En oo kyllä paras kommentoimaan, kun on vasta eka raskaus. Mulla tuntuu välillä alavatsalla viiltoja, painetta, tykyttelyä, jomotusta. Enemmän ehkä painottuu kohdun sivuille, välillä kohdun/virtsarakon välimaille. Omista jomotuksista En oo osannut olla huolissani, lienevät ns. normaaleja kohdun kasvukipuja.Heippa kaikki! Millaisia tuntemuksia teillä on nyt vatsan seudulla? Mietin vaan, kun mulla on nyt eilen ja tänään ollut kovasti paineen tunnetta alavatsalla, vähän kuin vanne kiristäisi vatsaa. Edellisistä raskauksista on sen verran pitkä aika, etten yhtään muista kuuluuko tämä asiaan vai ei. Pitääkö tässä huolestua..? Ehkä se on vain kohdun kasvukipua, mutta tuntuu yllättävän kovasti. Huomenna on onneksi neuvola, joten pääsee ainakin sydänäänet kuuntelemaan.
En ole tainnut kommentoida pitkään aikaan, vaikka lukenut olenkin ahkerasti teidän viestejä. Hankintoihin liittyen, mä menin jo ostamaan Zalandolta muutamat äitiysvaatteet, kun etenkin kaikki housut on kiristäneet vatsaa jo pari-kolme viikkoa. Osui kyllä hyvin ostokset kohilleen useasta vaatteesta vain yksi paita/tunika lähti palautukseen. Myös vauvalle ostin pienen bodyn ja tumput ihan vastasynteen kokoa. Halusin nuo ihan vaan, jotta odottaminen konkretisoituu myös isälle ja hän olikin aika liikuttunut.
Mun vatsa on kyllä jo aika pallo, joku muukin taisi miettiä tätä. Kuinkahan isoksi tässä vielä kasvaakaan...
Angervo rv 15+3
Itsehän olin yltiöhuolissani kun kuvittelin tuntevani kohdunsuun pehmenneen ja olevan hieman aukikin. No, onneksi neuvolalääkäri totesi että kaikki on kunnossa Mistäs näistä ummikko tietäisi mikä on ns. normaalia ja mikä ei. Pointti varmasti itselläkin se, että kannattaa kysyä asiantuntijoilta eikä tuskitella yksin.
Toivottavasti sullakin kaikki kunnossa!