Heinäkuun Hellemasut -15 *kesäkuussa*

Pakko kysyä verenpaineista .. Millaisia lukemia saatte kotona ? Sain mittarin lainaan viikonloppuna ja mulla paineet kauheen alhaalla koko ajan.. 105/58 ja pulssi 80 pintaan. :confused:

StaRR Minä alan olee kans nii kypsä. Voisin synnyttää jo.

Seksistä Paraseksiä ollu jo kauan .Harvoin jaksaa ku niin vaikeeta on .

Tukivyöstä Carriwellin sellanen on. Ei mene kiinni edes enää ja muutenki painaa vaan alas.

En nyt muista mitä muuta piti kommentoida.Kaikki energia kadonnut , ei huvita mikään . Kypsää!
 
Viimeksi muokattu:
Verenpaineista sen verran et mulla pitkään kotiarvot oli keskimäärin 118/70 luokkaa mut nyt viime aikoina ka. ollu n. 135/85, välillä toki alempi mut tuota luokkaa meinaa olla. Onkohan sillä muuten minkään valtakunnan väliä kummasta käsivarresta mittaa? Kun mulla mitataan äippäpolilla ja mittaan kotona vasemmasta mut nla:ssa oikeasta. Luin jostain ohjeesta et oikeesta käsivarresta pitäis mittailla.. Mut aina on toisaalta sanottu et vasemmasta. Ei niillä mittauksilla kyllä niin eroa ole kun oon kotona koittanu välillä kummastakin kädestä. Eilen jopa nilkasta kun alko leikityttää illalla :LOL: ai mitennii mä oon täynnä kaikenlaisia mittareita ja muita..
 
Ja syke mulla yleensä vähintään 87/min. mut välillä jopa 110.. korkee on syke. Luulin et se normalisoituis kun lopetin tupakanpolton raskauden alussa mutta tuolla se edelleen huitelee. Mulle kyllä neuvolassa terkka jossain vaiheessa sano et se olis normaalia raskausaikana :confused:
 
"salla07"
Mulla alapaineet alkaneet usein vitosella, mittailen iltaisin kerran. Nyt ehkä viikon alkaneet kutosella ja seiskalla..
Luoja että voi olla pakaroiden yläosa kuin tulessa, vaikkei supistaa. En ole kyllä varma, meillä on keltainen vessanvalo, mutta ihan kun olisi jotain punertavaa limaa.
Ostin vauvalle jo eväkipon kun oli sellainen mamin kippo+kansi -50%, äkkiä se 6kk menee ja kiinteät pitää aloittaa. Ja ostin vauvalle sukkia ja imetysliivit kun kerrankin olin yksin liikkeelle ja sain sovittaa rauhassa. Ostin aika summassa sellaiset mihin jäi tilaa, kun oli alessa 14.9e . Eiköhän noilla+treenitopin tyylisellä ja kahdella glamourmamin imetystopilla pärjää kunnes joutaa kaupungille sitten joskus vauvan synnyttyä.
 
StaRR joillakin kuulemma paineet nousee ennen synnytystystä ;).

Mulla on niin ihme olo ollu koko hiton päivän! Kohta kasvaa iso elin ohtaan näiden olojen kaa :kieh:. Oon henkisesti ja psyykkisesti ihan muualla ja voisin hautautua jonnekin yksin marisemaan. Supistelee vähä väliä, nekin erilaisia. Kaikkee outoon tuntemusta molemmissa päissä :stick:Tuntuu tosi raskaalta pärjätä päivät yksin lasten kaa. Huono äiti olo väkisin koska en jaksa, ei huvita tai en kykene. Toivottavasti huomenna ois parempi päivä! Valivali :ashamed:. Oispa kyse vain siitä että on maanantai !
 
Viimeksi muokattu:
"Piiper75"
StaRR Mulla puhuttiin viimeviikolla käynnistyksestä koska poika on nyt jo liian iso. Menee yläkäyriltä yli mahan ympärys kasvu. Silloin lääkäri sanoi että viikolla 38 viimeistään käynnistys tai sektio jos ei tule itsestään.
Tänään sitten jouduin käymään synnärillä kun en liikkeitä koko iltapäivänä enää tuntenut ja arvatkaas mitä!!??
Poika istui! Missä välissä hän on kääntynyt kun on iso ja tilaa ei pitäis olla? No, lääkäri tutki, otti käyrän yms ja totes että hyvin voi. Jos ei ens viikon aikaan mennessä ole kääntynyt rt niin katsotaan mitä tehdään sitten.

Olipas päivä!

Piiper75
 
Voimia jaksamista Nelli sulle, varmasti on raskasta noiden olojen kanssa ja vielä neljä muuta lasta siinä joista täytyy huolta pitää :hug: Ja aivan varmasti hyvä äiti olet, älä yhtään ees mieti semmosta. Aina ei vaan jaksa tai huvita ja se on ymmärrettävää sun tilassa ja tilanteessa. Voin vaan taas sanoa et oota vaan, kohta helpottaa =) Toivotaan sulle parempaa huomista!

Piiper75 Hassu istuva vauva =) Toivottavasti vielä kääntyis tuosta ja saisit normaalin alatiesynnytyksen kuiteskin. Mut jos sektioon menee niin sekin menee hyvin. Itse olen näin kans miettinyt.

Mää tulin just saunasta. Jotenkin tukala olo sielläkin, mietin jo et jaksanko enää ennen synnytystä lauteille mennä. Ja just tajusin et kauhee jano ja ainakin ravinnotta pitäis olla aamuun asti kun ne verikokeet :headwall: Pakkohan mun on vähän vettä juoda mut yritän nyt olla sit aamuun. Meillä on 2 krt/vko labra ja inhottaa jo nyt ajatella miten siellä joutuu aamulla istumaan kun mummot ja papat törmää sinne jo varmaan kuuden aikaan. Labra alkaa klo 8 ja viimeks olin siellä varttia vaille ja siellä oli about 30 ihmistä ennen mua ja niiden koneet oli sekaisin joten joutu oottaa yli tunnin ennen kuin ottivat ketään edes näytteenottoon.. Oottele siinä sit kun kauheen huono olo kun ei oo saanu syödä tai juoda ja muutenkin heikottaa noi pistämiset kauheena :| mä en ymmärrä miksi vanhemmat ihmiset menee sinne ja saa ekat vuoronumerot kun jäävät kuiteskin sinne näytteenoton jälkeen istumaan ja seurustelemaan ja minä jolla olis kiire niin joudun väkisin istumaan kun istuminenki sattuu :D ei auta, pakko mennä. Eihän mun olis tarttenu normisti olla ravinnotta mut kun pyysin et saan ne maksa- ja sappikokeet taas kun välillä hillitön kutina niin siks ei saa syödä.
Taisin jo mainita tässä joku päivä et mulle on parin viime päivän aikana tullu aamuyöllä vessareissulla nälkä. Maha tuntuu tyhjältä ja kipeeltä ja oon käyny aina jotai pientä syömässä ja juomassa mut sitäkään ei saa ens yönä. Mut ehkä mä selviin.
Nyt sohvalle jalkahieronnan ja tv:n pariin. Öit!
 
Viimeksi muokattu:
AnMaaria: Huh, mikä maa! Sain just sulta uutta perspektiiviä, kun mulla on syyskuussa kolmen päivän pakollinen koulutus, jota en voi mitenkään jättää väliin. Tähän asti olen surkutellut kohtaloani, mutta enpä taida surkutella enää. Sitä vain pitää niin itsestään selvyytenä näitä suomalaisia käytäntöjä..

Verenpaineista: Mulla on jatkuvasti luokkaa 100/50. Keskiraskaudesta oli välillä jotain 90/45, mutta sekään ei kuulemma ole huolestuttavan matala.
 
Huomenta

Piiper Hyvä kun vauvalla oli kaikki hyvin mutta tuo istuminen ei hyvä juttu. Jospa kääntys itelleen? Mutta vaikea on itsekkään ymmärtää ku joidenkin vauvat kääntyy vielä esim. 36+ viikoilla ja iha lopussskin jopa :O.

StaRR Inhottavia nuo paastolliset labrareissut! Eikö sinne teidän labraan saa varattua netistä aikaa ni ei tarviis jonottaa? Ite varaan aina ajan koska muute ois sata mummoo ennen minua ja en jaksas. Ja yösyönnistä.. en ole sitä vielä tehnyt mutta nälkä on alkanu tulee aamuyöstä. Joku yö siis taatusti repee :D

Täällä oli taas niin p*rse yö! Ensinnäkin kuopus itki koko yön lähes. Tai no rauhottu jos otti syliin ja hengas tuolla sen kaa. Kävi mies sääliksi kun ei tainnu vielä kahteen mennessäkään ollu nukkunu just yhtään ni menin sit ite. Mutta en minä voi. Yksinkertaisesti en kykene tuo mahan takia tuolla kikkailee ja kantelee. No isäntä hengas varmaan neljään hänen huoneessaan ja minä menin sit viideltä ja sain asettumaan, en jaksanu enää nukkumaan ite ku kova nälkä. Tässä aamukahvilla jo puol tuntia ollu. Yöllä sain parit kunnon supparit mutta ei mitään kummosempaa. Tuntuu että maha halkee ja tippuu ja tuo paine on tuolla paljon syvemmällä nyt. Häpyluuta pää ei juurikaan enää paina. Masentaa jo valmiiksi piiiiitkä päivä lasten kaa. Pitää vaa väkisellä yrittää liikenteeseen lähteä jos ei nii kovasti vatuttas ihmisilmoilla. Ai nii, ja yks pahimmista supistelun laukasijoista on tuon kuopuksen nostelu; pyllynpesu, pukeminen jne. Heti käy supistamaan ja napakasti kun joudun ottaa syliin. Arvatkee mitä teen parin viikon päästä jos ei ala syntyä, isken tytön rinkkaan ja menoksi :D. Kannellaanpa sit oikeen kunnolla! :D No ehkä ei kuitenkaan.

Mukavaa päivää kaikille! Jännityksellä omaa taas tässä alottelen.. Kauheen kivaa päivää olojen puolesta ei liene taaskaan tule, sen verran jomottaa jo aamusta alaselkään ja mahaan.

Nelli&Timpsu 35+1
 
Huomenta!
Pitipä oikein kortista katsoa nuita paineita, kotona kun ei oo mittaria. Ka 107/72, syke mulla huitelee siellä 80 hujakoilla. Kohtuu normi mulle ennen raskautta yläpainees alle 100 mutta syke on silloinkin korkea.

Piiper, varmasti säikäytti mutta onneksi tyyppi istui ettei mitään pahempaa!

Kokeista. Mä en enää halunnut uutta sokeritestiä kun en pysty öisin olemaan syömättä kuin erittäin väsyneenä. Olisin ollut todella ratkiriemukasta seuraa labras jos siellä taas olis joku mätännyt (kuten mun tuurilla aina)! Aamut on mulle muutenkin hankalia, saati vielä nälkäisenä! Peffaan ammuttu karhu potenssiin 5.

StaRR, kyllä mua hirvittää se pohjoisen reissu, autolla mennään. Matkaan menee muutenkin kauan ja nyt joudutaan pysähtyilemään entistä useammin. Onneksi, toisaalta harmittaa, kun tytöt tulee mukaan myös. Heidänkin(ja koiran) takia joudutaan pysähtyilemään mutta musta tuntuu että ne ei ihan hahmota että autossa istutaan oikeasti koko päivä, sitä mutinan määrää...

Jaa jaa, täs olis aamupäivä aikaa tehdä synttärivalmistelut, siivota ja käydä koiran kans, sit terapia ja illalla vieraat. Voi olla että oon illalla väsynyt.

Hauskaa päivää kaikille! Täällä ainakin paistaa nyt aurinko!

astrea &unto 31+3
 
Nelli ei tänne saa varattua aikaa.. on muutenki ihan aataminaikainen systeemi. Meillä on oma tk:n labra mut täällä käy 2krt/vko lähipitäjästä näytteenottajat, joka ti ja to. Vuoronumerot sentäs on mut ei mitään digijuttuja vaan huutamalla/kävelemällä seuraava potilas sisään ja jos et satu kuulemaan/tajuamaan kenellä on vuoro niin se menee auttamatta ohi :| Ainoastaan sillon joskus sokerirasituksessa rv15+ jotain ne piti huolen et näytteet otetaan just illon kasilta ja siitä eteenpäin kutsuivat aina sinne huoneeseen..
Voimia ja jaksamista sun päivään =)

onneks tänä aamuna ei ollu kuin joku 10 ihmistä ennen mua niin ei mennyt niin kauaa labrassa. Olin tosi ärtynyt ja sen varmaan näki naamasta :D onneks mies lähti mukaan niin oli ees seuraa vaikken kauheesti puhetuulella ollu. miten jotkut ihmiset OIKEESTI on hyvällä tuulella ja niiiiiin täynnä virtaa heti ennen kaheksaa?! Mä en muista mitä energisyys ja hyväntuulisuus on. Ainakaan ennen aamukahvia ja en sitkään kyllä.
Mut nyt täytyy sanoa et sählinkiähän labrassa riitti. Mulle oli tehty pyynnöt kyllä kilppari-, maksa- ja sappikokeisiin mut sokerit puuttu kokonaan. Se ei meinannu millän niitä ottaa mut väänsin ja väänsin et käyn radin takia polilla et kyllä ne kuuluu joka kerta ottaa ni sit suostu viimein ja sano soittavansa jälkikäteen äitipolille ja pyytävänsä niihin lähetteet erikseen.. no, näkyy to siellä kun menen käymään polilla tai ei.. mut kätilö oli vissiin sit unohtanu ne pyynnöt laittaa mikä kuulostaa oudolta kun se laittoi ne viimeks samalla kun istuin siellä vastaanotolla.
Verikokeenottaja oli tosi ammattitaitoinen. Joka kerta on tuntunu kauheelta ja sattunu hirveesti ku joutuvat ottaa yhdestä ja samasta kohdasta aina näytteen mut nyt ei ees nipistäny ja tuli 5 putkellista heti verta. Aivan mahtavan ammattitaitoinen ihminen kyllä ja kerroin sen hänelle. Kyllä se vaan on ottajasta kiinni näköjään.

Yösyömisestä vielä sen verran et mähän en siis oo koskaan sitä "normaalisti" ikinä harrastanu tai edes ymmärtänyt miten joku voi syödä keskellä yötä mut nyt viime päivinä tai siis öinä on ihan käsittämätön nälkä joskus 4-5 aikaan vessareissulla ja mahaan sattuu kuin se ois ihan tyhjääkin tyhjempi. Pakko ollu mennä jääkaapille :D emmä paljon oo syöny, ehkä puolikkaan leivänpalan ja mehua mut aina pitää sitäkin miettiä miten se vaikuttaa sit aamusokereihin.. en oo mitannu pitkään aikaan oikeestaan kuin aamusokerit mut tänään ja huomenna otan taas päiväkäyrät kun on se poli torstaina niin haluavat varmaan nähdä enemmänkin et onko kaikki muut arvot vielä kunnossa. Myönnän, musta on tullu tosi laiska mittaaja. Mut onneks tässä ei enää pitkä aika oo et ei tartte niin kauheen tarkka sit olla, ainakaan samanlailla kuin nyt raskausaikana..
Mut hyvillä fiiliksillä uuteen päivään =) Nivusia polttelee ja yöllä oli taas alamahassa inhottavaa kipua kun yritin kääntyä sängyssä. Ei sitä oikein viittis yhdessä asennossakaan nukkua kun sekin sattuu :)

StaRR 35+6
 
"Salla07"
mä en yösyö, siis koska en jaksa lähteä alakertaan öisin, pelkään kaatuvani rappusissa :D
olo on hyvä, tänään 4von kotona ja isot vielä leirillä. kysyin mitä haluaa tehdä, niin leipoa muffinsseja, käydä ostamassa kuivahedelmiä ja mansikoita ja kaupungilla.
ärsyttää kulkea bussilla tuota 2km matkaa keskustaan, mutta ei kykene kävellä. bussikorttia en enää loppukuusta lataa, sitten vaikka kävellään vauva ulos jos on asiaa kaupungille :p
mulla on muuten ollut matalat paineet aina raskaana, tyyliin viikkoja oli 27, olin työntänyt lapsen rattaissa ylämäkeen neuvolaan ja paineet oli 90/50. mutta ei tosiaan huolta kun ne on säännöllisesti sitä samaa
 
StaRR kokeile nivuskipuihin magnesiumia ja sellaista venyttelyä että makaat selälläsi lattialla tai sängyllä ja nostat jalat seinää vasten ylös. Sillai peppu melkein kiinni seinässä. Sitten jalat koukkuun, jalkapohjat yhteen ja polvet levälleen. Rentouttaa lantiota ja venyttää sisäreisiä ja nivusia. Turvotuskin varmaan laskee siinä. Mä en muuten tykkää istua mitenkään ketarat levälläni, mutta nyt on tuntunut hyvältä olla silleen jalkapohjat yhdessä ja polvet levällään.

Samalla voit pyöritellä ristiselkää lattiaa vasten ja laittaa vaikka nyrkin tai molemmat ristiselän alle ja painella siellä mikä kipeältä tuntuu. Ja painele myös lantion reunoja siitä päältä ja etsi niitä kipupisteitä ja painele niitä. Mä sain silleen monta viikkoa vaivanneet liitoskivut loppumaan. Kuin olis rusauttanut selkäjumia paikoilleen. Kato että mies on siinä lähellä niin saa vinssata sut sitten kyljen kautta ylös. :D

Me oltiin äsken synnytysvalmennuksessa ja oli ihan hyvä. Katsottiin HUSin videoita, jotka muuten löytyy kun googlaa Vauvamatkalla ja videot. Ihan YouTubessa. Jännitän synnytystä, mutta odotan sitä myös mielenkiinnolla. Varmaan kuin jotkut on treenanneet maratonille ja odottavat sitä lievällä kauhulla mutta kiinnostuneina. Jännä kyllä kokeilla miten oma keho toimii. :)

Mä olen kans ryhtynyt yöheräilijäksi. Viime yönä heräsin vain kahdesti vessaan. Vauva ei niihin reissuihin herää. Välillä käyn syömässä Eloveenan kauramuroja ja maitoa pienen kipollisen tai juomassa lasillisen mustikkapiimää. Sitten jatkuu taas posotus. Mutta hienon linnoituksen mä olen jo rakentanut nukkumiseen! Imetystyyny polvien välissä ja halausotteessa ja mahan alle olen pönkännyt vielä yhden tyynyn kun muuten alaspäin painava maha saa kyljessä siukumaan. Kääntyminen kyljeltä toiselle onkin sitten melkoinen muutto-operaatio. Olenkin ottanut tavaksi että vessakäynnin jälkeen toppaan itseni toiselle kyljelle valmiiksi.

Imetystyyny on muuten älyhyvä myös selän takana. Sillä saa itsensä sellaiseen puoli-istuvaan asentoon kuin olisi käsinojallinen tuoli. Ehkä joku vesileluna käytettävä lötköpötkö ajais saman asian. Siinä asennossa muuten nukkuu kans kivasti. Paljon tyynyjä tarvii vaan niskan taakse, mutta on mukava asento!

Terhitär ja Kaneli 33+1
 
Terhitär Kiitos neuvoista mut en taida taipua tommosiin asentoihin ja mulla ei sillein semmosia samanlaisia liitoskipuja enää ole mitä joskus aiemmin. Vaikee selittää mut tää on vaan nykyään tällästä polttelua ja kirvelyä enemmänkin joihin ei tunnu mitkään venytykset auttavan. Vauva kiinnittyny vissiin tai ainakin epäilen kun kipu ja tuntemukset muuttuneet niin radikaalisti erilaisiksi. Enää ei esim. kävellessä vihlo nivusiin ja häpyluun päälle mut polttaa ja kipu on erilaista ja eri paikassa.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta.

Eilen kirjoittelin pitkät pätkät mutta just sillo tuli katkos kun lähetin ja kaikki näköjään hävis .

Eilinen oli aika supistusvoittoinen päivä päiväunien jälkeen. Ne tuntuu jo erilailla, mahasta selkään ja Kohdunsuun vihlominen tullu myös uutena supistuksen aikaan. Illalla tuli heilutettua peittoja sillä tuloksella että valvoin kolmeen asti kipeiden supistusten takia.. Kävi jo vaikka mitä mielessä, jos tuleekin nyt lähtö. No kolmen jälkeen nukahdin pariksi tunniksi. Katellaanhan millainen päivä tänään tulee.

Nelli&Timpsu 35+2

Ps. En pääse kännykällä edelleenkään tänne vaan väittää että huolto menossa, tabulla on täysversio.. Päivittäiskö ne mobiiliversioo sit myös?
 
Eilen pyöräilyn jälkeen olivat ensimmäiset kunnon liitoskivut. Illalla en meinannut alkuun päästä sängystä ylös ja tarvitsin miehen auttamaan. Outo olo, kun kroppa ei meinannut toimia. Noh, tänään selvästi parempi taas. Viime yönä sain sentään nukuttua. Sitä ennen takana kolme huonosti nukuttua yötä, kun työstressi painaa päälle. Eilen neuvolassa vauvan sykkeet olivat hiukan turhan matalat 120, mutta eivät huolestuttavat sentään ja masu oli kasvanut tosi vähän, mutta kuitenkin kasvanut. Parin viikon päästä sitten synnytystapa-arvio.

Yösyömistä en ole harrastanut vielä alkuraskauden jälkeen. Alkuraskaudesta jouduin välillä heräilemään kahdestikin yössä, kun aivan polttava nälkä vaivasi.

Viime päivinä tuleva äitiys on ahdistanut. Kävin katsomassa kaveria, jolla on nyt 4kk:n ikäinen vauva ja alkoi ahdistaa se, miten tarvitseva ja kiinni äidissään kyseinen vauva on. Onneksi voin miehelle puhua ahdistuksestani.
 
EX4
Moikka!

Pari viikkoa on ehtinyt kulua edellisestä käynnistä, mutta ei tänne ihmeempiä.

Lomaan 3pv! :) Nyt kyllä jo odottaakin, työt on sujuneet ihan hyvin tähä asti. Maha alkaa olemaan jo niin isohko että nyt haittaa ainakin minua työssäni. Satulatuolillekkin löytyi vaihtoehto toiseen, onneksi!

Verenpaineet on olleet koko raskauden aikana hyvät 100/68-115/73 välillä. Normaalisti ilman raskautta ovat siinä 105/70 luokassa.

Yösyömistä en harrasta. Yöllä tulee herättyä 2-4krt vessaan muttei ikinä ole nälkä. Yöt ovat muutenkin katkonaisia kun saa rampata vessassa ja hakea asentoa missä saisi unta.

Synnytystapa-arvio ja neuvolassa on tullut käytyä. Kuudes synnytys on jo kyseessä joten suhteellisen tuttua on. Kaksi on tullut näistä sektiolla. Tämä vauva ainakin näiden tietojen mukaan on tervetullut alatiesynnytyksellä maailmaan jos ei sitte mitään yllättävää tule. Painoa on tähän mennessä tullut 9,5kg ja kaikki on oikeastaan hyvin. Supistukset on jokapäiväinen "ystävä" mutta tässä vaiheessa ei ole ihme. Liitoskipuja on runsaasti mutta kuukausi enää! :)

EX4 ja Eppu 36+0!
 
  • Tykkää
Reactions: StaRR
Huh, muuttuipas tää alusta nyt, täytyy hetki totutella uuteen ilmeeseen o_O
Melkein tuli jo eilen vieroitusoireita kun ei tänne päässy aamupäivän jälkeen.
Sama meno jatkuu, ei juurikaan muutoksia. Ihan kuin eilen olis tv:tä katsellessa kiristelly mahaa mut en tiedä oliko harj.suppareita vai reagoiko alamaha kun vauva mönki tuolla. Kivuttomia oli joka tapauksessa. Eilen tuli herkuteltua illalla josta vähän morkkista mut toisaalta tätä raskautta on niin vähän aikaa kuitenkin enää jäljellä etten jaksa nyt stressailla.
Huomenna äitipolille taas kuulemaan mitäs seuraavaksi. On tää jännää :rolleyes:
Mukavaa keskiviikkoa kaikille ja rentouttavia oloja.

StaRR 36+0 poksista poxxx
 
Nohmu, Uskoisin, että kaikenlaiset tunteet, ne ahdistuksetkin, on kasvua äitiyteen. Se valtava tunneskaala valmistaa tulevaan koitokseen. Se on normaalia, vaikkakin ikävää käydä läpi niitä vaikeimpia ja vaietumpia tunteita. Onneksi sinulla on miehesi, jolle voit puhua ahdistuksestasi. Itsekin olen huomannut, että tässä loppuraskaudessa on tullut enemmän panikointia ja ahdistusta kaiken maailman asioista. Syntymä on jo niin lähellä, ja ihan oikeasti realisoituu, että hitto vie tässähän ihan kohta just huolehditaan uudesta ihmisenalusta.

Taas on tovi vierähtänyt viime kirjoittelusta. Lueskella jaksan, mutta kirjoittaminen on niin vaivalloista. Harmillista, että monella on niin vaikeita oloa, mutta jos yhtään lohduttaa, niin ei ole ole enää mikään kovin valtaisa aika, että kolotukset loppuu :) Tsemppiä!

Itselleni on ollut parasta aikaa tämä loppuraskaus. Selkä vihoittelee vain kun on uurastanut enemmän. Ihanaa kun on päässyt fillaroimaan joka paikkaan! Hurja nälkä täälläkin vaivaa aina aamuyön veskireissuilla, mutta olen niin laiska, etten jaksa hipsiä jääkaapille :D Vatsa on kookas, mutta välillä on niin kevyt olo, että unohdan olevani raskaana. Välillä on sellainen tunne, että vatsassa kasvaa jättiläisvauva. Samaanaikaan tuntuu, että pikkuisen räpylät tunkee kohti ruokatorvea, peba painuu vatsasta läpi ja pää painaa toosaa :D Tyyppi on ollut raivotarjonnassa jo viikkoja, mutta jännityksellä olen hänen mönkinää seurannut parina viime päivänä. Jotenkin tuntuu hänen olemisensa erilaiselta ja takuulla hän oli ihan poikittainkin tuossa. Saas nähdä juhannuksen jälkeen, että missä mennään. Se mahtava puoli tässä radissa on, että pääsee sinne ylimääräiseen ultraan! Sitä odotellessa :)

Toki mulla on ollut aika jänniä tuntemuksia alakerrassa. En osaa kuvailla niitä, mutta niistä on jäänyt sellainen avautumiskipufiilis. On jo pitkään ollut sellainen olo, että ei tuolla loppuun saakka olla. Oletettavasti siis kärvistelen pitkälle heinäkuuhun tuntemusteni kanssa :'D

Hyviä vointeja kaikille!

Lumilin 34+3
 
Pääsen kännyllä ja pöh kun joutuu kirjautumaan, ei suju niin nopsaan aina. Tulee jokin error liki jokakerta.
Eilen oli huono ilta, paristi supisti niin että huomaamattani kiroilin . Sen jälkeen on vatsa toiminut liiankin hyvin, tulin lapsen kanssa hammaslääkäriin ja edellisestä supistuksesta on nyt 6min. Nää ei kyllä juurikaan satu..
 
Kiva kuulla taas harvemmin kirjoitelevien kuulumiset. EX4 oot sinä kauas töitä jaksanu tehdä ! Vieläkö oot lähdössä pitkälle automatkan, mistä aikoinaan kirjoittelit?

StaRR tsemppiä huomiseen polikäyntiin! Luulis että nyt kahtoovat alakerran tilanteen jo! Liekkö ois jo pehmentynyt paikat noilla sun oloissa!?

Kivuista ym.mua ne ei enää haittaa .Tänne vaan. Kaikki on eteenpäin .Olen aivan valmis synnyttämään kun sen hetki on. Siksipä nuo kipeemmäksi muuttuneet supparit on ihan jees. En kestä jos se sanoo ens viikolla polilla että joo, vauva on kolme kilonen tai yli mutta alakerrassa ei ole tapahtunut mitään. Ja näin meni ainakin edellinen raskaus minkä muistan jotenkin . Lopussa supisteli kipeemmin useasti, varsinkin öisin, kunnes eräs päivä tulivat säännöllisiksi .
 
Nohmulle tuosta ahdistuksesta niin mä oon kans käynyt läpi erilaisia tunteita ja ajatuksia ja välillä myös ahdistaa kun elämässä alkaa ihan uusi vaihe ja yhtäkkiä meitä onkin kolme ihmistä täällä kotona kahden (minä ja mies) sijasta. Tuntuu hullulta kun ollaan oltu niin kauan kahdestaan (melkein 8v.) ja yhtäkkiä tuleekin joku josta pitää huolehtia ja me ollaan sit vanhempia. VANHEMPIA :eek:
Mut onneks tosiaan mäkin voin puhua kaikesta miehen kanssa ja aina sit tuntuu paremmalta et kyllähän me selvitään, miksei selvittäs kun muutkin. Toki uusi vaihe elämässä aina pelottaa, jännittää ja ahdistaakin mut oon sitä mieltä et nää on ihan normaaleja tunteita ja suurin osa niitä käy läpi. Valmistaa osaltaan varmasti tärkeästi tulevaan. Olishan se mun mielestä vähän ihmeellistäkin ellei näitä asioita sen enempää miettisi..

Nelli Joo, luulis et tarkistaisivat alakerran tilanteen huomenna koska millos sinne on viimeks katsottu.. öö.. maalis-huhtikuussa? En edes muista. Mäkin haluisin kovasti tietää onko siellä tapahtunut mitään vai onko kaikki visusti kiinni. Kuiteskin mennään jo näillä viikoilla yms. Mut saas nähdä.
 
Justiisa tultiin saunasta. Mulla on jotenkin huono olo ollu muutaman tunnin. Semmonen etova, vähän oksettava mutta ei kuitenkaan okseta. Mahassa jotenkin kans painetta ja alapäätä vihloo. Mies tekee tuossa just vielä iltaruokaa, jos vähän maistais mut ei mulla pitäis nälänkään takia huono olo olla. Alaselkääkin vihloskelee vähän ja häpykummulle ja tuonne perseluihin. Aaaarrgghh. Kerrassaan inhottava fiilis mut jospa tää menis ohi.
Tänään on muutes tullu vielä enempi sellanen kiva juttu etten meinaa päästä sängystä enää ylös. Alamahaan alkaa kirvelemään niin että pitää istahtaa muutaman kerran takas sänkyyn ja sit hampaat irvessä punnertaa ylös vaikka mies vetäis käsistä :D
Onneks huomenna äitipolille.. toivottavasti olot paranee kun tästä pääsee sohvalle hetkeks ennen nukkumaamenoa.. Auts auts ja auts.
 
StaRR Joko menit synnyttämään ?

Täällä herätys 3.30.. Pitää lähteä viemään yhtä muksua kohta pelireissulle.. Huoh! Nyt nimittäin nukuin, wuhuu. Jospa näillä unilla jaksaa.

Nelli&Timpsu 35+3
 
Nelli en menny en :D Mut siltä tuntuu etten kestä tätä olotilaa kovin kauaa. Illalla nukkumaanmennessä en meinannut kirjaimellisesti päästä edes miehen avustuksella sohvasta ylös kun tuonne oikealle alhaalle, nivusen, häpykummun ja oikean häpyhuulen paikkeille tuli aivan järkyttävä kipukohtaus. Kun mies sai mut vihdoin kamalan ähinän (mun suusta) ja ähkimisen (myöskin mun suusta) kanssa kammettua ylös, luulin et nyt tuli lähtö. Kävelin olohuoneesta kylppäriin varmaan valehtelematta miehen tukemana useemman minuutin ja kärsin karmeesta kivusta. Sänkyyn pääseminen nukkuma-asentoon eli vas. kyljelle ja tyynyä jalkojen väliin yms. oli oma shownsa. Sattui vaan joka liike niin prkeleesti et tuntui etten kestä oikeesti.
Yöllä vessareissuilla sängystä nouseminen sattui kans ja kävely oli tosi hankalaa kivun takia. Nyt sattuu istuminen ja kävely edelleen. Tuntuu et häpyhuulet ja tuolta sisältä on ihan tulessa ja vihloo selkäänkin. Voisin sanoa et aika iso AUTS :confused:
Jos tää on mun nykynen olotila synnytykseen asti niin enpä paljoa tule liikkumaan mut kun istuminen paikoillaankin polttaa takapuolta ja etupuolta. Etova/huono olo ei tunnu enää niin pahana mut tuntuu vieläkin. Kauhulla odotan automatkaa reilun tunnin päästä sinne äitipolille kun matkaa on suuntaansa se 85km.. :cool:
Nyt en lähde sieltä gynen pöydältä ennen kuin hän on arvioinut mun alapään tilanteen täysin. En suostu. Leväytän haarat heti auki kun astun ovesta sisään jos ei muu auta.. :D
Kotiinhan ne mut laittaa ja tiedän et kärvistelen vielä varmaan tuonne tän kuun lopulle mut kyllä tässä alkaa olemaan jo kypsää kauraa.. En ois uskonu et kävely menee näin tuskalliseks tai pelkkä paikoillaan olo. Kuka arvaa otanko sit jälkitarkastuksessa jonkun double-ehkäisyn kun sinne asti päästään! :rolleyes: Ihan oikeasti, mua alkaa hymyilyttää kun ei ole tiennyt miltä tuntuu ja miten menee kun ekaa odottelee mut kun joku puhuu "pienistä raskausvaivoista" :D Mä oon niin onnellinen niiden odottajien puolesta jotka voi hyvin eikä koe tällästä tuskaa odotuksen aikana.

Ihanaa torstaita kaikille, mä lähen valmistautumaan sairaalakäyntiin.

StaRR 36+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä