Onnea
@Sinpuli vauvasta!
Mekin saatiin omamme eilen syliin <3
Synnytys käynnistyi kunnolla lopulta eilen noin 10 maissa aamulla, ja päästiin lähimpään synnytyssairaalaan yhden jälkeen iltapäivällä. Olin silloin 6 cm auki, ja saatiin ammesali toiveestani, ja olinkin siellä pari tuntia (esikoisen kanssa myös taisi olla ihan sama sali). Supistukset vaimeni ammeessa, mutta avauduin 8 cm saakka ja sain paikat pehmeiksi, ja kun ammeesta poistuin, otin ilokaasun käyttöön, tens jylläsi ja supistukset alkoi kovenemaan entisestään. Aika pian meni osa vesistä, ja loput miltei kätilön naamalle, kun yritti laittaa vauvalle sykeanturia ja puhkoa siten loput kalvot, että päästään ponnistamaan. Ponnistaminen oli tuskaa, mulla ei ollut omasta tahdosta puudutteita, mutta kätilö oli aivan loistava ohjeineen ja tällä kertaa tunsin supistukset (esikoisen kohdalla en kunnolla, koska epiduraali), joten homma meni rivakammin. Valitettavasti napanuora oli kiertynyt pikkuisen kaulan ympäri, niin kesti hetken ennen kuin päästiin hänet kunnolla näkemään. Kaikki on nyt kuitenkin ok (paitsi ollaan kuumassa perhehuoneessa), mä säilyin vaurioitta ja vauva oli kumman virkeä ja tissinhaluinen viime yön, ja sai huoneeseen tullessa pikkasen lisämaitoa, kun mun tissit vaan kiukutti. Imuote on hyvä, eli esikoisen kanssa ollutta oteongelmaa ei ole.
Nyt ollaan seurannassa ainakin huomiseen (verensokeri- ja streptokokkiseuranta). Sitten toivottavasti kotiin <3