Heinäkuiset 2021

Onnea hyvistä ultrakuulumisista <3

Täällä ultrahoitaja laski seulonnan tulokset heti nt-ultrassa. Liekö kuitenkin yleisempää, että ultran jälkeen vastaus tulee myöhemmin..? En tiennytkään eri käytännöistä!

Kaksosista saa sen kolme äitiysavustusta ja aiotaan ottaa kaksi äitiyspakkausta ja yksi äitiysavustus rahana. En ole kovin innokas shoppailija ja kaikki valmiiksi saatu on kotiin päin :D

Toistaiseksi ihan alkuraskauden jälkeen ei ole kohdun alueella ollut kuin pieniä kipuja, mutta jo viime viikolla alkoi selällään makaaminen tuntua ikävältä alavatsalla. Nyt sitten yöunet menee aika kehnosti, koska olen selällään nukkuja. Unissani kierähdän selälleen ja heräilen sitten ikävään paineen tunteeseen.

Ensi viikolla ajattelin kertoa töissä raskaudesta. En muuten kertoisi vielä, mutta odotettavissa on aikainen sairauslomalle jääminen (viimeistään viikolla 28, äitiyspolilla viikolla 26 katsotaan tarkemmin) ja työkuviot ovat nyt olleet vähän sekavat. Jännittää kertoa! Oletteko muut kertoneet vielä tai milloin aiotte kertoa? :)

Nyt menossa 14+5

Meillä myös NTssä kerrottiin seulonnan tulokset, käytiin Jyväskylässä uässä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nöppöset
Mä en oo vielä tavannut pomoa, niin en ole päässyt kertomaan. Mullakin raskaus vaikuttaa jonkin verran työtehtäviin, mutta ei niin paljon, että olisi plussan hetkellä onneksi tarvinnut kertoa. Meillä on vieläpä mieletön juoruilu-/kyselykerho töissä, niin yritän pitää asian ihmisiltä salassa. Koska kun ne saa kuulla, niin pitäis kertoa suunnilleen jopa siittämistapa. Tosin ehkä toi esikoisen kuolema on heitä hieman rauhoittanut. :censored:
 
-Suopursu
Me ei olla vielä kerrottu raskaudesta kuin yhdelle sisarukselle. Ensimmäinen raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon ja lääkkeelliseen tyhjennykseen. Siksi oltiin ajateltu kertoa vasta nt-tulosten jälkeen läheisille. Pomolle kerron varmaan helmikuun aikana.

Luulin saavani nt-tulokset heti lääkäriltä, mutta 1-2 viikkoa menee täällä tulosten saamisessa. Hyvänä puolena täällä on, että ensimmäisellä neuvola käynnillä tehdään varhaisultra.
 
Mä ajattelin kertoa mun lähityökavereille ja lähiesimiehelle ensi viikolla jos tänään nt-ultrassa on kaikki hyvin. Alamme kuitenkin jo kohta miettimään töissä kesän pyörittämistä niin haluan että tää voidaan huomioida suunnitteluissa.

Tsemppiä kaikille meille kellä tänään tai lähipäivinä nt-ultra ! Hyvin se menee!

Suffeli87 12+1 la 29.7.
 
Sinisalo
Kiva kun täällä on aktiivista keskustelua, mukava lukea kuulumisia. :)

Mulla on, kuten jo sanottua, ollut jäätävä vatsan turvotus jo viikolta 7 asti. Nyttemmin se on hiukan tasaantunut, mutta mulla on tasan kahdet housut joita voin käyttää, kaikki muut tuntuu niin ikäviltä. Otan vinkkejä hyvistä äitiysleggareista vastaan! Ja treenileggareista! Oon haaveillut paluusta salille nyt 1,5 kk tauon jälkeen. Vielä on iltaisin sen verran väsyttänyt, etten ole saanut sinne raahauduttua. Mulle treeni on arjen pelastus, siksi sinne kovasti kaipaan.

Töissä oon kertonut lähimmille kollegoille ihan käytännön syistä, mutta työnantajalle vasta ultran jälkeen. Mulla loppuu työsopimus kesällä, todennäköisesti voisin hakea siihen vakipaikkaa, mutta tietenkin tuo raskaus heikentää omaa asemaa, vaikkei saisi.
 
Kiva kun täällä on aktiivista keskustelua, mukava lukea kuulumisia. :)

Mulla on, kuten jo sanottua, ollut jäätävä vatsan turvotus jo viikolta 7 asti. Nyttemmin se on hiukan tasaantunut, mutta mulla on tasan kahdet housut joita voin käyttää, kaikki muut tuntuu niin ikäviltä. Otan vinkkejä hyvistä äitiysleggareista vastaan! Ja treenileggareista! Oon haaveillut paluusta salille nyt 1,5 kk tauon jälkeen. Vielä on iltaisin sen verran väsyttänyt, etten ole saanut sinne raahauduttua. Mulle treeni on arjen pelastus, siksi sinne kovasti kaipaan.

Töissä oon kertonut lähimmille kollegoille ihan käytännön syistä, mutta työnantajalle vasta ultran jälkeen. Mulla loppuu työsopimus kesällä, todennäköisesti voisin hakea siihen vakipaikkaa, mutta tietenkin tuo raskaus heikentää omaa asemaa, vaikkei saisi.
Mäki koitan etsiä talvelle sopivia lämpösiä leggareita, en oo farkku tyyppiä ollenkaan ja nyt tällä erää ei voi mennä masun kanssa vaan hameissa ja mekoissa niin kun kolmen aikaisemman kanssa :D kollareita oon kotona pitäny, enpä oikeestaan muualla käy. Mutta olis mukava olla jotkut muut pökät sitten kun käy kaupassa tms. Toki toppahousut tällä hetkellä ulos, onneks on pitkä takki ettei haittaa kun toppahousut jää reilusti auki :D
 
  • Tykkää
Reactions: Sannaap123
Mulla on lasketteluhousuissa just sopivasti henkselit, ja takki juuri ja juuri peittää ettei näy että kuljen vetska auki- ongelma vaan alkaa olla takki, tissit ja vatsa kinnaa jo pahasti varsinkin ku nyt pitää olla monta kerrosta vielä takin allakin! Hankalaksi käy :LOL:
Mä ostin mun mammaleggingsit ihan h&m:ltä, kokeilin Lindexin termosukkiksia mutta mulla ne haaran saumat leikkas kiinni nivusiin niin että tuntu ku ois verenkiertoonki vaikuttanu.
 
Täälläkin on mammalegginsit olleet käytössä jo monen monta viikkoa. h&m thermolegginsit ovat olleet tähän mennessä parhaat, h&m muut legginsit ovat olleet huonoja ja revenneet melko pian takapuolelta... Pitäisi laittaa jostain uusia pian tilaukseen. Tilasin tammikuun alussa äitiystoppatakin jonka voi muuntaa ensi talvena normaaliksi takiksi sekä kantajan takiksi. Alejen jälkeen hintaa ei paljoa jäänyt. Lisäksi olen tilannut yhdet mammahousut jotka ovat joogahousun tapaiset hyvin rennot. Pääosin kuitenkin legginseillä mennään.
Kiva kun kun en ole ainut jolla toppikset kiristää, tuntuu että omani ovat kiristäneet joltain 10 viikolta asti. Viime raskaudessa synnytin helmikuussa, eikä toppahousuja tarvinnut avata edes lopussa vaan hienosti meni mahan alle kiristämättä. Tämä raskaus ja maha ovat jo jotain omaa luokkaansa kun vaatteet käy niin nopsaa pieniksi.

Ihanaa kun olo on melko energinen joinakin päivinä ja pakkaset alkaa lauhtua täälläpäin. Olen haaveillut hiihtämisestä jo jonkin aikaa, jospa sitä uskaltaisi nyt vihdoin kokeilla :) täytyy vain toivoa ettei liitoskivut yllätä sen jälkeen.

Hyvää tulevaa viikonloppua kaikille!
 
Terkut kaikille!
Itse kävin eilen sokerirasituskokeessa, en oo vielä tuloksia saanut. Ennakkoon jännitti kovasti miten koe sujuu kun aiemmilla viikoilla oli aika pahat pahoinvoinnit.
Myönteinen yllätys oli miten hyvin koe sujui.
Ikävin osio oli makean juoman juominen (pari ekaa huikkaa maistui ihan hyvältä, sitten alkoi maku ja makeus tökkiä). Labrahoitaja oli tosi mukava ja selitti kivasti perusasioita. Odotus verikokeiden välillä sujui yllättävän hyvin. Ekan tunnin aikana hyvin lievää ällöttävää oloa ja röyhtäilyä (onneksi olin yksin sivukäytävällä istumassa niin sain röyhtäillä rauhassa :D ).
Toka tunti meni edellistä vielä helpommin.
Oon ihan tyytyväinen että pääsin kokeeseen raskausviikolla 16 suunnitelmien mukaisesti. Jos kokeen tulokset ok, niin pääsen joidenkin viikkojen päästä uudelleen kokeeseen, mutta nyt ei enää jännitä samalla tavalla kun tiedän miten oma keho reagoi.

Itse olen joutunut omalle esimiehelle jo aikaa sitten kertoa raskaudesta pahoinvoinnin vuoksi (joutunut pari kertaa olemaan sen takia pois töistä). Tänään kerroin yhdelle työkaverille ja lähiviikkoina muille. Vatsa alkaa kasvaa jonka vuoksi asian peittely ei onnistuisi muutoinkaan enää pitkään :D Ihanaa kun alkaa raskausmaha näkyä!

Mulla on tilattu kanssa H&M:ltä mammaleggingsejä testiin, toivottavasti edes jotkut mukavat päälle.
 
Mä kerroin tänään esimiehelle, ihan töiden näkökulmasta ja koronaa ajatellen. Muuten varmaan olisin odottanut vielä jonkun aikaa, mutta noita seurantakäyntejä tulee niin paljon, että alkais ihmettelemään. Ja saa meillä olevan sijaisen kiinnitettyä pidemmäksi aikaa meille, kun tietää varautua.
Mulle tuli eilen Lindexiltä mammafarkut, jotka on ihan ok. Mä en tiedä mitkä ois hyvät kun en legginseistä tykkää ja noi mammafarkut painaa aina jostain. Onneksi isoin maha on kevät-kesäaikaan, niin voi olla väljemmissä kamppeissa. Ja kun jää pois töistä jo toukokuun lopussa kesälomalle, niin on ihan sama mitä päällä on. :ROFLMAO:
Nyt on kyllä alkanut kiristämään mahaa useampana päivänä, joten taitaa kohtu kasvaa hiljalleen. Mutta jotenkin tuntuu, että vaan nousee ylöspäin eikä niinkään pullahda ulos. Mutta niin oli edellisessäkin raskaudessa, edes synnytyksen hetkellä ei ois tiennyt, että oon raskaana vaan luullut lihoneen. :p
Muuten jos imetystoppeja mietitte jossain vaiheessa, niin Lindexiltä ei kannata ostaa, ovat tosi huonoja. KappAhlin toimii paremmin.
 
Nt-ultrassa käyty ja kaikki normaalisti! Ihanaa! Niskaturvotusta oli 1mm. Pieni liikkui ensin aika paljon kun alotettiin mutta päätti sitten hyvin pian alkaakin nukkua hehehe! Kätilö sanoi että se on aika tavallista.. Kaikki elimet löytyi ja oli normaalit ym, ai että mikä helpotus! Seulontatuloksia vielä odotellaan postitse, mutta en ole niistä huolissani. Nyt nautitaan! Laskettu aika pysyi täysin samana kuin varhaisultran jälkeen. Sikiö vastasi prikulleen viikkoja 12+1.

Onnellinen Suffeli
 
Meilläkin nt-ultrassa kaikki hyvin, seulontatuloksia vaan odotellessa. Oli kyynelissä pitelemistä, oon jännittänyt niin paljon että onhan siellä kaikki hyvin, ja nyt kun ois tunneryöppy purkautunut siinä omaa pikkuista katellessa niin kovasti piti hillitä ettei kuva lähe ihan pomppimaan!
Meillä la aikaistui neljä päivää, eli pompattiin jo 12+6 nyt. Tuntuu, kuin olis saanut lahjan, jo huomenna on eka kolmannes päättynyt, jee! :D
 
Päivitän vielä listaa:

Heinäkuiset

28.6. / Oliivi3 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6 / rougemoux / 2.lapsi /15.2 ru
1.7. / _Mörrimöykky_ / 1. lapsi
3.7/ Sabriiiina/4.lapsi (miehen 2.)/NT-U 21.12
3.7/ Lintuliini95/ 1.lapsi/
4.7. / Brave / 1. lapsi
4.7./ naapu / 2. lapsi
6.7. / Mustalilja / 1. lapsi
8.7. / Sannaap123 / 3. lapsi
10.7. / Norappi / 3. lapsi
10.7. / Ingaliini / 2. lapsi
10.7. / sinpuli / 1. Lapsi
12.7 / Hanipani / 1. lapsi
12.7. / Angervo76 / 3.lapsi, miehen 1.
15.7. / -Lounatuuli- / 1. lapsi
18.7. / lilla_ / 2. lapsi
20.7 / Aureliam/ 3.lapsi, miehen2.
24.7. / Omenansiemen / 1. lapsi
25.7./Aniaj/3.lapsi
25.7./ Titi-Love / 2. Lapsi
25.7. / Toiveikas21 / 2. lapsi
27.7./ Eepinen / 1.(2.) lapsi, esikoinen kuollut
 
Päivitän vielä listaa:

Heinäkuiset

28.6. / Oliivi3 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6 / rougemoux / 2.lapsi /15.2 ru
1.7. / _Mörrimöykky_ / 1. lapsi
3.7/ Sabriiiina/4.lapsi (miehen 2.)/NT-U 21.12
3.7/ Lintuliini95/ 1.lapsi/
4.7. / Brave / 1. lapsi
4.7./ naapu / 2. lapsi
6.7. / Mustalilja / 1. lapsi
8.7. / Sannaap123 / 3. lapsi
10.7. / Norappi / 3. lapsi
10.7. / Ingaliini / 2. lapsi
10.7. / sinpuli / 1. Lapsi
12.7 / Hanipani / 1. lapsi
12.7. / Angervo76 / 3.lapsi, miehen 1.
15.7. / -Lounatuuli- / 1. lapsi
18.7. / lilla_ / 2. lapsi
20.7 / Aureliam/ 3.lapsi, miehen2.
24.7. / Omenansiemen / 1. lapsi
25.7./Aniaj/3.lapsi
25.7./ Titi-Love / 2. Lapsi
25.7. / Toiveikas21 / 2. lapsi
27.7./ Eepinen / 1.(2.) lapsi, esikoinen kuollut
Mut vois vielä lisätä eli 21.7. täällä la, molemmille ensimmäinen :)
 
-Suopursu
Heinäkuiset

28.6. / Oliivi3 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6 / rougemoux / 2.lapsi /15.2 ru
1.7. / _Mörrimöykky_ / 1. lapsi
3.7/ Sabriiiina/4.lapsi (miehen 2.)/NT-U 21.12
3.7/ Lintuliini95/ 1.lapsi/
4.7. / Brave / 1. lapsi
4.7./ naapu / 2. lapsi
6.7. / Mustalilja / 1. lapsi
8.7. / Sannaap123 / 3. lapsi
10.7. / Norappi / 3. lapsi
10.7. / Ingaliini / 2. lapsi
10.7. / sinpuli / 1. Lapsi
12.7 / Hanipani / 1. lapsi
12.7. / Angervo76 / 3.lapsi, miehen 1.
14.7/ - Suopursu / 1.lapsi
15.7. / -Lounatuuli- / 1. lapsi
18.7. / lilla_ / 2. lapsi
20.7 / Aureliam/ 3.lapsi, miehen2.
21.7 /NIMA88 / 1.lapsi
24.7. / Omenansiemen / 1. lapsi
25.7./Aniaj/3.lapsi
25.7./ Titi-Love / 2. Lapsi
25.7. / Toiveikas21 / 2. lapsi
27.7./ Eepinen / 1.(2.) lapsi, esikoinen kuollut
 
Mä kerroin esikoisesta töissä hyvin nopeasti, koska oli pieni firma ja halusin antaa aikaa varautua (ja toisaalta olin esimiehen kanssa viikoittain yhteydessä kahdestaan, niin oli helppo kertoa). Nyt en oo vielä saanut kerrottua, koska ei ole niin akuutti tilanne (hommat hoituu kyllä).

Eilen alkoi toinen kolmannes ja voisi pikkuhiljaa kertoa siltäkin puolelta - ehkä pitää ensi viikolla vaan joku päivä soitella. Oon etätöissä ja teen suhteellisen joustavasti töitä, niin oon kahta päivää lukuunottamatta saanut työt normaalisti huonovointisuudesta huolimatta hoidettua. Niinä päivinä taisi olla myös jäätävä päänsärky, jolla sitten saikun ensisijaisesti perustelin.

Mun luottohousut oli viime raskaudessa Lidlin äitiyshousut (harmaat mustalla joustovyötäröllä, joustavat mutta tarpeeksi siistit). Ostin niitä kahta kokoa, kun aluksi ostin liian isot ja ostin nopeasti pienemmät, ja myöhemmin isot olikin ok. Sen lisäksi pidin muutamia isompia housujani (urheiluhousut) ja mekkoja. Taisin loppuvaiheessa lainata miehen huppareita ja takkia, kun oli jo viileämpää. Lidlin housujen alla pystyi käyttämään venyneempiä thermohousuja/äitiysleggareita silloin, niin pärjäsi alkusyksyn viileydessä.

Mua jännittää jo vähän tuleva allergiakevät. Toivottavasti olisi siedettävä, kun haluaisin raskauden takia pärjätä paikallislääkkeillä ja välttää tablettilääkkeiden käyttöä. Mutta sillä mennään, mikä tulee eteen.
 
Sinisalo
Ihanaa kuulla hyviä ultrakuulumisia :)

Se hyvä puoli on kyllä kesässä, että voi pukeutua kaikenlaisiin mekkoihin ja kaapuihin. :D mä en arjessa osaa talviaikaan pitää mitään tunikoita/mekkoja ja leggareita, mutta kesällä onnistuu. Itseasiassa juuri edellisen raskauden myötä opettelin käyttämään kesämekkoja, vaikka esikoinen syntyikin marraskuussa. Mutta totesin jo silloin, että ne on ihanan helppoja mahan kanssa.
Äitiysfarkkuja on kyllä vaikea löytää siistejä ja mukavia. Mä oon aika pienikokoinen, joten kokojen kanssa oli viimeksikin kauheeta säätöä. Mutta ei kai se auta kuin suunnata joku päivä ostoksille.

Kolme päivää ultraan on... Mies onneksi pääsee mukaan. Aluksi näytti, ettei olisi päässyt, ja sain hirveän itkukohtauksen ihan tyhjästä. Tuli vain niin elävästi se kauhun tunne mieleen viime kerralla, kun olin silloinkin yksin ultrassa, ja km tuli ihan puskista. En ois ajatellut, että se vieläkin noin voimakkaasti kummittelee. Tietenkin nämä hormonit varmaan vielä lisäävät tunnereaktiota. No mutta, nyt on vahva luotto siihen, että tällä kertaa kaikki ois hyvin.
 
Kätilö sanoi mulle nt-ultrassa että mulla on istukka takana. Onko tietoa että vaihteleeko istukan paikka vai tuleeko olemaankin takaseinämässä jos nyt 12+1 oli takaseinämässä? Taisi sanoa vielä että rakenneultrassa istukka katsotaan sitten myös/vasta/uudestaan...
 
Kätilö sanoi mulle nt-ultrassa että mulla on istukka takana. Onko tietoa että vaihteleeko istukan paikka vai tuleeko olemaankin takaseinämässä jos nyt 12+1 oli takaseinämässä? Taisi sanoa vielä että rakenneultrassa istukka katsotaan sitten myös/vasta/uudestaan...

Minulle on myöskin sanottu että rakenneultrassa vielä varmistetaan istukan paikka. Istukka on jo kuitenkin kaikissa 3 raskaudessa katsottu jo nt-ultrassa, eikä ole koskaan liikkunut eri paikkaan minulla rakenneultraan mennessä.

Miten kaikki muut, onko teidän mahat kasvaneet yhtään? Tuntuu että omani on hirveä pallo aina ruoan jälkeen kuin myös iltaisin turvonnut. Hieman ahdistavaa jos maha kasvaa enemmän kuin edellisissä raskauksissa, varsinkin kun kesällä tulee olemaan loppuraskaus menossa. Mitenköhän tukala olo sitä tulee olemaan sitten :O
Toki tärkeintä että tulisi terve vauva ja raskauskin menisi normaalisti, mutta liitoskivut ja iso maha saavat jo nyt olon hieman tukalaksi....
 
Meillä ei istukkaa katsota vasta kun rakenneultrassa. Voi varmaan olla laitteesta riippuvaista, jos on vanhemmat laitteet. Muutenkin tuntui, että näkyvyys oli huonompi tällä kertaa. Toki rasvaa on tullut jonkun verran lisää edelliseen kertaan verrattuna. Mä luulen, että mulla se istukka tarkistetaan jo äitiyspolilla kuukauden päästä, kun siinäkin oli vikaa viime raskaudessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Sannaap123
Nyt en kyllä muista että ntssä ois sanottu istukasta kummemmin mitään, viime raskaudessa rakenne uässä sanottiin että on liian lähellä kohdunsuuta, piti käydä kontrollissa siitä sitten onko liikkunut vai suunnitellaanko sektio. Oli onneksi liikkunut, niin ei estänyt alatiesynnytystä. Toki voi tulla kaikkea muuta mikä estää sen, mutta itsellä nyt kolme alatiesynnytystä takana ja toivon myös tästä mahdollisuuksien mukaan, vauvan parasta ajatellen.

Vatsan kasvusta, mulla on jo aika näkyvä maha,olin syöny tai en, tästä neuvolassakin mainittiin nätisti kun makasin sydänäänien kuuntelun jälkeen ja pyyhin geelejä pois. Meinasi mittaako vielä sf mitan, mutta ei kuitenkaan mitannut. Varmasti vaikuttaa kun on jo neljäs raskaus, eikä vatsan seudulla ole ollut ylimääräistä, mulla se kerääntyy jenkkakahvoihin ja reisien seudulle :D

Kipuiluja täälläkin, saatan yöllä herätä kun vihloo alavatsaa samalla kun oon vaihtamassa asentoa, liikkeet täytyy muistaa muutenki tehä hitaammin kun repii muuten.

Rv 16+2
 
Mä sain kerrottua viime viikolla esimiehelle raskaudesta nt-ultran jälkeen. Varmaan lähiaikoina pitäis kertoa myös muille. Meillä on pieni firma, niin helpointa on, kun vois kertoa suurimmalle osalle samaan aikaan. Nyt etätöissä vaan sopivia hetkiä tulee vähän harvemmin. Oon kyllä muutenkin jotenkin onnettoman huono kertomaan siitä, että oon raskaana. Tuntuu, että töksäytän sen aina jotenkin kökösti, kun jännitän niin paljon :D Harmi, ettei töissä kertomista voi ulkoistaa miehelle...

Alkaa vähän huumori loppua tän pahoinvoinnin kanssa. Nyt ehti olla pari parempaa päivää ja aloin jo toiveikkaasti ajatella, että se alkais mennä ohi, mutta eilen ja tänään on taas joutunut halailemaan pönttöä. Ekaa kertaa oksennus tuli myös heti aamusta, kun tähän asti tää on ollut enemmän iltapainotteista... Lisäks oon alkanut nyt heräilemään tosi paljon aamuyöllä ja aamulla aina tuntuu, ettei millään pääsis ylös sängystä. Kiva, kun kaikki sovellukset sanoo, että nyt pitäis olla hyvä ja energinen olo.
 
-Suopursu
Hyviä uutisia saatiin neuvolasta :D Seulonta tulokset olivat tulleet ja riskiluvut olivat todella pienet. Ikäriski oli uusi asia, mutta ilmeisesti sekin oli normaali tämän ikäiselle.

Täältä luin raskaussalmiakeista ja viikonloppuna tuli tilattu paketti. Ihanaa kun oli jo henkisesti valmistautunut kärvistelemään ilman salmiakkia :) Raskaushousut tuli myös tilattua ja legginsit pitäisi myös jossain vaiheessa tilata. Vielä ei ole ollut ongelmia housujen kanssa, mutta lähiviikkoina tilanne voi muuttua.
 
Mulla tuli tulokset sokerirasituskokeesta, kaikki hyvin siltä osin! Eli pääsen uudelleen noin 10 vkon kuluttua uusimaan sen :D

Itsellä nyt huolena, kun tuntuisi että kohdunsuu vähän pehmeä ja ulkoa hitusen avautunut (itse huomasin eilen). Soitin neuvolaan asian tiimoilta, mutta koska ei supistele eikä vuoda, niin ei hätää akuutisti, rauhoittelivat ja sanoivat että pitää seurailla. Oon onneksi to menossa lääkärineuvolaan, niin saa siellä arvioida tilanteen. Viikkoja kun on kuitenkin hyvin vähän kasassa, nyt 15 +6 vasta, niin huolestuttaa kyllä paljon. Saa nähdä joudunko/pääsenkö tarkempiin tutkimuksiin sairaalaan ja joudunko vuodelepoon jossain kohtaa. Stressaa ihan hirveästi! Toki jos tulee kipuja tai vuotoa niin sitten päivystykseen mentävä.

Onko jollain ollut vastaavaa näin keskiraskaudessa?
 
Mulla on nyt alkanut tulla alapään tuikkimista istuessa, niinkuin joku tökkisi tikulla emättimeen. Lisäksi eilen oli lonkka ja polvi kipeänä eli alkaa kroppa löystyä jo. Saa nähdä miten löysäksi tässä muuttuu. :ROFLMAO:

@Mustalilja mulla kypsyi kohdunkaula ennenaikaisesti, mutta sitä ei aiemmin kyllä tutkittu ennen kuin synnytin ja mulla oli siis muu syy synnytyksen käynnistymiseen. Toivottavasti ei enteile mitään pahempaa.
 

Yhteistyössä