Heinäkuun Hellemasut -15 *kesäkuussa*

Huomenta!

Tai sit kun StaRR pääsee perille ja leväyttää ne jalkansa tohtorille niin tohtori tuumaa että sulla on synnytys käynnis, mikset oo aiemmin tullu! :D Mua alkoi jännittää...

Hui tätä alustaa, mäkin pystyn nyt editoimaan paremmin, vaikka oon puhelimella. Kokeilla saanko liitettyä kuvankin... jos toi kuva tulee niin se on 31+4

Kaunista päivää kaikille!
 

Attachments

StaRR Juuri näin : kintut levällään ja pers alustaan etkä nouse ennen kuin alapää on tsekattu! Kuulostaa kyllä aika kauheelle noi sun olot :(. Tuu sit heti infoamaan mittee ne sano! Tsemppiä automatkalle.

Mullahan ei viime yönä supistellu vaan nukuin sen muutaman tunnin mitä kerkesin, toki veskissä kävin. Siitä kun heräsin aamuyöllä niin siitä asti on ollu menkkatuntemuksia selän ja mahan puolella. Välillä tulee aaltomaisesti vähän supistuksen tasaisesti, mutta sellanen tietty menkkaolo on koko ajan päällä. Luin taas tuolta palstalta kuopuksen 36-37 viikkojen oloja. Voispa copy pastella tänne laittaa suoraan. Samalla tavalla about viikkoa ennen synnytystystä muuttunut supistukset samanlaiseksi mitä ne nyt on ollu ja nääitä menkkatuntemuksia alkanut kans tulee. Jospa tässä ei tarviis enää kärvistellä kauan. Neuvola ja ne spr:n laboratorio nyt aamusta.. Varmaan aika turha neuvola mutta käydään nyt.

Mukavaa päivää kaikille!
 
astrea siltä tää tuntuukin et jotain tuolla tapahtuu mut taitaa olla toiveajattelua :D Enköhän mä täällä kotona zompaile vielä viikkoja mun tuurilla. En nähny masukuvaa, tuli mun ruudulle ainaki joku errorviesti..

Nelli Joo, tuun kertomaan kun kotia päästään mut voi mennä useempi tunti kun käyn kätilöllä, tod.näk. käyrillä, diab.hoitajalla, gynellä ja sis.tautilääkärillä ja sit ajateltii käydä cittarissa mut en tiedä mitenpäin siel kävelen.. Musta tuntuu niin varmalta et sinä oot viikon parin päästä muuten synnyttämässä, jos menee niinkään kauan. Kyllä ne olot jotain kertoo ja varsinkin kun voit verrata edellisiin raskauksiin..

Mä soitin just neuvolaan uutta aikaa ja se ois ens ma. Turhahan sekin käynti kun tuolla polilla tähän tahtiin hyppään mut terkka haluu kuulemma minut nähdä niin mikäs siinä..
Mut nyt valmistautumaan automatkaan!
 
Huomenta kaikki! Huh kukaan ei ole vielä synnyttämässä :D, mä olen sitä jännittänyt koko ajan kun tämä on ollut alhaalla että joku on lähtenyt.

Itsellä tänään viimeinen työpäivä (virallisesti olen huomenna mutta kun pidän vapaapäivän kun lähden sinne kylpylään kylpemään). Jonkun pienen flunssankin sain itselleni aikaiseksi, jonka seurauksena aamusokerit vähän koholla :(, no muuta arvot kuitenkin olleet hyvät. Pitää varmaan kohta alkaa miettimään yösyöntiä jokun pissatauon yhteyteen, nykyään kun sielä vessassa ravaan melkein joka toinen tunti öisin.

Starr mulle on tullut myös tuo että ruoka ei meinaa oikein maistua ja vähän on silloin tällöin etova olokin (en tiedä johtuuko tästä flunssastakin osittain).

Järjetön väsymys on tullut myös takaisin, voisin aamuisinkin nukkua vaikka kuinka pitkään ja onneksi alkaakin tämä äitiysloma niin saa vähän lepäillä.

En nyt muista mitä kaikkea piti kommentoida, mutta viimemetrit on meillä nyt käsillä ja kauaa ei tarvitse enää odotella. Kaikenkaikkia tosi turvallisilla viikoilla ollaan jo kaikki jos nämä päättää vaikka syntyäkin!

ipna 34+4
 
Tervehdys teille toverit!

Toka vika työpäivä menossa, juhuu! :D Odotan kyllä että saan olla kokopäiväisesti raskaana. Mahan takaa en meinaa yltää enää työpöydälle ja näppikselle. Tänään olis vielä asiakkaan iltatilaisuus, mutta en niin ole menossa! :D

Kaikki on oikeastaan jo hankittu, mutta kasassa olkkarin nurkassa kun pitää järkätä makkariin tilaa pinnasängylle ja lipastolle ja olkkariin raivata tilaa että saa koottua ne. Ja raivata kämppää niin että ilkeää kutsua jonkun miehen kaveriks kokoamaan kalusteita. Vauvan vaatteitakin pitäis vielä pestä paljon ja leluja kans.

Vauva mymmertää kovasti ja saa usein hikan. Maanantaina ja tiistaina sillä oli hyvin touhukaat päivät ja eilen olikin sitten rauhallinen ja torkuskeli. Näin viime yönä taas unta että vauva venytti vatsanahkaa niin paljon että oli ihan läpikuultava ja imeskeli mun paidanhelmaa. Unessa sitten lykkäsin sille pikkusormen suuhun imeskeltäväksi että nukahtaisi uudelleen. :D

Mitä nimikkeitä tulevilla isovanhemmilla on valittuna? Varsinkin perheet joissa on uusioperheiden johdosta enemmän isovanhempia? Mun äiti haluaa olla Nonna ja isä Iso. Mietti myös Vanaa, mutta kallistui Ison puoleen. Miehen isä ja vaimonsa on Vaari ja Mummi. Miehen vaari ja mummi saavat iso-etuliitteet. Miehen äiti ei ole vielä sanonut miksi haluaa tulla kutsutuksi.

Terhitär ja Kaneli 33+3
 
ei näy astrean kuva ainakaan tässä koneella :/ vaikka oon kirjautuneena.
olipas eilen selkä kipeä, kun istuin lattialla liian kauan-sitten olin apteekin edessä 18:10 ja toki kesän aukioloaikojen mukaan se oli mennyt kiinni 18:00! arvatkaa vaan harmittiko..
kivan tuulinen päivä, eikun sohvan päällinen pesuun niin kuivaa nopsaan.
maanantaina olisi seuraava neuvola, minusta vauvan pää on tosi alhaalla. sellanen kova kohta tuntuu tuosta alhaalta päältä ja häpyluuta ei kärsi painaa yhtään kun sattuu. mutta sitä en osaa itse sanoa että onko kiinnittynyt, en tiedä miltä pitäisi käsiin tuntua :D
 
Pakko käydä pikaiseen neuvolakuulumiset kertomassa ja palata taas paremmalla ajalla.

Vauva täydellisesti makaa lähtökuopassaan, laskeutuneena ja täysin on pää kiinni. Veikkas että ei kauaa mene välttämättä kun kerroin vielä oloistani ja kannusti liikkumaan ja provosoimaan suppareita vaan lisää ja toivotteli se hyvää synnytystäkin jos ei nähdä.. Epäili vähän kun seuraava aika 18.6. Kokoarvio 3500g.. Että iha jees jos tosiaan alkaa vaikka syntymää! Kaikki oli muutenki ok. Hb noussut 144., oho! Sf mitta 35cm, siellä yläkäyrän yläpuolella tasaisesti kasvaa. Paineet ok. Painoakin vain +280g/viikko.
 
  • Tykkää
Reactions: StaRR ja Minnimys
Just äitipolilta kotiuduttu:)
Vauva tällä hetkellä kuulemma n. 3kg. Nyt vihdoin tehtiin gyn.tutkimus ja paikat pehmenneet kuulemma paljon. Kohdunkaulaa jäljellä 1cm ja yhdelle sormelle auki (joku paikka? :D ). En tiedä sit mitä käytännössä tarkottaa ja tarkottaako mitään mut gyne sanoi et mahdollisesti syntyy kyllä ennen laskettua aikaa ja antoi seuraavan ajan vasta 3 viikon päähän. Kotona siis kärvistellään. Vauvalla kaikki hyvin käyrän ja ultran mukaan.
Sis.tautilääkäri epäili et tuo mun joidenkin öiden nälkäkohtaukset johtuis siitä et pistän illalla niin paljon insuliinia et mulla laskis yöllä tiettyyn aikaan liian alas sokerit ja siks aamusokerit sit kohollaan. Nyt pitää 4-5 aikaan aamuyöllä vessareissulla mitata sokerit sit yöllä ja sen mukaan sit vähentää iltainsuliineja vastaavasti jos siis yöllä laskee liian alas tuossa aamupuolella yötä.
Rasittava automatka oli kyllä kun suuntaansa se 85km. Käytiin ruokaostoksilla cittarissakin ja siellä kävely oli tuskaa. Ei oo mun juttu ennen synnytystä. Nyt persluita ja pakaroita yms. polttelee siihen malliin et menen sängyn päälle hetkeks.
Ainiin, multa otettiin se streptonäyte kans tänään mut mitään sen kummempia synnytystapa-arvioita ei tehty.
 
StaRR sullahan on tosi hyvä toi cervix tilanne!! Wou, kyllä sinä lähet seuraavana. ;)

Ja etukäteis onnea teille työssä puurtaneille ketkä pääsette huomenna ansaitusti lomalle!!

Ja älkäähän nyt., kahtokee vaan ni sanoo polilla ens tiistaina että paikat ei juurikaan kypsyny. Sillo menee kyllä hermo. Terkka oli sitä mieltä että paikat kyllä näillä oloilla kypsyy ja vauva nii alhaalla painamassa kohdunsuuta että sekin omalla tahollaan kysyttää. Parempi olisi!
Vetelin parin tunnin päiväunet, leivoin ja sit oon twerkkaillu koko illan pallolla ja ilman :D. Kahtokeepas netistä niitä videoita missä viimeisillään twerkkaileevat, huippuja :D

Illanjatkoja
 
Mini on 2.2kg, kohdunsuu pehmeä+kiinni mutta laskeutunut jo vauvan eteen. Kaulaa 2cm, edellisellä kerralla liki 3cm muistaakseni.
Supisti 10min välein sen 1 1/2h, mutta koska niistä tuli vaan hiki eikä enempiä sattunut+paikat kiinni, joten mäkkärin kautta kotiin. Jos olot tässä muuttuu niin takaisin..
 
Huomenta

Salla Hyvä kun kaikki oli vauvalla hyvin.

Minä nukuin piiiiiitkästä aikaa tosi hyvin. Heräsin 3.30 eka kerran vessaan vasta. Ja ulkona ei sada, oho! Sitähän taitaa päästä ulos tänään jopa.

Mukavaa perjantaita kaikille =)

Nelli&Timpsu 35+4
 
Mulla oli tosi vaikee ilta eilen ja luulen et supisteli ekoja kertoja kun jumppapallon päällä telkkaria katselin. Ei kamalan kipeesti mut semmosia samanlaisia inhottavia tuntemuksia alamahalla ja vähän selässäkin kun mulla oli joskus vuosia sitten kun keskenmenossa supisteli joten epäilin siksi et ne oli eilen niitä suppareita. Ei meinannu olo millään asettua vaikka sänkyynkin pitkäkseen menin ja oli itku herkässä kyllä koska mikään asento ei ollut hyvä ja kaikki sattui. Sanoin jo nukkumaanmennessä miehelle etten haluakaan vielä synnyttämään kun alkoi pelottamaan :( Mitä jos en osaakaan synnyttää tai kestä sitä kipua yhtään ja menee kontrolli täysin? Toisaalta haluais jo tämän vauvan maailmaan mutta toisaalta on alkanu pelottamaan ihan kauheesti koko edessä oleva synnytys. Jos se vielä muutaman viikon tuolla kuiteski majailis :D
Istuminen on kyllä kans tuskaa (joo, taas sama valitus!), just nyt istun jumppapallolla taas mut persluita kolottaa,nivusia polttaa ja lantiota särkee siihen malliin etten tiiä kauan tässä voi olla.
Yön aikana kivut hälveni aika hyvin lukuunottamatta sängystä vessaan nousuja ja asennonvaihtoja jotka meinaa olla kans tuskaa kun vihloo tuonne alas ja mahalle. Nyt mua oikeesti pelottaa mennä synnyttämään eli ei mikään hyvä :D:eek::rolleyes:
Tänään olis mahd. lähteä käymään mun porukoilla mut arveluttaa todella se et sinne on yhteen suuntaan n. 120km ja osa matkasta pomppuista tietä et kestänkö. Halu käydä siellä ennen synnytystä on kyllä suuri mut miten jaksan ja kestän tosiaan tuon matkan kun eilinen polimatkakin oli rasittava.
Lisästressiä tuo vähän se et meillä on pienimuotoinen koiranhoito-ongelma jos yhtäkkiä tulis sairaalaan lähtö. 2 hoitopaikkaa olis mut kumpaakin yli 100km suuntaansa ettei kovin nopeeta hurttaa hoitoon sais ja pelottaa ettei mies sit pääse mukaan ainakaan heti ja joudun pian yksin lähteä synnyttää. Tuo toinen henkilö ottais koiran vaikka heti heille ja pitäis synnytykseen asti ja ylikin heillä sitä mutta sit alan miettimään et parempi sen on kotona vaikka se onkin ärsyttäny mua viime aikoina SUURESTI, ikävä sitä silti tulis ja kun on meille tähän asti toimittanu lapsen virkaa vähän niinkuin niin sit miettis koko ajan miten sillä menee vaikka tiedän et hyvässä hoidossa oliskin. Näin oli myös pääsiäisenä kun se oli hoidossa meidän reissun ajan :cool:
Nyt pitäis keksiä jotain kivaa ja piristävää tekemistä ja yrittää rentoutua. Oon ollu niin jotenkin lyhythermoinenkin ja kiukkunen kuin amppari.
Mukavaa perjantaita ja viikonlopun alkua kaikille, voikaa hyvin :)

StaRR 36+2
 
Joo ihanaa että vauvalla on kaikki ok, ja edelleen on kuulemma poika sanoi kätilö-vaikken kysynyt :)
Jokseenkin tympii kun on supistellut 14 viikkoa, ja sinällään mitään ei ole käynyt, tai pientä kypsymistä toki sentään. Tyhmää kun kroppa ei toimi niin kuin pitäisi vaan aina sattuu ja arki on aika vaikeaa sen vuoksi.

Kasvaako vauvat muuten lopussa enemmänkin, jos tää jatkaa 150g/vko kasvua niin syntymäpaino olisi 3.1kg. Pieni ero siihen että kuopus oli 4.5kg :D

Poks 34+0 tänään
 
StaRR Jospa sulla hetki lähenee? Olot lupaavat vaikka eihän se kivaa ole kipuilla. Ja vois olla supistuksia noi eiliset. Pelot ihan ymmärrettävää. Muta luonto hoitaa ja saat uudenlaisia hormoneja synnytykseen ja kaikki menee hyvin =)

Salla Vai oliko se lopussa 250g/viikko? Miten muistelisin jostain niin lukeneeni.

Mikähän minua vaivaa :D?? Oltiin useampi tunti pihalla lasten kaa, liikenteessä siis. Kävely ei tuntunut missään ! Siis puottelin sellasta tahtia että oksat pois ja kilometrejä tuli muutamia ainakin. Vauva ollut kyllä nyt hiljainen. Tarvii alkaa pitkälleen ihan kuulostelee. Tai sit se järkyttyi tuosta menosta =) ? Nooh, eiköhän se kostaudu tässä ip:n aikana tuokii reippailu. Tyyntä ennen myrskyä? Pah! Oiskii!
 
Nopeat hiukkaukset kaikille ja omanapaiset kuulumiset. Viikonlopun reissun jälkeen ehdin taas istua kunnolla kommentoimaan muiden juttuja.

Täällä on ollut melkoisen raskas viikko kun tuon esikoisen nukkumaanmenot on menneet ihan mahdottomiksi. Eilinen meni itkeskellessä huonon äidin fiiliksiä ja pohtiessa, että oonhan mä ihan sekaisin kun vielä toinen ois tulossa tähän. Noh, siitä selvittiin onneksi kaverin kanssa kahvittelemalla ja vähän shoppailemalla kirppiksillä :) Ei oo mitään, mitä ei pieni shoppailu parantais :D No oikeasti tuli tosi hyvä mieli siitä, että sai laahustaa yksin koko päivän ja illalla jaksoi taas ihan toisella tavalla sitä taistoa.

Omat olot on kääntyneet vähän kurjempaan suuntaan sikäli, että yöt alkaa käydä lyhyiksi kun heräilen huonoon oloon neljän jälkeen enkä saa sitten enää unta. Vatsanseutua on ahdistanut useampana yönä ja vaikka ne ei supistuksia vielä ole olleet, niin vähän jo tympii kun ois vielä tää 7 viikkoa edessä. Sokerit sitten taas vastaavasti on alkaneet tehdä pudotuksia jo 4,5 tienoille sekä yöllä että päivällä ja tää on aivan uutta. Niinpä kehoittivat äitipolilta seuraamaan nyt niitä ja vaikka vähentämään metforminia puoleen annokseen aamuin illoin. No sehän ei tavallaan onnistu kun mulle määrättiin se väärän vahvuinen lääke..Saan ensi viikolla sit siihen uuden reseptin, että pääsen pudottaan annosta jos siltä tuntuu. Ja inskaakin joudun mahdollisesti vähentämään jos öisin rupeaa putoamaan alle sen neljän. Saapa nähdä mimmoista säätöä nyt on sit luvassa.

Anskutin 33+1
 
Nelli tää on siis kasvanut nyt 150g/vko, ja mietin että tuleeko vielä enempi sitten lopussa (toivottavasti) :)

On ollut rento päivä, lapset on käyneet kodihoitajan kanssa jo puistossa grillaamassa lounasta ja mä nukuin sillävälin, ja nyt he leipovat muffinsseja alakerrassa.
Huomenna seuraksi tulee mummo+täti, lupasin leipasta juustokakun-oon taas vlopun yksin lasten kanssa. Ei tän parane ennen LA syntyä tai ollaan pulassa :D
 
Mulla on taas huono olo. Äsken en päässyt sänkyyn kun halusin mennä vähän lepäämään kun istahdin sängynreunalle ja yritin siitä kellahtaa pitkäkseen niin alamahasta repäs tosi kivuliaasti. Niin kipeetä teki et tuli vähän huutoa suusta. Itkuhan siinä puoliks tuli ja taas oksettava olokin. Otin Paratabsin, katotaan helpottaako yhtään, en usko.
Kävi ärsyttämään aika lailla kun kerroin yhdelle ihmiselle äsken millainen vointi mulla on sitä kysyttäessä niin tää henkilö vähätteli ja sain käsityksen ettei tällästä vointia voi olla raskauden aikaan kun sehän on herranjestas naisen parasta aikaa. Et mun pitäis kuulemma tehdä pitkiä lenkkejä ja liikkua et sillä kivut helpottaa :confused: sain kuin sainkin pidettyä kieleni kurissa vaikka sisällä kiehui. Mä en koskaan, KOSKAAN, menis arvostelemaan ihmisen tuntemuksia tai kipuja koska kenelläkään ei ole samanlaista. Kaikilla on yksilölllinen raskaus ja jos tämän ihmisen 2 raskautta ovat olleet ihanaa aikaa niin hyvä hänelle. Tulee vaan ahdistava olo kun luulee et feikkaan tai jotain.. Enkai mä hemmetti sisällä lymyäis jos lenkille pystyisin.. Tää ei todellakaan ole mulle mitään helppoa olla tekemättä juurikaan mitään. Päivän avautuminen suoritettu :D
Mut tää jumppapallo kyllä helpottaa istumista. Nyt kun muistais vaan pitää mielen positiivisena, mä yritän :rolleyes:
 
StaRR Mulla ois päässyt pari sanaa. Kenekään kokemuksia ei voi mennä toinen vähättelemään. Toivottavasti sun olo helpottaa! Halit.

Me ollaan menossa KYSille näytille kun vauva ollut todella hiljainen tänäön eikä liikelaskennan kriteerit täyttynyt karkeista ja suklaasta huolimatta. Toivottavasti tekee saman ku jossain raskaudessa piti käydä niin vauva otti kunnon hepulit ku käyrille pääs. Tää matka ärsyttää ja sit oli TODELLA vaikea saada lapset hoitoon. Siis todella. Jäi huono omatunto koko hommasta.. kaikilla vaa sattu olemaan jotain ja todella ku ite nää hoidetaan ja harvoin kukaan muu.. just ikinä. Ni hankalata on ku useampi tunti tässä nyt matkoineen menee.
 
Nelli juups, oman tyhmyytensähän tuo ihminen näytti, en jaksa enää sitä miettiä.
Toivottavasti teillä vauvalla kaikki hyvin kun käyrille pääsette, uskoisin niin kyllä. Onhan nuo pitkät matkat ja hoitopaikat ärsyttäviä juttuja mutta pakko mikä pakko. Tuuhan sit kertomaan :)
 
Vauva oli myös eilen hissuksiin ja vedin pillimehua ja tunsin 5 liikettä tunnissa. Vaikka sairaalaan on 10min matka, meni 3h eilen.. Otettiin pitkä käyrä, odoteltiin lääkäriä jne.
Kehuinko hyvää päivää, oon istunut varmaan 20min vessassa ja nyt oksettaa. Että iskiköhän joku pöpö nyt, plääh..
 
Kaikki hyvin. Vauvaan tuli sit liikettä ja hyvät käyrät piirsi. Supistuksia myös tasaseen mutta ei ne sattunut nyt paljoa. Siksipä ultra ja sisätutkimus tiistaina polilla. Hieno uusi sairaala! Jospa sitä pääsis pian sinne tositoimiin.

Iha persiistä kännykällä täällä käydä! TÖKKIIII!! Palaan myöhemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: StaRR ja ipna
Hyvä että kaikki hyvin Nelli ja samoin myös Salla!

StaRR saisi kyllä pitää tuollainen ihminen turpansa kiinni. Ei raskausolot ole aina sitä elämän parasta aikaa todellakaan. Tänään just totesin että ei musta ole enää pitkille kävelyille sen verran hidasta ja vaivalloista tuo meno alkaa olemaan.

Tsemppiä Anskutin myös! Toivottavasti helpottaa esikoisen kanssa. Kyllä sitä itsekin välillä miettii että mihin sitä on päänsä pistänyt kun kolmas lapsi tulossa.

Tänään on supistellut (ei mitenkään kovin kivuliaasti, mutta nuutä tuli ihan tasaisesti) illalla tunnin parin verran täällä (nyt onneksi ohi) taisin rentoutua vähän liikaa täällä kylpylässä ja eilen tuli mentyä myöhään nukkumaan niin taitaa vaikuttaa.

Tsemmpiä kaikille muillekin... päivät vaan vähenee kaikilla kohti hetkeä!

Ipna 34+5
 

Yhteistyössä