HEINÄKUISET 2008, OSA 2 (marraskuu)

Neuvolaan minäkin meinasin ottaa neidin mukaan, mutta ultraan ja lääkärineuvolaan mennessä kaveri on luvannut katsoa, kun en vielä haluaisi sukulaisille kertoa.
Itsekkin olen ollut kavereille muksuvahtina, kun ovat menneet isännän kera ultraan!

Nasuliini-84 mites joku kaveri, joka on vaikka hoitovapaalla kotona? Kannattaa vaan rohkeesti kysyä. Ai niin eräs kaverini oli saanut lapselle hoitajan mannerheimin lastensuojeluliitosta, kun olivat menossa ultraan ja halusi isännän mukaan. Mutta ne varmaan maksaa jotain?

-Anniel ja vekkuli 5+5
 
Huomenia!
Toivotaan että se oli siitä leivästä.
Aamulla vielä hiukan piti "löysäillä" vessassa mutta nyt ei tunnu mitään.

Mulla tekis niin mielei soittaa äidille ja siskolle mutta en uskalla, edelliset kerrat kun on menneet kesken niin olen ajatellut muka taikauskosena että jos siinä onkin jotain perää vaikka ihan huuhaatahan se on.
Nyt en kerro kelleen ennen ekaa ultraa, toivottavasti sinne asti päästään.

Pitää soittaa neuvolaan heti huomenna ja kysyä et jos pääsisi jo aikasempaan kun siellä tiedetään noi km ja että ois kiva tietää että onko siellä mitään elossa.

Kiva, koira herätti mut äsken, päästin sen ulos ja se vaan istua nakotti terassilla, otin sisälle sen ja nyt se nukkuu tossa sohvalla.
Miks mä en saanu nukkua kun kerranki ois unta riittäny :LOL:

Mutta nyt jotain tekemään ettei mee ihan lusmuiluksi koko päivä.

Hyvää sunnuntaita kaikille :flower:
 
Sus soo
Hei!

Ai, täällä on muitakin vatsavaivaisia!? Eilen illalla iski ihan kamala olo. Yhtäkkiä mua alkoi heikottaa, vatsassa vääntää, kädet tärisi ja olo tuntui kuumeiselta. Nukuin yön sitten yksin vierashuoneessa, kun oli niin levoton yö. Oksentaminen oli myös aika lähellä. Olo on edelleen heikko. Olettaisin tämän kuitenkin olevan nyt sitä toivomaani raskaudenajan pahoinvointia. Pitää siis olla asiasta iloinen. Toivon kuitenkin, että oksentelu ei jatku seuraavaa kuutta kuukautta, niin kuin aikaisemmin...

Neuvolaan olen mennyt aina yksin. Mies on mun mielestä ihan turhaa siellä. Seurata nyt kun musta otetaan verenpainetta ja painoa... Sairaalan ultraan en ilman miestäni mene, joten sinne ollaan yhdessä aina mentykin. Viimeisimmän raskauden ultraajat olivat kyllä ihan pyllystä. Tosi töykeitä ja ärsyneitä työhönsä, joita ei kiinnostanut kertoa meille mitään ultrauksen aikana vaikka kyseltiinkin. Toivottavasti tällä kertaa olisi sitten mukavampia tätejä vastassa. Ultraan kuitenkin on vielä aikaa. Kunhan nyt saisi ensin sen ensimmäisen neuvola-ajan tilattua.

Mies otti lapset mukaansa ja lähtivät ulos laskemaan pulkalla. Itse jäin sisälle potemaan huonoa oloani ja laittamaan ruokaa.

Mukavaa sunnuntaita!

terkuin Sussoo 6+3
 
viisikonmammalle suuri lämmin :hug: ja jaksamista tulevaisuuteen.

nisu meillä oli mies esikon aikana kerran mukana neuvolassa,kuopukselta ei ollut kun oli esikon vahtina,ultriin ei päässyt ikinä mukaan kun oli aina töissä (hää on rahtari) kuopuksen virtauksia kun tarkastettiin ni silloin näki ultran kautta vauvan.

Nasuliini Meillä joko mies hoitaa lapsia tai sitten vien tohon naapuriin isovanhemmille neuvolat/ultran ajaksi.

Ruttukurttu toivottavasti olisi väärä hälytys ja kaikki menisi hyvin :hug:

RäpätätiMiulla on kumpikin aikasempi synnytys käynnistetty ja mies on ollut mukana mutta kumpikin synnytys päättyi hätäsektioon johon mies ei sitten mukaan päässyt...jos kaikki menee hyvin ja tämä pieni pysyy mukana heinäkuulle niin mies on tulossa mukaan koska todennäköisesti edessä on suunniteltu sektio...mutta jos kaikki menee hyvin ja säästyn lopun ongelmilta niin alakautta olisi myös mahdollisuus synnyttää...mutta se selviää sitten heinäkuussa.

Kaikille keskenmenon kokeneille lämmin :hug: kokemuksesta tiedän että itkekää ja puhukaa paha olo pois...se helpottaa edes vähän toipumista ja antakaa mielen ja kropan toipua menetyksestä rauhassa.

Uusille plussanneille onnittelut ja tarrasukkia pienille paljon mukaan :flower:

Aamulle tuplaonnittelut :flower:

Niistä kiloista vielä että esikosta tuli 12kg ja kuopuksesta 10kg ja sain ne pudotettua melkein heti pois kun imetys vei kilot vauhdilla...onneksi,tuota painoa kun on kuitenkin muutama kilo liikaa :ashamed:

Omassa olossa ei kauheesti muutosta paleltaa,väsyttää ja mieli vaihtelee aika taajaan laidasta laitaan...käsipakotus on vaihtelevaa,puuduttaa jonkun verran käsiä ja yöllä herään aina siihen pistelyyn ja sitten pitää tietysti käydä vessassa ja juomassa ja sitten se taas alkaa uudestaan.

Meillä ollaan kerrottu miun siskolle ja parille ystävälle joille myös voi kertoa jos huonosti käy...vanhemmille kerrotaan ehkä sitten ultran jälkeen.

Onko muilla ummetusta?

Siis tää on ihan järkkyä,ei miulla muissa raskauksissa ole tälläistä ollu,luumua ja lenkkeilyä ni jotenkin saa mahan toimimaan.

Äitee ja Sisu 5+2
 
Äitee: Mulla on kans ihan kamala tuo maha. Välillä ummettaa ihan tosissaan.. Tosi ikävä vaiva enkä muista et ois ennen ollut.

Tänään on ollut muutenkin tosi huono olo. Pahaa tekee koko ajan. Se hieman auttaa kun käy roikkumassa ulko-ovella haukkaamassa raitista ilmaa.

Saas nähdä kuinka jaksaa olla töis huomenna kun on vielä flunssakin päällä.

Joku kyseli kiloista.. Mulle on tullut aina reilusti mutta oon saanut ne sit pikkuhijaa poiskin, onneksi.

Vesis+ aapeli 7+4 jos oikein muistan.
 
ummetusta ei ole mulla mutta tytöllä sen enempi... :( levolacia annan päivittäin mutta kakkaaminen kuitenkin niin vaikeeta ja vaivailloista :(

kiloista esikoisen kanssa tuli 15kg. ne lähti + vähän enemmänkin imetyksen ansioista. tosin sen jälkeen on tullut 6kg lisää :( toivon mukaan tässä ei nousisi liikaa mutta... luotan imetyksen ja vaunulenkkeilyn painonpudotusmahiksiin sitten kun se aika koittaa ;)

aiotteko kysyä sukupuolta etukäteen? me ei kysytä.

viisikonmammalle rutistushalit! olet mielessäni!

mies ei tule mukaan neuvolaan mutta toivon mukaan pääsee ultriin mukaan, kuten esikoisenkin kanssa! nyt alkuraskaudenultraan ei tule mutta np ja rakenneultraan haluan kyllä mukaan!

nojoo mutta iltavuoroon tästä...

muuten, ootteko mitä ammatiltanne?! itse olen sairaanhoitaja.

korvapuusti + pikkupulla rv 7+1
 
Viisikonmammalle voimia ja onnea uuteen yritykseen!

Tikkipää, kuulostais munki mielestä siltä, et olisit saanu jonkulaisen pöpön siitä leivästä. Niissähän on paljon majoneesia joissa pöpöt oikee tykkää asua B)

NisuMeillä isännyys oli mikana ensimmäistä lasta odottaessani vuonna -97 ja muistaakseni muutamassa neuvolassa. Ekal kerral ja sit ku kuunneltii ekan kerran sydänääniä =) Muuten oon hoitanu neuvolakäynnit yksin.

Joku kyseli lastenhoidosta neuvolan ajaksi...Täällä myös ongelma. Onneks mun sisko on jouluun asti sairaslomalla, joten voi hoitaa poikia ainaki ekan neuvolan ajan. Sen jälkee pitää sit miettiä minne pojat laittaa ku jos molemmat on mukana ni siitä ei kyl tule yhtään mitään. Yks kerrallaa vois mennä... :)

Nyt pitää taas mennä; pienin heräsi päiväunilta...

Neleka rv 5+2
 
heips kaikille!!

mulla on tänään sellanen keetätys ja itketyspäivä että voisin surra vaikka koko loppu raskauden ajan.. :/ :/
hokasin tossa just että taidampa joutua synnyttämään tämän lapsukaisen yksin,kerta ei meillä ole ketään kuka kattoisi noita neljää pientä lapsukaista.viime vuonna tilanne oli sama,mutta se oli onneks että käynnistettiin synnytys ja appiukko oli vielä paikkakunnalla,mutta nyt sekin on virossa asti töissä ja sitä upm pyysi kokonaan jäämään reissuhommiin..
muut sukulaiset asuukin sitten 300km päässä ja ei mulla oo ketään ystävääkään täällä paikkakunnalla.. :'( :'(
taidankin kohta perua koko synnytyksen.. :headwall: :headwall:

mies ei taida ees koskaan päästä katosmaan ultralla tätä pienokaista paitsi kuvista niinkun joutu viime raskaudesta tekemään.. :/ :headwall: :kieh: :( :eek:

ketään tänne ei saa palkattua yritetty on mannerheimin lastensuojeluliitolta ja 4h maksaa 25? tunti

mutta nyt on pakko mennä vastaan puhelimeen..

t.tuire ja mini 8+4 :heart: :heart:
 
Hello!

Olen ihan tuore plussaaja ja taidan liittyä teihin =) Esikoista nyt sitten ilmeisesti odotetaan, vaikka ei tätä voi todeksi uskoa! Kunpa pysyisi toinen kyydissä nyt :heart:

Heti aluksi tarvitsisin apua, nimittäin milläs lukemilla (viikoilla) mä tässä nyt olen, kun viimeiset menkat alko 19.10.?

Useimmat laskurit antavat lasketuksi ajaksi 27.7.2008. Kysissä synnytetään, jos sinne asti päästään.

Neuvolaan ei varmaankaan kannata soitella kuin vasta parin viikon päästä, vai mitä ootte mieltä? Kun tuon Tehyn jutun takia tuskin antavat aikoja...?
 
heippis ! että on ollu taas etova olo tänään :x :x ja pinna kireellä noi kaksi neitii vaan kinastelee ja kiukkuu :headwall: :headwall: väsyttää kauheesti ja viikoja olis tullu nyt sitten rv 6+5.. kitty1979 kaksplussan laskuri on tos etusivulla missä likee toi odotus ja sitten siinä on se laskuri ja jotain muutakin siinä on ..
 
RouvaSumppisuu
Toivottavasti muistin lisätä kaikki uudet :flower: ...jos joku puuttuu tai tiedot on väärin, niin laittakaa vaikka jotain lihavointia, niin huomaan paremmin. Paljon tulee tekstiä, se on hyvä =) !

Pikaiseen joihinkin gallupeihin mitä muistan (minäkö huonomuistinen...)?

Lapsenhoidosta nlakäyntien aikana
: joskus mies voi katsoa ja oma äiti myös. En viittis ottaa tuollaista alle vuosikasta mukaan, roikkuu lahkeessa tai vetelee kaikki mitä vaan irti lähtee hyllyiltä =).

Ammatista: minäkin sh.

Raskauskiloista: Esikoisesta tuli 14kg. Alipainoinen olen ja tunsin kyllä itseni oikeasti tosi naiselliseksi raskausaikana ja mielellään oisin muutaman kilon pitänytkin, mutta jonnekin ne katosi.

Kitty, kyllä mun mielestä neuvolat toimii ihan normaalisti vaikka nuo joukkoirtisanoutumiset toteutuisikin (ainakin vielä tällähetkellä ). Lähinnä äippäpolien, synnärien ja näinollen myös ultrauksiin vaikuttaa. Meitä koskee varmaan nuo ultrat, toivottavasti työtaistelu ei jatku kovin pitkään, että saadaan nuo kunnan tarjoamat ultrat.

Ja aamulle tuplaonnittelut :flower: !

Sumppis ja Lillis rv. 6+3
 
meillä ultrat nyt lopettanut toimintansa. alkuraskauden ultraan pääsen koska sen tekee lääkäri. np yksityiselle mutta omaan kaupungin en pääse vaan hesaan mentävä eikä ne välttämättä edes kaikkia pysty ottamaan vastaan... eli ei ole mukavaa... mutta toivon mukaan kiistaan tulisi ratkaisu ennen sitä!

korvapuusti + pikkupulla rv 7+1
 
Elikkäs...
melkein 22 vuotias odottaja ilmestyy nyt tännekkin. LA. laskureiden mukaan 4.7.2008. Yksityiselle olis ylihuomenna ultraan aika ja sitten perjantaina 23.11. eka neuvola.
Eli nyt menossa ilmeisesti 7+1
 
Huomenta..

Ja taas on uusia mukana, tervetuloa ja onnittelut plussasta!!

Päivän väri vois hyvinkin olla vihreä.. :x Eilen piti jo hieman kuivaharjoitella arabian halailua, mut toistaiseksi yökin tyhjää. Aamulla herätessä jo oli niin huono olo, etten vieläkään ole mitään syöny. Kohta varmaan pakko koettaa jotain, tuoremehua oon vaan lipittäny. Kahvia ei toivoakaan enää juoda, suosiolla oon jättäny pois.
Housujen kanssa alkaa olla ongelma, pitää varmaan lähteä ostoksille ja kattella jotain väljiä mukavia pökiä, ettei ne purista tai kiristä.

Ammatista, Mullahan niitä riittää! Myyjä olen, mut myös taimitarhatyöntekijä ja perhepäivähoitaja, lisäksi mulla on henkilökohtaisen avustajan pätevyys. Elektroniikkatyöntekijänäkin joskus ollut. Että onhan noita! :) Kinnostaisi valtavasti lähteä entisöijäksi tai puusepäksi opiskelemaan, mut ei taida olla suurperheellisellä noita rahavaroja niin paljoa, että pystyis opiskelemaan muuten kun oppisopimuksella. Mut aikaa kaiketi vielä on? Ehkä joskus..

Mutta jospa yrittäis keitellä teetä ja ihan syödäkin jotakin, vois olo vaikka helpottua..

Räpätäti+(.)rv6+0
 
Soitin tänään neuvolaan, sain ekan ajan 10.12.

Vielä kun pääsis tosta tupakasta eroon.
Ekassa raskaudessa(joka päättyi km rv 7+6) jätin tupakan heti pois kun sain plussa, mutta miten se voi nyt olla näin vaikeeta?
Eilen en kuitenkaan polttanut kuin 4 tupakkaa mutta nyt olen jo tälle aamulle 2 polttanut.

Jotenkin ei usko että tää raskaus ei kuitenkaan kestä taaskaan, masentaa vaan kun odottaa et milloin alkaa taas vuotamaan.

Silloin ekassa raskaudessa olin ihan täpinöissäni ja puhuin "ökkömönkiäiselle" päivittäin ja olin yhtä hymyä ja höpisin siitä päivät pitkät ukollekkin, nyt ukkokin on vaan että mitä sitä turhaan juhlia kun ei tiedä tuleeko siitä mitään.
Sekin masentaa kun ei viiti siitä pöpistä kun ukkokaan ei sitä iloitse.
Ei se puhu musta nyt niinkuin silloin viimeksi;mamma sitä ja mamma tätä ja itekkään ei sit viiti sitä iskäksi puhua jos se vaivaantuu siitä kun mä taas elättelen turhia toiveita.
Puuuh...

Tikkis 4+6

(nimeekään en ole vielä kasvavalle saanut keksittyä )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tikkipää:
Soitin tänään neuvolaan, sain ekan ajan 10.12.

Vielä kun pääsis tosta tupakasta eroon.
Ekassa raskaudessa(joka päättyi km rv 7+6) jätin tupakan heti pois kun sain plussa, mutta miten se voi nyt olla näin vaikeeta?
Eilen en kuitenkaan polttanut kuin 4 tupakkaa mutta nyt olen jo tälle aamulle 2 polttanut.

Jotenkin ei usko että tää raskaus ei kuitenkaan kestä taaskaan, masentaa vaan kun odottaa et milloin alkaa taas vuotamaan.

Silloin ekassa raskaudessa olin ihan täpinöissäni ja puhuin "ökkömönkiäiselle" päivittäin ja olin yhtä hymyä ja höpisin siitä päivät pitkät ukollekkin, nyt ukkokin on vaan että mitä sitä turhaan juhlia kun ei tiedä tuleeko siitä mitään.
Sekin masentaa kun ei viiti siitä pöpistä kun ukkokaan ei sitä iloitse.
Ei se puhu musta nyt niinkuin silloin viimeksi;mamma sitä ja mamma tätä ja itekkään ei sit viiti sitä iskäksi puhua jos se vaivaantuu siitä kun mä taas elättelen turhia toiveita.
Puuuh...

Tikkis 4+6

(nimeekään en ole vielä kasvavalle saanut keksittyä )
Ei muuta kuules, kuin tumppaat sen tupakan, ja tuumaat, et se oli sitten viimeinen! Näin mä ole lopettanu joka raskauden alkaessa. Sanonut, et nyt en enää polta, enkä ole polttanu. Nyt oon siinä onnellisessa asemassa, et lopetin polttamisen kokonaan n.kohta5kk sitten, joten olen valmiiksi savuton.

Eikä tuota tekonimeä olla keksitty täälläkään vielä.. Eiköhän se aikanaan!

Räpätäti+rv6+0 edelleen..

 
Onpas tänne kertynyt paljon viestejä viikonlopun aikana. Itse en ole ehtinyt pariin päivään koneelle, joten olen aika "pihalla" siitä mitä täällä on keskusteltu.

Sentään bongasin toisen tuplaodottaja, onnea Aamu ja moiks! Kiva päästä vertailemaan tuntoja ja ajatuksia odotukseen liittyen :) Meillä tuplaraskaus on ollut täysin spontaani niinkuin ilmeisesti teilläkin? Minun olo on ollut tosi hyvä vuotoja lukuunottamatta. Välillä hieman etoo, mutta pääasiassa ruoka maistuu toooosi hyvin. Hieman tämä oireettomuus ihmetyttää, mutta pitää nyt vaan uskoa siihen että kaikki ok kun viimeksi perjantaina näin sikiöt ultrassa. Eräs tuttuva on käynyt läpi helpon tuplaraskauden ilman pahoinvointia yms.

Ilmeisesti gallupia on ollut raskauskiloista. Esikoisesti tuli 12 kg ja lopputarkastuksessa painoin saman kuin ennen raskautta.

Neuvola olisi viikon päästä ja jännittää jo etukäteen että saadaanko sydänäänet kuuluviin. Oireet on edelleen tosi lieviä, mutta vuotoa ei ole tullut kuin ihan vähän tiputtaen.

HooWee 8+0
 
Ammattigallup näytti oleen myös. Minä työskentelen miehisellä alalla tekniikan parissa, koulutuksen olen hankkinut teknillisessä korkeakoulussa. Eli näissä hommissa ei paljon isomahoja näy =) Voikin olla aika shokeeravaa osalle minun kollegoista (varsinkin ulkomailla), kun keväällä lyllerlän mahani kanssa :LOL: Joutuuko kukaan muu tekemään paljon työmatkoja lentäen? Itse matkustan kerran-pari kuussa. Tällä hetkellä reissut ei kiinnosta yhtään....
 
Tervehdys vaan kaikille!

Tervetuloa uusille ja isot onnittelut plussasta :heart:

Meillä toivottavasti onnistuu neuvola aikojen järkkääminen niin, että miehellä olis vapaa päivä opiskeluista. Vuodenvaihteen jälkeen kun ei pitäis olla enää niin tiivis tahti. Muuten pitää ottaa mukaan tai saada joku kaveri kattoon poitsun perään. Ja vastaanpa tässä samalla ammattini, eli ollaan miehen kans molemmat vielä vähän aikaa opiskelijoita. Tai no minä vähän kauemman aikaa, kun tahti pysyy hitaana vielä vähän aikaa :D

Mies ei meillä tainnu esikoista oottaessa olla neuvolassa mukana kun parilla eka kerralla ja sitten ultrassa. Nyt ei todennäkösesti käy neuvolassa ollenkaan, mutta ultraan kyllä tulee. Paitsi nyt alkuraskauden, kun jonkun pitää kattoo poitsua.

Omassa olossa ei oo tapahtunu juurikaan muutoksia. Koko ajan pitää syödä, että etova olo pysyis pois. Ja omenamehua litkin litra tolkulla. Paleltaminen on ehkä vähän vähentyny ja välillä on jopa ihan lämmin olo =)

Mutta jospas nyt soittais sen ultra ajan, niin ei taas unohtuis!

Änkkäpöö ja Toivoilona 4+6
 
heips kaikille!

tänään käyty ensimmäisessä neuvolassa ja kaikki meni hyvin.
painot ja sun muut verinäytteet otettiin hb oli 123 ja verenpaine 118/68
menkkojen mukaan rv olisi nyt 9+3 mutta taidan luottaa siihen viime viikkoiseen ultraan joka antoi la 3.7 ja varmistuu se kuitenkin seuraavassakin ultrassa.seuraava neuvola on 12.12 joka on lääkärineuvola jos sitten kuunneltais ekaa kertaa ne sydämenäänet :heart: :heart:

jos sitä nyt lähtis soittamaan ultraan että sais vielä itellekin hyvän ajan.. =)

t.tuire ja mini 8+5 (9+3) :heart: :heart:
 
Miulla on se eka ultra 30.11 yksityisellä ni meinasin sitten vasta soitella neuvolaan jos ultrassa on kaikki hyvin...meillä on niin pieni paikkakunta et ajan saa melko nopeesti.

Ammateista on ollu kyselyä ni miulta löytyy:autotekniikan mekaanikko,Rahtari,hortonomi ja lomittaja...kaikkia olen tehny ja rakkain ammatti oli Rahtarina olo,vieläkin on kova kaipuu tien päälle mutta ei oikein onnistu poikien kanssa kun mieskin on rahtari...kohta ollaan näillä näkymin koko päiväsiä maanviljelijöitä...keskiviikkona ratkeaa lopullisesti se asia.

Olo on kauhee,koko ajan oksu tekee tuloaan ja tekis mieli vaan nukkua mut nyt on kolmena pv jääny päikkärit ottamatta kun ei ole kerinny ni illalla sammun poikien kanssa samaan aikaan eli klo.19 on aika uninen olo jo.

Pahaan oloon auttaa miulla greippi vissy jota meneekin ihan kiitettävästi päivässä.

Äitee ja Sisu 5+3
 
Hmm...Mietin tässä pullan leivonnan lomassa mun syömisiä.

Ekassa raskaudessa mulla ei ollu lainkaan nälkä, söin todella vähän, mielitekoina ainoastaan kokis.

Nyt taas tuo syömättömyys vaivaa, tälle päivälle olen suustani saanu alas mukillisen mehua ja nyt piti nisua maistaa niin söin 3 pitkon palasta kaakao mukillisen kera.

Mulla siis ei ole nälkä ja jos nälättää niin salaatteja ajattelen ensmäiseksi, mitään rasvasta ei tee mieli.

Toisaalta hyvä niin kun painoa on 95 kiloa niin eikait sitä mitään turhaa tarvikkaan syödä ja vauvahan varmaan saa mun läskeistä energiaa? :ashamed:
 
En oo kerenny kuulumisia kirjotteleen...
Paha olo on iskenyt. Eilen tutustuin lähemmin vessanpönttöön ja mikään ei uppoa. Vichyä on kaapissa oltava ja sitä aina huikan käy välillä ottamassa. Nälkä olis koko ajan, mut mitään ei uskalla suuhun laittaa. Välillä verensokereita ylöspäin lasillisella mehua,mut siinä se sit onkin.

Nukkuisin koko ajan jos mahdollista. Esikoisen kanssa vaan pitää yrittää jaksaa.

Esikoiselta painoa kertyi 21kg. Lähtö paino oli 55kg ja vajaan vuoden päästä synnytyksestä 52kg. Turvotusta on hiukan tullut kuten esikoiseltakin. Toivottavasti ei ihan noin paljoo paino nouse tässä raskaudessa. Oli loppukesästä aika tuskallista liikkua,kun jalat ei mahtunut kenkiin....

Onnea uusille tulijoille ja erityisesti onnea tuplista HooWee ja Aamu!! =)

Tirpiäinen ja "kauno" 6+5
 

Yhteistyössä