Moi,
Meidän vauvalla oli myös syke perjantaina neuvolassa 143-149 välillä. Edellisessä raskaudessa sykkeet huiteli lähempänä 160:tä.
Meillä oli nt-ultrassa 160, esikoisella kortin mukaan aina 150 paikkeilla. Ultraaja sanoi tuota 160 normaaliksi (itse aattelin silloin, että onpa iso).
Mehiläisen sivujen mukaan normaali on 120-160, ja se voi laskea hiukan raskauden edetessä. Toki kuten aikuisilla, sikiön liikkuminen vaikuttaa lukemaan kohottavasti.
Täälläkin vaihtelevia mahatuntemuksia. Välillä oikein sattunut kunnolla, kun on erehtynyt nopeasti nousemaan tuolilta (repäissyt). Onneksi ne on kuitenkin harvassa. Hiihtäminen tuntui muuten tosi oudolta, jotenkin alavatsa ja ristikkäiset vatsalihakset oli jännän voimattomia (toki eipä tuon huonon olon takia paljoa jumpattu pariin kuukauteen).
Tajusin eilen, että on pakko varata neuvolalääkäriaika etänä, jotta saa jonkun. Mulla on seuraava neuvola sitä seuraavalla viikolla, ja lääkäri pitäisi olla siitä viikon päästä-kahden päästä - ei varmana olisi enää aikoja silloin vapaana. Voi olla, että nytkin olin jo myöhässä pyynnön kanssa. :/ Viime raskaudessa sain kaikki ajat aina neuvolakäynneillä ekaa lukuunottamatta, niin tämä oli outoa itse huolehtia (viime käynnillä ajat ei vielä olleet varattavissa eikä th sanonut mitään varausohjetta, mutta esikoisen ajoista olen oppinut, että pitää varata ajoissa... ).
Mulla olisi keskiviikkona eka sokerirasitus ja ihanasti unet on taas muuttuneet pätkittäisiksi ja lyhyemmiksi, mikä aiheuttaa stressiä, koska unetkin vaikuttaa niin paljon verensokeriin. Ehkä pitää ajatella positiivisesti ja jos nyt saa "tuomion", niin eipä tartte mennä uusiksi enää ennen kuin raskauden jälkeiseen kontrolliin.
Toiveikas 14+1