@Mustalilja kyseli kantoliinoista ja -repuista. Itseltä suositukset Manducalle. Taisi tosin mennä vasta 3,5 kg alkaen, mutta hyvin nopeasti voi käyttää. Ergonominen. Tosin pienen kanssa vauvaosan käyttö vaatii vähän harjoittelua.
Meillä oli esikoisella myös suvussa kulkenut vanha Baby Björn -reppu. Kävi vastasyntyneestä ja vauva oli helppo sujauttaa sisään. Ei ollut ergonominen, mutta alussa kätevä käyttää, varsinkin kun meillä lapsi ei todellakaan halunnut olla hetkeäkään selällään, mitä Manducaan asettaminen vaati. Liinoista ei ole kamalasti kokemusta, oli esikoisen kanssa hankala harjoitella tuon asentovaikeuden vuoksi...
@Nöppöset , meilläkin th ollut eri joka kerta, tosin siksi, että aina on vaihtunut ennen käyntiä joko aika tai vastaanottaja. Ensimmäinen varattiin esikoisen omalle, mutta häntä ei olla koskaan tavattu (vaihtunut välissä ja aina ajat siirtyneet muille), mutta hän tekeekin nyt koronan vuoksi kai työnsä etänä, joten sitten yritettiin määrätä toinen, jonka kaikki ajat on aina siirretty joko viimetingassa tai jo aiemmin (viimeksi kuukausi etukäteen muutettiin toiselle ja sekin aika vielä peruttiin, että kävin sitten matkan vuoksi vielä eri neuvolassakin, kun ei ollut enää samalle päivälle omassa korvaavia aikoja ja pääsiäisen jälkeen ei enää halunneet siirtää). Ymmärrän, että korona vaikuttaa pk-seudulla ja vaihdoksia sen takia tapahtuu lennosta, mutta onneksi mukavia ammattilaisia olen kaikesta huolimatta tavannut.
Täälläkin massu tuntuu ottaneen jonkin kasvupyrähdyksen. Odotan kauhulla, mitä vaaka näyttää, kun päästään kotiin. Toki paino on tosiaan noussut vasta hyvin maltillisesti verrattuna esikoisen odottamiseen (kiitos voimakkaan pahoinvoinnin ja aikaisen radi-diagnoosin), vaikka kokonaismuutos ei kyllä silloinkaan ollut kovin iso (kai +9-10 kg), ja suurin osa siitäkin katosi ekan parin viikon aikana synnytyksestä. Mulle vaan tuli imetyskiloja, koska kaikki toitotti "syö nyt, imetys kuluttaa", mutta sitten jälkitarkastukseen normaaliksi palannut paino ehti nousta useamman kilon, ennen kuin sain sovitettua syömisen kuluttamiseen, enkä ehtinyt päästä tässä välissä lähtöpainooni.
Mulla on vielä Kelan kanssa asioinnit kokonaan tekemättä, pitää ensi viikolla näperrellä.
Mukavaa pääsiäistä tosiaan kaikille!