HEINÄKUISET 2008, OSA 2 (marraskuu)

Sus soo
Hei kaikille!

Uusi plussannut ilmoittautuu heinäkuun odottajiin. Laskettuaika noin 13.7. Meillä on ennestään kaksi lasta (-02 ja -06 syntyneet). Yksi keskenmeno on ollut näiden kahden välissä. Molemmat loppuun asti edenneet raskaudet olen ollu tosi huonossa kunnossa mm. alhaisten verenpaineiden vuoksi. Keskenmennyt (rv10) oli täysin oireeton. Nyt ei ole minkäänlaisia oireita, joten pelottaa kamalasti. Tässä vaiheessa toivoisin voivani pahoin, jotta tietäisin asioiden olevan hyvin.

Niin, vähän yli kolmekymppinen olen ja synnytyssairaalani tulee olemaan SeKs. Töissä käyn ja lapset ovat päivähoidossa.

Keskenmenon kokeneille lähetän halauksen ja sympatiat. Nämä valitettavasti kuuluvat myös elämään.

terveisin Sussoo 6+1
 
Wiia rv7 jälkeen kannattaa mennä ultraan. Sillon näkyy sydämen syke varmasti. Mä kävin, ku oli rv7+1 ja hyvin näkyi. :heart:
Aamu tupla onnittelut!
HooWee tsemppiä vuodon kanssa. Ihan hirveetä elää pelossa. :hug:
 
Masukki: Olen pahoillani :hug: Itse olen keskenmenon keskellä ajatellut samoin, että luonto hoitaa elinkelvottomat ja kaikella on tarkoitus.

HooWee: Tsemppiä vuodon kanssa.

Aamu: Tuplaonnittelut!! :heart: :heart:

Olen koko päivän juossut pää kolmantena jalkana, missä on se hyvä puoli ettei pahoinvointia ole samanlailla huomannut, mutta nyt on maha hieman kipeänä. Pitää ilta kyllä levetä ja herkutella :D

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille!!!!

Noomi & Nasu 6+3
 
Pahoitteluni kaikille keskenmenon kokeneille :hug:
Se on todella ikävä tunne.

Täällä mennään flunssan kourissa, mutta sen verran sain hyviäkin uutisia että kun kävin neuvolatädin juttusilla tänään..
Hän sanoi että ihan normaalisti pitäisi päästä keskussairaalaan ultriin jne.
Vaikka lakko alkaisikin.
Helpotti aika paljon vaikka eihän sitä silti tiedä mikä sitten totuus on jos se lakko todella alkaa.

Ja katsotaan nyt pääseekö tällä kertaa niin pitkälle.
Koko ajan on pelko mukana kuinka tällä kertaa käy.

 
aamu81 vautsi ihanaa tuplaonnittelut!!

masusta ekan kanssa alkoi näkymään vasta rv 22. naapurit ja jotkut työkaverit ihmetteli kun saatiin vauva kun ne ei ollu edes tienny että olin raskaana :D olisikohan vatsan ympärys ollu jotain 86cm ihan loppuviikoilla.

sukupuolesta niin esikoisen kanssa olisin halunnu kysyä mutta mies ei niin ei kysytty. olin aivan varma että olisi poika niin tytöllä oli sitten vauvana vaan vaaleansinisiä vaatteita :)

varhaisultrassa olisi hyvä käydä n. rv 8, silloin näkee jos sydän lyö. itse olen menossa rv 7+5 varhaisultraan.

masukille voimia ja toivoa tulevaisuuteen! saat yv:tse laittaa viestiä jos haluat saman kokeneen kanssa vaihtaa ajatuksia!

noh niin sohvalle löhöilemään :)

korvapuusti + pikkupulla rv 6+6
 
aamu81lle tuplaonnittelut!! :heart: :heart:

masukille kovasti voimia ja jaksamisia :hug:

HooWee onneksi kaikki masussa hyvin =) toivottavasti loppu vuotokin lakkaisi pian, että pääsisit murehtimasta

Masun kasvusta esikoiselta aloin käyttää äitiyshousuja joskus viikon 15 kieppeillä. Jotenkin tuntuu että tältä toiselta ei päästä niin pitkälle :eek:

Kertomisesta parille läheiselle ystävälle oon kertonu, mutta muuten ajateltiin odottaa varhaisultran yli, johon ajattelin tilata ajan ens viikolla. Esikoiselta ei ollu vaikee päättää miten kerrotaan, kun mun äiti arvas heti kun testin tein ja sitten kerrottiin muillekin sitä mukaa kun nähtiin. Eihän tällästä asiaa saa sisälläänkään pidettyä! :D

Ja vielä omaa napaa... Mun tekee mieli syödä melkeinpä koko ajan! Ja mitä lihasampaa ja tuhdinpaa ruokaa, sen parempi! Oon tästä ihan ymmällä, kun esikoiselta söin näin alussa vaan hedelmiä ja muuta kevyttä ja tollasen ruuan ajattelminenki sai etovan olon aikaan :/ Niin ne on erilaisia nämä raskaudet! Onneks en kuitenkaan voi syödä hirveitä annoksia kerralla, vaan huomattavasti normaalia pienempiä, mutta ruokaa on kuitenki saatava tasasesti tai alkaa öklöttää. Oksennus ei oo onneks kuitenkaan vielä ilmotellu tulostaan.

Mutta nyt pitää lähtee poitsun iltapuuhiin.

Änkkis ja Toivoilona 4+3
 
Joko vaihtuu Kojoksi

Nyt kun eka ultra on ohi niin voisin ilmottautua oikealla nimimerkillä...
Elikkä voiskos Rouva Sumppisuu päivittää Joko:n Kojo:ksi ja laittaa mulle la:n vaikka 12.7. Vaihetaan sitä sitten myöhemmin jos on tarvis. Ja synnytys paikka tulee olemaan Lks. Ja tosiaan toinen lapsi ois tuloillaan.
Taustoja:
Ikää mulla on viikon päästä 25.v Mies on kohta 30.v. Yhessä ollaan oltu jotain 7 vuotta ja naimisissa ollaan oltu vähän reilu vuosi =)
Muutapa ei tähän hätään mulla...

Tarrasukkia meille kaikille :wave:

Kojo ja möykkis
 
Huomenia!!!

Aamulle tuplaonnittelut :heart: :heart: Onko teidän suvussa kaksosia,vai tuliko ihan puun takaa?? :D

Hoowee onneksi kaikki asukilla hyvin ja toivotaan,et pääset tuosta vuodosta kokonaan eroon.Mukavampi odotella,ku ei tartte murehtia :D

Neleka juu,palelee tosiaan,eilen illalla olin ihan jääs! :eek: oli villasukat jalas ja viltti päällä ja siltiki kylmä,ei auttanu muu ku laittaa sauna päälle ja sielki heitin löylyä ku mielipuoli :LOL: mut lämpes :D

Mulla myös ilmestyny tota syömistä...tosin mulla ei oo mitään väliä mitä syön kunhan vaan saan tasasesti sapuskaa napaan :LOL: oon nyt sitte yrittäny syödä noita hedelmiä,ettei paino ihan karkaa käsistä!

Paljonko teille on tullu edellisissä raskauksissa painoa??

Mulle tuli kokonaisuudessaan sellaset 4 kiloa,eli vähällä pääsin.Vaikka söin kyllä ihan valtavasti ja herkuttelin usein :whistle:

Tämmösiä täälä...

Nasuliini rv4+6
 
Vielä pukkaa heinäkuisia =)

Tänään plussasin aamulla klo 04.15, en jaksanu enää pidätellä pissaa joten pakko oli mennä tikuttamaan ja haalea plussa sieltä tulla tupsahti.

Kaksi keskenmenoa ollut ennen tätä 05 ja 07, lapsia ei ole ennestään, eli esikkoa odotellan. :heart:

Toivottavasti kolmas kerta toden sanoo, ukkokaan ei uskaltanu vielä hihkua :D

Niin ja La menis tonne 27.7, ehkä, nyt on rv 5 ja jotain.
 
huomenta kaikille ! onnitelut plusanneille :heart: :heart: ja halit vuotojen kanssa kampaileville :hug: :hug: itelle tyli nyt rv 6+4 täyteen ..paripäivää olen ollu ykäilemättä mutta kauhee nälkä on kokoajan :whistle: :whistle: neukaankin on sitä aikaa vielä kun on 28 pvä...palelu on lakannu melkein kokonaan ...onko muilla loppunnu ??
 
huomenta!
Onnittelut kaikille plussanneille. :heart: :heart:
ja isot halaukset niille joita niitä nyt kaipailee :hug: :hug:

sitten vähän omaa(.)..maanantaina on sitten ensimmäinen neuvola,hui.
saas nähä mitä siellä sanovat..hirveesti on ollut noita mielitekoja.. :ashamed:
eilenkin soin puoli pussia viinikumeja ja illalla oli sitten tooosii paha olo :x
muutenkin noita mielitekoja on ruvennut tekeen aivan älyttömästi mieli..saas nähä mitä tämä raskaus tuo tullessaan jokaisesta on ollut mitä erikoisempia mielitekoja :x (ruisleivän päälle purkkiherkkusieniä,kebabia,pihviä keskellä yötä,ja oon muuten saanu pihviä yöllä ;)..) onkos muilla mielitekoja jo ilmaantunu??

toinen asia mitä oon huomannu että oon todella väsyny,meen kymmeneltä jo illalla nukkumaan ja voisin vaikka nukkua koko päivän,eilenkin oltiin prismassa käymässä ja muuallakin kaupassa neljä tuntia ni mä olin aivan poikki,olisin voinu vaikka prismassa ruveta nukkumaan.. :whistle:

paleltanu ei ole enään kamalasti,mutta "alkuraskaudesta" kylläkin..
tai sit se johtuu siittä että lämmitän joka päivä ni ei pääse tulemaan kylmä..

jaahas jos sitä lähtis vartoon että mies tois "pikaruokaa" tullessaan kaupungilta.. :wave: :wave:

t.tuire ja mini 8+3 :heart:
 
Täälläkin edelleen palellaan ja pienenpientä etomistakin on ilmassa, etenkin aamuisin. Pahoinvointia en kaipaa yhtään enempää, koska sitä ei ollut edellisessäkään raskaudessa ja kaikki meni hyvin.

Viime raskaudessa painoa tuli lisää huimat 19 kg. Ehdin onneksi saamaan kaikki pois ja yhden ylimääräisenkin kilon ennen uutta raskautumista. Nyt voikin taas rauhassa kasvatella mahaa. Ja sehän kasvaa, jos edelliseen raskauteen on uskomista. Sillon piti alkaa käyttää isompia housuja jo rv 10 tienoilla.

Nyt ollaan kerrottu raskaudesta molempien vanhemmille ja muutamille kavereille. Viime kerralla paljastettiin uutinen vasta ekan ultran jälkeen. Nyt ei millään maltettu pitää salassa, vaikka onkin vielä näin alussa ja mitä vaan voi sattua.

Joku kertoi syövänsä maitohappobakteereita. Mitä merkkiä suosittelet/itse popsit? Ajattelin alkaa niitä itsekin jossain vaiheessa syömään. Joku kertoi kärsivänsä vatsakivuista. Mulla oli viime raskaudessa pari kertaa yöllä tosi kovat vatsakivut. Pelästyin hirveästi, mutta ei niistä mitään onneksi seurannut. Panadolilla helpottivat nopeasti.

Krissie rv 6+3
 
Hellurei!

Teretulemast kaikille uusille ja onnea plussasta! :heart: Se onkin aina jotain omalaatuista kun ne kaksi viivaa/plussan tikussa näkee, ja se päivä meneekin kuin pilvien päällä hipsiessä.. =)

Miehen kans tuossa pihahommia koetin tehdä, olla kaverina/apuna. Vaan kun nostelu ja kumartelu sai sapen nousemaan kurkkuun, niin oli pakko tulla pois ja vähän syödä välillä.. :D Oon huomannut että jatkuva napostelu pitää ellotusta lievempänä. Siispä syödään vähän koko ajan..

Sain kamultani eilen lainaksi äitiysfarkut, pitänee kokeilla päälle ihan huvikseen. Omat kun puristaa niin julmetusti, vaikka mulla parit hieman normikokoa isommat onkin käytössä. Viime/tämän vuoden aikana laihduin reilut 16kg, joten on onneks hieman isompiakin vaatteita jemmassa. En sit yrittäny laihduttaa, vaan lahduin kun läksin töihin. Ja suurinosa kiloista oli vielä kuopukselta jääneitä raskauskiloja, elopainoo oli ennen laihtumista 72kg... :ashamed: Ja kuopus tuolloin jo yli 1v.

Siitä pääseekin kysymykseen painon noususta, esikolta olin alipainoinen ennen raskautta, joten kiloja tuli muistaakseni 14. Niistä jäikin, muttei haitannu. Keskimmäiseltä tuli jotain reilu 9kg, ja kuopukselta reilut 10kg. Jotain sellaista kait taas, tai enemmänkin, kun on ikääkin tullu lisää eikä aineenvaihdunta pelaa niinkuin ennen..

Mutta pitänee lähtee juoksuttamaan tuota koirulia metsään, se tykkää siitä kovasti ja oottaa aina metälle lähtöä kun auto käynnistyy. :D

Räpätäti ja (.) 5+5
 
Onnea kaikille uusille plussanneille ja tervetuloa joukkoon vaan minunkin puolesta :heart:

Me tänään vähän laajennettiin raskaudesta tietävien joukkoja ja kerrottiin minun vanhemmille ja toiselle veljelle. Toinen saa tietää sitten kun on tilaisuus kertoa. Ensin aateltiin oottaa sitä ultraa, mutta ei sitten maltettu. On tämä sen verta ihana uutinen jaeattavaks! :D

Juu, noista kiloista... edellisellä kerralla tuli +17kg, suurin osa onneks turvotusta, mutta viitisen kiloo on vielä jälellä. Hyvin kiloja karistanu imetys kun loppui meillä melko pian, niin siihen loppu sitten laihtuminenki. No mut onneks olin suht sutjakassa kunnossa ennen raskautta, niin ei tässä nyt kauhee hätä vieläkään oo. Tällä kertaa toivottavasti kuitenki jos selviäis vähän vähemmillä kiloilla ja siks koitanki kovasti popsia hedelmiä, vaikka kaikkee muuta tekiskin mieli. Mitään kovin erikoisia mielitekoja ei vielä oo ilmaantunu, mutta eipä niitä kyllä ollu esikoiseltakaan.

Ja olo sen kun huononee päivä päivältä. Oksua ei oo vielä tullu, mutta ellotus on paljon voimakkaanpaa kun vielä eilen. Eipä tee enää mieli tuhteja liharuokia (ainakaan just nyt :D) Paleltaminenkaan ei oo hävinny minnekään.

Mutta nyt pitää vähän lähtee syömään jotain että selviä kauppareissun.

Ja oikein super pitäviä tarrasukkia kaikille!

Änkkäpöö ja Toivoilona 4+4
 
eli eilen oli sitten se keskeytys ja kaikki meni ihan hienosti hoitivat kätilöopistolla rauhallisesti ja ihanan lempeästi.Silti ajatus ettei ollut sikiötä siellä pussin sisällä jotenkin vähän lievitti tuskaa.Ja olen niin pahoillani kaikkien puolesta joille on sattunut jotain vastaavaa nyt lähipäivinä,eihän silti lakata yrittämästä??jos tämä on vaan jonkun uuden alkua....aika näyttää.....voi masukki08 olen todella pahoillani ja tuntuu kuin oltaisiin sielunsisaria nyt tapahtuneiden asioiden johdosta.....huh huh en taas kykene itkultani enempää
kirjoittamaan....joten palaillaan......
 
HooWee täällä ollaan ihan samoilla lähtökohdilla vuodon suhteen, ensin alkoi ruskehtavalla klönttivuodolla ja nyt sitten kirkkaanpunaista verta eilisestä (jossa kyllä myös klönttejä mukana), en nyt sitten tiedä oikein missä mennään...? Alaselkä oli eilen todella kipeä ja vatsaa jomotti, nyt ei mitään oireita, vain vuotoa. Jotenkin olen ihan varma että kesken on mennyt mutta odottelen tässä alkuviikkoon meneekö vuoto ohi vaiko ei ja näyttäisikö testi sitten plussaa edelleen vaiko ei... 26.11. olisi neuvola-aika vasta...
 
RuttuKurtulle isot pahoittelut vuodosta :( kyllä kurjaa kun säikyttelee.Toivotaan nyt kumminki vielä parasta.Voimia :hug:

omaa ).( elikkäs mulle on tullu "pienoisia" mielialan vaihteluja :D (jos isännykseltä kysytään niin ISOJA)päivällä tuli yhtäkkiä itku,enkä ees tiiä mistä syystä ja kohta jo naureskelin täydet... :LOL: sinänsä outoa,ei esikon aikan ollu tällästä,ainakaan täs vaihees,sitte synnytyksen jälkeen kyllä ja paljonki...
Ja rinnatki on sitte ottanu ja paisunu...Että kyllä niitä oireita jo kivasti rupiaa kasaantumaan :LOL:

Tarrasukkia nyt joka suuntaan

Nasuliini
 
Iltaa.. jaksamista kaikille keskenmenon kokeneille! :hug: se on varmasti semmonen asia mitä ei aina jaksa ymmärtää, mutta toivotaan että uusi raskaus alkaisi pian. Voimia!!

Mulla sellaisia oireita et koko ajan tuntuu et rakko on täys, ja aina ei etes kunnolla tule pissaa. Mutta yleensä kuitenkin tulee, eli wc:ssä saa ravata. Onko muilla tälläisiä oireita? Ja se, että mielialat vaihtuu.. =) itku tulee tosi herkästi ja muutenkin olen vissiin väliin aika herkällä tuulella.. :whistle: palelua ei ole enää niin paljo mitä oli joku aika sitten. Mulla 13.12 neuvola, odotan innolla sinne pääsyä. Kaikki on kuitenkin niin uutta ku ensimmäinen raskaus.

Muuten, kun soitin neuvolaan ja varasin ajan ni se terkkari sano et jos mahollista ni ehottomasti tuleva isukki mukaan, miten teillä muilla, onko ollut neuvolassa mukana? Meillä on se tilanne ettei tuleva isä varmaan pääse mukaan, mutta ultra on se minne hän ehdottomasti haluaa päästä.

Tarrasukkia kaikille!!

Nisu rv5+4
 
Mulla kanssa on jatkuvasti vessahätä. Kiva kiva että oireita ilmenee. :D
Tiistaina onkin sitten ultra, jolloin selviää tilanne ihan kunnolla.

Meillä ei neuvolantäti sanonut mitään tulevan isän mukaan tulosta. Eikä meillä ainakaan pääse, kun on töissä hieman kiirettä.

Pahoittelut keskenmenon kanssa kamppaileville. Itsellä oli 05/07, joten tiedän täsmälleen mitä joudutte parhaillaan läpi käymään. Testi saattaa muuten valitettavasti näyttää plussaa vaikka olisikin mennyt kesken. Raskaushormoni kun ei välttämättä häviä kehosta saman tien.

Niin ja tervetuloa kaikille uusille. :wave:

SatuKa rv 7+4
 
RouvaSumppisuu
Voi Ruttukurttu, toivottavasti olisi väärä hälytys :hug: . Epätietoisuus on niin kurjaa...ja varsinkin tällaisessa asiassa.

Tuota mielialojen vaihtelua, josta Nasuliinikin kirjoitteli, piti kommentoida: niin tuttua :LOL: ! Tänäänkin vedin "pienet" herneet nenään, kun mies hyräili jotain biisiä, jota en just sillä hetkellä jaksanut kuunnella...taisin sanoa aika ilkeesti ja onnistuin vielä tekemään itsestäni marttyyrin ja kaikki oli taas miehen vikaa :whistle: . Muutaman kyyneleenkin taisin tirauttaa...vähän hävetti jälkeenpäin, mutta minkäs teet.

nisu, ei meillä tuleva isä ollut neuvolassa kuin yhden kerran mukana loppuraskaudessa. Ei hänkään työn takia olisi päässyt, enkä koe, että häntä olisi siellä tarvittukaan. Ultrissa oli mukana ja se oli mun mielestä tosi hyvä juttu kun nähtiin kuitenkin meidän vauva :heart: . Ekalla neuvolakäynnillä kysellään paljon suvussa olevista sairauksista yms., joten sen takia jotkut nlatädit haluaisi kai sen isänkin mukaan.

Sumppis & Lillis rv.6+2 (enää kaksi yötä ultraan...)
 
Selailin sivuja taakse päin ja uusia vauvamasuja oli tullut mukaan, onnittelut kaikille =) ja ikävien uutisten saaneille :hug: .

Itse en edes muistanut millaista tämä raskaus ajan pahoinvointi on. Eka lapselta oksensin 7 kuukautta ja nyt taas oksennan läpi vuorokauden, aina pitää varmistaa että missä on lähin vessa mihin yökkiä. Muuten tämä raskaus on sujunut tähän asti loistavasti, väsymystä ei ole ja liikunta intoa piisaa. Nyt vain tuntuu, että masu tulee heti ja eka raskaudessa masun huomasi vasta ihan loppu suoralla, mahtoi olla viikkoja jo 26 ja jotain päälle.

Iloista odotusta kaikille.

T:Mamma rv7+3
 
Mulla ollu ihan ihmeellinen maha tänään.
Vääntää ja kääntää ja sit kun menee vessaan niin kaikki vetenä pihalle.

Mietin että johtuuko tämä raskaudesta vai voisko olla eilinen kanakolmioleipä minkä ostin kaupasta että tuli jonkin sortin mahapöpö?

Alkoi tossa 4 aikaan päivällä ja sit kun oltiin lähdössä kylään otin yhden paramaksin ja sit oli ihan ok olo, mitä nyt melkein koko suoli tyhjenty.
Kylässä ei lainkaan ollu minkäänlaista mahavaivaa mut auta armias kun kotiuduttiin, maha vetäs taas ihan kauheen rundin ja tyhjennykselle.
Vessatuksen jälkeen mahakipu häviää.

Onko kellään ollu moista vai oisko syynä se kanaleipä?

Ois hirveesti tehny mieli sanoa kaverille kun oltiin siellä että munkin masussa kasvaa vaavi, hänellä itsellä la tammikuun lopussa.
Oli kiva tiirailla sitä masua :D ja hyräillä itseään sisäänpäin omissa ajatuksissa.
 
Huomenia :wave:

Tikkipää,ei oo täälä kyllä tollasta oiretta...mietin,et voisko olla tosta kanaleivästä??no toivotaan ettei mitään kummempaa :hug:

NisuMeillä ei isä ollu esikon aikana kertaakaan neuvolas.Jotenki musta tuntu etten sitä sielä ees kaivannu :/ ne on kumminki niin perusjuttuja. ultrassa on sitte ollu mukana.

Te joilla jo yks tai useampi muksu...nii mites te saatte lapset hoitoon noiden neuvoloiden ja lääkärien ajaksi???siis meillä ei oo täs lähellä ketään jolle poitsun vois jättää...ja noi esim lääkärineuvola ajat on kumminki päivällä jollon neki vähäset tutut/sukulaiset on töissä.Isännyski pääsee vasta puoli 4 töistä.Neuvolasta kysyin nii sinne toki saa ottaa mukaan,mut sitte toi kääkärineuvola??? :eek: hiukka pistää miettimään...Onneksi sairaalaan ku mennään ultraan nii sielä on ilta aikoja,nii isännys pääsee niihin.

Isännys tossa eilen illalla nauro mun vattalle...tuntuu et se oli ihan valtava :LOL: tais olla lievää turvotusta...ainaki mä toivon niin :D Mut kaipa tuo vatta tällä kertaa aiemmin pullahtaa esiin ku ekaa odottaes... Karkkia tekee ihan mielettömästi mieli...eilen sorruin ja kiskasin ihan hervottoman pussin napaan :ashamed: jos sitte seuraavaksi ahtais vaan niitä hedelmiä :whistle:

Nyt vauva uintiin poitsun kans

Nasuliini ja nemo rv5(jo :eek: )
 
viisikonmammalle suuren suuri :hug:
Tikkipää kuulostais ennemminkin joltain pöpöltä, ku raskaudesta johtuvasta. Toivottavasti olo on jo parempi. :)
nisu mun mies ei ollut kertaakaan neuvolassa mukana ja ainoastaan rakenneultrassa oli mukana.
nasuliini meijän likkaa tulee mun iskä kattomaan neuvolan ajaks tai sit voin viedä anopille, ku asuu tos lähellä. Mut kyllähän moni joutuu lapsen ottaan mukaan, ku ei oo hoitajia. Kyllä kai se siinä menee.

Mulla on koko ajan hirvee nälkä. Ja just kaikkee oikeen raskasta tekee mieli. :p
Mulle tuli ekassa raskaudessa 17kg, jotka kyllä kerkes lähtee ja monta kiloa lähtöpainostakin. Nyt on jo paino alkuraskauden aikana noussu kilon kaks.
Eilen tuli vähän verta vessakäynnillä. Toivottavasti ei tuu enempää ja johtuis vaan siitä, et nyt ois menkkojen aika normaalisti. =)
Nyt aamupalalle, ku tyttö sai syötyy puuronsa. :wave:

rinkinki 7+5
 
Heips!

Isäntä oli eilen viihteellä, ja sen krapula tuli näemmä mulle.. :kieh: Eipä oo vielä näin huono olo ollukaan. :x Hyvä merkki, vaikka oisinkin toivonu että olis pysynyt lievänä.

Viisikonmammalle vielä halauksia! Kurja kokemus varmasti, itse en ole km:a koskaan tietoisesti kokenut.. *kop kop* Pakko koputtaa puutakin.. :ashamed:

Aamulle unohtui eilen laittaa tuplasti onnea!! :heart: :heart: Meillähän on sitten ainakin kaksi tuplaodottajaa, kiva kuulostella miten se on erilaista. Mä kyllä toivon nyt ja tässä ihan yhtä kerrallaan, mut eihän sitä tietty palauttaakaan voi jos kaksi ois!

Tikkipää, minäkin sitä mieltä, et siinä leivässä oli joku pöpö, tai sait pöpön jostain muualta. Ei mulla ole ainakaan tuollasta ripulia ollut kuin sit synntystä enteilevänä oireena siellä loppupäässä.

Kukas kyseli mihin saa lapset hoitoon? *lahopää* :ashamed: Noh, mä varmaan otan jonkun kerran ne mukaan, lääkärineuvolaan pitää kyllä päästä yksin. En mä tahdo pieniä tyttöjä sinne katsomaan kun täti ronkkii äidin pimppiä! :eek: Johan ne sitä ihmettelis.. Pappaa varmaan pyydän apuun jos työvuorot sen sallii, ei kyllä olla vielä kerrottukaan vauvasta hänelle.. (appi siis kysessä ) Sit kaverit ja miehen veljen vaimo on varmaan niitä joita hätyytellä apuun.
Synnytys sit onkin toinen juttu.. En tiedä ketä pytää lapsenvahdiksi! Ehkä aikaista murehtia vielä. Anoppi oli viimeksi täällä kotona, mut mies ilmoitti mulle, ettei hän kyllä halua tulla nyt saliin mukaan, joten en tiedä tarvitaanko sit vahtia?! Mies inhoaa sairaaloita, ja meinas viimeks pyörtyä kun istukka syntyi, ei siis siedä nähdä mitään verta tms. Ymmärrän häntä kyllä, enkä tietenkään pakota mukaan. Siinäpä mulla onkin sitten ongelma kenet saan mukaani? Sen tiedän että yksin siellä on kurja olla.. Jokainen toki tyylillään, mut mä tahdon seuraa! Noh, aika ratkonee tämänkin pulman.. Onko kaikilla muilla mies tulossa mukaan?

Nyt yökkimään sohvanpohjalle teetä ja leipiä.. :x

Räpätäti+(.)rv5+6 (kohta jo 6vkoa täynnä!)
 

Yhteistyössä