Heinäkuiset 2021

vierailija
Onko kellään kokemuksia tai tietoa seuraavasta? Mulla ei oo ollut virtsatietulehdusta kun viimeks teininä.

Viikko sit alkoi järkky kipu pissatessa ja 8 eri testin jälkeen todettiin, että ei oo virtsis. Oireet oli kuitenkin niin selkeät et sain 5päivän kuurin. Oireet katos heti antibioottikuurin aloittamisen jälkeen ja alkoi uudestaan nyt päivä kuurin lopettamisen jälkeen. Eli olin oireeton 5 päivää, kun söin antibiootteja.

En oo syönyt lääkkeitä myöskään yli 12vuoteen ja oon hyvin harvoin kipeänä. Raskauden vuoksi haluan kuitenkin hoitaa tän kivun mun virtsaputkesta pois, muuten varmaan yrittäisin vielä kotikonstein.

Eli onko kellään tietoa tai kokemusta? Virtsis, ei virtsis? Onko tutkittu ja löydetty jotain muuta?

Kiitos vastauksista
Semmoinen vaaraton tila emättimessä kuin sytolyysi, voi oireilla kuten virtsis. Googlettele ja mieti voisko olla samat oireet. Oireita helpottaa ruokasooda huuhtelu. Mä oon sekottanu about puoleen desiin teelusikan ruokasooda ja kaadellut pöntöllä astiasta alapäähän. Googlesta löytyy kyl tietoa.. Cytolysis vaginitis ja baking soda sitz baths :)
 
Ihana kun joillakin dopplerit tuottavat sen toivotun tuloksen ja sykkeet kuuluu ja näkyy :)
itselläni kuuluu vaan viuh viuh ja oma syke sitten selkeästi siinä lähellä. Viimeksi yritin lauantaina kuunnella, jonka jälkeen totesin että turha toivo. Vaikka tiedän että onkin normaalia ettei sykkeet kuulu niin rehellisesti pelkäsin koko lauantain ja mieli oli maassa koska tuntui että vauvalla ei ole kaikki hyvin. Huomenna onkin iltapäivästä ultra, rv 10+1 tai +2,3 4 5.
Siellä sitten selviää onko mahassa elämää vai ei.
Pahoinvointi täällä jatkuu mutta väsymys on jo ihan siedettävää. Minulle on ihan sama onko maha täynnä, puoli täynnä vai tyhjä niin oksennettava on. Sairauslomakin loppui, ja ajattelin olla hakematta lisää sairauslomaa, koska kyllä pääkoppakin kaipaa muutakin kuin kotona sohvalla makoilua. Varsinkin kun pahoinvointi on jostain syystä siirtynyt iltapäivä ja iltapainotteiseksi, niin toivon että päivät menisivät hyvin.

Miten muuten te, joilla jo useampi raskaus takana on raskaudet toisistaan eronneet? Olenkin aiemmin maininnut, kuinka tämä raskaus on ylittänyt oireineen edelliset mennen tullen. En olisi ikinä kuvitellut olevani se alkuraskauden pahoinvoinnista kärsivä ennen tätä...
 
Ihana kun joillakin dopplerit tuottavat sen toivotun tuloksen ja sykkeet kuuluu ja näkyy :)
itselläni kuuluu vaan viuh viuh ja oma syke sitten selkeästi siinä lähellä. Viimeksi yritin lauantaina kuunnella, jonka jälkeen totesin että turha toivo. Vaikka tiedän että onkin normaalia ettei sykkeet kuulu niin rehellisesti pelkäsin koko lauantain ja mieli oli maassa koska tuntui että vauvalla ei ole kaikki hyvin. Huomenna onkin iltapäivästä ultra, rv 10+1 tai +2,3 4 5.
Siellä sitten selviää onko mahassa elämää vai ei.
Pahoinvointi täällä jatkuu mutta väsymys on jo ihan siedettävää. Minulle on ihan sama onko maha täynnä, puoli täynnä vai tyhjä niin oksennettava on. Sairauslomakin loppui, ja ajattelin olla hakematta lisää sairauslomaa, koska kyllä pääkoppakin kaipaa muutakin kuin kotona sohvalla makoilua. Varsinkin kun pahoinvointi on jostain syystä siirtynyt iltapäivä ja iltapainotteiseksi, niin toivon että päivät menisivät hyvin.

Miten muuten te, joilla jo useampi raskaus takana on raskaudet toisistaan eronneet? Olenkin aiemmin maininnut, kuinka tämä raskaus on ylittänyt oireineen edelliset mennen tullen. En olisi ikinä kuvitellut olevani se alkuraskauden pahoinvoinnista kärsivä ennen tätä...

Täällä olisi neljäs tuloillaan jos kaikki menee hyvin.
Jokaisessa ollut alavatsakipuja,mutta en muista onko ollu samanlaista kipua.
Kolmessa aikasemmassa pieniä vuotoja,tässä ei.

1.raskaus pahoinvointi meni siihen pisteeseen että jouduin tiputukseen (poika) 2. Pahoinvointi pysyi kurissa lääkkeillä,mutta makasin kolme viikkoa kun kaikki pyöri ja huono olo. (Tyttö)
3. Pahoinvointikun teki tuloaan,söin niin olo helpotti heti. Pystyin normaalisti käymään töissä, mitä en kahden ekan kohdalla pystynyt. (Poika)
4. Tästä on ollu ihan ihme ällötys melkein plussasta asti. Ja uskomaton väsymys, toki 1. Ja 2. Pahoinvointi vieny voimat mutta tää väsy on ihan uskomatonta. Nyt on alkanu pahoinvointi menee ohi rv 6-7 jouduin ottaa pahoinvointilääkkeen jos oli meno johonkin, esim lääkäriin tms. Ruoka ei helpottanut huonoa oloa niin kun viimeks, mut jotenkin kuitenkin :D nyt tosiaan voiton puolella.
Helpoin alkuraskaus ollut 3. :)

Rv 11+2
 
  • Rakkaus
Reactions: Sannaap123
Heinäkuiset

28.6. / Oliivi3 / 3. lapsi (miehen 1.)
3.7 / rougemoux / 2.lapsi /nt-ultra 18.12
3.7/ Sabriiiina/4.lapsi (miehen 2.)/NT-U 21.12
3.7/ Lintuliini95/ 1.lapsi/ NT-ultra 18.12
4.7. / Brave / 1. lapsi
4.7./ naapu / 2. lapsi
6.7. / Mustalilja / 1. lapsi
8.7. / Sannaap123 / 3. lapsi
10.7. / Norappi / 3. lapsi
10.7. / Ingaliini / 2. lapsi
10.7. / sinpuli / 1. Lapsi
12.7 / Hanipani / 1. lapsi
12.7. / Angervo76 / 3.lapsi, miehen 1.
15.7. / -Lounatuuli- / 1. lapsi
18.7. / lilla_ / 2. lapsi
20.7 / Aureliam/ 3.lapsi, miehen2.
25.7./Aniaj/3.lapsi
25.7./ Titi-Love / 2. Lapsi
25.7. / Toiveikas21 / 2. lapsi
28.7. / Omenansiemen / 1. lapsi

Muokkasin listaa omalta kohdalta kun laskettu siiirtyi 15.7.-->10.7. Tänään kävin siis kontrolliultrassa vuotojen takia ja kaikki hyvin. Pituutta jo yli 3cm ja siellä kaikki raajat kovin heilui.
 
Toiveikas21
Nyt on varhaisultrassa käyty ja ainakin hetkeksi saatu helpotus omiin epäilyihin. Siellä se pikkuinen näytteli peppuaan ja selkäänsä meille (ei ollut liikkuvaista sorttia tuolla hetkellä), sydän läpätti oikein kunnolla ja hyvin näytti muutenkin kaikki kätilöstä olevan. Pikkukaveri vastasi hyvin viikkojaan, eli mittojen mukaan 8+2 olisi nyt viikkoja (8+1-8+4 oli minun arvioni tätä ennen). Yhtä onneksi odotetaan, sillä keskenmenon lisäksi toinen pelko oli kaksoisraskaus, vaikka toki siitäkin olisi selvitty, mutta huojentavaa odottavaa vain yhtä.

Mitään syytä ultran kautta vuodolle ei löytynyt, eli on hyvinkin voineet olla sitten valekuukautiset, kun nyt on taas loppunut eikä se kirkas vuoto kestänyt pitkäkään.

Sain vinkin käyttää pahaan oloon närästyslääkettä, mutta ajattelin vielä kysyä mielipidettä keskiviikkona ekasta neuvolasta. Kätilön mukaan vaikutti eniten siltä, että olisi refluksimaista oiretta, joka tuon yökötyksen ja kuvotuksen aiheuttaisi, mihin se närästyslääke voisi auttaa.

Sannaap123 kyseli raskauksien eroista. Minulla tämä tosiaan toinen, ja tuo pahoinvointi/kuvotus on ollut voimakkaampaa kuin ensimmäisessä, väsymys samaa luokkaa, ja tosiaan noita vuotoja on nyt tullut, mitä ei ensimmäisen kanssa ollut.

Oon muuten alkanut nyt heräilemään aamuyöstä neljän maissa, eikä uni meinaa enää sen jälkeen tulla (käydään nukkumaan ysin ja kympin välillä illalla). Sitten nukuttaisi päivällä vastaavasti, ja oonkin sitten päiväunet ottanut, että jaksaa iltaan saakka. On kyllä ärsyttävää pyöriä hereillä siihen aikaan yöstä. Kellään muulla tällaista ongelmaa? Muistan tämän viime raskaudesta, mutta myöhemmältä ajalta vasta.
 
Nyt on varhaisultrassa käyty ja ainakin hetkeksi saatu helpotus omiin epäilyihin. Siellä se pikkuinen näytteli peppuaan ja selkäänsä meille (ei ollut liikkuvaista sorttia tuolla hetkellä), sydän läpätti oikein kunnolla ja hyvin näytti muutenkin kaikki kätilöstä olevan. Pikkukaveri vastasi hyvin viikkojaan, eli mittojen mukaan 8+2 olisi nyt viikkoja (8+1-8+4 oli minun arvioni tätä ennen). Yhtä onneksi odotetaan, sillä keskenmenon lisäksi toinen pelko oli kaksoisraskaus, vaikka toki siitäkin olisi selvitty, mutta huojentavaa odottavaa vain yhtä.

Mitään syytä ultran kautta vuodolle ei löytynyt, eli on hyvinkin voineet olla sitten valekuukautiset, kun nyt on taas loppunut eikä se kirkas vuoto kestänyt pitkäkään.

Sain vinkin käyttää pahaan oloon närästyslääkettä, mutta ajattelin vielä kysyä mielipidettä keskiviikkona ekasta neuvolasta. Kätilön mukaan vaikutti eniten siltä, että olisi refluksimaista oiretta, joka tuon yökötyksen ja kuvotuksen aiheuttaisi, mihin se närästyslääke voisi auttaa.

Sannaap123 kyseli raskauksien eroista. Minulla tämä tosiaan toinen, ja tuo pahoinvointi/kuvotus on ollut voimakkaampaa kuin ensimmäisessä, väsymys samaa luokkaa, ja tosiaan noita vuotoja on nyt tullut, mitä ei ensimmäisen kanssa ollut.

Oon muuten alkanut nyt heräilemään aamuyöstä neljän maissa, eikä uni meinaa enää sen jälkeen tulla (käydään nukkumaan ysin ja kympin välillä illalla). Sitten nukuttaisi päivällä vastaavasti, ja oonkin sitten päiväunet ottanut, että jaksaa iltaan saakka. On kyllä ärsyttävää pyöriä hereillä siihen aikaan yöstä. Kellään muulla tällaista ongelmaa? Muistan tämän viime raskaudesta, mutta myöhemmältä ajalta vasta.
Onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

Minulla ihan sama homma eli herään neljältä ja sen jälkeen en oikein saa unta tai nukun todella katkonaisesti. Päivisin olen todella väsynyt. Mikähän siinä kello neljässä oikein on :p

Pahoinvointiin käytin ensimmäiset kaksi viikkoa ihan rennietä ja toisinaan tuntui auttavan tunnin pari, lopulta ei yhtään. Oikeita närästyslääkkeitä en ole kokeillut. Viimeiset kolme viikkoa olen vain mennyt hammasta purren. Jatkuva pahoinvointi vetää kyllä mielialaa alas..

Tulihan se itselläkin varattua aika yksityiselle ultraan ennen joulua, jotta näkee onko pikkuisilla kaikki hyvin :D uskaltaisi sitten kertoa raskaudesta jouluna läheisille :)
 
Ihania ultrakuulumisia monilla! :)
Täälläkin on ultrasta kotiuduttu ja suureksi helpotukseksi vauva voi hyvin massussa <3 vastasi viikkoja 10+2, joten la tuskin tulee muuttumaan. Oli ihana huomata siitä 3 viikon takaisesta kuinka kädet ja jalat erottuivat jo ja että siellä liikuttiin niin reippaasti. Ihana pikkuinen, ensi viikolla on lääkärin neuvola jossa ultrataan ja joulun välipäivinä 28.12 nt-ultra.
Jos kaikki menee hyvin niin ajateltiin ehkä uutena vuotena kertoa lähipiirille tulevasta vauvasta.
 
Ihania ultrakuulumisia monilla!
Täälläkin on ultrasta kotiuduttu ja suureksi helpotukseksi vauva voi hyvin massussa <3 vastasi viikkoja 10+2, joten la tuskin tulee muuttumaan. Oli ihana huomata siitä 3 viikon takaisesta kuinka kädet ja jalat erottuivat jo ja että siellä liikuttiin niin reippaasti. Ihana pikkuinen, ensi viikolla on lääkärin neuvola jossa ultrataan ja joulun välipäivinä 28.12 nt-ultra.
Jos kaikki menee hyvin niin ajateltiin ehkä uutena vuotena kertoa lähipiirille tulevasta vauvasta.

Minäkin oon miettiny että kerrottais vasta uutena vuotena mutta joulu tuottaa kyllä liikaa päänvaivaa jos joutuu sillonkin vielä salailemaan. Eli kerrotaan aattona näillä näkymin
 
vierailija
Semmoinen vaaraton tila emättimessä kuin sytolyysi, voi oireilla kuten virtsis. Googlettele ja mieti voisko olla samat oireet. Oireita helpottaa ruokasooda huuhtelu. Mä oon sekottanu about puoleen desiin teelusikan ruokasooda ja kaadellut pöntöllä astiasta alapäähän. Googlesta löytyy kyl tietoa.. Cytolysis vaginitis ja baking soda sitz baths
Kiitos ❤ mä luen!
 
Heinäkuiset

28.6. / Oliivi3 / 3. lapsi (miehen 1.)
3.7 / rougemoux / 2.lapsi /nt-ultra 18.12
3.7/ Sabriiiina/4.lapsi (miehen 2.)/NT-U 21.12
3.7/ Lintuliini95/ 1.lapsi/ NT-ultra 18.12
4.7. / Brave / 1. lapsi
4.7./ naapu / 2. lapsi
6.7. / Mustalilja / 1. lapsi
8.7. / Sannaap123 / 3. lapsi
10.7. / Norappi / 3. lapsi
10.7. / Ingaliini / 2. lapsi
10.7. / sinpuli / 1. Lapsi
12.7 / Hanipani / 1. lapsi
12.7. / Angervo76 / 3.lapsi, miehen 1.
15.7. / -Lounatuuli- / 1. lapsi
18.7. / lilla_ / 2. lapsi
20.7 / Aureliam/ 3.lapsi, miehen2.
25.7./Aniaj/3.lapsi
25.7./ Titi-Love / 2. Lapsi
25.7. / Toiveikas21 / 2. lapsi
27.7./ Eepinen / 1.(2.) lapsi, esikoinen kuollut
28.7. / Omenansiemen / 1. lapsi
 
Päivitin itseni listaan, kun tänään pääsin näkemään viikkoja vastaavan pikkuisen, jonka sydän sykytti hyvään tahtiin. ❤ Viikkoja nyt 8+0. Merkitsin listaan 1. lapsi ja suluissa toinen, sillä taustalla on tosiaan esikoisen kuolema kuukauden ikäisenä ennenaikaisuuden komplikaatioihin. Vauva-arkea ei koskaan päästy kokemaan, mutta kova toivo on, että ensi kesänä sekin olisi edessä. Nyt vaan odotellaan ilolla ja pelolla pikkukakkosta. Saan neuvolan puolesta vielä lisäultran ennen nt-ultraa, jos siltä tuntuu. Ja jatkossa seurataan äitiyspolilla parin viikon välein, kunhan pääsen tiettyjen viikkojen yli.
 
Sinisalo
Toivottavasti teillä Eepinen menee tällä kertaa kaikki hyvin.

Onko teillä ollut mielitekoja,? Mulla ei mitään, lähinnä kaikki kuvottaa. Tai no, salamia jostain syystä tekisi mieli, kuten viime raskaudessa. :D En normaalisti sitä juuri syö.
 
  • Tykkää
Reactions: Eepinen
Mä haluaisin syödä niin suolaista salmiakkia kuin mahdollista ja paljon! Mun herkkua tavallisestiki, olen kyllä muutaman syönyt harvakseltaan, mutta paljon olen vähentänyt normaalista. Lisäksi voisin syödä suolaisia perunoita kaikissa muodoissa ja juoda kivennäisvettä. Makeaa ei juurikaan tee mieli, paitsi ajoittain kirpeitä karkkeja. Eli samat mieliteot kuin esikoisen kanssa. :)

Eniten harmittaa se, että ostin itselleni kerrankin haluamani lakritsijoulukalenterin ja en ole voinut siitä nauttia. Tosin ostin sen tavallaan siksi, että tulisin raskaaksi. :LOL:
 
Mä haluaisin syödä niin suolaista salmiakkia kuin mahdollista ja paljon! Mun herkkua tavallisestiki, olen kyllä muutaman syönyt harvakseltaan, mutta paljon olen vähentänyt normaalista. Lisäksi voisin syödä suolaisia perunoita kaikissa muodoissa ja juoda kivennäisvettä. Makeaa ei juurikaan tee mieli, paitsi ajoittain kirpeitä karkkeja. Eli samat mieliteot kuin esikoisen kanssa.

Eniten harmittaa se, että ostin itselleni kerrankin haluamani lakritsijoulukalenterin ja en ole voinut siitä nauttia. Tosin ostin sen tavallaan siksi, että tulisin raskaaksi.
Namituvalla on ne rakkaussalmiakit, missä ei oo glykirritsiiniä ja ne on sellaisia tosi suolaisia! :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Eepinen
Tää on nyt ehkä vähän hassu kysymys, mut tuleeko teiltä valkovuotoa? Mulla edellisessä raskaudessa alkoi tulla valkovuotoa jostain viikolta 8 alkaen, välillä tosi runsaastikin ja myös raskausappi kertoi, että tulee paljon valkovuotoa, mutta multa ei tuu kyllä niin yhtään Tässä mietin, et pitääkö tästä olla huolissaan? Voiko joku olla pielessä, kun ei tuu valkovuotoa vaikka pitäisi? Tuleeko teillä kaikilla?
 
Täällä eka neuvola takana, sydänääniä ei edes yritetty kuunnella. Olen kotona välillä koittanut, mutta mitään ei vielä kuulu ja se tietysti laittaa miettimään. Viikkoja on nyt 10+0, joten eihän se vielä ihme ole ettei kuulu.

Np-ultra 5.1. ja sitä ei malttaisi millään odottaa, kun tahtoo vaan tietää onko siellä kaikki hyvin. :)

Pahoinvointi on hieman vähentynyt ja rinnat eivät ole niin arat enää. Turvotus, ilmavaivat ja ummetus senkin edestä tulleet kuvioihin, huooh! Öisin tulee myös ravattua vessassa ja sitten ei meinaa enää saada unta millään, joten kova väsymys on myös jatkuvasti. Mulla @Ingaliini oli valkovuotoa runsaasti aiemmin, mutta nyt sekin vähentynyt. Kovasti riippuu päivästä.
 
Itsellä valkovuotoa tulee hyvin vaihtelevasti, välillä enempi ja päiviä ettei ollenkaan.
Sain tässä tietää, että työkaveri saa myös lapsen heinäkuussa. Laskettu hällä oli pari viikkoa myöhemmin kuin minulla. Hän on töissä kertonut jo kaikille. Itse en ole kertonut kenelläkään vielä. Saas nähä mitä esimies sanoo, ku kerron ;) perjantaina olis nt-ultra ja jännitys on kyllä kova.
Oon päässyt jotenkin todella helposti nää alkuviikot oireiden suhteen. Pientä pahoinvointia ja tissikipua on koko ajan ollut, mutta en ole oksentanut tai olo ei ole ollut semmonen et olis saikkua pitänyt hakea. Se saa myös vähän miettiin, että onkohan pienellä kaikki hyvin. WC:ssäkään en ole juossut tavallista enemmän, välillä herään öisin vessaan. Toki juomisessa olis parantamisen varaa ja yritän koko ajan muistaa juoda ihan vettä.
Jouluna olisi tarkoitus kertoa ja se jos mikä jo jännittää :S :D
 
Sinisalo
Täytyykin laittaa heti tilaukseen! En taaskaan muistanut tätä, vaikka monta kertaa oon kuullut.
Ai että, mä kyllä kans tilaan! Rakastan salmiakkia, ja syön sitä mieluummin kuin mitään muuta herkkua. Raskausaika tekee sen suhteen tiukkaa. :D Muutaman oon syöny, mutta pyrin välttämään.

Makea ei oo kyllä himottanut missään muodossa, suolaiset kyllä. Se salami erityisesti. Sen sijaan jauheliha haisee niin hirveältä, etten sitä voi paistaa ollenkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Eepinen ja 3milia
Tää on nyt ehkä vähän hassu kysymys, mut tuleeko teiltä valkovuotoa? Mulla edellisessä raskaudessa alkoi tulla valkovuotoa jostain viikolta 8 alkaen, välillä tosi runsaastikin ja myös raskausappi kertoi, että tulee paljon valkovuotoa, mutta multa ei tuu kyllä niin yhtään Tässä mietin, et pitääkö tästä olla huolissaan? Voiko joku olla pielessä, kun ei tuu valkovuotoa vaikka pitäisi? Tuleeko teillä kaikilla?

Minullakin tuli alussa varsinkin, nyt on n. Viikon olut jo rauhallisempaa sen suhteen. Edelleen kuitenkin tulee, varsinkin pyyhittäessä.

Kiitos tuosta namitupa vinkistä, minä tilasin heti sieltä salmiakkia, olivat jo tänään löhettäneetkin paketin niin toivottavasti ehtii ennen joulua :)

Minulla ei oikeastaan ole kuin muutama ruokahimo joka vielä vaihtelee päivittäin, eli ei mitään pysyvää. Enemmän on ruokia joita ei voi syödä tai valmistaa ja näitä ovat kaikki ennen hyvin maistuneet kuten kana ja jauheliha. Sen takia hemppakin on varmaan tippunut. Alussa himoitsin salaatin lehtiä ja söinkin vain salaatista lehdet, kurkun ja tomaatin. Nyttemmin ei oikein maistu mikään mutta pakko syödä jotakin eli aika lailla leipää, smoothieta ja vadelmajugurttia on ollut ruokavaliossa.

Paino ei ole tippunut tai noussut, mikä on varmaan ihan ok. Esikoisesta sain raskausmyrkytyksen ja paino nousi äärettömiin turvotuksen yms. ja olo oli aivan kamala. Jotenkin siitä on jäänyt mieleen se hirveä tukala olo joka siitä tuli vaikka saahan painoa tietysti sen 10 kiloakin tulla. Kunhan on terve vauva, muulla ei oikeastaan olekaan väliä.
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
Oijoi, pitääpä kans tilata tuolta namituvalta, kiitos vinkistä! Itsellä himot vaihtelee tosi laidasta laitaan, mutta salmiakki menis milloin vaan. Edelleen vaan niin kovasti etoo, salaatti on ollut ainoa luottoruoka mitä voi syödä- melkeen kaiken kanssa saa syödä kerran, ja sen jälkeen se alkaakin etoa. Ja makuaisti on ihan kummallinen, tänään täysjyvätortillat maistui makealle, ja alkoi etoa niin että, ja kalan suuntaan en voi nuuhkaistakaan kun yksi päivä erehdyin kokkailemaan turskaa.

Täytyy sanoa, että tää alkuraskaus, pahoinvointi, voimattomuus, pimeys, eristäytyminen ja koronastressi on ihan järkyttävä yhdistelmä! Varmaan hormoneillakin on osansa pelissä, mutta odotan vaan niin joulupyhiä kun pääsee vähäksi aikaa pakoon arkea. Me ollaan jo kerrottu perheille, vaikka aika alussa mennään, tänään oli vasta eka neuvola. Helpotti vähän synkeyden keskellä päästä jakamaan iloisia uutisia, kerrottiin varhaisultran jälkeen kun oltiin päästy näkemään pikkuinen sykkeineen <3 miten muilla on jaksaminen, etenkin näillä pahimmilla pahoinvointi&väsymysviikoilla?
 
Ihania ultrakuulumisia muillakin!

Ensimmäinen neuvola käyty ja terkkarin mukaan oltiin kummallisen tehokkaita - varatusta ajasta meni vaan puolet. Tämä ilta menikin sitten kummastellessa labravarauksia, ootellessa nt-ultran varaamista (ei se kai sitten ollutkaan heti varattavissa, eli lähete ei heti kirjaantunut sähköisesti järjestelmästä toiseen) ja katsellessa edellisen äitiyskortin puuttuneita kohtia (en muuten muista, että mua ois synnärillä punnittu, mutta siellä se vaan oli paino synnytyskertomuksessa. ) Seuraava neuvola onkin vasta sitten helmikuun alussa...

Kuulemma yöheräily on normaalia jo tässä vaiheessa ja terkkari piti asenteestani, että nukun kun voin.

Oon saanut vähän pahoinvointia kuriin syömällä "koko ajan", mutta yhäkin suurimman osan ajasta ruoka tai sen ajatteleminen kuvottaa. Koiranruoan annosteleminen on kyllä pahin mahdollinen homma, takuuvarmasti yökkäilyttää (eikä ole edes voimakkaimman hajuista ruokaa tällä hetkellä). Himoja toki on välillä ollut, mm. persikkaa (purkista), viinirypäleet, leipä, riisipiirakat, ja yksi päivä teki niin kovasti mieli ranskalaisia ja pirtelöä, että kävin nauttimassa annoksen pikaruokapaikassa. Smoothietkin menisi hyvin alas ja mehuja voisin vetää vaikka kuinka paljon... Vaikka näitä eri himoja on välillä ollut, vallitsevin tila on kuitenkin tuo kuvotus ja se kyllä näkyi tänään painossakin. Onneksi ei älyttömästi ollut pudonnut, mutta tulipa tällä kertaa neuvolakortin alku eri tavalla kuin esikoista odottaessa (paino oli noussut jo pari kiloa ekaan neuvolaan mennessä).

Tsemppiä kaikille loppuviikkoon!

Toiveikas21 8+4
 
Huomenta kaikille!
Mielenkiinnolla ajatuksianne lueskelen näin aamun pikkutunneilla.

Itse olen voinut varsin hyvin, mitä nyt iltaisin oksettaa riippumatta siitä mitä on syönyt. Myös uni tulee aikaisemmin illasta. No sitten olenkin jo hyvin varhain hereillä, kuutta tuntia pidempään ei nukuta.

Nt-ultraan tuli aika, 8.1., ja minua kyllä jännittää tosi paljon miten tyypit kasvavat ja voivat. Pahanolon lisäksi minulla ei nyt ole ollut muita raskausoireita, mutta kaipa kaikki on niinkuin pitää. Muutaman kaverin ja työkaverin lisäksi en ole kertonut raskaudestani muille, jotenkin mietityttää mikä olisi hyvä aika. Olen ajatellut odottaa sinne ultraan.

Työskentelen opettajana ja tämä viikko on ollut varsin kiireinen arviointineen yms., Mutta perjantaina pääsee jouluvapaille.
Jaksamista kaikille!
 
Sinisalo
Oijoi, pitääpä kans tilata tuolta namituvalta, kiitos vinkistä! Itsellä himot vaihtelee tosi laidasta laitaan, mutta salmiakki menis milloin vaan. Edelleen vaan niin kovasti etoo, salaatti on ollut ainoa luottoruoka mitä voi syödä- melkeen kaiken kanssa saa syödä kerran, ja sen jälkeen se alkaakin etoa. Ja makuaisti on ihan kummallinen, tänään täysjyvätortillat maistui makealle, ja alkoi etoa niin että, ja kalan suuntaan en voi nuuhkaistakaan kun yksi päivä erehdyin kokkailemaan turskaa.

Täytyy sanoa, että tää alkuraskaus, pahoinvointi, voimattomuus, pimeys, eristäytyminen ja koronastressi on ihan järkyttävä yhdistelmä! Varmaan hormoneillakin on osansa pelissä, mutta odotan vaan niin joulupyhiä kun pääsee vähäksi aikaa pakoon arkea. Me ollaan jo kerrottu perheille, vaikka aika alussa mennään, tänään oli vasta eka neuvola. Helpotti vähän synkeyden keskellä päästä jakamaan iloisia uutisia, kerrottiin varhaisultran jälkeen kun oltiin päästy näkemään pikkuinen sykkeineen <3 miten muilla on jaksaminen, etenkin näillä pahimmilla pahoinvointi&väsymysviikoilla?

Samaa mieltä, tää yhdistelmä on ollut tooodella kuluttava. Oon ollu tosi mieli maassa ja aivan järkyttävän väsynyt. Normaalistikin tähän vuodenaikaan on sellainen olo, että ei jaksa puurtaa enää, ja kyllä tämä raskaus on tuplannut olon. Tämä viimeinen työviikko ennen lomaa on vaatinut ihan järkyttävää tahdonvoimaa. Jatkuva etominen ei auta yhtään pitämään mieltä pirteänä. Joululahjojen osto ym. on tuntunut vain ylimääräiseltä ja väsyttävältä työltä, vaikka normaalisti pidän siitä.

Huomenna alkaa luojan kiitos loma. Toivottavasti pääsemme sitä perheen luo viettämään. Kerroin jo raskaudesta sisaruksilleni ja äidille, sieltä saa vertaistukea jos taas meneekin kesken. Näissä olotiloissa olisi vaikeaa jouluna peitelläkään mitään. Ja kuten sanottu, maha on turvonnut niin järkysti, että ois kova homma piilotella. :D
Myös muutamille ystäville oon kertonu. Töissä aion sanoa vasta ekan ultran jälkeen.
Hauska nähdä, miten oppilaat reagoi loman jälkeen, jos ja kun vihdoin saan esitellä mahaani. :D
 

Yhteistyössä