 31 ultrassa sikiön koko oli keskikäyrällä. Lisäksi sikiö kyllä vie laajemman alueen mahassa ja viimeisen parin viikon aikana selvästi useammat ovat raskauden huomanneet. Mutta hyvähän se on, että asia tutkitaan huolella.

Nohmu ja Untuvapallo 34+4
 
Annuu kiva kuulla teidänkin kuulumisia. Toivotaan kovasti tytölle vahvistumista ja että voimat lisääntyisivät. Voimia ja halauksia koko perheelle.

Niin, mullehan ei muuten tehty mitään synnytystapa-arviointia sen kummemmin tän viikon äitipolikäynnillä. Alkoi ihmetyttää et miksei kun neuvolassakin siitä puhuttiin et tehdään tolla käynnillä. Gynekologi vaan antoi seuraavan ajan 3 viikon päähän eli sillon olis rv 39+.. Tuli vähän semmonen olo et hohhoijaa, ootellaanko tässä nyt synnytystä sit vaan omin nokkineen ja muille tehdään oikein arviot et mahtuuko lapsi tulemaan alakautta vai ei.. Yksi ihminen kenen kans oon aiemminkin siellä polilla jutellut niin sai seurannan 2 viikon päähän vaikka on viikon vähemmän raskaana kuin minä.. ja sama gyne hänellä oli. Mut kaippa se erikoislääkäri tietää :cool:
Tänään on tullut lisääntyvästi jotain vuotoa koko ajan, valkkaria varmaan ja sit sitä limaa kans. Koko päivän ollu pikkuhousunsuoja, kivan märkä olo koko ajan. Pelkään et mulle kehittyy vielä hiivatulehdus tai jotain jos pitää koko ajan olla housussa tuo suoja. Mut ei viitti alkkareitakaan koko ajan vaihtaa..
paistoin tuossa äsken valmiiks pakastimeen jauhelihaa et on helppo tehdä ruokaa sieltä kun vaan sulattaa niin hitsi kun ottikin voimille, siis jauhelihan paistaminen! :eek: Olin ihan kuitti sen jälkeen ja piti välillä levätä istumassa käyden. Just ja just sain myös vaihdettua meidän sänkyyn petivaatteita. Mies siivos kun ei musta siihen enää ole. Väsynyt ja raihnainen kun olen :oops:
Mut onneks mies patistaakin mua lepäämään eikä tarvi tehdä mitään kun en kerran jaksakaan enää, kyllä mä silti välillä yritän.
Nyt oon niin väsyväsyväsy et suihkun kautta sohvalle, en varmaan pitkään jaksa valvoa tänään..
 
Annuu Todella liikuttavaa lukea teidän kuulumisia. Paljon voimia pikku neidille sekä vanhemmille.

StaRR Minä pidän kaikkea eritettä tuolta alakerrasta hyvänä, eli kypsyttävänä merkkinä . Niitä lismoja odotellessa .. Huoh !

Mulla ollu ehkä enkka tänään tässä vatutuksen määrässä. KAIKKI ottanut päähän potenssiin tuhat. Koko päivä mennyt tehden jotain tai komentaessa paria mukulaa kun pikkasen herjoja nekin olleet. Pistin noi kaikki miehen kaa pellolle nyt illasta ja vietin laatuaikaa itseni kanssa, jynssäämällä saunan. Ja ihan piru vie kontillaa joka sauma kylppäriä myöten. Voin kertoa , jollain pamahtaa alakerta just .Muutenki ku vauva viikko sit painu tonne lantion syvyyksiin, on ollu sellainen olo ku tulis kakkoset housut koko ajan .Ja sit painaa kohdunsuuta myös, ei liitoskipuja wuhuuuuu! Tuskin tästä mitään seuraa mutta onpahan siivottu nyt sauna. Niin ja vauva on ihan vauhkona, tuntuu että koittaa pökätä persikallaan vauhtia kohdun ylälaidasta , heh. Jospa hänkin haluaisi jo tavata .

Hyvää lauantaita kaikille!
 
Mun limat ainakin oli lyhentäneet vähän kohdunkaulaa kun ultralla mittaili, ällöltä kun kuulostaakin :D
Leivoin tänään juustokakun kun tuli parit eri vieraat, on saatu etupihan kukkapuskaan lisää multaa, esikoisen pyörään uusi rengas - kivasti jotain aikaan eikä yhtään kipeää supistusta edes. Iso plussa lauantaille!
Olihan muuten akrobaatin suoritus vaihtaa lakanat tyttöjen kerrossängyn yläpetiin, jossa on korkea laita. Ei oikein tahtonut taipua enää :D
Ja lisää luksusta oli nukkua yksin koko yö sängyssä, ei oo vuosiin tapahtunut koska perhepeti. En tainnut koko yönä edes herätä vessaan, aamulla vasta.
Maha roikkuu painavana alhaalla, kylkiluut näkyy peilistä kun seisoo kun se vetää ihon tiukille. Vaikka luulis että kun painoa on ehkä 75kg, ei olis mahdollista edes. Vaapun muuten ehkä niin säälittävän näköisenä lähikauppaan, että ne noin 15v teinit avaa mulle aina ovet kun on rattaat mukana .. :D
 
Keepgoing: onnea täysiaikaisuudesta!!!

Ihana lukea Annuun ja pikkuisen kuulumisia!

Limatulpasta: mulla ekasta lähti tulemaan tulppaa noin kaksi viikkoa ennen synnytystä eli täällä se ei ainakaan ole ennakoinut just tapahtuvaa synnytystä...

Oon ollut nettipimennossa nyt tän viikon, kun käytiin koko perheen voimin Tanskassa legolandiassa :) Olipahan reissu tai oikeastaan takaisintulo, jouduttiin "juoksemaan" ympäri lentokenttää, kun lähtöportti vaihtui noin viiteen kertaan ja sen jälkeen olikin kunnon kipeä kestosupistus päällä noin 15minuuttia. Onneksi helpotti ennen koneeseen menemistä...ja onhan tää masu sen verran komea jo, että mut pysäytettiin ja tiedusteltiin raskausviikkoja ja lääkärintodistusta. Rv:t poksuu huomisen puolella 34 :D Muuten jaksoin "hyvin" kävellä muiden perässä huvipuistolaitteelta toiselle ja istua sitten odottelemaan, että mennään seuraavalle etapille. Tosin nyt kotiuduttua huomasin, että tuollainen useamman päivän reissu otti kovilla ja ei jaksais oikein mitään tehdä...

Täällähän on jännää, saa nähdä kuka lähtee seuraavana synnyttämään (y)
Itse oon varmaan täällä viimeisenä, kun la:kin vasta 19.7 ja en jotenkin usko, että lähtis tulemaan yhtään etukäteen saati sitten la:n aikoihin. Kuopustakin kun käynnisteltiin 3päivää, kun oli niin epäkypsää la:n aikoihin...
 
  • Tykkää
Reactions: Salla07
no hei, mun la on 17.7 ja kuopus syntyi 40+5 käynnistettynä (osittainen vedenmeno kun lääkäri ekana tutki..). vaikka siitäKIN vauvasta kaikki veikkasi ettei ikinä tule pysymään sisällä loppuun saakka.

mä en oikeastaan toivo yhtään ennen LA synnytystä sillain ihan oikeasti, koska sitten tulee lastenvahtipulmat, miehen kesälomat jne on suunniteltu vasta heinäkuun lopulta alkaviksi.
vaikka nää tukalat olot on tylsiä, vielä tylsempää jos on monta viikkoa +30 helteet, mutta silti elämä on helpompaa jos vauva malttaa pysyä loppuun saakka kyydissä:ROFLMAO:
 
Onpas täällä monenlaista oloa! Oon kyllä joidenkin kuulumisia lukiessa todennut, että saan kyllä olla omiin oloihini tyytyväinen. Kaupassa käynti ja suurempi siivous saa epämukavia kiristelyjä ja supisteluja aikaan, mut aikalailla siinä se. Noilta paineen tunteilta, liitoskivuilta ja sängystänousemisongelmilta oon onneksi välttynyt. Kauheesti jaksamista ja tsemppiä teille joilla olot kurjia! (y)

Täällä ollaan kans nyt täysiaikaisia! :p <3 parisen vk sitten oli lääkärin sisätutkimus. En oikein tiedä mitä pitäis siitä ajatella että kohdunsuu oli vielä kiinteä ja kiinni. Mä oon kyllä niin asennoitunut siihen, että tää EI menis yli. Jos menee, niin oon kyllä helisemässä. Eilisen päivän kyllä harkkasupisteli koko ajan ja illalla tuli ihmeellisiä tuntemuksia lantioon ja alavatsaan/selkään, ehdin jo puoliksi innostua ja puoliksi pelästyä! Mut toivon tän yllättävän ja tulevan jo ennen laskettua, niin ei mun jännitys/pelkokerroin ehtis kasvaa ihan älyttömiin lukemiin..

Alkaa nää yöt olee selkeesti levottomia. Alkaa mennä kaavaa yksi yö jolloin unenpäästä vasta kolmen maissa, toinen yö jolloin herään aamu 5-6 (kuten tänään) ja kolmas jolloin nukun kun olisi viikon velat päällä. Toivon et synnytykseen lähetään sit hyvillä yöunilla, eikä niin et lähtö tulis iltamyöhään valmiiksi univelkaisena. Toivon myös miehelle hyviä unia, pelkään sitä että se nukahtaa rattiin sit synnytyksen jälkeen yksin kotiin ajaessa. Kauhistuttaa ajatus että synnytys alkaisi vaikka viime torstain kaltasen päivän päätteeksi, kun tää meni töihin aamukuudeksi ja pääs kotiin vasta puolen yön aikoihin. Miten tollasen päivän jälkeen jaksais :D

Tulipa joristua. Ei muuta kun tsemppiä kaikille oloihin, ja niille joille lähtö jo tulee, myös itse h-hetkeen!

Jammaillen ja tyty 37+2, jännittynein ja innostunein fiiliksin
 
Hei kaikille ja mukavaa kesäkuuta!

(.) Viikko on mennyt töiden merkeissä aika mukavasti. Takana siis 2kk sohvalla supistuksia laskien. Kyllä päätä tuuletti, kun sitä pääsi käyttämäänkin. ;) Valitettavasti loppuviikosta väsymys ja supistukset lisääntyivät. Eilen olinkin kotityökyvytön.

Ensi viikon kun saisi töissä olla, juhannusviikolle voi pyytää vuosilomaa ja sen jälkeen alkaa äitiysloma. (y) Meillä on onneksi päteviä kesätyöntekijöitä. Ajattelin istua takamuksellani ensi viikon, ohjata kesäsijaisia ja pitää ylityötunnit pois.

Mahaa monet kommentoivat, mua se ei haittaa. Samanakin päivänä maha voi olla iso tai pieni kommentoijasta riippuen. Lisäksi supistukset näkyy naamassa, eilen Lundian myyjä kysyi, että pitääkö sun lähteä synnyttämään. No ei kiitos vielä moneen viikkoon.

Leppoisaa sunnuntaita!

-Ninuka h 32+ jotain
 
Ihana kuulla monen kuulumisia :), eteenkin Annuun ja pienen tytön olette olleet monesti ajatuksissa <3.

Ninnuka voin uskoa että ihan kiva käydä töissä välillä. Itsellä tulee taas tottuminen nyt kotona olemiseen... mitenkähän sitä taas tottuu. Tekemistä kyllä riittää mutta saa nähdä onko musta kaiken sen tekemiseen :).

Jammaillen toivotaan että pääset synnyttämään hyvien yöunien jälkeen. Itse heräilen öisin useasti vessaan. Mutta voisin yleensä nukkua vaikka kuinka pitkään.

Salla mä taas toivoisin että tää tulisi ajoissa oikeastaan koska vaan viikon 36 jälkeen. Mutta luulen että lähemmäksi LAta mennään eli hyvin sinne heinäkuun puolelle kun LA on 12.7.

Pajunkissa me käytiin ennen kuopuksen syntymää tanskassa... tosin viikkoja taisi olla alle 30 silloin. Nyt kyllä musta ei olisi samaan. Vähänkin pidemmät matkat kyllä vaikuttaa menoon ja oloihin sen verran että täytyy jättää väliin.

StaRR veikkaisin että ne lääkärit arvioi tuota synnytystä vaikkei ne mitään ei sanoiskaan. Itsellä ei missään raskaudessa ole tehty synnytystapaarviota.

Nelli tiedän tynteen ja nuo päivät kun kaikki vaan ottaa päähän. Yleensä mulla on syynä oma rajallisuus kun ei vaan pysty tekemään sitä mitä ennen.

Oma olo on todella vaihteleva on hetkiä kun tuntuu siltä että voisi lähteä vaikka lenkille ja 10min päästä on olo etten liiku mihinkään. Perjantain jälkeen samanlaista supparikohtausta ei ole tullut onneksi.

Mua vähän pelottaa että tämä mukelo ei todellakaan ole pääalaspäin tuolla ja sitten jos jotuu miettimään kääntöä, perätilasynnytystä tai keisarinleikkausta ja en haluaisi noista mitään vaihtoehtoa kokea:eek:... kääks!

Hyvää sunnuntaita kaikille!

Ipna 35+0 poks
 
Mies ei voisi kauaa olla kotona ja vloput buukattu töitä täyteen heinäkuun puoliväliin saakka, mua ei hirveänä houkuttaisi sukeltaa heti nelilapsisen perheen arkeen yksin. Sillä toivon lähelle LA pääsyä..
Mutta taas oli verta vähän paperissa, mistä mä nyt tiedän onko se jokin limakalvohaava vai mistä sitä tulee. Ääää :s
 
Pajunkissa-85 ihanaa et oot noin hyvin jaksanu siellä legolandiassakin kierrellä :) mä oisin varmaan puuskuttanu jo ekan 100m kävelyn jälkeen ja joutunu istumaan loppureissun.

ipna mulla sama juttu tuon olon kanssa, eilen olin ihan varma aamusta et lähden kävelemään miehen mukaan kun koiran vie pihalle mut sit n. vartti myöhemmin tuntui etten liiku sit minnekään. Olot vaihtelee nopsaan ja vaikka eka olis tosi energinen ja virkeä niin seuraavassa hetkessä voi olla ihan toisin.

Väsynyt olo. Eilen illalla tuli herkuteltua vaikka miten ja tän aamun sokerit silti loistavat, jotain positiivista :D
Vauva liikkuu kovasti ja mulla limojen tulo jatkuu, välillä ei tuu ja välillä tulee enemmän.
Äsken kiristi alapäästä jotenkin miten ei aiemmin oo tuntunu mut meni samantien ohi. Sunnuntaichillailua kotosalla siis, uskomatonta et huomenna alkaa taas uusi viikko jo..mihin tää aika menee..:cool:

StaRR 36+4
 
Ihan kuin äsken olis tullu pyyhkiessä rusehtavaa limaa o_O tää on vaan niin jännää kun ekan kerran tämmöstä tapahtuu.. ei kai siinä auta muuta kuin seurailla. Missäköhän vaiheessa pitää soittaa synnärille ja kysyä et mikä on normaalia ja mikä ei? Ärsyttää periaatteessa kun en tiedä mistään näistä jutuista mitään ja säikähtää jokaista hommaa kun taas ne keillä kokemusta aiemmista raskauksista ottaa vaan lunkisti. Tulee jotenkin tyhmä olo :oops: Mut kaippa se limojen vuotelu yms. on normaalia kotonaseurattavaa ellei mee just vedet tai sit supista säännöllisesti..
Mä vaan oon saanu päähäni et kirkas lima ok, mut pelästyn jos menee rusehtavaks/veriseks..
 
StaRR limat on yleensä ihan ok niin kauan kunhan ei ole selkeää vertaa ja toisaalta sekin on ok jos on limatulppa (eli verisiä viiruja). Mä en ole koskaan oikein huomannut tuon limatulpan menoa kunnolla kunnon yleensä ollut tuota valkovuotoa aikalailla loppuvaiheessa. Synnärille kannattaa soittaa jos epäilee lapsiveden tihkumista (eroaa valkovuodosta), supistelee säännöllisesti ja kipeästi. Lima tulppahan saattaa tulla aika ajoissakin ja saattaa uusiutua.

StaRR joo näiden olojen kanssa saa kyllä ihmetellä ;)... mulla olisi suunnitelmia vaikka kuinka mitä teen nyt kun olen äitiyslomalla. Mutta saa nähdä mitä saan loppujen lopuksi aikaiseksi.

Salla tuo on ikävää jos mies ei pysty pitämään vapaita. Itsellä helpompaa kun mies pitää isyysvapaan ja kesäloman putkeen kunhan tämä toukka päättää syntyä.
 
EX4
Heipsan

Annu ihana luulla kuulumisianne, hyvä että tyttö on päässyt eroon sydänkoneesta ja nasaalista. Tsempit verensiirtoihin ja toivotaan että syöminen alkaa onnistumaan! :)

Pajunkissa kiva kun oot jaksanu ja kävellä legolandiassa. Me oltiin 2013 vuonna siellä, tosin ilman raskautta minä liikenteessä :D

LomaLoma! Perjantaina starttasi vihdoin loma, hyvin on alkanut, maannut sohvalla ;) Mies on nyt saanut viikonlopun yli hoitaa kaikki kotona. Sopivaan saumaan kyllä toisaalta tuli tämä loma kun lasten kesälomat on päällä. Vanhin tyttö sai töitä vanhainkodista kesäkuuksi, vanhin poika käy liikuntaleiriä ensi viikon perjantaihin ja kolmannella on jäkisleiri alkaa juhannuksen jälkeen.

Joku oli kysynyt lähdetäänkö kiertämään etelä- ja länsi-suomea. Emme taida kuitenkaan, päädyttiin että mennään mökille ja Waasalandia & tropiclandia johon on 4 tunnin ajomatka kuitenkin, ollaan muutama päivä hotellilla. Jos tässä siis yhdessä koossa pysytään vielä :rolleyes:
Limaa on nyt eilisestä tullu vähän, 3 raskautta on mennyt yli lasketun ja 2 alle lasketun. Limaa on voinut minulla tulla parikin vikkoa enne synnytystä.

Johan tuli tekstiä!

E ja Eppu 36+4
 
Ipna jep, pystyy pitämään niitä lomia+kesäloman sitten heinäkuun puolivälistä eteenpäin.
Ainahan sinne sairaalaan saa soittaa, se puhelintyö on myös niiden hommaa :)
Joo veri on sellanen, mistä pitää soittaa ainakin heti. Mulla sitä on parina vessareissuna tullut vähän, mutta en ole huolissaan. Eriasia jos sitä olisi myös housuissa tai pöntössäkin punaista vettä.
Mutta pistäähän se jännittämään tietty että tapahtuuko jotain. Joko tänään pesis edes 56cm kamat, isommilla tuskin on kiire (y)
 

Yhteistyössä